Gudde komt met reactie: "Ook wij hebben maatschappelijke discussie meegekregen"
De KNVB, FC Emmen en de Eredivisie CV hebben dinsdag vergaderd over de soap rond de Eredivisie-club en EasyToys, de beoogde nieuwe hoofdsponsor. De KNVB belooft in december de regels rond sponsoring opnieuw te gaan bekijken.
De KNVB wees de shirtsponsoring van EasyToys eerder af omdat deze in strijd zou zijn met de goede zeden. De KNVB, Emmen en de Eredivisie CV spraken dinsdag met elkaar. 'Tijdens het overleg van vandaag bleek dat er behoefte bestaat aan meer duidelijkheid over de mogelijkheden en onmogelijkheden voor sponsoring in het betaald voetbal. Daarom is afgesproken om het betreffende artikel (Artikel 3, lid 3) uit het Sponsoringreglement Betaald Voetbal op de eerstvolgende Algemene Vergadering Betaald Voetbal (AVBV) met alle betaaldvoetbalclubs te bespreken', laat de KNVB weten.
"Ook wij hebben de maatschappelijke discussie meegekregen die is ontstaan", laat KNVB-directeur Eric Gudde weten. "We hebben daarom afgesproken om invulling te geven aan deze discussie en het huidige sponsoringreglement opnieuw met alle clubs te bekijken."
"Dat zal op de eerstvolgende AVBV in december gebeuren. Daar zullen we met z'n allen spreken over welke sponsoruitingen we reglementair willen toestaan in het betaald voetbal. Hierbij willen we de reglementen zo duidelijk mogelijk hebben en open normen die nader moeten worden ingevuld door het bestuur voorkomen."
De KNVB en Emmen gaan voor de periode tussen nu en december op zoek naar een 'pragmatische oplossing voor de voorlopige inkleding van het shirtsponsorschap.'
Vandaag spraken de KNVB, @FC_Emmen en de @eredivisie met elkaar over EasyToys als shirtsponsor van de club. Er is afgesproken om de reglementen over sponsoring met alle betaaldvoetbalclubs te bespreken: https://t.co/2K5hPo2BED.
— KNVB (@KNVB) September 22, 2020