Update: Ebuehi heeft droomtransfer te pakken, financiële vergoeding voor ADO

    Update: Ebuehi heeft droomtransfer te pakken, financiële vergoeding voor ADO

    zaterdag 19 mei 2018 om 13:12

    Tyronne Ebuehi gaat alsnog de overstap maken naar Benfica. De back van ADO Den Haag is in Portugal gesignaleerd voor het afronden van zijn transfer. 

    Afgelopen winter leek de 22-jarige Ebuehi zijn droomtransfer naar Benfica al te krijgen, maar toen ketste een deal tussen ADO en de Portugese topclub af. De partijen werden het niet eens over de transfer van Ebuehi. De nummer twee van de Primeira Liga bleef echter geïnteresseerd en gaat in de zomerse transferperiode alsnog toeslaan.

    De voor Nigeria uitkomende rechtsback is door Portugese media gezien op het vliegveld van Lissabon. Ebuehi is na dit seizoen transfervrij en heeft daarom de vrijheid om met Benfica te onderhandelen over een contract. ADO ontvangt dus geen transfersom, maar Omroep West meldt dat Benfica wel de internationaal geregelde opleidingsvergoeding moet overmaken naar Den Haag. De verwachting is dat de rechtsback op korte termijn een contract tekent bij de Portugese topclub. 

    Ebuehi, die sinds 2013 bij ADO onder contract stond, speelde dit seizoen 28 wedstrijden voor de Eredivisie-middenmoter.

    Update 13.12: De overgang van Ebuehi is in kannen en kruiken, heeft Benfica bevestigd via de officiële kanalen. De grootmacht uit Lissabon publiceerde zaterdagmiddag een video waarin de Nigeriaan in het Portugees de supporters toespreekt.

    Plaats een reactie

    Eimersweide +6939
    zaterdag 19 mei 2018 om 12:59
    Nooit van gehoord
    Vind ik leuk
    Kopstootje +6546
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:01
    Nooit gehoord van Benfica?
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6939
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:22
    Nee Ben Cramer ken ik wel.
    Vind ik leuk
    BartBroos +221
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:31
    Gaat ben Cramer naar Benfica? Coool! Gaat ie Daar mooie fado zingen :D
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 13:32]
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:42
    Ben je intresant ah doen bos wachter
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6939
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:48
    Yep
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8337
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:25
    Blinkt al het hele jaar uit bij Ado. Zegt meer over jouw, dan over hem, dat je hem niet kent:-)
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6939
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:26
    Niet alles zo serieus nemen :)
    Vind ik leuk
    Tweey +1932
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:09
    Ik ook niet van jou
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6939
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:50
    Ik word ook niet door Benfica aangetrokken
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:11
    Ik ken hem niet maar als benfica hem wilt hebben,is de nederlandse top dan zo blind of is hij niet goed genoeg daarvoor?
    Vind ik leuk
    Tweey +1932
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:09
    Ik ken jou ook niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:17
    Ik jou ook niet.
    Vind ik leuk
    Edwin1970 +13
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:17
    Ken jullie allebei niet
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 17:05
    Haha en maar door
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5024
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:12
    Gratis wegkapen en duur verkopen door buitenlandse clubs.
    Ondertussen holt onze eredivisie uit en dat gaan we niet met een nieuwe competitie opzet tegen.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6939
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:24
    Dus met andere woorden: niks aan te doen. Stop met je eraan ergeren dan.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:23
    Succes Ebuehi, alleen jammer dat de club hier een schijntje aan overhoud. Hoop dat het geen bankie voor je gaat worden.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +84818
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:01
    Precies, dit dus Maurice. Niks aan te doen maar wat jammer is het.
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:06
    Komt wel een ander die gaat knallen op die positie. En van As blijft stil tot transfer rond is.
    Vind ik leuk
    PeterNL070 +492
    zondag 20 mei 2018 om 00:13
    Wel beter, want je hebt niks aan vage verhalen waar uiteindelijk niks van waar blijkt te zijn.
    Vind ik leuk
    Tweey +1932
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:11
    Wordt verhuurd aan een Nederlandse club. Van As is niet gek.
    Vind ik leuk
    allround +1566
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:54
    HI Maurice, balde jij bij bij BMT, toevallig? Ik sprak zijn ouders begin april. Toen waren ze al in gesprek en een week later zat hij op Portugese les. ADO heeft het niet zo beloond, zoals hij verdiend had. Dat is ook 1 van de redenen waarom hij naar het zonnige zuiden is afgereisd.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:59
    Da's wel heel lang geleden ja maar indd BMT. En als je een kans krijgt moet je die pakken. Enige is die opleidingvergoeding is jammer.
    Vind ik leuk
    allround +1566
    maandag 21 mei 2018 om 13:06
    Ik heb samen met je gespeeld.jaartje bmt
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 15:04
    Ok is lang geleden welke positie deelde je dan?
    Vind ik leuk
    El Cazador +5400
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:26
    Zo ADO mist ff wat centjes, zonde
    Vind ik leuk
    Rood&wit +3279
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:34
    Jammer voor Den Haag dat hij zo gratis de deur uitloopt.
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    zaterdag 19 mei 2018 om 13:35
    Mooie transfer! Alleen jammer dat ie transfervrij overstapt.

    Succes Ebuehi!
    Vind ik leuk
    Wazzupp +614
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:07
    Doei, zien en horen we nooit meer iets van!
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26780
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:15
    Leuk. Vraag me af of hij het gaat maken daar.
    Had hem graag bij feyenoord gezien, diks mag zijn veters niet eens strikken.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +6939
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:52
    Diks kan zijn eigen veters nog niet eens strikken
    Vind ik leuk
    Smithsonian +26780
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:44
    Badum tssss
    Vind ik leuk
    zaterdag 19 mei 2018 om 14:31
    Nou. Die gaat over 3 jaar voor veel geld naar Engeland of Italië.
    Wij worden weer afgescheept met een zakcentje en een flesje exota....
    Met de groeten van Brenzev.
    Vind ik leuk
    Paul1982 +11455
    zaterdag 19 mei 2018 om 15:56
    Lekker toch, op het bankje onder de Portugese zon
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2019
    zaterdag 19 mei 2018 om 16:37
    Leuk voor die jongen ,volgens mij een aderlating voor ado ,een vraag ,was hij eigen jeugd of een aankoop ?
    Vind ik leuk
    VAKKIE-L +818
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:06
    Eigen jeugd.

    ADO ontvangt dus geen transfersom, maar Omroep West meldt dat Benfica wel de internationaal geregelde opleidingsvergoeding moet overmaken naar Den Haag
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 19 mei 2018 om 19:07]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +2019
    zaterdag 19 mei 2018 om 19:22
    Ok bedankt man
    Vind ik leuk
    Rene80 +1997
    maandag 21 mei 2018 om 13:05
    Wat is de hoogte van zo'n vergoeding eigenlijk?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: Ebuehi heeft droomtransfer te pakken, financiële vergoeding voor ADO