Oranje-sollicitatie uit Duitsland: 'Ik heb nooit bedankt voor Nederlands elftal'

Oranje-sollicitatie uit Duitsland: 'Ik heb nooit bedankt voor Nederlands elftal'

Gepubliceerd: maandag 15 januari 2018 om 13:21ma 15-01-2018 om 13:21

Nigel de Jong heeft een rentree in het Nederlands elftal niet uit het hoofd gezet. Met een goed halfjaar bij Bundesliga-club FSV Mainz hoopt hij zich in de kijker van de nieuwe bondscoach te spelen.

"Ik kan eindelijk weer voetballen in Mainz. Dan zullen we het wel zien", reageert De Jong op de vraag van het Duitse  Sky of hij wil terugkeren in Oranje. De 33-jarige controleur staat op 81 interlands, maar sinds 2015 stokt de teller. "Ik heb nooit bedankt voor het Nederlands elftal."

De Jong hoopt dat hij Oranje kan helpen in een fase waarin het niet loopt. Na het EK van 2016 was ook plaatsing voor het WK van 2018 een brug te ver. "Het is een moeilijke fase", zegt hij. "Elk land heeft z'n mindere fases. Nu moet we alles langzaam weer opbouwen. Daarbij moeten we letten op bijvoorbeeld België, dat naast een goede competitie ook een sterk nationaal team heeft."

De Jong tekende begin januari een contract tot het einde van het seizoen bij Mainz. De Duitse laagvlieger pikte hem op, nadat Galatasaray het contract van de 33-jarige middenvelder had ontbonden. In Turkije raakte De Jong volledig uit beeld.

Poll

Is Nigel de Jong nog een Oranje-kandidaat?

(1828 stemmen)

Plaats een reactie

D0mmeLFCT65 +20607
maandag 15 januari 2018 om 13:24
Zet maar uit je hoofd. Tijd voor de nieuwe lichting.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 januari 2018 om 13:29]
Vind ik leuk
LuckyLuksch +12331
maandag 15 januari 2018 om 14:17
Tijd voor Sjaak Swart, Bennie wijnstekers, Ernie Brands (-:
Vind ik leuk
ihvmmdk +7195
maandag 15 januari 2018 om 13:27
Houthakkers hebben we genoeg.
Vind ik leuk
Mari +11953
maandag 15 januari 2018 om 13:31
Afgeschreven
Vind ik leuk
Barrybatsbak +1453
maandag 15 januari 2018 om 13:33
ga eerst maar eens minuten maken, als je daar van waarde bent, kan je misschien ook een rol bij NL spelen
Vind ik leuk
AllAdIn +22569
maandag 15 januari 2018 om 13:40
Opnieuw beginnen en verjongen, de tijd van die generatie is voorbij.
Vind ik leuk
maandag 15 januari 2018 om 13:50
Doen! Brengt wat agressie in pit in Oranje. Kan ook de jongere spelers oppeppen en een schop onder hun kont geven als het nodig is. Is ook leiding op het middenveld en zo'n type mist oranje echt.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +14976
maandag 15 januari 2018 om 13:54
Met Nigel in Oranje gebeurt er tenminste nog iets, een karatetrap ofzo....
Vind ik leuk
rakelings +57
maandag 15 januari 2018 om 14:04
Over 2 jaar is hij te oud, maar voor nu kan een paar ervaren schoppers voor deze selectie geen kwaad. Die gasten hebben nog nooit in een Wk-finale gestaan
Vind ik leuk
wijnsmaakt +310
maandag 15 januari 2018 om 14:09
komt zelfs bij Mainz niet aan de bak. Kattenbak (woestijn) misschien??
Vind ik leuk
Rodajc +18173
maandag 15 januari 2018 om 18:58
Hij speelde toch gewoon
Vind ik leuk
windforce11 +3446
maandag 15 januari 2018 om 14:14
Bedankt Nigel.
Vind ik leuk
RtdDub +13423
maandag 15 januari 2018 om 14:31
Nee, ik heb ook nooit bedankt.
Vind ik leuk
Farmer +13450
maandag 15 januari 2018 om 15:46
T is de vraag of de Jong het niveau nog halen kan, al is Oranje afgezakt. Hetgeen waar we de Jong zo om misten was de instelling. Te vaak zagen we een slappe hap-potje voetbal in de kwalificaties..
Vergelijk die 2-0 verlies in Bulgarije eens met de fúrie waarmee de Jong in Zuid Afrika die beruchte karatetrap uitdeelde?

Over verschil in mentaliteit gesproken. Nee, op het mentale vlak zal Nigel de Jong wel degelijk van onschatbare waarde kunnen zijn. Ik vraag me af of hij het fysiek nog kan belopen. Met Sneijder wás het af en toe een tikje pijnlijk om te zien, en dát verdienen vedettes ook niet.
Vind ik leuk
kees ee +786
maandag 15 januari 2018 om 16:57
nee, . . maar als gewezen speler van de amsterdamse voetbalvereniging heeft de pers al naar deze tijding toegewerkt. . . maar hij gaat niet meer brengen dan bv ruud vormer zou doen.
Vind ik leuk
Ale +5589
maandag 15 januari 2018 om 17:32
Tikkie breed tikkie terug, gele kaart en rood. Beetje Enoh type. Blijf maar in Duitsland.
Vind ik leuk
Hansi H +103
dinsdag 16 januari 2018 om 00:03
Al die dwaze bondscoaches.
Deze man hebben we nodig gehad.
Hielp Nederland naar de finale in 2010.
Verdedigende ervaring.
En wat mannelijkheid op het middenveld.

Vind ik leuk
dinsdag 16 januari 2018 om 22:32
België een goede competitie. Laat me niet lachen. Beetje gebeuk, maar die vieze Belgen kunnen er geen klootviool van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws