Wijnaldum: 'We dachten nooit dat we moesten winnen om druk op Ajax op te voeren'

Wijnaldum: 'We dachten nooit dat we moesten winnen om druk op Ajax op te voeren'

Gepubliceerd: donderdag 17 januari 2019 om 23:54do 17-01-2019 om 23:54

Georginio Wijnaldum denkt dat Liverpool in de kampioensstrijd met Manchester City een voordeel heeft in het wedstrijdprogramma. Als The Reds zaterdag winnen van Brighton & Hove Albion is de voorsprong zeven punten. City moet dat dan later weer terug zien te brengen naar vier punten.

Die situatie komt Wijnaldum bekend voor. Bij PSV maakte hij dat in het seizoen 2014/2015 al mee. In Eindhoven speelde de middenvelder met zijn oude ploeg vaak op zaterdag. Ajax speelde een dag later en móest dan winnen om het verschil weer kleiner te maken.

"Het is lastig om te zeggen. Ik had het gevoel dat het een voorsprong was toen ik nog bij PSV speelde", vertelt Wijnaldum in een interview met het Engelse Sky Sports. "We voerden de druk op hen op als wij een wedstrijd wonnen, maar we dachten nooit dat we per se moesten winnen om de druk op Ajax op te voeren."

"We kwamen het veld op, probeerden te genieten en de wedstrijd te winnen. We wonnen bijna alles, dus het werkte goed. We concentreerden ons op onze eigen wedstrijd. Dat is het enige waar je invloed op hebt."

Poll

Wie wordt er kampioen?

(2737 stemmen)

Plaats een reactie

stratumseind +195392
donderdag 17 januari 2019 om 23:59
ook dat was een prachtig seizoen
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:08
Voor ons ook, we werden zelfs 4e.
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:09
veel volk op de singel dat jaar?
Vind ik leuk
Nietkoeroe +4450
vrijdag 18 januari 2019 om 00:13
Altijd druk he
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:13
Uitverkochte Coolsingel zelfs.
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:14
mooi man er gaat niks boven een goed feestje
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:18
Had toch mijn feestje, 10 jaar gescheiden van mijn 3e ex vrouw.
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:19
ik al weer iets langer maar ik vier het nog elke dag
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:22
Wij zijn gelukkig stratumseind want wij hebben 3x die ellende achter de rug maar trappen er nooit meer in.
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:23
echt nog nie misschien meer .... ik heb het veel te goed zo
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:29
Zuipe wanneer we willen, bavaria malt wanneer IK dat wil.
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:30
niks doen wanneer ik het wil

niet te vergeten
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:31
Ik heb m,n hele leven eigenlijk nog niks gedaan......;-)
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:32
nondeju ..... je hebt altijd baas boven baas , ik ben jaloers....
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:36
Slechte eigenschap jaloers zijn, was mijn laatste vrouw ook.
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:38
bestaan er vrouwen die dat niet zijn dan?
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:40
Nee.
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:44
Gelukkig, ik dacht ff dat het 3 x aan mij gelegen heeft...
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:46
Geef mezelf altijd nog de schuld van die scheidingen, maar is wel altijd einde discussie,s dan.
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:54
Ik heb er zelf een klerebende van gemaakt , dat hele instituut huwelijk was aan mij niet besteed .
Omdat ik altijd in die tijd mijn hormonen achterna liep ging het iedere keer weer fout.

Maar ach voor de rest ben ik vrij perfect........
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:57
Je bier hormonen bedoel je......;-)
Maar uuuuuh, ik heb het weer gezien voor vandaag......see you later.
Vind ik leuk
ReneAjax +10139
vrijdag 18 januari 2019 om 02:22
Ik dacht dat ik de enige was...
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 11:27
zeg me wanneer je er klaar voor bent stratumseind.
je weet wat ik bedoel.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 07:03
Ja hoor.
Vind ik leuk
Freddyst +463
vrijdag 18 januari 2019 om 08:53
Jullie hebben echt geluk, mijn eerste vrouw liep weg en de tweede blijft maar.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 05:52
Haha, dus ik ben niet de enige met zoveel ex-en
Vind ik leuk
volharding +1287
vrijdag 18 januari 2019 om 03:43
Bij sommigen zijn de centjes veel belangrijker.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 14:14
Je moeders kut was ook uitverkocht
Vind ik leuk
Il Gordo +18598
vrijdag 18 januari 2019 om 00:14
Elk weekend.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +10786
vrijdag 18 januari 2019 om 08:22
Klopt Dafne Schippers goud 200m in Peking.
Vind ik leuk
Vamos7 +11086
vrijdag 18 januari 2019 om 00:03
Was als 10 een meester met assist goals was hij echt productief en de dribbels in zijn PSV kampioensjaar, jammer dat hij bij Liverpool van Kloppie controlerend moet spelen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:10
Denk dat dat inderdaad psychologisch voor een voorsprong kan betekenen op een team. Uiteraard dan ook een nadeel voor het andere team. Waarom speelt het ene team dan vaak op zaterdag en andere team op zondag. Kan niet elk team evenveel op vrijdag, zaterdag en zondag moeten spelen in een volgorde 🤔
Vind ik leuk
Niels92 +36622
vrijdag 18 januari 2019 om 00:13
De Brabanders spelen graag op zaterdag omdat ze zondag voorin de kerk willen zitten :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:18
Als ik het zo hoor gebruiken die clubs dan de kerk om pshchologish voordeel te hebben. 😉
Vind ik leuk
buddha +10909
vrijdag 18 januari 2019 om 00:18
waar niets mis mee is toch ? al zit ik liever in de kroeg op zondag middag ;)
Vind ik leuk
Niels92 +36622
vrijdag 18 januari 2019 om 00:21
Iedereen moet doen wat een goed gevoel geeft, ik zit zelf liever niet in de kerk :)
Vind ik leuk
buddha +10909
vrijdag 18 januari 2019 om 00:22
ben er 1 keer geweest voor een doping van mn neefje. was gelijk de laatste keer ook. een deur of 50 is het veel gezelliger ( de kroeg )
Vind ik leuk
Niels92 +36622
vrijdag 18 januari 2019 om 00:25
Ik heb geen hekel aan geloof hoor, ik ben zelf christen en vaak genoeg naar de kerk geweest, ik vind alleen dat kerken tegenwoordig veel te commercieel zijn, draait tegenwoordig vaker om geld ophalen dan het geloof :)
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 00:34
hallo zeg...... en dat zeg jij?
Dan moet jij de sint jan zelf zijn als het op geld ophalen aan komt......
Vind ik leuk
Niels92 +36622
vrijdag 18 januari 2019 om 13:09
Haha, ik ben gewoon een '' jood '' wat graag geld verdiend voor mijn gezinnetje, en dat doe ik al zeg ik het zelf erg goed :) Wanneer mijn vader nog zou leven zou mijn vader zeggen dat ik zijn levenslessen goed heb opgepakt, mijn vader was namelijk ook zo, die zag overal geld in en wist altijd wel ergens geld mee te maken :)
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 15:07
hahaha gelijk heb je , het was en is ook een beetje de pot die de ketel verwijt wat ik doe.

Ik was zelf nog een stootje erger warschijnlijk
Vind ik leuk
Niels92 +36622
vrijdag 18 januari 2019 om 15:09
En gelijk heb je, mensen zeggen wel vaak geld maakt niet gelukkig, maar geld maakt het leven toch gelukkig een stukje makkelijker :)
Vind ik leuk
stratumseind +195392
vrijdag 18 januari 2019 om 15:11
ik zie in een ander topic dat je wel uit moet kijken..........................................
Vind ik leuk
Niels92 +36622
vrijdag 18 januari 2019 om 15:15
Klopt en daarom verkoop ik ze zelf niet meer :) Ik neem geen risico, ik ben iemand die zich niet in de nesten werkt :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:38
Is de kerk niet al 1000 jaar commercieel? 😅
Vind ik leuk
Vamos7 +11086
vrijdag 18 januari 2019 om 00:48
Ik maar denken dat Niels niks met het geloof had.
Vind ik leuk
Jozef +44587
vrijdag 18 januari 2019 om 07:29
Haha buddha, zat dat kind al zo vroeg aan de doping?

Vind ik leuk
Vamos7 +11086
vrijdag 18 januari 2019 om 00:24
Bepaalde mensen vinden er rust in 🙂
Vind ik leuk
kcim +3103
vrijdag 18 januari 2019 om 07:03
Ik liever vóór het zingen de kerk uit;-)
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:24
Even zonder onze gekleurde bril kijken : Zal het niet zo moeten zijn, evenveel vrijdag, zaterdag en zondag wedstrijden + in een bepaalde volgorde?
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:10
Liverpool heeft toch al tegen Brighton & Hove gespeeld VP?
Vind ik leuk
Pietje2015 +17166
vrijdag 18 januari 2019 om 00:21
Het is zaterdag: Liverpool - Crystal Palace
En zondag: Huddersfield - Manchester City

Kleine foutjes worden hier wel vaker gemaakt.
Stage lopers met volleybal achtergrond.
Vind ik leuk
Korm +39909
vrijdag 18 januari 2019 om 08:06
of het is een heel oud bericht die ze nog een keer plaatsen ;-)
Vind ik leuk
Vamos7 +11086
vrijdag 18 januari 2019 om 00:21
Je doet je naam eer aan volledige nuchtere reactie.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:23
wat een held onze gini echt van hem genoten en nog bij liv hoop dat hij nog een x terug komt maar wss gaat hij dan na feyenoord
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 00:24
Liverpool speelt tegen Crystal Palace VP!!! Goedemorgen!
Vind ik leuk
Vamos7 +11086
vrijdag 18 januari 2019 om 00:30
Nou ja het is al nacht.
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 08:03
Bien, gaan we leuk doen....
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 02:02
Prima spelertje die Wijnaldum, daar is he le maal niks mis mee. Lekker man, beetje rennen over dat middenveld. Dat ben je toch wel met mijn eens?
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 07:13
Zou er al weer nieuws zijn van Frenkie ? Vandaag komt City met een persbericht via het Instagram account van zijn vriendin die op een stedentrip is in Manchester dit weekend , Volgens mij ? 😎
Vind ik leuk
Martinus69 +5797
vrijdag 18 januari 2019 om 08:04
Och lekker hoor..... een exPsv’er die bij Liverpool speelt en VP weet het woordje Ajax weer in de titel te plaatsen.

Inferieur volk die redactie hier
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 12:12
Ajax de beste van Nederland voetballend gesproken!!
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 09:13
Het is niet anders
Vind ik leuk
vrijdag 18 januari 2019 om 12:10
wat een gelul van Wijnaldum. natuurlijk was PSV bang dat ze punten zouden verliezen!!
Vind ik leuk
Markus80 +3063
vrijdag 18 januari 2019 om 12:40
In een ander interview geef je aan dat Ajax op deze manier bevoordeeld werd, maar het was juist een voordeel om altijd op zaterdag te spelen. psv en Ajax winnen de meeste wedstrijden, dus als je tegenstander een dag eerder wint, dan is het enige wat je moet doen winnen. Ik heb dat schema altijd wat vreemd gevonden. Dan moet je als KNVB die wedstrijddagen verspreiden. Dit was zeker een voordeel voor psv.
Vind ik leuk
Vinnie J +1974
vrijdag 18 januari 2019 om 17:56
Ieder seizoen zonder een kampioenschap van ajax is al schitterend, nog mooier als PSV kampioen wordt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws