'Het is Van Persie, hè. Je zag die spelers van AZ kijken, zo van: daar staat-ie'

    'Het is Van Persie, hè. Je zag die spelers van AZ kijken, zo van: daar staat-ie'

    woensdag 25 april 2018 om 10:08

    Steven Berghuis heeft naar eigen zeggen een klik met Robin van Persie. De rechtsbuiten van Feyenoord leert net als zijn ploeggenoten veel van de 34-jarige routinier.

    "Robin is echt van grote invloed geweest. Hij heeft veel jongens bewust gemaakt van waar je moet komen om te kunnen scoren en dan rustig te blijven", zegt Berghuis tegen Voetbal International. "Als je Bilal Basaçikoglu zag tegen Willem II, die kwam constant voor het doel om een goal te maken. Echt iets waarmee Robin met ons bezig is geweest."

    "In Engeland hebben ze uitgezocht dat er in het strafschopgebied een bepaalde plek is, een soort driehoek, waarin, als je daar weet te komen, de meeste kans maakt om te scoren", verklaart de Oranje-international. "We trainer erop om in die zone te komen en Robin is de koning van deze driehoek. Het is leuk daar mee bezig te zijn, dat heeft Robin ons echt bijgebracht en daarmee is hij echt van grote waarde geweest."

    Daarnaast maakt alleen de aanwezigheid van Van Persie al indruk, zegt de Feyenoord-aanvaller. "Daarbij is hij gewoon ook Robin van Persie, hè. Zijn aanwezigheid alleen is al een voordeel. Toen we voor de finale in de spelerstunnel stonden, zag je die spelers van AZ toch een beetje kijken, zo van: Daar staat-ie."

    Poll

    Blijft Van Persie bij Feyenoord?

    (5236 stemmen)

    Plaats een reactie

    woensdag 25 april 2018 om 10:12
    Fenomeen is het de held van Feyenoord
    Vind ik leuk
    Hattrick +10829
    woensdag 25 april 2018 om 10:19
    In een halve wedstrijd laat hij meer zien dan de meeste in een hele hier in Nederland.
    Vind ik leuk
    Voebtal +2024
    woensdag 25 april 2018 om 11:39
    Je zag de spelers van AZ ook zo naar Vilhena, Gio, Het stadion, het legioen etc. kijken. Met van die kwijlende bekkies.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 14:35
    Hoeveelste staat feyenoord ook alweer in de eredivisie.. #forzaAZ #3 #bekerfinalemomentopname #eredivisie34speelrondes
    Vind ik leuk
    Voebtal +2024
    woensdag 25 april 2018 om 14:54
    3e of 4e is even slecht. Een prijs winnen daar gaat het om.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4374
    woensdag 25 april 2018 om 10:13
    vind het wel schrijnend dat zulke dingen nooit van Gio vandaan komen.
    Vind ik leuk
    Zultkop +2546
    woensdag 25 april 2018 om 10:14
    Ja op zich wel, alleen was Gio wel een verdediger, die kent dat driehoekje misschien niet goed genoeg ;)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +3252
    woensdag 25 april 2018 om 10:27
    Gio houdt meer van andere driehoekjes (en verticale snorren).
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5316
    woensdag 25 april 2018 om 10:18
    GvB moest er in zijn tijd voor zorgen dat er niemand in die driehoek kwam. Van Gastel en Wouters waren ook geen aanvallers, dus is Van Persie degene die dat moet uitleggen op de training ;)
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4374
    woensdag 25 april 2018 om 10:21
    dan ben je dus geen trainer als je die tactische zaken niet kent.
    Vind ik leuk
    marcelvt +119
    woensdag 25 april 2018 om 10:24
    in één woord: lulkoek!
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4374
    woensdag 25 april 2018 om 11:11
    Gio is op tactisch gebied gewoon een onbenul. Dat is inmiddels wel gebleken. Hij heeft met tactische ingrepen nog nooit een wedstrijd gewonnen of gekanteld.
    Vind ik leuk
    marcelvt +119
    woensdag 25 april 2018 om 13:01
    toch knap dat een onbenul het voor elkaar krijgt om in drie jaar vier prijzen te halen. Er zijn trainers die het met minder moeten doen.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4374
    woensdag 25 april 2018 om 15:28
    Ik geef meer credits aan van Geel, stukje Avocaat en heel groot stuk Kuyt. Blijkt ook wel natuurlijk.
    AZ laat zien het leukste voetbal te spelen, mede omdat ze met flair en lef spelen. Daar kun je in de competitie ver mee komen, alleen red je het daar niet mee tegen de top 3 dat is duidelijk, de cijfers liegen niet. Uit het feit dat Feyenoord 3 keer van AZ weet te winnen blijkt dat de selectie van Feyenoord kwalitatief gewoon beter is. Alleen blijkt ook dat AZ in een heel seizoen meer uit hun selectie heeft gehaald dan Feyenoord, want ze staan er een plaats boven.
    Gio is een trainer zonder lef en heeft ontzettend beschamende noodgrepen uitgehaald om het te presteren tegen een degradatiekandidaat en extra verdediger (botteghin) te brengen om de punten in de knip te houden. Ongekend. Berghuis laat gelukkig als een van de weinige merken, dat Gio een laffe koekenbakker is.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    marcelvt +119
    woensdag 25 april 2018 om 15:51
    Ik geef je groot gelijk dat AZ het geweldig heeft gedaan. Ik ben het ook helemaal met je eens dat van Geel heel goed werk doet bij Feyenoord, als technisch directeur creëert hij de technische structuur en is hij verantwoordelijk voor het personeelsbeleid en dus ook voor de staf van het eerste elftal. Het getuigt van moed van van Gio dat hij zich een tijdje heeft laten adviseren door Dick.
    Het is beslist waar dat Dirk Kuijt belangrijk is geweest, net als dat andere spelers dat zijn. Het is vast en zeker ook zo dat Gio soms misschien beter andere besluiten had kunnen nemen maar het oordeel dat hij 'ontzettend beschamende noodgrepen heeft uitgehaald' vind ik echt buiten alle proportie en de conclusie dat Berghuis laat merken dat Gio een laffe koekenbakker is, is nergens op gebaseerd.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:41
    Kun je alles weten? Want dit is lang niet alles. Misschien 0,00001%.
    Vind ik leuk
    Connie Veren +4374
    woensdag 25 april 2018 om 11:50
    hij weet niets.
    Nou vooruit.... weinig
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    FrankG +30
    woensdag 25 april 2018 om 10:49
    Volgens mij hebben ze ook nog een spitsentrainer lopen
    Ene Makaay ... schijnt ook geen onverdienstelijke spits te zijn geweest :-)
    Maar altijd handig als iemand het in de wedstrijd "even" voor doet.
    Vind ik leuk
    Hoogeveen +5316
    woensdag 25 april 2018 om 10:55
    Als Makaay tijdens de training net zo onzichtbaar is als tijdens zijn hoogtij dagen als Phantom, dan steken de spitsen er niet veel van op
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1483
    woensdag 25 april 2018 om 10:58
    Makaay was een spits van de loopacties he?
    Dingen die je hoort zoals 'tussen de palen schieten' was iets wat Makaay 10 jaar geleden ook riep.

    Die kennis zweeft overal rond.. Je kan beter op 80% van je kracht schieten dan geforceerd vol uithalen. Veel grotere kans dat je 'tussen de palen schiet'.
    Vind ik leuk
    Blijdorp010 +6708
    woensdag 25 april 2018 om 11:00
    Je ziet de loopacties bij vente in ieder geval terugkomen...
    Vind ik leuk
    LifeErazor +1483
    woensdag 25 april 2018 om 10:56
    Makaay zit ook in de technische staf.
    Vind ik leuk
    soplul +1921
    woensdag 25 april 2018 om 10:22
    En dat weet jij omdat?

    En wat zijn 'zulke dingen' ?
    Vind ik leuk
    marcelvt +119
    woensdag 25 april 2018 om 10:23
    mijn teamleider is heel goed in haar werk maar de details die pak ook ik eerder op van collega's.
    Vind ik leuk
    Rodajc +8140
    woensdag 25 april 2018 om 10:14
    Vervult zijn rol als mentor geweldig, waar velen (waaronder ik) daar toch twijfels over hadden. Prima opvolger van Kuyt.
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:18
    Dat is hij zeker alleen echt een ander soort speler
    Vind ik leuk
    FrankG +30
    woensdag 25 april 2018 om 10:53
    Klaarblijkelijk hebben deze spelers een type als Kuyt / van Persie nodig om aan vast te klammen.
    Vind oprecht dat het beter is gaan lopen sinds zijn komst.
    Zit zoveel ervaring in dat soort spelers.
    Wij denken echt wel te licht over zo'n terug komst.
    Zelfde als bijvoorbeeld vroeger Cocu , van Bommel bij PSV
    En Stam , Rijkaard bij Ajax.
    Als ze nog enigszins kunnen lopen is het altijd een versterking voor een elftal.
    Bovendien als je weet waar je moet staan hoef je geen 15km per wedstrijd te lopen.
    Vind ik leuk
    Berbr +708
    woensdag 25 april 2018 om 10:16
    De koning van de G-spot
    Vind ik leuk
    Butsbal +10744
    woensdag 25 april 2018 om 10:19
    Van het G-elftal
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +5995
    woensdag 25 april 2018 om 10:17
    Wéér een topic van Berghuis over Van Persie. Die kruipt er steeds weer verder in.
    Vind ik leuk
    Butsbal +10744
    woensdag 25 april 2018 om 10:19
    Die zit nou zo ongeveer bij de longen.
    Vind ik leuk
    Boi +337
    woensdag 25 april 2018 om 10:21
    Snap ik... RvP IS ook een grote speler he...
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 10:22
    Bij AZ zijn ze nu nog aan het zoeken naar van Persie........
    Vind ik leuk
    Butsbal +10744
    woensdag 25 april 2018 om 10:31
    Een klik ? Begint meer op een lik te lijken.
    Vind ik leuk
    derksen +8289
    woensdag 25 april 2018 om 10:42
    Vind het wel fantastisch van John om 5-3-2 tegaan spelen met de wetenschap dat rvp speelt
    Onder het motto ruimtes klijn houden
    Uhhhhhhhh John rvp is heel zijn carrière extreem goed in juist de klijne ruimtes
    Ahahahahah dat was echt zo dom van John niet normaal
    Rvp tikte heel die 5 man zoek met jorgenson en berghuis
    Lol
    Vind ik leuk
    wimpert +43
    woensdag 25 april 2018 om 10:48
    Ik zie wel een rol als spelende assistent trainer, kan ie ook op het veld bijsturen en vooral jongere spelers beter maken...
    Vind ik leuk
    kaazelien +1734
    woensdag 25 april 2018 om 10:57
    Vooral ons Brommetje had angst voor van Persie.Vandaar Zijn laffe opstelling en speelwijze.Die straalt hij ook uit op zijn spelersgroep en daarom stonden er 11 bange lammetjes op het veld.En wat gebeurt er dan?Je wordt genomineerd voor Coach v/h jaar.Echt hilarisch imo.
    Vind ik leuk
    wimpert +43
    woensdag 25 april 2018 om 10:58
    Van Persie die de aanvallers en middenveldertjes uit de Feyenoord jeugd onder zijn hoede neemt... hoe mooi moet dat zijn!? Dat zou zo mooi zijn, werkend aan zijn trainers loopbaan de jonkies klaarstomen voor een kampioenschap op het hoogste niveau. Die gasten staan een uur voor de training al te trappelen om les van de meester te krijgen :-) ik zeg doen, wie de jeugd heeft de schaal ;-)
    Vind ik leuk
    VA1 +1077
    woensdag 25 april 2018 om 11:16
    Wat een held. Een echte man staat voor waar hij vandaan komt.
    Vind ik leuk
    Just Nuts +131
    woensdag 25 april 2018 om 11:25
    Maak van van Persie een speler coach zoals in Engeland mag hij op trainingen het rustig aan doen en de jongens wat detais bij brengen en als nodig is kan hij invallen paar minuten maken
    Vind ik leuk
    woensdag 25 april 2018 om 11:32
    AZ-spelers toonden ontzag voor hem: kun je niet meer zeggen. Klinkt als een jongensboek over de Tweede Wereldoorlog. Nu zeg je het zo:

    "Je zag je die spelers van AZ toch een beetje kijken, zo van: Daar staat-ie."

    Vind ik leuk
    Topdrie +1941
    woensdag 25 april 2018 om 12:03
    Dat is waar het aan ontbreekt bij AZ. Te weinig killermentaliteit en te snel onder de indruk van een grote naam.
    Vind ik leuk
    Dicky +15231
    woensdag 25 april 2018 om 13:09
    Kijk dit zijn nou interessante artikelen. Veel interessanter dan Diks die vertelt dat hij altijd Feyenoord supporter was, of dat Van der Heijden vroeger voor 020 koos in plaats van Feyenoord omdat Feyenoord geen busjes had.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Het is Van Persie, hè. Je zag die spelers van AZ kijken, zo van: daar staat-ie'