'Fiscus slaat opnieuw toe in Spanje: Real Madrid-ster is bijna 5 ton schuldig'

    'Fiscus slaat opnieuw toe in Spanje: Real Madrid-ster is bijna 5 ton schuldig'

    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:22

    De Spaanse belastingdienst heeft wederom een topspeler beschuldigd van fraude. Real Madrid-back Marcelo wordt ervan beschuldigd de fiscus een bedrag van 490.000 euro schuldig te zijn.

    De 29-jarige Braziliaan, die onlangs zijn contract bij De Koninklijke verlengde tot medio 2022, zou op onrechtmatige wijze inkomsten hebben ontvangen voor zijn portretrechten. Volgens de BBC heeft Marcelo inkomsten weggesluisd naar buitenlandse firma's. De linksback moet zich naar alle waarschijnlijkheid binnenkort melden bij de openbare aanklager in Madrid om te reageren op alle aanklachten.

    Marcelo is zeker niet het eerste 'slachtoffer' van de Spaanse fiscus. In het recente verleden zijn onder meer Lionel Messi, Cristiano Ronaldo en Neymar op het matje geroepen. In het geval van Ronaldo en Neymar is de juridische strijd met de fiscus nog steeds gaande. Messi heeft het financiële gesjoemel van zijn vader en zaakwaarnemer Jorge Messi moeten bekomen met een voorwaardelijke celstraf.

    Plaats een reactie

    Noudyo. +14571
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:27
    Da's de volgende.
    Vind ik leuk
    Socrates +558
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:35
    Zohoo...5 ton, daar zal ie wakker van liggen! Wat zal het zijn? Een maandsalaris?
    Vind ik leuk
    Guust +5511
    dinsdag 17 oktober 2017 om 22:11
    Als ze er niet wakker van liggen dan hadden ze wel betaald, gewoon straffen met 25 miljoen voor elke miljoen die ze niet betaald hebben.
    Vind ik leuk
    Socrates +558
    dinsdag 17 oktober 2017 om 22:40
    Gewoon...goed idee man!
    Vind ik leuk
    Guust +5511
    woensdag 18 oktober 2017 om 08:42
    Ja net zo gewoon als altijd maar een ander de schuld geven die alles regelt.
    Vind ik leuk
    wilheimus +1476
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:42
    5 ton dat is toch gewoon een afrondingsfoutje met deze salarissen? Wat kan Marcelo daar nou aan doen? Daarnaast laat die z'n aangifte waarschijnlijk door een ander doen. Nee nee, Marcelo treft geen blaam.
    Vind ik leuk
    HJR +7099
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:48
    Ik weet wel zeker dat hij het laat doen, maar of hij er niks van af weet betwijfel ik.
    Toen ik in Nederland zat, deed een vriend van mij het ook. Die zei dan iets van: Ohh ik vul dat wel op een net iets andere manier in krijg je 50,00 meer terug, dat wordt dit jaar niet opgelet door de belasting dienst. Klein bedrag maar natuurlijk en kan mijn salaris helaas niet met dat van Marcelo vergelijken, maar misschien gaat het op dat niveau ook wel zo.
    En als de belastingdienst mee leest, het is een geintje natuurlijk van die 50,00 € ;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 22:37
    Zelf bij 5 euro te weinig betaald moet je terug betalen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 17 oktober 2017 om 21:49
    Wel opvallend dat het allemaal 'buitenlanders' zijn. Matsen ze hun landgenoten of zijn zij gewoon geen fraudeurs :p
    Vind ik leuk
    13 +11616
    woensdag 18 oktober 2017 om 03:54
    Spanje harkt wel aan de lopende band binnen zeg.
    Vind ik leuk
    Hammers96 +2421
    woensdag 18 oktober 2017 om 08:09
    Ik voel een benefietwedstrijd
    Real Madrid Tax Avoidance - FC Barcelona Tax Avoidance aankomen en de opbrengst gaat naar de spaanse belastingdienst
    De selecties van beide kampen is wel wat aan de grote kant...