Van Gaal sneert: 'Hij denkt dat hij de leider van Bayern is, maar dat is niet zo'

    Van Gaal sneert: 'Hij denkt dat hij de leider van Bayern is, maar dat is niet zo'

    Gepubliceerd: zondag 18 maart 2018 om 10:07zo 18-03-2018 om 10:07

    Louis van Gaal volgt zijn oude club Bayern München nog altijd op de voet. De ex-bondscoach is enthousiast over het werk van trainer Jupp Heynckes, maar zal waarschijnlijk nooit de beste vrienden worden met Uli Hoeness.

    "Wat Jupp laat zien bij Bayern is fantastisch", zegt Van Gaal tegen BILD. "Hij is de leider van het team, al denkt Uli Hoeness altijd dat hij dat is. Maar dat is niet zo, want de trainer is altijd de leider. Jupp maakt het verschil met zijn persoonlijkheid, zijn filosofie en zijn houding richting de spelers."

    Toch begrijpt Van Gaal dat Heynckes aan zijn laatste maanden bezig is in de Allianz Arena. "Als hij na dit seizoen stopt, is hij een God in Beieren." De Nederlander mengt zich ook in de discussie over een opvolger. Hij kan het niet laten om daarbij een sneer uit te delen aan Hoeness, die zich volgens hem met de opstelling bemoeide. "Een jonge coach kan daar beter mee omgaan dan een ervaren trainer."

    "Julian Nagelsmann bijvoorbeeld", vervolgt Van Gaal. "Hij heeft nog geen prijzen gewonnen als trainer. Hij zit in een andere fase van zijn carrière dan Carlo Ancelotti, die bijna alles gewonnen heeft en daardoor niet alles deed wat Uli en Kalle (bestuursvoorzitter Karl-Heinz Rummenigge, red.) wilden. Succesvolle coaches willen niet dat hun bazen zich met hun werk bemoeien."

    Poll

    Hoop je dat Van Gaal ooit nog terugkeert als trainer?

    (1753 stemmen)

    Plaats een reactie

    D0mmeLFCT65 +19048
    zondag 18 maart 2018 om 10:17
    Van Gaal vergeet alleen even dat Uli en consorten de club groot hebben gehouden. Een trainer is een passant Louis;)
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 maart 2018 om 10:22
    Ik hoef niks meer te zeggen, had hetzelfde in mijn hoofd.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 14:21
    Zeg dan ook niets of ben je weer wanhopig opzoek naar Duimpjes
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 10:49
    Dus bij Bayern vinden jullie het normaal dat de directie met de opstelling bemoeit en bij andere clubs word er schande van gesproken? Of moet ik het anders zien?
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +19048
    zondag 18 maart 2018 om 11:27
    Dat moet je anders zien.
    Uli bemoeit zich niet met de opstelling. Maar wanneer het minder gaat (voor Bayern begrippen) is het logisch dat je als trainer verantwoording moet afleggen. Louis ziet dat als bemoeien met het team.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90982
    zondag 18 maart 2018 om 11:32
    Louis moet lekker met Truus gaan wandelen.
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26472
    zondag 18 maart 2018 om 11:54
    Als je de bus van het Nederlands Elftal gemaakt heb, dan ben je ook de leider van Bayern...ook als je allang weg bent. Geen discussie!
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +46444
    zondag 18 maart 2018 om 11:59
    Hoest met d'n platten kar?
    Bandjes al bekeken en opgepompt?
    Vind ik leuk
    Plattekar bv +26472
    zondag 18 maart 2018 om 12:02
    ik wacht ff AZ uit af.....en dan gaat ie echt de loods uit, vriend
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 10:18
    Beleidsbepalers horen zich ook niet met de opstelling te bemoeien.
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 10:33
    Van Gaal denkt dat hij overal de baas is die arogante kwijl ben ik blij dat hij nergens meer op de velden rondloopt meschien weer naar Ajax daar past hij perfect bij die arogante koude club
    Vind ik leuk
    2cents +57839
    zondag 18 maart 2018 om 10:42
    Lucht het een beetje op?
    Vind ik leuk
    Emnu +4818
    zondag 18 maart 2018 om 10:59
    Mijn favoriete Van Gaal anekdote blijft toch bij Bayern.

    Hij trekt z'n lul uit z'n broek waarop -naar t schijnt- Luca Toni vraagt, "Maar trainer, waarom is-ie zo klein?"

    Haha, held!
    Wel einde oefening bij Bayern, maar toch een fukkin held hah!
    Vind ik leuk
    Wazzupp +639
    zondag 18 maart 2018 om 11:34
    Ulli de fraudeur
    Vind ik leuk
    zondag 18 maart 2018 om 12:48
    Dan zal Hoeness bij Heijnckes zich ook wel met de opstelling bemoeien dus! Wat is nu zijn punt! Bayern wordt volg week kampioen?!
    Vind ik leuk
    Akki +1
    zondag 18 maart 2018 om 13:13
    Nee hij is de leider jij denkt dat je dat bent en meneertje ken dat weer niet hebben
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws