Update: Zware knieblessure kost Oxlade-Chamberlain WK in Rusland

Update: Zware knieblessure kost Oxlade-Chamberlain WK in Rusland

Gepubliceerd: woensdag 25 april 2018 om 19:05wo 25-04-2018 om 19:05

Liverpool moet Alex Oxlade-Chamberlain lang missen. Die conclusie lijkt getrokken te kunnen worden, nog vóór de scans van zijn knie plaats hebben gevonden.

Trainer Jürgen Klopp laat op het digitale thuis van de club weten bezorgd te zijn. "De blessure van Oxlade...dat is er waarschijnlijk eentje die heel ernstig is. Als we dat al voor de scans kunnen zeggen is dat een heel slecht teken. Dit is een enorme klap voor ons."

"We hebben nog een paar heel belangrijke wedstrijden voor de boeg en de selectie wordt er niet groter op. We zullen inventief moeten zijn de komende wedstrijden", aldus Klopp, die Georginio Wijnaldum als vervanger het veld instuurde tegen AS Roma (5-2).

Emre Can en Adam Lallana zijn al geblesseerd en daar komt met Oxlade-Chamberlain nu dus een derde speler bij.

Update 19.05: De WK-droom van Alex Oxlade-Chamberlain is in duigen. Liverpool bevestigt dat de Engelse middenvelder tegen AS Roma schade heeft opgelopen aan zijn kniebanden, waardoor hij maanden uit de roulatie is. Hij heeft zich officieel afgemeld bij bondscoach Gareth Southgate.

Plaats een reactie

voetbal!!! +9010
dinsdag 24 april 2018 om 23:32
Erg balen voor hem. Hij gaat het WK ook missen waarschijnlijk.

Wijnaldum zal nu wel de rest van het seizoen in de basis staan. Dus we krijgen als Bayern doorgaat 3 Nederlands op het veld te zien er vanuit gaande dat Liverlool dit niet meer weg gaat geven.
Vind ik leuk
Koeroe +12460
dinsdag 24 april 2018 om 23:51
En je er vanuit gaat dat robben in de basis staat
Vind ik leuk
Psv1989 +2476
woensdag 25 april 2018 om 20:33
En er van uit gaat dat Bayer door gaat, gaat niet gebeuren
Vind ik leuk
dinsdag 24 april 2018 om 23:58
Dat vind ik mooi :)
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:22
Zonde! Is een hele goei
Vind ik leuk
Plattekar bv +28722
woensdag 25 april 2018 om 09:01
Oxgleed Chamberpain
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
dinsdag 24 april 2018 om 23:37
Had ik liever nog een tegendoelpunt gehad eerlijk gezegd. Belangrijke fase van het seizoen. Een blessure konden we absolute niet gebruiken.
Vind ik leuk
TheRedMen +3441
dinsdag 24 april 2018 om 23:45
We hebben nu 3 fitte middenvelders..
Erg zorgwerkend en dan ook nog een paar hele belangrijke wedstrijden in de PL.
Ik denk (en vooral hoop) dat Woodburn nu ook weer een wat speeltijd krijgt.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
woensdag 25 april 2018 om 00:27
Het belangrijkste is nu toch wel de cl. Het maximaal haalbare in de pl lijkt mij toch de 3e plek en of je 3e of 4e wordt, maakt niet heel veel uit.
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 00:28]
Vind ik leuk
TheRedMen +3441
woensdag 25 april 2018 om 00:37
We spelen ook nog tegen Chelsea, 3 dagen na de wedstrijd in Rome. Die mag niet verloren worden anders is er ook nog een grote kans dat je buiten de top-4 eindigt. Met zo'n druk en belangrijk progamma is dit blessureleed wel erg pijnlijk. Can, Lallana, Matip en Ox komen dit seizoen allen niet in actie. Geeft ook maar weer aan dat Liverpool breedte aankopen moet gaan doen.
Vind ik leuk
voetbal!!! +9010
woensdag 25 april 2018 om 00:42
Die 4e plek moet wel lukken denk ik.met 7 punten voorsprong(Chelsea wel 1 wedstrijd minder).

Er is toch altijd kritiek op dat Klopp te hard traint. Komen die blessures misschien daarvan?

Vaak gaat het aan het eind van het seizoen ook minder met clubs waar Klopp trainer van is, dat is dit seizoen gelukkig niet het geval;)
Vind ik leuk
Argento8523 +6922
dinsdag 24 april 2018 om 23:49
Het is niet eens onmogelijk voor AS Roma hoor dit....

Aan die tegen goals zie je toch dat Liverpool defensief echt kwetsbaar is

Er moet een topper naast van Dijk
Vind ik leuk
Counterattack +11283
woensdag 25 april 2018 om 00:18
Weg WK. Zonde
Vind ik leuk
woensdag 25 april 2018 om 07:58
Echt kut voor hem. Speelde gewoon heel sterk voor liverpool. Nu wel voor wijnaldum meer basiskansen bij een eventuele finale!
Vind ik leuk
City boy +382
woensdag 25 april 2018 om 08:42
Bedenk even 2-0 voor roma eigen huis is roma voor de win
Vind ik leuk
Ot +41
woensdag 25 april 2018 om 13:49
dan is liverpool door hoor
Vind ik leuk
City boy +382
woensdag 25 april 2018 om 14:11
Dan is het toch in totaal 5-6 voor roma want het was 5-2 in liverpool dus 5-4
2 tegen 0 in eigenhuis is dan toch 5-6 dus door

Of ik reken hier fout
[Reactie gewijzigd op woensdag 25 april 2018 om 14:23]
Vind ik leuk
michelhx +4035
woensdag 25 april 2018 om 14:51
Uitgoals tellen alleen dubbel bij een gelijke stand. Dus bij 2-0 thuis voor Roma is het gewoon 5-4 in totaal. Bij 3-0 is Roma door vanwege de uitgoals.
Vind ik leuk
City boy +382
woensdag 25 april 2018 om 16:42
Oh ,oke thx voor uitleggen
Vind ik leuk
Jan Guevara +9579
woensdag 25 april 2018 om 19:58
Dat is zeker niet onmogelijk. Sterker, ik ga mijn geld zetten op AS Roma.
Vind ik leuk
Ot +41
woensdag 25 april 2018 om 13:49
Zo zwaar is de blessure volgens mij nog niet, ze kunnen hem nog gewoon tillen!
Vind ik leuk
hantayo +1173
woensdag 25 april 2018 om 14:29
Beetje domme actie van hem, met zoveel inzet, kwam me direct 'overdreven' over, met alle gevolgen van dien. Blijf er gewoon naast lopen, dat had genoeg geweest. Of laat het tacklen over aan een verdediger.
Vind ik leuk
ihvmmdk +6944
woensdag 25 april 2018 om 19:16
Dat is echt balen.
Vind ik leuk
Counterattack +11283
woensdag 25 april 2018 om 19:19
Jammer, had hem graag op WK gezien.
Vind ik leuk
HveenLFC +4383
woensdag 25 april 2018 om 19:20
oh nee...
Vind ik leuk
Mars78 +104