Uitblinker Memphis: 'Ik zei het meteen al: er is niets veranderd hier'

Uitblinker Memphis: 'Ik zei het meteen al: er is niets veranderd hier'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 23:08do 21-03-2019 om 23:08

Memphis Depay heeft bij Olympique Lyon niet de meest gelukkige periode uit zijn carrière achter de rug, maar revancheerde zich donderdagavond in het shirt van Oranje. De aanvalsleider legde al na vijftig seconden de 1-0 binnen, schoot na rust een penalty binnen én gaf twee assists tegen Wit-Rusland.

Na afloop baalde Memphis echter dat hij geen hattrick kon aantekenen. "Natuurlijk ga je altijd op zoek naar de derde. Ik bewaar hem wel voor de volgende keer", lachte hij na afloop van de 4-0 zege in gesprek met de NOS. De Olympique Lyon-aanvaller was blij dat hij weer het Oranje-shirt aan kon trekken. "Ik zei direct toen ik op het veld stond: er is niets veranderd. Hetzelfde heerlijke gevoel als waarmee ik weg ben gegaan (na de interlandperiode in november, red.)."

Tijdens de warming-up was Memphis nog bij een opvallend incident betrokken. De oud-PSV'er ging tijdens een positiespelletje gestrekt na een aanvaring met Denzel Dumfries. "Ik kreeg een klein tikje, Denzels nop tegen de bovenkant van mijn scheen. Gelukkig niet tegen mijn knie", haalde de lachende Oranje-uitblinker het moment terug. "Het zag er misschien wel serieus uit, maar het was niets bijzonders."

Plaats een reactie

Importbrabo +2429
donderdag 21 maart 2019 om 23:11
Goed gespeeld!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:13
Terecht een 9
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:08
Vandaag was hij prima, toch nog steeds zat verbeterpunten gezien, hij blijft een beetje een blind, wild paard rond de 16, kop omlaag en op goal rossen, die assist op van Dijk was dan ook een toevalletje, die had hij helemaal niet gezien, het was een afzwaaier die naast de goal zou zijn gegaan.

Dit is het hele verhaal met die jongen, heel af en toe goed en dat is meestal tegen mindere tegenstanders en daarna vaak weer matig als het er op aan komt tegen de grote teams.

Ik vond die rare voorzet achter zijn standbeen ook weer zo typerend, hij is zo met zichzelf bezig, wil het showmannetje zijn en dan komt er zo'n hopeloze actie uit, terwijl hij hem gewoon met links breed moet leggen op Frenkie en dan kan het een goal worden.

Het is niet voor niets weer zo dat hij een goed jaar bij Lyon met een minder jaar afwisselt.
Vind ik leuk
Yoooouri22 +234
vrijdag 22 maart 2019 om 00:13
Je hebt hier helemaal gelijk! Als we op een hoofdtoernooi staan en je speelt meerdere wedstrijden gaat dit misschien door irritatie je kop kosten!
Vind ik leuk
chef voetbal +1030
vrijdag 22 maart 2019 om 00:18
Hij is een ouderwets aandachtsorgel, moet altijd maar de spotlights op zich gericht hebben en dat is gewoon niet wat je wilt in een teamsport.

Dat gaat bijna altijd fout, mensen die wijzen naar Ronaldo dat het wel kan werken hebben niet heel lang nagedacht over dat antwoord, want hij is 1 van de 2 beste spelers ter wereld die altijd presteert, altijd beslissend is en zodoende dat afdwingt, dan wil het team wel accepteren dat je zo graag de aandacht opeist, Depay komt niet in de buurt van dat niveau en dus wordt dat als het er op aan komt niet geaccepteerd.
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 00:49
Dr komt wel een moment dat van dijk of de ligt of de jong hem een keer tot de orde gaat roepen. Of Koeman, die er niet vies van zo’n speler te wisselen.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
vrijdag 22 maart 2019 om 07:08
@chef voetbal
Ik ben het grotendeels eens met je analyse dat memphis een te groot ego heeft. En daardoor gaat het nog wel eens mis. In het Nederlands elftal 2.0 doet hij het vooralsnog prima. Koeman zal bij hem ongetwijfeld een juiste snaar raken.

In een goed draaiend team wordt er wat van gezegd. Spelers als v Dijk èn de Ligt zullen dat doen. Het is de vraag of hij het dan oppikt. Lukt het hem om over zijn schaduw heen te springen kan hij een grote worden.

Alles staat of valt bij hem met de coach. Het zou goed zijn als hij naar een club verkast met een coach die hem 'ziet'. Bayern als van Bommel daarheen gaat. Of Liverpool maar die hebben een type Memphis op het moment niet nodig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 07:09]
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 00:47
Klopt, frivool is leuk maar functioneel is het lang niet altijd nee.
Vind ik leuk
Reyhan +433
vrijdag 22 maart 2019 om 07:50
Klopt en vergeet niet dat ze 'maar' tegen Wit Rusland speelden, die er geen klote van kunnen.
Vind ik leuk
Blindsy +20421
vrijdag 22 maart 2019 om 08:07
Je zag De Jong ook flink balen. Typisch Depay.. als het goed gaat, meteen weer gekke kunstjes doen, met n geplaatste voorzet was t misschien 5-0 geworden.
Vind ik leuk
Doenorma +179
vrijdag 22 maart 2019 om 08:37
Wow ik wil niet weten hoe goed jij bent op het veld... Dat moet spectaculaire zijn zeg... Net zoals zovelen hier die zuiver vanaf de bank thuis kunnen aangeven hoe of wat iemand moet doen of kunnen echt te lachwekkend al die semi bondscoaches... 😂 😂 😂 😂... Te grappig.
Vind ik leuk
Hans van Hit +1000
donderdag 21 maart 2019 om 23:13
Kan sinds jaren echt weer genieten van Oranje. Heb nu echt zin in de wedstrijden, vergeleken met de wedstrijden in 2015-2017.

Depay ongekend goed, mooi dat showboaten. Ook Frenkie de Jong en Wijnaldum fantastisch vandaag.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:15
Pffffff. Nou vertel, wat vond jij nou FANTASTISCH aan de Jong ? Die ene pass langer dan 5 meter ? Flikker toch op met dat gehyp. Zal de vlag uithangen als hij opgerot is uit de eredivisie. Tenminste minder berichten over dat wijf.
Vind ik leuk
035 +1029
donderdag 21 maart 2019 om 23:16
Verder gaat het wel??
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:18
Ik word er gewoon misselijk van. Als het een vrouw was, had ze een gouden kutje.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:20
Jammer dat je je zo laat ‘kennen’. Is toch nérgens voor nodig.
Frenkie De Jong is nu eenmaal de natuurlijke ‘opvolger’ van Johan Cruijff.
Mooi toch? En zo niet, deal er dan iig mee.
Vind ik leuk
Reyhan +433
vrijdag 22 maart 2019 om 07:57
Ik wilde hier serieus op reageren, maar nadat ik zag dat Ajax jou lievelingsclub is, bespaar ik mezelf de moeite.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:11
Ik wilde hier serieus op reageren, maar ik zag dat je voor Den Haag was dus ik bespaar mezelf de moeite
Vind ik leuk
Yoloo +2
donderdag 21 maart 2019 om 23:23
Kan je nou is een keer optiefen met je kut psv. Het is en blijft een zielige club met zielige kut supporters.
Vind ik leuk
035 +1029
donderdag 21 maart 2019 om 23:28
Met jouw nieuwe account laat jij je wel gelden. Of dat positief is betwijfel ik.
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 00:51
Mensen laat het. Eindelijk een neutraal onderwerp, laten we het over het spel hebben
Vind ik leuk
035 +1029
donderdag 21 maart 2019 om 23:23
Als ik jouw naam iets anders lees zie ik Theringleider. Wordt ik ook niet vrolijk van.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:37
Joh 😉
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
vrijdag 22 maart 2019 om 07:59
Je mag in het "genderneutrale" NL toch geen kutje of wijf meer zeggen???
Deze is voor de Ring leider.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 09:59
Oeps, ok dan vagina en vrouwke ?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
vrijdag 22 maart 2019 om 10:13
Geen idee.
Maar dat zal ook wel niet😫😫
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 00:50
Hahaha top gereageerd
Vind ik leuk
Jasperkoos +2850
donderdag 21 maart 2019 om 23:51
Vertel eens inhoudelijk en onderbouwd, wat je er minder aan vindt.

Afgezien van de ongekende media-aandacht dan he: dat je daar klaar mee bent, kan ik heel goed begrijpen.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 06:56
Hij speelt 99% van de balletjes in de kaats over minder dan 5 meter. Als hij aan de bal is, huppelt hij en maakt hij lichaamschijnbewegingen voor de tegenstander waardoor het lijkt alsof hij een weergaloze passeeractie gaat doen. Meestal: omdraaien, tikkie breed. Hoeveel ballen heeft hij gisteten afgepakt ? Ik denk 3. Tel dit allemaal op en het is gewoon een doorsneespeler die een beetje huppelt. Geen slechte speler, dat zeg ik zeker niet, maar 75 miljoen... tja heeft die td van Barcelona er verstand van ?
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:12
Haha dat jij er geen versand van heb weten we bij deze ook hahaha
Vind ik leuk
John Garp +5335
vrijdag 22 maart 2019 om 00:42
Als je niet ziet dat Frenkie vandaag een nagenoeg foutloze wedstrijd heeft gespeeld, veel ballen heeft afgepakt en de kansen pakte als ze er lagen om goed vooruit te spelen, dan heb je gewoon geen verstand van voetbal.
We hebben het hier over een verdedigende middenvelder.

Dat je zo gefrustreerd loopt te doen en kennelijk ook meer verstand denkt te hebben dan de td van Barcelona en heel voetbalminnend Nederland, waaronder de bondscoach, duidt op grootheidswaanzin.
Vind ik leuk
Andone +253
vrijdag 22 maart 2019 om 00:53
Het is een sierlijk mooie speler die er echt voor knokt. Ik ben een Feyenoorder maar ik geniet van deze speler.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:11
Huilie huilie
Vind ik leuk
Isakson +664
donderdag 21 maart 2019 om 23:13
Memphis Depay lalalalalalalaa Memphis Depay ....
Vind ik leuk
035 +1029
donderdag 21 maart 2019 om 23:15
Carnaval nog in de benen?:-)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 23:17
Het is maaar wit Rusland...
Maaaar wij zitten gewoon al in een heerlijke flow, bij de Duitsers loopt het alles behalve van een leiendakje.
De slapende reus, ons kleine kikkerlandje is in ieder geval weer wakker.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
vrijdag 22 maart 2019 om 08:03
Ach wat mensen ook van hem vinden, als hij voor het Nederlands elftal zo speelt als gisteren en ook tegen Frankrijk en Duitsland was hij zeer goed, dan heb ik geen problemen met zijn maniertjes hoor.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:06
Eng ventje is het. Telkens naar boven wijzen en god bedanken. Om van te kotsen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws