'Feyenoord is nog actief in Europa, terwijl we een betere selectie hebben dan PSV'

    'Feyenoord is nog actief in Europa, terwijl we een betere selectie hebben dan PSV'

    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:19

    Matthijs de Ligt maakte in zijn prille carrière al een Europese finale mee en schopte het tot international. De achttienjarige verdediger verheugt zich nu op zijn eerste Klassieker in De Kuip.

    "Het maakt veel los, dat is al wel bij mij bekend", zegt De Ligt tegen Voetbal International. "Overigens is dat ook in de jeugdteams het geval. De uitwedstrijden op Varkenoord tegen Feyenoord waren altijd bijzonder. Beladen vooral, je merkte dat daar veel mensen liepen die het niet zo op Ajax hadden. Toch kan ik me niet herinneren in Rotterdam te hebben verloren."

    De Ligt kijkt ook uit naar de duels met Feyenoord-spits Nicolai Jörgensen. "Een goede spits, die met zijn spel heel belangrijk is voor de ploeg. Het wordt sowieso een wedstrijd met grote belangen. Los van het prestige is de strijd om de bovenste plekken in volle gang", aldus de mandekker. "Zowel PSV, Ajax als Feyenoord heeft dit seizoen al onnodig punten laten liggen."

    "Alle ploegen zijn zoekende, waarbij Feyenoord ook nog in de Champions League actief is", vervolgt de Ajacied. "Dat kan voor ons een voordeel zijn, terwijl ik denk dat we over een betere selectie beschikken dan PSV. Daarom wil ik me niet verschuilen. Dit seizoen moet er een prijs worden gepakt, met het kampioenschap als ultiem doel."

    Poll

    Wie wint de Klassieker?

    (2351 stemmen)

    Plaats een reactie

    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:21
    Nee jullie hebben geen betere selectie dan psv
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2717
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:33
    Begin van het seizoen werd er door (bijna) iedereen geroepen dat PSV een dramatische selectie heeft. Nu ze 5 punten los staan hebben ze ineens de beste selectie wordt er gezegd. Ik vind PSV nog steeds de minste selectie van de 3 hebben. Echter zijn Van Ginkel en Lozano wel ontzettend belangrijke krachten die het niveau van de ploeg omhoog trekken.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:36
    Aan het begin van het seizoen vond ik de psv selectie ool beter dan die van ajax.
    Maar voor de andere die het niet vonden, een selectie kan zich ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +34601
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:58
    Ach vorig jaar hadden wij volgens " kenners" de beste selectie en werden we geen kampioen.
    Laat de kenners nu vinden dat wij de slechtste selectie hebben, worden we stiekem kampioen.

    #helemaalniets4x
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2717
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:09
    Dat is ook zo. Wel sneu trouwens. Die hashtag van je
    Vind ik leuk
    Mo +11238
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:25
    kan hij niet laten, zielig gedrag
    Vind ik leuk
    Arbee +1640
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:25
    Van Ginkel en Lozano zijn dan ook de enige twee PSV'ers die Ajax significant beter zouden maken. De rest van Ajax is minimaal gelijkwaardig of beter.
    Vind ik leuk
    Bertus +3722
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:10
    Dat is te zien op de ranglijst. Verdediging bij ajax is zwak, middenveld wisselvallig en het ontbreekt ze aan scorend vermogen. PSV heeft ook een matige verdediging maar wel een solide middenveld en een aanvalslinie die allemaal makkelijk scoren.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14420
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:14
    En toch heeft Ajax samen met Feyenoord de minste tegendoelpunten '-)
    Vind ik leuk
    MeAgain +4996
    vrijdag 20 oktober 2017 om 22:29
    Daar kan wel eens snel verandering in komen.
    Psv heeft al wat lastigere tegenstanders gehad en de meeste panaltys tegen ;)

    Verdediging is ook echt niet goed bij psv en hoop op versterking in de winterstop.
    Vind ik leuk
    zaterdag 21 oktober 2017 om 16:27
    Dat komt dan weer omdat hij PSV even hebben aangepakt ;)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:49
    PSV heeft vooral veel scorend vermogen en een 4 spelers eigenlijk te goed voor de eredivisie: Lozano, Ginkel, Pereiro en Arias.
    Vind ik leuk
    LarsNL16 +2717
    vrijdag 20 oktober 2017 om 16:57
    Pereiro ben ik het nog niet mee eens. Die moet sowieso nog constanter worden. Heeft wel de potentie inderdaad. Die andere drie zijn inderdaad al wel klaar voor een stap omhoog.
    Vind ik leuk
    patatboer +268
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:53
    Pereiro kan echt heel goed voetballen, alleen het lijkt soms wat labiel, alsof hij denkt dat t allemaal wel vanzelf komt.
    Vind ik leuk
    rinirat +1532
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:30
    Ajax heeft een veel betere selectie dan PSV op alle posities.
    Dat psv nu wat los staat zegt niets over de kwaliteit van PSV kijk maar naar het wedstrijdniveau vaak dramatisch.
    Met slechts 1 positieve uitschieter.
    Ik schat zowel Feyenoord als Ajax hoger in dan PSV
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 17:30
    En toen werd je wakker
    Vind ik leuk
    Bertus +3722
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:51
    Ik denk dat je maar wat graag Younes in wil ruilen voor Lozano.
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:18
    + nog 10 miljoen erbij ;-)
    Vind ik leuk
    Iggy +2731
    vrijdag 20 oktober 2017 om 15:48
    De selectie van Ajax is wel degelijk beter dan die van PSV (in ieder geval qua individuele kwaliteiten).
    Vind ik leuk
    Bertus +3722
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:51
    Tuurlijk joh.
    Vind ik leuk
    Kerim Hemdi +2581
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:22
    Klopt, Ajax B3 is best goed.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +10306
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:45
    Bedoel je Ajax Breedenbroek 3? Want jij weet ook dat in de jeugd nu alle elftallen JO19, JO17, JO15 enz. heten ;-)
    Vind ik leuk
    Cappie +6675
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:23
    Ze hebben al jaren een betere selectie dan PSV en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:25
    Vind jij:)
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:26
    nee vooral zij zelf ;)
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:36
    Aldus Kormina
    Vind ik leuk
    Cappie +6675
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:38
    Ik ben PSV'er.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:48
    Ja en? Ondanks dat je voor PSV bent, vind jij dat Ajax al jaren een betere selectie heeft ivm PSV en Feyenoord. Dat is jouw mening inderdaad....mijn mening is iets anders. Vorig jaar had mijn inziens PSV de beste selectie, alleen Feyenoord een beter team en Ajax groeide dat jaar. Dit jaar vind ik dat Feyenoord de beste selectie heeft en net daaronder ajax en dan PSV, maar voorlopig staan beide ploegen op 5 punten van PSV en dat wordt maximaal 8 punten achterstand (voor 1 van beide dan en bij winst PSV) en minimaal 2 punten achterstand (bij winst 1 van beide en verlies PSV).
    Vind ik leuk
    Cappie +6675
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:55
    O ja. Als je het zo bekijkt. Dat vind ik inderdaad. Net als De Ligt iets anders vind. En net als jij blijkbaar. Maar zo kun je wel aan de gang blijven.

    Wat ik vaak hoor is dat in de jaren dat Ajax kampioen werd PSV een veeeel betere selectie had. Onzin natuurlijk. Dat is vaak of een beetje indekken of nog net even wat natrappen. Totaal onnodig om het hierover te hebben. De Ligt dekt zich alvast een beetje in.
    Vind ik leuk
    henkmeijer +2934
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:28
    Je vergeet een gelijkspel ;-)
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +7369
    vrijdag 20 oktober 2017 om 14:46
    nee hoor heb alleen de minimale en maximale puntenachterstand (bandbreedte) voor 1 van beide ploegen tov PSV genoemd:)
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:26
    ja mooi is dat he :)
    Vind ik leuk
    River ice +951
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:34
    Vooral meer geld, alleem presteren ho maar.
    Vind ik leuk
    TheLobster +1412
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:50
    Ik denk dat Ajax en Feyenoord niet veel voor elkaar onderdoen in de basis elf.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +7671
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:27
    Jankkind met oe bakkes ben je beter ja ! Bedankt he dat we niet naar het WK gaan matyhijsje !
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11501
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:40
    Owja dat ligt aan hem natuurlijk haha.
    Waar waren al die "geweldige" psv'ers dan tijden de kwalificatie?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:43
    Als je het over een jankkind hebt!
    Met zo een intelligente opmerking kunnen ze je het beste naar de allerhoogste boom heen brengen sukkel
    Vind ik leuk
    Jur74 +6415
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:52
    Nee, deze opmerking getuigt van intelligentie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:05
    Gelukkig wel, anders hadden we spelers als een van Ginkel, Propper, Zoet en Locadia op het Wk gezien. Dat soort spelers horen ook helemaal niet op een wk. Dan hadden we echt voor lul gestaan
    Vind ik leuk
    Korm +28603
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:29
    Het kan zomaar gebeuren dat je helemaal geen prijs pakt, denk dat het nog meer realtistisch is dan een prijs pakken
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:30
    Dat moet juist die prutser zeggen die er notabene er voor gezorgd heeft dat er zoveel punten zijn verloren. We hadden beter De Ligt kunnen verkopen dan Sanchez. Vorig seizoen had Ajax de beste selectie. Maar nu zonder Sanchez Traore en Klaassen is de selectie een drama. Gelukkig hebben we Keizer nog. Dat is ons geheim wapen.
    Vind ik leuk
    DrDeef +1103
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:46
    Dat is inderdaad een geheim wapen. De tegenstander stelt zich in op de sterkste opstelling en Keizer verrast door dit niet altijd te doen.The element of surprise.
    Vind ik leuk
    Itsese +3051
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:51
    Of als je met 0-1 achterstaat, een aanvaller wisselen voor een verdediger... Daar had zelfs Guardiola niet aan gedacht!
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:21
    Word je nou nooit moe van jezelf? Je voordoen als Ajax supporter?
    Vind ik leuk
    Bertjes +262
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:34
    Hij is wel erg veel in de media te vinden tegenwoordig. Misschien kan hij zich voorlopig beter op z'n spel richten, daar is nog veel winst op te behalen namelijk..
    Vind ik leuk
    riGGY-AFCA +16893
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:37
    1 Interview.. Knip knip knip en je hebt de hele week leesplezier ;-)
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:39
    Ajax heeft alleen een betere verdediging dan Psv, maar dat heeft FC Emmen ook. De aanval en het middenveld van Psv vind ik een stuk sterker dan van Ajax.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:46
    De gehele top 3 speelt als een zak aardappelen!
    Dat er van "de subtop" niemand aansluit zegt alleen nog maar meer over het NL voetbal
    Vind ik leuk
    Senn +5055
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:50
    PSV toch net iets beter dan ajax. Wel geteld 8 punten beter.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:56
    En dat zegt dus genoeg over het feit dat het Nederlands voetbal van erg hoog niveau is...
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:46
    Feyenoord is vooralsnog zoekende....niveau Ajax is beduidend lager als voorgaande jaren, komt denk ik door het gezeik bij het bestuur en jeugdopleiding, PSV is een kaars net voor het uitgaan, dan branden ze het hardst....lastig verhaal dit jaar. Niet alleen oranje is onze weg kwijt, heel het Nederlandse voetbal
    Vind ik leuk
    Itsese +3051
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:47
    Als Mathijs dit blijft denken! Dan gaat het helemaal goedkomen dit jaar voor PSV!
    Vind ik leuk
    De Belsj +887
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:13
    Voetballers die denken, dat is so wie so al riskant :)
    Vind ik leuk
    United FC +12265
    zaterdag 21 oktober 2017 om 11:22
    Nou De Belsj die denkt ook ;-)
    Vind ik leuk
    cheeks +2779
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:56
    Whahaha. Need I say more ??
    Vind ik leuk
    Rodajc +9446
    vrijdag 20 oktober 2017 om 09:59
    Een bredere selectie, maar zeker geen betere
    Vind ik leuk
    MiloZandt +992
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:02
    Dan heb je een betere selectie dan PSV en ga je alsnog niet eens in de buurt van ze komen, dat is toch jammer Matthijs!
    Vind ik leuk
    Woudo +8134
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:03
    Waar heeft PSV onnodig punten laten liggen dan? Ze hebben toch alleen Heerenveen verloren en dat was meer dan terecht..
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:09
    Ajax heeft juist de minste selectie op het moment dit jaar gaan psv en Feyenoord strijden voor de titel
    Vind ik leuk
    Skylab +105
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:25
    Opvallend:
    Als de wedstrijd Fey-Ajax gespeeld moet worden komt altijd de discussie terug dat het tijd word dat de supporters weer toegelaten moeten worden...deze discussie is er niet als het Ajax-Fey is!!!!!

    "Beladen vooral, je merkte dat daar veel mensen liepen die het niet zo op Ajax hadden"

    Natuurlijk in Amsterdam lopen er alleen maar mensen die het goed hebben met Feyenoord, kan me nog goed herrineren dat van Persie moest rennen voor zijn leven op de toekomst...maar dat was natuurlijk omdat ze hem zo graag Mogen.

    Las vanmorgen weer dat artikel van Panorama ....auto met Ajax vlag achter de ruit bij de kuip....en het was dus heel raar dat die auto niet heel bleef!!!!
    Omgekeerd was er met de auto niets gebeurd als die bij de Arena geplaats werd met een Feyenoord vlag!

    Echt heel raar hoe de media hier mee omgaat, een mooi begin zou zijn als hier mee gestopt word.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 10:41
    Hoop dat hij over de zware dip heen komt. Ben benieuwd wat zijn plafond is. Vind het persoonlijk een matige speler die veels te gauw op een voetstuk is gezet.
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:05
    Dit wordt niet het jaar van de beste ploeg, maar van de minst slechte. Er is geen enkel team dat boven alles uitsteekt. Het zou zo maar eens een verrassende kampioen op kunnen leveren.

    Meneer de Ligt als jouw team dan kwalitatief beter is, waarom zijn jullie dan Europees al uitgeschakeld en staan jullie niet boven aan?
    Vind ik leuk
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:09
    De ligt aan de babbel, of ze monteren die gesprekken. Of het word uit de duim gezogen het kan niet zo zijn dat elke x als hij iets gezegd zou hebben dat er onzin uit komt.
    Vind ik leuk
    _AJAX_ +2782
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:24
    Geen woorden, maar daden, Matthijs...
    Vind ik leuk
    R2 +4803
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:02
    Jullie zien het liefst beiden toch? Volgens mij ben je nu in de war met de tegenstander van komend weekend.
    Vind ik leuk
    Broodje +188
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:48
    Ik denk dat Feyenoord de beste 11 kan opstellen, maar het verval daarna (12-18) is groot. De selecties van Ajax en PSV doen niet veel voor elkaar onder.

    Het wordt echt heel close en ik denk dat er nu nog geen zinnig woord over te zeggen is wie er kampioen wordt.
    Vind ik leuk
    Harrie82 +2836
    vrijdag 20 oktober 2017 om 11:54
    Waar heeft PSV onnodig punten laten liggen. Uit bij Heerenveen, daar hebben ze het altijd lastig en de laatste 7 jaar niet gewonnen.
    Rest heeft PSV gewonnen in de competitie. Dus weet niet wat je kletst de Ligt, na zondag hopelijk 7 punten op beide.
    Vind ik leuk
    De Belsj +887
    vrijdag 20 oktober 2017 om 12:11
    Wat uune kwatsch! Wat een onzin! Ajax heeft van de drie "topclubs" veruit de minste selectie. Na het weekend staat Ajax al op 8 punten. De (gevestigde) top-3 halen zou met dit elftal (en met n' importe welke trainer) al een hele tour worden. Reken er maar op dat FC Utrecht, AZ, Vitesse, Heerenveen en Roda in de nek zullen hijgen.
    Vind ik leuk
    Axim +544
    vrijdag 20 oktober 2017 om 13:52
    voordat de competitie begon was PSV al dood en begraven , niet goed ingekocht, spelbepalers verkocht..... Maar die woorden zijn alweer vergeten en kan er weer afgegeven worden op PSV...toe maar calimerootjes :-)
    Vind ik leuk
    JOJO +1448
    vrijdag 20 oktober 2017 om 21:53
    Wat een menneke die De Ligt. Een betere selectie dan PSV. Tuurlijk is ook. Vorig jaar misschien, toen er bij PSV allang had moeten zijn door geselecteerd en Ajax nog de beschikking had over Traore, Sanchez en Klaassen. Maar dan nog gast, jullie zijn vier jaar lang al geen kampioen meer geweest en ook dit jaar zit het er niet in. PSV staat al verschillende punten los en heeft al beste tegenstanders gehad. Ik verwacht dat de kampioen dit jaar al heel vroeg bekend is. Dus zet de platte kar maar vast in de wax!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Feyenoord is nog actief in Europa, terwijl we een betere selectie hebben dan PSV'