'PEC lijkt toch gewenste spits te krijgen: akkoord verwacht in de komende weken'

'PEC lijkt toch gewenste spits te krijgen: akkoord verwacht in de komende weken'

maandag 14 mei 2018 om 17:23

Hoewel voorzitter Adriaan Visser zondag zijn bedenkingen uitsprak, lijkt Mike van Duinen wel degelijk op weg naar PEC Zwolle. Volgens Voetbal International is de Overijsselse club nog altijd in gesprek met Excelsior.

De verwachting is dat beide clubs de komende weken een akkoord bereiken over de overgang van Van Duinen. De 26-jarige aanvaller staat zelf ook open voor een avontuur bij de nummer negen van de Eredivisie. Hij heeft nog een contract tot medio 2019, waardoor de Kralingers een vergoeding voor hem kunnen vragen.

Visser bevestigde zondag al dat Van Duinen nog op het lijstje staat, maar hij achtte de kans op een akkoord toen niet heel groot. "Fifty-fifty. De vraagprijs van Excelsior is zo hoog dat wij hem niet willen betalen. Hoe veel? Ik ga niet over getallen praten", zei de voorzitter bij De Tafel van Kees op FOX Sports.

Van Duinen kwam dit seizoen 29 keer in actie voor Excelsior in de Eredivisie, waarvan 26 als basisspeler. Daarin was hij acht keer trefzeker en gaf hij drie assists. Bij PEC is de spitspositie al enige tijd een heet hangijzer.

Poll

Kan Van Duinen het spitsenprobleem van PEC oplossen?

(2018 stemmen)

Plaats een reactie

Teo Smith +19303
maandag 14 mei 2018 om 17:26
Haal veerman joh. Veel beter.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:32
Zal snel rond zijn deze transfer
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:35
En heerenveen dan? Die andere spits gaat ook weg!
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:35
Gisteren las ik nog dat hij te duur was toch nog ergens een geldboompje gevonden
Vind ik leuk
Donnygo +925
maandag 14 mei 2018 om 17:29
Of PEC hier nou beter van wordt weet ik niet
Vind ik leuk
#KeizerIn +4606
maandag 14 mei 2018 om 17:33
Ze hebben op het moment geen betere spits, dus wel een versterking. Maar hadden naar mijn mening beter voor die spits van VVV kunnen gaan (ben ff zijn naam kwijt).
Vind ik leuk
Donnygo +925
maandag 14 mei 2018 om 17:36
Klopt maar zie Van Duinen niet als de soort spits die bij PEC past hij is een echte vechter waar PEC vaak toch echt voetballend speelt. Nu bij Excelsior is alles lang en hij rent wel was ook zo bij ADO. Denk dat hun meer aan een target man of voetballende spits.

Klopt op dit moment hebben ze helemaal geen spits maar zou toch wel kiezen voor een speler die beter zou passen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:52
Lammers?!
Vind ik leuk
Donnygo +925
maandag 14 mei 2018 om 18:09
Ja of Lieder van Eindhoven of een Cassiera wil ook graag zien hoe zij zich ontwikkelen en zich hebben ontwikkeld. Thy zoals Mario hieronder zegt. al zijn een Lammer, Lieder, Cassiera of die spits van Telstar Novakovich toch een gokje. Dat is bij een van Duinen wel minder groot
Vind ik leuk
Sideburnn +1921
dinsdag 15 mei 2018 om 09:16
Van Duinen brengt ook een stuk mentaliteit met zich mee....voor de balans misschien wel goed met al die mooiweer voetballers bij Zwolle.
Vind ik leuk
Donnygo +925
dinsdag 15 mei 2018 om 10:01
Ja dat wel maar als je een type spel speelt is het wel makkelijk natuurlijk dat iedereen daarin mee kan, maar dan hem als een back met zijn gesleur en vecht mentaliteit is idd wel heerlijk om te hebben.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:36
Thy maar hij wilt graag bij Bremen een kans krijgen
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:15
Lijkt mij ook weer type Nijland.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:31
Ryan Thomas, de feiten: 1 goal en 3 assists. Dat is het. Echt!
En in de laatste 19 wedstrijden zelfs helemaal NIETS.....zwaar overschatte lichtgewicht die bij PEC net kan meekomen maar zich in niets onderscheid van de grauwe middelmaat die daar onder contract staat.
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 17:39]
Vind ik leuk
#KeizerIn +4606
maandag 14 mei 2018 om 17:35
Hahaha jij kijkt bij een controleur naar het aantal goals en assists? Slaat helemaal nergens op wat je allemaal zegt. Gaan we straks ook zeggen dat Messi er niks van kan, omdat hij te weinig geslaagde tackles had dit seizoen?
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:39
Zo'n domme reactie kan alleen maar van een ajax-loser zijn. Thomas is centrale middenvelder, sukkel. Als controleur is het helemaal een drama, fysiek net een B-junior.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:47
Thomas is gewoon een controleur. Thomas is ook 6de bij de meest gewonnen duels in de ED... dus zorg effe dat je weet waar je over praat
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:57
Als het over pec gaat krijgt "purist" een kronkel in zijn hoofd, zal waarschijnlijk jaloezie zijn omdat zijn clubje er zelfs in de Jupiler League niks van bakt.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:20
Jordy de Wijs won er nog meer. Willem Jansen ook. Zijn dat volgens jou ook toppers? Zelfs flop Wober van ajax won er meer. Ook een topper. Jochie, praat niet recht wat krom is, de statistieken van Thomas zijn echt hondsberoerd.
Vind ik leuk
mazu +1068
maandag 14 mei 2018 om 18:27
Pec troll alert
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:59
Weet niet welke statistieken jij bekijkt, volgens de officiële eredivisie statistieken staan geen één van de door jou genoemde spelers...
Vind ik leuk
#KeizerIn +4606
maandag 14 mei 2018 om 18:39
Jij noemt mij een loser en een sukkel, omdat ik er niks van snap volgens jou, maar jou argumentatie klopt niet eens. Thomas is gewoon een controleur en nee een controleur hoeft niet perse duels te winnen al hoor ik hier onder dat hij 6de(!) staat met meeste duels gewonnen, maar de naam zegt het al controleren... Overzicht houden, rust in de ploeg, de bal bij hem kwijt kunnen enz... Voor een controleur is het wel handig om sterk te zijn om meer te verdedigen (wat hij dus heel goed kan).
Vind ik leuk
Tossa +1363
maandag 14 mei 2018 om 20:12
Het heeft geen enkele zin om met hem in discussie te gaan als het over Pec gaat. Dan wordt het zwart voor z'n ogen. Sneu ventje.
Vind ik leuk
#KeizerIn +4606
maandag 14 mei 2018 om 20:29
Daar ben ik inmiddels ook achter gekomen. Snap alleen totaal niet de haat naar PEC. PEC is een groeiende ploeg waar goed beleid gevoerd wordt en veel jeugd door breekt.
Vind ik leuk
HanV +3184
maandag 14 mei 2018 om 20:13
Ik weet niet of het aantal gewonnen duels nou zo'n goede indicatie is. dan staan er namelijk 3 spitsen boven. Ook het aantal intercepties, waar hij ook 6e staat, is het niet echt, dan heb je er 4 verdedigers boven. Het zal meer de combinatie zijn en de plek waar hij speelt, dan zou hij een wat meer aanvallende variant zijn van Jorrit Hendrix. Die heeft ook nagenoeg hetzelfde aantal doelpunten, assists, alleen wat meer geel. Thomas maakt wat minder overtredingen en wordt veel vaker gestopt. Garcia is misschien nog wel meer een vergelijkbare speler, maar die is jonger.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 20:25
Vandaar die geweldige tweede seizoenshelft? O ja, van die 3 goals die hij dit seizoen maakte wad er 1 tegen Groningen. In eigen goal .
Vind ik leuk
mazu +1068
maandag 14 mei 2018 om 20:46
Pec troll alert
Vind ik leuk
Tweey +972
maandag 14 mei 2018 om 20:54
Mensen kijken alleen nog naar statistieken. Niet meer naar voetbalkwaliteiten.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 21:42
Statistieken zijn niet alles en je hebt ook geen statistieken nodig om te zien dat Thomas een verdomd goede voetballer is.
Vind ik leuk
Sideburnn +1921
dinsdag 15 mei 2018 om 12:36
En nul x een strafschop gestopt...
Waardeloze speler die Messi ;-)
Vind ik leuk
Cookee +8545
maandag 14 mei 2018 om 17:43
Mmm, vind dat niet echt een spits voor PEC. Maar hij is wel altijd actief, het is geen dooie, dat geef ik hem na.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 17:49
Noem mij een professionele spits die niet actief is en ook nog een dooie
Vind ik leuk
Cookee +8545
maandag 14 mei 2018 om 18:07
Dolberg in zijn laatste maanden voor de blessure, die stond er maar deed niet mee. Kramer kreeg dat verwijt ook dat hij afwezig was, naar mijn mening niet terecht overigens.
Ik bedoel maar van Duinen laat zich wel zien, weet alleen niet of hij in thuiswedstrijden van waarde kan zijn.
Vind ik leuk
Het Brein +2965
maandag 14 mei 2018 om 17:52
Prachtige transfers toch!
- PSV: Viergever
- Ajax: Labyad
- Feyenoord: Ayoub
- Vitesse: Karami
- Zwolle: Van Duinen
Etc.

Als dit een voorbode is, blijft de tv uit als het om de Eredivisie gaat.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:02
Die stond ook al uit dan want alle spelers die jij noemt speelden al eredivisie
[Reactie gewijzigd op maandag 14 mei 2018 om 18:03]
Vind ik leuk
Romario9 +8480
maandag 14 mei 2018 om 18:17
De grotere (buitenlandse) transfers komen pas op gang als er spelers vertrekken. Die negativiteit komt nogal vroeg, vind je niet? Het is pas half mei.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:22
Ik denk dat speler en club prima bij elkaar passen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 18:32
Jammer
Vind ik leuk
Utca030 +6206
maandag 14 mei 2018 om 18:54
Voor pec zeker een versterking.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:07
Nee, zeg ik kort en mondig.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:07
Het is een Hagenees en zal hem nooit willen beledigen maar hij scoort te weinig. PEC veel plezier met een goaltje of 10 max.
Vind ik leuk
Utca030 +6206
maandag 14 mei 2018 om 19:10
Scoort zeker weinig, maar de aanvoer is ook minimaal. Denk voor pec een prima spits, denk ook dat ze financieel ook niet in staat zijn een grote naam te halen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:16
We zullen zien, ik ken hem al jaren als voetballer en weet waar hij toe in staat is. Wat wel een voordeel is, hij werkt zich de schompes.
Vind ik leuk
Utca030 +6206
maandag 14 mei 2018 om 19:18
Dat zeker ja, we zullen zien.
Vind ik leuk
HanV +3184
maandag 14 mei 2018 om 20:18
Heb je vorig jaar wel eens de transfers met een transfersom geteld van de clubs plek 9-18 die niet uit de JL of een laag niveau buitenland kwamen? Aan een hand heb je meer dan genoeg, voor al die clubs tezamen.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 19:56
Hagenees? Zei jij niet een jaar geleden dat hij zo niet genoemd mocht worden, omdat het maar een 'Hagenaar' was wegens zijn moeder die m niet puur haags opvoedde ofzo? ;)
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:11
Nee hoor, ik noem zelf altijd iedereen een Hagenees.
Vind ik leuk
maandag 14 mei 2018 om 22:58
Dan zal het wel een ander zijn geweest want ik meen me zo iets te herinneren ;)
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 00:07
29 wedstrijden 8 goals waarvan 3 van 11 meter.. spitsen probleem opgelost..
Vind ik leuk
dinsdag 15 mei 2018 om 17:45
Goede meevoetballende spits ?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

'PEC lijkt toch gewenste spits te krijgen: akkoord verwacht in de komende weken'