'Memphis is best stoer met een plakplaatje hier en daar, maar hij had dat nodig'

'Memphis is best stoer met een plakplaatje hier en daar, maar hij had dat nodig'

Gepubliceerd: vrijdag 22 maart 2019 om 08:09vr 22-03-2019 om 08:09

Laatste update: vrijdag 22 maart 2019 om 08:15vr 22-03-2019 om 08:15

Hans Kraay jr. ziet hoe Ronald Koeman Memphis Depay steunt bij het Nederlands elftal. Zijn positie bij Oranje is niet in gevaar, ondanks dat hij bij Olympique Lyon een mindere fase doormaakt.

Koeman heeft Memphis het vertrouwen gegeven bij Oranje. "Dat is een kwaliteit van een trainer, dat je ook weet wanneer je iemand voor z'n kloten moet schoppen en wanneer niet. Je kunt er niet bij, want de trainingen zijn bijna niet open. Anders zie je dat", zegt Kraay jr. bij FOX Sports.

"Hij weet wanneer hij een hand op iemands schouder moet leggen. Memphis is best stoer met een plakplaatje hier en daar, maar hij had dat ook nodig. Dumfries had dat ook nodig. Dat kan hij blijkbaar op het juiste moment bij de juiste spelers."

Oranje won donderdagavond met 4-0 van Wit-Rusland. "Het was gewoon een goede, duidelijke en zakelijke overwinning, zonder dat De Kuip in vuur en vlam stond. Ook al is het Wit-Rusland, je moet er gewoon vier inschieten. Wij doen dat niet zo heel vaak, zo makkelijk starten in een cyclus."

Lees ook: Kraay jr. wijst Dumfries en Memphis aan: 'Konden wel wat vertrouwen gebruiken'

Plaats een reactie

vrijdag 22 maart 2019 om 08:11
Een paar weken geleden waren alle verslaggevers beide spelers nog aan het afzeiken
Vind ik leuk
HJR +9146
vrijdag 22 maart 2019 om 08:28
Ja werkt altijd zo. Omgekeerd net zo
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:12
Kan gewoon, dat hij zich waarschijnlijk meer vrij voelt bij het elftal.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5619
vrijdag 22 maart 2019 om 08:12
Vond het geweldig spelen. Sleurde over het hele veld, hielp mee met de verdediging. Top! Kan zien dat hij het naar zijn zin heeft in Oranje.
Vind ik leuk
Taalnazi +27
vrijdag 22 maart 2019 om 08:26
De lente begint en de trollen ontwaken uit hun winterslaap....
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:35
Die zijn 365 dagen actief hier
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 08:53
Het vertrouwen betaald zich uit wanneer je 2 keer scoort en 2 assisten afgeeft. De echte spitsen zoals weghorst en Luuk de jong gaan verlopig geen kans krijgen bij onze gemaakte spits Memphis. Well done boys
Vind ik leuk
chicken +15054
vrijdag 22 maart 2019 om 09:07
Maar een puntje blijft dat het geen echte spits is. Die poging van de 4 0 had hij er verschrikkelijk hard in moeten jagen.

Ben benieuwd hoe hij het op 10 zou doen.
Vind ik leuk
Piet Ajacied +6020
vrijdag 22 maart 2019 om 09:39
Maar dan ga je ervan uit dat een ‘echte’ spits effectiever is dan iemand in deze rol...
Echte spitsen zijn makkelijker te verdedigen.
Tadic bij Ajax in de topwedstrijden speelt hetzelfde.

Juist het feit dat hij de 4-0 niet keihard probeert binnen te schieten met het risico dat hij de 2de ring ingaat of tegen de keeper aan maar dat hij de rust heeft om hem op Van Dijk zn hoofd te leggen voor meer zekerheid op een goal, maakt hem juist zo goed. Dat moet je juist koesteren ;0)

Al zijn de goals waarbij iemand genadeloos uithaalt en er onderkant lat in stuiteren ook wel erg mooi hoor haha
Vind ik leuk
chicken +15054
vrijdag 22 maart 2019 om 09:45
In 2e instantie vond hij het hoofd van v dijk. In eerste instantie werd er geblokt door de keeper.

Zo'n kans moet je tegen een Duitsland direct maken. Daar vind je geen v dijk in 2e instantie. Die staat tegen een grote tegenstander gewoon in de verdediging.
Vind ik leuk
Piet Ajacied +6020
vrijdag 22 maart 2019 om 10:39
Daar heb jij gelijk in...

Al heeft Duitsland vooralsnog wel qua verdediging wat ingeleverd zonder met name Hummels maar ook Boateng.
De kans dat jonkies nog foutjes maken is zeker aanwezig
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 14:58
Had licht het vermoeden dat het geen voorzet op van Dijk was maar een schot op goal, hij schoot bijna die sik van zijn gezicht zo hard.
Vind ik leuk
chicken +15054
vrijdag 22 maart 2019 om 17:01
Dat durfde ik niet te zeggen voordat ik er wat tegen de schenen schop.

Maar die gedachte had ik ook.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 17:46
Ik geef er niet zoveel om dat ik iemands schenen raak.
Vind ik leuk
Argento8523 +7453
vrijdag 22 maart 2019 om 09:05
'Plakplaatjes'

Wat heeft die Kraay toch een geweldige woordenschat....
Vind ik leuk
Garinsha +5121
vrijdag 22 maart 2019 om 09:17
Plakplaatjes hier en daar.. hansie hou nou op met dat bekrompe gedoe... tattoos zijn er totaal niet om stoer te zijn of te lijken.....
Vind ik leuk
voetbalkneus +2342
vrijdag 22 maart 2019 om 15:12
Het is meer compenseren van een gebrek aan vertrouwen denk ik.. plus schapen gedrag, iedereen doet het dus ik ook (ik niet overigens)
Vind ik leuk
Garinsha +5121
vrijdag 22 maart 2019 om 19:50
Ik vind het wel mee vallen hoor
Vind ik leuk
Vak-DD +12870
vrijdag 22 maart 2019 om 09:54
Dat er mensen zijn die nog naar deze onnozele kraay luisteren.
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 10:47
Dat hij goed kan voetballen weten we allemaal maar waarschijnlijk gaat hij nu weer vol in een Insta-rush waardoor hij de volgende wedstrijd geen bal raakt. Ook helemaal mee eens dat hij meer moet laten zien topwedstrijden. Tegen Barca niet gezien!!
Vind ik leuk
vrijdag 22 maart 2019 om 11:54
Genoten gisteren van delen van de wedstrijd, zeker van Depay maar ook de rest van het elftal.. Op naar zondag, weer een ander soort wedstrijd..
Vind ik leuk
Beer1967 +21