Weerzien met Bosz: Ajax reist af naar Duitsland voor oefenpotje tegen Leverkusen

Weerzien met Bosz: Ajax reist af naar Duitsland voor oefenpotje tegen Leverkusen

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 14:52di 19-03-2019 om 14:52

Ajax en Bayer Leverkusen spelen woensdag een oefenwedstrijd tegen elkaar. Leverkusen maakt dat dinsdag bekend via de officiële kanalen. De clash betekent voor Peter Bosz een weerzien met zijn voormalig werkgever. 

Bosz stond in het seizoen 2016/17 aan het roer bij Ajax. Onder leiding van de coach bereikte de Amsterdamse topclub de finale van de Europa League. Dat duel werd verloren van Manchester United. Bosz verkaste na het seizoen naar Borussia Dortmund. Hij werd na een halfjaar ontslagen. In december 2018 maakte de oefenmeester zijn rentree in de Bundesliga bij Leverkusen. 

Woensdag spelen Bosz en co. een besloten oefenwedstrijd tegen Ajax. Het duel begint om 14.00 uur in het Ulrich-Haberland-Stadion en is niet toegankelijk voor pers en publiek. Vanwege de interlandperiode zijn veel spelers van beide clubs momenteel op pad met hun land. 

Plaats een reactie

dinsdag 19 maart 2019 om 14:54
....ben benieuwd of Petertje niet "per ongeluk" het verkeerde team gaat coachen :-P
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:54]
Vind ik leuk
G.Kopf +5759
dinsdag 19 maart 2019 om 15:01
Vitesse?
Vind ik leuk
Snapje? +9816
dinsdag 19 maart 2019 om 15:11
Weer een Ajax topic, je zal geen Ajaxfan zijn zeg.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:17
Ben je jaloers calimero, op de grootste club van het land?!
Vind ik leuk
G.Kopf +5759
dinsdag 19 maart 2019 om 15:20
Waarom die reactie op mij?
Wil je zo graag bovenaan staan met je zinloze gezeik?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:43]
Vind ik leuk
Youri99 +10833
dinsdag 19 maart 2019 om 15:12
Hahaha echt wel grappig haha
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 14:54
Zou Bosz weer graag aan het roer zien bij ons Aller Ajax. Helemaal klaar met autist Ten Hag.
Vind ik leuk
Ove +4184
dinsdag 19 maart 2019 om 14:58
Over een maand zijn ze bij Leverkusen ook helemaal klaar met Bosz
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:05
Wij zijn met jou al weken klaar. Ga eens rap lekker gebakjes bakken in de zandbak knul. Hup hup.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:07
Hoezo ben je klaar met Ten Hag? Wat doet hij fout in jou ogen? Of is het zijn accent waar jij niet tegen kan?
Vind ik leuk
dhrwobo +45735
dinsdag 19 maart 2019 om 15:14
Exact, Ten Hag verdient alle credits voor het beker- en CL-succes dit jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:16
Als Ajax slecht gaat is Ten Hag verantwoordelijk en als het goed gaat opeens niet meer..
Idd, hij verdient alle credits! Ondanks alle weerstand van de media etc. heeft hij het mooi geflikt. Nu hopen op nationaal succes.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:59
Kom op.. als trainer ben je mede verantwoordelijk maar vaak net zo goed als je slechtste speler. Hij heeft ook wel goed materiaal lopen momenteel. Denk dat we pas echt de trainer ten Hag kunnen beoordelen als aankomende zomer 6 van de 11 basisspelers weggehaald worden en hij opnieuw moet opbouwen.

Neemt niet weg dat Ajax over het algemeen prima wedstrijden draait, helemaal Europees gezien.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:25
Met deze selectie 5 punten achter op PSV is een grof schandaal. Nul excuus. Met deze selectie niks winnen zou enkeltje uitgang dienen te betekenen.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:31
Het prestatieverschil op het veld is volledig aan de spelers te wijten. Als 6 of 7 ver onder de maat spelen heb je aan drie wissels nooit genoeg, hoe tactisch je die ook inzet.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:47
In de competitie loopt het op een paar wedstrijden na niet goed. Beker in de finale en CL in de kwartfinales. Denk niet dat je per definitie nu al kan spreken over falen van Ten Hag. Strijd in principe nog op 3 fronten mee want je hebt PSV nog thuis. Als Ajax die wint is Ten Hag opeens weer een genie en staat iedereen weer op de banken.

Vond je niet dat Ten Hag goede keuzes maakten met betrekking tot de wedstrijden in Europa? Naar mijn inziens leert hij van zijn fouten en ontwikkelt hij zich ook.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 16:01
Competitie is gespeeld. Dit Ajax moet eerst van PSV zien te winnen, en dan nog winnen ze nooit alle vier de uitwedstrijden. Om over Vitesse en Utrecht thuis maar te zwijgen, 2 clubs waar Ajax geregeld over struikelt.

Succes is gestoeld op luisteren naar zijn spelers, niet op eigen initiatieven of tactische vondsten. En wanneer de spelers het niet hebben, is het niet de trainer die het met een ingreep weet te kantelen. Ten Hag maakt geen keuzes, hij laat zich influisteren door Schreuder en Witschge.
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 17:25
Dus de spelers van Go Ahead zijn op eigen houtje gepromoveerd naar de Eredivisie? Dat Utrecht een stabiele subtopper is geworden komt helemaal niet door Ten Hag, maar doordat juist die spelers opeens allemaal ingevingen hebben gekregen? En waarom wilde PSV en Twente hem dan als assistent, en waarom wilden Bayern II, GAE, Utrecht en Ajax hem dan?

Sorry, maar volgens mij ben jij diegene die totaal niet serieus te nemen is. Bovendien heeft Witschge helemaal niets met het tactisch gedeelte te maken.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 22:18
Tegen zoveel non argumenten, en gebrek aan inhoudelijke kennis is het lastig schillen.
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 22:51
Hahahaha, meen je dit? Is wel erg makkelijk hè? Zelf maar wat roepen, en als ik dat weerleg mij betwisten van non-argumentatie en gebrek aan inhoudelijk kennis.

Laat je allesomvattende kennis dan over dit onderwerp vallen om mijn ongelijk aan te tonen. Je doet nu juist precies waarvan je mij betwist. Maar dat weet je zelf hopelijk ook wel.

Vind ik leuk
Ove +4184
dinsdag 19 maart 2019 om 15:09
De dagelijkse bijdrage van Jesper Olsen.

Hiervoor zet iedereen de wekker op VP.
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 14:59
Ten Hag doet het anders beter dan Bosz.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:07
Is natuurlijk ook gewoon onzin wat hij zegt. Ten Hag doet het prima, maar hij moet wel leren wat eerder te wisselen.
Tegen AZ kon je na de rust al meteen Blind wisselen als voorbeeld of Schone.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:07]
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 15:14
Had misschien meteen na rust gekund, maar net voor rust kreeg Ajax nog wat kansen om de score te openen, onder andere die bal die door Vlaar van de lijn wordt gehaald. Ten Hag had natuurlijk al noodgedwongen Dolberg erin gebracht voor Ziyech, dus hij zal vast iets conservatiever zijn geweest met wisselen.

Al moet ik wel zeggen dat er wel echt progressie zit in het wisselbeleid, naar mijn mening.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:29
Noem met deze selectie 5 punten achter PSV aan dweilen maar prima. Had Bosz deze selectie tot zijn beschikking gehad, hadden we dik bovenaan gestaan.
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 17:18
En waar baseer je dat nou eigenlijk op?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:13
Met deze selectie mag dát geen naam hebben. Bosz had met deze selectie geen 5 punten achter PSV gestaan.
Vind ik leuk
dhrwobo +45735
dinsdag 19 maart 2019 om 15:15
Nee klopt, misschien wel 7 of 8 punten achter...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:18
Welnee gekkie.
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 15:19
Dat weet je helemaal niet zeker. Bosz heeft bij Leverkusen ook een geweldige selectie, maar is in de beker uitgeschakeld door de nummer 6 van de 2.Liga en in de Europa League uitgeschakeld door Krasnodar.

Bovendien is Bosz tactisch gezien eerder een 'autist' dan Ten Hag.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:49
Geweldige selectie? OK. Haha! En door.

Maar wel heel leuk dat je hebt gereageerd :)
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 16:24
Volg je Leverkusen überhaupt wel?

Talenten zoals Bailey, Brandt, Havertz, Tah.
Een speler van het eerste van Leverkusen is gemiddeld gezien net zoveel waard als die van Ajax.
Bayer Leverkusen staat op vierde plaats van meest waardevolle teams van Bundesliga.
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 15:08
Jij snapt er ook niet veel van zie ik wel... Bosz alleen aanvallend prima.. verdedigend snapt hij er geen reet van.. restverdediging heb je wel gezien in zijn jaar als trainer.. bijna iedere uitwedstrijd Europees was billenknijpen
Vind ik leuk
Gerro +9595
dinsdag 19 maart 2019 om 15:15
Ondanks af en toe billen knijpen stond ie met Ajax anders wel in de finale.
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 15:42
Ja, en nu met zo n autist staan we nu al in de kwartfinale van de CL.. wat is je punt.. en dan zonder billen knijpen en met legendarische wedstrijden die we over 20 jaar nog kunnen herinneren ... man wat zijn velen hier toch onnozel en dom... pffff
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:51
Wat een onzin spuug jij eruit joh! Bosz had met deze selectie minimaal hetzelfde gepresteerd, en niet 5 punten achter gestaan in de competitie.
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 17:33
Stumpert.. jij bent echt niet de slimste he? LOL wat een dwaas
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 22:21
Blijven schelden, goed hoor. Kan dat prima hebben van iemand die geen Ajacied is. Ga weg, en kom nooit meer terug.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:17
Restverdediging. Jij weet niet eens wat het betekend :)
Duf mode woordje, meer niet.
Vind ik leuk
guusje +1642
dinsdag 19 maart 2019 om 15:24
* betekent
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 15:35
Kijk dat bedoel ik.. jij weet helemaal niets van voetbal.. weer zo n meelopertje met de mannetjes van VI... onderbuiksupportertjes... als je eens een keertje wil meepraten mag je je wel eerst even een keertje in de materie verdiepen sukkeltje... wordt moe van types zoals jij... ji was er zeker ook eentje die Ziyech liep uit te fluiten? Met Bosz waren we niet eens door de groepsfase gekomen.. hahaha.. wat een dwaas ben jij zeg
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:55
Edit VP: Reactie verwijderd
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 15:59
Bek houden sukkeltje.. je bent geen reactie waard.. waardeloze supporter van de mooiste club...
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 16:02
Haha! Jij bent niet eens een supporter. Dus wat ga jij over mij zeggen, malle Eppie.
Vind ik leuk
Ove +4184
dinsdag 19 maart 2019 om 16:15
Hoor je het een keer van een ander Jesper

HA,Ha

Zelfs je eigen supporters lachen je uit !
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 16:20
Haha! Daar hebben we mijn schaduw ove. Die clown is net zoveel Ajacied als jij. Zandbakmaatje van je.
Vind ik leuk
Ove +4184
dinsdag 19 maart 2019 om 16:35
Lees terug
De teksten van Jesper
Sukkel,dwaas,mal internet kind,malle Eppie etc
telefoon terug geven aan je moeder,en verder gaan met stront aan de spijlen van je box smeren
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 16:47
Zandbak. Kssst.
Vind ik leuk
Gerro +9595
dinsdag 19 maart 2019 om 16:07
Je hebt zelf anders ook een buitegewoon grote muil tegen iedereen hier terwijl we normale reacties posten hier. Heb je overigens nog niet echt kunnen betrappen op enige voetbal kennis hier.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 16:22
Geheel wederzijds. Maar bedankt voor je reactie. Aandoenlijk.
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 15:10
Vreemd, hij doet het beter dan Bosz.

En laat hoop ik, de boel niet in de steek, voor 4 miljoen.
Vind ik leuk
hollister +1319
dinsdag 19 maart 2019 om 15:36
Zo is dat.. zijn enige 4 miljoen redenen om te vertrekken...
Vind ik leuk
De Liefhebber +13054
dinsdag 19 maart 2019 om 15:12
Ik op zich ook wel, alleen liet Bosz zich ookbin de luren leggen in de EL finale....ook geen plan B.
Vind ik leuk
Molletje +4078
dinsdag 19 maart 2019 om 15:14
Het halen van de finale heeft blijkbaar heel veel verbloemd of uit het geheugen gewist.
Want onder Bosz was het eigenlijk niet veel soeps.

- 1e 2 wedstrijden van het seizoen bijv.
- Excelsior uit.
- Schalke uit
- Lyon uit
- Kopenhagen uit
- Warschau uit
- Rostov uit

Dat Ajax überhaupt de finale haalde was meer geluk dan wijsheid

In de beker eruit tegen Cambuur!! (En maar lachen om PSV dit seizoen tegen RKC)

Daarna eisen stellen, terwijl hij een aanbieding heeft en als "slachtoffer" de deur uit lopen...

Nee, Peter Bosz hoef ik NOOIT meer als trainer bij Ajax!!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 15:27
Ajax heeft tot op dit moment dat ze de oren hebben laten hangen naar de verkeerde persoon. Met een veel mindere selectie presteerde Bosz gewoon beter. Face it. Je doet aan scorebordjournalistiek, en het resultaat is minder. Geen Europese finale, en een grotere achterstand in de competitie.
Vind ik leuk
Molletje +4078
dinsdag 19 maart 2019 om 15:46
2016/2017

Stand na speelronde 26

1 Feyenoord - 66 punten; 66 voor 16 tegen
2 Ajax - 62 punten; 55 voor 16 tegen

KNVB Beker - 1/8 finale uitgeschakeld door Cambuur

Europees - Finale Europa League verloren van Man United.

===============================================
/>
Eredivisie 2018-219

Stand na speelronde 26

1 PSV - 67 punten - 79 voor 16 tegen
2 Ajax - 62 punten - 88 voor 22 tegen

KNVB Beker - Finale (nog te spelen) tegen Willem II

Europees - 1/4 finale (nog te spelen) tegen Juventus

============================================
/>
Conclusie Ajax deed het onder Bosz niet beter qua resultaten, sterker, het deed het juist minder goed onder Bosz.

Dan zeg je "scorebord-journalistiek"..

Noem mij eens 3 wedstrijden onder Peter Bosz, waar de mensen nu nog over praten?

Ik weet zeker, dat de mensen wel over 2 jaar nog over de wedstrijden van Ajax onder ten Hag zullen praten, de Wedstrijden Ajax-Real Madrid en Real Madrid - Ajax. Maar ook over Bayern München - Ajax.

En een "veel mindere selectie"? Traore deed mee, Sanchez deed mee, De Ligt brak door, Tete deed mee, Klaassen deed mee, Ziyech deed mee. dus zo heel veel slechter was het absoluut niet.

Nogmaals de finale heeft een hoop verbloemt, maar het was leuk om naar te kijken na de periode onder Frank de Boer, het was fris, aanvallend, maar vaak ook met geluk en een hoop kunst en vliegwerk.

En toen er een echte topclub kwam, had Peter Bosz totaal geen antwoord of plan.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 16:35
Dat zeg ik, scorebordjournalistiek. Geloof dat jij niet helemaal begrijpt wat die term inhoudt :)

Kom op, met dit elftal 5 punten achter PSV is een gotspe. Ronduit beroerd.

Uiteraard is Madrid uit een herinnering voor het leven. Maar jij stapt wel héél makkelijk over de historische thuiswedstrijden tegen Schalke en Lyon heen. En het spektakel bij Schalke uit, kom op, dat vergeet toch geen Ajacied? Bayern uit was schitterend, dankzij de tactiek van Schreuder en Witschge. Wat was de inbreng van Ten Hag?

En Bosz stapte niet op vanwege Dortmund hé, maar vanwege de stugge houding van Ajax, wat krampachtig vasthield aan Bergkamp, terwijl dat niet werkte.

Wanneer we aan het eind van het seizoen met deze selectie misschien de beker hebben gewonnen, is voor jou het seizoen geslaagd?
Vind ik leuk
Molletje +4078
dinsdag 19 maart 2019 om 17:41
Zie hieronder... had op mezelf gereageerd, maar moest dus op jouw reactie zijn.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 22:29
Uiteraard moet je mijn voorbeelden afzwakken. En dat begrijp ik. Natuurlijk was Madrid een level hoger dan Lyon thuis. Maar jij zwakt het werk van Bosz tot het belachelijke af, en hyped Ten Hag. Op basis van niks.

Je vraagt serieus over de bron van de tactiek, bijvoorbeeld na Vitesse? Net zoals het vertrek bij Ajax. Hoeveel planken kan iemand missen. Volg je Ajax wel?

Vraag met een wedervraag beantwoorden. Je bent wel aardig af hé. Beetje door het ijs. Jammer. Inhoudelijk haak je compleet af.

Vind ik leuk
Molletje +4078
woensdag 20 maart 2019 om 06:23
Ken je het gezegde "de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet"?

Ik hype ten Hag niet, maar vind hoe jij zijn prestaties tot het belachelijke afzwakt verre van geloofwaardig, hetzelfde met hoe jij Bosz hyped.

En dan verwijt jij mij dat ik vragen met wedervragen beantwoord... tel je even mee in je eigen reacties?

Jij vindt dat ik inhoudelijk afhaak, maar als iemand een andere mening heeft, wil nog niet zeggen dat jouw mening feiten zijn, sterker, je zegt zelf dat je jouw voorbeelden uiteraard moet afzwakken, maar beweerd dat ik door het ijs zak.

Ik zeg trouwens dat Bosz Ajax weer fris, aanvallend en leuk vortbal liet spelen, maar om het nu een wonder trainer te noemen, dat vind ik het andere uiterste en nee, ik vind hem geen betere trainer dan Ten Hag.
Vind ik leuk
Molletje +4078
dinsdag 19 maart 2019 om 17:25
Ok. Leg mij dan eens uit, hoe je een minder resultaat en grotere achterstand verklaard zonder scores of punten?

Het waren spectaculaire duels ja... maar Ajax speelde die wedstrijden echt niet zo dominant als tegen Real, Bayern of AEK. In Schalke en Lyon kwamen ze goed weg... Thuis tegen Lyon, had het ook 6-4 kunnen worden, want het was puur naïef hoe ze voetbalden.

Je vraagt, wat was de inbreng van Ten Hag... Hoe weet je zo zeker dat de tactiek alleen van Schreuder en Witschge was? Ben wel benieuwd naar je bron.

Zeggen dat Peter Bosz weg is gegaan ná dat hij door Ajax afgeserveerd was is totaal niet waar. Hij was wel degelijk op de hoogte van dat Dortmund hem wilde, maar toen Ajax niet op zijn eisen in ging, is hij overgestapt en deed hij alsof hij geen andere keus had en veel liever bij Ajax had willen blijven.
En je bent Ajacied...


Maar ga je er van al uit dat ze de finale niet halen?
Vind ik leuk
Jerry Rook +105
dinsdag 19 maart 2019 om 16:21
Omdat ze weer een keertje verloren hebben?
Vind ik leuk
Mari +13307
dinsdag 19 maart 2019 om 14:55
Wat is de gedachte hierachter.
Ik zou opteren voor rust
Vind ik leuk
goekie4 +1648
dinsdag 19 maart 2019 om 14:56
Doen ze vaak om ook de wisselspelers ritme op te laten doen.
Dan is dit een goede uitkomst. Al vraag ik me af of eens in de zoveel tijd een wedstrijdje gaat helpen...
Vind ik leuk
The Iceman +18154
dinsdag 19 maart 2019 om 14:57
De spelers die veel gespeeld hebben zijn naar hun nationale team of geblesseerd.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:02
Dat was ook mijn eerste gedachte, tot ik las dat de internationals niet meedoen ( had ik zelf ook kunnen bedenken ) en ritme voor de niet-basis spelers.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:55
En Ajax wil rust?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:58
Zowat alle spelers waar Ajax rust voor zou willen zijn uitgeweken voor de interlandperiode, dus dit heeft weinig invloed....

Overigens slaat de rust die ze zouden willen nergens op, als je veel wedstrijden speelt moet je de trainingsschema's aanpassen, waarom zou het in alle andere landen wel kunnen en in Nederland niet toch:) dus rust vind ik zelf een slecht excuus voor de slechte laatste week;)
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:10
"waarom zou het in alle andere landen wel kunnen en in Nederland niet toch:)"

Alleen in Engeland is het speelschema drastisch drukker dan in Nederland. Spanje, Duitsland, Frankrijk, België spelen evenveel wedstrijden als Nederland dus wat je zegt klopt niet. Bijv. de spelers van Real hadden ook graag wat meer vrij gehad voor de wedstrijd tegen Ajax.

Engeland is de drukste competitie ter wereld en voor de rest is het allemaal wel gelijk. Door andere landen te vergelijken met Nederland geef je dus je eigen ongelijk aan, of je wilt Engeland als voorbeeld nemen maar dat is een uitzondering.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:11]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:22
Wellicht is mijn stukje wat onduidelijk of interpreteer jij het verkeerd, maar ik ben het juist met je eens.

Ik bedoel juist dat het onzin is dat ze het bij Ajax of in de media over een tekort aan rust hebben ,dus dat je juist met je trainingen en bijbehorende belasting rekening moet houden met het aantal wedstrijden, drie wedstrijden wekelijks moet prima haalbaar zijn met trainingen die ervoor zorgen dat je niet overbelast raakt en dus vermoeid zou zijn.
Dat is de taak van een van de mensen in de technische staf als het goed is.

Wat ik bedoelde is dat het dus onzin zou zijn dat het bij Ajax niet zou kunnen en bij andere clubs in andere competities wel;) dus dat het een goedkope smoes is of bevestigen van eigen onkunde in de staf van Ajax in dit gevoel mocht vermoeidheid echt de reden van de matige prestaties zijn natuurlijk dat laat ik even in de midden want volgens mij word dat vooral door de media gesuggereerd.
Als je het mij vraag heeft het vooral met het mentale en motivatie te maken.



Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:41
Ah duidelijk, dan zijn we het in grote lijnen eens! Ik denk alleen dat het idd een stukje mentale/motivatie is maar dat ook de drukte een rol speelt en dat ze daar idd niet optimaal mee om kunnen gaan.
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 15:12
Ajax wil geen rust hoor, dat suggereert de media.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:31
Waarom werd de wedstrijd tegen PEC dan uitgesteld op verzoek van Overmars?
Vind ik leuk
RenW +5751
dinsdag 19 maart 2019 om 17:07
Dat hoef ik jou toch niet uit te leggen, je weet hoe het zit.
Dat wordt voor Feyenoord of PSV ook zo geregeld.
Vind ik leuk
appeltje +4324
dinsdag 19 maart 2019 om 14:59
Dit gebeurt zodat de reservespelers iets van wedstrijdritme krijgen. Heeft dus niks met de spelers die rust nodig hebben te maken.
Vind ik leuk
Erik-Vites +1036
dinsdag 19 maart 2019 om 14:55
Hadden ze niet even frenkie kunnen vermelden, hadden ze weer een artikel over hem gehad.... Gemiste kans VP
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5673
dinsdag 19 maart 2019 om 14:57
Humor vanuit Arnheim. Niet best.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 14:56
Wij kondigen een gesloten wedstrijd aan die om 14.00 hier en daar begint.
Auf unseren Social-Media-Kanälen berichten wir live. Ook heerlijk gesloten dat je het live kunt volgen op social media.
Vind ik leuk
The Iceman +18154
dinsdag 19 maart 2019 om 14:58
Je vergeet het stukje “aus Sicherheitsgründen”.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 15:01
Voor veiligheid vertellen we waar een besloten wedstrijd gespeeld word hoelaat en waar, uit veiligheid zullen we je wel op de hoogte houden via Social media.

Het gehele aspect van een besloten wedstrijd en om die besloten te houden is het niet melden dat en waar je hem speelt.

Vind ik leuk
The Iceman +18154
dinsdag 19 maart 2019 om 15:04
Uit veiligheidsoverwegingen willen ze er geen mensen bij hebben. Dan maakt het toch niet uit dat bekend is wanneer en waar de wedstrijd is? Er komt gewoon niemand binnen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:05]
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 15:09
Dus uit veiligheid overwegingen is niemand welkom zonder uitnodiging:


Wij houden aankomende zaterdag vanaf 3 uur een groot feest met 30 fusten bier en een DJ, je bent niet uitgenodigd maar vertel het je wel.

Hoe onzinnig is dat.

Dinsdag avond 18.30
Leverkussen en Ajax hebben een vandaag een besloten wedstrijd gespeeld en de eindstand was 1-4 vanwege veiligheid hebben ze deze wedstrijd in alle rust en zonder toeschouwers afgewerkt in het stadion.

Klaar hoe moeilijk is dat, nu doen ze dubbel het wel melden dat er gespeeld wordt maar er je mag niet komen.
Vind ik leuk
The Iceman +18154
dinsdag 19 maart 2019 om 15:15
Ze hebben wellicht geen zin om beveiliging te regelen ivm bezoekers en ze zullen enkel de highlights/samenvatting van de wedstrijd publiceren. Heeft geen zin om daar vooraf geheimzinnig over te doen. Anders hadden mensen zich morgen afgevraagd waarom de selectie niet op de Toekomst is.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 19 maart 2019 om 15:32
Het niet melden is niet geheimzinnig toch.

Dit is gewoon onzinnig om te melden ze spelen hier op die tijd maar jij kunt niet komen.

Na de wedstrijd meld je dat die gespeeld is en klaar niks geheimzinnigs aan.
Vind ik leuk
Dexterinho +1422
dinsdag 19 maart 2019 om 14:56
Veltman klaarstomen voor Ronaldo
Vind ik leuk
Romarioo +874
dinsdag 19 maart 2019 om 15:05
Hahahha🤣🤣🤣🤣🤣
/> Doe blind en de ligt erbij kunnen ze hem nog niet afstoppen
Vind ik leuk
Dexterinho +1422
dinsdag 19 maart 2019 om 15:27
Dat hebben we gezien tijdens de interland met Portugal
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:43
Daar stond hij onder regie van van Dijk.
Vind ik leuk
Romarioo +874
dinsdag 19 maart 2019 om 18:10
Je vergelijkt een koe met een ezel
Spelers die hij bij juve om zich heen heeft is niet Portugal
Maar wie weet heb je gelijk ik verwacht wel een reaktie van je na de ontmoeting tussen ajax en juve
Vind ik leuk
Dexterinho +1422
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
Veltman op Ronaldo en jullie gaan serieus reageren
Vind ik leuk
Romarioo +874
dinsdag 19 maart 2019 om 15:04
Doet frenkie mee? Ajax verliest alleen als frenkie niet meedoet
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 15:06
Oefenpotje?? Laat ze maar uitrusten die luilakken want als ze zo lusteloos blijven spelen worden ze nog 5de
Vind ik leuk
Smithsonian +45219
dinsdag 19 maart 2019 om 15:07
Vraag hem gelijk of hij wil blijven :)).
Vind ik leuk
pos +9961
dinsdag 19 maart 2019 om 15:16
Beetje extra oefenen lijkt me logisch na zo'n afstraffing. Dag daarna wellicht nog even samen hutten bouwen of karten voor de teambuilding en dan zouden de hoofdjes toch weer leeg moeten zijn.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6404
dinsdag 19 maart 2019 om 15:24
Afhankelijk van wie er gaan spelen wil ik nu alvast even vragen dat er geen gejank uit Amsterdam komt van "we zijn zo moe" mocht er aan het eind van de rit weer lege handen te bewonderen zijn.
Vind ik leuk
The Iceman +18154
dinsdag 19 maart 2019 om 15:33
Onana, De Ligt, Mazraoui, Blind, Tagliafico, Van de Beek, De Jong, Schöne, Ziyech, Tadic, Neres en Dolberg spelen iig niet, kan ik alvast verklappen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 15:34]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6404
dinsdag 19 maart 2019 om 15:36
En Jong Ajax moet vrijdag aan de bak.
Sturen ze de f'jes naar Leverkusen aangevuld met Veltman??
Die dan ongetwijfeld de schoenen van die kleintjes in de rust vol schijt.
Vind ik leuk
The Iceman +18154
dinsdag 19 maart 2019 om 15:38
Prima trainingspotje voor Jong Ajax + Veltman, Sinkgraven & Lamprou. Niets mis mee.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6404
dinsdag 19 maart 2019 om 15:41
En wie gaat er dan vrijdag de wei in\het plastic op (geen idee of en tegen wie ze spelen)?
Vind ik leuk
The Iceman +18154
dinsdag 19 maart 2019 om 15:43
Jong Ajax speelt maandag tegen Jong Utrecht.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6404
dinsdag 19 maart 2019 om 15:58
Nou, dan kan het weinig kwaad.
Vind ik leuk
Dorzon +4826
dinsdag 19 maart 2019 om 15:32
Ze zijn dus moe een daarom stap je in een bus en ga je naar Duitsland om te doen waar je moe van bent geworden. Was een rustige uitlooptraing niet beter
Vind ik leuk
Neuzekneus +2838
dinsdag 19 maart 2019 om 15:58
Wtf! Hoe haal je het in je hoofd om ni, in deze fase van het seizoen een oefenpot in te lassen! Vind het ronduit belachelijk. Alsof ze niet een zwaar genoeg programma hebben. Zelfs als de meesten geen basisspeler zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:08
Kan dit wel dan in hun drukke programma ……...
Vind ik leuk
El Cazador +9345
dinsdag 19 maart 2019 om 16:08
Vraag me af welk nut beide trainers in dit stadium van het seizoen in een oefen wedstrijdje zien!! Geef spelers RUST.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
dinsdag 19 maart 2019 om 16:19
En ze zijn al zo moe...als ze tegen Madrid moeten willen ze een wedstrijd verplaatst hebben. Nu kunnen ze rusten, gaan ze een oefenwrdstrijd spelen. ...echt raar
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:10
Begrijp er ook geen kut van. Echt idioot dit
Vind ik leuk
Ikkuh +2497
dinsdag 19 maart 2019 om 16:35
Moeten er niet eerst wedstrijden in de comp verzet worden?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:40
KNVB als wij kans willen maken in Europa dan moeten er wedstrijden verschoven worden anders zijn wij niet fit genoeg. Als we dan een paar dagen vrij hebben gaan we gewoon een oefenpotje spelen niet omdat het moet maar omdat het kan!!!!!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:41
Wat zijn ze toch moe he.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:42
Mogelijk worden we dit jaar geen kampioen. Zeker hebben wij de meeste schalen en cup met oren in de kast staan. Daarom gaan de meeste topics over Ajax. PSV is niet zo groot als de meeste PSV'ers denken.

Snap trouwens niks van deze oefen pot. De reserves kunnen ook onderling trainen wedstrijd spelen tegen het dames team bedenk wat. Maar ik vond ons aller Ajax niet echt fris ogen afgelopen zondag
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 16:44]
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
dinsdag 19 maart 2019 om 17:55
Niet het grote is goed, maar het goede is groot.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 16:43
En dan jammeren ze dat ze zo'n druk programma hebben. Wie het begrijpt mag het zeggen.
Vind ik leuk
Blueman +1122
dinsdag 19 maart 2019 om 16:47
Het ene moment lees je dat de spelers niet voldoende rust krijgen en nu komt er weer een oefenpotje van de niet-internationals. Of is dat gewoon Jong Ajax?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:08
Ik dacht dat de heren 'moe' waren? Waarom dan deze extra pot?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 17:10
nog meer wedstrijden spelen
Vind ik leuk
Fr071Fr1908 +2244
dinsdag 19 maart 2019 om 17:25
En maar zeuren dat het programma zo zwaar is....maar dan wel in een vrije week een oefen duel inlassen.🤔
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
dinsdag 19 maart 2019 om 17:54
Ik facht dat Ajax zo'n druk programma had en gespaard moest worden, waardoor er zelfs een wedstrijd in aller ijl verplaatst werd. Zeer inconsequent van de Amsterdammers. De KNVB, zou zich nu wel tweemaal mogen bedenken voor ze weer zo'n move uithalen. Maar ze zullen waarschijnlijk opnieuw zeer gedienstig alle slagbomen open zetten. Dubieus allemaal.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:22
Zijn ze daar niet te moe voor dadelijk moeten er weer wedstrijdjes verplaats worden
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws