Weghorst: Posters van hem in mijn slaapkamer. Ik vond Ajax ook heel kort cool

Weghorst: "Posters van hem in mijn slaapkamer. Ik vond Ajax ook heel kort cool"

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 08:53wo 20-03-2019 om 08:53

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 08:54wo 20-03-2019 om 08:54

Wout Weghorst keek in zijn jonge jaren niet op tegen Robin van Persie, Arjen Robben of Ruud van Nistelrooij, maar tegen streekgenoot Niels Oude Kamphuis. Dat had niet alleen te maken met zijn voetbalkwaliteiten.

Oude Kamphuis (41) speelde na zijn periode bij FC Twente zes jaar lang voor Schalke 04 en een jaar voor Borussia Mönchengladbach. Weghorst lette tijdens de Duitse samenvattingen altijd extra op de oud-middenvelder.

"Hij speelde bij Schalke, komt uit Borne (waar Weghorst ook vandaan komt, red.) en was lange tijd de buurman van mijn oom", vertelt Weghorst aan 11Freunde. "Ik klom altijd vol enthousiasme over het hek en zei: is Niels thuis?" Als hij er was, voetbalde hij met me in de tuin. Vanaf dat moment was hij de grootste voor mij. Daarom heb ik altijd extra aandacht gegeven aan Schalke en bekeek ik de competitie vaker."

"De Nederlandse spits heeft mij nooit echt gegrepen", vervolgt Weghorst. "Jari Litmanen was lange tijd mijn favoriete speler. Ik vond hem erg cool. Ik was nog klein en wist niet veel van voetbal, maar ik was gefascineerd door zijn stijl. Ik had posters van hem in mijn slaapkamer. Ik vond Ajax ook heel kort cool. Maar ik ben opgegroeid als Twente-fan en ging altijd met mijn familie naar het Twente-stadion."

Plaats een reactie

WGW +868
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
Doet het goed in Duitsland. Had ik niet verwacht!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:02
Tuurlijk wel, heeft een wil om te slagen en past prima bij het Duitse voetbal.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 08:56
Litmanen heeft meer historie (en een betere boekhouding) dan FC Twente :)
Vind ik leuk
Feeltje +100
woensdag 20 maart 2019 om 15:06
Kan je het niet laten wat ben jij een droeftoeter!
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 15:09
Dat is een mooie zin.
Vind ik leuk
leozao +2567
woensdag 20 maart 2019 om 08:57
Eigenlijk in Nederland is iedereen gewoon een fan van ons aller Ajax, Alleen niet iedereen durft er voor uit te komen.
Vind ik leuk
Rabarber +8733
woensdag 20 maart 2019 om 09:00
Helemaal waar. Zelfs in Brabant zijn er meer mensen voor Ajax dan voor PSV. Simpelweg de grootste club van Nederland.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:07
Man die arrogantie, worden jullie daar zelf niet een beetje moe van in Amsterdam? Het is toch om verdrietig van te worden, dat je jezelf maar zo op moet hemelen. In het mum van als ik maar hard genoeg schreeuw heb ik gelijk. Wat dat betreft lijkt de Amsterdamse mentaliteit op die van 15jarige meisjes
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 09:11
Jouw tranen zijn zooo zoet. We begrijpen best dat de waarheid bikkelhard voor je is. Maar ipv zo'n droeftoeterige bijdrage VP op de slingeren, had je beter tot 10 kunnen tellen. Nu ga je af als een gieter. Beter ga je daarom verdrietig worden. En betreft dat schreeuwen, kom op...poot verwijt de ketel hé. Sterkte.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:11]
Vind ik leuk
Rabarber +8733
woensdag 20 maart 2019 om 10:07
Grappig want PSV supporters roepen hetzelfde terwijl het complete onzin is, maar daar hoor ik je niet over.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:21
Wanneer heb je ooit een PSV'er horen zeggen dat iedereen stiekem van is van ze? Of iets soortgelijks?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:37
Ik was het met je eens, maar nu doe je precies hetzelfde. Genoeg mensen die dat hier roepen. Maar blijkbaar zie jij ook alleen maar wat je wil zien.
Vind ik leuk
Pagan1964 +3814
woensdag 20 maart 2019 om 11:49
en toen was het stil :)
Vind ik leuk
Babelagtig +2652
woensdag 20 maart 2019 om 10:12
Tja net als dat jullie zo graag uitschreeuwen hoe warm jullie nest wel niet is...wat dat betreft lijken jullie dan weer op de katholieke kerk..en nog enkele andere punten ook natuurlijk..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:37
Inderdaad! Psychologisch te verklaren schoolpleingedrag. Compensatie van minderwaardigheidsgevoelens. Als je steeds geen prijs wint, moet je steeds harder schreeuwen om gehoord te worden. Zielig verhaal. Maar onverbeterlijk.
Vind ik leuk
leozao +2567
woensdag 20 maart 2019 om 11:17
Gewoon een neutrale vaststelling. Ajax-supporters heb je door het hele land heen en in grote getale. En lees maar na Ajax tegen Madrid hoeveel positieve reacties er ook uit Brabant kwamen. Maar ik zal het beter aanvaardbaar maken voor de Ajax-hatertjes.. 99%heeft genoten van de manier waarop Ajax speelt en dat overal op de wereld.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:27
‘Neutraal’ bestaat niet. En doe verder geen enkele moeite om mij te beïnvloeden. Dat gaat jou niet lukken. Overigens heeft ‘genieten van het spel van Ajax op dat moment’ in het geheel niets met te maken met een arrogante instelling.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:15
Ik niet
Vind ik leuk
Kevindo +2027
woensdag 20 maart 2019 om 11:43
In sommige gevallen zit er wel een humoristische kwinkslag in, maar er zijn helaas ook figuren die doen alsof ‘Ons Aller Ajax’ een heilig religieus instituut is. Maar goed, die figuren heb je bij elke club. Niet teveel aan ergeren isimatforpresident.
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2317
woensdag 20 maart 2019 om 12:29
super raar isimat aangezien het wel de feiten zijn wat Rabarber zegt en hij gewoon trots is.. je kan het niet ontkennen..
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:53
Tubantia.nl/integratie/voetbalkaart. Deze kaart laat duidelijk zien dat Ajax niet meer fans dan PSV heeft in Brabant. Het zijn dus geen feiten maar grootheidswaanzin illusies van een Ajacied
Vind ik leuk
AFCA_Scooby +2317
woensdag 20 maart 2019 om 20:19
en status rond om de wereld en in nederland ajax vergelek met psv?
ik zal je vertellen,daar hebben we geen tubantia voor nodig, most elite groep van nederland is Ajax Amsterdam, prestaties en prijzenrecord.

geloof me nou, 3x kampioen in Nederland maakt je geen grote club......zeker niet met dat nivea wat ze spelen.
Ajax heer en meester en daar zult u het mee moeten doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:33
Jij zegt Rabarber noemt feiten, het enige dat ik doe is dat weerleggen. Maar bedankt voor jouw reactie het bevestigt alleen maar meer de arrogantie en grootheidswaanzin van de gemiddelde ajacied
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 07:08
Weet je waar ik moe van word ,dat eeuwige gelul over Amsterdammers zoals jij nu hierboven doet ,en kom niet praten over Amsterdammers en onze mentaliteit ,ik kan je verzekeren dat ik geen meisjes mentaliteit heb , zeik lekker over je eigen stad of inwoners van jouw dorp of stadje man
Vind ik leuk
Gijsie +2095
woensdag 20 maart 2019 om 09:00
Strootman en Wijnaldum waren vroeger ook gewoon voor Ajax.
Vind ik leuk
frhoi +2226
woensdag 20 maart 2019 om 09:05
Kan zo zijn, maar gelukkig komt verstand bij de meeste met de jaren;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:17
Ohw ja toen hij had besloten om Feyenoord te verlaten om een keer 'echt' mee te doen voor prijzen 🤣
Vind ik leuk
Ricklek +1862
woensdag 20 maart 2019 om 09:42
Zijn allebei spelers die bij psv presteerde, maar waarom nou feyenoord? Omdat ie daar niet lukte met de coach? Of gwn omdat je ergens op feyenoord moet zeiken? Of omdat je gwn niet weet waar je over lult?
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 09:42]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:46
Als je slim wilt lullen, moet je de context begrijpen.

Wat is de context waarin ik mijn reactie geef?

Hmmmm misschien moet je de reactie even lezen waar ik op reageerde...

Vind ik leuk
Ricklek +1862
woensdag 20 maart 2019 om 09:51
Wijnaldum en strootman waren vroeger voor ajax..

'Kan zo zijn, maar gelukkig komt verstand bij de meeste met de jaren;)'

En jij komt met feyenoord? Waar moet je dit vandaan halen. Het gaat gwn over psv, hij geeft aan dat ze vroeger beetje dom droomde en nu wat verstand hadden gekregen ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 09:55
Ik las et zo dat ze omdat ze juist meer verstand hadden gekregen...ze juist naar Feyenoord gingen...omdat ze eerst voor Ajax zouden zijn ;-)
Vind ik leuk
frhoi +2226
woensdag 20 maart 2019 om 10:29
Strootman ging van sparta naar utrecht, wijnadum van sparta naar Feyenoord
Vind ik leuk
Nietkoeroe +5690
woensdag 20 maart 2019 om 10:33
Jij las t zo omdat je te dom bent om te begrijpend lezen
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:34
Jij was toch degene die zei dat ik moest werken en nuttige dingen moest gaan doen?

Waarom reageer je dan constant op een dom iemand?! Niet echt nuttig bezig jij he knaapie
Vind ik leuk
frhoi +2226
woensdag 20 maart 2019 om 10:28
ja net zoals strootman van sparta weg ging, je bent spartaan toch?

verder moet jij je misschien eens verdiepen waarom dat wijnaldum en fer weg gingen ;) Wijnaldum heeft altijd gezegd gedwongen te worden omdat Feyenoord financieel die 5 miljoen enorm goed kon gebruiken
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 09:04
Mooie opmerking. Slaat nergens op voor de rest, maar toch.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 09:12
Hou van het Waagplein. Gezellig biertje doen, veel Ajacieden. Top plek.
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 09:13
Zie er weinig Ajacieden voor de rest, maar voor de rest leuk geprobeerd.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5615
woensdag 20 maart 2019 om 09:16
Duimpje. Logisch dat jij er weinig Ajacieden ziet, die zijn aan het werk. Wanneer jij je huiswerk af hebt, en lekker bij mams onder de wol ligt, barst het van de Ajacieden op het Waagplein hoor :)

Groetjes aan je juf. Of heb je een studiedag?
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 09:17
Daar is Jesper de oppertrol van Ajax weer.
Vind ik leuk
leozao +2567
woensdag 20 maart 2019 om 09:28
Ik ga ook met enige regelmaat naar het Waagplein Mojo's bijv. En ook ik ben een Ajax-supporter!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 16:04
Huilie huilie
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 09:33
Ah, wat een leuke reactie! Totaal niet provocerend enzo.

Maak jij je maar geen zorgen over mijn werk en/of studie, dat gaat je allemaal boven je hoofd.

En Ajacieden zie in de avond nou nooit op het Waagplein, die zitten er dan waarschijnlijk overdag zichzelf te bezuipen van hun uitkering. Net zoals jij denk ik zomaar.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:11
Lekker laten gaan die trol......
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 10:13
Je hebt gelijk vriend, hij ken de touwtyfus krijgen ;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:02
Dat is ook meteen weer erg grof, maar van elke club zitten er aan paar trollen.

Gisteren zei ik wat tegen een psv'er die ajax liep te trollen en dan word een ajax supporter boos op mij. Zulke eikeltjes zijn het reageren niet waard.
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 11:05
Helaas, het is een openbaar forum waar extreem veel wordt getolereerd, en dan krijg je excessen. De moderators verwijderen niet snel reacties, zelfs wanneer je van een mijl af kan zien dat het trollen zijn. Wat dat betreft doen ze het op VZ beter.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 12:32
Dan ga je toch daar lekker naar toe? Beetje afgeven op de moderators hier.

Dit is een prima site...als je een reactie niet wil lezen sla je em over. Stop met dat gelul over moderators
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 13:49
Zit ik ook op. Maar ik mag toch kritiek geven?
Of moet ik mijzelf maar weg censureren? Akelige gedachte hoor...
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:52
Dan doe je dat via de mail en niet achterbaks op een forum
Vind ik leuk
Waagplein +979
woensdag 20 maart 2019 om 14:03
Ik vraag mij af waar jij je nou druk om maakt.
Een fijne dag nog gewenst.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 14:04
Als je kritiek hebt op de moderators kan je gaan roeptoeteren op een forum of gwn die moderators een mail sturen?

Die gasten doen werkelijk waar hun best. Mijn reactie was overigens niet verkeerd bedoeld.
Vind ik leuk
AZVork +3030
woensdag 20 maart 2019 om 09:18
Nee hoor. Volgens Sjaak zijn zelfs de scheidsrechters niet voor Ajax.
Vind ik leuk
leozao +2567
woensdag 20 maart 2019 om 09:25
Alleen uit het oogpunt van professionaliteit... Alleen in het scheidsrechterspak. Maardaarnaast gewoon Ajax-supporter.
Vind ik leuk
Busk +2145
woensdag 20 maart 2019 om 20:30
Door geheel Nederland heeft Ajax tal van meelopers.
Lieden die zelf nooit tegen een bal getrapt hebben, en nog nooit een stadion van binnen gezien hebben.
Die zijn idd allemaal "fan" van Ajax.
Omdat het hip is.

Het zijn geen supporters.
Vind ik leuk
3-0achter +1529
woensdag 20 maart 2019 om 09:16
Nuchter in plaats van Arrogant.
Vind ik leuk
AZVork +3030
woensdag 20 maart 2019 om 09:41
Mag hopen dat je nuchter bent op dit tijdstip;)
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 10:23
Binnenkort in rood met ros?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 11:34
Hier zie je ook gewoon dat de Twente supporters eigenlijk voor Ajax zijn!
Vind ik leuk
Lebowski +700
woensdag 20 maart 2019 om 11:48
Iedereen is altijd stiekum ook voor Ajax..
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws