Ik weet niet waar hij mee bezig was, hij gaf werkelijk alles aan Ajax

"Ik weet niet waar hij mee bezig was, hij gaf werkelijk alles aan Ajax"

maandag 12 februari 2018 om 08:14

Serdar Gözübüyük kan zich de komende dagen beter niet vertonen in Enschede en omstreken. Peet Bijen, verdediger van FC Twente, voelt zich ernstig benadeeld door de scheidsrechter.

Gözübüyük gaf Ajax in de tweede helft een penalty na een vermeende overtreding van Bijen op Hakim Ziyech. Lasse Schöne maakte vervolgens de treffer die later de winnende bleek te zijn (2-1). Bijen wijst met de beschuldigende vinger naar Gözübüyük. "Ik weet niet waar hij mee bezig was, hij gaf werkelijk alles aan Ajax", reageert de Twente-verdediger in gesprek met TC/Tubantia.

De makkelijk gegeven penalty spande de kroon voor Bijen, die kort daarvoor juist begon te geloven in een bonuspunt tegen Ajax. "Hakim wilde een een-twee aangaan met Huntelaar", kijkt hij terug op het moment. "Hij speelde de bal daarna naar voren en liep tegen me op. Het was absoluut geen penalty, en bovendien was het ook nog eens buiten het strafschopgebied."

Plaats een reactie

maandag 12 februari 2018 om 08:17
Toch niks nieuws dat de topclubs bevoordeeld worden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:22
Twente kreeg in de 2e helft, 2 vrije trappen mee. Waarvan eentje, in de 88e minuut, hij het voordeel bij Twente wegfloot.

En bedankt.
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 08:31
Als er niets positiefs over Feyenoord meer is te zeggen, is het altijd wel fijn dat je nog altijd negatief over Ajax kunt zijn he ;-)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:53
Over de gehele top 3 valt niks positiefs te melden. Alleen het eindresultaat is anders.

En over het waarom, probeer ik dan ff uit te leggen.
Vind ik leuk
Bhj +232
maandag 12 februari 2018 om 11:07
Top 3? Je bedoeld AZ neem ik dan aan?
Vind ik leuk
redknap +796
maandag 12 februari 2018 om 13:33
Top drie wat begroting betreft.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:32
Maar hij heeft wel een aanvoerdersband met RESPECT. Jammer dacht eerst dat dit wel een redelijke scheids ging worden.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:28
Dat respect is bij hem ver te zoeken. Heeft ons ook al kei en keihard genaaid!
Vind ik leuk
allround +1211
maandag 12 februari 2018 om 12:24
en niet 1 keer MN.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 13:09
Nee klopt, het is een eng mannetje. Onbetrouwbaar!
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 08:36
Tja, uiteindelijk krijg je op het eind net zo veel mee als tegen. Als Ajacied wil ik daar graag in geloven. Dan gaat er nog veel gerepareerd worden....

Als Twente zo weinig vrij trappen kreeg...zou dat misschien ook te maken kunnen hebben met de correcte manier van voetballen bij die andere gasten? ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 08:38]
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 08:43
Dit zullen we nog wel jaren aan moeten horen, terwijl de niet gegeven rode kaart tijdens FC Utrecht - Ajax allang weer vergeten is door de menigte.
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 08:47
Juist. Om het wat korter bij Twente te houden : zegt de naam Maaiveld uit de heenronde je nog iets?

;-)
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 08:55
Dat was toch die ene die kort voor rust iemands been probeerde te breken en na rust wist te scoren? Ja, dat kan ik me nog wel herinneren. Maar ik denk dat we in de minderheid hier zijn.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:29
En de natrappende hakim Stinkzwam dan ? Of is dat Oke ?
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 09:55
Hoor je mij dat zeggen? Daar had Ziyech idd een rode kaart voor kunnen krijgen. Blijft dat het op dat moment al 2-0 stond en Feyenoord ook al met 10 man speelde. Maar als ik zie hoe jij Hakim denkt te moeten noemen vraag ik me af of je dit in het juiste perspectief kunt zien.
Vind ik leuk
Bhj +232
maandag 12 februari 2018 om 11:12
Lekker laten lullen die droeftoeters zoals ik zeg.

Als jij zegt die niet gegeven, roepen hun niet gekregen. Als jij zegt nadeel zeggen zij voordeel.

Uiteindelijk is het de KNJB en heeft Ajax voordeel.

Lekker toch, laat maar lullen.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:04
weet je zeker niet meer dat de handballer Veltman mee deed bij Ajax
Vind ik leuk
Paul1982 +7799
maandag 12 februari 2018 om 11:14
Gefeliciteerd. Je selectieve geheugen werkt nog perfect!!
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 12:44
Jij weet als supporter zeker dat het hands was? Dat hij die bal raakte was duidelijk, of het een penalty was discutabel, maar niet voor jou en ik begrijp best dat je dat zo ziet...

Laten we het erop houden dat niet jij en ik helder kunnen oordelen hierover.

Wat ik vanuit de 'neutrale pers' vernam was toch erg wisselend. Er was op zijn minst discussie.
Diezelfde pers was redelijk unaniem over die Maaiveld. Die had er gewoon af gemoeten. Maar alles op een hoopje, de scheids besliste toen en ook gisteren, er was reden voor veel discussies en ik kan over beide wedstrijden gezien niet echt voordeel voor de ene of de andere partij zien...
Vind ik leuk
Bhj +232
woensdag 14 februari 2018 om 10:36
Ga je nou eens bezig houden met je eigen cluppie kerel, die kunnen je support waarschijnlijk goed gebruiken.
In plaats van altijd maar te kijken naar ons. Je heb toch zo een afkeer/afgunst/hekel aan Ajax, waarom let je er dan zo op? Koester je dan misschien toch wat liefde voor ons aller Ajax?
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:17
waarom mag een Ajax supporter overal op ageren en een Twente supporter niet leg mij dat eens uit of is dit een verdekte Ajax site. Al meer dan 50 jaar ben ik mijn clubje trouw en ben ik er zo goed als elke wedstrijd, daarnaast ben ik voetballiefhebber en of je het geloofd of niet er is ook een tijd geweest dat ik Ajax een leuke club vond, maar vanaf het moment dat men daar buiten de schoenen is gaan lopen werd dat snel bekoeld. waarom is er sprake van een uber club en zijn alle andere supporters Calimero's? ik sta niet boven andere supporters en mijn club ook niet en weet ook wel dat het huidige spelersmateriaal niet je dat is, maar dat vind ik ook van de andere clubs. ik heb veel uitwedstrijden bezocht en ben ook enkele keren in de Arena geweest. Nergens heb ik mij zo onwelkom gevoeld als in de Arena. ik heb nog nooit trammelant gemaakt bij welke wedstrijd dan ook, maar de manier waarop ik telkens ontvangen werd in de Arena gaf mij het gevoel dat ik een crimineel was. dat en het buiten de schoenen lopen heeft mijn gevoel voor Ajax zo sterk bekoeld.
Vind ik leuk
Bhj +232
woensdag 14 februari 2018 om 13:36
Oh ik zeg niet dat je niet mag reageren hoor. Lijkt me alleen dat je, je tijd beter kunt besteden.

Grappig dat je vind dat we buiten ons schoenen lopen. Jullie maken ons een uber club, door het calimero gedrag. Als men ons zo benaderd, dan gaan wij ons zo gedragen.

Je suggereert dat ik boven andere supporters sta, maar dan heb je het niet helemaal goed begrepen. Ik sta boven de onzin die vele uitkramen. Het gehuil en gejank over dat wij meer voordeel hebben dan een ander en weet ik veel wat voor slap gelul.

Dat je, je niet welkom voelt in de Arena heeft toch geen flikker met Ajax te maken, wat verwacht je? Dat je stoeltje warm gehouden is en je biertje klaar staat of zo? Wat een slap gelul weer.

Ik heb me bij geen enkele uitwedstrijd welkom gevoeld, op Anderlecht na. ik heb ook aardig wat stadia gezien. Ik zal je sterker vertellen, wij zijn ook nergens welkom. Geeft verder niet, ik zeik er niet over. Geeft mij alleen maar een mooi gevoel, ik hou ervan.

En wellicht moeilijk te geloven, maar ik heb ook nooit trammelant gemaakt. Wel eens in beland, maar nooit gemaakt of gewild.

Als de stewards, politie en suppoosten in Amsterdam jouw een gevoel geven dat je een crimineel bent, dan geef je Ajax de schuld.....Logisch man, echt die mensen zijn ook echt de club.

Maar goed, denk wat je wil, vind wat je vind. Zal mij een worst wezen verder en geloof me, de rest van mijn mede Ajacieden ook, een enkeling uitgezonderd misschien.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:59
euh.... dat klopt net niet helemaal.....
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 09:02
Haha, vertel...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:06
het is carnaval daar past dit grapje precies bij. Kom op zeg kijk alleen eens hoe vaak Ajax spelers onder kaarten uitkomen en dan durf jij te spreken over correcte manier van spelen!
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 12:36
Twee overtredingen in een helft.

Het zegt niet alles, maar wel veel vind ik.

En nee, ik praat de 'onzen' niet goed, alleen zie ik niet het minste kleinste beetje verschil met wat andere spelers bij andere clubs doen. Sorry, dat zie ik dus echt niet.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 02:12
Hé Jos Willemsen, interessante claim...

Klopt dit wel? Even wat cijfertjes.

Ajax heeft dit seizoen 38 keer de gele kaart ontvangen, tegen Feyenoord 25 {minst van alle clubs}, psv 33

Ook maakte Ajax méér overtredingen dan Feyenoord en psv, zij het in een heel andere verhouding; Ajax-278, Feyenoord-247, psv-250

Per gele kaart:
Ajax 7.32 overtredingen
Feyenoord 9.88
psv 7.58

Als je vervolgens kijkt naar bijvoorbeeld de verdedigende middenvelder, dan zie je dat er in de eredivisie 1 speler is die er écht vaak zonder kaart vanaf komt.

Schone- 17 overtredingen 6 keer geel
Amhadi- 41 overtredingen 1 keer geel
Hendrix- 33 overtredingen 3 keer geel

Opvallend vind je niet?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 13 februari 2018 om 02:22]
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:14
jij bekijkt statistieken die weergeven waar voor gefloten is, ik praat over overtredingen waar niet voor gefloten is. Daarnaast kan je deze gegevens niet 1 op 1 met elkaar vergelijken, het gaat om de zwaarte van de overtreding en om het effect van de overtreding. Afgelopen zondag hebben de scheidsrechterlijke dwalingen de punten naar Amsterdam gebracht, daar ageer ik op en niet op Ajax of Fijenoord of PSV. Twente is gewoon ( zowel de uit als de thuis wedstrijd tegen Ajax) van de punten bestolen en dat kan aan het einde van de rit voor degradatie zorgen. Daar ageer ik op, maar daar worden geen statistieken van gemaakt, waar vind je de handsbal van Onane terug, waar vind je de handsbal van Veltman terug, waar vind je terug dat de pingel ten onrechte was, die vind je geen van allen in een statistiek terug.
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 20:47
Jos,

Klopt. Van zaken die niet gebeurd/geconstateerd zijn is de documentatie gebrekkig. Zo is de rode kaart van Hooiveld tegen Ajax onmogelijk vindbaar.

Overigens werkt het zo met de statistiek in z'n algemeen: aan het einde van de rit zijn er net zoveel plussen en minnen.

Tenzij...... een complot. Laat me niet lachen.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 07:36
je mag er om lachen wat mij betreft, maar de feiten geven anders weer. Jij en velen met jou blijven hangen in de actie van Hooiveld, maar de acties van Veltman ( niet alleen de handsbal) vergeet je voor het gemak even ook de acties van Neres schijnen er niet toe te doen
Vind ik leuk
Bhj +232
woensdag 14 februari 2018 om 13:39
En maar proberen de zwarte piet toe te spelen, walgelijk eigenlijk. Het ergste van alles, je ziet het zelf niet eens.

Hou toch eens op man vent. Statistieken spreken voor zich. Ga je vallen over een paar overtredingen waar niet voor gefloten is. Alsof dat bij andere helemaal niet zo is......

Objectiviteit is ver te zoeken. Het verlies en de stand op de ranglijst doet je te veel pijn denk ik dan maar.
Vind ik leuk
Bhj +232
maandag 12 februari 2018 om 11:09
Dat zeg ik, vermoeiend die calimero;s.
Ze zien alleen wat niet mee zit, nooit wat wel mee zit.

Laat lekker lullen die jankerds man, niks mee te maken willen hebben. Daar moeten wij boven staan. Dat is ook meestal zo, daarom vinden ze ons arrogant.

Stelletje droeftoeters, huilen om de scheids terwijl je gewoon terecht die wedstrijd heb verloren. Ajax was toch gewoon de betere simpel zat, uithuilen en verder gaan moeten ze.
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 12:39
Grappig ja.

Als PSV in de laatste seconden telkens de meubelen redt, dan moet dat als een kwaliteit (die ik trouwens onderschrijf) gezien worden. Als Ajax dik verdiend wint gisteren, dan begint het gezeik over een scheids. Weet je, als die pingel niet was gegeven, dan was het restant ook anders verlopen. Gezien het spelbeeld had Ajax nog wel gedrukt en gescoord.

Gewoon een terechte overwinning. Niks aan de hand....;-)
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:16
volgens mij bedoel je nu de Ajax supporters die week in week uit hun gal spuien over Nijhuis maar nergens aangeven wat hun eigen spelers een geluk hebben gehad dat ze niet beboet zijn ( zelfs regelmatig ipv beboet beloond zijn door bewust de verkeerde kant op te fluiten)
Vind ik leuk
Bhj +232
dinsdag 13 februari 2018 om 11:05
Naaihuis is naaihuis. Die naait Ajax altijd. Daar kunnen we al lang mee leven hoor. Alleen zoals het een echte Ajacied en Amsterdammer betaamd, zeiken we er wel graag over.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 07:38
een goede omschrijving van veel Ajax supporters hier, ze worden jaar in jaar uit op alle manieren geholpen en nog hebben ze iets te klagen.
Vind ik leuk
Bhj +232
woensdag 14 februari 2018 om 13:40
Jouw mening, kom met harde bewijzen dan man. Slappe geouwehoer van je.
Nu je heb gezegd dat je al 50 jaar naar je cluppie gaat, begrijp ik het wel beter.

Je bent gewoon een verbitterde ouwe zeikende tukker. Probeer er nog wat van te maken man, die laatste jaren, doe niet zo verbitterd.
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 16:09
Bravo wat een ontlading ik ben er helemaal ondersteboven van. wat een taal gebruik. wat ben ik blij dat ik in een andere tijd opgegroeid ben als jij, zwaar he die pubertijd!!!!!
Vind ik leuk
rpaulp50 +4491
maandag 12 februari 2018 om 09:16
Graag gedaan....!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:15
kan me dit jaar nog een wedstrijd herinneren in enschede, waarbij spelers van Twente goed weg kwamen dat ze geen 2de gele kaart kregen( weet even niet meer wie de scheids toen was)

maar bij een 0 - 2 stand, hadden er 2 man van afgemoeten. dus soms zit het mee en soms tegen
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 09:18
Higler...
Vind ik leuk
dinsdag 13 februari 2018 om 08:17
je vergeet dat er ook enkele Ajax spelers vanaf hadden gemoeten onder andere die handballer of reserve keeper meneer Veltman.
Vind ik leuk
Bhj +232
maandag 12 februari 2018 om 11:06
Calimero ten top dit natuurlijk.

Optisch bedrog, topclubs komen veel vaker in de positie om iets mee te kunnen krijgen. Daardoor lijkt het zo.

Vermoeiend altijd dat extreme Calimero gedrag. Het is niet eerlijk, want zij zijn groot en ik is klein.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:11
Mee eens, de aanvallende partij die het grootste deel van de wedstrijd op de helft van de tegenpartij speelt zal het meeste mee krijgen en de verdedigde partij het meeste tegen, dus de top 3 krijgt gewoon meer mee! alleen speelt mijn club niet vaak op de helft van de tegenpartij!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 11:23
Het is pas echt vermoeiend als Ajax zich eens benadeeld voelt. Al gebeurt dat een stuk minder vaak
Vind ik leuk
woensdag 14 februari 2018 om 11:20
Dit wat jij doet is juist Calimero gedrag, wat maakt jou groter dan mij. als ik mijn mening geef is het Calimero gedrag en als jij iets zegt is het de waarheid. Juist dat is vermoeiend wanneer leer je eens dat Voetbal meer is dan Ajax en Nederland meer is dan Amsterdam?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:17
Piep piep huilie huilie, als ze bij Ajax vandeweek op de training nou eens hadden geoefend op ballen afmaken dan was het 6-1 geworden
Vind ik leuk
Old Star +5034
maandag 12 februari 2018 om 08:21
Maar dat gebeurde niet en hadden ze inderdaad alle hulp nodig die ze konden krijgen. T is volgens mij niet heel moeilijk om toe te geven dat t geen pingel was. Net als het onterecht afgekeurde doelpunt van excelsior. Behoorlijke miskleunen allemaal.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:23
Tja, toegeven bestaat niet in hun woordenboek denk ik.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:32
Net als dat heel Eindhoven e.o. beweerde dat het terecht was dat PSV tegen Excelsior geen pingel tegen kreeg nadat Zoet die aanvaller met 2 armen bij de beentjes onderuit trok?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:12
Nee hoor, ik kan best toegeven dat we daar goed wegkwamen. Maar het gaat nu toch niet over PSV?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:06
Ik reageer toch op PinPelado en niet op jou? Ik val erover dat er weer een onder zn steen vandaan kruipt en valt over zogenaamd wel of niet toegeven terwijl een week geleden een vergelijkbaar geval zogenaamd “niet waar was”. Iets met de pot verwijt de ketel..

Trouwens bij dezen, die pingel voor Ajax was zwaar gegeven, zo goed?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:16
@Darmian........

Zo'n reactie had ik wel verwacht.
Met alle respect, maar ik heb wel eens vaker aangegeven dat jullie Ajax supporters (op uitzonderingen na) altijd wat anders weergeven om maar niet te hoeven toe te geven of om het verhaal een andere wending te geven.
Wat heeft PSV -Excelsior nou in Gods naam te maken met het gebeuren bij Ajax - Twente en Excelsior - NAC?
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 09:24
'jullie Ajax supporters`...

Met zulk soort zinnetjes heb ik altijd moeite. Spreek vooral mensen persoonlijk aan op wat gezegd wordt.

In een ander artikel hier over Nijhuis heb ik ff discussie met ene Stoep. Hij verlegt de discussie van Nijhuis en wat Luuk daar van vindt naar de leidsman bij Ajax gisteren....

Conclusie : Stoep moet wel een Ajacied zijn....

Stoepje... Lees je mee?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:42
@Jozef
Sorry dat jij je aangesproken voelt.
Ik zeg ook "op uitzonderingen na".
Zo is Mojo, een ajax supporter, vrij objectief en kan ik goede discussies met hem voeren.
Maar de meesten hier, die zeggen Ajax supporter te zijn, weten het altijd weer op een andere boeg te gooien.
Vandaar dat ik zei "jullie Ajax supporters op uitzonderingen na".
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 09:49
Oké.
Ik vind dat gewoon vervelend en ik ben ervan overtuigd dat het overal gebeurt. Dat is alles eigenlijk.... ;-)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:52
No hard feelings ;-)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:29
Maar dat had ik eerder al een keer toegegeven, het was zwaar bestraft die pingel maar waar het mij om gaat is dat “jullie psv supporters” beweren dst Ajax altijd gematst wordt t.o.v. Psv maar in de praktijk gebeurt het over en weer
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:41
Oke, maar ik ben geen PSV supporter.
Ik reageerde alleen maar op wat PSV hier mee te maken had ipv bv een tegen argument te stellen dat jullie (Ajax) ook wel eens benadeeld zijn.
Dan had ik nml niet (hoeven) gereageert ;-)
Vind ik leuk
Nistel +1438
maandag 12 februari 2018 om 08:21
Dat is een gebrek van Ajax. Daar heeft Twente geen boodschap aan. Wel aan het schandalige optreden van de arbitrage.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:30
Moeten ze wel gaan oefenen. Hebben ze blijkbaar niet gedaan. Toch lekker als je dan nog altijd op de scheids kan rekenen. ;) Het is helaas zo dat er toch vaak in het voordeel van de topclubs gefloten wordt. Of gaan we dat ontkennen? Je zag het vorig jaar in het begin van het seizoen keer op keer bij Feyenoord.
Vind ik leuk
J Kiprich +9732
maandag 12 februari 2018 om 08:35
Noem eens twee voorbeelden?
Vind ik leuk
Ryan82 +671
maandag 12 februari 2018 om 08:34
Het gaat toch om de scheidsrechter niet dat ajax vergeet om te scoren?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:49
maar hoe vaak is ajax niet benadeeld? nu valt het 1x in voordeel van ajax en heel nederland begint te janken! als wij toen wat zeiden over de scheids dan riep iedreen dat we niet moesten janken en gewoon met ruime cijfers winnen! de scheidsrechters in nederland zijn allemaal dag in dag uit nu al jaren waardeloos. niks nieuw onder de zon.. misschien video ref erbij en beelden terug kijken! en denk dat in het algemeen ajax daar meer baat bij heeft want de malen dat ajax benadeeld word is vele malen meer dan dit keertje!
Vind ik leuk
Kopsterk +4746
maandag 12 februari 2018 om 09:04
Niet zo vaak als dat ze bevoordeeld worden door de arbitrage, geef anders ff voorbeelden van benadeling door de arbitrage bij Ajax...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:14
Dus als Ajax benadeeld wordt mogen jullie wel janken, maar als het omgekeerd gebeurd mag daar niks van gezegd worden omdat jullie vaker benadeekd dan bevoordeeld worden...? Snap je het zelf nog?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:22
@Aziz

Ik begrijp dat je ook wel eens benadeeld werd en daarom het niet gek is een keertje bevoordeeld te worden.
Maar bekijk het eens van de Twente kant.
Twente heeft tot nu toe alleen maar nadeel gehad van twijfelgevallen.
Doelpunten (2x) ten onrechte afgekeurd, ten onrechte penalties tegen oa nu weer, geen terechte penalties gekregen oa tegen ADO vlak voor tijd, onterechte doelpunten tegen oa uit Heerenveen waaruit een onterechte vrije trap werd gescoort.
En nee, dit is geen Calimero gedrag maar gewoon feiten!
Het lijkt wel alsof de KNVB nog steeds niet kan verkroppen dat ze juridisch "verloren" hadden en op zo'n manier het goed wilt maken.
Ik weet wel, is wel heel erg zwart wit.
Vind ik leuk
HanV +2674
maandag 12 februari 2018 om 09:49
Ja, het is de schuld van Twente dat Ajax ondermaats traint.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:18
Het is echt ongelofelijk waar we met zijn allen naar zitten te kijken.
Dit kan alleen in Nederland.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:24
Nee hoor. In het buitenland voeren de scheidsrechters zelf tackles uit ;)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:38
Liever tackles dan dit.
Vind ik leuk
Jozef +25884
maandag 12 februari 2018 om 08:56
Ik weet dat je erg gesteld bent op jullie Maaiveld...
Vind ik leuk
Morris +16931
maandag 12 februari 2018 om 08:20
Ik vond het wel mee vallen.. Twente is pissig omdat er wat te halen viel wat toch niet gelukt is.
Blijkbaar is het Twente eigen om altijd naar anderen te wijzen
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:39
Klopt ,daar had die onterechte penalty en die handsbal van Onana niks mee te maken....
Vind ik leuk
Morris +16931
maandag 12 februari 2018 om 08:46
onterecht of niet, hij werd gegeven.. het blijft discutabel maar 100% onterecht is het ook niet. kortom hij kan gegeven worden.
Onana was een misverstand. tjonge jonge.. ga lekker zout strooien over het wegdek ipv slakken..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:49
Ja behoorlijk discutabel om een penalty te geven voor geen overtreding buiten de 16....
Vind ik leuk
Morris +16931
maandag 12 februari 2018 om 08:52
behoorlijk makkelijk om de beelden 30x te zien en de scheidsrechter moet in luttele seconden een beslissing maken..

het blijft mensen werk he..

Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:15
Dan ook niet meer zeuren als het omgekeerd gebeurd hè. Blijft mensenwerk.
Vind ik leuk
Morris +16931
maandag 12 februari 2018 om 09:35
Misschien graag even al mijn zeur momenten opnoemen..

Verneem het graag van je
Vind ik leuk
Kopsterk +4746
maandag 12 februari 2018 om 08:50
Handsbal? Ik heb alleen de samenvatting gezien, maar daar kwam geen handsbal in voor.....apart zeg dat dat niet in een samenvatting zit.....komt wel vaker voor bij Ajax iig...
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 08:20
Een schande idd. En weer gaan ze het proberen. Gelukkig zijn ze er vorig jaar te laat aan begonnen. Gozobuy,Makkelie,Kuipers en Blom allemaal omgekocht? Of toch gewoon Ajax fans? Het scheelt nu al 7 pt in het voordeel vd Amsterdammers. Schande dit
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:25
HAhaah Ajax syndroom strikes double today. Stoepje ziet weer complete complottheorieën.
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 08:28
Iedereen ziet en weet dat alleen de blinde Ajax volgers. Hihi
Vind ik leuk
Kopsterk +4746
maandag 12 februari 2018 om 08:26
Was punt een geen overtredign bij de penal, en ten tweede was hij buiten de 16...ergo......Lucky Ajax..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:31
Het scheidsrechterkorps is gewoon om te huilen zo slecht, Naaihuis, Blom, Makkelie, Higler en Gozobuyuk zijn allemaal ver ondermaats maar mogen topwedstrijden in NL fluiten, wat een drama.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:35
Hij gunt Ajax gewoon wat :) niets mis mee
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 08:42
tja.. van alle kanten geholpen worden en dan nog geen kampioen worden , tiss wat he...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:14
Haha en Psv word geholpen door een onverklaarbaar hoog gehalte aan geluk :)
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:19
jaja..., die kennen we inmiddels wel.., PSV heeft de hulp niet nodig van scheidsrechters en media... , wordt een beetje zielig om het iedere keer over geluk te hebben. Feit is dat je 7 punten achter staat met hulp van alles en iedereen, triest toch...?..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:20
Die kennen we wel ja.... net als die van dat Ajax altijd de scheidsrechters mee heeft....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:21
is toch een feit, is discussie niet waard...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:24
Feit is dat hier onlangs een artikel over verscheen en uit die cijfers bleek dat Ajax niet meer bevoordeeld werd dan andere clubs en dat heeft iedereen op Vp kunnen lezen... nu jij weer
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:41
gisteren anders behoorlijk dacht ik zo... of wil je dat ook bestrijden... ; overtreding die geen overtreding was, was er ook nog eens buiten.... ,
en al die wazige statistieken.... , daar staat waarschijnlijk bijvoorbeeld niet in hoeveel pingels dat je eigenlijk had moeten krijgen of in jullie geval juist niet....
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:43
Ik snap dat een scheids die snel moet beslissen hem kan geven, als hij de beelden erbij had dan had hij hem waarschijnlijk niet gegeven maar dit gebeurt bij iedere club weleens

Volgens de statistieken werd Ajax zelfs vaak benadeeld met name door Nijhuis... ik snap dat het leuk is om dit soort dingen te roepen maar goed
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:47
neemt beslissing zonder assistent te raadplegen.... , is nogal cruciaal vind je zelf niet.... En ja gebeurt bij Ajax iets meer dan bij andere clubs.. maar snap wel dat je dat niet ziet of wil zien.. .
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:51
Die statistieken zijn objectiever dan jij en ik en die wijzen wat anders uit...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:54
tuurlijk.. en sinterklaas bestaat ook...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:56
De statistieken liegen niet, maar ik zie al wat voor een persoon jij bent, daar valt niet mee te praten...
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:59
nogmaals Jackie ; deze "statistieken" zijn waardeloos... ; waar staat bijvoorbeeld hoeveel pingels je eigenlijk had moeten krijgen,..? hetzelfde geldt voor gele / rode kaarten , vrije trappen... enz... Geloof jij lekker in je zogenaamde statistieken, prima toch ; feit blijft dat Ajax gisteren geen pingel had moeten krijgen..
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 16:37
een statistiek is alleen valide als hij goed ingevuld wordt en daar heb ik grote twijfels bij dus in mijn ogen zijn deze statistieken net zo subjectief als vele meningen die hier over de pingel gaan. Ten 1e was het er buiten ten 2e was het geen overtreding, meneer Ziyech geeft zelf aan ik voelde iets en ben toen maar gaan liggen ik kon ook verder lopen. Ze moeten de regels eens onder de loep nemen als aanvaller mag ik de verdediger vastpakken wegduwen enzovoort als ik als verdediger de hand die mij vast houdt wegduw krijg ik een vrije trap tegen en misschien ook wel een kaart. Al dat gelul over voetbal is een contactsport, dat is het juist niet, ware het wel zo dan zou dat voor beide partijen moeten gelden. je mag in het bezit van de bal jezelf breed maken, meer ook niet en onder breed maken hoort niet met twee armen breed uit de bal afschermen, oh ja dat hoort er bij breed maken ook nog bij, je moet dan wel de bal controleren en niet een meter van je af hebben
Vind ik leuk
Stoep +1869
maandag 12 februari 2018 om 09:09
Jij bent iig eerlijk.
Vind ik leuk
Hansdeg +785
maandag 12 februari 2018 om 08:36
Die schijt Turk is altijd voor Ajax, maar Kuipers altijd voor PSV en Higler voor Feijenoord.
Vind ik leuk
Setovitch +1061
maandag 12 februari 2018 om 13:16
hij heb gewoon nederlands paspoort hoor
Vind ik leuk
allround +1211
maandag 12 februari 2018 om 09:02
Die Turkse "grootoog" is de arrogantie zelve. Wanneer je zulke "fouten" maakt als ervaren scheidsrechter, dan lijkt het mij zinvol om eens zijn handel en wandel na te trekken. Of er klopt iets niet bij de KNVB? Want bij punt verlies van Ajax, zou de competitie al gespeeld zijn.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:20
Deze man heeft dezelfde arrogante rotuitstraling als Kuipers en fluit echt verschrikkelijk slecht. Fluit altijd in het voordeeel van de thuisclub.
Vind ik leuk
stratumseind +101677
maandag 12 februari 2018 om 09:22
Iedereen weet toch waar ze mee bezig zijn , dat daar nog iemand verbaasd over is ?
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 09:29
wat een onzin allemaal!! waar Ajax hem wel krijgt, krijgt PSV hem niet tegen! beide 100% strafschoppen natuurlijk
Vind ik leuk
rik1958 +165
maandag 12 februari 2018 om 10:13
de gele kaart voor Ligt was geen gele kaart
Vind ik leuk
Nick Kools +12344
maandag 12 februari 2018 om 10:15
Kutscheids!
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 10:51
Het mag duidelijk zijn dat H. Ziyech gisteren een penalty versierde door tegen die speler van FC Twente aan te lopen en als een acteur met de vallende ziekte te gaan liggen in de 16. De gastjes hier die wekelijks lopen te janken dat PSV bevoordeeld wordt door de scheidsrechters hoor je hier vanzelfsprekend niets over zeggen. Net zo min als dat zij kunnen toegeven dat ook het voetbal van Ajax niet kampioenwaardig is en het aankijken niet waard was. Wellicht dat dit laatste mede een reden is waarom er gisteren wederom zoveel lege stoeltjes te zien waren in de Arena.
Vind ik leuk
Bhj +232
maandag 12 februari 2018 om 11:04
Slap excuus om de scheidsrechter de schuld te geven.

Het zit een keer mee bij Ajax. Vorige week werden we genaaid door Naaihuis, tegen Utrecht vergeet Makali op zijn minst 1x rood te trekken.

Ach ja, you win some, you loose some
Vind ik leuk
Setovitch +1061
maandag 12 februari 2018 om 13:01
was natuurlijk geen strafschop maar peetje moet niet klagen het valt ook wellis zijn kant op
Vind ik leuk
Setovitch +1061
maandag 12 februari 2018 om 13:18
schijtsrechter niveau in de ED is niet je van het...
Vind ik leuk
redknap +796
maandag 12 februari 2018 om 13:30
Ik noem dat smeerlapperij van Guzubujuk of hoe die mag heten.
KNVB doe is wat aan die thuisfluiters!!!!.

Oprotten met dit soort gasten
Vind ik leuk
14forever +7323
maandag 12 februari 2018 om 14:27
Buiten dat penalty moment, dat wel duidelijk een ovetreding was, maar buiten het stragschopgebied, was hij redelijk. Ten 2de was een punt niet verdiend geweest.
Vind ik leuk
maandag 12 februari 2018 om 21:49
Ochgutte , tis wat.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

"Ik weet niet waar hij mee bezig was, hij gaf werkelijk alles aan Ajax"