Oranje-sollicitatie uit Duitsland: 'Ik heb nooit bedankt voor Nederlands elftal'

Oranje-sollicitatie uit Duitsland: 'Ik heb nooit bedankt voor Nederlands elftal'

maandag 15 januari 2018 om 13:21

Nigel de Jong heeft een rentree in het Nederlands elftal niet uit het hoofd gezet. Met een goed halfjaar bij Bundesliga-club FSV Mainz hoopt hij zich in de kijker van de nieuwe bondscoach te spelen.

"Ik kan eindelijk weer voetballen in Mainz. Dan zullen we het wel zien", reageert De Jong op de vraag van het Duitse  Sky of hij wil terugkeren in Oranje. De 33-jarige controleur staat op 81 interlands, maar sinds 2015 stokt de teller. "Ik heb nooit bedankt voor het Nederlands elftal."

De Jong hoopt dat hij Oranje kan helpen in een fase waarin het niet loopt. Na het EK van 2016 was ook plaatsing voor het WK van 2018 een brug te ver. "Het is een moeilijke fase", zegt hij. "Elk land heeft z'n mindere fases. Nu moet we alles langzaam weer opbouwen. Daarbij moeten we letten op bijvoorbeeld België, dat naast een goede competitie ook een sterk nationaal team heeft."

De Jong tekende begin januari een contract tot het einde van het seizoen bij Mainz. De Duitse laagvlieger pikte hem op, nadat Galatasaray het contract van de 33-jarige middenvelder had ontbonden. In Turkije raakte De Jong volledig uit beeld.

Poll

Is Nigel de Jong nog een Oranje-kandidaat?

(1821 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 januari 2018 om 13:24
Zet maar uit je hoofd. Tijd voor de nieuwe lichting.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:29]
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:17
Tijd voor Sjaak Swart, Bennie wijnstekers, Ernie Brands (-:
Vind ik leuk
ihvmmdk +5105
maandag 15 januari 2018 om 13:27
Houthakkers hebben we genoeg.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:00
Geen goede houthakkers. Als deze positie goed wordt ingevuld kunnen strootman en wijnaldum misschien ook wat beter gaan spelen.
Vind ik leuk
MojoRisin +4253
maandag 15 januari 2018 om 14:08
Moet er toch niet aan denken zeg, een middenveld met De Jong, Wijnaldum en Strootman.. 0,0 creativiteit..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:11
Ah ok ik zie het al je bent voor Ajax............
Vind ik leuk
MojoRisin +4253
maandag 15 januari 2018 om 14:14
Dat heeft er niks mee te maken, trouwens, De Jong is een ex-Ajacied.. Maar goed, ik kijk gewoon wat de beste spelers zijn voor Oranje, maakt me niet uit voor welke club ze spelen..
Wees eerlijk, dit zou toch een enorm middelmatig middenveld zijn ? De Jong is op z'n retour en die andere 2 presteren bijna nooit in Oranje.. Zijn ook alle 3 waterdragers..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:22
Wijnaldum en strootman zijn volgens mij wel de twee beste middenvelders van Nederland.spelen al jaren in grote competities. De jong hoeft er van mij ook niet in gaf alleen aan dat we in Nederland geen goede verdedigende middenvelders hebben. Ik denk dat de roon de beste is voor die positie.
Vind ik leuk
MojoRisin +4253
maandag 15 januari 2018 om 14:25
Ze spelen wel bij de grootste clubs van de middenvelders, maar in dienst van de sterspelers die wel het verschil maken.. Bij Oranje denken zij dat ze zelf de sterspelers zijn en dat werkt gewoon niet, vandaar dat ze in Oranje dan ook ondermaats presteren.. Voetballen kunnen ze wel, maar ze moeten wel inzien wat ze wel en wat ze niet kunnen..
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:28
Lijken me allebei niet het type om naast hun schoenen te lopen, die staan in de voorhoede. Beide spelen in een systeem met een goede verdedigende middenvelder achter zich. Bij het Nederlands elftal niet.....
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 14:28]
Vind ik leuk
MojoRisin +4253
maandag 15 januari 2018 om 14:33
Ik bedoelde ook niet dat ze arrogant zijn.. Maar in Oranje hebben ze niemand anders meer om het spel te maken, dus gaan ze dat zelf doen en dat kunnen ze gewoon nauwelijks.. Hebben ze nog wel even geprobeerd met Sneijder, maar die was ook al over the top..
Op dit moment zie ik maar 1 speler die dat wel zou kunnen en dat is Frenkie de Jong, ja ik weet een Ajacied.. ;)
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:10
Heb je de wedstrijd van gisteren niet gezien zeker bvan mainz waar die gelijk weer domme penalty veroorzaakte
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:13
Nee niet gezien, maar ik zeg toch ook niet dat de jong terug in oranje moet. Ik zeg alleen dat er in Nederland geen goeie verdedigende middenvelders zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:37
Nee ok maar als ik jou begrijp wil je eventueel de jong strootman en wijnaldum op het middenveld. ..dan kun je net zo goed geen voorroede opstellen want die krijgen dan geen bal
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 16:00
Je begrijpt me niet en je leest niet. Ik zeg nergens dat de jong erin moet. En hoe het zou spelen met een verdedigende middenvelder en wijnaldum en strootman weet ik niet. Dat weet ik pas als het gebeurt. Liverpool deed het gister goed met wijnaldum en roma draait ook niet slecht met strootman, er zijn zelfs clubs die strootman willen hebben. Spelen die zonder voorhoede ?
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 18:01
Hopen dat er een echte spelmaker komende jaren op zal staan tussen wijnaldum en strootman of wie dan ook ...ik zie hem nog niet 123
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 18:14
En een spits, twee buitenspelers, verdedigende middenvelder en nog twee vleugelverdedigers.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:46
Ik zie liever de Jong dan Strootman spelen. Beter voor Wijnaldum ook.
Vind ik leuk
Mari +3553
maandag 15 januari 2018 om 13:31
Afgeschreven
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:33
ga eerst maar eens minuten maken, als je daar van waarde bent, kan je misschien ook een rol bij NL spelen
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:36
Tuurlijk heeft hij nooit bedankt voor het Nederlands elftal, het Nederlands elftal heeft hem juist bedankt voor zijn bewezen diensten, dus niet zo zeiken hoor Nigel.
Vind ik leuk
Alain2708 +5394
maandag 15 januari 2018 om 13:40
Opnieuw beginnen en verjongen, de tijd van die generatie is voorbij.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:50
Doen! Brengt wat agressie in pit in Oranje. Kan ook de jongere spelers oppeppen en een schop onder hun kont geven als het nodig is. Is ook leiding op het middenveld en zo'n type mist oranje echt.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:54
Met Nigel in Oranje gebeurt er tenminste nog iets, een karatetrap ofzo....
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:04
Over 2 jaar is hij te oud, maar voor nu kan een paar ervaren schoppers voor deze selectie geen kwaad. Die gasten hebben nog nooit in een Wk-finale gestaan
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:09
komt zelfs bij Mainz niet aan de bak. Kattenbak (woestijn) misschien??
Vind ik leuk
Rodajc +4692
maandag 15 januari 2018 om 18:58
Hij speelde toch gewoon
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 14:14
Bedankt Nigel.
Vind ik leuk
RtdDub +3328
maandag 15 januari 2018 om 14:31
Nee, ik heb ook nooit bedankt.
Vind ik leuk
Farmer +6402
maandag 15 januari 2018 om 15:46
T is de vraag of de Jong het niveau nog halen kan, al is Oranje afgezakt. Hetgeen waar we de Jong zo om misten was de instelling. Te vaak zagen we een slappe hap-potje voetbal in de kwalificaties..
Vergelijk die 2-0 verlies in Bulgarije eens met de fúrie waarmee de Jong in Zuid Afrika die beruchte karatetrap uitdeelde?

Over verschil in mentaliteit gesproken. Nee, op het mentale vlak zal Nigel de Jong wel degelijk van onschatbare waarde kunnen zijn. Ik vraag me af of hij het fysiek nog kan belopen. Met Sneijder wás het af en toe een tikje pijnlijk om te zien, en dát verdienen vedettes ook niet.
Vind ik leuk
kees ee +377
maandag 15 januari 2018 om 16:57
nee, . . maar als gewezen speler van de amsterdamse voetbalvereniging heeft de pers al naar deze tijding toegewerkt. . . maar hij gaat niet meer brengen dan bv ruud vormer zou doen.
Vind ik leuk
Ale +2194
maandag 15 januari 2018 om 17:32
Tikkie breed tikkie terug, gele kaart en rood. Beetje Enoh type. Blijf maar in Duitsland.
Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 00:03
Al die dwaze bondscoaches.
Deze man hebben we nodig gehad.
Hielp Nederland naar de finale in 2010.
Verdedigende ervaring.
En wat mannelijkheid op het middenveld.

Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 22:32
België een goede competitie. Laat me niet lachen. Beetje gebeuk, maar die vieze Belgen kunnen er geen klootviool van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Oranje-sollicitatie uit Duitsland: 'Ik heb nooit bedankt voor Nederlands elftal'