Bittere pil voor Oranje: Amrabat opgenomen in Marokkaanse voorselectie

Bittere pil voor Oranje: Amrabat opgenomen in Marokkaanse voorselectie

maandag 25 september 2017 om 11:31

Het Nederlands elftal lijkt in de toekomst geen gebruik te kunnen maken van de diensten van Sofyan Amrabat. De middenvelder van Feyenoord is opgenomen in de voorselectie van Marokko, dat begin oktober een WK-kwalificatiewedstrijd speelt tegen Gabon.

Naar verwachting zal Amrabat ook bij de definitieve selectie van de Leeuwen van de Atlas zitten. De 21-jarige Feyenoorder zat al twee keer op de bank bij een oefenwedstrijd van Marokko, waaronder die tegen Nederland in mei. Nu kan hij dus zijn officiële debuut maken voor de nationale ploeg.

Het is een bittere pil voor bondscoach Dick Advocaat, die Amrabat graag bij het Nederlands elftal had gehaald. De van FC Utrecht overgekomen middenvelder speelde zich in zijn eerste maanden bij Feyenoord in de kijker bij Advocaat, die Amrabat mogelijk al op korte termijn had willen selecteren. Oranje lijkt nu echter na Hakim Ziyech nog een talentvolle middenvelder 'kwijt te raken' aan de Marokkaanse ploeg.

Plaats een reactie

dhrwobo +9658
maandag 25 september 2017 om 11:34
Oei, wat een bittere pil zeg. Ik ga even uithuilen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:58]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:44
Geef gelijk even door dat k van et weekend m'n jas vergeten ben. Kom k zsm ophalen.
Vind ik leuk
T&T +9933
maandag 25 september 2017 om 11:46
Whahahaha....,

,;-))))
Ja..Verder alle respect voor zijn moeder Natuurlijk.

;-))
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 18:36]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:05
Het is was zo'n mooie voorzet.. Ik hoefde alleen nog maar ertegenaan te knikken. Dit blijft natuurlijk een voetbalforum.
Vind ik leuk
dhrwobo +9658
maandag 25 september 2017 om 11:52
.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:01
Nee idd. Laten we het maar op een inbraak houden ;).
Vind ik leuk
dhrwobo +9658
maandag 25 september 2017 om 12:42
.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:03
Goede pogingen, maar nee sry, het is het gewoon net niet.
Vind ik leuk
dhrwobo +9658
maandag 25 september 2017 om 13:42
.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:57]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:50
Niet zo zuur nu hè. 1. Niemand heeft het over n**ken gehad, ik zeg alleen dat ik m'n jas ben vergeten.
2. Omdat je comeback in het water valt hoef je echt niet te beginnen met op de grond te stampen.
3. Dank je, ik geniet optimaal van mijn maandag.
Vind ik leuk
davidben +2516
maandag 25 september 2017 om 13:54
Niet meer reageren. Neem je verlies nu.
Vind ik leuk
T&T +9933
maandag 25 september 2017 om 14:26
Inderdaad...neem je verlies , want het was goed ingekopt en nog best "netjes"...
Nogmaals ...zonder 1slecht woord over iemands moeder.

;-))
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:57
Je hebt het weekend toch al een jas gekregen van NAC
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:02
Was het maar een jas die we van Nac kregen. Leek eerder op een ongenadig hard pak slaag.
Vind ik leuk
Woudo +7796
maandag 25 september 2017 om 12:53
Hahahaha held.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:05
volwassen opmerking !
Had jouw moedertje die pil maar gebruikt...........
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:01
Nee dat scoort lekker hoog op de volwassenheidsmeter
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:30
Prima speler....maar niet beter dan wijnaldum Klaassen strootman vd beek.
Maw niet nodig voor het ned elftal.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:04
Maar zeker ook niet slechter dan vd beek....
Vind ik leuk
robson81 +2155
maandag 25 september 2017 om 13:32
Zeker wel ben dan wel voor feyenoord maar vd beek is een Europese topspeler in spe en amrabat niet.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:25
Op basis van wat dan?
Vind ik leuk
robson81 +2155
maandag 25 september 2017 om 16:28
Vd beek is technischer onderlegd en heeft veel meer inzicht en ook nogeens scorend vermogen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:15
Dat inzicht ben ik niet met je eens. Heb voldoende voorbeelden gezien van zowel een verkeerde aanvallende als verdedigende positionering en verder hebben we het niet over een spelverdeler. Dat technischer onderlegd is al helemaal nergens op gebaseerd. Het scorende vermogen ben ik wel met je eens, maar daar tegenover zet ik meer fysiek en loopvermogen in het voordeel van amrabat, tegenwoordig ook niet geheel onbelangrijk. Kortom, de twee ontlopen elkaar niet heel veel. De komende jaren zullen belangrijk worden in de ontwikkeling van beide spelers.
Vind ik leuk
Youri99 +6066
maandag 25 september 2017 om 13:54
Nu kunnen we het WK in Rusland wel vergeten
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:34
En het wanbeleid gaat vrolijk verder.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:27
Met dank aan Marc Wotte!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:09
Mark Wotte speelt hier duidelijk geen rol in. Het was altijd een wens van Sofyan Amrabat om voor het Marokkaanse voetbalelftal uit te komen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:19
Ik zou het ook opnemen voor een landverrader als Wotte...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:22
Best logisch als je in Nederland geboren en getogen bent...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:49
Iedereen is vrij in zijn doen en laten, dus ook Amrabat.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:11
En iedereen staat het vrij daar een mening over te hebben ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:39
Uiteraard mag dat, maar ik weerhoud daar ook niemand van..-;)

Iedereen maakt zijn eigen keus en gelukkig maar ook.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:54
best logisch inderdaad... hier geboreb en getogen... maar vierkant gediscrimineerd!
ben trots op die jongens die voor Marokko kiezen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:12
Ah daar gaan we weer :)

Marokkaan is trouwens met dubbel k.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:54
Misschien was de gebruikersnaam Marokkaan al in gebruik-:)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:05
Oke oke ik zal het maar eerlijk toegeven dan :)
Vind ik leuk
Barbie +817
maandag 25 september 2017 om 11:37
Ziyech hadden we alleen kunnen gebruiken tegen Luxemburg en Gibraltar. Die heeft nog nooit gepresteerd tegen grote teams. Zwaar overschatte voetballer.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:05
Aan jou hebben we in die wedstrijden helemaal niks.
Wat is dit nou weer voor iets doms. Alsof Ziyech heel vaak tegen grote teams heeft gespeeld. Zwaar overschatte comment.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:12
Elk jaar 2x tegen psv iig..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:24
Er stond grote teams ;)
Vind ik leuk
HansVites +2210
maandag 25 september 2017 om 11:38
Belachelijk vind ik het Marokkanen horen niet in het Nederlands elftal te spelen de naam zegt het al Nederlands elftal het is geen club waar je buitenlanders kan opstellen.
Vind ik leuk
Stack5 +624
maandag 25 september 2017 om 11:41
Zo gaat het tegenwoordig. Kijk maar naar Frankrijk. Als je dat team een shirtje van Kameroen aan laat trekken gelooft iedereen dat je tegen Kameroen speelt.
Vind ik leuk
buddha +5183
maandag 25 september 2017 om 12:24
ja idd . en wat dacht je van polen in duitsland
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:58
Die "andere" Fransen kunnen waarschijnlijk niet zo goed voetballen.

;-)
Vind ik leuk
Barbie +817
maandag 25 september 2017 om 11:42
Echte Nederlanders gaan niet voor Marokko voetballen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:38
Het zijn en worden ook geen Nederlanders :)
Vind ik leuk
Barbie +817
maandag 25 september 2017 om 12:44
Als ze dit soort keuzes maken niet. Als je in Nederland geboren bent, ben je Nederlander en zou je niets meer met het land van je ouders te maken moeten willen hebben.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:56
Reactie verwijderd VP
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 13:20]
Vind ik leuk
Barbie +817
maandag 25 september 2017 om 13:12
Lul niet man. Je afkomst verloochenen is juist een teken dat je jezelf ontwikkelt en los komt van oude culturen van vorige generaties. Tradities zijn zo sneu.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:07
Misschien moet jij dan heel veel je afkomst verloochenen en je heel erg gaan ontwikkelen
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 14:59
Weet jij wel wat het woord ''verloochenen'' inhoudt?
Ik ben Nederlander van Indische afkomst en zal mijn afkomst nooit verloochenen, heb mij prima ontwikkeld en hou onze tradities graag in stand!
Vind ik leuk
Barbie +817
maandag 25 september 2017 om 22:06
Beste Alain, prima. Maar je bent toch wel meer dan een afstammeling van jouw (groot)ouders? Je moet familie niet belangrijker maken dan nodig. Je bent Nederlander in Nederland en hopelijk ben je trots om deel uit te maken van dit land.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
dinsdag 26 september 2017 om 07:20
Familie niet belangrijker maken dan nodig? Familie is het belangrijkste dat je hebt, vind ik dan. En ik zou ''gewoon'' voor het Nederlands elftal kiezen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:59
Vertel dat tegen de andere Nederlanders.
Dan kunnen we dit in de toekomst misschien voorkomen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:07
Hahaha 'niks meer mee te maken moet willen hebben'?
Waarom?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:57
en zeker aan jullie worden overgelaten om ze als 2e rangs burgers te behandelen
Vind ik leuk
Garinsha +2833
maandag 25 september 2017 om 11:50
ahaha...

in dat geval ook niet meer de gebroeders de jong oproepen
want ook die zijn buiten-landers... (zwitseland)
of telt dat niet??????
Vind ik leuk
BassieN +8034
maandag 25 september 2017 om 12:03
Wie wil die er nou bij hebben
Vind ik leuk
Garinsha +2833
maandag 25 september 2017 om 12:13
tja Luuk en Siem waren een tijd 'Hot'

vooral Luuk als Pinch hitter.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 12:14]
Vind ik leuk
HJR +4759
maandag 25 september 2017 om 12:04
Nou als dat zal kunne, gebroeders De Jong niet meer oproepen.
Zal Zwitserland wel blij mee zijn ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:54
Definieer het woord buitenlander. Als je het hebt over Senna en Diego Costa die voor Spanje uitkomen, Camoranesi die voor Italië uitkomt of Douglas en Kalou die voor Oranje wilde uitkomen, dan heb je het inderdaad over buitenlanders in een nationaal elftal. Helaas is dat tegenwoordig normaal. Een nationaal elftal lijkt nu eerder op een club om je carrière te bevorderen.
Echter zo'n Ziyech en Amrabat zijn gewoon Nederlanders met een Marokkaanse afkomst. En zouden eigenlijk tenzij ze genoeg kwaliteiten hebben gewoon voor Nederland moeten uitkomen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:09
Het is toch prettig dat je daar als speler zelf over mag beslissen? In het geval Ziyech en Amrabat?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:26
Uiteraard. Ik vind het zelfs leuk voor Marokko dat deze spelers voor ze uitkomen.
Maar ik geloof niet dat zo'n Ziyech en Amrabat meer verbonden zijn met Marokko dan met Nederland. Ik denk dat hun keuze voor Marokko meer te maken heeft met hun speelkansen op internationale toernooien. Minder concurrentie bij Marokko dan bij Oranje.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:30
Het is inderdaad zo dat hun speelkansen groter zijn.
Maar dat sluit toch niet uit dat ze zich meer verbonden voelen met Marokko?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:41
Nee, dat klopt. Alleen de kans dat dat zo is, is denk ik heel klein. Uit eigen ervaring weet ik dat je je meer verbonden voelt met het land waar je opgroeit dan het land van je ouders (als je ouders een andere komaf hebben).
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:43
Welke landen zijn het in jouw eigen ervaring?
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:05
Mijne Indonesie, maar ik ben geboren en getogen Amsterdammer en heb maar 1 paspoort. Wat ik ook vrij normaal vind. De Nederlandse overheid moet de dubbele paspoorten ook afschaffen, ben je hier geboren dan ben je een Nederlander, welke afkomst je ook hebt, punt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:14
Ik vroeg het, omdat ik denk dat het een groot verschil kan maken om welke landen het gaat qua hoe verbonden je je met welk land voelt.

Zou iemand die zich nu meer Marokkaan voelt dan Nederlander, zich automatisch niet meer Marokkaan voelen als ze het paspoort inleveren?
Ik zeg niet dat het niet afgeschaft moet worden, maar het is niet de oplossing van de hele situatie denk ik.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:27
Eens, dat is een persoonlijk gevoel dat iemand heeft. Maar ik denk wel dat als dubbele paspoorten afgeschaft worden, het een stuk minder ''gedoe'' oplevert. Dat blijkt nu maar weer...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:30
Dat is natuurlijk wel zo, al geloof ik dat dat bij Marokko wel ingewikkelder ligt dan bij andere landen. Maar het zou inderdaad schelen.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:36
Hoezo ligt dat daar ingewikkelder dan?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:06
Komt uit de metro. Ik zoek nog even door :p

"Of je afstand kunt doen van een nationaliteit ligt aan het land van herkomst. Nederlanders die een andere nationaliteit aannemen, verliezen in de meeste gevallen automatisch hun Nederlanderschap.

Maar er zijn landen waarvoor het omgekeerde geldt, zoals Marokko. Het land biedt geen mogelijkheid om de Marokkaanse nationaliteit op te geven. Marokko is daarin niet uniek. Ook koningin Máxima kan niet van haar Argentijnse paspoort af. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld Grieken en Iraniërs en nog zo’n twintig andere nationaliteiten. "
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
dinsdag 26 september 2017 om 07:26
Ja maar als iemand van Marokkaanse afkomst in Nederland is geboren, dan kan diegene bij geboorte toch nooit een Marokkaans paspoort bezitten? Dus is er toch geen sprake van het opgeven van het Marokkaanse paspoort, simpel omdat diegene deze helemaal niet bezit? Of begrijp ik het gewoon even niet?
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:36
Hoezo ligt dat daar ingewikkelder dan denk je?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:17
Mijn grootouders kwamen uit Indonesië (in hun tijd Ned-Indië). En mijn vader is in NL geboren, maar opgegroeid in Suriname. Hij voelt zich Surinamer en geen Indonesiër of Nederlander.
Ik ben zelf in Suriname geboren, maar opgegroeid op Aruba. Als ik zou moeten kiezen om uit te komen voor Aruba of Suriname, dan zou dat toch Aruba zijn. Maar voor Suriname uitkomen zou ik ook als een eer beschouwen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:24
Oké, ik heb geen idee hoe jouw situatie zich verhoudt tot een Marokkaanse Nederlander die hier is geboren en opgegroeid :p
Ook omdat jij dus wel in Suriname bent geboren, maar voor Aruba uit zou komen.

Ik vroeg het omdat ik denk dat het een groot verschil kan maken om welke landen het gaat als je het hebt over de binding met het land van je ouders.
Maar jij zou Suriname dus ook als eer beschouwen en niet mee laten spelen dat je daar meer kans hebt op een groot toernooi? Zegt dat niet iets over dat je op gevoel kiest? (Dat laatste vraag ik me gewoon af, is niet bedoeld om een punt te maken)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:09
Ik denk dat er wel degelijk een verschil is. Het cultuurverschil tussen Aruba en Suriname is heel klein vergeleken het cultuurverschil tussen Nederland en Marokko. Dit resulteert zich weer in de mate waarin een Marokkaan zich geaccepteerd voelt binnen de Nederlandse maatschappij t.o.v. een Surinamer op Aruba.
Het feit dat er over de Marokkanen in Nederland over het algemeen een negatief beeld bestaat zorgt voor een extra reden om toch voor Marokko te kiezen.
Maar mijn punt was. Als je je hele leven lang in land A woont en maar af en toe op vakantie gaat naar land B (in dit geval, land van je ouders), dan kun je haast onmogelijk meer verbonden zijn met land B dan land A. Ook al wordt je door de autochtonen af en toe als 2de rangs burger behandeld.
Over Suriname en voetbal. Aruba is veel kleiner dan Suriname, maar toch maakt Aruba meer kans op een groot toernooi dan Suriname. Omdat Aruba wel spelers verwelkomd in hun nationaal elftal die in Nederland wonen en werken (Breinburg van NEC). Als je voor het Surinaams elftal wilt uitkomen dan moet je daar woonachtig zijn ofzo. Ik weet niet hoe het precies zit daar met de wet. Maar profvoetballers met Surinaamse roots (sommige zijn zelfs daar geboren) mogen niet voor Suriname uitkomen. Maar bij mijn vorige post ging het inderdaad om de verbinding met een land.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:03
Ja, dat durfde ik van Aruba en Suriname niet te zeggen, dat weet jij ongetwijfeld beter.

Ik denk dat de acceptatie waar je het over hebt ook gevolgen heeft voor de hechtheid van die gemeenschap. En daarmee weer gevolgen op hoe verbonden iemand zich voelt met welk land.

Ik denk dat je wel gelijk hebt over dat de binding in ieder geval niet wordt veroorzaakt door de hoeveelheid tijd die ze daar doorbrengen.

Ah, dus je wilt gewoon naar een groot toernooi ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:22
De spelers die kiezen voor een andere team, doen dat omdat ze meer passie hebben voor dat team of land. Blijkbaar hebben de meeste Marokkanen dit met Marokko, als dit zo is moeten wij dat respecteren. Het zal denk ik ook niet makkelijk zijn om een andere keuze dan die voor het Marokkaanse team. Al zijn maten zitten al bij Marokko, een andere keuze zal hem niet geliefd maken onder zijn volk, familie,vrienden en kennissen en uiteraard teamgenonten..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 20:07
Zijn volk? Klinkt wel alsof hij een koning is of een president haha. Maar maak je niet druk, ik weet wat je bedoelt. Zijn volgelingen op social media waarschijnlijk.
Zijn Afellay, Boulahrouz, Bakkal en Maher nu minder geliefd onder de Nederlands Marokkaanse bevolking?
Vind ik leuk
dhrwobo +9658
maandag 25 september 2017 om 11:56
Los van de discussie over meerdere paspoorten enz... ik heb op Afellay geen Marokkaanse Nederlander gehoord die met trots sprak over Oranje. Allemaal geven ze hun hart aan Marokko. Even goeie vrienden, maar ik blijf het vreemd vinden dat je dan wel wilt profiteren van je NL paspoort.

Maargoed.. dat is weer een hele andere discussie idd ;-)
Vind ik leuk
Johan_D +3242
maandag 25 september 2017 om 12:08
Dan ook meteen het Nederlands paspoort innemen ...




Ow nee , dat is altijd handig voor het aanvragen van toeslagen en uitkeringen.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 12:15]
Vind ik leuk
RedNas +2258
maandag 25 september 2017 om 12:39
Grappig man. Jammer genoeg is het nogal misplaatst aangezien zij jaarlijks meer belasting betalen dan jij in je hele leven zal doen.
Vind ik leuk
Johan_D +3242
maandag 25 september 2017 om 13:38
Zij ?

Je bedoelt dat handje vol profvoetballers.

Tja, als je 5ton per verdiend kan je makkelijk 2,5 ton belasting betalen.

Het overgrote deel houd zijn of haar handje op en kunnen alleen het woordje " uitkering " uitspreken.
Vind ik leuk
RedNas +2258
maandag 25 september 2017 om 13:51
Het gaat hier om nederlandse marokkanen (of andersom) die in aanmerking komen voor het nederlands elftal.. natuurlijk gaat het om profvoetballers..

Nog meer extreem rechtse frustraties die je kwijt moet? Schrijf het dan wat minder dom op, dit werkt zo bevestigend in mijn vooroordelen.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:09
Totaal met jou eens!
Vind ik leuk
Johan_D +3242
maandag 25 september 2017 om 16:43
Zozo , extreem rechts nog wel!

Hoe krom zijn jou gedachten dan wel niet.

Laat me raden , jij bent een Alexander Pechtold of Jesse Klaver aanhanger.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:10
Ben je bang dat andere mensen jouw uitkering in gaan pikken ofzo?
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:08
Meen je dit nou serieus?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:39
Heerlijk die toeslagen, werk jij nog wat harder voor mij
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:10
Dat is inderdaad wel waar Marokkaanse voetballers om bekend staan ja.. mafkees
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:11
En wanneer Jong-oranje Europeess kampioen werd met Royston etcetera liepen ze met de Surinaamse vlag te zwaaien ipv het rood-wit-blauw.
Dat was pas stuitend.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:21
Ik begrijp je. Alleen vraag ik me af wat je overhoud als je alleen maar autochtonen Nederlanders zou selecteren voor Oranje. Welke buitenspelers lopen er dan rond? Bryan Linssen en Robben? En als Robben geblesseerd is? Krijg je dan Linssen en Berghuis?
En Frankrijk dan? Die houden alleen Griezmann en Lloris over als topspelers.
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 13:33
Dat zou een back to the seventies betekenen... Ach, niks mis mee eigenlijk...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:11
Serieus? Dat vond je stuitend?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:19
je kan toch lezen?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:26
Ja, maar sarcasme komt ook niet altijd over hier.
Waarom was het stuitend dat jongens met een Surinaamse achtergrond, een voormalig Nederlandse kolonie, zwaaien met een Surinaamse vlag?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:34
Omdat ze speelden voor Nederland en niet voor een voormalige Nederlandse Kolonie.
Als ze per sé met die vlag willen zwaaien moeten ze voor Suriname gaan spelen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:37
En als ze zich nou verbonden voelen met Nederland, maar door hun afkomst ook met Suriname, voor lange tijd een deel van Nederland?

En vooral, heb je er last van? Want er zijn een heleboel mensen die het prettig vinden. Die zich zowel Nederlander als Surinamer voelen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:41
Ik heb mijn mening gegeven.
Of ik er last van heb, of dat ik mij daaraan stoor is niet relevant voor jou lijkt mij.
Fijne dag verder.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:42
Niet voor mij, maar wel voor of je mening ergens op slaat of niet.
Jij ook.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:54
Daarnaast is het trouwens zinloos om een mening te geven waar je het niet over wilt hebben.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:12
het is zinloos om het helmaal uit te melken tot de laatste druppel.
Jij hebt jouw zegje gedaan, ik de mijne.
toedeloe.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:16
Dat is juist het hele punt van meningen, argumenten, discussies en een forum.
Ja, dat en dat is dus zinloos. Dan kun je net zo goed je zegje niet doen.
Vind ik leuk
Feye1908 +6658
maandag 25 september 2017 om 12:37
Hij is geboren in Blaricum en woont naar mijn weten al zijn hele leven in Nederland. Dus gewoon een Nederlander.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:24
Ik draai het liever om. Die jongens zijn in Nederland geboren en getogen, willen graag een Nederlands paspoort etc, maar hun hart ligt in (in dit geval) Marokko. Jammer.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:13
Misschien ook een geval van integratie. Dat hun band met Marokko kennelijk sterker is dan met het land waar ze zijn geboren en opgegroeid.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:18
Lijkt me eerder een typisch geval van non-integratie. Maar waarschijnlijk bedoel je dat ook.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:23
Ja :p dat is precies wat ik bedoel. Wij zouden een goed team zijn ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:06
Wauw, dus iemand die hier geboren is en al 21 jaar woont hoort niet in het Nederlands elftal? Misschien hoor jij gewoon niet in 2017 :)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:39
Als je voor marokko wilt spelen, moet je lekker voor marokko spelen. Hoeft toch allemaal niet af te hangen van wie je liever wilt hebben.. daar gaat het bij een keuze voor nationaal elftal toch niet om, kies gewoon waar je hart ligt
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:40
Heel goed gedaan weer KNVB. Die laten ze een kwartiertje spelen en de kans dat hij ooit voor oranje spellt is verkeken. Winnaars van morgen, stelletje volleyballers
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:45
Waarom? Fijne voetballer maar toch geen topper of topper in spé.
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 11:52
Ja hoor.

De KNVB is hier schuldig aan...ze hadde pa Amrabat al lang moeten verblijden met een enorme zak geld. Alles is immers te koop, nietwaar?
Vind ik leuk
Leeuw +3101
maandag 25 september 2017 om 11:54
Niet genoeg Nederlandse talenten? Die jongen voelt misschien meer voor Marocco dan voor Nederland.
Vind ik leuk
mcmodd +12075
maandag 25 september 2017 om 13:12
Nee, zo is het juist niet. Maar het Ned. elftal zou hem een keer selecteren en laten spelen, en dan ineens wordt ie niet meer opgeroepen, daar heeft hij geen zin in. In het Marokkaans elftal zal hij waarschijnlijk wel vaker opgesteld worden en van internationaal voetbal moet je het nu eenmaal hebben om je waarde (en daarmee je inkomen) op te vijzelen. Nederlandse bondscoaches zijn nogal grillig in het brengen van continuïteit in het Ned. elftal.
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 13:35
Dat hij vaker voor Marokko geselecteerd zou worden is ook maar een aanname toch?
Vind ik leuk
mcmodd +12075
maandag 25 september 2017 om 13:44
Nee bepaald niet, de trainer van het Marokkaanse elftal schijnt bijzonder gecharmeerd te zijn van Amrabat. Maar inderdaad, een zekerheidje heb je in het voetbal nergens, hooguit daar wat meer kans dan hier en dat bedoel ik met mijn opmerking.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:14
Marokko staat wel iets lager aangeschreven. Mahi zou bij Nederland ook nog wel even moeten wachten :p
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 14:24
Wie ben ik, maar ik zou met mijn hart en vetstand mijn keuze maken en die niet latwn beïnvloeden door wie dan ook..
Vind ik leuk
Spartan +2776
maandag 25 september 2017 om 11:41
Lekker bij Marokko laten ballen!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:44
Juist, keuze maken door je hart te volgen!
Je eventueel niet laten overhalen door medespelers of in dit geval je broer Nordin.
Je voelt je een Marokkaan of je voelt je dat niet, je voelt je een Nederlander of je voelt je dat niet.
Dan is de keuze tussen Marokko en Oranje niet zo moeilijk meer!
Bij Ziyech blijf ik het gevoel houden dat hij puur uit frustratie voor Marokko heeft gekozen omdat Danny Blind en Marco van Basten het destijds hadden verpest.
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 13:40
Ach, het ligt weer eens aan een ander hoor...

Van Basten selecteerde ooit Yilderim en daarna nooit meer. Ook weer niet goed...

Die jongens nemen zelf hun beslissing en zijn daar dus zelf - en alleen zij - verantwoordelijk voor.

Stel Ziyech maakte zijn keuze uit weerzin tegen het niet selecteren door Blind...vind je dan werkelijk dat dat dan Blind zijn schuld was?

Als hij echt voor Oranje had willen spelen had hij gewoon even moeten wachten, zijn stinkende best doen en goed spelen. Toch?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:15
Als Blind het beter aan had gepakt was het niet gebeurd.
Dat is zeker een vorm van schuld
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 14:19
Als Ziyech zijn hart bij Nederland lag had ie wel voor Oranje gekozen en anders zou het niet zo'n heel slimme actie van hem geweest zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:25
Dat staat volledig los van of Blind het had kunnen voorkomen.
Vind ik leuk
Hupfean +1367
maandag 25 september 2017 om 11:45
Een marrokaan die Nederland moet redden? Het moet niet gekker worden. Net of ziyech Nederland wel naar het wk had geschoten. Die speelt nu ook als een natte krant bij Ajax.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 11:51
Hoezo Marokkaan? Hij is een geboren Nederlander van Marokkaanse afkomst, is nogal een verschil.
Vind ik leuk
frank1971 +2041
maandag 25 september 2017 om 12:13
Het zijn jongens die zeggen dat ze Marokkaan zijn en voor Marokko willen spelen. Dus is het een Marokkaan.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 12:46
Feitelijk zit het anders, maar wat jij wilt joh.
Gewoon die dubbele paspoorten afschaffen, dan heb je dit gezeur ook niet elke keer..
Vind ik leuk
frank1971 +2041
maandag 25 september 2017 om 13:29
Dat klopt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:44
Dubbel paspoort dus geen Nederlander.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 12:48
Hij is en blijft een geboren Nederlander, dubbel paspoort of niet..
Gewoon afschaffen die dubbele paspoorten, scheelt weer een hoop gezeik..
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:16
Je snapt niet hoe het werkt denk ik
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:14
Ik?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:18
Nee, De lamme en de blinde waar jij ook op reageert.

"Dubbel paspoort dus geen Nederlander."

Wel leuk, want ik reageerde op hem en niet op jou, dus in dit geval snap je niet hoe het werkt denk ik :p
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:22
Whahahahaaa, moet je mij nu ook hebben ofzo? ;-)
Vind ik leuk
mcmodd +12075
maandag 25 september 2017 om 13:16
Hij is gewoon Nederlander voor onze wet, zijn ouders trouwens ook sinds een groot aantal jaren. Maar jij zorgt wel dat al die ‘van origine Nederlandse spelers’ ons wel naar het WK schieten? Dan is heel ons land blij met je Hupfean.
Vind ik leuk
Hupfean +1367
maandag 25 september 2017 om 15:25
Nee die ook niet. Zelfs Messi kan Nederland niet helpen. Maar iedereen die doet alsof ziyech en amrabat zo bijzonder zijn dat we niet zonder hen kunnen. Ik vind het wel meevallen. Als je top bent in de eredivisie wil niet zeggen dat je Europese top of wereld top bent.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 11:47
Als Advocaat hem zo graag had gewild dan had hij hem toch ook kunnen selecteren, of zie ik het verkeerd?
Vind ik leuk
mcmodd +12075
maandag 25 september 2017 om 13:19
Nee, ook hij is gewoon te laat, net als destijds Blind inzake Ziyech. Bovendien wilde Amrabat natuurlijk wel weten of hij regelmatig zou worden geselecteerd.
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 13:44
Zo van: 'Als je mai niet gauw felecteerd jonguh, dan kief ik lekku foor Marokko jonguh'?


Mooi dan.

Next...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:17
Nee, niet zo. Is volgens mij een hele normale jongen die Amrabat :p
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 14:25
Dan zal hij ook op een heel reeele manier zijn afwegingen maken. Prima toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:26]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:27
Zoals " 'Als je mai niet gauw felecteerd jonguh, dan kief ik lekku foor Marokko jonguh' " ? :p

heel reëel :p
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 14:33
Was een geintje in antwoord op wat er gezegd werd over een eventueel selecteren. Zo werkt het nu eenmaal niet, vandaar dat ik vond dat er wel een geintje af kon...
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:33]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:33
In dat geval ben ik wat gevoelig door de minder geinig bedoelde comments :p
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 14:37
Als je me eem beetje volgt hier dan weet je da.ik.hier met weinig mensen problemen heb, uitgezonderd mijn lichte allergie voor Zuiderburen... Maar zelfs daar lopen er zat goeie rond, al zal ik hen altijd zelf uitnodigen zodat ik nooit meer de grens daar over moet....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 14:39]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:39
Ik had er niet specifiek op gelet.
En problemen met Belgen kan ik meer mee dan problemen met alle Marokkanen :p
Vind ik leuk
Hupfean +1367
maandag 25 september 2017 om 15:29
Voor die marrokanen is het gewoon een gevoelskwestie en de druk van familie in marokko. Niet omdat het een fantastisch voetballand is. Je hebt ze zelf gezien tegen Nederland. Het is een ordinaire schopploeg. Geweldige individualisten maar absoluut geen team.
Vind ik leuk
2cents +36027
maandag 25 september 2017 om 11:49
Bittere pil? Hou toch op, van het type Amrabat hebben we er genoeg.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:26
Ik hoop dat we dat over een jaar of 3 nog steeds denken. Op dit moment is hij niet zo bijzonder maar het kan wel eens een echt goede worden.
Vind ik leuk
2cents +36027
maandag 25 september 2017 om 12:32
En als hij dan over drie jaar nog niet heeft moeten kiezen tussen beide landen nodig je hem uit. Tot nu toe is hij niet meer dan een belofte voor de toekomst die ook tegen NAC niet positief opviel.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:42
Belofte voor de toekomst inderdaad. Het lijkt erop dat hij al gekozen heeft vind ik. Anders ga je daar niet iedere keer op de bank zitten denk ik.
Vind ik leuk
2cents +36027
maandag 25 september 2017 om 12:57
Mee eens, en alleen daarom al moet Oranje hem links laten liggen.
Vind ik leuk
mcmodd +12075
maandag 25 september 2017 om 13:22
Denk maar eens na wat je met het woordje “ook” bedoelt in je laatste zin (…ook tegen NAC…)
O o k geen van origine Nederlandse speler viel op tegen NAC door uitzonderlijke kwaliteiten.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 13:22]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:49
Nieuws over bittere pillen interesseren me erg.

Maar als ik die 5 rakkers zo op de foto zie ben ik niet heel erg rouwig dat ze niet voor Nederland spelen hoor. Je wordt zo kwetsbaar als een interland tijdens ramadan valt.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:18
Hoezo, ik mis al tijden een bepaalde honger bij Oranje
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:50
Duhhh
Vind ik leuk
DubRtd +15769
maandag 25 september 2017 om 11:52
Ik zie het probleem echt niet.
Heb hem nou een aantal wedstrijden mee zien doen en ben nog steeds benieuwd waarom zo veel mensen hem nou zo goed vinden...
Vind ik leuk
Leeuw +3101
maandag 25 september 2017 om 11:53
Amrabat maakt nu zelf de keus. Vind ik beter dan dat Advocaat die voor hem gaat maken zoals bij Nathan Aké.
Vind ik leuk
Maxx Jw +404
maandag 25 september 2017 om 13:13
Nathan Aké heeft toch met zijn volle verstand voor Nederland gekozen...? Dan had hij Oranje moeten weigeren.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:53
Laat gaan is dus geen Nederlander!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 11:54
Wat een non discussie weer aangewakkerd door studio Voetbal. Deze jongen is een prima jonge speler maar nog geen international. En de bondscoach hoeft van mij niets te doen. Het is ZIJN persoonlijke keuze. Ik denk dat mensen met een migratie achtergrond behoorlijk wat nadelen ervaren van het wonen in een 2e (of 1e net hoe hij het ziet) vaderland. Dit is in ieder geval een voordeel. Dubbele kansen om international te worden. Laat hem de keuze maken die hij wil. S6
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:05
Die volgt zijn broer.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:12
Als ik Advocaat was ... zou ik Bilal snel oproepen. Straks zijn we die ook kwijt. Stel je voor.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:15
Ook maar kijken of we nog iets met El hamdaoui kunnen doen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:23
Ondanks dat het niveau van Oranje droevig is op het moment, is Amrabat alsnog simpelweg niet goed genoeg.
Dus of het nou een bittere pil is weet ik niet, ik denk het eerlijk gezegd van niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 12:23]
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:24
Als advocaat nou gewoon een keer even zijn oogkleppen en Oordoppen
af doet en gewoon zo snel mogelijk aan de belt liefst vandaag nog .
Kwestie van snel handelen gewoon en er een stokje voor proberen te steken.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:28
Opgedonderd met dat vieze volk in het Nederlands elftal!! Liever buiten de top 20 dan geassocieerd en geïdentificeerd worden met dat tuig met hun vieze baardjes!! En altijd maar dan ook altijd stinkt het bij hun moeders thuis!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:31
Maar dat is mijn mening he ;)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:20
Wat een vervelende mening. Wil je anders zelf opdonderen? Ik heb liever 100 Amrabats dan 1 zo'n mening
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:34
Lekkere onzin dit! Zeg dan niks!
Vind ik leuk
JD85 +350
maandag 25 september 2017 om 12:54
Hij heeft gewoon gelijk. Ze zijn wel Nederlander als de werkloosheidsuitkering aangevraagd moet worden, maar als ze de keuze krijgen, kiezen ze lekker voor het land waar ze nog nooit zijn geweest.
Deze pseudo "Nederlanders" moeten lekker voor hun eigen land uitkomen, maar trek die lijn dan ook volledig door.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:58
ik denk niet dat Amrabat een uitkering heeft aangevraagd in Nederland hoor :)
Vind ik leuk
JD85 +350
maandag 25 september 2017 om 13:14
Als hij morgen zijn been breekt, is hij overmorgen ineens "Nederlander".
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:07
Nee hij is nu al Nederlander. Niet eens?
Dan gewoon meer medestanders werven en blijven stemmen wat je nu stemt, anders niet klagen. Zeg ik maar zo.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:14
En jij bent toch van die club die spelers koopt, vervolgens 1 jaar in de jeugd bij ze laat voetballen en dan zegt dat het eigen opgeleide spelers zijn?! Vertongen, Eriksen, Aldewereld en straks gebeurt dat ook weer met DOlberg
Vind ik leuk
Jozef +22891
maandag 25 september 2017 om 14:28
Pfff...

Dus?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:21
Je moet even ophouden met "ze", want normale en prettige Nederlanders worden daar een beetje misselijk van.
Als je bang bent dat iemand je werkloosheidsuitkering inpikt, geen zorgen, er is ook genoeg voor jou
Vind ik leuk
JD85 +350
maandag 25 september 2017 om 14:41
Ik heb gewoon een baan hoor, ik doel meer op die bebaarde jongens die overdag door de stad lopen omdat ze toch niks beters te doen hebben met alle staatssteun die ze genieten.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 14:45
Dan moet je dat zeggen en niet "ze". Dit topic gaat namelijk over een Marokkaanse Nederlander die het bovengemiddeld goed doet.
En ook in het geval van de bebaarde jongens ligt het net even iets genuanceerder.
Werk je op kantoor trouwens? Dan heb je niet zo'n last van wie er overdag door de stad lopen. Zo niet, misschien een kantoorbaantje proberen.
Vind ik leuk
Alain2708 +3105
maandag 25 september 2017 om 15:19
Lekker stigmatiserend bezig jij joh!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:33
Bittere pil? Nou dat valt wel mee hoor. Tis nou ook weer niet de verlosser van het Nederlandse voetbal.

Asencio dat was een bittere pil!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 12:34
Want voor Nederland is hij niet goed genoeg he? Het lijkt me trouwens eerder dat zulke jongens tegenwoordig liever voor Marokko dan voor Nederland spelen, aangezien wij heel hard aan het afglijden zijn.
Vind ik leuk
robson81 +2155
maandag 25 september 2017 om 13:28
Dat is niet de reden lijkt mij want ondanks dat we in een dip zitten heeft oranje tich keer meer kwaliteit dan Marokko.wanneer deed Marokko voor het laatst mee eigenlijk?
Vind ik leuk
woensdag 27 september 2017 om 11:42
Waar baseer jij op dat Oranje meer kwaliteit heeft dan Marokko? En niet adhv het verleden, maar nu!
Vind ik leuk
robson81 +2155
woensdag 27 september 2017 om 11:55
Dat kan je wel zelf bedenken toch.
Vind ik leuk
JD85 +350
maandag 25 september 2017 om 12:53
Als deze "Nederlanders" er zelf nog niet uit zijn of ze uberhaput wel voor Nederland willen uitkomen, mogen ze van mijn part gewoon lekker voor hun eigen land uitkomen. Je moet dat toch niet willen, iemand die totaal geen feeling heeft bij het land waar hij voor uit komt.

Trek dan gelijk de verblijfsvergunning in AUB. Strik erom en enkeltje Marokko.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:18
? Verblijfsvergunning met een Nederlands paspoort? Zijn hier gewoon geboren, weet niet hoe jij het zou willen oplossen?
Vind ik leuk
flipper +906
maandag 25 september 2017 om 13:06
ik begrijp hem wel. Wie wil in zo'n bagger team zoals Nederlands elftal voetballen.
Vind ik leuk
Wurmpie +191
maandag 25 september 2017 om 13:24
Zo hoort het gewoon voor je eigen land spelen t zou verboden moeten worden
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 13:32
Als een bondscoach van NL allerlei voetballers op jonge leeftijd moet oproepen om ze "veilig te stellen" dan zijn we verkeerd bezig lijkt me. Spelers selecteer je op basis van kwaliteit op een bepaalde positie. Gasten die graag voor Marokko, Nigeria of Madagaskar willen spelen om bepaalde redenen, moet je lekker laten gaan. Die zullen nooit de trots en vechtlust tentoonspreiden die je in je nationale elftal wilt zien. En zijn er Nederlandse spelers met buitenlandse roots die wel graag in het oranje lopen dan zijn ze van harte welkom. Of ze nou uit Kameroen, Turkije of Luxemburg komen.
Vind ik leuk
Harrie82 +2538
maandag 25 september 2017 om 13:36
Als die jongen voor Marokko wil spelen prima, weg weer van de minste weerstand of een keuze omdat hij meer banden heeft met Marokko. Ipv het land waar hij is opgegroeid.
Het is graag of niet, op dot moment niet goed genoeg voor NL elftal en voor Marokko blijkbaar wel.
Jammer maar helaas, Ziyech was een heel ander talent. Van Amrabat zijn er veel meer.
Vind ik leuk
goreju +11
maandag 25 september 2017 om 13:37
Haha, voetbalt er iemand een paar keer goed hebben we het meteen over Oranje. man man man wat zijn we diep gezonken.

Leuk voor em dat ie voor Marokko mag ballen trouwens.

Vind ik leuk
Vidar +704
maandag 25 september 2017 om 13:49
Aan de reacties te lezen vind ik het niet zo gek dat hij voor Marokko kiest. Die jongen is geboren en getogen in Nederland, het zegt heel veel dat hij liever voor Marokko uitkomt dan Nederland. Dat is iets waar mensen eens stil bij moeten staan ipv dingen te roepen zoals "Belachelijk vind ik het Marokkanen horen niet in het Nederlands elftal te spelen."

Als je hier geboren bent en niet wordt aangezien als Nederlander, waarom zou je dan voor Nederland willen/moeten uitkomen? Ik vind het een verstandige keus van hem, want zodra hij een slechte wedstrijd zou spelen in NLs elftal zouden mensen meteen beginnen met onzinnige dingen erbij halen zoals "Marokaanse mentaliteit", "geen hart voor NL", en etc.
Vind ik leuk
Nistel +1023
maandag 25 september 2017 om 14:05
Voetbalpaspoort invoeren (of breder: een sportpaspoort), met maar één mogelijke nationaliteit. Dan ben je zo van dat getrek aan spelers af. De sportwereld kent wel meer uitzonderingen op de reguliere nationale wetgeving, dus daar valt vast wel een mouw aan te passen. Iemand die dan voor een Marokkaans voetbalpaspoort kiest, moet dan ook als niet-EU speler ingeschaald worden. Dus hoger vereist minimumsalaris en dus zullen veel clubs dit soort spelers veel meer links laten liggen en voor minder dure (binnen EU) opties gaan. Moet je opeens zien hoeveel van dat soort spelers er opeens 'gewoon' Nederlander zijn (blijven).

Bij bezit dubbel paspoort moet je dan op je 18e kiezen welke je op je voetbalpaspoort wilt (ipv kiezen obv oproep nationale team). Enkel eenmalig te wijzigen obv strikte voorwaarden middels een omzettingsprocedure, bijv onder voorwaarde van de afgelopen 5 jaar in dat bepaalde land te hebben gespeeld (én uiteraard het bezitten van een paspoort van dat land).

Voorkomt ook die onzin dat landen als Qatar spelers met een gratis paspoort 'omkopen' om voor hun nationale team te komen spelen.

Maar nog een paar jaar en het NL elftal bestaat niet meer. Dan hebben we het EU elftal. Zonder (voormalig) Nederlandse spelers uiteraard.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:03
Jij hebt helemaal gelijk!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 15:22
die jongen heeft gelijk
Vind ik leuk
JJD +216
maandag 25 september 2017 om 18:25
Hoezo deltiaan??
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:19
Wat is de inburgering toch goed in Nederland
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 16:52
Dit zo gezegde probleem zou in den haag opgelost moeten worden door een 2e paspoort af te schaffen..word je hier in nederland geboren ontvang en een paspoort met de nederlandse nationaliteit en zou je geen 2e paspoort moeten kunnen krijgen, zo moeilijk is t niet!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:24
Een Marokkaan kan niet van zijn paspoort af?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 18:02
Ik heb daar verder weinig verstand van maar dat ding door laten knippen zodra ze een nederlands paspoort ontvangen lijkt me niet moeilijk!
Wil je dit zelf niet hoef je van mij ook geen nederlands paspoort te krijgen en geen enkele recht mbt uitkeringen subsidies die uitgekeert worden..
Bedoel dit helemaal niet racistisch maar vind dit gewoon belachelijk dat ze van al het goede wat Nederland te bieden heeft willen mee delen maar wanneer ze voor de keus staan kiezen ze niet voor Nederland!
Dan moet nederland ook niet voor die mensen kiezen!
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 19:05
Ik wil er geen politieke discussie van maken, maar het is niet zo eenvoudig ;-)

Jouw gedachtengang snap ik, alleen uitvoering is niet zomaar te doen.

Dit is overigens niet alleen voor de Nederlandse Marokkanen zo maar ook een Maxima kam niet van haar nationaliteit af.

Ik denk dat we het hierbij moeten laten ;-)
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 17:21
Gelukkig hebben we Locadia nog! :D
Vind ik leuk