De Graafschap verliest routinier aan Almere City: Erg belangrijk voor hem

De Graafschap verliest routinier aan Almere City: "Erg belangrijk voor hem"

Gepubliceerd: donderdag 17 januari 2019 om 10:39do 17-01-2019 om 10:39

De Graafschap verliest Agil Etemadi definitief aan Almere City FC. Dat bevestigt de hekkensluiter van de Eredivisie. De 31-jarige doelman tekent een contract voor 2,5 jaar in de Keuken Kampioen Divisie.

Een verrassing is de transfer niet: Etemadi diende onlangs een transferverzoek in, terwijl Almere geen moeite deed om de interesse in de doelman te verbergen. De Graafschap gaat door het vertrek van Etemadi op zoek naar een nieuwe keeper. Hidde Jurjus keert vooralsnog terug als eerste doelman.

"Agil heeft ons meerdere malen aangegeven dat deze overgang, naast een nieuw meerjarig contract, ook in verband met privé-omstandigheden erg belangrijk voor hem is", reageert manager voetbalzaken Peter Hofstede op de clubsite. "Wij zijn er uiteindelijk met Almere City FC en Agil uitgekomen en proberen, naast Hidde Jurjus en Jordy Rondeel, snel een andere keeper te presenteren."

Het is niet bekend welk bedrag Almere betaalt voor Etemadi. De doelman beschikte over een aflopend contract in Doetinchem. Hij zat bijna anderhalf jaar op de bank, maar kreeg in de laatste twee wedstrijden voor de winterstop de kans na een vormcrisis en rugblessure van Jurjus. Etemadi stond tussen 2013 en 2016 al onder contract bij Almere.

Plaats een reactie

donderdag 17 januari 2019 om 10:43
Nu zitten ze weer op Jurjus, vond deze man juist een prima indruk achterlaten de laatste wedstrijden in de Eredivisie.
Vind ik leuk
Rodajc +18196
donderdag 17 januari 2019 om 11:35
Hebben toch snel een nieuwe keeper nodig, want met Jurjus in het doel maak je degradatie nog waarschijnlijker dan het nu al is.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:37
Klopt, was nog blij dat hij naar PSV kwam, maar die man kan echt niks.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 10:43
Mooi dat na 1 zo’n enorme kutwedstrijd van zn verdediging toch nog een transfer kan maken!
Vind ik leuk
peesjeevee +3247
donderdag 17 januari 2019 om 10:43
Gelukkig hebben die nog een andere hele goeie doelman.
Vind ik leuk
Micha EL +1155
donderdag 17 januari 2019 om 10:43
Welkom terug Agil... Hoop met jou dat we weer de weg naar boven kunnen inslaan.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:23
Almere heeft dan 4 keepers!?
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 10:48
Agil veel succes! Ondanks dat hij niet veel onder de lat stond was hij wel belangrijk binnen de spelersgroep. Hopen dat ze een beetje ervaren keeper ergens kunnen oppikken, maar Hofstede kennende zullen ze binnenkort wel de 4de keeper van Telstar binnen halen en de materiaalman van Ajax o17 presenteren als nieuwe spits. Lekker gewerkt kerel!
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 10:49]
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:11
Terwijl juist dit jaar alles op alles gezet had moeten worden op handhaving. Met Emmen, Fortuna, Excelsior, NAC, Willem II en VVV waren er op voorhand (ik zeg: op voorhand) veel concurrenten voor degradatie/nacompetitie. Nu blijkt dat je verreweg de zwakste selectie hebt en gaan basisspelers zelfs transfers maken naar de middenmoot van de KKD.
Ik ben trots om een superboer te zijn, maar makkelijk is het niet. En het ligt echt niet aan de trainer of aan de staf, het ligt gewoon aan een gebrek aan kwaliteit in de selectie. Jongens als Nieuwpoort, Olijve en van Mieghem doen echt hun best maar kunnen gewoon niet beter.
Soms komt het er uit. De uitwedstrijd in Sittard verlies je door een blunder van de keeper terwijl je de bovenliggende partij bent en de betere kansen krijgt, die daarna net doet alsof hij er niets meer van kan. Als je de 0-1 in de ArenA maakt word het een compleet andere wedstrijd (die je toch nog wel verloren zou hebben, maar niet met 8-0 of 8-1).
Het lijkt mij iets mentaals. Ze zijn bang om fouten te maken en willen geen van allen de bal hebben (uitzondering El Jebli). En dat is nergens voor nodig. Hoeveel fluitconcerten zijn er dit seizoen al geweest op de Vijverberg? De suporters blijven de spelers wel steunen als ze hun best maar doen. Met 100% inzet en toch degraderen kunnen wij leven, maar niet die slappe hap van de eerste seizoenshelft.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:17
Ja je hoeft het mij niet uit te leggen. Al denk ik dat het niet aan de inzet ligt maar vaak ook gewoon aan de tactiek. Er staat nu eenmaal een ondermaatse ploeg en Henk wil dan toch nog dingen voetballend oplossen, soms worden we zoek getikt door middelmatige ploegen en dan kan het lijken alsof er geen kracht in zit. De Graafschap is afhankelijk van de tegenstander in vrijwel iedere wedstrijd. Zodra een tegenstander door heeft dat ze ons kapot kunnen spelen door een extra mannetje op het middenveld en snel combinatiespel ben je gezien. Persoonlijk zou ik met deze selectie altijd gaan voor een 4 mans middenveld maar het is altijd 3 of 5 bij Henk...
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 12:59
Ik denk dat het juist de mix instelling/ kwaliteit is. het verschil tussen Vitesse thuis en bijvoorbeeld Zwolle.Ik denk dat 4 of 5 man op het midden niet veel uitmaakt. als je 4-4-2 staat zal de tegenstander waarschijnlijk door gaan dekken ( lijkt mij tenminste) en dan sta je als middenveld weer gelijk.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 13:01
Vitesse thuis liet vitesse zich ook makkelijk aftroefen. Als een tegenstander doordekt ontstaat er ruimte op de counter waar wij het toch van moeten hebben dit jaar.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 15:52
Niet helemaal waar. Normale veldbezetting achterhoede-voorhoede is 4 ( verdedigers) -3 (aanvallers). in dat opzicht veranderd er met 2 spitsen en 3 verdedigers natuurlijk helemaal niks. Mijn punt is natuurlijk zonder kwaliteit en zonder de juiste instelling kun je over tactiek praten wat we willen. Maar dat heeft natuurlijk geen meerwaarde.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 18:11
Geen kwaliteit is zeker waar alleen het gebrek aan instelling ben ik het niet mee eens. Door de zwakke tactische beslissingen komen spelers niet in de duels waardoor het bij vlagen lijkt alsof ze in een rondo staan en dat is niet alleen tegen Ajax en PSV het geval. Ik weet dat mensen een D’RAN mentaliteit willen zien maar we spelen op dit moment ook niet volgens een D’RAN plan. Uiteindelijk zijn de trainers en TD hier hoofdverantwoordelijk voor en die laten het gewoon keihard afweten tot nu toe.
Vind ik leuk
Roodbergen +9601
donderdag 17 januari 2019 om 12:44
Hoeveel fluitconcerten heb jij gehoord op de Vijverberg als kaarthouder/supporter op de tribune?
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 13:00
Ik nog weinig tot niet maar dat is misschien ook wel het probleem.
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 14:46
Niet. We vallen de spelers ook niet af, en ook de coach en de staf niet. Maar feit is wel dat iedereen beter hun best moet doen. Die slappe hap van de eerste seizoenshelft hoort niet thuis op een voetbalveld
Vind ik leuk
Roodbergen +9601
donderdag 17 januari 2019 om 17:06
Niet alle wedstrijden waren slappe hap, beetje makkelijk...... Ik vraag me af of je überhaupt wel eens in het stadion zit, maar ik kan het verkeerd hebben
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:04
Nou de eerste nederlaag van 2019 is al weer in de maak.
Goede keeper weg en die 'super grabbelaar' van een Jurjus in het doel is een zekere nederlaag tegen Fortuna
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 11:05]
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:05
Nou de eerste nederlaag van 2019 in al weer in de maak.
Goede keeper weg en die 'super grabbelaar' van een Jurjus in het doel is een zekere nederlaag tegen Fortuna
Zal wel 0-3 of 0-4 worden want Hofstede faalt ook, nogsteeds geen spits wie voor ons de goals moet maken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 11:07]
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:07
Nou de eerste nederlaag van 2019 in al weer in de maak.
Goede keeper weg en die 'super grabbelaar' van een Jurjus in het doel is een zekere nederlaag tegen Fortuna
Vind ik leuk
JTE +172
donderdag 17 januari 2019 om 11:19
Helaas spreekt alles voor degradatie ,er is weinig geld,slechte aankopen begin van het seizoen,alles spreekt ervoor dat de Graafschap laatste wordt,geen aankopen in de winterstop,een wonder moet de Graafschap redden om in ieder geval niet laatste te worden
Vind ik leuk
pico323 +7350
donderdag 17 januari 2019 om 11:39
Room niets voor de Graafschap
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 11:45
Laat maar komen.
Vind ik leuk
pico323 +7350
donderdag 17 januari 2019 om 12:20
zou een belletje doen.
Vind ik leuk
zondag 20 januari 2019 om 20:15
Nu niet meer nodig 🤣
Vind ik leuk
sundaymanara +1210
donderdag 17 januari 2019 om 11:54
Zakkenvuller.
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 11:54]
Vind ik leuk
Justin Kees +1321
donderdag 17 januari 2019 om 12:01
We hebben Nick Marsman nog in de aanbieding..
Vind ik leuk
Roodbergen +9601
donderdag 17 januari 2019 om 12:41
Ai ai, jurjus er weer in..... 😳. Ergens vast een reserve keeper oppikken in de KKD. Let maar op.....
Vind ik leuk
donderdag 17 januari 2019 om 12:46
Leuk clubie dat almere doen t best lekker met hun middelen
[Reactie gewijzigd op donderdag 17 januari 2019 om 12:46]
Vind ik leuk
Ovs4Life +65
donderdag 17 januari 2019 om 18:29
Room zie ik graag komen idd. Anders miss Brandenderhorst van Willem 2?
Vind ik leuk
Ovs4Life +65
donderdag 17 januari 2019 om 18:29
*Branderhorst
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws