PSV neemt afscheid van jonge spits: 'Er is al door meerdere clubs geïnformeerd'

PSV neemt afscheid van jonge spits: 'Er is al door meerdere clubs geïnformeerd'

donderdag 26 april 2018 om 09:57

Joey Konings speelde liefst elf jaar in de jeugdopleiding van PSV, maar moet komende zomer vertrekken. Bij de pakken neer zitten doet de twintigjarige aanvaller niet.

"In Schaijk kennen veel mensen me als de jongen die bij PSV voetbalt. Dat gaat na dit seizoen veranderen en dat is best gek. Even deed het pijn, maar ik heb al snel besloten om niet bij de pakken neer te gaan zitten", zegt Konings in het Eindhovens Dagblad. "Daar heeft niemand wat aan en ik zelf al helemaal niet. Mijn doel blijft om te slagen in het betaald voetbal en dat kan ook via een andere route."

"Stiekem hoopte ik dat ik nog een jaartje langer kon blijven, maar helaas is me dat niet gegeven. Het voelt hier toch een beetje als thuis", vervolgt Konings, die bij Jong PSV vooral als breekijzer dient. "Helaas heb ik de laatste jaren een paar blessures gekregen en ook op de verkeerde momenten. Mede daardoor heb ik me niet meer in de ploeg weten te spelen. Elke speler hoopt op meer kansen, maar die heb ik misschien ook wel niet afgedwongen."

Konings wil nu vooral aan spelen toekomen. Mogelijk is dat bij een andere Brabantse club in de Eredivisie of Jupiler League. "Dat zou best kunnen. Er is al door meerdere clubs geïnformeerd. Mijn eerste doel is om elders volwaardig basisspeler te worden."

Plaats een reactie

donderdag 26 april 2018 om 10:04
FC Eindhoven? Neem aan dat Lieder vertrekt.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:04
Je hebt je best gedaan jammer dat door je blessures alles in het water liep wat je wilden. Er komt heus wel een club! Succes Joey
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:06]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:14
Niks mis mee,niet iedereen in de top slaagt. Maar via eem omweg kan hij nog van alles bereiken
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:33
Precies Kenneth
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:06
Warme club he.
11 jaar daar gezeten en dan zo bij het grof vuil gezet
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:07
Azijn zeiker! Dit heet door selecteren
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:09
Heeft niks met azijn te maken
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:10
Als je niks zinnigs te melden hebt reageer dan niet aub
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:10]
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 26 april 2018 om 10:14
Erg he die reacties op je club.
Denk daar is aan als je precies hetzelfde doet.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:19
Man man altijd maar zeiken hier op onze spelers of topics jeetje respect is ver te zoeken bij sommige of niet JustH
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 26 april 2018 om 10:20
Heel ver, het wordt ook steeds lulliger. Ik lees alleen nog maar 4 jaar niks.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:22
Nou is toch ook zo maar volgens mij hoor je dat niet elke dag. En plagen mag toch andersom gebeurd het ook toch?
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 26 april 2018 om 10:25
Ik denk dat de computertoets 4 niet meer te koop is in Eindhoven. Die zijn allemaal naar de klote.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:11
Nou iets anders dan Ajax dacht tot vanmorgen nog dat jullie tegen az nog kampioen konden worden volgens jullie site. Dan ben je lekker bezig. Hahahaha
Vind ik leuk
Den Daats +1615
donderdag 26 april 2018 om 12:40
Het is toch ook al 4 jaar nix?

Maar dan ook echt helema nix!?
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 26 april 2018 om 14:17
2de is niks?
Ik vind in 8 jaar 4 x 1ste en de rest 2de niet echt slecht. Noem nog is een club met zulke resultaten?
Vind ik leuk
Den Daats +1615
donderdag 26 april 2018 om 17:23
Ik zou het zeer zeker overwegen om een lollie te kopen, nu je het zegt!
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 26 april 2018 om 18:08
Nee, maar noem is een club.
Vind ik leuk
Den Daats +1615
donderdag 26 april 2018 om 18:56
Er is maar 1 echte club in Nederland en dat is PSV!

Wij heersen vandaag jullie ergens in het verre verleden.

Om precies te zijn, 4 jaar geleden!
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 18:57]
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 26 april 2018 om 19:30
Doe niet zo triest, 4 x 1ste en 4 x 2de en jullie heersen
Vind ik leuk
Den Daats +1615
donderdag 26 april 2018 om 19:32
Je zegt het zelf...
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 26 april 2018 om 19:34
Nee reken zelf even mee.
Wat ben je jezelf nu aan het wijsmaken?
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 19:35]
Vind ik leuk
Den Daats +1615
donderdag 26 april 2018 om 19:42
Hoogstaand wiskunde is het niet, dus wat valt er te rekenen?

Ik telde 4 jaar niets en tel er nu net zoveel!
Vind ik leuk
JustH +8846
donderdag 26 april 2018 om 20:03
maak er maar Daas van
Vind ik leuk
WRFM +702
donderdag 26 april 2018 om 18:10
Idd je hebt gelijk
Al 4 jaar niks
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:27
Hahaha wat doe je zelf hier de hele dag door? Onzinnige eerste reacties alleen maar om als eerste op een topic te reageren. Kijk eerst eens naar jezelf voordat je anderen beschuldigt...
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:31
Dan moet je sneller zijn!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:32
Beetje raar dat de mensen het zelfde zeggen met weinig likes ;) lekker veel accountjes aan maken snap het helemaal.
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:33]
Vind ik leuk
Garrie +3306
donderdag 26 april 2018 om 11:37
Doe jij dat dan ook aub! Met je gestoorde drang naar likes, triest figuur
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:13
Heeft vast met frustratie te maken,en of je hebt een lelijke vrouw die je geen aandacht geeft.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:39
Koekkoek hopelijk toch niet tegen mij bedoeld?
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 19:06
Nee Mario zou niet durven.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:04
Hij zet hier misschien een hak, maar als een andere club, laten we zeggen Ajax zou zijn, staan velen PSV'ers ook klaar om hun mening te spuien. Een stukje gemis aan objectiviteit en de velen aannames en voor- en veronderstellingen die mensen zorgen voor van die zinloze comments. Natuurlijk selecteert PSV hier door, en daar is niets mis mee, niet iedereen kan in het eerste komen en lang niet iedereen haalt op zijn 18e al de top, soms moet je daar wat langer over doen of een omweg nemen zoals Huntelaar of Stam dat eens deden om maar wat 'kleine' namen te noemen. Zo ook wijst iedere club spelers af en zit daar af en toe een fout bij, no shame, hoort erbij.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:08
Het is geen sociale werkvoorziening hè. Als je geen kans op het 1e maakt is het voor beide partijen gewoon beter als je vertrekt.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:09
Juist en scoorden een mooi doelpunt op de toekomst eind maart tegen Ajax
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:12
Kijk eens aan. Dan sluit hij iig met een positieve herinnering af bij PSV ;-)
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:13
Altijd mooi toch ;) Hij komt er wel
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:09
Doen jullie al met kinderen van10 of ben je dat al vergeten met die documentaire
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:38
Wie doet dat Eindje?

Naar mijn weten alleen bepaalde jeugdtrainertjes in de regio
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:49
Niet alleen regio ook bij jou clubje toch jeugd trainer op non actief ook vergeten zeker
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:09
Hè ROM wa lul je nou jou club dacht gister nog kampioen te worden regen az stond op jullie site. Dan ben als club lekker bezig
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 12:50
Wie zegt dat ik voor Ajax ben
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:05
Door zo’n domme opmerking. Dus kan niet anders.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:31
A gut niet huilen nu
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:40
Jij bent aan het janken. Droeftoeter.
Ik niet wij zijn KAMPIOEN
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 13:48
Whahahaha zielig stuk vreten.
Wat kan mij het verrotten dat dat clubje kampioen is kan er niet wakker van liggen.
Stumpertje
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:02
Lekker huilen dan. Droeftoeter
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:04
Stoer vanachter je pc
Als ik voor je sta piep je wel anders
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:08
Ik zou zeggen kom langs. Maar je weet vast de weg niet te vinden. Hahha
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:13
Ik wel dat gehucht vind ik wel volg t bord met kneusjes en dan vind ik je wel
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:23
Nou stap op je driewieler en fiets aan
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:32
Is eigenlijk niet eerlijk
Dat ik dan een zwakzinnig iemand een pak slaag ga geven
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:34
nou fiets aan ik wacht.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 21:55
Ken je het niet vinden of mocht je niet van mama.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 22:01
Ik ben nu met je mama
Ze betaalt mij ervoor
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 09:36
Veel plezier in dat graf blijf daar maar lekker liggen lig je goed.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 09:43
Vuile hond lafbek. Stoer achter je pc hoop dat je snel.de verkeerde treft
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 10:33
Oh ik dacht dat Jij dat was. Met je grote mond. Nu weer naar een ander afschuiven. Droeftoeter.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 10:51
Enige droeftoeter ben jij.
Je bent net een leeg bierflesje.
Totaal geen inhoud
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 12:25
Held op sokken. Hahahahahahahahahahaa
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 13:25
Ik kan tenminste sokken betalen sloeber
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 13:49
Is goed über mensch
[Reactie gewijzigd op vrijdag 27 april 2018 om 13:51]
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 14:39
Zwerver. Waarschij lijk ook een uitkeringstrekker.
Niemand zou het met jou uithouden op een bedrijf
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 14:56
Tuurlijk uber mensch.
Je krijgt de groeten van je moeder.
Vind ik leuk
vrijdag 27 april 2018 om 14:58
Ze schaamt zich voor jou maar heeft het goed gemaakt. Hahahah
Vind ik leuk
masterpsv +12429
donderdag 26 april 2018 om 11:11
ken je die ene bergwijn en van bruggen,el gazi,younes,bazoer enz enz
die werden ook bij de grofvuil gezet!!!
dus ga niet zitten huilen dat gebeurd overal.
Vind ik leuk
RtdDub +6900
donderdag 26 april 2018 om 10:10
Mentaliteit van de huidige generatie mensen.
Het is altijd een ander zijn schuld of pech als ze iets niet lukt.
Gebrek aan talent of eigen onkunde is hooguit "misschien"

Vind ik leuk
Kopsterk +6953
donderdag 26 april 2018 om 10:15
'' Millenials'' he, alles ligt altijd aan een ander...
Vind ik leuk
RtdDub +6900
donderdag 26 april 2018 om 10:19
Ga je krijgen als pa en moe je altijd hebben voor gehouden dat je zo'n speciaal prinsje of prinsesje bent.
Breintje crasht dan als het blijkt dat dat allemaal best wel meevalt, dat speciale.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
donderdag 26 april 2018 om 10:22
Ik zeg niet dat deze jongen een dergelijke mentaliteit heeft, maar de huidige jongeren hebben wel vaak last van dit syndroom, wat niet erg is maar is wel tekenend. Ken genoeg mensen die liever een jaar thuis zitten beetje Netflixen en '' solliciteren'' naar hun droombaan (net afgestudeerd aan fop HBO'tje) terwijl ze ook gewoon eerst hun handen vuil kunnen maken en minder hoog aangeschreven werk kunnen gaan doen, maargoed veel plezier met je gat in je CV!
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:25]
Vind ik leuk
RtdDub +6900
donderdag 26 april 2018 om 10:25
Ik ken heel deze jongen niet. baseer me op de uitspraken in dit stuk. En dat leest toch wel redelijk "millennial"

En ja.... klinkt bekend. Een of andere fopstudie achter de rug en dan "niet onder mijn niveau" willen werken.
De richting waarin ze gestudeerd hebben zijn ongeveer 3 banen voor te vinden in heel Nederland en alle 3 bezet.
Verzin er nog een of ander fopaandoening bij, social anxiety of zo, en een leven lang op de bank klauw ophouden en alleen doen waar je zin in hebt is geboren.
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
donderdag 26 april 2018 om 10:28
Haha echte he! Maar hallo ik heb Communicatie en Design ofzo gestudeerd, hoezo nemen ze me niet meteen aan als projectmanager bij Shell, pff de wereld is tegen me! Maar ik ga echt niet beginnen als communicatiemedewerker hoor ahha waar zie je me voor aan! Ik moet wel uitdaging hebben anders houd ik het geen week vol hoor, komop en dat voor maar 1900 netto per maand hahah neeee dankje! Nou ik ga even protesteren tegen onrecht jegens de donkere medemens in Ouagadougou en daarna langs mijn vrienden van kraakvereniging WE are Here!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:17
Ze kunnen niet allemaal een kans krijgen in PSV 1, of zelfs doorbreken. Afgelopen seizoen wist PSV kampioen te worden met een A-selectie waarbij veel doorgestroomde jeugdspelers in de basis van PSV speelde (Bergwijn, Brenet, Zoet, Hendrikx, Locadia). Ook oud jeugdspelers zoals Paal, Gapco, Gudmundsson, Rosario kregen speelminuten Met de kampioensploeg JO 17 en koploper JO 19 komen er goede jeugdspelers aan bij PSV. Logisch dat spelers van het kaliber J. Konings dan geen toekomst hebben bij PSV.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:39
Ze kunnen inderdaad niet allemaal een kans krijgen.

Maar volgens mijn weten krijgt daar bijna niemand een kans!
Vind ik leuk
Kopsterk +6953
donderdag 26 april 2018 om 10:47
Ze krijgen wel allemaal de kans een mooi kampioenschap mee te maken, is ook leuk toch?
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:50
Je weet inderdaad niet veel, als je deze reactie plaatst onder een post waarin maarliefst 9 jeugd of oud-jeugd spelers van PSV worden opgenoemd die allemaal kansen krijgen of hebben gekregen... er is elk jaar weer een nieuwe jaargang met ruim 11 nieuwe spelers, geen club ter wereld rouleert elk jaar zijn volledige eerste ten gunste van zijn volledige beloftes.

Een simpele rekensom leert dan dat er 'dus' altijd afvallers zullen zijn die het dan toch net niet redden. Vaak kunnen deze dan op een lager niveau prima aam de slag en soms alsnog uitgroeien tot spelers van formaat. Dat wens ik deze jongen ook toe.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:51
Niet alleen de eerste regel lezen, dan had je kunnen lezen dat PSV dit seizoen kampioen werd met een basisteam grotendeels bestaande uit 5 doorgestroomde jeugdspelers. En met hoeveel van deze doorgestroomde jeugdspelers speelde Ajax dit seizoen in de basis? En je weet ook wel wat Ajax hiermee presteerde.
PS. Ga jij zondag ook naar de kampioenswedstrijd van Ajax tegen AZ. Ik las eerder vanochtend dat men bij Ajax in Amsterdam denkt dat men komende zondag om het kampioenschap speelt tegen AZ. Niet alleen ten Hag, Kluivertje, D. v.d. Beek en Haas Jan hebben geen reëel beeld van de werkelijkheid maar blijkbaar hebben meer mensen binnen Ajax last van deze "ziekte!
[Reactie gewijzigd op donderdag 26 april 2018 om 10:53]
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 10:54
Dat je namen van voetballers al gaat veranderen zegt precies hoe kinderachtig je bent! Maar goed, je krijgt evengoed mijn respect, puur en alleen omdat ze mij geleerd hebben respect voor elkaar te hebben
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:01
Kinderachtig zeg jij? En wat vind jij van dat logootje van jou hier op VP? En hoe vaak ben jij al niet van account moet veranderen omdat je geband werd vanwege kinderachtige c.q. niet door de beugel kunnende reacties jouwerzijds. Held!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:03
Ik van account moeten veranderen? Precies 0 keer vriend. Zou niet weten waarom ik een ban moet krijgen? Om het logootje? Had verwacht dat jij slimmer zou zijn
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:28
Van jokken, gaat je neusje groeien.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 11:29
Dan ben ik blij dat ik pinokkio niet ben...
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
donderdag 26 april 2018 om 23:21
En in Amsterdam hebben ze al zo'n grote neus...
Vind ik leuk
Kijkmaar +1762
donderdag 26 april 2018 om 23:21
Magische vinger jij bent een typische neus. Janken, janken, mekkeren op een ander en dan weer de gebeten manke hond uithangen.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 14:44
Ik zou inderdaad bij F.C. Eindhoven gaan spelen.
Jupiler league-club en lekker in je vertrouwde omgeving.
FC Oss, RKC Waalwijk en FC Den Bosch zijn ook mogelijkheden.
Dan daar basisspeler worden en dan mogelijk de stap naar de Eredivisie.
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 16:16
Zou dit niet voor Ajax zijn ? Die hebben helemaal geen spitsen behalve een ouwe opa en een gipsboy!
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 17:27
Helmond, Oss, Den Bosch, FC Eindhoven.. Brabantse club moet wel lukken..
Vind ik leuk
donderdag 26 april 2018 om 20:03
Je kan altijd nog bij Feyenoord terecht, als opvolger van Jörgensen ;-)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

PSV neemt afscheid van jonge spits: 'Er is al door meerdere clubs geïnformeerd'