Mogelijk personele problemen voor Feyenoord: 'Ik kan geen linksback spelen'

    Mogelijk personele problemen voor Feyenoord: 'Ik kan geen linksback spelen'

    zondag 11 februari 2018 om 21:10

    Door het uitvallen van Ridgeciano Haps en de rode kaart van Tyrell Malacia heeft Feyenoord mogelijk een probleem op de linksbackpositie. Centrumverdediger Jan-Arie van der Heijden staat niet te springen om het gat op te vullen.

    "Mm nee, maar Ridgeciano is op tijd weer fit", zegt Van der Heijden aarzelend in gesprek met FOX Sports. "Hij kreeg een harde schop tegen z'n hoofd. Ik weet niet hoe hij er aan toe is. Het is een beetje zuur dat er twee linksbacks wegvallen, maar ook dat moet je opvangen. We kregen vandaag harde klappen die we niet te boven zijn gekomen. Of ik linksback kan spelen? Nee, dat is niet mijn favoriete positie."

    Feyenoord incasseerde zondag een nieuwe dreun door met 3-1 van Vitesse te verliezen, waardoor de titelverdediger maar liefst 22 punten achter staat op koploper PSV. "Er zijn best veel veranderingen geweest, maar dat is geen excuus", zegt Van der Heijden. "We staan gewoon te ver achter. Er zijn nog een aantal dingen die we kunnen behalen en daar zullen we alles voor moeten geven."

    "Ik vond niet dat wij groots speelden, maar we schoten wel goed uit de startblokken in de tweede helft. Je komt dan met tien man te staan, waarna ze direct scoorden. Zelfs met negen man kregen we een grote kans om alsnog een punt mee te nemen, maar die ging er niet in. Maar ik denk dat we het hebben laten liggen met elf man."

    Plaats een reactie

    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 21:14
    Ik kan niet lig op het kerkhof ...!
    [Reactie gewijzigd op zondag 11 februari 2018 om 21:15]
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:17
    @Bulldog x, voor een dooie kan je dan aardig wat onzin op internet neer kwakken hahah.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 21:18
    En jij voor een hommel dat is toch zo beest wat in de lucht vliegt.
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:20
    erg rijke fantasie heb je wel.. dat mag gezegd worden.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 21:21
    Dankjewel dat heeft een kind altijd zeggen ze dan hé, :p
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:54
    ;en ik wil niet ligt er neven zin ons pap alted ;-)
    Vind ik leuk
    buddha +8872
    zondag 11 februari 2018 om 23:28
    welke taal is dit ?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:29
    dat is nou echt brabants buddha
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:15
    Misschien dat Robin van Persie daar kan spelen..??

    Zonder dollen.. is wel lastig zo.. zat tegen Vitesse niet mee, en zo te zien zal dat ook de komende wedstrijd zo zijn.

    Niets in de lagere elftallen rond lopen.. ?? hopelijk wel toch ..
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 11 februari 2018 om 21:17
    Robin heeft geen tijd, hij is voor de kleedkamer gehaald.
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:21
    tja prioriteiten hè.. kan hij niet èn én doen??
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +12852
    zondag 11 februari 2018 om 21:42
    Ze kunnen het hem natuurlijk altijd vragen. Aan de andere kant als hij nu maar 10 minuten mag spelen wie moet er dan de andere 80 plus blessuretijd staan? Wie is de reserve keeper?
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:57
    ja daar zeg je wat! die 3 rode kaarten zorgen voor veel vragen.. alsof die er niet al genoeg waren!
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 21:20
    Je kan ook een ander systeem spelen waar je geen back nodig hebt.
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:24
    ik zag net een opstelling 4 - 1 - 4 - 1, misschien dat Feyenoord een variant 3 - 1 - 4 - 2 kan proberen..?

    (uiteraard ook nog met de keeper erbij mocht een bijdehandje zeggen dat een elftal uit zeggen schrijven 11 spelers bestaat)
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +899
    zondag 11 februari 2018 om 21:27
    Kiek jij snapt het ;-)
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:32
    hopelijk kijkt Gio van Bronckhorst (stiekem) mee.. en schrijft hij de prijs gegeven opstellingsvariant op!
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    zondag 11 februari 2018 om 21:56
    Met 10 leek het wel beter te gaan, de voetbalwereld zal de ogen uitkijken als een ploeg met 10 begint.
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:59
    zou wat zijn als een coach dat zou durven.. iets van "nou ik moet als coach de beste spelers opstellen.. en daar ik maar 10 goed genoeg vind om op te stellen.. dat maar gedaan, moeten die 9 maar harder rennen voor elkaar!"

    Vaak zie je een team met een man minder extra kracht daaruit halen.. als men gelijk van minuut één daar mee begint? dan staan ze eigenlijk al met 1 - 0 voor hahah.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17506
    zondag 11 februari 2018 om 22:10
    Maar met een variant op 3-1-4-2 komt van der Heijden alsnog linksback te staan ;-)
    Vind ik leuk
    Nuance +9043
    zondag 11 februari 2018 om 21:26
    Dat was Malacia. Nelom is verhuurd, anders die maar terug halen
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 21:15
    Neloooom come back we need youu
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18883
    zondag 11 februari 2018 om 21:16
    Ze moeten gewoon een nieuwe transfer vrije back aantrekken die beter is dan een Argentijnse én beter dan een fictieve:p;)
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:18
    humor van de bovenste plank zou dat zijn.. maar waar vind je zo een speler nu nog ?? anders had PSV en Ajax dat ook al gedaan..
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 21:21
    Ik denk dat hij prima linksback kan spelen, anders mischien Vilhena?
    Vind ik leuk
    poklane +4914
    zondag 11 februari 2018 om 21:22
    Vilhena kan bij de o13 nog niet op de linksback spelen.
    Vind ik leuk
    Huomel +1199
    zondag 11 februari 2018 om 21:25
    zit jij bij de Mossad of zo..? waar staat die o13 code voor ..
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 21:41
    Onder 13. Jeugdelftal.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 21:25
    Van Gaal noemde hem ooit als optie op linksback in dat 532 systeem en zijn mening sla ik iets hoger aan dan die van jou eerlijk gezegd...
    Vind ik leuk
    Nuance +9043
    zondag 11 februari 2018 om 21:27
    Vilhena zou een prima keuze zijn...
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 21:21
    Brenet kopen?
    Vind ik leuk
    poklane +4914
    zondag 11 februari 2018 om 21:22
    Gewoon schorsing Malacia desnoods aanvechten
    Vind ik leuk
    HanV +4343
    zondag 11 februari 2018 om 22:02
    Is een speler niet altijd voor de eerstvolgende wedstrijd geschorst na een directe rode kaart?
    Vind ik leuk
    Sil95 +10782
    zondag 11 februari 2018 om 21:26
    Tonny Vilhena zou een keer uit nood die positie kunnen invullen. Daar heeft hij in het verleden toch ook al een aantal malen gespeeld?
    Vind ik leuk
    The Rock +1848
    zondag 11 februari 2018 om 21:30
    gewoon 3-5-2 spelen.

    botteghin, JAvdH en Van Beek achterin. Geen backs
    Vind ik leuk
    Kramertje +885
    maandag 12 februari 2018 om 09:51
    zou kunnen maar ze moeten niet zo zeuren

    Berghuis speelt ook vanaf rechts met zijn linkerbeen

    en Bilal is toch eigenlijk rechts en speelt vanaf links

    desnoods zet je een amrabat op Links (er zijn er genoeg die al blij zijn als ze Mogen spelen)
    Vind ik leuk
    David4Ajax +1201
    zondag 11 februari 2018 om 21:31
    Als je toch al vaak St Juste op RB zet moet je als Feyenoord nu gewoon met drie verdedigers spelen. Bespaart je zowel qua CV's als qua middenvelders ook een deel van de twijfel.
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 21:34
    Nelom kom terug! :)
    Vind ik leuk
    zondag 11 februari 2018 om 22:15
    wel grappig dat ze elke x de hoeveelheid punten die ze achterstaan op de koploper benoemen. Doen ze niet bij PEC terwijl die toch echt hoger staat.
    Vind ik leuk
    Gid010 +668
    zondag 11 februari 2018 om 22:55
    Ik denk ook dat Gio in dat geval eerder kiest voor Kevin Diks, of Vilena.. Desnoods stellen ze een andere jeugdspeler op
    Vind ik leuk
    Kuip +7853
    maandag 12 februari 2018 om 07:25
    Haps is er gewoon bij hoor de volgende wedstrijd. Geen problemen creëren. Een veel groter probleem is de zwakke trainer. Hoogste tijd om hem te vervangen. En laat Feyenoord nu eens een buitenlander aanstellen. Ooit begonnen onder een buitenlander (Happel) de successen.
    Vind ik leuk
    D.J +22
    maandag 12 februari 2018 om 11:19
    weet je gelijk wat eraan de hand is speler maakt zelf uit dat hij geen linksback wil staan dan zet je hem toch lekker op de bank als je als trainer ballen heb maar dat heeft hij niet heb je trouwens Henk Fraser zien lachen en met zijn hoofd zien schudden bij gelijkmaker het is toch te triest voor woorden de chemie zoals ze dat noemen is al lang weg met ons trainertje lekker je biezen pakken maakt geen een speler beter alleen maar slechter kijk naar jan-paul op de bank helemaal naar de kloten geholpen door van Bronkhorst is niet uit vorm krijgt gewoon geen eerlijke kans billal wel wat een onbenul is die trainer toch KIND VAN DE CLUB die hij naar de kloten helpt doe je ogen is open van GEEL en consorten
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws