PSV neemt afscheid van jonge spits: 'Er is al door meerdere clubs geïnformeerd'

    PSV neemt afscheid van jonge spits: 'Er is al door meerdere clubs geïnformeerd'

    donderdag 26 april 2018 om 09:57

    Joey Konings speelde liefst elf jaar in de jeugdopleiding van PSV, maar moet komende zomer vertrekken. Bij de pakken neer zitten doet de twintigjarige aanvaller niet.

    "In Schaijk kennen veel mensen me als de jongen die bij PSV voetbalt. Dat gaat na dit seizoen veranderen en dat is best gek. Even deed het pijn, maar ik heb al snel besloten om niet bij de pakken neer te gaan zitten", zegt Konings in het Eindhovens Dagblad. "Daar heeft niemand wat aan en ik zelf al helemaal niet. Mijn doel blijft om te slagen in het betaald voetbal en dat kan ook via een andere route."

    "Stiekem hoopte ik dat ik nog een jaartje langer kon blijven, maar helaas is me dat niet gegeven. Het voelt hier toch een beetje als thuis", vervolgt Konings, die bij Jong PSV vooral als breekijzer dient. "Helaas heb ik de laatste jaren een paar blessures gekregen en ook op de verkeerde momenten. Mede daardoor heb ik me niet meer in de ploeg weten te spelen. Elke speler hoopt op meer kansen, maar die heb ik misschien ook wel niet afgedwongen."

    Konings wil nu vooral aan spelen toekomen. Mogelijk is dat bij een andere Brabantse club in de Eredivisie of Jupiler League. "Dat zou best kunnen. Er is al door meerdere clubs geïnformeerd. Mijn eerste doel is om elders volwaardig basisspeler te worden."

    Plaats een reactie

    The Iceman +6699
    donderdag 26 april 2018 om 10:04
    FC Eindhoven? Neem aan dat Lieder vertrekt.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:04
    Je hebt je best gedaan jammer dat door je blessures alles in het water liep wat je wilden. Er komt heus wel een club! Succes Joey
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:06]
    Vind ik leuk
    PRICE +25754
    donderdag 26 april 2018 om 10:14
    Niks mis mee,niet iedereen in de top slaagt. Maar via eem omweg kan hij nog van alles bereiken
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:33
    Precies Kenneth
    Vind ik leuk
    RtdDub +10627
    donderdag 26 april 2018 om 10:10
    Mentaliteit van de huidige generatie mensen.
    Het is altijd een ander zijn schuld of pech als ze iets niet lukt.
    Gebrek aan talent of eigen onkunde is hooguit "misschien"

    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    donderdag 26 april 2018 om 10:15
    '' Millenials'' he, alles ligt altijd aan een ander...
    Vind ik leuk
    RtdDub +10627
    donderdag 26 april 2018 om 10:19
    Ga je krijgen als pa en moe je altijd hebben voor gehouden dat je zo'n speciaal prinsje of prinsesje bent.
    Breintje crasht dan als het blijkt dat dat allemaal best wel meevalt, dat speciale.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    donderdag 26 april 2018 om 10:22
    Ik zeg niet dat deze jongen een dergelijke mentaliteit heeft, maar de huidige jongeren hebben wel vaak last van dit syndroom, wat niet erg is maar is wel tekenend. Ken genoeg mensen die liever een jaar thuis zitten beetje Netflixen en '' solliciteren'' naar hun droombaan (net afgestudeerd aan fop HBO'tje) terwijl ze ook gewoon eerst hun handen vuil kunnen maken en minder hoog aangeschreven werk kunnen gaan doen, maargoed veel plezier met je gat in je CV!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:25]
    Vind ik leuk
    RtdDub +10627
    donderdag 26 april 2018 om 10:25
    Ik ken heel deze jongen niet. baseer me op de uitspraken in dit stuk. En dat leest toch wel redelijk "millennial"

    En ja.... klinkt bekend. Een of andere fopstudie achter de rug en dan "niet onder mijn niveau" willen werken.
    De richting waarin ze gestudeerd hebben zijn ongeveer 3 banen voor te vinden in heel Nederland en alle 3 bezet.
    Verzin er nog een of ander fopaandoening bij, social anxiety of zo, en een leven lang op de bank klauw ophouden en alleen doen waar je zin in hebt is geboren.
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    donderdag 26 april 2018 om 10:28
    Haha echte he! Maar hallo ik heb Communicatie en Design ofzo gestudeerd, hoezo nemen ze me niet meteen aan als projectmanager bij Shell, pff de wereld is tegen me! Maar ik ga echt niet beginnen als communicatiemedewerker hoor ahha waar zie je me voor aan! Ik moet wel uitdaging hebben anders houd ik het geen week vol hoor, komop en dat voor maar 1900 netto per maand hahah neeee dankje! Nou ik ga even protesteren tegen onrecht jegens de donkere medemens in Ouagadougou en daarna langs mijn vrienden van kraakvereniging WE are Here!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:17
    Ze kunnen niet allemaal een kans krijgen in PSV 1, of zelfs doorbreken. Afgelopen seizoen wist PSV kampioen te worden met een A-selectie waarbij veel doorgestroomde jeugdspelers in de basis van PSV speelde (Bergwijn, Brenet, Zoet, Hendrikx, Locadia). Ook oud jeugdspelers zoals Paal, Gapco, Gudmundsson, Rosario kregen speelminuten Met de kampioensploeg JO 17 en koploper JO 19 komen er goede jeugdspelers aan bij PSV. Logisch dat spelers van het kaliber J. Konings dan geen toekomst hebben bij PSV.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:39
    Ze kunnen inderdaad niet allemaal een kans krijgen.

    Maar volgens mijn weten krijgt daar bijna niemand een kans!
    Vind ik leuk
    Kopsterk +6971
    donderdag 26 april 2018 om 10:47
    Ze krijgen wel allemaal de kans een mooi kampioenschap mee te maken, is ook leuk toch?
    Vind ik leuk
    Sucrates +187
    donderdag 26 april 2018 om 10:50
    Je weet inderdaad niet veel, als je deze reactie plaatst onder een post waarin maarliefst 9 jeugd of oud-jeugd spelers van PSV worden opgenoemd die allemaal kansen krijgen of hebben gekregen... er is elk jaar weer een nieuwe jaargang met ruim 11 nieuwe spelers, geen club ter wereld rouleert elk jaar zijn volledige eerste ten gunste van zijn volledige beloftes.

    Een simpele rekensom leert dan dat er 'dus' altijd afvallers zullen zijn die het dan toch net niet redden. Vaak kunnen deze dan op een lager niveau prima aam de slag en soms alsnog uitgroeien tot spelers van formaat. Dat wens ik deze jongen ook toe.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:51
    Niet alleen de eerste regel lezen, dan had je kunnen lezen dat PSV dit seizoen kampioen werd met een basisteam grotendeels bestaande uit 5 doorgestroomde jeugdspelers. En met hoeveel van deze doorgestroomde jeugdspelers speelde Ajax dit seizoen in de basis? En je weet ook wel wat Ajax hiermee presteerde.
    PS. Ga jij zondag ook naar de kampioenswedstrijd van Ajax tegen AZ. Ik las eerder vanochtend dat men bij Ajax in Amsterdam denkt dat men komende zondag om het kampioenschap speelt tegen AZ. Niet alleen ten Hag, Kluivertje, D. v.d. Beek en Haas Jan hebben geen reëel beeld van de werkelijkheid maar blijkbaar hebben meer mensen binnen Ajax last van deze "ziekte!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:53]
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 10:54
    Dat je namen van voetballers al gaat veranderen zegt precies hoe kinderachtig je bent! Maar goed, je krijgt evengoed mijn respect, puur en alleen omdat ze mij geleerd hebben respect voor elkaar te hebben
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:01
    Kinderachtig zeg jij? En wat vind jij van dat logootje van jou hier op VP? En hoe vaak ben jij al niet van account moet veranderen omdat je geband werd vanwege kinderachtige c.q. niet door de beugel kunnende reacties jouwerzijds. Held!
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:03
    Ik van account moeten veranderen? Precies 0 keer vriend. Zou niet weten waarom ik een ban moet krijgen? Om het logootje? Had verwacht dat jij slimmer zou zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:28
    Van jokken, gaat je neusje groeien.
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 11:29
    Dan ben ik blij dat ik pinokkio niet ben...
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 14:44
    Ik zou inderdaad bij F.C. Eindhoven gaan spelen.
    Jupiler league-club en lekker in je vertrouwde omgeving.
    FC Oss, RKC Waalwijk en FC Den Bosch zijn ook mogelijkheden.
    Dan daar basisspeler worden en dan mogelijk de stap naar de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    Napolitanos +8442
    donderdag 26 april 2018 om 16:16
    Zou dit niet voor Ajax zijn ? Die hebben helemaal geen spitsen behalve een ouwe opa en een gipsboy!
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24004
    donderdag 26 april 2018 om 17:27
    Helmond, Oss, Den Bosch, FC Eindhoven.. Brabantse club moet wel lukken..
    Vind ik leuk
    donderdag 26 april 2018 om 20:03
    Je kan altijd nog bij Feyenoord terecht, als opvolger van Jörgensen ;-)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    PSV neemt afscheid van jonge spits: 'Er is al door meerdere clubs geïnformeerd'