'Zelfs AZ, Vitesse en Fortuna spelen beter dan Feyenoord, dat kán toch niet?'

'Zelfs AZ, Vitesse en Fortuna spelen beter dan Feyenoord, dat kán toch niet?'

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 08:48wo 09-01-2019 om 08:48

Rob Jacobs denkt dat Feyenoord en trainer Giovanni van Bronckhorst er goed aan doen om komende zomer uit elkaar te gaan. De voormalig oefenmeester van de Rotterdammers is niet onder de indruk van het voetbal in De Kuip.

"De koek is op, maar dat geeft niks na vier jaar. Gun die man een afscheid door de hoofduitgang", zegt Jacobs tegen Voetbal International. "Giovanni van Bronckhorst verdient een klein standbeeld voor alle prijzen die hij heeft gewonnen. Ik gun die jongen het allerbeste, hij moet straks als een vorst naar buiten toe. Qua prijzen was het fenomenaal en daarvoor is Van Bronckhorst verantwoordelijk."

"Maar dat is hij ook voor het voetbal dat gespeeld wordt", plaatst Jacobs een kritische noot. "Als ik dat analyseer, is het niet goed. Probleem van Feyenoord is dat het PSV een helft lang bij de strot grijpt en dan geweldig speelt, en het een week later niet wéér kan opbrengen. Los nog van PSV en Ajax met hun hogere budgetten, zie ik ook AZ beter voetbal spelen, Vitesse bij vlagen. Zelfs Fortuna Sittard. Dat kán toch niet?"

"Daarom denk ik dat het na vier jaar genoeg is. Misschien vindt Giovanni dat zelf ook wel. Als trainer kom je altijd op het punt dat je moet toegeven dat het klaar is. Geen schande, na vier succesvolle jaren", besluit Jacobs, die in het seizoen 1988/'89 de scepter zwaaide bij Feyenoord.

Lees ook'Van Bronckhorst weg bij Feyenoord; positie Van Geel tegen het licht gehouden'

Lees meer over:EredivisieFeyenoord

Poll

Is Van Bronckhorst aan z'n laatste jaar bij Feyenoord bezig?

(16120 stemmen)

Plaats een reactie

woensdag 9 januari 2019 om 08:51
Ik zal wel de enige zijn die hem een prima trainer vind. Hij heeft gewoon een k*t elftal, dames en heren
Vind ik leuk
mazu +3909
woensdag 9 januari 2019 om 08:55
Ach dat k*t elftal valt wel mee, het is nog altijd 2 klassen beter dan alles wat onder de 3e plaats staat. Alleen het voetbal mag wat beter
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 08:56
Hij was natuurlijk overgeleverd aan het 'netwerk' van van Geel. Ga er maar aanstaan.. Heeft het prima gedaan denk ik, maar houdt wel veel vast aan het 'oude'. Om die reden denk ik dat een nieuwe wind Feyenoord goed zal doen
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:11
Is echt een slechte trainer hoor. Niet voor niks dat ze zijn contract niet gaan verlengen.
Vind ik leuk
mazu +3909
woensdag 9 januari 2019 om 10:46
Jij weet dat. Hele slechte trainer die al 4 jaar bij Feyenoord trainer is en 5 prijzen heeft gehaald. Hele, echt hele slechte trainer, echt waar hoor!
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 10:46
Trencin. En dan zeg ik genoeg.
Vind ik leuk
mazu +3909
woensdag 9 januari 2019 om 11:07
Pfffff jij zegt niets.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 12:09
Oké. Dan niet. Geniet een beetje van je dag. Maak je niet te druk.
Vind ik leuk
4everfcu +5307
donderdag 10 januari 2019 om 14:40
en weer een ajax troll vp doe er toch eens wat aan oh dat lukt niet omdat hij weer een nieuw account heeft
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 14:40]
Vind ik leuk
BariAFCA +458
woensdag 9 januari 2019 om 08:53
Een godswonder al die prijzen in de afgelopen jaren. Maargoed, hij heeft ze wel behaald. Zou wat meer respect mogen krijgen
Vind ik leuk
frhoi +1752
woensdag 9 januari 2019 om 09:11
Toch denk ik dat hij van de meeste supporters wel het respect krijgt. alleen de media en de wat verwende supporters zeiken hem af. ik zelf vind hem nu niet echt best maarja, zo selectie werkt niet mee en toch heeft hij 5 prijzen gepakt. ( misschien pakt hij wel weer de beker en zijn het er 6 ) daarna kan hij wel beter stoppen nu en met een goed gevoel weg gaan.
Vind ik leuk
4everfcu +5307
donderdag 10 januari 2019 om 14:39
6 prijzen in 5 jaar daar kunnen ze bij ajax alleen maar van dromen op het moment
Vind ik leuk
Salah +9
woensdag 9 januari 2019 om 08:53
Hadden ze vorig jaar al moeten doen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5564
woensdag 9 januari 2019 om 08:54
Rob Jacobs komt waarschijnlijk nooit in Alkmaar
Vind ik leuk
Bowy +59
woensdag 9 januari 2019 om 08:56
Hoogtijd voor een andere trainer.Ook voor v Geel is het tijd om op te stappen.Gio voegt niks meer toe.Kan met opgeheven hoofd de kuip verlaten.
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
woensdag 9 januari 2019 om 08:57
Rek is op, all good things come to an end. :)
Vind ik leuk
BRAM046 +688
woensdag 9 januari 2019 om 09:04
Rob heeft verstand van zaken ;)
Vind ik leuk
Ove +2615
woensdag 9 januari 2019 om 12:12
Het weer van gisteren,dat weet hij precies
Vind ik leuk
Romarioo +700
woensdag 9 januari 2019 om 09:06
Een standbeeld? Wat zou je Ron jans dan geven die met pec zwolle Ajax pak slaag geeft in de beker finale? Het is schande wat gio met Feijenoord presteert, de koek was bij hem al na 2 jaar op.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +3956
woensdag 9 januari 2019 om 09:46
Een standbeeld voor Ron Jans was logisch geweest. Je punt?
Vind ik leuk
Roeptoeter +15561
woensdag 9 januari 2019 om 09:07
AZ, Fortuna en Vitesse staan niet op plek 3. Makkelijk weer dit.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 09:08
Vitesse speelt beter dan Feyenoord? Dan heeftie die lamzakken op 't veld nog niet gezien.
Vind ik leuk
Maan88 +6558
woensdag 9 januari 2019 om 09:13
Oké stel Gio gaat weg, wie zouden jullie Feyenoorders graag zien? Ik zeg niet dat het opties zijn maar noem even wat namen:
Kuyt? Ik denk te hoog verwachtingspatroon
Beenhakker, veelste oud
Henk fraser?
Lodewijks, is geen trainer!
VGastel, niet klaar voor!
Jan Wouters, bewezen niet te kunnen!
Bosz, bezet!
VGaal, ajacied dus geen optie!
Advocaat, bezet!
Hiddink?????
Rutten, bezet!
Frank de boer, ajacied en bezet?
Cocu, te soft! bij ons al dus zeker bij Feyenoord!
Adriaanse???

In mijn ogen, fraser de beste optie.
Vind ik leuk
Romo +1394
woensdag 9 januari 2019 om 09:53
Fraser?
Geen sentimenten hoor
Heeft bij Vitesse niks gedaan en zit nu in de KKD kom op
Wat heeft hij gepresteerd
Haal gewoon een Duitser of zo zweep erover mentaliteit ontwikkelien, werken voor je geld
Of in ieder geval een trainer waar ze tegenop kijken
Vind ik leuk
1313 +8752
woensdag 9 januari 2019 om 10:31
Mourinho is nog vrij.😜😂
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
woensdag 9 januari 2019 om 09:28
Maar Feyenoord staat nog steeds 3e en doet mee in de KNVB beker. Qua preststies presteert Gio maximaal met Feyenoord na de uitschakeling in de voorronde EL.
Vind ik leuk
Kuip +9925
woensdag 9 januari 2019 om 09:53
Ik vind het vrij normaal dat ze nog steeds derde staan. En in de beker spelen ze alleen maar thuis tegen mindere tegenstanders. Ik vind het veel kwalijker dat Feyenoord geen Europees voetbal haalde, de nu al gigantische achterstand op Ajax En PSV en het dramatisch slechte voetbal.
Het kampioenschap was te danken aan Kuyt. Het eerste jaar werd hij gered door Advocaat en in al die jaren is er geen speler beter geworden.
Kortom: een trainer die niets bijzonders heeft gepresteerd. Slechts wat troostprijsjes zoals de beker en de nikszeggende JC-schaal.
Europees was het helemaal dramatisch.
Hoogste tijd voor een echte trainer.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
woensdag 9 januari 2019 om 10:23
Op het mislopen van de EL kan en moet je Gio afrekenen. De schwung lijkt er zo nu en dan wel uit. Verandering van spijs doet eten.
Vind ik leuk
Kuip +9925
woensdag 9 januari 2019 om 10:35
Iedereen heeft het over de prijzen die hij met Feyenoord heeft gewonnen. Het kampioenschap was natuurlijk prachtig maar de rest stelt niets voor. Gio heeft niets extra’s uit de ploeg gehaald. Daarom is hij geen toptrainer maar middelmaat. Feyenoord verdient beter.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
woensdag 9 januari 2019 om 10:42
Kuyt is men aan het klaarstomen voor het grote werk. Wellicht komt volgend seizoen nog te vroeg. Tussenpaus voor een seizoen of nog een jaar Gio zal het worden. Tijd ook voor een andere TD. Van Geel en Gio hebben er samen het maximale uitgehaald. Frisse wind!
Vind ik leuk
mazu +3909
woensdag 9 januari 2019 om 10:50
Pfff Feyenoord verdient beter....... 5 prijzen in 4 jaar. Het is nu eenmaal zo dat Feyenoord mijlenver achterloopt op Ajax en Psv, zowel qua financiën als organisatie. Ook Guardiola gaat daar geen verandering in brengen. Wie zou jij dan graag zien komen als nieuwe trainer?
Vind ik leuk
Kuip +9925
woensdag 9 januari 2019 om 18:40
In ieder geval een buitenlander. In Nederland lopen er op dit moment geen geschikte kandidaten rond of ze ( van Bommel, Bosz, Koeman, van Gaal) zijn niet beschikbaar.
In Engeland heeft iedere topclub een Duitser, Italiaan of Spanjaard. Deze landen leveren wel toptrainers af. Spelers in het buitenland, zie Weghorst, zijn veel fitter. Ze trainen veel meer en intensiever.
Happel was de eerste buitenlandse trainer die Feyenoord ooit succes bracht.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
donderdag 10 januari 2019 om 08:54
Feyenoord staat 3de in de eredivisie, de hoogste divisie in Nederland.
PSV ligt er uit dus zo lang ze Ajax niet loten spelen ze altijd tegen een mindere tegenstander.
Ja, de laatste jaren voornamelijk thuis maar ook 9 van de 10x tegen eredivisie ploegen vanaf de 1ste ronde.

1ste beker die Gio won was zelfs tegen alleen maar eredivisieploegen (1ste keer in de geschiedenis dat dat is gebeurd.)

Als je dan toch statistieken er bij haalt, haal ze er dan allemaal bij
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
woensdag 9 januari 2019 om 13:15
Ja als het aan de KNVB ligt,halen ze idd de Finale KNVB Beker. (Zie balletjes)er zit maar 1 warm balletje in de Pot.
En die is niet bestemd voor andere Clubs.
Vind ik leuk
soplul +3513
woensdag 9 januari 2019 om 15:06
Ach gossie
Vind ik leuk
Realist1892 +1451
woensdag 9 januari 2019 om 15:19
Ach als je zo wil winnen oke.
Ik zit er niet mee.
Geef al alleen aan hoe ze in Zeist corrupt zijn.
Zo wil geen 1 Club de KNVB Beker winnen.
Vind ik leuk
soplul +3513
woensdag 9 januari 2019 om 15:20
Nee jij zit er niet.
Helemaal niet zelfs.
Vind ik leuk
Smithsonian +43146
woensdag 9 januari 2019 om 09:30
Ik zou Moniz graag bij Feyenoord willen zien, denk dat het een zeer onderschatte trainer is.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 10:16
Dient geen contract uit.
Die moet je lekker zich uit laten leven bij de jeugd.
Vind ik leuk
slaski +2298
woensdag 9 januari 2019 om 09:45
Waarom zou dat niet kunnen ?Omdat het "provincieclubjes"zijn ? In Rotterdam hebben ze er gewoon niet al te veel kaas van gegeten, dus zo'n prestatie is het niet.. Een club met de potentie, of misschien nog wel meer, dan de 2 koplopers zou ieder jaar mee moeten doen om de titel, maar elk jaar lukt het weer niet. Dat is wel een behoorlijk brevet van onvermogen.Maar alleen de schuld bij Gio leggen is wel erg kort door de bocht.
Vind ik leuk
Romo +1394
woensdag 9 januari 2019 om 09:50
Jacibs....als jij het zo goed weet
Kom eens met een naam van een goeie vervanger.

Ik.hoop op een grote naam, veel ervaring en sterk karakter
Dat samen met Kuyt.
Maar ik zou er geen 1 munnen noemen
Vind ik leuk
thierryer +2035
woensdag 9 januari 2019 om 09:54
Vers bloed zou niet verkeerd zijn. Denk alleen dat een opvolger het niet beter doet met deze matige spelersgroep.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5393
woensdag 9 januari 2019 om 10:15
Oh, heb je die bolle weer.
Vandaar dat feyenoord 8 punten los staat van de rest. Omdat die rest zo veel beter loopt te voetballen dan Feyenoord.

Weet je wanneer Feyenoord dramatisch speelde?
Toen jij er trainer was, Rob Jacobs.
Vind ik leuk
soplul +3513
woensdag 9 januari 2019 om 12:32
Haha precies!
Of al die andere top trainers die allen kennelijk beter vinden dan Gio (die pas begint als trainer).

Even een greepje:
Gunder Bengtsson
Pim Verbeek
Ruud Gullit
Thijs Libregts
Mario Been (nog zo'n roeptoetertje)
Gertjan Verbeek
Fred Rutten

Jaaaa wat hebben we genoten al die seizoen van het oogstrelend voetbal.
Tikkie takka ajax zo van de mat......
Vind ik leuk
Blindsy +18713
woensdag 9 januari 2019 om 10:54
Zoals vaker slaat Rob weer wat door,het voetbal van deze 3 clubs is nauwelijks beter, alle 3 hebben al heel wat gedrochten van wedstrijden gespeeld.
Maar dat het na 4 jaar mooi is geweest, lijkt mij vrij logisch. Tijd voor een nieuwe trainer die succesvol is in het inpassen van jeugdspelers en meer uit een redelijke selectie weet te halen, zowel als team alsook individueel. Beter voetbal, met een herkenbare tactiek, en een plan B. Uitgevoerd door spelers die met de borst naar voren spelen, en waar de spelvreugde van af spat. Dat is allemaal niet aan Gio besteed, lijkt.
Maar ook tijd voor een andere TD met een leuk internationaal netwerk waar nog eens eens betaalbaar exotisch pareltje uit komt.
En dus een transferbeleid ontstaat waar we weer lekker wat verdienen met de toekomstige Kongolo's, maar ook aan de slim gescoute spelers. Zelden wordt een aangekochte speler met winst verkocht, een gróót probleem voor een Nederlandse club.

Laat behalve Gio, dus ook Martin van Geel van de zomer door de voordeur vertrekken. Heren, bedankt, maar het is mooi geweest. De rek is er uit. Tijd voor een frisse wind.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 10:58]
Vind ik leuk
rinirat +3520
woensdag 9 januari 2019 om 11:09
Feyenoord speelt dramatisch, heeft een redelijke wedstrijd geweest tegen PSV een helft lang.
Worden tegen kleine clubs volledig weggespeeld.
Vind ik leuk
Just Nuts +671
woensdag 9 januari 2019 om 11:11
Wordt Gio even door de pers naar de uitgang gekletst...
Vind ik leuk
Simpe1949 +101
woensdag 9 januari 2019 om 13:03
Precies en een stel achterlijke gladiolen volgt dit slaafs. Wat een bull shit.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:30
De grootste bs ooit dit want ze staan allemaal ver onder feyenoord op de ranglijst.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 11:55
Zelfs Fortuna ,Vitesse,en AZ spelen beter? maar ze staan wel onder Feyenoord. En daarom staat PSV ook boven Ajax. Het 2e seizoenshelft moet nog gaan beginnen zullen zien wie de echte kenners zijn. Neemt niet weg dat de chemie tussen v. Bronckhorst en overige leidinggevende) en de spelers is uitgewerkt. Maar v. Bronckhorst verdiend wel alle lof en moet met opgeheven hoofd de kuip vertalen. Verversen en opnieuw bouwen.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 11:57]
Vind ik leuk
Simpe1949 +101
woensdag 9 januari 2019 om 13:02
Rob Jacobs, wie is dat??
Vind ik leuk
soplul +3513
woensdag 9 januari 2019 om 15:17
1 jarig Feyenoord trainer die na aanvaring met Kraay Sr weggestuurd werd.
De man werd met Feyenoord 4 op 13 punten achterstand van kampioen psv.

Toen kreeg je nog 2 punten voor een gewonnen wedstrijd!
Dus 6 verlies partijen en 1 gelijk zeg maar.
Dat zouden nu 19 punten zijn!!

Hij had spelers als Joop Hiele, Sjaak Troost, John Metgod, Ruud Heus, Keje Molenaar, Ben Wijnstekers, Martin van Geel (jaja), Ton Lokhoff, Regi Blinker, Wlodi Smolarek, Gaston Taument en Peter Houtman.

Maar idd...Rob kan beter zijn mond houden.
Ouwe volksmenner.
Vind ik leuk
repeP +2190
woensdag 9 januari 2019 om 14:52
Van Bronckhorst moet roeien met de riemen die hij heeft en doet dat echt wel goed wat resultaten betreft.

Rob Jacobs zou eens wat minder meeloper moeten zijn. Niemand wordt er slechter van wanneer je tegen de stroom in volhoudt in wat goed is.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:54
Zo te zien kan dat wel.
Vind ik leuk
4everfcu +5307
donderdag 10 januari 2019 om 07:48
beetje overdreven allemaal feyenoord draait niet goed maar om de schuld nou bij v bronckhorst neer te leggen slaat nergens op.
het lijkt mij namelijk eerder de schuld van het aankoopbeleid bij die club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws