Engelse aanvalster ontslagen na maken van apengeluiden richting Spurs-tegenstander

Engelse aanvalster ontslagen na maken van apengeluiden richting Spurs-tegenstander

Gepubliceerd: woensdag 20 maart 2019 om 17:14wo 20-03-2019 om 17:14

Laatste update: woensdag 20 maart 2019 om 17:15wo 20-03-2019 om 17:15

Sophie Jones, tot vandaag aanvaller van Sheffield United, kan op zoek naar een nieuwe club. De 27-jarige voetbalster heeft haar contract moeten inleveren na een racisme-incident van begin dit jaar. 

Begin januari speelden de vrouwenteams van Tottenham Hotspur en Sheffield United tegen elkaar. Na afloop maakte Spurs-speelster Renee Hector melding van een incident. 'Een tegenstander' (Jones, red.) zou apengeluiden hebben gemaakt. De Engelse voetbalbond startte een onderzoek en heeft Jones schuldig bevonden.

Ze wordt voor vijf wedstrijden geschorst, ze krijgt een boete van omgerekend 230 euro, ze moet een educatieve cursus volgen én Sheffield United heeft haar contract ontbonden. Dat laatste maakt de Engelse club woensdag bekend via de officiële kanalen. 

Jones beweert nog altijd onschuldig te zijn, maar legt zich neer bij de beslissingen. Het contract is na onderling overleg ontbonden, aldus de club.

Plaats een reactie

TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 17:16
Hahaha
Vind ik leuk
TottenhamHOT +17346
woensdag 20 maart 2019 om 17:17
3 april nieuwe stadion open dan zullen we ze allemaal een poepie laten ruiken!!!
Vind ik leuk
Relaxie +1101
woensdag 20 maart 2019 om 17:18
Afschaffen dat vrouwen voetbal 🤗
Vind ik leuk
_noelle10 +14
woensdag 20 maart 2019 om 19:39
Waar slaat dat nou weer op?
Vind ik leuk
SuperScc +1089
woensdag 20 maart 2019 om 17:19
Er mag ook werkelijk helemaaaal niks meer! :D
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:20
Sophie? Is dit die vriendin van Hansie Kraay?
Vind ik leuk
The Iceman +18063
woensdag 20 maart 2019 om 17:21
Ja. Voor de rest heet bijna niemand Sophie. Echt een zeldzame naam.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:23
Ken je toevallig Sophie Rose (Chelsea)? 😆
Vind ik leuk
The Iceman +18063
woensdag 20 maart 2019 om 17:26
Nu wel. Dank voor de tip. Ze draagt op haar Insta-foto’s weinig kleren van Chelsea, of überhaupt kleren.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:30
Ik ken haar vooral als presentatrice en vlogger van CFC FANTV.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:22
Welke van de 21 Sophie vriendinnen van Hans Kraay bedoel je?
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:53
Of die 43 Sandra's en 57 Trudies.

Alleen de namen met meer dan 20 stuks, tellen mee hoor. Alleen de grootverpakkingen.
Vind ik leuk
Hoogland +490
woensdag 20 maart 2019 om 17:21
Hmm zullen vrouwen nu ook zeggen dat ze gelijke boetes willen ?? Mannen profs moeten gelijk een ton betalen als ze zoiets flikken :)

Goede actie van de club, wegwezen zulk volk.
Vind ik leuk
Benniewies +5849
woensdag 20 maart 2019 om 17:27
Dat heeft ff geduurd
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:27
Klasse actie! Nu nog het contract van Ronaldo ontbinden
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
woensdag 20 maart 2019 om 17:27
Sheffield maakt in ieder geval duidelijk er afstand van te nemen, netjes opgelost!
Vind ik leuk
Nr14always +5100
woensdag 20 maart 2019 om 17:36
Ik snap zoiets niet, voor het leven schorsen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 17:59
Oh jee, (vermeend) racisme en de moraalriddertjes komen gelijktijd klaar....lmao
Vind ik leuk
jamesquinn +4216
woensdag 20 maart 2019 om 18:07
Oh jee, (vermeend) racisme en OldSkool Twente schiet inhoudsloos in de verdediging.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 18:11
bij vrouwen gaat het dus heftiger aantoe dan bij de mannen haha
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 20 maart 2019 om 18:29
Ze zijndan ook niet voor de poes
Vind ik leuk
Mari +13213
woensdag 20 maart 2019 om 18:26
Apengeluiden
Neukbewegingen
Dames
Heren
Ontslag
Xxcccc
Ik ben nog wat vergeten:
Ik sla z'n tanden uit z'n bek of zoiets dergelijks
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 18:29]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:49
Allemaal satire.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:18
230 Euro, zo zeg haar halve jaarsalaris.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 19:47
Engelse humor. Gewoon pure satire.

Net als Van Nievelt, die amateurtrainer.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 19:48]
Vind ik leuk
Isakson +582
woensdag 20 maart 2019 om 21:06
Ze wilde eigenlijk al stoppen maar wist niet hoe 😶
Vind ik leuk
Jandieze +971
woensdag 20 maart 2019 om 21:32
Altijd weer de slachtofferrol. Typerend voor spurs. Jammer dat de Engelse bond dit gedrag beloont.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 21:59
Beeldmateriaal aub or it didn"t happen !!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws