Ik weet niet waar hij mee bezig was, hij gaf werkelijk alles aan Ajax

    "Ik weet niet waar hij mee bezig was, hij gaf werkelijk alles aan Ajax"

    maandag 12 februari 2018 om 08:14

    Serdar Gözübüyük kan zich de komende dagen beter niet vertonen in Enschede en omstreken. Peet Bijen, verdediger van FC Twente, voelt zich ernstig benadeeld door de scheidsrechter.

    Gözübüyük gaf Ajax in de tweede helft een penalty na een vermeende overtreding van Bijen op Hakim Ziyech. Lasse Schöne maakte vervolgens de treffer die later de winnende bleek te zijn (2-1). Bijen wijst met de beschuldigende vinger naar Gözübüyük. "Ik weet niet waar hij mee bezig was, hij gaf werkelijk alles aan Ajax", reageert de Twente-verdediger in gesprek met TC/Tubantia.

    De makkelijk gegeven penalty spande de kroon voor Bijen, die kort daarvoor juist begon te geloven in een bonuspunt tegen Ajax. "Hakim wilde een een-twee aangaan met Huntelaar", kijkt hij terug op het moment. "Hij speelde de bal daarna naar voren en liep tegen me op. Het was absoluut geen penalty, en bovendien was het ook nog eens buiten het strafschopgebied."

    Plaats een reactie

    Eddy T67 +1723
    maandag 12 februari 2018 om 08:17
    Toch niks nieuws dat de topclubs bevoordeeld worden.
    Vind ik leuk
    DOEMAAR133 +6225
    maandag 12 februari 2018 om 09:15
    kan me dit jaar nog een wedstrijd herinneren in enschede, waarbij spelers van Twente goed weg kwamen dat ze geen 2de gele kaart kregen( weet even niet meer wie de scheids toen was)

    maar bij een 0 - 2 stand, hadden er 2 man van afgemoeten. dus soms zit het mee en soms tegen
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    maandag 12 februari 2018 om 09:18
    Higler...
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 februari 2018 om 08:17
    je vergeet dat er ook enkele Ajax spelers vanaf hadden gemoeten onder andere die handballer of reserve keeper meneer Veltman.
    Vind ik leuk
    Bhj +1603
    maandag 12 februari 2018 om 11:06
    Calimero ten top dit natuurlijk.

    Optisch bedrog, topclubs komen veel vaker in de positie om iets mee te kunnen krijgen. Daardoor lijkt het zo.

    Vermoeiend altijd dat extreme Calimero gedrag. Het is niet eerlijk, want zij zijn groot en ik is klein.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:11
    Mee eens, de aanvallende partij die het grootste deel van de wedstrijd op de helft van de tegenpartij speelt zal het meeste mee krijgen en de verdedigde partij het meeste tegen, dus de top 3 krijgt gewoon meer mee! alleen speelt mijn club niet vaak op de helft van de tegenpartij!
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1723
    maandag 12 februari 2018 om 11:23
    Het is pas echt vermoeiend als Ajax zich eens benadeeld voelt. Al gebeurt dat een stuk minder vaak
    Vind ik leuk
    woensdag 14 februari 2018 om 11:20
    Dit wat jij doet is juist Calimero gedrag, wat maakt jou groter dan mij. als ik mijn mening geef is het Calimero gedrag en als jij iets zegt is het de waarheid. Juist dat is vermoeiend wanneer leer je eens dat Voetbal meer is dan Ajax en Nederland meer is dan Amsterdam?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:17
    Piep piep huilie huilie, als ze bij Ajax vandeweek op de training nou eens hadden geoefend op ballen afmaken dan was het 6-1 geworden
    Vind ik leuk
    Old Star +7308
    maandag 12 februari 2018 om 08:21
    Maar dat gebeurde niet en hadden ze inderdaad alle hulp nodig die ze konden krijgen. T is volgens mij niet heel moeilijk om toe te geven dat t geen pingel was. Net als het onterecht afgekeurde doelpunt van excelsior. Behoorlijke miskleunen allemaal.
    Vind ik leuk
    PinPelado +1701
    maandag 12 februari 2018 om 08:23
    Tja, toegeven bestaat niet in hun woordenboek denk ik.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:32
    Net als dat heel Eindhoven e.o. beweerde dat het terecht was dat PSV tegen Excelsior geen pingel tegen kreeg nadat Zoet die aanvaller met 2 armen bij de beentjes onderuit trok?
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8168
    maandag 12 februari 2018 om 09:12
    Nee hoor, ik kan best toegeven dat we daar goed wegkwamen. Maar het gaat nu toch niet over PSV?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:06
    Ik reageer toch op PinPelado en niet op jou? Ik val erover dat er weer een onder zn steen vandaan kruipt en valt over zogenaamd wel of niet toegeven terwijl een week geleden een vergelijkbaar geval zogenaamd “niet waar was”. Iets met de pot verwijt de ketel..

    Trouwens bij dezen, die pingel voor Ajax was zwaar gegeven, zo goed?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4061
    maandag 12 februari 2018 om 09:16
    @Darmian........

    Zo'n reactie had ik wel verwacht.
    Met alle respect, maar ik heb wel eens vaker aangegeven dat jullie Ajax supporters (op uitzonderingen na) altijd wat anders weergeven om maar niet te hoeven toe te geven of om het verhaal een andere wending te geven.
    Wat heeft PSV -Excelsior nou in Gods naam te maken met het gebeuren bij Ajax - Twente en Excelsior - NAC?
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    maandag 12 februari 2018 om 09:24
    'jullie Ajax supporters`...

    Met zulk soort zinnetjes heb ik altijd moeite. Spreek vooral mensen persoonlijk aan op wat gezegd wordt.

    In een ander artikel hier over Nijhuis heb ik ff discussie met ene Stoep. Hij verlegt de discussie van Nijhuis en wat Luuk daar van vindt naar de leidsman bij Ajax gisteren....

    Conclusie : Stoep moet wel een Ajacied zijn....

    Stoepje... Lees je mee?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4061
    maandag 12 februari 2018 om 09:42
    @Jozef
    Sorry dat jij je aangesproken voelt.
    Ik zeg ook "op uitzonderingen na".
    Zo is Mojo, een ajax supporter, vrij objectief en kan ik goede discussies met hem voeren.
    Maar de meesten hier, die zeggen Ajax supporter te zijn, weten het altijd weer op een andere boeg te gooien.
    Vandaar dat ik zei "jullie Ajax supporters op uitzonderingen na".
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    maandag 12 februari 2018 om 09:49
    Oké.
    Ik vind dat gewoon vervelend en ik ben ervan overtuigd dat het overal gebeurt. Dat is alles eigenlijk.... ;-)
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4061
    maandag 12 februari 2018 om 09:52
    No hard feelings ;-)
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:29
    Maar dat had ik eerder al een keer toegegeven, het was zwaar bestraft die pingel maar waar het mij om gaat is dat “jullie psv supporters” beweren dst Ajax altijd gematst wordt t.o.v. Psv maar in de praktijk gebeurt het over en weer
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4061
    maandag 12 februari 2018 om 10:41
    Oke, maar ik ben geen PSV supporter.
    Ik reageerde alleen maar op wat PSV hier mee te maken had ipv bv een tegen argument te stellen dat jullie (Ajax) ook wel eens benadeeld zijn.
    Dan had ik nml niet (hoeven) gereageert ;-)
    Vind ik leuk
    Nistel +3590
    maandag 12 februari 2018 om 08:21
    Dat is een gebrek van Ajax. Daar heeft Twente geen boodschap aan. Wel aan het schandalige optreden van de arbitrage.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1723
    maandag 12 februari 2018 om 08:30
    Moeten ze wel gaan oefenen. Hebben ze blijkbaar niet gedaan. Toch lekker als je dan nog altijd op de scheids kan rekenen. ;) Het is helaas zo dat er toch vaak in het voordeel van de topclubs gefloten wordt. Of gaan we dat ontkennen? Je zag het vorig jaar in het begin van het seizoen keer op keer bij Feyenoord.
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16141
    maandag 12 februari 2018 om 08:35
    Noem eens twee voorbeelden?
    Vind ik leuk
    Ryan82 +980
    maandag 12 februari 2018 om 08:34
    Het gaat toch om de scheidsrechter niet dat ajax vergeet om te scoren?
    Vind ik leuk
    Aziz Damsco +1932
    maandag 12 februari 2018 om 08:49
    maar hoe vaak is ajax niet benadeeld? nu valt het 1x in voordeel van ajax en heel nederland begint te janken! als wij toen wat zeiden over de scheids dan riep iedreen dat we niet moesten janken en gewoon met ruime cijfers winnen! de scheidsrechters in nederland zijn allemaal dag in dag uit nu al jaren waardeloos. niks nieuw onder de zon.. misschien video ref erbij en beelden terug kijken! en denk dat in het algemeen ajax daar meer baat bij heeft want de malen dat ajax benadeeld word is vele malen meer dan dit keertje!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 09:04
    Niet zo vaak als dat ze bevoordeeld worden door de arbitrage, geef anders ff voorbeelden van benadeling door de arbitrage bij Ajax...
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8168
    maandag 12 februari 2018 om 09:14
    Dus als Ajax benadeeld wordt mogen jullie wel janken, maar als het omgekeerd gebeurd mag daar niks van gezegd worden omdat jullie vaker benadeekd dan bevoordeeld worden...? Snap je het zelf nog?
    Vind ik leuk
    Lucky Kes +4061
    maandag 12 februari 2018 om 09:22
    @Aziz

    Ik begrijp dat je ook wel eens benadeeld werd en daarom het niet gek is een keertje bevoordeeld te worden.
    Maar bekijk het eens van de Twente kant.
    Twente heeft tot nu toe alleen maar nadeel gehad van twijfelgevallen.
    Doelpunten (2x) ten onrechte afgekeurd, ten onrechte penalties tegen oa nu weer, geen terechte penalties gekregen oa tegen ADO vlak voor tijd, onterechte doelpunten tegen oa uit Heerenveen waaruit een onterechte vrije trap werd gescoort.
    En nee, dit is geen Calimero gedrag maar gewoon feiten!
    Het lijkt wel alsof de KNVB nog steeds niet kan verkroppen dat ze juridisch "verloren" hadden en op zo'n manier het goed wilt maken.
    Ik weet wel, is wel heel erg zwart wit.
    Vind ik leuk
    HanV +4375
    maandag 12 februari 2018 om 09:49
    Ja, het is de schuld van Twente dat Ajax ondermaats traint.
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    maandag 12 februari 2018 om 08:18
    Het is echt ongelofelijk waar we met zijn allen naar zitten te kijken.
    Dit kan alleen in Nederland.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1723
    maandag 12 februari 2018 om 08:24
    Nee hoor. In het buitenland voeren de scheidsrechters zelf tackles uit ;)
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    maandag 12 februari 2018 om 08:38
    Liever tackles dan dit.
    Vind ik leuk
    Jozef +38732
    maandag 12 februari 2018 om 08:56
    Ik weet dat je erg gesteld bent op jullie Maaiveld...
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    maandag 12 februari 2018 om 08:20
    Ik vond het wel mee vallen.. Twente is pissig omdat er wat te halen viel wat toch niet gelukt is.
    Blijkbaar is het Twente eigen om altijd naar anderen te wijzen
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    maandag 12 februari 2018 om 08:39
    Klopt ,daar had die onterechte penalty en die handsbal van Onana niks mee te maken....
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    maandag 12 februari 2018 om 08:46
    onterecht of niet, hij werd gegeven.. het blijft discutabel maar 100% onterecht is het ook niet. kortom hij kan gegeven worden.
    Onana was een misverstand. tjonge jonge.. ga lekker zout strooien over het wegdek ipv slakken..
    Vind ik leuk
    J. Staatsen +5758
    maandag 12 februari 2018 om 08:49
    Ja behoorlijk discutabel om een penalty te geven voor geen overtreding buiten de 16....
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    maandag 12 februari 2018 om 08:52
    behoorlijk makkelijk om de beelden 30x te zien en de scheidsrechter moet in luttele seconden een beslissing maken..

    het blijft mensen werk he..

    Vind ik leuk
    Werner1913 +8168
    maandag 12 februari 2018 om 09:15
    Dan ook niet meer zeuren als het omgekeerd gebeurd hè. Blijft mensenwerk.
    Vind ik leuk
    Morris +22867
    maandag 12 februari 2018 om 09:35
    Misschien graag even al mijn zeur momenten opnoemen..

    Verneem het graag van je
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 08:50
    Handsbal? Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar daar kwam geen handsbal in voor.....apart zeg dat dat niet in een samenvatting zit.....komt wel vaker voor bij Ajax iig...
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 08:20
    Een schande idd. En weer gaan ze het proberen. Gelukkig zijn ze er vorig jaar te laat aan begonnen. Gozobuy,Makkelie,Kuipers en Blom allemaal omgekocht? Of toch gewoon Ajax fans? Het scheelt nu al 7 pt in het voordeel vd Amsterdammers. Schande dit
    Vind ik leuk
    Kopsterk +7275
    maandag 12 februari 2018 om 08:26
    Was punt een geen overtredign bij de penal, en ten tweede was hij buiten de 16...ergo......Lucky Ajax..
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:31
    Het scheidsrechterkorps is gewoon om te huilen zo slecht, Naaihuis, Blom, Makkelie, Higler en Gozobuyuk zijn allemaal ver ondermaats maar mogen topwedstrijden in NL fluiten, wat een drama.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 08:35
    Hij gunt Ajax gewoon wat :) niets mis mee
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 12 februari 2018 om 08:42
    tja.. van alle kanten geholpen worden en dan nog geen kampioen worden , tiss wat he...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:14
    Haha en Psv word geholpen door een onverklaarbaar hoog gehalte aan geluk :)
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 12 februari 2018 om 09:19
    jaja..., die kennen we inmiddels wel.., PSV heeft de hulp niet nodig van scheidsrechters en media... , wordt een beetje zielig om het iedere keer over geluk te hebben. Feit is dat je 7 punten achter staat met hulp van alles en iedereen, triest toch...?..
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:20
    Die kennen we wel ja.... net als die van dat Ajax altijd de scheidsrechters mee heeft....
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 12 februari 2018 om 09:21
    is toch een feit, is discussie niet waard...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:24
    Feit is dat hier onlangs een artikel over verscheen en uit die cijfers bleek dat Ajax niet meer bevoordeeld werd dan andere clubs en dat heeft iedereen op Vp kunnen lezen... nu jij weer
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 12 februari 2018 om 09:41
    gisteren anders behoorlijk dacht ik zo... of wil je dat ook bestrijden... ; overtreding die geen overtreding was, was er ook nog eens buiten.... ,
    en al die wazige statistieken.... , daar staat waarschijnlijk bijvoorbeeld niet in hoeveel pingels dat je eigenlijk had moeten krijgen of in jullie geval juist niet....
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:43
    Ik snap dat een scheids die snel moet beslissen hem kan geven, als hij de beelden erbij had dan had hij hem waarschijnlijk niet gegeven maar dit gebeurt bij iedere club weleens

    Volgens de statistieken werd Ajax zelfs vaak benadeeld met name door Nijhuis... ik snap dat het leuk is om dit soort dingen te roepen maar goed
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 12 februari 2018 om 09:47
    neemt beslissing zonder assistent te raadplegen.... , is nogal cruciaal vind je zelf niet.... En ja gebeurt bij Ajax iets meer dan bij andere clubs.. maar snap wel dat je dat niet ziet of wil zien.. .
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:51
    Die statistieken zijn objectiever dan jij en ik en die wijzen wat anders uit...
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 12 februari 2018 om 09:54
    tuurlijk.. en sinterklaas bestaat ook...
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:56
    De statistieken liegen niet, maar ik zie al wat voor een persoon jij bent, daar valt niet mee te praten...
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 12 februari 2018 om 09:59
    nogmaals Jackie ; deze "statistieken" zijn waardeloos... ; waar staat bijvoorbeeld hoeveel pingels je eigenlijk had moeten krijgen,..? hetzelfde geldt voor gele / rode kaarten , vrije trappen... enz... Geloof jij lekker in je zogenaamde statistieken, prima toch ; feit blijft dat Ajax gisteren geen pingel had moeten krijgen..
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 16:37
    een statistiek is alleen valide als hij goed ingevuld wordt en daar heb ik grote twijfels bij dus in mijn ogen zijn deze statistieken net zo subjectief als vele meningen die hier over de pingel gaan. Ten 1e was het er buiten ten 2e was het geen overtreding, meneer Ziyech geeft zelf aan ik voelde iets en ben toen maar gaan liggen ik kon ook verder lopen. Ze moeten de regels eens onder de loep nemen als aanvaller mag ik de verdediger vastpakken wegduwen enzovoort als ik als verdediger de hand die mij vast houdt wegduw krijg ik een vrije trap tegen en misschien ook wel een kaart. Al dat gelul over voetbal is een contactsport, dat is het juist niet, ware het wel zo dan zou dat voor beide partijen moeten gelden. je mag in het bezit van de bal jezelf breed maken, meer ook niet en onder breed maken hoort niet met twee armen breed uit de bal afschermen, oh ja dat hoort er bij breed maken ook nog bij, je moet dan wel de bal controleren en niet een meter van je af hebben
    Vind ik leuk
    Stoep +1764
    maandag 12 februari 2018 om 09:09
    Jij bent iig eerlijk.
    Vind ik leuk
    Hansdeg +1323
    maandag 12 februari 2018 om 08:36
    Die schijt Turk is altijd voor Ajax, maar Kuipers altijd voor PSV en Higler voor Feijenoord.
    Vind ik leuk
    Setovitch +1430
    maandag 12 februari 2018 om 13:16
    hij heb gewoon nederlands paspoort hoor
    Vind ik leuk
    allround +1660
    maandag 12 februari 2018 om 09:02
    Die Turkse "grootoog" is de arrogantie zelve. Wanneer je zulke "fouten" maakt als ervaren scheidsrechter, dan lijkt het mij zinvol om eens zijn handel en wandel na te trekken. Of er klopt iets niet bij de KNVB? Want bij punt verlies van Ajax, zou de competitie al gespeeld zijn.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171846
    maandag 12 februari 2018 om 09:22
    Iedereen weet toch waar ze mee bezig zijn , dat daar nog iemand verbaasd over is ?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 09:29
    wat een onzin allemaal!! waar Ajax hem wel krijgt, krijgt PSV hem niet tegen! beide 100% strafschoppen natuurlijk
    Vind ik leuk
    Patje41 +777
    maandag 12 februari 2018 om 10:13
    de gele kaart voor Ligt was geen gele kaart
    Vind ik leuk
    Nick Kools +12403
    maandag 12 februari 2018 om 10:15
    Kutscheids!
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:51
    Het mag duidelijk zijn dat H. Ziyech gisteren een penalty versierde door tegen die speler van FC Twente aan te lopen en als een acteur met de vallende ziekte te gaan liggen in de 16. De gastjes hier die wekelijks lopen te janken dat PSV bevoordeeld wordt door de scheidsrechters hoor je hier vanzelfsprekend niets over zeggen. Net zo min als dat zij kunnen toegeven dat ook het voetbal van Ajax niet kampioenwaardig is en het aankijken niet waard was. Wellicht dat dit laatste mede een reden is waarom er gisteren wederom zoveel lege stoeltjes te zien waren in de Arena.
    Vind ik leuk
    Bhj +1603
    maandag 12 februari 2018 om 11:04
    Slap excuus om de scheidsrechter de schuld te geven.

    Het zit een keer mee bij Ajax. Vorige week werden we genaaid door Naaihuis, tegen Utrecht vergeet Makali op zijn minst 1x rood te trekken.

    Ach ja, you win some, you loose some
    Vind ik leuk
    Setovitch +1430
    maandag 12 februari 2018 om 13:01
    was natuurlijk geen strafschop maar peetje moet niet klagen het valt ook wellis zijn kant op
    Vind ik leuk
    Setovitch +1430
    maandag 12 februari 2018 om 13:18
    schijtsrechter niveau in de ED is niet je van het...
    Vind ik leuk
    redknap +1119
    maandag 12 februari 2018 om 13:30
    Ik noem dat smeerlapperij van Guzubujuk of hoe die mag heten.
    KNVB doe is wat aan die thuisfluiters!!!!.

    Oprotten met dit soort gasten
    Vind ik leuk
    14forever +8592
    maandag 12 februari 2018 om 14:27
    Buiten dat penalty moment, dat wel duidelijk een ovetreding was, maar buiten het stragschopgebied, was hij redelijk. Ten 2de was een punt niet verdiend geweest.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 21:49
    Ochgutte , tis wat.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws