KNVB draait rollen om: Makkelie en Kuipers leiden Klassieker in de Kuip

KNVB draait rollen om: Makkelie en Kuipers leiden Klassieker in de Kuip

Gepubliceerd: dinsdag 22 januari 2019 om 12:15di 22-01-2019 om 12:15

Laatste update: dinsdag 22 januari 2019 om 12:17di 22-01-2019 om 12:17

Danny Makkelie leidt zondag de Klassieker tussen Feyenoord en Ajax. Björn Kuipers is voor de wedstrijd aangesteld als VAR. In de eerste Klassieker van dit seizoen waren de rollen omgedraaid.

In de Johan Cruijff Arena fungeerde Kuipers als scheidsrechter en was Makkelie de VAR vanuit Zeist. Al vroeg in de wedstrijd greep Makkelie toen in, nadat Jerry St. Juste een overtreding maakte op Nicolas Tagliafico. Na het bekijken van de beelden trok Kuipers de rode kaart. In de Rotterdamse Kuip zijn de rollen dus omgedraaid. Kuipers is de VAR, terwijl Makkelie op het veld staat.

Beide ploegen hebben zondag iets goed te maken. Feyenoord hervatte de competitie met een nederlaag bij PEC Zwolle. Ajax verzuimde de koppositie over te nemen van PSV: op eigen veld kwamen de Amsterdammers niet verder dan 4-4 tegen sc Heerenveen. Het verschil tussen nummer drie Feyenoord en nummer twee Ajax op de ranglijst is elf punten.  

De veelbesproken Serdar Gözübüyük staat komend weekend niet op het veld. Hij is als VAR aangesteld bij Heracles Almelo - PEC Zwolle. 

Plaats een reactie

dinsdag 22 januari 2019 om 12:18
Edit VP : Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 16:28]
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:19
Goed argument! Goed onderbouwd ook.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 12:21]
Vind ik leuk
Always PSV +17384
dinsdag 22 januari 2019 om 12:22
Sterk onderbouwd ook!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:31
Erg sterk!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:37
Kneusje!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:44
Precies dat gene, wat jij teveel tegen je kop gehad hebt!!!! Die PLANK!!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:08
Beetje kort door de bocht, maar je hebt een punt.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:16
Makkelie wordt gezien als een Feyenoord scheids...................nou kijk de statistieken er maar op na, Ajax zal hier blij mij zijn. Ik hoop dat ons paard van Troje weer op het goal staat:)
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:07
Onana zal helaas gewoon keepen, daar twijfel ik geen moment aan.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:38
Wat maakt ons de scheids uit? Al zet je Culina er neer, we winnen toch wel.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6470
dinsdag 22 januari 2019 om 12:18
Nou, dat is dan ook weer duidelijk
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:20
Makkelie fluit bijna altijd in Het tegendeel van Ajax. Maar dat zal Ajax niet stoppen.

#TeamGozubuyuk💪
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 12:22]
Vind ik leuk
Always PSV +17384
dinsdag 22 januari 2019 om 12:23
Makkelijk fluit niet in het voordeel van Ajax maar neutraal, dat is toch even wennen voor jullie!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:25
Jaa natuurlijk immers zijn bijna alle scheidsrechters in NL voor Ajax.

Denk als je da laatste jaren bekijkt dat PSV ook niet zoveel te klagen heeft, maar dat is moeilijk om te zien natuurlijk.

Wake-up
Vind ik leuk
Always PSV +17384
dinsdag 22 januari 2019 om 12:27
Leg uit? Buiten mijn verbazing over de handsbal van Viergever.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 12:36]
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:35
Kijk alleen is na het aantal penalty's van PSV vorig seizoen.
Maar mij hoor je verder niet topclubs komen nou eenmaal vaker goed weg of hoe je het ook wilt noemen.

Maar om er dan dagen over te blijven zeiken omdat het over Ajax gaat? beetje triest word het allemaal hier.

Maar ondertussen zijn er heel veel hier die hun ogen sluiten als het bij hun eigen cluppie gebeurd.
De enige die wat dat betreft mogen klagen in NL zijn de kleinere clubs.

In het verleden is het zelfs bewezen dat de topclubs bij discutabele beslissingen vaak beter weg komen en dat die clubs elkaar weinig tot niks ontlopen.

Hetzelfde als dat Ajax en PSV de laatste jaren in Europal vaak "genaaid' zijn daar zijn zij immers de kleine clubs.

Dus ja het was een penalty en ja Heerenveen had wellicht meer verdiend, maar blijf nu niet met zijn alle doen alsof dit altijd bij Ajax gebeurd, t zit namelijk vort tegen het zielige aan van redelijk wat forumleden hier.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:37
Je bent wel lekker op dreef man! Gooi Het er allemaal maar uit!

De leeuw is uit zijn kooi. Ik herhaal: de leeuw is uit zijn kooi
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:19
Gaat goed vandaag he;)

Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:47
Geen woord Russisch wat hier bij staat!
Vind ik leuk
4everfcu +5487
dinsdag 22 januari 2019 om 14:09
sedar
blind geen rood
sedar de ligt geen rood
sedar heracles affluiten als ze alleen op de keeper af gaan
sedar geen strafschop voor heerenveen.

van makkelie kun je net zo een lijstje maken daarom mogen zo vaak ajax fluiten van de knvb want ze fluiten ajax kampioen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:13
Tuurlijk geloof wat je wil geloven.
Als dit bij een andere club gebeurd was had ik je hier niet eens over gehoord. en dat zegt eigenlijk genoeg;)


Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 10:15
probleem alleen is dat het andere clubs niet gebeurd dat ze wekelijks geholpen worden.
die krijgen al rood als ze op een speler aflopen bij ajax mogen ze gewoon doodschoppen uitdelen hoor je niemand over de scheids niet de var niet en de aanklager heeft een extra lange winterstop blijkbaar.
Vind ik leuk
woensdag 23 januari 2019 om 11:01
Yeah right,

zelden zoveel onzin gezien in een stuk tekst. Maar nogmaals geloof wat je wilt geloven, dat je afkeer tegen Ajax zo groot is dat je geen reëel beeld kunt scheppen kan ik ook niks aan doen.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 11:02
tuurlijk pik iedereen krijgt rood voor doodschoppen behalve de ligt en 2x blind maar blijf jij het lekker op afkeer houden dat doet het altijd goed maar geen hond die het nog geloofd in nederland.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 15:10
Nee nee, dat probéren ze.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:27
Geef hem er Maar goed van langs! TELL HIM! Lekker man!

NO MERCYYYY
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 12:31]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
dinsdag 22 januari 2019 om 12:33
Ik adviseer je om minder koffie te drinken.
Vind ik leuk
ihvmmdk +7223
dinsdag 22 januari 2019 om 12:28
*Voetbaltokkie die net wat te geinvesteerd is in het spelletje.*
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:16
Gast , doe je huiswerk.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
dinsdag 22 januari 2019 om 14:06
haha makkelie en sedar matsen ajax altijd bedoel je de twee corruptste scheidsrechters van nederland alles in het voordeel van ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:24
Ja Makkelie is natuurlijk ook Ajacied.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6470
dinsdag 22 januari 2019 om 12:29
Nee. 100% Feyenoorder.

Daarom kon hij in de Arena destijds niet hard genoeg gillen dat St Juste rood moest hebben en greep hij niet in bij de goal waarbij Bijlow geraakt werd.
Daar had op zijn minst nog eens naar gekeken moeten worden, naar die situatie en de VAR ziet in de herhaling meer dan Kuiper heeft kunnen zien.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:44
Gillen alleen was niet genoeg, belachelijke overtreding van Sint juste, Toornstra had hetzelfde lot verdiend trouwens maar de kreeg gek genoeg gen rode kaart, schandalig was dat. Die goal, die terecht geldig is, had wat meer aandacht verdiend maar dan was dat alleen voor de bühne.

Leuk dat je dit zegt maar overdrijven is ook een vak.
Vind ik leuk
soccer02 +754
dinsdag 22 januari 2019 om 12:59
En de overtreding van blind tegen heereveen die vergelijkbaar was met de overtreding van de twee genoemde spelers, die werd helemaal niet bestraft en dan hoor je de argument vd analisten "blind is geen jongen die een ander wil bleseren". Nee die andere spelers willen dat zeker wel. Dat is echt een argument van. Ik weet het eigenlijk ook niet. Dus zeg ik maar dit.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:01
Dan is dat toch ook rood als dat dezelfde overtreding is volgens jou?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 10:19
http://www.soccernews.nl/news/538267/nieuwe-ophef-na-ajaxheerenveen-ontsnapte-blind-aan-rood

geen rood maar vuurrood
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:22
Die goal was totaal niet geldig. Het ergste was inderdaad dat er niet naar werd gekeken. De rode kaart was terecht, daar is geen twijfel over.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:28
En die andere rode kaart die wel gegeven had moeten worden?
Voor wat betreft de goal.. kon beide kanten op, maar er had op zn minst naar gekeken moeten worden door ze scheids, eens.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:19
Uit angst om voor een Feyenoorder te worden aangezien is hij altijd anti-Feyenoord, slappe zak is het.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6470
dinsdag 22 januari 2019 om 13:21
Zelfde als die nergens op gebaseerde stelling dat scheidsrechter "kuipvrees" hebben er toe geleid heeft dat ze stuk voor stuk hun best doen om vooral niet als thuisfluiter gezien te worden.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:24
Inderdaad, dat ga je dan krijgen. De eerlijkheid gebied mij wel te zeggen, dat onervaren scheidsrechters natuurlijk wel onder de indruk van De Kuip zijn en dat is nooit slecht voor ons geweest haha
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6470
dinsdag 22 januari 2019 om 13:34
Ik kan me echt maar 1 voorbeeld voor de geest halen waar een scheidsrechter echt heel opzichtig blunderde in het voordeel van Feyenoord.
Geen idee hoe lang geleden maar toen kregen ze een penalty voor een overtreding die zowat niet ineens in de buurt van de 16 was.
Ook nog onder de snufferd van een grensrechter. Was te gek voor woorden.

Maar de lijst met beslissingen tegen Feyenoord is ellenlang.
Ik tel twijfelachtige inworpen die voor de zekerheid dan maar aan Feyenoord worden gegeven niet mee. Gebeurt overal dat de verdedigende partij dan het voordeel krijgt.
Ik vind buitenspel van Utrecht vorig seizoen, de Vilhena shirt trekkerij dit seizoen voorbeelden waar ik geen feyenoord momenten tegenover kan zetten in de kuip.

1 penalty mee in de kuip in de laatste 25 thuis wedstrijden.
Makkelie heeft Ajax er in 13 thuiswedstrijden in zijn eentje al 7 gegeven

Maar bij Feyenoord staat de scheids onder druk en fluit dus in Feyenoords voordeel.
ja, en de bijbel is een waar gebeurd verhaal.

Vind ik leuk
J Kiprich +18662
dinsdag 22 januari 2019 om 14:07
Dat van die bijbel waag ik te betwijfelen maar voor de rest wel redelijk eens.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 10:18
zeker weten probeerde ajax nog kampioen te maken door strafschoppen cadeau te geven 2x tegen utrecht en een week later tegen heerenveen allemaal onterechte strafschoppen dat zal ajax iig niet gebeuren die krijgen al va 2013 geen strafschop tegen ook toeval uiteraard..
ook krijgt de aankomende tegenstander van ajax standaard een rode kaart als makkelie fluit
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 10:21]
Vind ik leuk
Ove +4286
dinsdag 22 januari 2019 om 12:19
13 tegen 11,dat kan Feyenoord niet winnen
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 22 januari 2019 om 12:20
Zelfs al speelt feyenoord met 13 tegen 11 winnen ze nog niet
Vind ik leuk
Ove +4286
dinsdag 22 januari 2019 om 12:24
Alleen dat (zelfs) komt nooit voor
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 22 januari 2019 om 12:28
Dat klopt dan weer wel.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
dinsdag 22 januari 2019 om 14:07
Zolang we maar steeds winnen van jullie he:-)
Vind ik leuk
bartjeee +1574
dinsdag 22 januari 2019 om 14:09
Ja dan kunnen jullie opeens wel voetballen blijft raar
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:19
Serdar geen wedstrijd dit weekend?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:20
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 16:29]
Vind ik leuk
Bertus +7830
dinsdag 22 januari 2019 om 12:24
Heb je voor dit soort kinderachtige opmerkingen nou speciaal een nieuw account aangemaakt. Heeft mammie je hiermee geholpen?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:17
Gewoon rapporteren, dan ben je er zo snel mogelijk van af.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:46
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 16:28]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
dinsdag 22 januari 2019 om 12:24
Hij mag Heracles-PEC gaan matchfixen, dus ik hoop maar dat zijn opdrachtgevers op PEC hebben ingezet.
Vind ik leuk
fcdb 67 +3491
dinsdag 22 januari 2019 om 12:26
Ja want anders zijn jullie de lul :)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 12:26]
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
dinsdag 22 januari 2019 om 12:27
Het zou wel een streek zijn als Lindhout gewoon iedere keer "Nee! Nee! Nee!" Gaat roepen als Serdar zijn scheur opentrekt.
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 22 januari 2019 om 12:30
Nein! Nein! Nein!
Vind ik leuk
ihvmmdk +7223
dinsdag 22 januari 2019 om 12:19
inb4 Feyenoorders en KNVB!!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 17:05]
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:19
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 16:30]
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 22 januari 2019 om 12:21
Vandaar dat hij zover komt met WK en EK
Vind ik leuk
frhoi +2227
dinsdag 22 januari 2019 om 12:38
gekke is dat hij in de CL / WK/ EK wel normaal fluit maar hier alles affluit
Vind ik leuk
Bertus +7830
dinsdag 22 januari 2019 om 12:40
Kijk aan, al weer zo'n volwassen opmerking. Ik denk dat ze van jou de beschuit met muisjes nog maar net op hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:47
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 16:30]
Vind ik leuk
Mad Max +1289
dinsdag 22 januari 2019 om 12:19
Hoezo geen Guzubuyuk?
Vind ik leuk
ihvmmdk +7223
dinsdag 22 januari 2019 om 12:20
Die jongen fluit alleen grote wedstrijden. Ajax wint met gemak van het kleine broertje uit Zuid.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:35
hoe zo grote wedstrijd? daar heb je echt 2 top ploegen voor nodig Ajax is er een ploeg welke is de anderen ploeg?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 11:10
ajax is geen topclub meer winnen al jaren helemaal niets feyenoord daarin tegen wint nog prijzen.
en zonder knvb en var had psv al 8 punten voorgestaan en waren ze al kampioen geweest maar in zeist doen ze er alles aan om ajax te helpen kampioen te worden ze vinden het zo sneu dat ajax al jaren niets wint dat ze iedere week een strafschopje of rode kaart mee krijgen.
er gaan zelfs al ideeen op binnen de knvb om wedstrijden van ajax met 1-0 voorsprong te beginnen
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 11:19]
Vind ik leuk
fcdb 67 +3491
dinsdag 22 januari 2019 om 12:25
Guzuzuruck gewezen.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19316
dinsdag 22 januari 2019 om 12:20
Hoeft Makkelie niet ver te reizen, is bijna in zijn achtertuin...
Vind ik leuk
Ove +4286
dinsdag 22 januari 2019 om 13:00
Maar hij zit meestal in zijn appartement,in de arena
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 22 januari 2019 om 12:20
Dat zijn dus nu al 3 punten voor de Amsterdammers
Vind ik leuk
ihvmmdk +7223
dinsdag 22 januari 2019 om 12:21
Feyenoord ligt Ajax wel goed, winnen of spelen bijna altijd gelijk tegen die gekkies.
Vind ik leuk
Lady Sam +178
dinsdag 22 januari 2019 om 12:20
Het zal niet zo wezen ,altijd het hetzelfde zijn we mooi klaar mee....die wedstrijd gaan we dus niet winnen,was toch al een probleem....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 12:22]
Vind ik leuk
ihvmmdk +7223
dinsdag 22 januari 2019 om 12:22
Alsof jullie met elke andere scheidsrecter wel kans maakte :D
Vind ik leuk
MojoRisin +16291
dinsdag 22 januari 2019 om 12:20
Oke, in voordeel van ons dus..
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:21
Lees al die reacties eens van de Calimero's. Lachwekkend, zijn zich alweer aan het indekken
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:25
Vooral de eerste reactie is van hoogstaand niveau. Dat is trouwens een Ajacied....
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 10:22
het ajax trollenleger wijst liever na anderen dat zou je zo langzamerhand toch moeten weten.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:28
Om ziek van te worden,
tis toch nooit goed, omdat het Ajax is blijven mensen er 100x op reageren en over zeuren.

Maar als het bij hun cluppie gebeurd is er niks aan de hand.
Trieste bedoeling zo langzamerhand.

Het was een penalty klopt, maar nu gaat het erover alsof het andersom nooit gebeurd. Volgens mij heeft vooral PSV niet zo heel veel te klagen gehad de laatste jaren maar goed dan is t niet erg natuurlijk.
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 22 januari 2019 om 12:33
Klagen doen ze niet en als je de waarheid zegt over Luuk of een Lozano gaan ze meteen wijzen
Vind ik leuk
Ove +4286
dinsdag 22 januari 2019 om 13:08
beetje klagen ? vanaf 02-08-2013---tot 20-01-2019
21 pingels voor en 0 tegen,ha,ha
Vind ik leuk
ihvmmdk +7223
dinsdag 22 januari 2019 om 13:48
Als je het spel maakt komt de tegenstander niet ontzettend vaak op de helft, of zelfs op de zestien van Ajax. Kwaliteitje die andere teams niet bezitten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 13:48]
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 17:45
Ajax heeft heus niet in al die wedstrijden het spel compleet gemaakt 😂
Vind ik leuk
Farmer +15019
dinsdag 22 januari 2019 om 15:27
(En aankomend weekend krijgt Groningen gewoon 3 pingels in Eindhoven :P hebben we die discussie ook weer gehad hahaha)
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 11:13
haha lees ff de 50 reacties in het utrecht topic van gisteren over utrechters in belgie vd 50 reacties zijn er 43 haat reacties van de ajax trollen hier dat zijn pas calimeros en maar na anderen wijzen zoals jij.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
dinsdag 22 januari 2019 om 12:22
De veelbesproken Serdar Gözübüyük staat komend weekend niet op het veld. Hij is als VAR aangesteld bij Heracles Almelo - PEC Zwolle.


Ongelooflijk zeg dit, nog erger. Geef die man een podium.
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 22 januari 2019 om 12:36
Hoe krijgen we nu door dat het gefluit na elke inmenging van de VAR voor Gözübüyük is? Je moet dan als publiek al fluitend op je vingers, dus tegelijkertijd, zo’n VAR-symbool maken. Dat wordt wel een probleem....
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
dinsdag 22 januari 2019 om 12:52
Die man had een veel grotere wedstrijd verdiend na zijn dappere beslissing van afgelopen weekend.

Na Kuipers de beste scheidsrechter op de Nederlandse velden.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
dinsdag 22 januari 2019 om 12:53
Die man is al verdacht sinds 2015 en bij ons gebeurde er ook verdachten zaken. Die man is niet te vertrouwen. Staat los van Ajax, gewoon in het algemeen.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
dinsdag 22 januari 2019 om 13:11
Dat snap ik, jij bent niet zo’n Ajax-hater. Ben het er alleen niet mee eens.
Vind ik leuk
Farmer +15019
dinsdag 22 januari 2019 om 15:29
"/wijst naar het zweetbandje 'RESPECT"... hahahaha, Ja hij is goed idd! :P
Vind ik leuk
TheDish +67
dinsdag 22 januari 2019 om 17:56
Slijmbal
Vind ik leuk
Farmer +15019
dinsdag 22 januari 2019 om 20:51
?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 11:09
en maar klagen gisteren over trollen je ben zelf de grootste
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
dinsdag 22 januari 2019 om 12:53
Ik hoop maar dat PEC van zijn opdrachtgevers moet winnen.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
dinsdag 22 januari 2019 om 12:54
Dan heb je weer geluk, maar wat een figurant is dat zeg. Die moeten ze toch van de velde verbannen. Ja dat doen ze nu, hij mag het nu gaan beoordelen.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
dinsdag 22 januari 2019 om 12:57
De hele carrière van die man hangt aaneen van dubieuze beslissingen. De KNVB kan toch wel een andere fluitende Turk vinden om hun diversiteitsquota te halen?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95380
dinsdag 22 januari 2019 om 12:58
Ik ben het met je eens alleen niet over een andere fluitende turk. Zijn afkomst doet er niet aan toe, vind ik.
Vind ik leuk
ruud wubbers +21665
dinsdag 22 januari 2019 om 13:00
Ze gebruiken hem als sinds het begin als diversiteitsparadepaardje, dus als ze hem wegsturen dan moeten ze wel weer een nieuwe regelen.
Vind ik leuk
Farmer +15019
dinsdag 22 januari 2019 om 15:28
Nee, geen podium, zijn eigen prive-achterkamertje :P
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 22 januari 2019 om 12:23
Nou wie er ook fluit : ik heb er zin in !! 😊😊
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 22 januari 2019 om 13:07
Voetbal of iemand die wat met jouw fluitje doet?
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 22 januari 2019 om 13:31
Voetbal .
Wie er wat met mijn fluitje doet ben ik heel selectief in 😆😆
Vind ik leuk
Farmer +15019
dinsdag 22 januari 2019 om 15:30
Ja, of dat hoop je! (Koeien hopen ook..... en die schijten dikke bulten)
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 22 januari 2019 om 15:33
Bij jou in de tuin wel ja kutboer .
Vind ik leuk
Farmer +15019
dinsdag 22 januari 2019 om 16:13
Ik heb toch liever dat je met je 'fluit-praktijken' uit mijn tuintje blijft :P
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:27
Is er nog nieuws van Frenkie !?
Vind ik leuk
Benniewies +6177
dinsdag 22 januari 2019 om 12:34
Kijk ff goed, staat een Franse vlag voor en iets met Neymar en Mbappe
Vind ik leuk
Lucky Kes +8134
dinsdag 22 januari 2019 om 12:40
Ja, hij zat te schijten, bleek het toillet papier op te zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:17
ja hij gaat naar Feyenoord! als ze hem kunnen betalen anders niet!
Vind ik leuk
mcmodd +28787
dinsdag 22 januari 2019 om 12:28
Zodat Makkelie twee keer invloed heeft op deze twee clubs. Lijkt me niet echt een verstandige indeling als je het mij vraagt. Dat geldt natuurlijk net zo in de keuze voor Kuipers.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:29
Ben alleen maar blij dat ook VP alleen maar bij een Feyenoord - Ajax of een Ajax - Feyenoord schrijft over een klassieker, want wedstrijden tegen Psv mogen nooit als klassiekers worden bestempeld.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:52
Dat is en blijft ook zo.😁
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 22 januari 2019 om 13:34
Er is maar 1 klassieker he .
Wedstrijden tussen Ajax en psv kun je als topper bestempelen .
Zelfs als Feijenoord 12e zou staan (rustaggg Feijenoorders is een voorbeeldje) dan nog is dat de enige klassieker 😊
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:36
Hoe ken ik nou rustaggg blijven als jij, ook al is het maar een voorbeeldje, schrijft dat Feyenoord 12e zou staan.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 22 januari 2019 om 13:42
Oke als Ajax 12e zou staan dan ?
Gaat nooit gebeuren maar om ff het idee van de klassieker te vormen .
Het is gewoon de wedstrijd .
Vond trouwens het verloop van Ajax-Heerenveen wel iets voor de klassieker (ook al was ik niet blij met de uitslag)
Maar dat hebben we nu al gehad dus zondag wat anders haha
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:44
Al staat Ajax op de laatste plaats maar een Feyenoord - Ajax zal ik altijd blijven kijken.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
dinsdag 22 januari 2019 om 13:53
Laatste plaats ? Hoe kan ik nou rustaggg blijven . Lol
Vind ik leuk
TheDish +67
vrijdag 25 januari 2019 om 14:41
Zonder medewerking vd knvb s werknemers op en langs t veld, var en met hun instelling zouden ze ook 12e staan.
Stelletje omhooggevallen kleuters mbv comp.vervalsing Ieder jaar weer.
Tsja toerisme is ook belangrijk dus onze hoofdstad word een heeeeel kleiiiiin beetjeeeee geholpen. Moet vd knvb en binnenlandse zaken. Simpel. Money talks bullshit walks
Helaas zijn wij Rotterdammers liever bullshit dan sportieve losers zonder ruggegraat of eer. Ik zou me doodschamen als ajaxiet of fan v ze.
Geen onzin, dat meen ik echt. En ze weten t zelf ook vandaar die schijnheilige muilen allemaal. Alsof ze er op gescout zijn.
Zo van, ja die houdt zijn muil wel..en is eerloos.
Vind ik leuk
Tommieman +8096
vrijdag 25 januari 2019 om 14:56
Nouja . Ik kan hier niet serieus op reageren zonder in de lach te schieten ... sorry ik heb het geprobeerd 😆
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 22 januari 2019 om 12:33
Kuiper geeft Makkelie vrij snel in de wedstrijd het advies voor een rode kaart tegen, St. Juste. Voordeel is wel dat Ajax Kenneth goed kent en weet waar zijn zwakke punten liggen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 12:34]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
dinsdag 22 januari 2019 om 13:16
Buiten Veltman speelt er niemand meer bij Ajax die met Vermeer heeft gespeeld denk. Dus dat kennen van Judas zal wel meevallen.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 10:24
ik zou een mooie pop maken als ik jou was.
[Reactie gewijzigd op woensdag 23 januari 2019 om 10:24]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
woensdag 23 januari 2019 om 10:35
Wanneer. Met je als. Hup! Aan je huiswerk!
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 11:07
haha grapjas ik had je vader kunnen zijn snotneus
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
woensdag 23 januari 2019 om 11:09
Kijk aan, even het ventje uithangen in je tussenuur. Kijk uit dat je niet uit je bundel schiet hé, blaag.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 11:16
prima hoor trollkleutertje
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:38
Lijkt mij duidelijk dat als hij eenmaal hersteld is dé nr 1 scheids van de Nederlandse velden deze wedstrijden hoort te krijgen: Nijhuis.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:35
Alsjeblieft niet, popie jopie
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:40
Ajax heeft al vaker de var op de hand kijk maar de wedstrijd van Ajax tegen VVV
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:15
Ajax is elke wedstrijd 70 tot 80%of meer in de aanval zal het daar aan liggen!???
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 10:25
vvv heracles utrecht ado heerenveen allemaal in het voordeel van ajax gefloten met verkeerde beslissingen zelfs met var.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10472
dinsdag 22 januari 2019 om 12:43
Kijk, de hand uit Amsterdam is weer zichtbaar.

Kuipers fluit... dan is de uitkomst in ieder geval veiliggesteld.

Ik denk dat ik maar geld ga inzetten.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
dinsdag 22 januari 2019 om 13:33
Die is van tevoren al vastgesteld door het gebrekkige elftal van Feyenoord.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10472
dinsdag 22 januari 2019 om 13:49
Waarom dan deze actie van de KNVB?

volgens mij is niet iedereen even zeker van de uitslag, daarom deze aanvullende verzekering.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
dinsdag 22 januari 2019 om 13:55
Kuipers is niet voor niks al jaren de beste scheidsrechter van NL. Als het een partijdige scheidsrechter zou zijn zou zowel de KNVB als de UEFA hem niet voor alle topwedstrijden aanstellen. Verder ga ik me hier niet over verdedigen/uitlaten.

Het zou de Feyenoorders sieren als ze nu niet al met al die flauwe excuses komen, dat heeft een mooie club als Feyenoord helemaal niet nodig. Kom als spelers het veld op en strijd voor elke meter, net als tegen PSV. Dan heb je ook tegen Ajax een kans.

Houd dat gezeur met die slechte excuses gewoon achterwege.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10472
dinsdag 22 januari 2019 om 18:35
Begrijpelijke reactie van een Ajacied die zijn club altijd bevoordeeld ziet worden.
Vind ik leuk
Mesut Özil +6407
dinsdag 22 januari 2019 om 19:20
Dan heb jij vorig seizoen geen voetbal gekeken.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10472
woensdag 23 januari 2019 om 07:12
Genoeg voorbeelden vorig seizoen.

In de kuip werd Huntelaar 2 keer gespaard zodat ze hem voortijdig konden wisselen...
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 11:25
omdat ajax toen ook klop kreeg
Vind ik leuk
Jan Guevara +10472
woensdag 23 januari 2019 om 15:08
Toen hij rood had moeten hebben stond het nog gelijk en speelde Feyenoord beter.
Vind ik leuk
De Liefhebber +13074
dinsdag 22 januari 2019 om 12:44
Gelukkig, weer een Ajax scheids 😂😂😂
Gelukkig zijn alle scheidsrechters en de KNVB voor Ajax....levert alleen een hoop discussies op maar geen prijzen...willen jullie hier mee ophouden aub!!!
Vind ik leuk
MoSalah +168
dinsdag 22 januari 2019 om 12:48
Fking makkelie....willen we voortaan met ren kip als scheids gaan spelen
Vind ik leuk
Smithsonian +45265
dinsdag 22 januari 2019 om 12:49
Bah. Gewoon bah, die 2 zijn bah.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:55
Wat een gezeik zeg van iedereen. Als of alleen Ajax voordeel geniet van alle scheidsrechters in Nederland. Wat een simpel volk!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 12:55
Edit VP :Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 16:35]
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:06
Je onbetamelijke en asociale reactie is gerapporteerd. Jij hoort hier niet thuis. Zoveel is wel duidelijk.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:37
Jij bent echt niet goed bij je paasei. Gerapporteerd
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5689
dinsdag 22 januari 2019 om 13:03
Gefeliciteerd Feyenoord. Veldwachter uit Dordrecht, dat kan niet mis.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:17
Zie mijn reactie hieronder.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:05
Het getergde en aangeschoten Feyenoord, met Vermeer op doel, is immuun voor het scheidsrechterlijke quintet. Een betere doping dan Ajax is nauwelijks denkbaar.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:16
Makkelie, wie kent hem niet
Makkelie, Makkelie, uit de buurt van Overschie
Makkelie, wie kent hem niet
Makkelie, Makkelie, uit de buurt van Overschie

Oftewel: wij voelen de bui al hangen (behalve evt. sneeuwbuien)
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:27
Kuipers mag wat mij betreft thuis blijven.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:27
Hoe kun je twee ajaxieden de topper laten leiden weer een miskleun
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:03
zijn rotterdammers hoor!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:34
Ongelofelijk wat ze in Zeist in die Makkelie zien, hij mag Kuypers zijn veters nog niet aanraken
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 10:26
nou simpel hij fluit in ajax voordeel dus is het een topscheids vinden ze in zeist.
Vind ik leuk
Sabau +1860
dinsdag 22 januari 2019 om 13:37
Yesss!! Danny, fijne Feyenoorder!! 2-0
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:59
2-8 voor ajax!!
Vind ik leuk
Justin Kees +3751
dinsdag 22 januari 2019 om 13:43
De KNVB is “goed” bezig! Als iemand een drama in het veld is, is het Makkelie wel. Perfecte VAR hoor, maar als hij in het veld moet reageren, slaat hij de plank vaak mis..
Vind ik leuk
AFP +3789
dinsdag 22 januari 2019 om 13:52
Feyenoord-Ajax een Klassieker ?
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:58
kan niet Ajax -psv wel!
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 13:57
ja hoor zelfs de KNVB tegen Ajax!!!! Rotterdamse scheidsrechter dit word gegarandeerd een strafschop tegen Ajax let maar op want het ongelijk van de KNVB moet recht gezet worden van Ajax-Heerenveen
Vind ik leuk
Sabau +1860
dinsdag 22 januari 2019 om 14:19
Klopt, en terecht
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 10:27
tuurlijk wedden dat feyenoord rood en een strafschop tegen krijgt?
Vind ik leuk
4everfcu +5487
dinsdag 22 januari 2019 om 14:04
nou duidelijk feyenoord kansloos dus sedar en makkelie maken ajax kampioen.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:09
ach Feyenoord heef toch geen kans op het kampioenschap van Ajax!
Vind ik leuk
4everfcu +5487
woensdag 23 januari 2019 om 11:23
zonder de knvb ajax ook niet dan had psv al 8 punten voorgestaan en was het al weer beslist.
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 14:49
denk dat het een hele moeilijke dag voor ajax gaat worden, de kans is erg groot dat ajax tegen Feyenoord wel een penalty tegen gaat krijgen en is al lastiger in de kuip om te spelen. zeker zonder een zekerheidje achterin
Vind ik leuk
Muscles +2093
dinsdag 22 januari 2019 om 15:06
Prima, goede refs. VAR in Amsterdam nam volkomen terechte beslissingen en Feyenoord werd nog gespaard voor twee keer rood na een kwartier.......
Vind ik leuk
kees ee +1083
dinsdag 22 januari 2019 om 16:07
. . was dat de man die een paar jaar geleden op het veld stond te juichen omdat ajax een doelpunt maakte ??
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 16:37
Dat is beter Sedar kastje kijken,
Kun je nog een keer terug spoelen.
Want in een keer gaat te vlug voor jou.
Vind ik leuk
tomawa +152
dinsdag 22 januari 2019 om 17:07
Succes Feyenoord
Makkelie is vriend van ajax
Vind ik leuk
TheDish +67
dinsdag 22 januari 2019 om 17:47
Maakt niet uit wie er fluit...
Op een uitzondering na zijn ze allemaal vd roze brigade, en de gayparade tsja das niet echt ons Rotterdams dingetje.
Hopen dat ie Larson een lekker ventje vind al zijn zijn opgelegde instructies veel zwaarder in gewicht. Tenslotte betaald de knvb zijn salaris. Al klinkt Judaspenningen beter en is meer van toepassing.
Onderbouwing? Check alle klassiekers en voorvallen maar. Alles weegt 1 kant op voordeel FC Neuzevreugd en rood voor de enige echte club van Nederland.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 22 januari 2019 om 17:50]
Vind ik leuk
Hega +19
dinsdag 22 januari 2019 om 18:54
De interesse voor Feyenoord is duidelijk dalende. Ik geloof niet meer in het pappen en nathouden. Wat nog rest is schoon schip maken dwz td en trainers. Aanstellen Steve Gerrard, Dirk Kuyt en Patrick Lodewijks. Gewoon het huidige stelletje proberen te verkopen en op nieuw beginnen met op termijn 3 of 4 spelers in de gevestigde orde en de rest aanvullen met de jeugd. Eerst het centrum dichttimmeren bijv. Met Fer en Kongolo en. Bruma. Kuip verbouwen en bouwen met de jeugd en het komt helemaal goed. Het nieuwe stadion ? Dat wordt een groot fiasco !
Vind ik leuk
dinsdag 22 januari 2019 om 21:49
De VAR zorgt er voor dat een wedstrijd niet meer zo leuk is om naar te navelstaren dan anders. Al dat oponthoud. Het herft weinig ‘echts’ of ‘echtheid’ call it a name. Als je scoort dan moet je eerst afwachten of de goal telt. En niet alleen bij goals scoren uiteraard. Bij heel wat meer. Zonder VAR is niet oneerlijker imo.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws