Update: Woest FC Lisse kan niet leven met KNVB-besluit en spant kort geding aan

Update: Woest FC Lisse kan niet leven met KNVB-besluit en spant kort geding aan

dinsdag 26 september 2017 om 14:10

FC Lisse-voorzitter Leon Annokkee moest heel hard lachen toen hij hoorde dat de KNVB besloten heeft om de penaltyserie van het duel tussen FC Lisse en Hoek in zijn geheel over te laten nemen. "Dit is de KNVB op z'n best."

"Ik schoot gewoon in de lach toen ik het hoorde", laat Annokkee weten aan Voetbal in de Bollenstreek. De voorzitter heeft per mail de beargumentering van de KNVB ontvangen. "Ik ben net suf gebeld door alles en iedereen en heb dus nog geen tijd gehad om het te lezen. We hebben hier binnen de club dinsdag overleg over. Dan gaan het met een jurist bekijken hoe we deze beargumentering moeten interpreteren en daarna zullen we een besluit nemen of we er nog een juridisch vervolg aan gaan geven."

Vlak nadat bekend werd dat de penaltyserie over moet, informeerde Annokkee Lisse-trainer Robbert de Ruiter. "Het eerste wat hij zei was: dit meen je niet. Daarna volgden er natuurlijk nog wat dingen uit de eerste emotie, maar die zal ik hier niet herhalen."

Naar alle waarschijnlijkheid wordt de strafschoppenserie op 4 oktober om 21.00 ingehaald. Detail: eerder die avond spelen Hongarije onder negentien en Slovenïe onder negentien op het sportpark van Lisse tegen elkaar om kwalificatie voor het EK in Nederland. "We zijn een gastheer voor de KNVB, inderdaad. Dit kan alleen in Nederland", zegt Annokkee.

Update 26/9 14.10: FC Lisse spant een kort geding aan tegen de KNVB vanwege het besluit vom de penaltyserie tijdens de bekerwedstrijd tegen Hoek volledig opnieuw te doen. Annokkee meldt dat dinsdagmiddag aan Omroep West. Lisse won de penaltyserie, die op ongebruikelijke wijze verliep, maar zou nu dus alsnog uit de beker geknikkerd kunnen worden. 

Lees meer over:KNVB bekerFC LisseHoek

Plaats een reactie

maandag 25 september 2017 om 22:37
FC Lisse en Hoek?
Vind ik leuk
1892 +6998
dinsdag 26 september 2017 om 17:41
Kan Swift Boys -Vitesse ook opnieuw ?
Was namelijk ook een foutje.
Vind ik leuk
Liwwadder +3463
dinsdag 26 september 2017 om 20:32
dat lag niet aan de scheids helaas. Maar wat een troep knvb!!
Vind ik leuk
erikg +605
maandag 25 september 2017 om 22:41
een blunder van de scheids, dat klopt, maar als je na 5 genomen pingels er minder hebt gemaakt, is de volgorde niet eens meer relevant. Dus vanaf nu kun je elke fout van de scheids, hier aan memoreren en dan het duel bij de dwaling laten overspelen.
Vind ik leuk
Polly11 +1842
dinsdag 26 september 2017 om 15:09
Inderdaad, wanneer de scheidsrechter onterecht een penalty in de wedstrijd geeft wordt dit ook niet hersteld
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:45
VP EDIT: ongepaste reactie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 14:33]
Vind ik leuk
Mo +8780
maandag 25 september 2017 om 22:46
Wat is er dan ook mis met die scheidsrechter dat hij zonder afspraken het doet volgens het ABBA systeem? Gewoon lekker normaal om de beurt laten nemen zou ik zeggen
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 22:48
Het is gewoon terecht dat het word over gedaan.
Hoe dom kan je zijn als scheids om het op zo manier te doen.
al vraag ik me eerder af hoe je erop kan komen als je zo lang fluit
en dan sta je nog met assistenten en 2 teams die ook niks zeggen.
Hoeveel man staan er dan te slapen op dat veld.

De KNVB kan niks anders dan de regels volgen en de strafschoppen over laten doen wat duidelijk in de regels staan.
dan kan je zeggen KNVB dit en dat maar ze hebben gewoon gelijk hoe spijtig het ook is voor lisse
[Reactie gewijzigd op maandag 25 september 2017 om 22:59]
Vind ik leuk
R2 +3210
maandag 25 september 2017 om 22:58
Het is minstens even terecht dat ze er bij Lisse boos over zijn. Dat heeft verder geen uitleg nodig denk ik.
Vind ik leuk
Rtbos79 +171
woensdag 27 september 2017 om 01:52
Idd snap de woede wel bij Lisse . Naar regels zijn wel regels hoe lullig het ook is
Vind ik leuk
R2 +3210
woensdag 27 september 2017 om 12:41
Ze hebben simpelweg uit de 5 strafschoppen het meeste gescoord. Tijdens de penaltyserie werd er ook niet geklaagd en als Hoek had gewonnen, hadden zij er ook zeker geen probleem van gemaakt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 10:09
Dan had hoek van te voren moeten protesteren! En niet achteraf toen ze verloren hadden!!
Of hadden ze ook protest aangetekend als ze gewonnen hadden?

Beide ploegen hebben er net zoveel 'last' van gehad. Omstandigheden waren gelijk en hoek heeft ze gewoon minder genomen.

Je kunt hoog en laag springen maar dit is gewoon mega onsportief van hoek!! Slechte verliezers die hun kans nu schoon zien om alsnog door te gaan... bah!!
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 13:37
De KNVB heeft gewoon zelf een onderzoek ingesteld
Dat kwam niet door hoek.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 15:56
Sterker nog.. volgens mij heb ik ergens gelezen dat Hoek het wel prima vond.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 19:03
Volgens mij heeft hoek toch zelf protest ingediend...

Maar goed, als jullie gelijk hebben zou het hoek sieren als ze met een paar man in spijkerbroek komen opdagen en alles expres missen
Vind ik leuk
Metal +1980
dinsdag 26 september 2017 om 14:22
De scheids maakt een fout...laat hem bloeden!
Nu moeten 2 partijen extra kosten maken. Gaat mogelijk de andere partij alsnog door, waardoor de eerste winnaar zwaar wordt gedupeerd.
Het zou de verliezende partij ook sieren als men aangeeft geen gebruik te willen maken van deze beslissing. Verloren is verloren. Beide partijen hebben evenveel kans gehad, de ene heeft deze kans benut de ander heeft gefaald (dat is sowieso het nare van penalties, de meest gelukkige wint vaak).
Vind ik leuk
Polly11 +1842
dinsdag 26 september 2017 om 15:10
En wanneer er een goal onterecht is afgekeurd of goedgekeurd, moeten al die wedstrijden ook worden overgespeeld? Lastige kwestie.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 15:41
ze kunnen wel anders...
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:00
De penaltyreeks wordt in de rust van de interland hervat vanaf het moment dat sprake was van de dwaling. Op dat moment leidde Hoek met 1-0 na het AB ritme.
Vind ik leuk
DubRtd +15763
dinsdag 26 september 2017 om 15:25
Lijkt me leuk als ze dan 3 dagen nodig hebben om de beslissing te forceren. 29-28 na penalties ofzo.
Handig voor die interland
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:03
Strafschoppen inhalen, tjonge jonge zeg. Dan wel volgens het bababababa systeem. Lekker KNVB. Worden goals die niet of onterecht worden goedgekeurd dan voortaan ook herzien na de wedstrijd?
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:19
Bij het niet of onterecht goedkeuren van doelpunten is uiteraard geen sprake van een spelregeltechnische infractie.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:25
Correct, maar meestal wel van een scheidsrechtelijke dwaling en daarmee het subjectief interpreteren en toepassen van de spelregels (bijv. bij buitenspel of overtredingen), waarbij een partij duidelijk voordeel behaalt uit een situatie. Dat kan ik in het geval van de strafschoppen niet zeggen.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:34
Een spelsituatie 'foutief beoordelen' is subjectief en boterzacht. Het toepassen van spelregels niet.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:12
Als alle aanwezigen instemmen met het volgen van de 'rechterlijke macht' dan is het vreemd om daar achteraf op terug te komen. Als oom agent tegen mij zegt dat ik door rood moet rijden en ik doe dit, verwacht ik ook niet dat ik achteraf bestraft wordt met een procesverbaal.

Overigens vind ik het subjectief toepassen van spelregels ook boterzacht, maar het gaat mij om het toepassen ervan. Bijv; als je fluit bij twijfel van buitenspel, heb je dan wel of niet de spelregels gevolgd? Ik ben van mening van niet. Sterker, je hebt mogelijk een partij voor- of nadeel bezorgd.
Vind ik leuk
maandag 25 september 2017 om 23:08
Mooi initiatief van de knvb. Als een scheids fouten maakt gewoon overspelen. Dat worden heel wat helften van wedstrijden inhalen ben ik bang......
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 00:28
Europees voetbal zit er de komende jaren toch niet in, op deze manier kunnen ze tenminste nog een mooi aantal wedstrijden spelen
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 17:25
En deze fout heeft niet eens iemand bevoordeeld...
Vind ik leuk
WES1907 +350
maandag 25 september 2017 om 23:12
Wat ik nu niet begrijp in deze hele discussie he. Is er nu niemand bij zowel Lisse en Hoek die tijdens de penalty serie naar de scheids is gelopen en heeft gezegd, hey idioot ben je wel helemaal lekker? Nee lekker de penalty's blijven nemen terwijl je al het idee hebt dat er iets niet goed gaat. Dan kan je daar de scheidsrechter toch ook tijdens de penalty serie op aanspreken?
Vind ik leuk
mcmodd +12078
maandag 25 september 2017 om 23:13
Dit is exact wat ik heb voorspeld wat zou gebeuren. De KNVB kon slechts constateren wat fout ging en repareert naar haar mogelijkheden.
't Is niet anders en hiermee zullen Hoek en Lisse het moeten doen.
Ik zou zeggen: iedereen oefent per dag 25 penalties, als gevolg waarvan de beode keepers uitgroeien tot penaltykiller.
Vind ik leuk
meinema +237
dinsdag 26 september 2017 om 00:08
Begint Hoek dan wel met een 1-0 voorsprong aan de penaltyreeks? Lijkt mij wel
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 september 2017 om 00:11]
Vind ik leuk
Thobar +2748
dinsdag 26 september 2017 om 00:48
Nee ze beginnen overnieuw en verliest Hoek dan maken ze daar weer een punt van, kunnen ze nog een keer.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 08:24
Als Hoek een beetje klasse heeft gaan ze expres verliezen.
Vind ik leuk
Polly11 +1842
dinsdag 26 september 2017 om 15:12
Hoek krijgt 1 zwarte stem.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 02:14
Lekker 2uur in de bus voor 5 penalty's en weer 2 uur terug leuk. Team uitje
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 03:04
Het zou zomaar kunnen dat beide teams het wel wisten, maar eerst het resultaat van de serie afwachtten om vervolgens als verliezer in beroep te gaan.
Vind ik leuk
Padason +323
dinsdag 26 september 2017 om 04:08
Circus rens is in de stad!!
Vind ik leuk
Janjan +337
dinsdag 26 september 2017 om 14:19
Belachelijk om voor penalty's weer te komen en met 10 minuten van het veld te gaan. Ik zou gaan voor een straf van de scheidsrechter en het hierbij laten.
Nu kan er ook beelden teruggekeken worden en is het nog een soort van vals spelen......
Vind ik leuk
1892 +6998
dinsdag 26 september 2017 om 14:19
Mr. Frank Visser doet uitspraak !
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 14:26
Volkomen terecht. De KNVB stelt een scheidsrechter aan waar je van mag verwachten dat hij de regels kent. Bovendien namen beide elftallen de penalty's gewoon en hebben ze toen dus niet aan de bel getrokken. Onzinnig dit. Maar we kunnen ondertussen wel zeggen dat dit typisch Nederlands is. Amateurisme is troef.
Vind ik leuk
tikkietoe +3006
dinsdag 26 september 2017 om 14:33
Ik reken dit de KNVB en vooral de scheidsrechter aan.
Mocht Hoek de strafschoppen dit keer beter nemen, dan neem ik hun niks kwalijk en feesten ze er maar op los, hoe zuur voor FC Lisse ook.
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 14:37
Gewoon ieders een helft tegen Heracles....iedereen blij!!
Vind ik leuk
Dicky +6436
dinsdag 26 september 2017 om 14:47
En dan ook nog eens waarschijnlijk de strafschoppen serie opnieuw laten nemen op de zelfde avond wanneer er een interland gespeeld wordt op het terrein van Lisse. Wat een amateurs in Zeist.
Vind ik leuk
HansVites +2210
dinsdag 26 september 2017 om 17:45
Belachelijk die KNVB hoeft niet eens meer moeite te doen om zich zelf voor schut te zetten.
Vind ik leuk
Tweey +537
dinsdag 26 september 2017 om 18:52
Ze kunnen de KNVB wel weer de schuld geven, maar die zien er op toe dat de regels worden nageleefd. En niemand van die slimmerds van Lisse of Hoek heeft er tijdens de penalties iets van gezegd?
Vind ik leuk
dinsdag 26 september 2017 om 20:03
Het bestuur -trainers/leiders/- van FC Lisse staat nu te huilen. Dat hadden ze moeten doen op het moment van penalty's nemen. Nog nooit is er op deze wijze een penaltyreeks genomen. Zelfs bij de JO-9-10 worden de penalty's na de wedstrijd om en om genomen.Gewoon niet beginnen aan de reeks en eerst maar eens de KNVB bellen op dat moment. De scheids zal je op dat moment worst zijn, want deze man heeft op dat moment geen enkele kennis van zaken en is volledig de weg kwijt. Als hij er toch op stond gewoon weglopen dan had hij wel moeten staken. Iedereen kon wel nagaan dat de verliezer nog een kans kreeg, want de regels van de KNVB zijn duidelijk omtrent een strafschoppenserie.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Update: Woest FC Lisse kan niet leven met KNVB-besluit en spant kort geding aan