Rijkaard duidelijk over Ajax-terugkeer: 'Ik doe alleen mee aan kroegpraat'

    Rijkaard duidelijk over Ajax-terugkeer: 'Ik doe alleen mee aan kroegpraat'

    donderdag 26 april 2018 om 07:00

    Erik ten Hag heeft steun uit onverwachte hoek gekregen. Frank Rijkaard brak woensdag bij de onthulling van het logo van de Johan Cruijff Arena een lans voor de geplaagde Ajax-trainer.

    "Ik vind dat Ajax verplicht is om Erik ten Hag in elk geval de kans te geven te doen wat hij met Ajax wil doen, want hij is natuurlijk op een moeilijk moment ingestapt", zegt de voormalig bondscoach en trainer van FC Barcelona in De Telegraaf. "Dat moeten we niet vergeten. Erik verdient dat en ik hoop dat hij het gaat waarmaken. Dat is goed voor de club Ajax en de rust."

    Rijkaard heeft zelf niet meer de ambitie om Ten Hag op te volgen. "Nee, ik doe alleen mee aan kroegpraat. Jullie gaan me niet terugzien. Alleen nu." De voormalig topvoetballer hoopt dat Ajax snel opkrabbelt. "De naam Johan Cruijff ArenA is in elk geval inspirerend voor Ajax. Maar of dat successen gaat opleveren, hangt af van het elftal dat op het veld staat en hoe het gaat."

    Lees meer over:EredivisieAjax

    Poll

    Moet Ajax vasthouden aan Ten Hag?

    (15963 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 26 april 2018 om 07:06
    Zo. Lekker belangrijk. Maar verdient het ja. Ontslag hem maar volgend zei zoen als Ajax weer op grote achterstand staat.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:14
    Zei zoen? Een vrouw die iemand zoende? Of bedoel je seizoen? Ontslag hem maar..... ontsla heet dit of.... geef hem volgend seizoen zijn ontslag... is ook lekker belangrijk, dus dat jij maar weer es naar school gaat vriend
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 07:28
    He pikkie als je een stijf plassertje krijgt van taalfoutjes dan moet je weer lekker teruggaan naar Dumpert ok.
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 07:50
    Dat jij aan stijve plassertjes denkt bij dergelijke sgreifvautjes zegt dan weer een hoop over jou denk ik.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:06]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 07:57
    Ok dank voor je nuttige opmerking. Ga nou meer weer lekker je broers zoeken.
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 07:59
    Dank voor het compliment, al snap ik niet wat ik zo vroeg bij mijn broers zou moeten doen. Je hebt rare kronkels hoor.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 08:03
    Ik dacht dat jij met je superbrein het wel zou snappen maar helaas.
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 08:08
    Waarom zou ik pikkies als jij met stijve passertjes willen snappen denk je?
    Vind ik leuk
    Sanuk +2922
    donderdag 26 april 2018 om 09:15
    Kom op kleutertjes, terug naar de klas.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 09:15]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:22
    Volgens mij is er maar 1 kleuter en dat is die Fedor
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 09:35
    Sorry meester, we zijn al weer vriendjes:-)
    Vind ik leuk
    dhrwobo +22635
    donderdag 26 april 2018 om 09:34
    Hij snapt het wel. Maar hij kan volwassen genoeg om inhoudelijk niet op je sneue reactie in te gaan.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2735
    donderdag 26 april 2018 om 10:22
    Hey Fedor, jullie lopen toch zo graag hand in hand.. Zoek jij je kameraadjes maar weer lekker op!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:21
    Hahaha die Fedor ook........
    Vind ik leuk
    meinema +1171
    donderdag 26 april 2018 om 07:58
    Ontslag hem maar en zei zoen mag best tegen hem worden verteld. D en T moet je lekker laten..
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 08:05
    Denk meer dat het handig is om schrijven te laten. Je hoeft geen taalfascist te zijn om sommige schrijfsels belachelijk te vinden. We weten wat er bedoeld wordt, maar ik vergelijk dit schrijven met een elftal speler die met minirokje en ballerinaschoentjes aan op het veld verschijnt. We snappen dan vast allemaal dat ie deel uitmaakt van het elftal, maar helemaal serieus kun je zoiets niet nemen....
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 08:12
    Dus omdat iemand spelfouten maakt(om wat voor reden ook) moeten we hem maar niet serieus nemen?
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 08:25
    Meestal ga ik echt wel op de inhoud, tenzij de verpakking zo gruwelijk is dat ik eerst een lachstuip moet onderdrukken.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 08:32
    Daarom is het jammer dat een site als VP, waar je geregeld een inhoudelijke discussie kon voeren nu een site is geworden waar we elkaar liever belachelijk maken.
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 08:35
    In de eerste instantie is elk mens zelf verantwoordelijk voor wat ie doet. Ook hier.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 08:38
    Daar heb je gelijk in maar ff nadenken voor je wat schrijft/zegt is ook wel eens handig.
    Als je sommige reacties hier af en toe ziet dan is het maar goed dat het anoniem is.
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 08:45
    Haha, of misschien erg jammer dat we niet alleen kunnen reageren onder onze eigen identiteit. We zijn after all hier niet meer dan een nickname.

    Je moest weten hoe vaak ik er hier op gewezen dat Maria vast niet onbevlekt ontvangen is.

    Zouden mensen nu echt denken dat ik Jozef ben, laat staan de vader van de zoon van...?
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 09:32
    Dat is idd heel erg jammer:-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:40
    Ik ben hier niet anoniem!
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 11:39
    Dat kun je wel beweren, Gilbert-Jan siepstraa...
    Vind ik leuk
    vrijdag 27 juli 2018 om 21:30
    +1 alleen mietjes verstoppen zich achter een alias. 😉
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    donderdag 26 april 2018 om 16:03
    Denk dat velen hier tekstherkenning gebruiken.
    Dank rijg je datter fouten in slopen.
    Of dikke vingers op kleine toetsen.

    Maar combineren en deduceren zijn nederlanders niet goed in, dus dan komt Fedor die ons op vorm wijst. Terwijl ik vind dat het om inhoud gaat.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 17:25
    Volgens mij ben ik juist degene die vond dat het om de inhoud ging en niet om wat spelfoutjes.
    Ik begrijp je reactie niet echt.
    Vind ik leuk
    Cookee +9641
    vrijdag 27 april 2018 om 20:24
    Nou als dat je insteek was, dan had je beter kunnen verwoorden.

    Ik snap best dat je soms ergert aan taalfouten, ik erger me ook.
    Maar met combineren en deduceren, kom ik een end. En jij ook.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    vrijdag 27 april 2018 om 21:18
    Wat had ik beter kunnen verwoorden dan?
    Ik begrijp echt totaal niet wat je bedoelt.
    Vind ik leuk
    chicken +10493
    donderdag 26 april 2018 om 08:56
    Weleens gehoord van zelf reflectie? Lees je reacties ff na...
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 08:05
    Misschien heeft "weet ik veel wat voor naam" wel dyslexie en kost het hem al veel moeite om uberhaupt op sites als deze te reageren vanwege dit soort kinderachtige onzin. Of gaan we ook tegen een gehandicapte zeggen dat hij normaal moet lopen???
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:07]
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 08:12
    Nee, maar als dat al zo zou zijn, dan zijn er misschien geschiktere media om mee te doen.

    Puur speculatie trouwens. Laat het hem zelf zeggen, dan zal ik de eerste zijn om excuses aan te bieden. Vooralsnog zeg ik dat leerplicht niet altijd zinvol is.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 08:15
    Dat is toch onzin want dat zou dus volgens jou betekenen dat iedereen met een bepaalde handicap voor een trein moet springen want ze hebben toch geen nut.
    Ik baal ervan dat mensen tegenwoordig geen kans onbenut laten om op dit soort sites anderen belachelijk gaan maken puur voor de likes en om zichzelf beter te voelen als een ander.
    Vind ik leuk
    HJR +6833
    donderdag 26 april 2018 om 08:20
    'om zichzelf beter te voelen DAN een ander' ;), ik ga ook maar naar dumpert toe!
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 08:21
    Flauw hoor hahaha
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 08:32
    Je verwijt me dingen die ik niet zeg met die trein.

    Heb ook aangegeven dat ik de eerste ben om me te excuseren als het om een handicap gaat. Ik zou het deze persoon adviseren om dat even te melden indien dat zo zou zijn. Ene derksen hier heeft dat ook ooit aangegeven. Beter.

    Vooralsnog zie ik die gast hierboven als een gevalletje weg gegooid belastinggeld.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 08:35
    Ik maak het alleen ff heel erg zwartwit en om dit soort dingen te voorkomen had die gast dat ook wel kunnen doen. Het is ook geen aanval op jou maar dat constante denigrerende naar anderen wordt een beetje zielig.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:24
    Je bent zelf constant denigrerend bezig naar Ajacieden.

    Niet huilie huilie doen nu jij grote kleine menneke
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:49
    Omdat ik 1 keer zei zoen typte ipv seizoen...... gaat wel eens wat fout met typen en had het niet terug gelezen.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 09:52
    Haha je spelfouten hebben aardig wat losgemaakt hier:-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:55
    Haha ja. Is lastig om spelfouten van type fouten te onderscheiden.
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 11:42
    Tja, het was wel een eyecatcher..
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2735
    donderdag 26 april 2018 om 10:29
    @ Fedor: Jij stelt nu dus voor omdat er misschien iemand is met dyslexie (die dat daarna kan aangeven en dan echt wel met rust zou worden gelaten) dat we nergens meer iets van mogen zeggen en van niemand meer iets mogen verwachten? Oh en als die gehandicapte iets aan zijn handen heeft mag je best iets over zijn loopje zeggen, hoor.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:30]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 11:46
    Ik denk dat je mn reactie niet helemaal begrijpt. Het punt wat ik wou maken is dat we tegenwoordig heel snel en hard reageren op iemand zonder enige achtergrondinformatie.
    Vind ik leuk
    UitdeBijlmer +2735
    donderdag 26 april 2018 om 12:16
    Okay, beetje voorzichtigheid is inderdaad wel prettig. We hoeven echter ook niet te doen alsof iedereen van suiker is. (dat was meer mijn punt.)
    Maar dan snappen wij elkaar nu weer.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 12:35]
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 12:26
    Eind goed al goed dan:-)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:01
    Helemaal mee eens! En dan zegt ronald het nog verkeerd ook!! Want zei is verleden tijd van zeg en geen vrouw ;-)
    Ok, ik ga al terug naar dumpert
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:56
    Nee. Blijf maar lekker hier.
    Vind ik leuk
    DEWEE +1974
    donderdag 26 april 2018 om 08:19
    weer es? Het weer in Spanje?
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:14
    WAARSCHUWING - In de nacht van 25 op 26 april heeft een zogenaamde taalnazi weten te ontsnappen. Hoe dat precies heeft kunnen gebeuren is nog onduidelijk. Het dier is te herkennen aan zijn opvallend irritante gedrag, weinig vrienden en heeft de sterke neiging om nietsvermoedende voorbijgangers aan te vallen. Geadviseerd wordt om de taalnazi zoveel mogelijk te ontwijken en daar waar nodig te negeren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 09:16]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:45
    Zoals je begrijpt en zelf wel eens mee maakt, gaat de spelling op deze site niet altijd juist. Het spijt me enorm dat ik je van streek maakte. Ik snap dat als je er de hele dag door van slag bent. Er zijn meer mensen die dit hebben. Je staat er niet alleen voor.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:49
    Van streek gelukkig niet! Vindt het wel grappig! Mijn reactie was eerder leuk als boos bedoeld, maar het wordt door veel mensen negatief opgevat, gelukkig zie jij de grap er nog gedeeltelijk in 👌💪
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:51
    Oh ja hoor. Ik vind het prima.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 11:49
    Was voor mij ook grappig bedoelt maar helaas is het door de reacties erna een eigen leven gaan leiden.
    De uitkomst van dit alles is dat hij geen dyslexie heeft en iedereen weer een beetje meer begrip heeft voor elkaar:-)

    Hoop ik.
    Vind ik leuk
    peinke +1887
    donderdag 26 april 2018 om 10:38
    Communicieren is begrijpen Ronald! Dan is vlekkeloos Nederlands niet nodig, iedereen weet wat deze gast bedoeld toch? En... daar gaat het om ondanks dat die woordenschat uit die telefoons af en toe verkeerde suggesties geven!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:40
    Zie je mij dan op elke fout reageren dan? Nee, dus?
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 11:48
    Het wordt wel heel zwaar opgepakt allemaal. Als het een voorstelletje is van je smartphone of als je dyslectisch bent, dan kun je dat ook even zeggen hier. Geen punt, een lach of een knipoog en we kunnen weer verder.
    Vind ik leuk
    BartBroos +222
    donderdag 26 april 2018 om 09:25
    Niks van aantrekken van die prietpraat. Wie zal de reden weten waarom je enkele schrijffoutjes maakt. Gewoon blijven reageren.
    Vind ik leuk
    Bengelino +10843
    donderdag 26 april 2018 om 07:10
    Rijkaard is een Goeie kerel
    Vind ik leuk
    :O +1818
    donderdag 26 april 2018 om 07:27
    Inderdaad goeie kerel. Ik begrijp wel dat hij zich niet wil begeven in het Ajax wespennest.
    Vind ik leuk
    Foebele +51296
    donderdag 26 april 2018 om 07:11
    Het enige wat nog overgebleven is van Johans erfgoed is het feit dat het stadion eindelijk zijn naam draagt...
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10262
    donderdag 26 april 2018 om 07:53
    Zijn erfgoed gaat Spanje weer laten zien komend WK.
    Vind ik leuk
    Sanuk +2922
    donderdag 26 april 2018 om 07:12
    Ja lekker laten zitten. Achter de rug van Utrecht en Keizer al maanden met Ajax praten. A-collegiale, a-sociale tuinkabouter Paulus. Een topclub onwaardig, deze provinciale stotteraar.
    Dan zeker 5 jaar niets, helemaal niets.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 07:12]
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 07:23
    Voor de periode Ajax is iedereen vol lof over Ten Hag. Zelfs sommigen zagen hem graag naar PSV komen.

    Eenmaal bij Ajax kan de man er helemaal niets meer van. Ineens is hij niet meer verstaanbaar.

    niets is zo veranderlijk als de mens en het weer in NL.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +23991
    donderdag 26 april 2018 om 07:29
    Klopt helemaal.. Begin van het seizoen moest Cocu er ook uit na de uitschakeling in de EL voorrondes. En kijk nu eens! Het kan rap gaan in de voetballerij..
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 07:35
    precies en Ten Hag moest hem toen opvolgen, volgens sommige.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 07:34
    Ten Hag is een toptrainer in wording denk ik maar hij had nooit zo snel naar Ajax moeten gaan. Als "provinciaaltje" heb je al veel scepsis en helemaal als Ajax ff niet zo succesvol is, om dan in te stappen was niet zo slim denk ik. Nou begreep ik ook niet helemaal waarom Keizer weg moest op het moment dat het redelijk begon te lopen.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 07:37
    Keizer is verweten dat hij het geheel niet naar een hoger niveau heeft gebracht. in mijn optiek wordt daarmee bedoeld dat de trainingen kort en matig van niveau waren. Alle randzaken niet geregeld werden zoals het hoort bij een topclub.

    Ten Hag is op een zeer, maar dan ook zeer moeilijk moment ingestapt en heeft zijn nek uitgestoken (naast ego streling etc etc)
    De man verdiend nog 1 seizoen de kans. hier moet hij het gaan laten zien.
    Vind ik leuk
    fedor2501 +3470
    donderdag 26 april 2018 om 07:41
    Ok heb me niet zo verdiept in de reden van ontslag van Keizer, het moment van ontslag was echter vreemd.
    Ten Hag zal idd volgend seizoen wel gaan presteren want zijn kwaliteiten als coach daar twijfel ik niet aan.
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 07:57
    Overwinningen op PSV en AZ in december konden de meubels niet meer redden voor Keizer. Op dat moment was het seizoen al voorbij. Ten Hag aanstellen bij het begin van de winterstop was niet onlogisch en het tijdstip ook niet. Geef Yen Hag de kans om nu gerichte aanpassingen te doen en het elftal naar zijn inzichten samen te stellen en te laten spelen.

    Gelukkig spreekt Rijkaard hier woorden in dezelfde strekking uit. Een wijs man.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:55
    seizoen voorbij? kan zijn dat ik er naas zit maar ik meen dat Ajax op dat moment 'slechts' 4/5 punten achterstand op PSV had
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 11:54
    Vijf.
    Dramatische Europese resultaten en uit de beker geflikkerd. Wisselbeleid en tactiek dramatisch. Tja, bij Ajax vlieg je er dan uit...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:41
    Roep al weken dat je Ten Hag pas kan beoordelen als hij een heel seizoen achter de rug heeft. VP reaguurders praten vaak VI na omdat ze vinden daar altijd de waarheid wordt gesproken.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 07:46
    De meeste hier haten Ajax.
    Ik vind het niet zo erg als men Ajax niks vindt. Haat gaat mij tever.
    Tevens wordt Ajax uitgelachen omdat ze al vier jaar geen prijzen hebben gewonnen. Voor Ajax uiteraard een schande.
    De kinderlijkheid hoe dit dagelijks ingepeperd wordt is van een nog lager niveau dan wat zij de Ajacieden verwijten. Waarom? Het houdt niet op en komt zelfs arrogant over.
    Maar goed het schijnt te moeten want wij vragen erom.
    Het zijn dus mensen zonder vrije wil en verstand. Het moet, net als ademen, piepen, bier zuipen en seks hebben. Het moet, het moet..

    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10262
    donderdag 26 april 2018 om 07:55
    Jij snapt em.
    'T moet.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 07:57
    wat een zware dagtaak erbij.

    Jullie gaan ons opvoeden!!!

    En dan ons arrogant noemen.. hahahahaha..

    geestig
    Vind ik leuk
    Spaanse mug +10262
    donderdag 26 april 2018 om 07:58
    Neen.
    Koekje van eigen deeg noemt men dat.
    Vind je dat zo vreemd dan?
    Vind ik leuk
    HJR +6833
    donderdag 26 april 2018 om 08:33
    Ik vind het wel vreemd ja. Er zijn er natuurlijk genoeg die Amsterdamse arrogantie hebben. Moment dat Ajax weer wat wint, komen die nog arroganter terug. De enige manier om die 'te pakken' is negeren. Door constant over Ajax te praten als niet Ajacied houd je de aandacht op Ajax.
    Er zijn zelfs hier genoeg Ajacieden die niks met het arrogante hebben. Richt je dan op die mensen. Dan krijg je normale discussies over voetbal. En niet constant dezelfde nutteloze opmerkingen: Ajax al 4 jaar niks, Psv leent geld, Ajacieden zijn arrogant, Psvers zijn boeren. Elke speler of trainer van de andere club wordt afgezeken en alleen maar omdat hij bij een andere club speelt.
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    donderdag 26 april 2018 om 07:52
    Trainingen kort en matig van niveau? Waar baseer je dat op?

    Als ze van iemand tot in detail wisten hoe hij trainde en werkte was het Keizer.

    En welke zaken regelde hij niet zoals het bij een topclub geregeld zou moeten worden?

    Had men dan niet de teammanager moeten ontslaan, aangezien die alles moet regelen?

    Ik ben het met je eens dat het een slechte zaak zou zijn Ten Hag nu te ontslaan. Het was een lastig moment om in te stappen. Al was het bij lange na niet zo lastig als het moment van Keizer was.

    Nu hij er toch zit moet hij gesteund worden, zoals dat ook bij Keizer had moeten gebeuren. Dan laten ze in ieder geval zien dat ze wat hebben geleerd.

    Het aantrekken van Ten Hag lijkt er vooral op dat Overmars hem niet wilde mislopen. Er werd aan Ten Hag getrokken. Inderdaad ook vanuit Eindhoven? Die angst, ongegrond in mijn ogen, heeft dit veroorzaakt.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 07:56
    ik zeg ook, in mijn optiek.

    het is niet gebaseerd op feiten, in die zin. ik sta niet dagelijks bij de training, uiteraard loop ik wel achter de schermen.

    volgende de media was er geen progressie.. aangezien dit wel op het veld zichtbaar was (het zij minimaal) dan moet het over andere zaken gaan.

    Ten Hag heeft de trainingen fors opgeschroeft. Dit kan zijn werkwijze zijn of hij si geschrokken van de conditionele achterstand bij de spelers.

    Randzaken kan ik niet in het openbaar bespreken :-)

    OVermars weet nu wat hij binnen haalt. Of dat goed genoeg is voor Ajax.. Het zal meoten blijken.

    Want ja wie had het dan moeten worden na Keizer?


    Vind ik leuk
    2cents +50861
    donderdag 26 april 2018 om 08:16
    “Randzaken kan ik niet bespreken...

    Ik loop wel achter de schermen...”

    Voor iemand die pretendeert meer te weten, weet je bar weinig van het trainen van Ten Hag. Iedereen weet inmiddels wel dat Ten Hag heel lang traint.

    Dat heeft niets met conditie te maken.

    Dat was ook het issue niet. Ajax sloeg ook onder Keizer vaak toe aan het einde van de wedstrijd. Dus de conditie was naar behoren om de potjes te winnen.

    Ten Hag heeft duidelijke ideeën op dat gebied en brengt dat ten uitvoer. Dat is er veranderd.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8283
    donderdag 26 april 2018 om 09:22
    Ten Hag is dolende en heeft geen idee waar hij met dit Ajax naar toe moet, gewoon een onervaren Trainer, 3 jaar werkzaam in de lullige ED als hoofdcoach ......en Ajax heeft Internationale ambities....ha ha
    De man heeft nog nooit EL finales meegemaakt, moet ie z'n spelers om advies vragen, ja, die tieners dus.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 11:51
    Hap hap. Ik refereer naar iets van eerder. Ik snap dat de koppeling maken lastig is.

    De feitelijkheden zijn nog steeds onduidelijk. Wellicht als we deze te weten komen dat jij ook meer begrip kan kweken
    Vind ik leuk
    2cents +50861
    donderdag 26 april 2018 om 12:29
    Zo’n koppeling is inderdaad lastig maken als je niet weet waarmee.

    Ik verbaas me wel over het begrip dat jij hebt op basis van wat minder logische conclusies. Zo ken ik je niet.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 13:03
    Omdat ik op een gegeven moment klaar was met keizer. Met name zijn wiiselbeleid.
    Op afstand kreeg ik het idee dat er te amateuristisch werd omgegaan met het verlies van Nouri.
    En de kloof tussen Bergkamp en Vd sar / Overmars was voelbaar. mijn gevoel zegt dat Bergkamp meer dictatoriale trekjes ging vertonen. Jammer want als spitsen trainer deed hij het erg goed.

    Vind ik leuk
    JustH +13074
    donderdag 26 april 2018 om 09:31
    Ik snap het veroordelen van Ten Hag niet zo goed. Zeker niet door figuren die nog nooit een training van Ajax zijn wezen bekijken.En die totaal niet weten wat de man van plan is.
    Het gaat alleen nog maar om het zagen aan stoelpoten en mensen vernederen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:34
    Ik vond hem voor Ajax inderdaad goed. En nu wat tegenvallen. Dit ligt meer aan Ajax dan aan ten Hag. Wanneer ze hem echt de ruimte geven om te doen wat hij wilt( bijvoorbeeld een x inzakken). Dan zal het tactische, waar deze man goed in is, er wel uitkomen. Maar bij Ajax moet er simpelweg op een bepaalde manier gespeeld worden(trainers krijgen daarbinnen wel wat ruimte). En dan kan ten Hag geen tactische omzettingen maken.
    Vind ik leuk
    Morris +21894
    donderdag 26 april 2018 om 07:40
    klopt en ik vind dat er door geselecteerd moet worden. Schone wordt steeds trager en weigerde dit seizoen bepaalde tactieken van de trainer.
    Op zich niet erg als Ajax spelers hun mond open doen en zeggen dat Ajax zich nooit aanpast maar dna moet je wel winnen. Zolang dat niet lukt, dan moet je je aanpassen.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:42
    Precies de kern, waar het momenteel mis gaat.
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 08:23
    Als Ten Hag blijft kan het bijna niet anders of Schone is het volgende slachtoffer. Op dit moment de zwakste schakel; leuke gast, maar komt al jaren tekort zo gauw het spannend wordt.
    Ten Hag deed al twee logische wijzigingen die elke supporter ook wou: Younes en Veltman uit de basis halen. Als Ziyech straks weg is, dan ben ik benieuwd naar wat Ten Hag erbij wil en hoe hij de poppetje neerzet en met welke intentie hij Ajax wil laten spelen. Pas dan kun je hem eerlijk beoordelen. Dat gezeik over er zijn stemgeluid is gelul in de ruimte.
    Vind ik leuk
    alffie +1730
    donderdag 26 april 2018 om 08:26
    Ten Hag komt er wel, gewoon een kans geven om een langere periode te werken. Kort geheugen van veel personen altijd
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:33
    Las meerdere topics hier hoe tevreden echte VP volgers waren over Ten Hag en nu kan hij nika meer goed doen. Beetje hypocriet eigenlijk. Gewoon een jaar de kans geven en dan zien we het wel. En Rijkaard is altijd welkom. Zijn kroeg praat is nog altijd vele malen waardevoller dan bv VI of studio voetbal.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8283
    donderdag 26 april 2018 om 09:17
    Je begrijpt het niet.
    Keizer stapte onder veel moeilijker omstandigheden in en kreeg die kans niet, daar zit de onrechtvaardigheid en dat voelen de mensen gewoon goed aan.
    Keizer geniet de sympathie bij spelers en de meerderheid van de supporters en terecht, verhouding Spelers vs ten Hag gaat echt niet goed komen.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2544
    donderdag 26 april 2018 om 10:26
    hoezo stapte Keizer in een moeilijk moment in ? Hij was aangesteld voor het seizoen begon, kende de selectie, wist de werkwijze van Bosz.
    Ja dat van Nouri in de voorbereiding heeft niks met zijn instappen te maken.
    Hoezo zal dat niet goed komen met ten Hag en de spelers is dat gewoon jou gedachte ? Stel hij plaatst zich voor CL hij wint de eerte 5 wedstrijden in de competitie met leuk tot goed voetbal en iedere fan is maar wat blij met hem,spelers zullen geloven in zijn manier van voetballen omdat het resultaat er is. Dat is het in voetbal resultaat.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8283
    donderdag 26 april 2018 om 10:33
    Als de gevolgen van de Nouri affaire niet tot je doordringen dan heeft verder reageren geen zin.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2544
    donderdag 26 april 2018 om 11:02
    Instap moment veranderd niet door Nouri!

    Nouri gebeurde in de voorbereiding, hij stapte niet in net na Nouri of 1 dag voor het gebeurde in.

    Het wordt altijd weer aangesleept als excusses en als sympatie middel voor Keizer en dat is imo niet juist.

    Het kan niet gebruikt worden als een excusses voor waar Ajax op dat moment stond.

    Competitie 4/5 punten achter (doordat hij die wedstrijd van PSV won anders was het 10/11).
    Uit Europa zowel geen CL als EL groepfase gespeeld.
    Uit de beker.

    Nogmaals dat je een moeilijke periode hebt met Nouri is logisch maar, dat is geen reden waarom het voetbal niet om aan tezien was voor 14 wedstrijden. 3 leuke potjes tegen Az, PSV, Feyenoord veranderd daar niks aan niet het slechte voetbal en niet waar Ajax stond.

    Bij Keizer was het ook zo dat elke keer iets niet goed ging dat de Nouri situatue erbij gehaald werd, kan ten Hag nu ook nog doen want de spelers die daarbij waren traint hij nu ook maar nu hoor er geen speler of staf over als je moet niet vergeten dat ze dat nog steeds meedragen.

    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8283
    donderdag 26 april 2018 om 11:05
    Je begrijpt het niet dus niet....

    Vind ik leuk
    Donnygo +2544
    donderdag 26 april 2018 om 11:11
    lekker inhoudelijk ook
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +8809
    donderdag 26 april 2018 om 07:34
    Alleen kroeg praat hij is er inderdaad op de foto hier boven er zeker niet jonger op geworden :0)
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 07:38
    Lekker Ajax time heerlijk het is allemaal kommer en kwel
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:07
    Lul, lees dan niet hahaha! Maar af en toe een bommetje neerleggen is lekker hè? Jij ook gefeliciteerd met je titel trouwens
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:33
    Dank je kerel
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 08:06
    Ik was niet blij met die aanstelling, maar die Ten Hag heeft nooit een eerlijke kans gehad, halverwege een seizoen (!) instappen is verschrikkelijk... Máár ik had Kiezer ook wat langer de kans gegeven. Hij is afgerekend op een slecht voorseizoen. En dat heeft natuurlijk wel alles met Nouri te maken gehad. Toen er net lijn in kwam, wachtte het bestuur op een misstap. En dat was slechts een bekerwedstrijd! Niet dat ik de beker onderschat, maar het was geen averij in de eredivisie. En dát zou hem juist de kop moeten kosten van bovenuit. Ik blijf benieuwd hoe het seizoen onder Keizer was afgelopen... En ik hoop dat hij nog ergens anders een eerlijke kans krijgt
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 08:19]
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8283
    donderdag 26 april 2018 om 09:14
    Rijkaard laat zich gewoon voor het karretje spannen........"zeg nou wat leuks over ten Hag"
    Vind ik leuk
    Jozef +34459
    donderdag 26 april 2018 om 12:05
    Ja, dat heeft hij nodig...
    Vind ik leuk
    Garinsha +4308
    donderdag 26 april 2018 om 08:16
    Tuurlijk stapt hij niet in die slangenkuil.. hij weet wel beter.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +8283
    donderdag 26 april 2018 om 09:12
    Maar Rijkaard legt niet uit waarom Keizer die kans niet kreeg, terwijl Keizer in veel moeilijker omstandigheden instapte.....Daar heeft Rijkaard vast wel een mening over, in de kroeg......
    Vind ik leuk
    BartBroos +222
    donderdag 26 april 2018 om 09:30
    Yes JC Arena! En toen vermeer naar Rotterdam ging stond het land in brand! Ik gun het Johan en zijn familie van Harte maar het feit dat het Ajax support zo scheinheilig is als de pest! Blegh! Had die toko maar lekker Amsterdam Arena blijven noemen zodat die huilbakusjes daar hun plasje konden doen. Mijn Ajax zie ik liever niet in die vieze, koude, kille, betonnen badkuip omring door dat zeikende aso volk. Zo... :D
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:34
    Rijkaard zou ideaal zijn voor Ajax. Na Blind nog een kroegprater erbij. Word het misschien toch weer gezellig in a dam
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 09:41
    Opzouten met die malloot! En bontkraagje ook graag! Mazzelzzzzzz
    Vind ik leuk
    Kesse Vodde +7277
    donderdag 26 april 2018 om 09:51
    Tot nu toe ben ik niet onder de indruk van Ten Hag. Het voetbal is pover en het aantal punten dat behaald is eveneens. Verliezen van Vitesse, gelijkspelen tegen Utrecht en thuis tegen ADO zijn gewoon Ajax onwaardige resultaten waar wij Ajacieden niet op zitten te wachten. In de kampioenswedstrijd van Psv met 3-0 op je klote krijgen is ook niet leuk. Daarnaast heeft hij andere zaken (wissel Younes) niet goed aangepakt en praat hij vaak onzin.

    Ik vind echter wel dat hij een kans moet krijgen om zich over een heel seizoen te laten zien, dat is wel zo eerlijk. Het lijkt me namelijk wel een goede trainer. De druk is wel enorm, want hij moet kampioen worden in 2019. Zo niet dan staat de club voor de zoveelste keer in brand.

    Hij moet mij echter, en velen met mij, nog overtuigen.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 09:55]
    Vind ik leuk
    El Cazador +5369
    donderdag 26 april 2018 om 09:57
    Elke ED trainer weet hoe moeilijk het is om halverwege ergens in te stappen, zelfs FdB heeft daar inmiddels ervaring mee. Dus Erik ten Hag heeft met zijn volle verstand gekozen om halverwege Utrecht te verlaten en er bij Ajax in te stappen. Hij kende de moeilijkheid factor met Nouri.
    Hij heeft het in de tweede seizoen helft niet laten zien, conclusie:
    Hij is te licht gevonden en gewogen door de selectie en het publiek, kortom hij gaat Ajax niet verder brengen dan is er maar een mogelijkheid, afscheid nemen in het belang van Ajax. Welkom terug JvS!!
    Vind ik leuk
    wimpert +126
    donderdag 26 april 2018 om 10:26
    leuke chat hieronder maar het ging over Rijkaard Ontslag en Ten Hag. On topic betekend reactie geven over wat er staat niet over hoe met een reactie geeft want dat doet iedereen naar eigen wil en kennis(ook kennis van de Nederlandse taal) Als je aan laaggeletterdheid iets wilt doen....http://taalschrift.org/reportage/000669.html
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:52
    hij is niet de man voor Ajax,enige die het probleem kan op lossen is van Gaal
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 12:05
    Zo jammer dat deze grootheid geen ambitie heeft voor het trainersvak. Genoten van zijn Barcelona!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Rijkaard duidelijk over Ajax-terugkeer: 'Ik doe alleen mee aan kroegpraat'