PEC-elftal krijgt geheel nieuw gezicht: 'Hij is toe aan een andere club'

    PEC-elftal krijgt geheel nieuw gezicht: 'Hij is toe aan een andere club'

    zondag 13 mei 2018 om 11:21

    Het elftal van PEC Zwolle zal in de zomer een ware transformatie ondergaan. Diverse basisspeler van de club stevenen af op een transfer, zegt voorzitter Adriaan Visser. 

    "Youness Mokhtar en Mustafa Saymak zijn we zeker kwijt", aldus de preses, zondagochtend aan tafel bij voetbaltalkshow De Tafel van Kees op FOX Sports. "En Stef Nijland loopt uit zijn contract."

    Sterspeler Ryan Thomas heeft zijn laatste duel voor PEC waarschijnlijk ook al gespeeld. "Hij heeft nog een jaar contract bij ons. Ik vermoed wel dat-ie weggaat en ik gun die jongen dat ook. Hij heeft een fantastische periode bij Zwolle gehad en is toe aan een andere club."

    Na een fantastische eerste seizoenshelft stortte het PEC van trainer John van 't Schip na de winterstop als een kaartenhuis in elkaar. Een uiteindelijke negende plek op de ranglijst was het resultaat. Na een 6-0 nederlaag bij AZ tijdens de laatste speelronde uitte Visser forse kritiek op de technische staf van de club

    Plaats een reactie

    zondag 13 mei 2018 om 11:27
    Als de trainer maar blijft. Die doet het goed in Zwolle
    Vind ik leuk
    PRICE +25958
    zondag 13 mei 2018 om 11:31
    Word zwaar voor Zwolle om weer een elftal op niveau te krijgen komend seizoen.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:36
    Heb een vraagje voor u en niet boos worden. Waarom reageer jij altijd op een bericht wat bovenaan staat? Ben je bang dat ze je bericht anders niet lezen of wil je likes scoren? Is gewoon een vraagje he dus niet boos worden.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:12
    Niet reageren is geen optie. Het betreft hier F5-fixatie, obsessie en dwangmatigheid. Zijn bijdragen hebben de diepgang van een surfplank uit de categorie 'open deur'.
    Vind ik leuk
    myrthewit +1495
    zondag 13 mei 2018 om 13:31
    Mee eens. Verder vraag ik me af hoe van't Schip het zonder Lodeweges zal gaan doen.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:35
    Het lukt ze elk jaar weer, ze doen het met een smal budget erg goed.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:32
    1like heb je van mij en alles goed kerel
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:26
    Ja gaat goed jongen en met jou
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:46
    Ook wel hé laten we de vorige keer vergeten welkom terug.maat, sorry dat ik je beschuldigd heb zand er over ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:34
    Is goed jongen, geen probleem.. Maar ik was het ook echt niet haha
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:35
    Dat weet ik jongen ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:37
    Gaat niet best Met jou cluppie, zie het ze echt niet goed maken vandaag. Leijnders is een grote mislukking
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:42
    Klopt niks meer aan te doen reanimatie is niet meer mogelijk :p
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 15:35
    Nou 4.1 bij rust. Ik denk dat nec nu wel die favoriiet is
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 15:38
    Dat denk ik ook :-)
    Komt goed maat kom op NEC pak ze bij de strot!
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:34
    Oude account verwijderd of ben je een trol?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:40
    ?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:25
    Oude verwijderd, ben al lang niet meer op VP geweest
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:17
    Jij bent de trol Hap slik Weg. RRRRR
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2790
    zondag 13 mei 2018 om 13:57
    Het kan ook zo zijn dat Schip geluk heeft gehad in de eerste seizoenshelft; het verschil is gewoon te groot met de tweede helft van het seizoen...
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:01
    Het schip is daarna enigzins uit koers geraakt kun je idd wel zeggen. Maar ondanks dat heeft hij het prima gedaan, je moet niet vergeten dat bram van polen de linksback is haha
    Vind ik leuk
    mba4u2c +2790
    zondag 13 mei 2018 om 14:03
    Oh, op die fiets...
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 14:06
    Ja voor een brommer moest je naar alkmaar, daar had je van de brom
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:27
    Kunnen ze beginnen met die visser wat een amateur is dat zeg
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:36
    Op basis van wat noem je Visser een amateur? Omdat hij een keer zijn emotie getoond heeft? Nadat hij al jarenlang de kar trekt en PEC naar een hoger plan gebracht heeft? Tuurlijk is hij diep teleurgesteld. Maar amateur? Bullshit!!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +234
    zondag 13 mei 2018 om 11:48
    Leuk op de supporters te pleasen en naar de mond te praten, maar als voorzitter heb je ook een rol van leider. Als de generaal zijn emotie de vrije loop geeft gaan de soldaten muiten en hem daar ooit eens op afrekenen. Dit is niet zo verstandig van deze man.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11355
    zondag 13 mei 2018 om 11:58
    Onze veurzitter laat zijn emoties al jaren de vrije loop en dat heeft ons naar de eredivisie gebracht en ons de beker opgeleverd, onze begroting verdubbeld en onze stadioncapaciteit van 10000 naar 15000 laten groeien. Niemand in zwolle heeft problemen met Visser.
    Vind ik leuk
    Tossa +1879
    zondag 13 mei 2018 om 13:07
    Nou, Peinke misschien.
    Maar je kunt je meteen afvragen of hij wel een Zwollenaar is gezien zijn nimmer aflatende commentaar op alles wat Pec doet.

    Niet altijd ten onrechte, maar iets positiefs zul je hem zelden zien schrijven.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +234
    woensdag 16 mei 2018 om 20:19
    Er komt een tijd dat het ook eens minder zal gaat met PEC, in zo'n situatie wordt alles onder een vergrootglas gehouden en ook zeker de uitspraken van de leider. Wat ik al gezegd heb, er komt een tijd dat dit tegen hem gebruikt wordt. Gewoon dom, heel dom! Ook PEC blijft een club die er zo maar kan uitvliegen met de huidige begroting. NAC, Sparta, NEC en nu Twente zijn schoolvoorbeelden. Je moet naar tenminste € 20 of meer miljoen begroting gaan wil je als club een zekerheidje kunnen zijn in de eredivisie. Maar dan nog is het geen garantie, zie Twente.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 16 mei 2018 om 20:21]
    Vind ik leuk
    mazu +1542
    zondag 13 mei 2018 om 12:17
    @Vol manlijke kracht: Waar heb jij het over met je "amateur"?? Onder Visser is Pec uitgegroeid tot een prima eredivisie club. Jij weet totaal niet waar je over praat en kent hem en zn achtergrond niet. Roep niet zomaar wat kerel, misschien was die tweet wat onhandig maar hij had groot gelijk, de 2e helft van dit seizoen was dramatisch en schandalig met 11 punten uit 17 wedstrijden. Hij liet even z'n emoties blijken, wat ons Zwolle supporters betreft prima!
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 13:17
    Aldus een onbeduidende en ongetalenteerde primeurdilettant, die uitgenodigd was om de heer Visser rechtstreeks in de uitzending te confronteren met zijn bewering, maar uiteraard de status van anonieme qwertyklavierheld verkoos.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:31
    Saymak naar Utrecht en Mokhtar naar AZ. Die 2 kunnen het makkelijk aan. Ryan Thomas kan zo naar Ajax.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 11:31]
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    zondag 13 mei 2018 om 11:34
    Wat moeten wij met mokthar?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:37
    Misschien laten spelen. Wel zo fijn als je een voetballer in dienst krijgt. Bij AZ gaan er ook een paar weg dus kan hij het opvullen
    Vind ik leuk
    Jur74 +7724
    zondag 13 mei 2018 om 11:42
    Idrissi staat daar, Stengs komt terug en seuntjes kan op die positie. Laat maar lekker naar jouw club gaan, kluivertje gaat toch weg en bande kwam de laatste wedstrijd nog geen kameel voorbij.
    Vind ik leuk
    FSCeara +8069
    zondag 13 mei 2018 om 11:38
    Je moet ook wat spelers op de bank hebben toch ? Mokthar heeft az niet veel aan.
    Vind ik leuk
    fdev86 +681
    zondag 13 mei 2018 om 11:39
    Wat moeten wij met Turkse Nederlander hier op vp ?
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:47
    Snap dat je likes wilt scoren, maar dan moet je achteraan in de rij wachten.
    Vind ik leuk
    fdev86 +681
    zondag 13 mei 2018 om 12:23
    Zo staan er een hoop Turkse Nederlanders te wachten bij UWV inderdaad.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:30
    Gaat dat tegenwoordig niet via internet?
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11445
    zondag 13 mei 2018 om 11:37
    Qua niveau wel idd.. Alleen denk ik dat die eerste 2 voor het geld gaan in Turkije ofzo.. Thomas zal wel voor het sportieve gaan schat ik zo in..
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 11:38
    Denk dat Saymak verstandig genoeg is dat hij nog even in Nederland blijft althans dat hoop ik
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11445
    zondag 13 mei 2018 om 13:04
    Denk dat hij dan alleen aan de top-3 denkt en ik weet niet of die op hem zitten te wachten.. Komt daarvoor net tekort denk ik..
    Vind ik leuk
    HanV +3751
    zondag 13 mei 2018 om 12:59
    Misschien dat Thomas liever wel in Nederland blijft. Dit seizoen vader geworden en zijn ouders zouden ook zijn geëmigreerd naar Zwolle.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11445
    zondag 13 mei 2018 om 13:02
    Hij had toch ook aangegeven dat hij wel naar Ajax of PSV zou willen gaan ? Of was dat iemand anders ?
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11355
    zondag 13 mei 2018 om 13:25
    Dat was Thomas volgensmij inderdaad, ik hoop iig dat hij bij een mooie club terecht komt. Die jongen heeft een stuk meer voetbalvermogen en spelinzicht dan de meeste nederlandse jeugdexponenten.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11445
    zondag 13 mei 2018 om 13:29
    En nog een bikkel ook, had een keer in 1 week 20.000 km gereist voor de nationale ploeg en stond een paar dagen later gewoon op het veld, zonder te klagen en speelde ook nog eens goed toen..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11355
    zondag 13 mei 2018 om 13:32
    En bij de all whites is hij ook nog eens de beste speler op het veld, iets wat niet veel 23 jarigen gegeven is.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11445
    zondag 13 mei 2018 om 13:35
    Heb zo'n gevoel dat hij naar Ajax komt..
    Al zie ik Frenkie graag op 6, dit is wel een speler die je er graag bij wil hebben, een winnaar..
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11355
    zondag 13 mei 2018 om 13:37
    Hij zou perfect bij Ajax passen, maar ik heb weinig vertrouwen in het aankoopbeleid van Overmars en co. Die halen liever dure zuid amerikanen naar Eindhovens voorbeeld.
    Vind ik leuk
    HanV +3751
    zondag 13 mei 2018 om 13:26
    Hij heeft dit jaar gezegd dat hij in ieder geval niet naar de Engeland wil omdat hij daar fysiek niet mee denkt te kunnen. Hij speelt dit seizoen als middenvelder trouwens wel fysiek veel sterker dan eerder als een verkapte linksbuiten. Anders dan Purist01 beweert heeft hij juist goede statistieken als je kijkt naar aantal onderscheppingen en het aantal (en perc.) gewonnen duels, het aantal assists en doelpunten vallen echter wel erg tegen. Eigenlijk lijkt het een heel andere speler dan vorig seizoen.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +11445
    zondag 13 mei 2018 om 13:27
    Ja klopt, was eerder veel aanvallender..
    Vind ik leuk
    Kuip +6405
    zondag 13 mei 2018 om 11:40
    Saymak en Mokhtar zijn speeltuinvoetballer. Hebben, voor eredivisiebegrippen, wel eens een aardige periode. En dat was het wel. Utrecht en AZ zullen echt niet sterker worden door deze spelers.
    Vind ik leuk
    zwollie +6922
    zondag 13 mei 2018 om 11:52
    Saymak en Mohktar maken die clubs niet beter
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +24075
    zondag 13 mei 2018 om 12:17
    Saymak? Geen echte versterking. Thomas is een ander verhaal. Die zie ik wel graag komen.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3389
    zondag 13 mei 2018 om 11:41
    Thomas een sterspeler? Bij lange na niet. Als je op iemand die stempel zou drukken dan toch wel op Saymak. Hij is echt van waarde geweest met zijn goals. Het is te hopen dat er weer een fatsoenlijk team staat straks. Een scorende spits zou al prettig wezen.
    Vind ik leuk
    mazu +1542
    zondag 13 mei 2018 om 12:22
    Jij kijkt weinig Pec zeker. Saymak heeft het aardig gedaan de 1e seizoenshelft, daarna was het drama. Hij heeft veel te weinig loopvermogen voor een stap hoger. De enige die met gemak een stap hoger aan kan is Ryan Thomas, door z'n inzicht en techniek. Kan met gemak mee met een top 3 club.
    Vind ik leuk
    MagicFeeling +3389
    zondag 13 mei 2018 om 12:27
    Seizoenskaart gehad, heel weinig ja. Niemand kon zijn stempel drukken tijdens de tweede seizoenshelft. Thomas wordt overschat. Echt uitblinken doet hij niet vaak. Subtop zou goed bij hem passen maar geen top 3. Daar komt hij vooralsnog te kort voor.
    Vind ik leuk
    mazu +1542
    zondag 13 mei 2018 om 12:32
    Ik ook, dan kijk ik toch met andere ogen. Saymak speelde vooral voor zichzelf en is te traag. Hij kan maar in een versnelling spelen. Het enige wat hij voor heeft op Thomas is beter scorend vermogen. Thomas is uitgeleerd bij Pec en moet nodig hogerop. In de 2e seizoenshelft is hij helaas teruggezakt doordat spelers als Mokhtar en Saymak vooral voor zichzelf liepen te voetballen
    Vind ik leuk
    Purist01 +501
    zondag 13 mei 2018 om 11:48
    Sterspeler Ryan Thomas??? Deze overschatte lichtgewicht heeft echt bedroevend slechte statistieken!!!Tweede seizoenshelft helemaal niet meer gezien.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11355
    zondag 13 mei 2018 om 11:59
    Je vergeet de club ook nog om onzinnige redenen af te branden.
    Vind ik leuk
    Purist01 +501
    zondag 13 mei 2018 om 13:05
    Je moet onzinnig niet verwarren met realistisch. En dan gaat het idd over kunstgras, ajaxclan en cafepubliek. Zie hier het fundament van PEC. Je zult er meer trots op zijn.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +11355
    zondag 13 mei 2018 om 13:12
    Je vergeet de trommels, daarnaast is het nogal triest om ongefundeerd commentaar op een club te hebben zonder aan te geven voor welke club je zelf bent.
    Vind ik leuk
    mazu +1542
    zondag 13 mei 2018 om 12:19
    He daar is Pec troll Purist01 weer. Hou je met je eigen zielige clubje bezig, of ben je stiekem toch wel Pec fan??,
    Vind ik leuk
    Purist01 +501
    zondag 13 mei 2018 om 13:02
    Ff op de inhoud als het niet te moeilijk voor je is: ik stel dat Thomas een zwaar overschatte speler is. Nog los van jet feit dat pec-spelers die het kunstgras en thialfpubliek verlaten ergens anders steevast falen. Nepclub leidt nepspelers op.
    Vind ik leuk
    HanV +3751
    zondag 13 mei 2018 om 13:34
    Het is inderdaad Thialfpubliek, ze blijven gewoon op de tribune, nooit rotzooi en er komen er steeds meer. Er komt weer een stadionuitbreiding waardoor de te verplaatsen tribune die eerst voor de Eibrink-tribune stond en daarna voor de Patrick-tribune nu weer voor de Drost-tribune komt omdat al die tribunes inmiddels zijn of worden vergroot. Bij de volgende keer verplaatsen gaat die weg, want de Timmer-tribune is al uitgebreid.
    Vind ik leuk
    mazu +1542
    zondag 13 mei 2018 om 13:40
    @Purist01 Jouw reacties hebben geen inhoud trolletje, dus kan ik daar ook niet op reageren. Nogmaals, hou je met je eigen sneue clubje bezig, Pec is blijkbaar een grote frustratie voor jou.
    Vind ik leuk
    zondag 13 mei 2018 om 12:16
    Van onthechtingsverschijnselen is bij de Traditionsverein en het bogey team PEC Zwolle, met haar aanstekelijke smaakmakers en transfervrije legion d'honneur, nauwelijks sprake.
    Vind ik leuk
    peinke +1898
    zondag 13 mei 2018 om 12:25
    Prima optreden van de voorzitter van PEC, ondanks het oeverloze gezwam van Kraay jr. die het nodig vindt om het op te nemen voor Van 't Schip. Goed dat de voorzitter blijft bij zijn mening, hij heeft overigens niets teveel gezegd.
    Er gaan wel iets meer spelers weg bij PEC, Nijland, Karagounis, Mokhtar, Saymak, Thomas, maar ook de 2,5 miljoen opgeleverde Sandler en dan zitten ze nog opgescheept met niet-eredivisiewaardige spelers als Achabar, v.d. Pavert, die na de uitschakeling van NEC waarschijnlijk terug komen en de optie van NEC om ze over te nemen zal geen vervolg krijgen. Bovendien is Partyczek ook geen spits die echt past bij het voetbal wat PEC wil spelen.
    Tel daarbij op dat Van Polen, Marcellis en Boer in de herfst van hun carriere zitten en Kingsley volop in de belangstelling staat. Het scoren van Hamer en Vlemming zijn ontwikkelingsspelers zoals de voorzitter dat noemt en geen sterkhouders. Ben benieuwd wat Nijkamp nog tevoorschijn haalt, de laatste aanwinsten van Ondaan en Ligeon zijn contracten uit de Amsterdamse kliek van Van 't Schip, leuk voor de plaatsen 19 en 20. Dico Koppers zien we gezien zijn zware blessure waarschijnlijk nooit meer voor PEC in aktie komen. Jammer voor deze jongen, maar een feit. Dan blijft er eigenlijk helemaal niet zoveel over.
    Niet te hopen dat die Van 't Schip (team Van 't Schip) volgens de voorzitter, iets teveel macht krijgt, het is en blijft per slot van rekening een passant, die, als er niet een aantal goede versterkingen bij komen, volgend seizoen tijdens de winterstop wel eens herinnert wordt aan zijn slechte laatste seizoenhelft! Overigens, de voorzitter doet zich wel weer heel erg arm voor. Natuurlijk heeft hij niet al het transfergeld voor Sandler weer beschikbaar, maar het is wel te hopen dat een groot gedeelte geïnvesteerd kan worden. en dan heb ik het niet over nog meer spelers uit Ajax 3 of Ajax 4.
    Bovendien ben ik het met de stadionuitbreiding in deze fase, helemaal niet eens, zeker niet als PEC daar weer geld voor moet lenen en zelf moet meebetalen. De baten zullen niet opwegen tegenover de kosten. Ook al investeert de eigenaar van het stadion, die zal bij ,,verbouw'' een hogere huurprijs vragen. Maar als gezegd, al het geld is nodig om volgend jaar zeker niet in gevaar te komen v.w.b. continuiteit in de eredivisie. Ik heb er een zwaar hoofd in.
    [Reactie gewijzigd op zondag 13 mei 2018 om 12:29]
    Vind ik leuk
    klick +733