Geslaagd of mislukt: acht jaar Feyenoord-transfers onder Martin van Geel

Geslaagd of mislukt: acht jaar Feyenoord-transfers onder Martin van Geel

Gepubliceerd: woensdag 9 januari 2019 om 15:30wo 09-01-2019 om 15:30

Laatste update: woensdag 9 januari 2019 om 15:52wo 09-01-2019 om 15:52

Feyenoord lijkt aan de vooravond van een wisseling van de wacht te staan: trainer Giovanni van Bronckhorst zou zomaar eens aan zijn laatste maanden bezig kunnen zijn, terwijl ook het functioneren van technisch directeur Martin van Geel geëvalueerd gaat worden. Moet de 58-jarige Brabander vrezen voor zijn beoordelingsgesprek of is zijn positie veilig op basis van de voorgaande seizoenen? VoetbalPrimeur blikt terug én vooruit.

De technisch directeur had zijn sporen al ruimschoots verdiend bij Willem II, AZ, Ajax en Roda JC toen hij in het voorjaar van 2011 De Kuip binnenstapte. Van Geel trof een topclub in verval aan: onder leiding van Mario Been had Feyenoord met 10-0 van PSV verloren en waren de Rotterdammers als tiende in de Eredivisie geëindigd, een historisch dieptepunt na de eeuwwisseling. Talenten als Georginio Wijnaldum, Leroy Fer en Luc Castaignos vertrokken en Been werd tijdens de voorbereiding op het nieuwe seizoen weggestemd door de spelersgroep.

2011/2012: Uitstekend
Een jaar later werd Beens opvolger Ronald Koeman echter gehuldigd in De Kuip. De Rotterdammers waren tegen alle verwachtingen in tweede geworden in de Eredivisie, mede dankzij twee invloedrijke huurlingen. Otman Bakkal werd door Van Geel opgehaald bij PSV en vormde met de opgebloeide Karim El Ahmadi en het aanstormende talent Jordy Clasie een ijzersterk middenveld. Manchester City-huurling John Guidetti zorgde voor de doelpunten. Eén minuscuul minpuntje: de transfervrij bij Excelsior opgepikte Guyon Fernandez kwam door toedoen van Guidetti niet aan de bak.

2012/2013: Twijfelachtig
Feyenoord handhaafde zich in de Eredivisie-top, ondanks een wisselvallige transferzomer. Graziano Pellè (Parma, gehuurd) en Daryl Janmaat (sc Heerenveen, transfervrij) bleken een schot in de roos en Lex Immers (ADO Den Haag, 8 ton) deed het naar behoren. De transfervrije Ruud Vormer (Roda JC), John Goossens (NEC), Joris Mathijsen (Málaga) en Mitchell te Vrede (Excelsior) kwamen echter nooit uit de verf in Rotterdam. Harmeet Singh (Valerenga), de transfervrije Wesley Verhoek (FC Twente) en Manchester City-huurling Omar Elabdellaoui bleken zelfs regelrechte miskopen.

2013/2014: Matig
Tijdens het derde Van Geel-seizoen leken Koeman en de zijnen klaar voor een aanval op de top: Pellè werd definitief vastgelegd, de spelersgroep bleef bij elkaar en talenten als Tonny Vilhena, Terence Kongolo, Jean-Paul Boëtius en Elvis Manu rammelden aan de poort. Van Geel haalde twee aanwinsten naar De Kuip, die echter geen van beiden voldeden: de transfervrije Otman Bakkal was over zijn hoogtepunt heen en Anderlecht-huurling Samuel Armenteros kon zijn draai ook niet vinden. Feyenoord moest aartsrivaal Ajax uiteindelijk wéér voor zich dulden.

2014/2015: Twijfelachtig
En toen kwam het WK... Janmaat, Martins Indi en Stefan de Vrij stegen in Brazilië boven zichzelf uit en vertrokken voor miljoenenbedragen naar het buitenland. Koeman had zich bovendien in de kijker gecoacht bij Southampton en nam Pellè mee voor elf miljoen. Van Geel kon voor het eerst serieus in zijn selectie investeren en trok de portemonnee voor Jens Toornstra (FC Utrecht, 3,5 miljoen), verloren zoon El Ahmadi (Aston Villa, 7 ton), Bilal Basacikoglu (sc Heerenveen, 3,5 miljoen) en Kenneth Vermeer (Ajax, 1 miljoen).

Toornsta en El Ahmadi bleken hun investering meer dan waard, maar Basacikoglu kon nooit overtuigen en Vermeer had ongekend veel pech met blessures. De overige deals van Van Geel pakten bar slecht uit. Spits Colin Kazim-Richards maakte meer ruzie dan doelpunten, de transfervrije routiniers Khalid Boulahrouz en Luke Wilkshire zakten door het ijs en doelman Warner Hahn werd voor de start van het seizoen al afgeschreven. Trainer Fred Rutten kon Feyenoord niet naar Europees voetbal loodsen en werd kort voor het einde van het seizoen ontslagen.

2015/2016: Voldoende
Giovanni van Bronckhorst nam het stokje over: hij kreeg voor ruim tien miljoen euro aan nieuwe spelers van Van Geel, grotendeels gefinancierd door de verkoop van Clasie (Southampton, 15 miljoen), Boëtius (FC Basel, 2 miljoen) en Manu (Brighton & Hove Albion, 1,2 miljoen). Van alle 'betaalde aankopen' voldeed Eric Botteghin (FC Groningen, 2,5 miljoen) prima en bleek ook Michiel Kramer (ADO Den Haag, 1,5 miljoen) een nuttige kracht. Simon Gustafson (BK Häcken, 1,5 miljoen) viel na een prima start ver terug, Renato Tapia (FC Twente, 1,5 miljoen) en Marko Vejinovic (Vitesse, 3,5 miljoen) hebben het nooit waar kunnen maken in De Kuip.

Op de transfervrije markt sloeg Van Geel echter een aantal cruciale slagen: routiniers Dirk Kuyt en Eljero Elia keerden terug in de Eredivisie. Mede onder impuls van de twee WK-finalisten richtte Feyenoord zich op na een reeks van zeven nederlagen op rij en pakte het de KNVB Beker, de eerste prijs in acht jaar tijd. Jan-Arie van der Heijden kwam gratis over van Vitesse: de linkspoot beleefde een moeizaam eerste seizoen, maar zijn revanche zou een jaar later komen.

2016/2017: Uitstekend
Feyenoord was namelijk uitgegroeid tot een bijna onverslaanbare voetbalmachine, met dank aan drie uitblinkende nieuwelingen. Doelman Brad Jones kwam gratis over van NEC en keepte het seizoen van zijn leven. Watford-huurling Steven Berghuis bloeide op na een mislukt Engels avontuur. Nicolai Jörgensen (FC Kopenhagen, 3,5 miljoen) maakte echter het verschil en groeide uit tot de beste aankoop uit het Van Geel-tijdperk. De Deen was in zijn debuutseizoen meteen goed voor 21 goals en veertien assists en Feyenoord werd voor het eerst sinds 1999 landskampioen.

2017/2018: Twijfelachtig
Een grote leegloop bleef echter uit: het kampioenselftal verloor alleen Elia (Basaksehir, 1,1 miljoen), Kongolo (AS Monaco, 15 miljoen), Rick Karsdorp (AS Roma, 14 miljoen) en de gestopte Kuyt. Van Geel besloot om eens flink uit te pakken en haalde voor ruim twintig miljoen een half basiselftal. De definitief vastgelegde Berghuis (6,5 miljoen) en de momenteel zwaar geblesseerde Ridgeciano Haps (AZ, 6 miljoen) bewezen hun waarde. Jerry St. Juste (sc Heerenveen, 4,8 miljoen) hield zich staande, maar presteerde niet spectaculair.

Verder kwam Sam Larsson voor 4 miljoen mee met St. Juste: de Zweed kreeg echter het beruchte 'Kuipvrees-etiket' opgeplakt en begon eind 2018 pas enigszins op stoom te raken. Sofyan Amrabat van FC Utrecht kostte ook 4 miljoen, maar is inmiddels met verlies verkocht aan Club Brugge. Jean-Paul Boëtius werd voor 1,5 miljoen teruggehaald van FC Basel, maar maakte zich ondanks een aardige start onmogelijk. Van Geel wist hem wél met winst aan FSV Mainz te verkopen. Robin van Persie kwam tijdens de winterstop terug in De Kuip en speelde een belangrijke rol in de bekerwinst, een welkome opsteker na een kleurloos Eredivisie-seizoen.

2018/2019: ?
De aankopen van dit seizoen verdienen uiteraard de tijd om zich te bewijzen, maar de eerste voortekenen lijken niet gunstig voor Van Geel. Verloren zoon Clasie heeft het niveau van zijn eerste Feyenoord-periode nog niet aan kunnen tikken. Luis Sinisterra (Once Caldas, 2 miljoen) en de transfervrije Yassin Ayoub (FC Utrecht) wachten nog op hun basisdebuut.

Conclusie:
Drie voldoendes tegenover vier matige scores, terwijl ook de balans van dit seizoen ongunstig uit lijkt te vallen. Martin van Geel heeft de afgelopen acht jaar een groot aandeel geleverd aan de wederopstanding van Feyenoord, met de langverwachte titel in 2017 als absoluut hoogtepunt. Zijn investeringen pakten echter niet altijd even gelukkig uit: tegenover succesvolle deals als die van Pellè en Jörgensen staan miskopen als Tapia en Amrabat. Het lijkt voor de Brabander afwachten aan welk aspect van zijn transferbeleid het meeste waarde wordt gehecht door het Feyenoord-bestuur.

Lees ook: 'Van Bronckhorst weg bij Feyenoord; positie Van Geel tegen het licht gehouden'

Poll

Moet Feyenoord door met Van Geel?

(3266 stemmen)

Plaats een reactie

Nietkoeroe +4425
woensdag 9 januari 2019 om 15:34
Nou, als je de bovenstaande eens oo een rijtje zet is t een wonder dat hij er nog zit. Heeft goede dingen gedaan, waarvoor dank. Maar zoals zo vaak is mvg wanneer het wat beter gaat niet in staat de stap te maken naar de top. Goed met beperkte middelen, niet goed wanneer er geld is
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 15:38
"Als je het bovenstaande leest"...



Da's in mijn optiek niet hét referentiekader voor een TD.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4425
woensdag 9 januari 2019 om 15:47
Ik ben geen td, en dat schreef ik niet dus je quote mij verkeerd. Ik trek mijn conclusie uit de balans die gemaakt wordt in het artikel.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 20 maart 2019 om 12:34
Ik ook en gebruik daar jouw quote voor. No offense naar jou ;-)
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:46
Maar vergelijk t eens met de 10 jaar ervoor! Toen werden we gemiddeld 7e geloof ik. Hij heeft wel meegeholpen ons uit het moeras te trekken.
Maar een keer verversen kan nooit kwaad natuurlijk.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4425
woensdag 9 januari 2019 om 16:55
Vandaar ook het stukje waarvoor dank! Zeker goed gedaan maar we zijn toe aan een frisse wind vind ik
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:03
Eens!
Vind ik leuk
Nuance +10723
woensdag 9 januari 2019 om 19:00
Eens!
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 20 maart 2019 om 12:37
Laatste jaren is het in de competitie ook gewoon kut, één uitzondering daargelaten: 3e, 1e, 4e en waarschijnlijk nu weer 4e. Met wederom een straatlengte achterstand. En in die jaren was goed voetbal meer uitzondering dan regel.

En maar vasthouden aan Van Bronckhorst "want zoveel prijzen". Vier lang redelijk slecht voetbal leidt uiteindelijk tot een selectie met weinig waarde...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:04
Ja, die titel verbloemt veel.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6530
woensdag 9 januari 2019 om 18:22
het is lastig om spelers te kopen in het sigment waar Feyenoord uit moet kiezen,

veel spelers van de subtop van Nederland waar het altijd maar de vraag blijft of ze slagen. de meeste slagen niet. maar dat is bij Ajax en PSV ook zo.

alleen als je spelers haalt van zo rond de 10 miljoen ( die dan ook meer verdienen, wat denk ik bij Feyenoord ook een probleem is) heb je meer kans van slagen.

Vind ik leuk
Red de Kuip +2508
woensdag 9 januari 2019 om 18:40
Ja dat blijf het probleem denk ik. Feyenoord kan alleen maar teveel middelmaat of minder halen. Terwijl Ajax echt goeie aankopen kan doen.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6530
woensdag 9 januari 2019 om 19:15
en natuurlijk heeft iedereen wel eens een gelukje, zoals Pelle,

maar bij Ajax bv Dolberg. maar met een beetje geluk levert die ook weer veel meer op dan Pelle
Vind ik leuk
Red de Kuip +2508
woensdag 9 januari 2019 om 19:30
Ja maar spelers van Ajax leveren sowieso meer op. Gewoon goed gedaan van Ajax. En wat je zeg, pelle was gewoon een gelukje.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 15:34
Van geel kan heel goed met beperkte middelen werken.
Maar zodra hij geld moet uitgeven valt alles als een kaartenhuis naar beneden.
Vind ik leuk
Hoogland +282
woensdag 9 januari 2019 om 15:46
Nou als ik dit zo lees is alles transfervrij of voor een habbekrats gekocht. Dat een paar tegenvallen is altijd zo, volgens mij kan van geel er niet veel meer van bakken dan dit.
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4425
woensdag 9 januari 2019 om 15:49
3,5 mil Amrabat, 7 haps, gustafson en tapia 1,5, Vejinovic 3,5, Bilal 3,5. Dat is20 miljoen door de gootsteen spoelen.. haps kan nog wel wat worden maar die is vaker geblesseerd dan fit
Vind ik leuk
Hoogland +282
woensdag 9 januari 2019 om 15:59
Kijk naar PSV en Ajax, daar is geen klagen omdat spelers voor nog hogere bedragen de deur uit gaan. Maar 10 mil voor een maher volgens mij 6 voor een ramselaar. Bij Ajax een sulemani een heiko. Dan ga je al met 2 spelers voor even veel de boot in. Hij verkoopt ook veel en heeft het gezien 8 jaar terug redelijk op een rijtje. PSV en Ajax zijn helaas voor Feyenoord een maatje te groot geworden.
Vind ik leuk
Emnu +7057
woensdag 9 januari 2019 om 16:38
Ajax heeft t geluk gehad dat tijdens t tijdperk De Boer de weerstand zeer beperkt was.
Of de subtop was juist weer sterker, t is maar hoe je t wilt zien.

Kampioen worden met 80-85 punten is nu ondenkbaar maar in die jaren heeft Ajax wel de financiële basis gelegd voor waar ze nu staan.
Dat, gekoppeld aan eerst de zuinigheid en nu de markt ontploft is, zit Ajax eigenlijk als enige Nederlandse club redelijk aan de goede kant van die gekte te zitten en lijken er vooralsnog zowel financieel als sportief garen bij te spinnen.

Het krachtenveld in de ED is onvergelijkbaar met 10 jaar terug, laat staan nog langer geleden.
Enig vergelijk daarmee gaat daarom ook meteen mank.
De enige die nog (redelijk?) mee kan in dit geweld is PSV.

Resumerend: Sulejmani en Maher zijn voor betreffende clubs niets dan n herinnering. De financiële consequenties zijn inmiddels nihil.
Vind ik leuk
Hoogland +282
woensdag 9 januari 2019 om 16:45
Dat laatste klopt, maar dat is wat ik eerder vernoemde door de geweldige bedragen die ze voor de andere spelers krijgen + een heerlijk potje geld uit de champions league. Van geel heeft die luxe nooit gehad, al het geld moest in de schulden en voor minimaal moest hij helden zien terug te kopen. Dat kan natuurlijk niet altijd goed gaan met minimale bedragen.
Vind ik leuk
Emnu +7057
woensdag 9 januari 2019 om 17:13
Mwah, zo’n tien jaar geleden stonden Feyenoord en PSV er zo’n beetje hetzelfde op.
PSV sloot n deal met de gemeente, Feyenoord met de vrienden van.
De budgetten ontliepen elkaar echt niet zo veel etc maar als je kijkt waar PSV nu staat tov Feyenoord, dan mag je je als RvC serieus achter de oren gaan krabben en je afvragen of je de juiste man aan boord hebt.

Met name het gemak waarmee zo ongeveer de hele gouden generatie in één zomer (voor weinig) werd verkocht is Van Geel zwaar aan te rekenen.

De groei, feitelijk ingezet door Jansen en Brard op Varkenoord, werd zichtbaar (en bejubeld) onder Koeman, de gunfactor was helemaal terug in t land.
Rutten bracht er voetbal in maar kreeg t niet voor elkaar dit na de winterstop aan resultaat te koppelen en moest weg.
Gio had vervolgens het geluk dat Feyenoord niet weer n trainer kon wegsturen (zeker geen icoon van de club) en mocht na 7 verlies op rij blijven zitten, al moest-ie wel op de koffie bij ome Dick.

Kuyt was n wereld zet, de aangewezen man om de honger te stillen, het momentum nog aan te wakkeren en iedereen elke dag, elke uur scherp houden.
Komt bij kijken dat PSV een van z’n slechtste jaren draaide, Ajax tot aan het eind vh seizoen Europees speelde, maar he, titel binnen.

Sindsdien is t echter heel hard gegaan en verbloemen wat bekers en JC-schalen de ware toestand.
De realiteit is nu dat we een top 2 hebben, dat Feyenoord de subtop is en daarna is t allemaal middenmoot/middelmaat of nog minder.
De gaten (of eigenlijk kraters) in de stand zijn daarbij alleszeggend.

Waar zijn de CL gelden van Feyenoord gebeleven?
Wat zijn telkens dan die gaten of zo?
Alsof Ajax en PSV geen nieuwe complexen, uitbreidingen of andere overhead kosten hebben.
Waarom zie ik daar bij Feyenoord niets van terug op t veld?

Oke, nadat je eerst je gouden generatie (De Vrij, Janmaat, BMI, Kongolo, Clasie) vrij enthousiast van de hand doet, vervang je die met middelmaat uit de eredivisie die je sportief en financieel niet verder helpt, selecteer je de spelers die je niet verder brengen niet door en is je enige ster speler compleet versleten en enkel in staat zo af en toe nog te excelleren.

Ja, dan is er aardig wat mis gegaan, zou ik denken.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:10]
Vind ik leuk
Blindsy +18783
woensdag 9 januari 2019 om 18:53
Mooie analyse 👍. Het antwoord op je vraag is overigens: een paar miljoen zijn als aflossing naar de Vrienden gegaan, verder is het nieuwe trainingscomplex voor de profs gebouwd, en wordt komende zomer n fonkelnieuw complex voor de jeugd opgeleverd.
Ik zou bijna zeggen: nog n nieuw stadion en we kunnen er weer járen tegenaan 😉.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:38
Hebben wij niet nog een parkeerplaats te verpatsen? :P
Vind ik leuk
Blindsy +18783
woensdag 9 januari 2019 om 20:49
Absoluut! 😉
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 21:16
Mooi :)
Vind ik leuk
Kuip +9935
woensdag 9 januari 2019 om 22:36
Precies Emnu. Falend beleid. Ondanks het feit dat Feyenoord minder te besteden heeft dan Ajax en PSV , wil dat nog niet zeggen dat je met de huidige situatie tevreden kan zijn.
Ik ben er van overtuigt dat het allemaal veel beter kan wanneer je de juiste mensen op de juiste plek hebt. Al jarenlang wordt er geld verkwanselt aan domme aankopen. Er is geen balans in het team en er is een trainer die incompetent is. Je ziet dat van Bommel er bij PSV in slaagt in korte tijd een herkenbare speelstijl te laten zien. Een jongen als Rosario die kort geleden nog voor Almere uitkwam wordt in enkele maanden tijd International, zoals Dumfries dat ook lukte en Angelino ook presteert. Spelers van Heerenveen en NAC. Feyenoord haalt spelers van Heerenveen die niet beter worden.
Kortom, zwakke mensen op de verschillende posities.
Vind ik leuk
HupHolland +3850
woensdag 9 januari 2019 om 17:59
Het probleem is niet zozeer dat er miskopen tussen zitten. het probleem is eerder dat goede aankopen die doorslaggevend zijn schaars zijn.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 20 maart 2019 om 13:09
Toch blijf ik Haps nog steeds een goede aankoop vinden. Alleen die kutblessures.

Waarom ze Amrabat gekocht hebben is mij een raadsel (met Tapia, Toornstra, El Ahmadi, nu Clasie en Vilhena). Tapia snapte ik wel: 1,5 miljoen voor een Peruaans international. Dat ga je er zelfs nu nog wel voor terugkrijgen.

Bilal heb ik nooit gesnapt. Toen was Annet dronken denk ik. Gustafson en Vejinovic twijfel ik over. Met een goede technische staf en een goed voetballende ploeg, had je daar wellicht zeker wel wat aan gehad.
Vind ik leuk
Suomi71 +1131
woensdag 9 januari 2019 om 18:01
Hij heeft het redelijk gedaan, met name of financieel gebied Feyenoord uit het slob getrokken en nog eens kampioen geworden en diverse bekers. Daar staan ook vele miskopen, neergaande jeugdbeleid en een niet in de kk divisie uitkomend 2e team tegenover. Alles is nu gericht op de toekomst; nieuwe jeugdaccomodatie en nieuw stadion. Het is tijd dat nieuwe mensen het stokje gaan overnemen en dus Feyenoord met nieuwe impulsen gaan verversen.
Ook het scouting beleid mag onder de loep worden genomen. Verversen in alle gelederen is het devies.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 18:02]
Vind ik leuk
COYG +8134
woensdag 9 januari 2019 om 15:47
Toegegeven dat niet elke speler een hit kan zijn, maar Van Geel heeft zelfs met weinig geld heel veel miskopen gedaan. Het is een wonder dat hij er nog zit, voor 5 ton per jaar. Ik heb ff opgezocht en daar kan je gewoon een gerenommeerde buitenlandse TD voor halen die wél presteert.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 15:51
Ok, ik speel.

Welke gigant gaan we halen voor 5 ton per jaar?

Voor die gasten is het budget waar ze mee kunnen klootzakken misschien wel net zo belangrijk als hun eigen salaris.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 15:52]
Vind ik leuk
Blindsy +18783
woensdag 9 januari 2019 om 18:55
Denk dat je eind dit jaar gaat schrikken van de miljoenenbonus van Overmars.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
donderdag 10 januari 2019 om 09:02
Yep.

Ook wat dat betreft is het gewoon een bedrijf.

Toko waar ik mijn slavenloon vang had ook een ceo die 1 miljoen per jaar pakt. Voor multinational van dit formaat is dat vrij "weinig".
Maar ja, ondanks dat het bedrijf zo wat de grond in gewerkt is door haar, pakte ceo in 3 jaar bewind wel 30 miljoen aan bonussen.

Maar ja, die zat er dan ook om wat het was, niet om wat het kon


Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:35
Omdat met beperkte middelen de jeugd een kans krijgt en dat is een paar keer goed uitgevallen.
Vind ik leuk
Futre +4912
woensdag 9 januari 2019 om 17:19
Wat mij vooral opvalt is dat hij in al die jaren vooral put uit bekende spelers. Er zit nooit iets verrassends tussen zoals een Neres, Lozano, Guardado of Dolberg.

Hij heeft gewoon een karig netwerk of kutscouts.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
donderdag 10 januari 2019 om 09:22
Wat kostten Neres em Lozano? Van Geel's hoogste uitgave is die 6,5 miljoen voor Berghuis.
Guardado was niet nodig want toen die bij PSV liep had Feyenoord niet te klagen over verdedigende middenvelders. Plus zijn salaris zal niet op te hoesten zijn voor Feyenoord.

Blijft Dolberg over.
Tsja, geen idee of hij ooit in beeld is geweest maar hij van de leeftijd van Vente. Als je daar hoge verwachtingen van hebt in de jeugd ga je geen geld stuk slaan aan een leeftijdsgenoot.

En zo gaat dat met veel aankopen. Als de keuze is veel geld kapot slaan of kijken wat je in de jeugd hebt, werd er vroeger veel geld kapot geslagen. En ik vind het wel genoeg na HCS en 2010, mijn club op de rand van de afgrond.

Sinisterra was een verrassende aankoop. Maar die wordt door de kenners al weer afgeschreven omdat ie na 5 maanden nog steeds Berghuis niet uit de basis heeft gespeeld. Tsja.....
Jorgensen had ook nooit iemand van gehoord en we weten allemaal hoe dat is afgelopen.

Toen Feyenoord het water aan de lippen stond, een jaar of 10 geleden, is er besloten om maar eens te gaan stoppen met het halen van vliegtuigen vol exotische verrassingen en is men zich gaan richten op spelers dichtbij huis..
Nou, als je dat beleid gaat voeren, zoek je daar een TD bij.

Het is leuk hoor, dat er nou ene paar Zuid-Amerikanen het goed doen bij Ajax en PSV maar moet Feyenoord dan maar ineens het beleid om gaan gooien om ook aan die mode mee te gaan doen?

Begrijp me goed, ik ben een groot liefhebber van Zuid-Amerikanen. Ik heb met volle teugen genoten van Cruz en Pablo Sanchez bijvoorbeeld.
En ook voor Jorge Acuna heb ik nog warm gevoel.
Niet zo zeer vanwege zijn spel maar vanwege het feit dat ie de memo niet had gehad dat we in Nederland weg rennen bij aanvallen van supporters dus die ging vol in de aanval destijds op de toekomst.
Zo'n mentaliteit en zulk temperament, hou ik wel van en zal je van de eerste de beste Deen niet krijgen.

Doet Van Geel alles perfect?
Nee, uiteraard niet. Maar ook transferguru Monchi heeft wel eens een mispikker.
Maar hij voert het gekozen beleid uit en dat doet ie naar behoren.

Aan het begin van vorig seizoen waren alle kenners het er over eens, hij had goede vervangers gehaald voor de vertrokken basisspelers en had ook in de breedte voor versterking gezorgd.
Dat het allemaal anders uitpakt, kan je hem niet kwalijk nemen, maar dat gebeurt wel door die zelfde kenners die weer eens lekker achteraf een koe in de hol staan te kijken.

Iemand die in augustus 2017 had gezegd dat Van Geel kut had ingekocht, die mag nu commentaar hebben. niet een of andere vp stagiaire op typecursus.


Vind ik leuk
Futre +4912
donderdag 10 januari 2019 om 18:40
Het zit diep, hè? Ik begrijp een bertje wat je zegt maar feit blijft dat je geen wonderen kunt verwachten wanneer je alleen 6-jes en 7-tjes koopt.

Ondernemen is risico nemen.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
donderdag 10 januari 2019 om 19:40
Wat zit er diep?

Ik weet nog wat er destijds is besloten qua aankoopbeleid en ik weet dat het niet reeel is om aankopen van 12 miljoen+ a la Neres en Lozano uit Zuid-Amerika te verwachten.
Dat geld is er gewoon niet.
Als ik naar de aflossing aan de VVF kijk afgelopen zomer geven ze liever geld uit om weer 100% baas in eigen huis te worden.

CL geld is uitgegeven aan nieuwe accommodaties voor jeugd en selectie. Was ook hard nodig. En je kan je munten maar 1x uitgeven en ook pas uitgeven als je ze hebt.
Vind ik leuk
stratumseind +195108
woensdag 9 januari 2019 om 15:35
Ik ken er hier 1 die op nee gedrukt heeft..................
Vind ik leuk
El Cazador +8920
woensdag 9 januari 2019 om 15:41
Wim Jansen
Vind ik leuk
stratumseind +195108
woensdag 9 januari 2019 om 16:17
onze feyenoord fan voor altijd schat ik zo.....die is niet bepaald liefhebber van v geel en van gio
Vind ik leuk
Ricklek +1861
woensdag 9 januari 2019 om 16:34
Geef hem eens ongelijk
Vind ik leuk
Seizoenkaart +11967
woensdag 9 januari 2019 om 17:51
Ook ja
Vind ik leuk
Ab Normaal +4197
woensdag 9 januari 2019 om 15:35
Als je met dat budget en financiële erfenis kampioen wordt is de periode geslaagd.
Vind ik leuk
Spangen +152
woensdag 9 januari 2019 om 15:35
Kampioen geworden en een paar keer beker. Een feyenoorder mag niet klagen de afgelopen jaren denk ik
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 15:35
Van Geel's tijdperk bij Feyenoord analyseren, VP?
Ik wist niet dat ie al weg of overleden was

Ook leuk:

"Een grote leegloop bleef echter uit: het kampioenselftal verloor alleen Elia (Basaksehir, 1,1 miljoen), Kongolo (AS Monaco, 15 miljoen), Rick Karsdorp (AS Roma, 14 miljoen) en de gestopte Kuyt"

Ja, 40% van je basis veldspelers weg is geen leegloop.

PS.
Ik zit het nog een keertje na te lezen maar het is echt tenenkrommend slecht.
Kijkt degene die dit geschreven heeft alleen de hele wedstrijd van ajax en van de andere clubs alleen de samenvattingen?
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 15:48]
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 15:40
Nou ja, als jij dit "analyseren" noemt ;-)


Ik vind het een vooral een broddelwerkje.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 15:41
Wat had je anders verwacht van die dilettanten?
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
woensdag 9 januari 2019 om 15:47
Eigenlijk 36, nog wat procent.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 15:49
Ik tel de keeper niet mee bij "veldspelers"
Bij "elftal" heb jij gelijk
Vind ik leuk
G.Kopf +4997
woensdag 9 januari 2019 om 15:53
Ik las het verkeerd.
Vind ik leuk
soplul +3522
woensdag 9 januari 2019 om 16:49
Scoren met stagiare stukjes.
Maakt niet uit wat erin staat.
Bijna niemand leest hier op vp om de inhoud.
Gewoon om te zuigen over andere clubs is dit weer een meesterwerk dat veel clicks gaat leveren.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 16:50
Yep.
En als je het te kritisch bekijkt en te feitelijk onderuit haalt krijg je weer een shadowban en mag je weer opnieuw beginnen.
Rinse and repeat.
Vind ik leuk
Henk020 +301
woensdag 9 januari 2019 om 17:28
VP is een medium dat vaart op het aantal clicks en views. Hierbij is de journalistieke inhoudelijkheid van secundair of tertiair belang. Je laten kennen in een opmerking over Ajax of ander club (of die terecht is moet een ieder voor zich besluiten) is dan denk ik een beetje hetzelfde niveau dat jij bedoeld.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29699
woensdag 9 januari 2019 om 15:37
Feyenoord is toe aan een nieuwe TD en ook een nieuwe coach. De landstitel behalen was een huzarenstukje. Tijd voor vers bloed!
Vind ik leuk
COYG +8134
woensdag 9 januari 2019 om 15:49
Gewoon nu door pakken en niet in oude tijden blijven hangen waar 'we' blij mogen zijn met 5 prijzen in 4 jaar. De prijzen verbloemen immers veel.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 15:37
Ze vergeten gemakshalve dat in 11-12 Clasie juist door Van Geel werd teruggehaald. En dat Van Geel ook de contracten destijds open brak van Vlaar, De Vrij etcetera.

Ik ben geen uitgesproken fan van Annet van Geel. Maar als je een beschouwing doet, doe het dan compleet VP. En niet zo'n makkelijk eerstejaars HBO artikeltje.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 16:02
Je schrijft VMBO verkeerd.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 16:59
Heb ik weer. Gebeurt me vaker. Dank.
Vind ik leuk
mexicano +791
woensdag 9 januari 2019 om 15:37
Leuke analyse, maar totaal nietszeggend als je het beschikbare budget niet meeneemt.
Vind ik leuk
CPP +1067
woensdag 9 januari 2019 om 15:43
De JA stemmers moeten wel een erg grote hekel aan Feyenoord hebben.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 20:00
Want?
Vind ik leuk
pos +9733
woensdag 9 januari 2019 om 15:45
Hoe is het inderdaad met Hapsie ?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +5419
woensdag 9 januari 2019 om 16:03
Die is altijd geblesseerd maar voldoet wel volgens dit stukkie.
Om je kapot te lachen zo slecht als dit is.
Vind ik leuk
Blindsy +18783
woensdag 9 januari 2019 om 19:02
Is weer fit, horen we uit Spanje.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95476
woensdag 9 januari 2019 om 15:46
Een veel te eentonig netwerk. Veel van 't zelfde spul.
Vind ik leuk
RubenVB +867
woensdag 9 januari 2019 om 15:47
Dat je een rapport maakt oké. Maar het jammere is dat jullie elk seizoen los bekijken en dat jullie alleen naar aankopen kijken.

Laten we even in processen denken. Hij stapte op een ongelofelijk k*t moment in. Vrij weinig mensen zouden dat doen.

Samen met Gudde begon de opbouw. De heropbouw. Met de riemen die hij had kan je de keuzes van de trainers en de aankopen zien als opbouw naar het kampioenschap. Dus de eerste jaren vind ik persoonlijk uitstekend. Veel geld ging de laatste jaren ook naar accomodatie en professionelisering van de club en de jeugdopleiding. Ook daar heeft MvG bijdrage aan.

Elke club heeft daarnaast miskopen. Niet alles kan een schot in de roos zijn. Aankopen van vorig seizoen afschrijven is daarnaast ook heel makkelijk en dat kan nog gewoon goed komen.

Praat ik alles goed? Zeker niet. Na het kampioenschap heeft gebleken dat de vaste oude krachten die zijn gebleven toch niet zo goed waren als gedacht. Elia, Kuyt, El Ahmadii, Kongolo en Kuyt zijn nooit echt adequaat vervangen. Gio en MvG bleven te veel geloof in de rest houden en de vijver waar ze gevist hebben is constant de Eredivisie geweest. Uitzonderingen daargelaten.

Je bent nog steeds een stuk beter dan nagenoeg iedereen van Nederland. Zo slecht is het allemaal niet zoals iedereen doet geloven. Maar je bent gewoon structureel minder dan PSV en Ajax. Op een goede dag kan je van ze winnen, maar een week later verlies je dan ineens wel van een mindere ploeg.

Er is veel supportersgezeik, waar ik het vaak niet mee eens ben, maar er is één ding waar MvG het heeft laten liggen. Het doorselecteren van de selectie NA het kampioenschap.

[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 15:50]
Vind ik leuk
Roeptoeter +15628
woensdag 9 januari 2019 om 16:07
MvG? Michael van Gerwen??
Vind ik leuk
Wim59 +646
woensdag 9 januari 2019 om 15:48
Lekker doorgaan met v bronckhorst en mevr.van geel😂😂gaat top daar in de kuip.
Vind ik leuk
El Cazador +8920
woensdag 9 januari 2019 om 15:48
Bij Martin van Geel kan het volgende plaatsen:
Je kunt beter ten onder gaan met je eigen visie dan met de visie van een ander
Je gaat het pas zien als je het door hebt.
Vaak moet er iets gebeuren voordat er iets gebeurt.
Vind ik leuk
Smithsonian +43283
woensdag 9 januari 2019 om 15:52
De brabander moet lekker wat anders gaan doen, enkele keren geluk gehad met pelle, guidetti etc.

Maar de rek is er toch wel uit.
Vind ik leuk
Roeptoeter +15628
woensdag 9 januari 2019 om 16:06
Ik vind de rol van mevrouw Van Geel te onderbelicht.
Vind ik leuk
Donnygo +4940
woensdag 9 januari 2019 om 16:11
Zijn beleid met weinig geld is goed, is daar creatief en had wat geluk natuurlijk maar dat moet je ook hebben.

Met geld lijkt hij of geen geluk maar in ieder geval een stuk lager rendament te halen.
Vind ik leuk
Iwonna +37
woensdag 9 januari 2019 om 16:15
Ze doen wel mee,maar worden nooit beter,wat komt er van de eigen jeugd ,helemaal niks ,terwijl Ajax voor miljoenen verkoopt elk jaar ,kan Feijenoord net aan zijn hoofd boven water houden ,v Bronckhorst zelfde verhaal ,als Advocaat hem niet had geholpen was hij allang weg geweest ,door een gelukkige thuisloting in de beker elke keer komen ze zover en de finale is altijd een thuiswedstrijd,18 van de 21 x thuis ,dan mag je niet mopperen .Europees liggen ze er na de eerste en beste wedstrijd naast en kunnen zich weer vol richten op het kampioenschap,1 wedstrijd in de week en dan deze grote achterstand op de helft van de competitie ,dat mag nooit gebeuren ,VPersie heeft in de laatste Minuten een treffer gemaakt anders was de tragedie nog groter .Feijenoord heeft het geluk dat ze in Nederland spelen ,zouden ze in Duitsland mee spelen zaten ze zo in degradatie wedstrijden .
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 19:12
Feyenoord houdt z'n hoofd net boven water?


Hoi, 2010 belde. Hij wil z'n nieuws terug.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 19:12]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:16
Verandering van eten doet eten. Als hun opvolgers maar ervaren en hard zijn, maar dus niet Fraser.
Vind ik leuk
Bobo8484 +150
woensdag 9 januari 2019 om 16:32
Het maffe is dat de meeste transfers die goed uitgepakt hebben gewoon een grote gok waren! Ik zie niks anders als een gokker die soms geluk heeft en soms niet. Ik heb best respect voor deze man maar ik denk dat de club de afgelopen jaren weer gegroeid en veranderd is en van Geel niet het type Td is dat Feyenoord op dit moment nodig heeft
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 19:14
Jorgensen een gok. Berghuis een gok. Janmaat een gok. Vermeer een gok. Kuyt, Elia een gok. El Ahmadi een gok.
Vind ik leuk
Bobo8484 +150
woensdag 9 januari 2019 om 19:26
Haha ja en daar noem je niet de minste namen, maar er zat bij alle spelers wel een verhaal achter. En dan heb je gio nog, haalt hij er bij iedereen het maximale uit?.. Neem Gustafson. Sommige spelers worden erg snel afgeschreven en krijgen amper een kans, terwijl Larsson tijd in overvloed krijgt. Vind veel dingen gewoon heel vreemd op het moment.
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 19:35
Exact, Van Bronckhorst haalt er niet het maximale uit. Daar moet Annet van Geel wat aan doen.
Vind ik leuk
Bobo8484 +150
woensdag 9 januari 2019 om 19:43
Knuffeltje doet wonderen
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 19:45
Ja, zeker knuffeltjes van Annet.
Vind ik leuk
wattenstaafje +24044
woensdag 9 januari 2019 om 16:35
Van Geel doet het prima.
Vind ik leuk
Fentas +559
woensdag 9 januari 2019 om 16:35
Zonder geld een prima TD, met geld een drama.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:38
Gewoon niet goed genoeg matig st Just haps ziekeboeg miskoop hopelijk cashen voor st Just ik zou wel eens een standvastig elftal willen zien en geen kneuzen met pijntjes en auwtjes. Selectie is ook niet breed. Verhuur die vente nou gewoon. En stel die sinister nou gewoon op. Er moet wat veranderen en als de oplossing van Geel en gio weg so be it. Het gaat om feyenoord en niet om namen eromheen. Die geldschieters zijn het ook zat.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 16:39
Het is maar hoe je dit artikel wilt lezen. Meer geld is meer succesvolle spelers. Al blijven miskopen er altijd tussen zitten. Ook bij Ajax en PSV. Moeilijker is nog de verwachtingen die nooit anders zijn geweest. Van Geel begon met ruim 50 miljoen in de min. Wat nu 31 in de plus is. Dit is exclusief de verkopen van JpB en Amrabat. Er werd verwacht flink te saniren maar tegelijkertijd sportief mee te blijven doen. Waar van Geel dus in beginsel geen spelers kon kopen, verlengde hij wel veel contracten van jeugdspelers die later miljoenen opbrachten. Die erkening kreeg hij vrijwel nooit maar waren misschien wel de belangrijkste handelingen. Ook is er in die 7 jaar meer selectiewaarde gecreerd, een hypermodern trainingscomplex voor het eerste elftal gebouw, een nieuw jeugdcomplex die over een paar maanden opgelevert wordt en 10 % van de aandelen terug gekocht. En niet geheel onbelangrijk 5 prijzen waarvan 2x de nationale beker en 1x een landskampioenschap als grootste prijzen zijn gewonnen. Wie had dat 7 jaar terug durven denken?

Nee we blijven vasthouden aan een aantal miskopen, het niet meedoen aan de KKD en het nirt binnenhalen van een Lozano....

Houd mij ten goede. Er mag best kritisch gekeken worden. En geroepen worden om nieuwe impulsen. Maar Van Geel verdient het ook om door de voordeur uit de Kuip te gaan. Hij heeft ons veel kunnen brengen. Samen met zijn team.
Vind ik leuk
Just Nuts +677
woensdag 9 januari 2019 om 16:57
Zo is het Feyenoord2907
vijver waarin Feyenoord vist is de kans dat ze zich niet doorontwikkelen nu eenmaal groter maar risico qua investering weer kleiner
Vind ik leuk
Krav +203
woensdag 9 januari 2019 om 21:56
Het verlengen van jeugdspelers kwam pas toen hij noodgedwongen wkgangers met een nog 1 jarig contract voor veel te weinig moest verkopen. Pas daarna istie gaan verlengen en brachten karsdorp, kongolo en clasie nog wat op
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:16
Zeker niet. In zijn eerste jaar verlengde Van Geel al met Vlaar, De Vrij, Indi, Clasie en bood hij Achahbar en Vilhena een contract aan.
Vind ik leuk
Krav +203
donderdag 10 januari 2019 om 11:34
Waarom moesten de vrij en indi dan verkocht worden met nog 1 jaar als contract? En waarom waren we zo blij dat clasie gelukkig nog bijtekende?
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 12:39
Die werden beide jaren later pas verkocht met een 1-jarige contract. Die spelers waren niet meer houdbaar en wilde ook niet verlengen. Logisch na een WK. Feit dat Matin van Geel beide spelers in een eerder stadium wel heeft weten te behouden heeft Feyenoord later bijna 17 miljoen opgeleverd. Anders niks.
Vind ik leuk
Krav +203
donderdag 10 januari 2019 om 12:43
Zij waren helemaal nog niet zo gewild. Pas voor het wk kwam de interesse. Toen wou van geel niet verkopen. Hij gokte op een goed wk wat ook een flop had kunnen worden. Of wat te denken als de vrij een blessure opliep. Dan hadden ze een jaar later gratis de deur uitgelopen.

De vrij debuteerde pas in 2012 en van geel kwam er in 2011. Heet dat dan slim verlengen of was het gewoon een talent die dankzij de goede opleiding doorbrak. En door geldgebrek kregen alle talenten een contract. Dir is geen veedienst van van geel. Er werd al eerder geroepen dat ze een beter contract moesten krijgen
[Reactie gewijzigd op donderdag 10 januari 2019 om 12:46]
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 13:39
Wat jij wilt. Blijf in je eigen verhaal en anti Van Geel campagne geloven. Je probeert echt overal je eigen draai aan te geven zeg...
Vind ik leuk
Krav +203
donderdag 10 januari 2019 om 16:03
Vreemde reactie.. Ik geef je alleen wat feitjes

Gek dat ik op jou nu hetzelfde antwoord kan geven als pro mvg

Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 17:23
Feiten met ontbrekende tekst en uitleg. Kan niemand toch serieus nemen? Je probeert het een richting op te praten om jouw reactie meer kracht bij te zetten. Erg jammer.
Vind ik leuk
Krav +203
donderdag 10 januari 2019 om 22:17
Je geeft kritiek maar komt zelf met niks inhoudelijks terug...
Vind ik leuk
vrijdag 11 januari 2019 om 06:58
Volgens mij een aantal reacties met goede inhoudelijke stukken. Op den gegeven moment houdt het op. Zeker als iemand reageert en aan zijn reacties een draai geeft om zijn gelijk te halen.
Vind ik leuk
Krav +203
vrijdag 11 januari 2019 om 11:16
Feiten om mijn gelijk aan te geven. Niet verdraaien he.. om je gelijk te halen
Vind ik leuk
Just Nuts +677
woensdag 9 januari 2019 om 16:54
Kunnen we er een lijstje naast plakken van Ajax en Psv plus de prijzen?
Denk dat de score dan nog helemaal niet slecht is
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 17:01]
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:23
Het is dat Ajax ook voltreffers heeft. Maar met de aankopen Orejuela, Cassiera, Labyad, Bande, Kristensen en Wober ook bijna 40 miljoen geinvesteerd.
Vind ik leuk
Justin Kees +2616
donderdag 10 januari 2019 om 08:22
Klopt... men kan niet altijd scoren bij een transfer, maar de score bij Feyenoord is gewoon te mager.

De eerste 3 die jij opnoemt bij Ajax zijn puur kosten. De laatste 3 verkopen ze in de toekomst met winst. Als je naar Feyenoord kijkt, hebben ze Karsdorp en Kongolo goed verkocht... eigen jeugd. Vilhena zal ook lukken, maar alles wat aangekocht is, loopt de deur uit met verlies. Gio maakt echt niemand beter...
Vind ik leuk
tikkietoe +6115
woensdag 9 januari 2019 om 16:58
O, VP neemt Van Geel onder de loep, niet Feyenoord zelf.
Dan kan hij gewoon blijven zitten waar hij zit.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 9 januari 2019 om 17:37
Ik ben van mening dat van geel uitstekend werk heeft gedaan met feyenoord er weer bovenop helpen. Hij heeft het zelfs voor elkaar gekregen dat Feyenoord kampioen is geworden. Aan de top blijven heeft een andere aanpak nodig en dan zal je in mijn ogen de TD moeten vervangen...
Vind ik leuk
Smithsonian +43283
woensdag 9 januari 2019 om 17:41
Beste reactie tot dusver.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 17:57
Is Ruben Schaken niet ook door Martin van Geel gehaald? Had een zeer sterke periode bij Feijenoord.

Ik vind trouwens dat Simon Gustafson nooit een eerlijke kans heeft gekregen bij Feijenoord. Hij was naar mijn idee de creativiteit wat Feijenoord mist.
[Reactie gewijzigd op woensdag 9 januari 2019 om 17:57]
Vind ik leuk
Justin Kees +2616
woensdag 9 januari 2019 om 17:58
Mede door Gio worden spelers niets beter, maar van Geel sloeg o.a. de plank mis toen Jörgensson verkocht kon worden voor 20 miljoen. Die is nu hooguit een handvol stuivers waard, dus weg poen...
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 22:24
De bedragen verzin je zo uit jouw duim. Was niet hoger dan 17 miljoen (inclusief bonussen).
Vind ik leuk
DeNeutrale +216
woensdag 9 januari 2019 om 18:10
Na Gio en van Geel kan het alleen maar slechter gaan met Feyenoord. De Boer deed het aanvankelijk ook niet goed bij Ajax. Stond in het eerste jaar in de winterstop 11 punten achter op AZ; in het tweede jaar in de winterstop 13 punten achter op PSV. Als door een wonder werd Ajax toch nog ( beide keren) kampioen.
Vind ik leuk
BenikBen +117
woensdag 9 januari 2019 om 18:11
Geel en Gio weg . Elke keer ook dezelfde woorden van gio. Gij komt eraan hij zit er dicht bij pppff Wel gvd die Clasie gelijk erin gezet totaal Niets meer van wat hij was. En aanvoerder ook gvd een gehuurde speler maak je geen aanvoerder dat gaat altijd ten koste van de hiërarchie
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 18:30
Als je al deze aankopen op een rijtje zet denk ik dat van Geel het erg goed gedaan heeft. Feyenoord heeft nou eenmaal niet het budget van psv en al helemaal niet dat van Ajax. Als je max 3 miljoen per speler kan uitgeven is het niet meer dan logisch dat er een paar floppen. Spelers als van Persie, Kuyt, Botteghin, Jorgensen, El Ahmadi, Toornstra, Pelle, Elia, Janmaat, Guidetti zijn voor bijna niks gehaald en hebben het toch allemaal goed gedaan. Daarnaast is Feyenoord in de afgelopen jaren 1x kampioen geworden en hebben ze de beker gewonnen en dat is voor Feyenoord gewoon heel erg goed. Vind dus deze kritiek op van Geel en ook eerder de kritiek op van Bronckhorst onzin, want Feyenoord presteert gewoon naar behoren. Meer dan dit zit er simpelweg gewoon niet in
Vind ik leuk
Krav +203
woensdag 9 januari 2019 om 21:53
Hoe kom jij op het max can 3 miljoen per speler? Ja als je 10 twijfelaars haalt die je niet eens allemaal kan opstellen. Maar haal een type ziyech. Dan kan je er 2 van halen. En die spelen wel in je basis. Zo zet je kapitaal op het veld ipv bij het grof vuil
Vind ik leuk
Kim Jung-On +5592
woensdag 9 januari 2019 om 18:33
Toch briljant. Een website vol schrijffouten gaat een technisch directeur even beoordelen. Want ze kennen natuurlijk ook alle ins & outs...
Vind ik leuk
Il Gordo +18357
woensdag 9 januari 2019 om 19:16
Om te huilen, het niveau.
Vind ik leuk
Cookee +12689
woensdag 9 januari 2019 om 18:43
Tsja, je kan ook avontuurlijke spelers halen die je trainer niet durft op te stellen, ben je dan een slechte TD?
Kan toch zijn dat de beide kampen niet op 1 lijn zitten?
Dan is mogelijk dat geen van beiden slecht zijn.

Ik zie het zo, soms zit het mee en soms niet, Overmars haalt er ook een boel voor de bank. En zelfs die klasbak van H'veen heeft wel eens een missert.
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 19:10
Sommige spelers zijn alleen te goedkoop weggegaan
Vind ik leuk
woensdag 9 januari 2019 om 20:16
Weggiewezen
Vind ik leuk
hollister +755
woensdag 9 januari 2019 om 20:38
Punt is gewoon dat het legioen zich ieder jaar weer onredelijk opstelt inzake kansen op het kampioenschap... wat verre van reeel is.. dus de oorzaak is toch wel het compleet verkeerd verwachtingspatroon van de supporters... en doordat het kampioenschap al vaak in de herfst een verloren zaak is wordt het afgeschilderd als slecht ingekocht en komt de schuld te liggen bij de trainer en TD... maar kijk even naar het budget wat PSV en Ajax iedere jaar kunnen presenteren ... maar eerlijk is eerlijk.. Van Geel heeft ook naast geen budget ook totaal geen netwerk en het scoutingsapparaat is ook heel beperkt
Vind ik leuk
Vooruit +228
woensdag 9 januari 2019 om 21:02
Het is duidelijk dat Van Geel geen topper is. Hij kan niet tippen aan het niveau van zijn (ex-)collega’s Brands en Overmars. Het lijkt alsof hij een zeer beperkt netwerk heeft, zowel nationaal als internationaal. Hij is ook een slecht koopman: matige spelers worden te duur gekocht en de juweeltjes worden veel te goedkoop verkocht. Hij heeft ook een verleden als td bij o.a. ajax. Ook daar functioneerde hij magertjes. Kortom, Feyenoord moet een veel betere td aanstellen.
Vind ik leuk
Krav +203
woensdag 9 januari 2019 om 21:51
De goede aankopen kwamen via de zoon van koeman (pelle) en via de scouting van de materiaalman (guidetti).
Vind ik leuk
johny +99
donderdag 10 januari 2019 om 09:54
Niet van Bronckhorst is de schuldige voor het matige presteren van zijn selectie maar Martin van Geel, hij is degene die de spelers heeft aangeleverd. Martin van Geel vond zijn selectie sterk genoeg was en dat hij een geweldige reserve bank had met een brede selectie.Maar wat op de bank zat was er geen wat je zou zeggen een versterking voor de selectie . Van Bronckhorst moest het doen met deze mindere selectie ,er is wel een punt waar van Bronckhorst op gewezen kan worden dat hij te weinig geklaagd heeft bij Van Geel over de zwakte van zijn selectie en dat er meer versterkingen moesten komen.Maar van Geel had iedere keer wel een antwoord klaar zoals in de winterstop moet je geen spelers halen want dan doe je iets overhaast, Wat eigenlijk flauwe kul is want dat doen andere club's ook o.a Ajax en PSV . Transfers in de zomer kon hij ook niet zo goed maken ondanks er genoeg namen door kwamen wat goede versterkingen waren voor Feyenoord en die waren ook niet zo duur.Maar van Geel hield de beurs op de knip dit is soms wel goed maar niet nu dat deze selectie zo zwak is. RVC moet ook eens nagaan of de scouting wel goed zijn werk doet en niet altijd hier in Nederland bij de sub clubs spelers te zoeken.Met alles samen gevat van Bronckhorst kan niet veel verweten worden maar hoofdzakelijk is het Martin van Geel die gefaald heeft .
Vind ik leuk
donderdag 10 januari 2019 om 12:11
Is nu wel tijd voor nieuwe stadion nieuwe mensen Doeiiiii van Geel is goed zo
Vind ik leuk
maandag 14 januari 2019 om 15:28
Mijnheer van Geel overschrijdt de houdsbaarheid datum al reeds enige jaren!
ik doel dan niet op de resultaten van Feyenoords eerste team want die zijn ronduit teleurstellend in de afgelopen 2 seizoenen, dat ziet iedereen.
Maar dit blijft uiteraard niet zonder gevolgen, minder verkoop seizoen kaarten niet alleen nu maar ook volgend jaar,!
lege plekken geven minder sfeer in de Kuip en dat is niet goed financieel maar ook niet voor het team,want het is het publiek wat Feyenoord soms naar ongekende prestraties brengt.
ook moet er maar eens kritisch gekeeken worden naar de koekebakkers van de Scouting en de besluitvorming.
Mijnheer Beukers al nooit een gewildige voetballer geweest niet eens op Amateur niveau moet denk ik ook eens uitkijken naar wat anders.
als er op korte termijhn niets veranderd bij Feyenoord dan ziet de toekomst er somber uit bij onze club.
minder inkomsten, treurig aankoop beleid .en tegenvallende resultaten zorgen ervoor dat de mensen zich gaan verweren . het is per slot van rekening hun club niet die van een paar passanten, die je nooit meer ziet als ze er morgen weg zijn!
Giovanni die wat mij aan gaat een Pluim verdiendt gaat helaas ook weg. hij heeft er het beste van gemaakt , tuurlijk heeft ook hij wel eens de dingen anders beleefd dat wij op de tribune graag hadden gezien maar doorgaans heeft met spelers materiaal wat ze hem ter beschikking hebben gesteld, zeker niet zo slecht gedaan.

Kortom Mijnheer van Geel en Scouting team,u heeft lang genoeg mee gelift op de successen door andere vergaard doe onze club en stad een plezier en houdt de eer vooral aan u zelf nu het nog kan, iedereen zal het begrijpen en niet veel mensen zullenb erom treuren
ook dat is goed management om te weten wanneer je tijd is gekomen en te moeten stoppen. geef anderen maar eens de kans.
Ajax lijkt me in deze een prima voorbeeld! en dat uit het hart van een echte ras Feyenoorder
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws