PSV-aanvalster verhuist naar Ajax: 'Ajax speelt elk jaar om de prijzen, PSV niet'

PSV-aanvalster verhuist naar Ajax: 'Ajax speelt elk jaar om de prijzen, PSV niet'

Gepubliceerd: vrijdag 18 mei 2018 om 20:23vr 18-05-2018 om 20:23

Vanity Lewerissa heeft vrijdagmiddag een opmerkelijke transfer afgesloten. De 27-jarige aanvalster verruilt de dames van PSV voor Ajax, hebben de Amsterdammers via de officiële kanalen bekendgemaakt.

De 27-jarige aanvalster, die na het gewonnen EK in 2017 haar interlandcarrière beëindigde, tekent voor één seizoen in Amsterdam. "Ajax speelt ieder jaar om de prijzen, dat was bij PSV niet altijd het geval. Hopelijk wordt Ajax dit seizoen kampioen, zodat ze uitzicht hebben op de Champions League", verklaart Lewerissa in gesprek met de Ajax-site de pikante transfer. "Mijn familie en ik zijn van jongs af aan fan van Ajax. Ik ging vroeger heel vaak met mijn vader naar wedstrijden. Dan is het extra mooi om volgend seizoen in het Ajax-shirt te spelen."

Ajax is ook opgetogen over de deal. "Vanity staat al langer op ons lijstje en behoort al jaren tot de beste aanvallers van Nederland", laat trainer Benno Nihom weten. "Met haar ervaring, snelheid, creativiteit en techniek past zij uitstekend in onze manier van spelen en wij gaan ervan uit dat Vanity met goals en assists belangrijk kan zijn voor Ajax."

Plaats een reactie

vrijdag 18 mei 2018 om 20:26
wtf vp wat een nieuws zeg
Vind ik leuk
Bengelino +12597
vrijdag 18 mei 2018 om 20:30
Vrouwennieuws mag best, is ook voetbal. Of hou je echt alleen maar van mannen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 20:32
mannen voetbal ja , maar kijk jij maar lekker naar dames voetbal als jij dat geweldig vindt , ik vind er niet veel aan.
Vind ik leuk
Fritz Korbach +24818
vrijdag 18 mei 2018 om 20:36
Als ik naar damesvoetbal kijk dan voel ik me net als een alcoholist die alleen nog maar spiritus in huis heeft
Vind ik leuk
jaja_PSV +48308
vrijdag 18 mei 2018 om 20:38
Vanity Six is best wel interessant
Vind ik leuk
Diesel1977 +1521
vrijdag 18 mei 2018 om 20:41
Je hoeft het ook niet te lezen!
Vind ik leuk
MagicFeeling +4047
vrijdag 18 mei 2018 om 21:07
Het damesvoetbal is behoorlijk in opkomst. Vergelijken met mannenvoetbal is gelijk aan appels met peren. Naast dat heb ik uiteraard ook oog voor de dames zelf :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 23:12
Tja die damesschaal mogen ze van mij houden in a dam. Het echte werk blijft in Eindhoven
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 21:04
Ik weet niet maar die vrouwen presteren meer dan de mannen die met hun “nieuwe” anti voetbal systeem in oranje
Vind ik leuk
Lucatonio +2023
vrijdag 18 mei 2018 om 21:45
Nou Marco doe de ogen dan maar ff dicht, er komt dadelijk weer een artikel op VP dat de vrouwen van zowel Ajax en twente vandaag gewonnen hebben. En dat a.s. Maandag de clash is tussen beide ploegen.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 23:01
Bedankt voor de info hoef ik dat artikel al niet te lezen.
Vind ik leuk
Lucatonio +2023
vrijdag 18 mei 2018 om 23:04
Geen dank 👊🏻
Vind ik leuk
Bullet +3260
vrijdag 18 mei 2018 om 22:50
Oh, jij bepaalt wat ik wil lezen op VP?? Ik lees dit graag. Volg het ook.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 22:59
heb je je jarretels ook erbij aan?
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 19 mei 2018 om 05:34
Hoezo vooroordelen
Vind ik leuk
Niels92 +31333
vrijdag 18 mei 2018 om 20:26
Logisch :)
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 20:26
Precies! Volgend seizoen is dat bij de mannen ook weer eindelijk het geval.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 20:26]
Vind ik leuk
Thilo +2748
vrijdag 18 mei 2018 om 20:26
Nou geweldig meid. Welkom.
Vind ik leuk
Entombed +1263
zaterdag 19 mei 2018 om 06:35
Ik vind het als PSVer jammer dat ze gaat en jammer dat PSV qua Vrouwenvoetbal nog niet op hetzelfde niveau is. Vijfde is natuurlijk geen top resultaat.

Mja 1 project tegelijk, eerst via de jeugd een constante aanvoer naar PSV 1.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 20:27
Ieder verstandig mens is Ajax fan
Vind ik leuk
dhrwobo +36340
vrijdag 18 mei 2018 om 21:23
Je slaat de spijker op z’n kop. Je hebt gevoelsmensen en verstandsmensen. Daarom is het in Eindhoven zo gemoedelijk en in Amsterdam zo kil. Mensen zijn alleen fan vanwege hun verstand, gevoel kennen we alleen in Brabant!
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 22:11
Ik deed vanmorgen net voordat ik naar school ging nog ff m’n vriendin en ik kreeg toch echt een bepaald gevoel... Terwijl ik niet uit Brabant kom!
Vind ik leuk
dhrwobo +36340
zaterdag 19 mei 2018 om 07:36
Das ook een gevoel, da klopt. Maar het gevoel wat ik aanhaal komt uit je hart, niet uit je tampeloeres
Vind ik leuk
Breezer4u +1834
zaterdag 19 mei 2018 om 01:04
Het meeste aantal echtscheidingen wordt uitgesproken in brabant.dus jullie hebben misschien meer gevoel. Maar uiteindelijk beland ook dat regelmatig in tranen.
Vind ik leuk
dhrwobo +36340
zaterdag 19 mei 2018 om 07:37
Ken kloppen. Emotie he. Emotie. Wij gaan diep in Brabant he, heul diep, en dan kan het soms wel eens heftig eindigen.
Vind ik leuk
Breezer4u +1834
zaterdag 19 mei 2018 om 08:19
Haha, leuke reactie +1
Vind ik leuk
Leeuw +6227
vrijdag 18 mei 2018 om 20:27
Raar meisje. Trouwens, niemand geeft om meisjes voetbal.
Vind ik leuk
Bengelino +12597
vrijdag 18 mei 2018 om 20:31
Totdat je in de kleedkamer zit
Vind ik leuk
COYG +7622
vrijdag 18 mei 2018 om 20:36
Dan piept iedereen wel anders ja
Vind ik leuk
Pukstra +870
vrijdag 18 mei 2018 om 21:39
Is dat zo?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 22:11
Onder andere PSV toch echt wel, anders hadden ze geen dameselftal.
Vind ik leuk
Bullet +3260
vrijdag 18 mei 2018 om 22:52
Lul niet zo stroef. Ik ben coach van n damesteam
Vind ik leuk
Leeuw +6227
zaterdag 19 mei 2018 om 15:53
Leuk voor je. Hopelijk krijg je genoeg aandacht.
Vind ik leuk
Wazzupp +625
vrijdag 18 mei 2018 om 20:28
Ajax, het Bayern van Nederland, ook in het damesvoetbal
Vind ik leuk
stratumseind +187306
vrijdag 18 mei 2018 om 20:30
Bij dat clubje uit noord holland is de nood zo hoog dat ze maar 1 oplossing zien : ze kopen alles op van de concurrent
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 20:30]
Vind ik leuk
Niels92 +31333
vrijdag 18 mei 2018 om 20:34
De echte concurrent in het damesvoetbal is FC Twente en niet PSV :)

Die staan namelijk 16 punten achter en een wedstrijd meer gespeeld :)
Vind ik leuk
stratumseind +187306
vrijdag 18 mei 2018 om 22:46
it aint over till it it its over
[Reactie gewijzigd op vrijdag 18 mei 2018 om 22:46]
Vind ik leuk
Niels92 +31333
vrijdag 18 mei 2018 om 23:43
Te weinig wedstrijden om de Ajax dames nog in te halen :)
Vind ik leuk
stratumseind +187306
vrijdag 18 mei 2018 om 23:52
je weet het maar nooit ,het proces is nog gaande
Vind ik leuk
Jasperkoos +2309
vrijdag 18 mei 2018 om 20:40
Was die dame alles wat jullie hadden? ;)
Vind ik leuk
stratumseind +187306
vrijdag 18 mei 2018 om 22:48
en een schaal maar die is niet te koop
Vind ik leuk
Pvm9 +881
vrijdag 18 mei 2018 om 20:30
Ze is echt niet veel minder dan miedema.
Vind ik leuk
Bdog +6694
vrijdag 18 mei 2018 om 20:34
Kut
Vind ik leuk
wattenstaafje +22680
vrijdag 18 mei 2018 om 20:35
Verstand komt met de jaren.
Vind ik leuk
Mokes +162
vrijdag 18 mei 2018 om 20:40
Komkommertijd 2.0 , niemand boeit..
Vind ik leuk
Romario9 +12628
vrijdag 18 mei 2018 om 20:51
VP moet dit seizoen met een zaklamp op zoek naar positief Ajax nieuws. Kan krijg je dit soort berichten.
Vind ik leuk
Mokes +162
vrijdag 18 mei 2018 om 20:58
Weet je wat echt zonde is , het seizoen18-19 kan schriftelijk afgedaan worden. Volgens de geleerden is ajax alweer kampioen..
Vind ik leuk
Bullet +3260
vrijdag 18 mei 2018 om 22:54
Bepaal jij dat? Mij wel
Vind ik leuk
Mokes +162
vrijdag 18 mei 2018 om 23:44
Nee hoor ik bepaal niks, ik zeg gewoon hoe IK er over denk....lezen!
Vind ik leuk
Bullet +3260
zaterdag 19 mei 2018 om 05:33
"Niemand boeit" zeg je. Ik lees precies dit! Dus vertel
Vind ik leuk
isnake +2662
vrijdag 18 mei 2018 om 20:47
Nooit spreken ze hier over vrouwenvoetbal maar nuber een transfer van PSV naar Ajax is wel.....
Laten ze dan ook graag al het nieuws over het vrouwenvoetbal hier plaatsen. Dit is zo random...
Vind ik leuk
Romario9 +12628
vrijdag 18 mei 2018 om 20:52
Dan heb je meteen een idee van de clubvoorkeur van de mensen die voor VP werken.
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 20:47
De vrouwen van Ajax zijn nog maar 1x kampioen geworden. Twente heeft in het damesvoetbal meer gepresteerd, dus om te zeggen dat Ajax altijd om de prijzen speelt. Maar goed de dames van PSV hebben nog helemaal niks gewonnen.
Vind ik leuk
Phoxy75 +629
vrijdag 18 mei 2018 om 20:51
Enige Ajaxspeler met ballen.
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4489
vrijdag 18 mei 2018 om 20:51
De enige keer dat VP aandacht besteed aan het vrouwenvoetbal....allemachtig. Alles voor de clicks.
Vind ik leuk
El Cazador +8080
vrijdag 18 mei 2018 om 20:59
Pijnlijke opmerking voor de psv fans
Vind ik leuk
Schaar +1534
vrijdag 18 mei 2018 om 21:01
Ze krijgt in de voorbereiding een kans van Ten Hag
Vind ik leuk
Dorpsgek +1126
vrijdag 18 mei 2018 om 21:08
Fijn dat ze bij de vrouwen wel om de prijzen spelen. Verder kan dit vrouwen voetbal me gestolen worden. Behalve als ze een leuke topless kalender maken.
Vind ik leuk
tikkietoe +5769
vrijdag 18 mei 2018 om 22:08
Hoeveel ton zal PSV krijgen?
Vind ik leuk
vrijdag 18 mei 2018 om 23:38
Wist niet dat vrouwen verstand van voetbal hadden ;)
Vind ik leuk
Iggy +4113
zaterdag 19 mei 2018 om 00:56
Jij snapt het!
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +2712
zaterdag 19 mei 2018 om 10:26
Vind het kopje wel mooi vertrekken bij psv omdat ajax voor de prijzen speelt... Nu nog bij de keerls 😂
Vind ik leuk
Butsbal +14876
zaterdag 19 mei 2018 om 11:15
Kutwijf
Vind ik leuk
mchollie +3463
zaterdag 19 mei 2018 om 11:31
Wederom een gloryhunter.

Strik er om heen en lekker naar die nep club.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws