'Feyenoord is nog actief in Europa, terwijl we een betere selectie hebben dan PSV'

'Feyenoord is nog actief in Europa, terwijl we een betere selectie hebben dan PSV'

vrijdag 20 oktober 2017 om 09:19

Matthijs de Ligt maakte in zijn prille carrière al een Europese finale mee en schopte het tot international. De achttienjarige verdediger verheugt zich nu op zijn eerste Klassieker in De Kuip.

"Het maakt veel los, dat is al wel bij mij bekend", zegt De Ligt tegen Voetbal International. "Overigens is dat ook in de jeugdteams het geval. De uitwedstrijden op Varkenoord tegen Feyenoord waren altijd bijzonder. Beladen vooral, je merkte dat daar veel mensen liepen die het niet zo op Ajax hadden. Toch kan ik me niet herinneren in Rotterdam te hebben verloren."

De Ligt kijkt ook uit naar de duels met Feyenoord-spits Nicolai Jörgensen. "Een goede spits, die met zijn spel heel belangrijk is voor de ploeg. Het wordt sowieso een wedstrijd met grote belangen. Los van het prestige is de strijd om de bovenste plekken in volle gang", aldus de mandekker. "Zowel PSV, Ajax als Feyenoord heeft dit seizoen al onnodig punten laten liggen."

"Alle ploegen zijn zoekende, waarbij Feyenoord ook nog in de Champions League actief is", vervolgt de Ajacied. "Dat kan voor ons een voordeel zijn, terwijl ik denk dat we over een betere selectie beschikken dan PSV. Daarom wil ik me niet verschuilen. Dit seizoen moet er een prijs worden gepakt, met het kampioenschap als ultiem doel."

Poll

Wie wint de Klassieker?

(2349 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 20 oktober 2017 om 09:21
Nee jullie hebben geen betere selectie dan psv
Vind ik leuk
LarsNL16 +1937
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:33
Begin van het seizoen werd er door (bijna) iedereen geroepen dat PSV een dramatische selectie heeft. Nu ze 5 punten los staan hebben ze ineens de beste selectie wordt er gezegd. Ik vind PSV nog steeds de minste selectie van de 3 hebben. Echter zijn Van Ginkel en Lozano wel ontzettend belangrijke krachten die het niveau van de ploeg omhoog trekken.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:36
Aan het begin van het seizoen vond ik de psv selectie ool beter dan die van ajax.
Maar voor de andere die het niet vonden, een selectie kan zich ontwikkelen.
Vind ik leuk
jaja_PSV +17487
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:58
Ach vorig jaar hadden wij volgens " kenners" de beste selectie en werden we geen kampioen.
Laat de kenners nu vinden dat wij de slechtste selectie hebben, worden we stiekem kampioen.

#helemaalniets4x
Vind ik leuk
LarsNL16 +1937
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:09
Dat is ook zo. Wel sneu trouwens. Die hashtag van je
Vind ik leuk
Mo +7986
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:25
kan hij niet laten, zielig gedrag
Vind ik leuk
Arbee +1160
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:25
Van Ginkel en Lozano zijn dan ook de enige twee PSV'ers die Ajax significant beter zouden maken. De rest van Ajax is minimaal gelijkwaardig of beter.
Vind ik leuk
feyeniels +16791
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:45
Arias in mijn ogen ook zeker wel.
Vind ik leuk
R2 +2859
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:52
De helft van de backs in de competitie is een verademing ten opzichte van Dijks.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:49
De helft? Alleen Nelom zit nog op het niveau Dijks, de rest is er allang voorbij
Vind ik leuk
Senn +3393
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:44
Ik denk nog wel meer spelers
Vind ik leuk
Bertus +2273
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:10
Dat is te zien op de ranglijst. Verdediging bij ajax is zwak, middenveld wisselvallig en het ontbreekt ze aan scorend vermogen. PSV heeft ook een matige verdediging maar wel een solide middenveld en een aanvalslinie die allemaal makkelijk scoren.
Vind ik leuk
Degraaf +8983
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:14
En toch heeft Ajax samen met Feyenoord de minste tegendoelpunten '-)
Vind ik leuk
MeAgain +3663
vrijdag 20 oktober 2017 om 22:29
Daar kan wel eens snel verandering in komen.
Psv heeft al wat lastigere tegenstanders gehad en de meeste panaltys tegen ;)

Verdediging is ook echt niet goed bij psv en hoop op versterking in de winterstop.
Vind ik leuk
zaterdag 21 oktober 2017 om 16:27
Dat komt dan weer omdat hij PSV even hebben aangepakt ;)
Vind ik leuk
feyeniels +16791
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:44
De verdediging van PSV is dramatisch, echter geldt hetzelfde voor Ajax. Aangezien PSV een aanval heeft die wel scoort, denk ik dat je inderdaad kunt concluderen dat de selectie van PSV sterker is dan die van Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:49
PSV heeft vooral veel scorend vermogen en een 4 spelers eigenlijk te goed voor de eredivisie: Lozano, Ginkel, Pereiro en Arias.
Vind ik leuk
LarsNL16 +1937
vrijdag 20 oktober 2017 om 16:57
Pereiro ben ik het nog niet mee eens. Die moet sowieso nog constanter worden. Heeft wel de potentie inderdaad. Die andere drie zijn inderdaad al wel klaar voor een stap omhoog.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:53
Pereiro kan echt heel goed voetballen, alleen het lijkt soms wat labiel, alsof hij denkt dat t allemaal wel vanzelf komt.
Vind ik leuk
rinirat +844
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:30
Ajax heeft een veel betere selectie dan PSV op alle posities.
Dat psv nu wat los staat zegt niets over de kwaliteit van PSV kijk maar naar het wedstrijdniveau vaak dramatisch.
Met slechts 1 positieve uitschieter.
Ik schat zowel Feyenoord als Ajax hoger in dan PSV
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 17:30
En toen werd je wakker
Vind ik leuk
Bertus +2273
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:51
Ik denk dat je maar wat graag Younes in wil ruilen voor Lozano.
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:18
+ nog 10 miljoen erbij ;-)
Vind ik leuk
Iggy +1771
vrijdag 20 oktober 2017 om 15:48
De selectie van Ajax is wel degelijk beter dan die van PSV (in ieder geval qua individuele kwaliteiten).
Vind ik leuk
Bertus +2273
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:51
Tuurlijk joh.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:22
Klopt, Ajax B3 is best goed.
Vind ik leuk
Paul1982 +6738
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:45
Bedoel je Ajax Breedenbroek 3? Want jij weet ook dat in de jeugd nu alle elftallen JO19, JO17, JO15 enz. heten ;-)
Vind ik leuk
Cappie +5472
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:23
Ze hebben al jaren een betere selectie dan PSV en Feyenoord.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:25
Vind jij:)
Vind ik leuk
Korm +21584
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:26
nee vooral zij zelf ;)
Vind ik leuk
United FC +12783
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:36
Aldus Kormina
Vind ik leuk
Cappie +5472
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:38
Ik ben PSV'er.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:48
Ja en? Ondanks dat je voor PSV bent, vind jij dat Ajax al jaren een betere selectie heeft ivm PSV en Feyenoord. Dat is jouw mening inderdaad....mijn mening is iets anders. Vorig jaar had mijn inziens PSV de beste selectie, alleen Feyenoord een beter team en Ajax groeide dat jaar. Dit jaar vind ik dat Feyenoord de beste selectie heeft en net daaronder ajax en dan PSV, maar voorlopig staan beide ploegen op 5 punten van PSV en dat wordt maximaal 8 punten achterstand (voor 1 van beide dan en bij winst PSV) en minimaal 2 punten achterstand (bij winst 1 van beide en verlies PSV).
Vind ik leuk
Cappie +5472
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:55
O ja. Als je het zo bekijkt. Dat vind ik inderdaad. Net als De Ligt iets anders vind. En net als jij blijkbaar. Maar zo kun je wel aan de gang blijven.

Wat ik vaak hoor is dat in de jaren dat Ajax kampioen werd PSV een veeeel betere selectie had. Onzin natuurlijk. Dat is vaak of een beetje indekken of nog net even wat natrappen. Totaal onnodig om het hierover te hebben. De Ligt dekt zich alvast een beetje in.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:28
Je vergeet een gelijkspel ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 14:46
nee hoor heb alleen de minimale en maximale puntenachterstand (bandbreedte) voor 1 van beide ploegen tov PSV genoemd:)
Vind ik leuk
Korm +21584
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:26
ja mooi is dat he :)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:34
Vooral meer geld, alleem presteren ho maar.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:50
Ik denk dat Ajax en Feyenoord niet veel voor elkaar onderdoen in de basis elf.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:27
Jankkind met oe bakkes ben je beter ja ! Bedankt he dat we niet naar het WK gaan matyhijsje !
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:40
Owja dat ligt aan hem natuurlijk haha.
Waar waren al die "geweldige" psv'ers dan tijden de kwalificatie?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:43
Als je het over een jankkind hebt!
Met zo een intelligente opmerking kunnen ze je het beste naar de allerhoogste boom heen brengen sukkel
Vind ik leuk
Jur74 +1836
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:52
Nee, deze opmerking getuigt van intelligentie.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:05
Gelukkig wel, anders hadden we spelers als een van Ginkel, Propper, Zoet en Locadia op het Wk gezien. Dat soort spelers horen ook helemaal niet op een wk. Dan hadden we echt voor lul gestaan
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:45
Dat vind ik erg makkelijk gezegd.
Als je realistisch kijkt loopt er bij Ajax momenteel ook niet echt iets rond waarmee we goed voor de dag waren gekomen tijdens het WK.
Wel objectief blijven aub en niet alleen de spelers van 1 club veroordelen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:24
Dan vind ik het erg makkelijk gezegd om de Ligt te gaan bedanken voor het niet halen van het wk. Of dat is dan zeker anders?
Begrijp me niet verkeerd, alle spelers horen niet op het wk thuis. Wij zijn gewoon te slecht. En misschien niet slim om het zo neer te zetten, maar om een de Ligt de schuld van alles te geven....
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 11:27]
Vind ik leuk
R2 +2859
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:57
Heb je gelijk in. Het is meer de schuld van Danny Blind die het enorme risico nam om hem daar neer te zetten.
Vind ik leuk
Korm +21584
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:29
Het kan zomaar gebeuren dat je helemaal geen prijs pakt, denk dat het nog meer realtistisch is dan een prijs pakken
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:30
Dat moet juist die prutser zeggen die er notabene er voor gezorgd heeft dat er zoveel punten zijn verloren. We hadden beter De Ligt kunnen verkopen dan Sanchez. Vorig seizoen had Ajax de beste selectie. Maar nu zonder Sanchez Traore en Klaassen is de selectie een drama. Gelukkig hebben we Keizer nog. Dat is ons geheim wapen.
Vind ik leuk
DrDeef +295
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:46
Dat is inderdaad een geheim wapen. De tegenstander stelt zich in op de sterkste opstelling en Keizer verrast door dit niet altijd te doen.The element of surprise.
Vind ik leuk
Itsese +1771
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:51
Of als je met 0-1 achterstaat, een aanvaller wisselen voor een verdediger... Daar had zelfs Guardiola niet aan gedacht!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:46
Misschien had die verdediger wel aanvallende kwaliteiten.
Vind ik leuk
R2 +2859
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:58
Zoals Dijks!
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:21
Word je nou nooit moe van jezelf? Je voordoen als Ajax supporter?
Vind ik leuk
Bertjes +115
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:34
Hij is wel erg veel in de media te vinden tegenwoordig. Misschien kan hij zich voorlopig beter op z'n spel richten, daar is nog veel winst op te behalen namelijk..
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +10819
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:37
1 Interview.. Knip knip knip en je hebt de hele week leesplezier ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:39
Ajax heeft alleen een betere verdediging dan Psv, maar dat heeft FC Emmen ook. De aanval en het middenveld van Psv vind ik een stuk sterker dan van Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:46
De gehele top 3 speelt als een zak aardappelen!
Dat er van "de subtop" niemand aansluit zegt alleen nog maar meer over het NL voetbal
Vind ik leuk
Senn +3393
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:50
PSV toch net iets beter dan ajax. Wel geteld 8 punten beter.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:56
En dat zegt dus genoeg over het feit dat het Nederlands voetbal van erg hoog niveau is...
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:46
Feyenoord is vooralsnog zoekende....niveau Ajax is beduidend lager als voorgaande jaren, komt denk ik door het gezeik bij het bestuur en jeugdopleiding, PSV is een kaars net voor het uitgaan, dan branden ze het hardst....lastig verhaal dit jaar. Niet alleen oranje is onze weg kwijt, heel het Nederlandse voetbal
Vind ik leuk
Itsese +1771
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:47
Als Mathijs dit blijft denken! Dan gaat het helemaal goedkomen dit jaar voor PSV!
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:13
Voetballers die denken, dat is so wie so al riskant :)
Vind ik leuk
United FC +12783
zaterdag 21 oktober 2017 om 11:22
Nou De Belsj die denkt ook ;-)
Vind ik leuk
cheeks +1649
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:56
Whahaha. Need I say more ??
Vind ik leuk
Rodajc +1875
vrijdag 20 oktober 2017 om 09:59
Een bredere selectie, maar zeker geen betere
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:02
Dan heb je een betere selectie dan PSV en ga je alsnog niet eens in de buurt van ze komen, dat is toch jammer Matthijs!
Vind ik leuk
Woudo +7528
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:03
Waar heeft PSV onnodig punten laten liggen dan? Ze hebben toch alleen Heerenveen verloren en dat was meer dan terecht..
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:09
Ajax heeft juist de minste selectie op het moment dit jaar gaan psv en Feyenoord strijden voor de titel
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:22
Betere selectie hahaha
Keep telling that urself Matthijsje
Vind ik leuk
Skylab +54
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:25
Opvallend:
Als de wedstrijd Fey-Ajax gespeeld moet worden komt altijd de discussie terug dat het tijd word dat de supporters weer toegelaten moeten worden...deze discussie is er niet als het Ajax-Fey is!!!!!

"Beladen vooral, je merkte dat daar veel mensen liepen die het niet zo op Ajax hadden"

Natuurlijk in Amsterdam lopen er alleen maar mensen die het goed hebben met Feyenoord, kan me nog goed herrineren dat van Persie moest rennen voor zijn leven op de toekomst...maar dat was natuurlijk omdat ze hem zo graag Mogen.

Las vanmorgen weer dat artikel van Panorama ....auto met Ajax vlag achter de ruit bij de kuip....en het was dus heel raar dat die auto niet heel bleef!!!!
Omgekeerd was er met de auto niets gebeurd als die bij de Arena geplaats werd met een Feyenoord vlag!

Echt heel raar hoe de media hier mee omgaat, een mooi begin zou zijn als hier mee gestopt word.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 20 oktober 2017 om 10:26]
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:40
Een betere selectie dan PSV, daar zijn de meningen over verdeeld want Ajax heeft nog niet kunnen imponeren dit seizoen.
Veel spelers worden na een paar wedstrijden gehyped door de media om vervolgens door de mand te vallen.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:36
Dat gebeurd ook bij Psv, laatste weken artikelen over Bergwijn gelezen? Wat heeft die al laten zien dat ze hem zo omhoog praten?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:28
Daarom zeg ik ook dat de media de hypes creëert.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 10:41
Hoop dat hij over de zware dip heen komt. Ben benieuwd wat zijn plafond is. Vind het persoonlijk een matige speler die veels te gauw op een voetstuk is gezet.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:05
Dit wordt niet het jaar van de beste ploeg, maar van de minst slechte. Er is geen enkel team dat boven alles uitsteekt. Het zou zo maar eens een verrassende kampioen op kunnen leveren.

Meneer de Ligt als jouw team dan kwalitatief beter is, waarom zijn jullie dan Europees al uitgeschakeld en staan jullie niet boven aan?
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:09
De ligt aan de babbel, of ze monteren die gesprekken. Of het word uit de duim gezogen het kan niet zo zijn dat elke x als hij iets gezegd zou hebben dat er onzin uit komt.
Vind ik leuk
_AJAX_ +2051
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:24
Geen woorden, maar daden, Matthijs...
Vind ik leuk
R2 +2859
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:02
Jullie zien het liefst beiden toch? Volgens mij ben je nu in de war met de tegenstander van komend weekend.
Vind ik leuk
Broodje +173
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:48
Ik denk dat Feyenoord de beste 11 kan opstellen, maar het verval daarna (12-18) is groot. De selecties van Ajax en PSV doen niet veel voor elkaar onder.

Het wordt echt heel close en ik denk dat er nu nog geen zinnig woord over te zeggen is wie er kampioen wordt.
Vind ik leuk
Harrie82 +2433
vrijdag 20 oktober 2017 om 11:54
Waar heeft PSV onnodig punten laten liggen. Uit bij Heerenveen, daar hebben ze het altijd lastig en de laatste 7 jaar niet gewonnen.
Rest heeft PSV gewonnen in de competitie. Dus weet niet wat je kletst de Ligt, na zondag hopelijk 7 punten op beide.
Vind ik leuk
vrijdag 20 oktober 2017 om 12:11
Wat uune kwatsch! Wat een onzin! Ajax heeft van de drie "topclubs" veruit de minste selectie. Na het weekend staat Ajax al op 8 punten. De (gevestigde) top-3 halen zou met dit elftal (en met n' importe welke trainer) al een hele tour worden. Reken er maar op dat FC Utrecht, AZ, Vitesse, Heerenveen en Roda in de nek zullen hijgen.
Vind ik leuk
Axim +170
vrijdag 20 oktober 2017 om 13:52
voordat de competitie begon was PSV al dood en begraven , niet goed ingekocht, spelbepalers verkocht..... Maar die woorden zijn alweer vergeten en kan er weer afgegeven worden op PSV...toe maar calimerootjes :-)
Vind ik leuk
JOJO +1195
vrijdag 20 oktober 2017 om 21:53
Wat een menneke die De Ligt. Een betere selectie dan PSV. Tuurlijk is ook. Vorig jaar misschien, toen er bij PSV allang had moeten zijn door geselecteerd en Ajax nog de beschikking had over Traore, Sanchez en Klaassen. Maar dan nog gast, jullie zijn vier jaar lang al geen kampioen meer geweest en ook dit jaar zit het er niet in. PSV staat al verschillende punten los en heeft al beste tegenstanders gehad. Ik verwacht dat de kampioen dit jaar al heel vroeg bekend is. Dus zet de platte kar maar vast in de wax!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'Feyenoord is nog actief in Europa, terwijl we een betere selectie hebben dan PSV'