PEC-elftal krijgt geheel nieuw gezicht: 'Hij is toe aan een andere club'

    PEC-elftal krijgt geheel nieuw gezicht: 'Hij is toe aan een andere club'

    Gepubliceerd: zondag 13 mei 2018 om 11:21zo 13-05-2018 om 11:21

    Het elftal van PEC Zwolle zal in de zomer een ware transformatie ondergaan. Diverse basisspeler van de club stevenen af op een transfer, zegt voorzitter Adriaan Visser. 

    "Youness Mokhtar en Mustafa Saymak zijn we zeker kwijt", aldus de preses, zondagochtend aan tafel bij voetbaltalkshow De Tafel van Kees op FOX Sports. "En Stef Nijland loopt uit zijn contract."

    Sterspeler Ryan Thomas heeft zijn laatste duel voor PEC waarschijnlijk ook al gespeeld. "Hij heeft nog een jaar contract bij ons. Ik vermoed wel dat-ie weggaat en ik gun die jongen dat ook. Hij heeft een fantastische periode bij Zwolle gehad en is toe aan een andere club."

    Na een fantastische eerste seizoenshelft stortte het PEC van trainer John van 't Schip na de winterstop als een kaartenhuis in elkaar. Een uiteindelijke negende plek op de ranglijst was het resultaat. Na een 6-0 nederlaag bij AZ tijdens de laatste speelronde uitte Visser forse kritiek op de technische staf van de club

    Plaats een reactie

    zondag 13 mei 2018 om 11:27
    Als de trainer maar blijft. Die doet het goed in Zwolle
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:32
    1like heb je van mij en alles goed kerel
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:26
    Ja gaat goed jongen en met jou
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:46
    Ook wel hé laten we de vorige keer vergeten welkom terug.maat, sorry dat ik je beschuldigd heb zand er over ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:34
    Is goed jongen, geen probleem.. Maar ik was het ook echt niet haha
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:35
    Dat weet ik jongen ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:37
    Gaat niet best Met jou cluppie, zie het ze echt niet goed maken vandaag. Leijnders is een grote mislukking
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:42
    Klopt niks meer aan te doen reanimatie is niet meer mogelijk :p
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 15:35
    Nou 4.1 bij rust. Ik denk dat nec nu wel die favoriiet is
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 15:38
    Dat denk ik ook :-)
    Komt goed maat kom op NEC pak ze bij de strot!
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:34
    Oude account verwijderd of ben je een trol?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:40
    ?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:25
    Oude verwijderd, ben al lang niet meer op VP geweest
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:17
    Jij bent de trol Hap slik Weg. RRRRR
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3576
    zondag 13 mei 2018 om 13:57
    Het kan ook zo zijn dat Schip geluk heeft gehad in de eerste seizoenshelft; het verschil is gewoon te groot met de tweede helft van het seizoen...
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:01
    Het schip is daarna enigzins uit koers geraakt kun je idd wel zeggen. Maar ondanks dat heeft hij het prima gedaan, je moet niet vergeten dat bram van polen de linksback is haha
    Vind ik leuk
    mba4u2c +3576
    zondag 13 mei 2018 om 14:03
    Oh, op die fiets...
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:06
    Ja voor een brommer moest je naar alkmaar, daar had je van de brom
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:27
    Kunnen ze beginnen met die visser wat een amateur is dat zeg
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:36
    Op basis van wat noem je Visser een amateur? Omdat hij een keer zijn emotie getoond heeft? Nadat hij al jarenlang de kar trekt en PEC naar een hoger plan gebracht heeft? Tuurlijk is hij diep teleurgesteld. Maar amateur? Bullshit!!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +637
    zondag 13 mei 2018 om 11:48
    Leuk op de supporters te pleasen en naar de mond te praten, maar als voorzitter heb je ook een rol van leider. Als de generaal zijn emotie de vrije loop geeft gaan de soldaten muiten en hem daar ooit eens op afrekenen. Dit is niet zo verstandig van deze man.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +18715
    zondag 13 mei 2018 om 11:58
    Onze veurzitter laat zijn emoties al jaren de vrije loop en dat heeft ons naar de eredivisie gebracht en ons de beker opgeleverd, onze begroting verdubbeld en onze stadioncapaciteit van 10000 naar 15000 laten groeien. Niemand in zwolle heeft problemen met Visser.
    Vind ik leuk
    Tossa +2434
    zondag 13 mei 2018 om 13:07
    Nou, Peinke misschien.
    Maar je kunt je meteen afvragen of hij wel een Zwollenaar is gezien zijn nimmer aflatende commentaar op alles wat Pec doet.

    Niet altijd ten onrechte, maar iets positiefs zul je hem zelden zien schrijven.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +637
    woensdag 16 mei 2018 om 20:19
    Er komt een tijd dat het ook eens minder zal gaat met PEC, in zo'n situatie wordt alles onder een vergrootglas gehouden en ook zeker de uitspraken van de leider. Wat ik al gezegd heb, er komt een tijd dat dit tegen hem gebruikt wordt. Gewoon dom, heel dom! Ook PEC blijft een club die er zo maar kan uitvliegen met de huidige begroting. NAC, Sparta, NEC en nu Twente zijn schoolvoorbeelden. Je moet naar tenminste € 20 of meer miljoen begroting gaan wil je als club een zekerheidje kunnen zijn in de eredivisie. Maar dan nog is het geen garantie, zie Twente.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    mazu +3073
    zondag 13 mei 2018 om 12:17
    @Vol manlijke kracht: Waar heb jij het over met je "amateur"?? Onder Visser is Pec uitgegroeid tot een prima eredivisie club. Jij weet totaal niet waar je over praat en kent hem en zn achtergrond niet. Roep niet zomaar wat kerel, misschien was die tweet wat onhandig maar hij had groot gelijk, de 2e helft van dit seizoen was dramatisch en schandalig met 11 punten uit 17 wedstrijden. Hij liet even z'n emoties blijken, wat ons Zwolle supporters betreft prima!
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +4049
    zondag 13 mei 2018 om 11:41
    Thomas een sterspeler? Bij lange na niet. Als je op iemand die stempel zou drukken dan toch wel op Saymak. Hij is echt van waarde geweest met zijn goals. Het is te hopen dat er weer een fatsoenlijk team staat straks. Een scorende spits zou al prettig wezen.
    Vind ik leuk
    mazu +3073
    zondag 13 mei 2018 om 12:22
    Jij kijkt weinig Pec zeker. Saymak heeft het aardig gedaan de 1e seizoenshelft, daarna was het drama. Hij heeft veel te weinig loopvermogen voor een stap hoger. De enige die met gemak een stap hoger aan kan is Ryan Thomas, door z'n inzicht en techniek. Kan met gemak mee met een top 3 club.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +4049
    zondag 13 mei 2018 om 12:27
    Seizoenskaart gehad, heel weinig ja. Niemand kon zijn stempel drukken tijdens de tweede seizoenshelft. Thomas wordt overschat. Echt uitblinken doet hij niet vaak. Subtop zou goed bij hem passen maar geen top 3. Daar komt hij vooralsnog te kort voor.
    Vind ik leuk
    mazu +3073
    zondag 13 mei 2018 om 12:32
    Ik ook, dan kijk ik toch met andere ogen. Saymak speelde vooral voor zichzelf en is te traag. Hij kan maar in een versnelling spelen. Het enige wat hij voor heeft op Thomas is beter scorend vermogen. Thomas is uitgeleerd bij Pec en moet nodig hogerop. In de 2e seizoenshelft is hij helaas teruggezakt doordat spelers als Mokhtar en Saymak vooral voor zichzelf liepen te voetballen
    Vind ik leuk
    peinke +2189
    zondag 13 mei 2018 om 12:25
    Prima optreden van de voorzitter van PEC, ondanks het oeverloze gezwam van Kraay jr. die het nodig vindt om het op te nemen voor Van 't Schip. Goed dat de voorzitter blijft bij zijn mening, hij heeft overigens niets teveel gezegd.
    Er gaan wel iets meer spelers weg bij PEC, Nijland, Karagounis, Mokhtar, Saymak, Thomas, maar ook de 2,5 miljoen opgeleverde Sandler en dan zitten ze nog opgescheept met niet-eredivisiewaardige spelers als Achabar, v.d. Pavert, die na de uitschakeling van NEC waarschijnlijk terug komen en de optie van NEC om ze over te nemen zal geen vervolg krijgen. Bovendien is Partyczek ook geen spits die echt past bij het voetbal wat PEC wil spelen.
    Tel daarbij op dat Van Polen, Marcellis en Boer in de herfst van hun carriere zitten en Kingsley volop in de belangstelling staat. Het scoren van Hamer en Vlemming zijn ontwikkelingsspelers zoals de voorzitter dat noemt en geen sterkhouders. Ben benieuwd wat Nijkamp nog tevoorschijn haalt, de laatste aanwinsten van Ondaan en Ligeon zijn contracten uit de Amsterdamse kliek van Van 't Schip, leuk voor de plaatsen 19 en 20. Dico Koppers zien we gezien zijn zware blessure waarschijnlijk nooit meer voor PEC in aktie komen. Jammer voor deze jongen, maar een feit. Dan blijft er eigenlijk helemaal niet zoveel over.
    Niet te hopen dat die Van 't Schip (team Van 't Schip) volgens de voorzitter, iets teveel macht krijgt, het is en blijft per slot van rekening een passant, die, als er niet een aantal goede versterkingen bij komen, volgend seizoen tijdens de winterstop wel eens herinnert wordt aan zijn slechte laatste seizoenhelft! Overigens, de voorzitter doet zich wel weer heel erg arm voor. Natuurlijk heeft hij niet al het transfergeld voor Sandler weer beschikbaar, maar het is wel te hopen dat een groot gedeelte geïnvesteerd kan worden. en dan heb ik het niet over nog meer spelers uit Ajax 3 of Ajax 4.
    Bovendien ben ik het met de stadionuitbreiding in deze fase, helemaal niet eens, zeker niet als PEC daar weer geld voor moet lenen en zelf moet meebetalen. De baten zullen niet opwegen tegenover de kosten. Ook al investeert de eigenaar van het stadion, die zal bij ,,verbouw'' een hogere huurprijs vragen. Maar als gezegd, al het geld is nodig om volgend jaar zeker niet in gevaar te komen v.w.b. continuiteit in de eredivisie. Ik heb er een zwaar hoofd in.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    klick +1031