Ik had vroeger een gruwelijke hekel aan analisten en nu zit ik er zelf

    "Ik had vroeger een gruwelijke hekel aan analisten en nu zit ik er zelf"

    maandag 19 februari 2018 om 16:47

    Ronald Waterreus geniet van zijn baan als voetbalanalist en dat terwijl de ex-PSV'er voorheen juist een hekel had aan analisten. In gesprek met De PSV Supporter vertelt Waterreus over zijn baan. 

    "Ik had vroeger een gruwelijke hekel aan analisten en nu zit ik er zelf", begint Waterreus. "Een beetje raar is het wel. Het analyseren op zich is leuk: je kijkt naar een wedstrijd, je vindt er iets van en zegt er iets over. Maar wat ik er nooit leuk aan vond en ook nooit leuk ga vinden, is dat hetgeen je zegt weer een reactie uitlokt. Gelukkig zit ik niet op sociale media en heb ik er niet zo'n last van, maar je kunt je in principe de hele week bezighouden met de reacties op wat je zondagavond hebt gezegd."

    Waarom Waterreus dan toch zo geniet van zijn job als analist, vindt hij moeilijk te zeggen. "Dat weet ik ook niet… We zullen allemaal toch ergens wel een beetje ijdel zijn, denk ik. Ik dus ook. Ik vind gewoon dat ik iets te melden heb. Daar zullen heel veel mensen het mee oneens zijn en dat mag ook gerust, maar programma's vragen je omdat je een mening hebt", aldus Waterreus. 

    Lees meer over:Eredivisie

    Plaats een reactie

    Midden-Noord +78307
    maandag 19 februari 2018 om 16:53
    Ronald heeft zeker wat te zeggen, dat hebben wij ook.
    Vind ik leuk
    davidben +3411
    maandag 19 februari 2018 om 16:55
    Waterreus heeft een natte mop op z'n kop.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 17:33
    Beter een natte mop
    dan een opgeschoren Nazi-kop.
    Vind ik leuk
    davidben +3411
    maandag 19 februari 2018 om 17:35
    Precies! Dan heb je gelukkig altijd nog de keuze voor je eigen haarstijl.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78307
    maandag 19 februari 2018 om 17:36
    En dat zeg je tegen mij waarom? :p
    Vind ik leuk
    davidben +3411
    maandag 19 februari 2018 om 17:43
    In woorden van Ramses Shaffy - Laat me
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78307
    maandag 19 februari 2018 om 17:53
    Geen idee wat dat is, hahaha :D
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    maandag 19 februari 2018 om 16:53
    Kan ie dat niet lekker alleen aan zijn vrouw doen dan en niet aan ons?
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:57
    Gewoon de tv niet aan zetten. Dan kan hij praten wat hij wil. Maar last van hebben, doe ik niet.
    Bij sommige mensen in mijn omgeving kan dat niet. Helaas. En de hele dag met oordopjes rondlopen, staat een beetje raar.
    Of niet?
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78307
    maandag 19 februari 2018 om 18:02
    Het is niet aan mij maar of het raar staat als je oordoppen in hebt boeit toch niet. De maatschappij draait erop, wat een ander heeft moet de ander ook. Wat de ander raar vind, vind de ander ook raar.

    Daar doen wij toch niet aan mee Wim? (ik niet)
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:05
    Mijn dochter zou me niet meer aan kijken. En zo moet je je toch een beetje aan passen, aan de maatschappij.
    Of ik wil of niet.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 16:54
    Waterkneus blijf voor goed weg ...
    Vind ik leuk
    Antikunstgras +11607
    maandag 19 februari 2018 om 18:53
    Een ex-psver he....
    Vind ik leuk
    Hyena +26915
    maandag 19 februari 2018 om 16:54
    "Ik had vroeger een gruwelijke hekel aan analisten en nu zit ik er zelf"

    En daardoor hebben wij nu een gruwelijke hekel aan analisten.
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    maandag 19 februari 2018 om 16:58
    Jammer dat ik dit maar één keer kan liken. TOP!
    De meeste kramen zo'n onzin uit en soms komt het er zo beroerd uit, dat ik maar iets te drinken ga halen.
    Vind ik leuk
    Bulldog 1 +951
    maandag 19 februari 2018 om 17:02
    Ik snap je Mari en dat soort gasten willen wat zeggen over ons hwahaha
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 18:55
    Ik heb hem een extra like gegeven voor jou. Haha.
    Vind ik leuk
    Micha EL +800
    maandag 19 februari 2018 om 19:06
    Volgens mij doet iedereen die hier op vp zit het zelfde als waterreus. Iedereen is een analist, iedereen heeft een mening de ene op tv de andere hier bij vp etc. Etc.
    Vind ik leuk
    Feye1908 +8317
    maandag 19 februari 2018 om 16:55
    Kan hij niet lekker tegen een net geverfd tuinhek gaan lullen?
    Vind ik leuk
    Butsbal +11613
    maandag 19 februari 2018 om 16:55
    Jij met de nadruk op anaal ja
    Vind ik leuk
    Blindsy +7195
    maandag 19 februari 2018 om 16:56
    Ach, ik had vroeger een gloeiende hekel aan jou, en dat heb ik nog steeds...
    Vind ik leuk
    Mari +5131
    maandag 19 februari 2018 om 16:56
    Misschien de centen? Ronald
    Vind ik leuk
    jtodam +560
    maandag 19 februari 2018 om 16:59
    De meeste narcisten vinden dat ze wat te melden hebben ja en of anderen het daar mee eens zijn is voor hun bijzaak.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6103
    maandag 19 februari 2018 om 16:59
    Wel een hele slechte analist zeg

    Kan alleen maar open deuren intrappen
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8466
    maandag 19 februari 2018 om 17:00
    Zeg dat maar tegen die wielrenners van je.
    Vind ik leuk
    maandag 19 februari 2018 om 17:01
    Ja hoor daar is hij weer.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +8466
    maandag 19 februari 2018 om 17:07
    Eigenlijk wel grappig dat hij zichzelf echt als analist ziet. Grappig/zielig..
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +160
    maandag 19 februari 2018 om 17:07
    Als hij maar beter wordt dan Arnold Bruggink vind ik het goed.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7559
    maandag 19 februari 2018 om 17:40
    Als je slecht dan Bruggink bent mag je helemaal niet vrij rondlopen.
    Vind ik leuk
    Degraaf +14454
    maandag 19 februari 2018 om 17:29
    Ik had vroeger een gruwelijke hekel aan Waterreus en nu......nog meer.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 17:39
    Ik vind Ronald wel redelijk origineel, die lult niemand na.

    PSV-ers haten hem om 1 of andere reden.
    Ajacieden haten hem omdat hij van PSV was.
    Ik ben er voor om analisten te kopen die supporter van een kleine club zijn. Analisten van Tobclubs, spreken altijd maar 2/3e keer de waarheid.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    HanV +3384
    maandag 19 februari 2018 om 18:13
    Misschien kunnen ze de analisten ook een clubtenue aandoen net zoals de e-sporters dat is ook wel handig voor de jongere kijkers.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 18:23
    Haha, ja, leuk idee, welk shirt moet Perez dan aan?
    Hooijdonk is altijd wel vriendelijk over Feijenoord.
    Maar als het dan gaat over v Persie dan wordt 't weer iets anders, je moet bijna een graad in psycho-wetenschap hebben om te weten welke analist 't dichtste bij de waarheid komt.
    Vind ik leuk
    FSCeara +7559
    maandag 19 februari 2018 om 17:39
    Ik had vroeger al een hekel aan je en nu nog steeds !
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78307
    maandag 19 februari 2018 om 17:39
    Wat een hatelijke berichten hier op de topic, niet normaal meer. Hiermee lig je dus de Nederlanders bloot, dit zijn ze van tegenwoordig.

    Man man man wat een erbarmelijk niveau zeg. Triest!
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 17:42
    M-N... het zijn allemaal blaffende k*ttelikkertjes die blaffen naar de postbode... doet er niet toe of hij fijne post brengt.... hij is van de Post DUS moeten ze blaffen dat zit in hun DNA.
    Ik reageer wel op zijn mening.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78307
    maandag 19 februari 2018 om 17:46
    Ja je hebt helemaal gelijk en je verwoord het meer dan prima. Wat is NLD en haar inwoners diep gezonken.
    Vind ik leuk
    Zippy +3723
    maandag 19 februari 2018 om 18:23
    Midden-Noord, zou je niet willen Belg worden?
    Het land van melk en honing.
    ( en van Stella, frietjes, en nog 1000 meer heerlijkheden )
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78307
    maandag 19 februari 2018 om 18:30
    België is een plezant land, Vlaanderen dan en dan vooral richting de kust. De regio Brugge-Oostende-Knokke Heist is erg plezant om te vertoeven. Op de boulevard in Oostende heb je de lekkerste smoske :p

    Ik ben al jaren de stratjee van de provincie Zip.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 18:25
    Als Watereus een Nederlandse drenkeling gaat redden dan heeft ie grote kans te horen; "rot op, je kop staat me niet aan".
    Alles draait om vooroordelen in dit land.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +78307
    maandag 19 februari 2018 om 18:31
    Nou en of, het lijkt ook alleen maar toe te nemen.
    Vind ik leuk
    GetRekt +1484
    maandag 19 februari 2018 om 18:01
    Dan moet ik nog uitkijken. Ik heb een gruwelijke hekel aan Waterreus, straks word ik zelf nog een Waterreus.
    Vind ik leuk
    pietprecies +1973
    maandag 19 februari 2018 om 18:13
    Ik vind niet dat hij wat te melden heeft, niks zinnigs in elk geval
    Vind ik leuk
    Gid010 +714
    maandag 19 februari 2018 om 18:15
    Dan weet hij ook gelijk dat er mensen een hekel aan hem hebben, als t aankomt op zijn papegaaienpraat
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 18:27
    Over papagaaienpraat gesproken is de Ligt nou echt zo goed en Frenkie de Jong en Donny vd B.?
    Alles lult elkaar na in dit land.
    Als ze echt goed zijn, dan wordt Ajax kampioen, op zeker.
    Vind ik leuk
    Gid010 +714
    maandag 19 februari 2018 om 18:36
    Tja elk talent dat daar doorstroomt , is gelijk goed. De talenten van die club worden sneller omhoog gehemeld, overschat, als je dat vergelijkt met andere clubs in Nederland. De spelers die je noemt zijn goed genoeg voor de eredivisie, voor de absolute top is niet 1 talent in de eredivisie die nu klaar is voor de top.
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 18:46
    Precies, maar die mensen die ophemelen zorgen dan dat die ventjes veel te jong in Oranje komen en daar heeft Oranje dan weer schade van. Had de Ligt niet gespeeld, had 2 pts extra kunnen zijn.
    Ik denk dat het met aandelen te maken heeft, roepen dat Ajax een talent heeft is goed voor de beursnotering denk ik. Soms lees je dan weer dat Dolberg 50 mj waard is, ik zie het er niet aan, maar dan stijgen aandelen weer en pakt iemand weer een hoop geld... mogelijk.
    Bij PSV of Feijenoord hoor je nooit iemand zeggen dat ze zo geweldig zijn toch?
    Vind ik leuk
    Gid010 +714
    maandag 19 februari 2018 om 18:58
    Ja inderdaad..
    Hoe bestaat het ook eigenlijk dat ze gelijk zulke bedragen kunnen claimen, hij was niet eens topscorer vorig jaar. Als hij dat nu wordt, of zou worden kunnen gelijk een miljoen of 75 vragen? Belachelijk.. alsof die Davy Klaassen die 28 miljoen ook echt waard is. Na een half jaar Everton, geen top 6 club Engeland, zat zelfs op de tribune.

    Gelukkig doen ze bij PSV of Feyenoord daar gewoon mee.
    Het lijkt alsof ze idd het gedeelte over beursgenoteerd, een beetje misbruiken.

    Over Kluivert las ik dat hij 12 miljoen waard is, op basis van wat? Hij heeft 1 assist gegeven in de kuip, tegen een drama Feyenoord. Voor de rest doelpunten gemaakt tegen de clubs uit t rechter rijtje, die ook nog een laag staan.
    Een hattrick maken tegen Roda is ook zo geweldig, en al helemaal omdat pappa nooit een hattrick heeft gemaakt in dat shirt, spraken ze ineens over familiezaken:)
    Vind ik leuk
    Cookee +8894
    maandag 19 februari 2018 om 19:08
    Ben met je eens. Een topspeler doet het in topwedstrijden. Ik verwacht niet dat Koeman dom doet, maar Blind had al meer Ajacieden in Oranje gezet dat vermoed ik tenminste.

    Zelfs jongens die niet goed genoeg voor Ajax waren en al lang wegmoesten hebben een haasje in Oranje, ik vraag me dan af hoe machtig is de media en hoeveel eigen inbreng heeft de bondscoach.
    Hoe lang heeft het geduurd tot van Dijk een kans kreeg?
    Vind ik leuk
    DePet +2
    dinsdag 20 februari 2018 om 00:12
    En nu hebben wij een hekel aan jou, cirkel is rond
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Ik had vroeger een gruwelijke hekel aan analisten en nu zit ik er zelf"