Exit Zlatan: Manchester United neemt per direct afscheid van Zweedse spits

    Exit Zlatan: Manchester United neemt per direct afscheid van Zweedse spits

    donderdag 22 maart 2018 om 18:32

    Zlatan Ibrahimovic (36) vertrekt per direct bij Manchester United. De Engelse club maakt donderdag bekend dat het contract van de Zweedse spits is ontbonden.

    Daarmee komt er een plots einde aan het ongelukkige huwelijk tussen The Red Devils en Ibrahimovic. De Zweed, die wordt bijgestaan door zaakwaarnemer Mino Raiola, kampte tijdens zijn jaren in Engeland met veel blessureleed, waardoor de grote verwachtingen nooit echt konden worden waargemaakt. 

    'Iedereen binnen de club wil Zlatan bedanken voor zijn bedrage aan het team sinds zijn komst en we wensen hem weer succes in de toekomst', valt te lezen in een statement van de Premier League-club. 

    De kans is groot dat Ibrahimovic zijn carrière voortzet in de Major Soccer League. Eerder meldde ESPN al dat LA Galaxy spoedig de komst van Ibra bekend zal maken. De verwachting is dat hij tot 2019 tekent in de Verenigde Staten. 

    In de zomer van 2016 kwam Ibrahimovic transfervrij over van Paris Saint-Germain. Al snel hengelde hij zijn eerste prijs in Engeland binnen: hij kopte de ploeg van manager José Mourinho hoogstpersoonlijk naar winst in de Community Shield. In zijn eerste seizoen in Manchester speelde Zlatan 39 wedstrijden, waarin hij 22 keer tot scoren kwam.

    Zijn tweede seizoen verliep niet volgens plan. Nadat hij in 2017 ernstig geblesseerd raakte aan zijn knie, leek het erop dat Ibrahimovic transfervrij zou vertrekken. Het herstel verliep beter dan verwacht, waardoor hij alsnog een nieuwe, eenjarige verbintenis signeerde.

    Mede door nieuw blessureleed kwam hij maar tot 119 minuten in het huidige seizoen. Daarin wist de voormalig Zweeds international niet te scoren. Zijn laatste minuten maakte hij op Tweede Kerstdag, in een competitiewedstijd tegen Burnley.

    Plaats een reactie

    donderdag 22 maart 2018 om 18:34
    Goodluck Hero.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +10363
    donderdag 22 maart 2018 om 18:35
    Veel plezier in Amerika, hopelijk maakt ie nog wat mooie doelpunten in de MLS.
    Vind ik leuk
    Quaresma +4914
    donderdag 22 maart 2018 om 18:35
    Jammer dat het hier eindigt voor beide partijen. Misschien hadden ze beide minder praatjes moeten hebben.
    Vind ik leuk
    stollie38 +17012
    donderdag 22 maart 2018 om 18:37
    Zou hij gezegd hebben tegen LA Galaxy dat hij een standbeeld wilde groter dan het vrijheidsbeeld of tegen Trump. "Wat doe je in mijn presidentiele kamer. :-D
    Vind ik leuk
    De Ajacied +10438
    donderdag 22 maart 2018 om 19:40
    Wat zal ik die Zlatan missen op de velden, laatste der mohikanen
    Vind ik leuk
    stollie38 +17012
    donderdag 22 maart 2018 om 20:15
    Absoluut de goals tegen Nac en AZ en het incident met Mido. ;-)
    Vind ik leuk
    buddha +7712
    donderdag 22 maart 2018 om 18:37
    was toch al niet veel meer daar bij united. mede mogelijk gemaakt door moupie.
    Vind ik leuk
    Vato75 +1869
    donderdag 22 maart 2018 om 18:41
    Beetje jammer keek graag naar die gozer
    Vind ik leuk
    Wazzupp +424
    donderdag 22 maart 2018 om 18:45
    Super speler. Veel succes in se MLS
    Vind ik leuk
    Sanders +3295
    donderdag 22 maart 2018 om 19:07
    MLS gaat met de grond gelijk gemaakt worden door deze geniale baas
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 19:15
    gelukkig is hij weg
    Vind ik leuk
    kerel +1549
    donderdag 22 maart 2018 om 20:24
    Sukkel.. speciaal accountje aangemaakt om deze domme opmerking te plaatsen..
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 19:20
    Zlatan is een Ajaxied! Echte winnaars komen van Ajax
    Vind ik leuk
    kaazelien +2863
    donderdag 22 maart 2018 om 19:37
    Ja,zonder Ajax had t niks geworden.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 19:55
    Jazeker vraag maar aan Eriksen en Vertonghen
    Vind ik leuk
    Always PSV +7551
    donderdag 22 maart 2018 om 20:07
    En aan Boilesen en Sulejmani!
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 20:33
    Viktor Fischer,dat zou de nieuwe ster worden,oh nee,V.Rhijn was de nieuwe Rijkaard ( speelde vd.Wiel uit de basis)Neee, voetballer vh jaar Klaassen,gooit hoge ogen bij Everton,jaa,als je van Ajax komt betekent dat wat.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 20:39
    Sulejmani speelde eredivisie bij Heerenveen, is wat anders dan uit de jeugd
    Vind ik leuk
    Always PSV +7551
    donderdag 22 maart 2018 om 20:48
    Eriksen en Vertonghen, echte Nederlandse namen! Beide gehaald.
    Vind ik leuk
    donderdag 22 maart 2018 om 20:58
    elk spelertje bij een profclub is gehaald, zijn we daar ook meteen klaar mee ;) eigen jeugd bestaat niet.
    Vind ik leuk
    Always PSV +7551
    donderdag 22 maart 2018 om 21:07
    Jij begint er over. Ik maak me er niet zo druk over, wel of geen eigen jeugd. Jeugd scouten is ook een vak als je dat goed doet.
    Vind ik leuk
    Rodajc +11303
    donderdag 22 maart 2018 om 19:38
    zLAtan! Beter goed gejat dan slecht verzonnen.
    Vind ik leuk
    Zoonvanmnoma +2696
    donderdag 22 maart 2018 om 19:53
    God says goodbye.
    Vind ik leuk
    Teo Smith +24145
    donderdag 22 maart 2018 om 20:17
    Zonde van die klote blessure. Houdoe vent.
    Vind ik leuk
    Argento8523 +6198
    donderdag 22 maart 2018 om 20:46
    Succes in Amerika

    Wat een held
    Vind ik leuk
    Dordtenees +1025