Cocu trots op PSV-collectief: 'Oh, daar staan er twee. Halen we erbij. Huppakee'

    Cocu trots op PSV-collectief: 'Oh, daar staan er twee. Halen we erbij. Huppakee'

    zondag 20 mei 2018 om 09:29

    PSV-trainer Philip Cocu is trots op de ontwikkeling die PSV dit seizoen heeft doorgemaakt. De kampioenstrainer stelt met tevredenheid vast dat zijn spelersgroep is uitgegroeid tot een hecht collectief.

    De trainer zag dit vooral terugkomen tijdens het kampioensfeest. "Halen ze elkaar op het podium? Staan ze in een kring te springen? Iedereen heeft spelers met wie hij het goed kan vinden, maar aan dit team zie je de saamhorigheid. Oh, daar staan er nog twee alleen, die gaan we er even bijhalen. Huppakee", vertelt Cocu aan Volkskrant Magazine.

    Cocu heeft zo veel mogelijk geprobeerd om dit proces aan te sturen: hij liet de spelers tijdens het ontbijt en de lunch steeds in een andere samenstelling aan tafel zitten. "In het begin zetten ze dan de hakken in het zand. Later vroegen ze zelf: Trainer, je moet nog een keer wisselen (...) Het is goed om eens bij een ander aan tafel te zitten, om een geintje te maken over iets anders dan voetbal."

    Later in het seizoen begonnen de spelers steeds meer initiatief te nemen. Daniel Schwaab organiseerde bijvoorbeeld een barbecue, tot grote tevredenheid van Cocu. "De ervaren spelers moeten de afspraken bewaken, steun krijgen van andere kernspelers. Soms heb je geluk dat een of twee spelers dat in zich hebben. (...) Zij steunen elkaar. De rest volgt dan vanzelf."

    Lees ook: Geprezen PSV'er over toekomstplannen: 'Er komt een moment dat een club langskomt'

    Lees meer over:EredivisiePSV

    Poll

    Is Cocu de beste trainer van de Eredivisie?

    (5433 stemmen)

    Plaats een reactie

    snibbo +295
    zondag 20 mei 2018 om 09:31
    Philip held!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:35
    Onze held Phillip Cocu!!! Je hebt ons team als Eendracht maakt Macht gemaakt! Motto van onze clubke
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:31
    Warme club toch daar onder de rivieren.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:34
    Ontwikkeling? PSV is nog steeds de meest ziel- en visieloze club van Nederland. De lokale boertjes denken hier waarschijnlijk weer anders over maar ja de blinde liefde voor de club is funest voor de objectiviteit.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:35
    En jij bent een fopneus zonder gevoel!!!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:38
    Denk aan de bodem Mario!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:45
    Die is al krokant
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:20
    Toch knap dat een club zonder visie met minder geld dan Ajax steeds kampioen word? En ze zelfs zonder ziel met een mindere selectie kampioen worden en dat zonder onze beste spelers uit te fluiten. Ik snap dat het lastig is te beseffen als Ajacied, dat je ook met eendracht en saamhorigheid prijzen pakt. Mijn moeder heeft me altijd geleerd: 'Als je niks positiefs te zeggen hebt, hou dan gewoon je muil', dus 40 fopneuzen ga lekker janken in je Ajax pyama en gal spuwen op een Ajaxforum. Houdoe en bedankt!
    Vind ik leuk
    Denhaag6 +705
    zondag 20 mei 2018 om 09:37
    Over objectiviteit gesproken..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:38
    Een haatzaaiende amsterdammer
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:40
    Niet zo overdrijven, een extreem lichte antipathie meer is het niet.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:41
    Snap je jaloezie ook wel ventje. Je wou dat het anders was
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:07
    Raar dat iedereen jullie niets gunt zelfs hopen er dat jullie in de voorronde europa eruit gaan de haat is groot
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:31
    Een haatzaaiende amsterdammer
    Een blauwe smurf
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:39
    3 keer in 4 jaar kampioen
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:43
    Ook 3 keer in 10 jaar.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:45
    Ajax 4×in 4 jaar
    Wat probeer jij te zeggen?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:05
    Denk jij dat dat een unicum is?
    ONS PSV heeft dat al 3x geflikt
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:34
    Ajax 4 keer onder de 80 punten 4 kampioenschappen van de armoede.

    Heeft PSV nog nooit geflikt.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:42
    Hahaha, frustratie druipt er vanaf. Meest succesvolle NL club deze eeuw, dus er is inderdaad geen enkele visie... Zal bij jouw club wel beter zijn dan. Mss weer eens tijd om weer van trainer te wisselen daar?
    Vind ik leuk
    F4irPL4Y +66
    zondag 20 mei 2018 om 11:02
    Volgens mij is deze eeuw nog maar 18 jaartjes oud maar goed.
    Vind ik leuk
    Entombed +593
    zondag 20 mei 2018 om 13:11
    Daardoor werkt de wiskunde er van ook. Ajax zegt ook dat ze de meest succesvolle Nederlandse club zijn sinds de oprichting van de club. Wanneer je zegt, sinds de invoering van betaald voetbal klopt het ook nog, maar volgens die statistiek staat PSV een stuk dichterbij. 25 voor Ajax, 21 voor PSV. Kortom, het is maar wat je als startpunt neemt.
    Vind ik leuk
    dezink +954
    zondag 20 mei 2018 om 09:42
    Haters zullen er altijd blijven , hoop dat er vandaag flink wat pollen in de lucht hangen met je "ik zeik altijd over PSV" Fopneuzen
    Vind ik leuk
    PSVFU +2543
    zondag 20 mei 2018 om 09:51
    10 titels in 18 jaar PUNT!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:01
    Wordt je er hitsig van om PSV af te bekken ofzo? Kansloos figuur.
    Vind ik leuk
    PSVFU +2543
    zondag 20 mei 2018 om 10:04
    Laat gaan joh. Hoe zou jij je voelen met 6 schamele titeltjes in bijna 20 jaar met verreweg de hoogste omzet van Nederland? Ik snap die frustratie wel. Ze moeten ergens op zeiken en aangezien ze dat in amsterdam nooit op zichzelf doen zullen die titeltjes ook niet heel veel meer worden..
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11504
    zondag 20 mei 2018 om 10:29
    Dus omdat ze in Amsterdam nooit op hunzelf zeiken, zullen die titeltjes niet heel veel meer worden?
    Snap je het zelf nog wel of?
    Vind ik leuk
    PSVFU +2543
    zondag 20 mei 2018 om 10:39
    Wellicht moet ik het voor jou even verduidelijken: als men niet in de spiegel kijkt zullen er geen dingen verbeteren. Je kunt wel continu naar andere clubs kijken (feyenoord heeft altijd geluk, psv heeft altijd geluk en wij hebben altijd pech (het calimero complex zeg maar)). Maar je kunt ook naar je eigen organisatie kritisch kijken... snap je het zo een beetje?
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11504
    zondag 20 mei 2018 om 10:52
    Hahah, we zijn hier gelukkig ook nooit kritisch op onzelf haha, ga toch weg man....
    Je lult als een kip zonder kop, dus probeer alsjeblieft niet bijdehand over te komen en te denken dat je iets zinnigs aan het vertellen bent.
    Vind ik leuk
    PSVFU +2543
    zondag 20 mei 2018 om 10:55
    Wellicht ben je te dom om het te begrijpen. Ga nu maar weer de prijzenkast van ajax afstoffen. Haal ook gelijk de houtwormen eruit voor hij in elkaar dondert.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11504
    zondag 20 mei 2018 om 12:43
    Ik ben inderdaad te dom ja.
    Nou ....veel succes nog verder en vergeet niet jezelf te ‘liken’ he ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:37
    PSVFU
    calimero is zo 2015
    Je bedoeld Sjaak Swarten
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:03
    Een stadion in Abcoude, huldigingen noodgedwongen moeten laten plaatsvinden op een parkeerplaats ver buiten het centrum, bij slecht weer het dak dicht van het voetbaltheater, veelal lege stoeltjes wanneer het niet goed gaat met Ajax, trainerswisselingen bij de vleet, pesterijen in het management, spelers verbaal bedreigen, euro’s belangrijker dan sportieve prestaties. FopNeusje zet dit alles eens af tegen die Boertjes uit het Zuiden en voetbalclub PSV.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11504
    zondag 20 mei 2018 om 10:49
    Hadden ze het stadion anders op de Dam moeten bouwen?
    En er zijn 3 huldigingen op die zogenaamde “perkeerplaats” gehouden, terwijl we in totaal 33 titels hebben gepakt, dus dat valt ook wel weer mee.
    En bij slecht weer gaat het dak dicht ja, wat is hier mis mee?
    We verkopen bij Ajax 42.500 seizoenskaarten, dat zijn er al veel meer dan dat er bij jullie überhaupt in het stadion kunnen (35.000).
    En heel tof om over euro’s te praten terwijl PSV noodgedwongen geld moest lenen van de gemeente omdat ze door de sportieve wanprestaties financieel in de problemen waren gekomen.
    PSV heeft zn hele bestaan en de behaalde successen te danken aan een lampenfabriek, want zonder al dat geld waren ze waarschijnlijk nooit zo groot geworden. Het valt ook op dat PSV pas ging presteren sinds de invoer van het betaald voetbal, met al dat geld van Philips wisten ze pas echt prijzen te pakken en dan nog durven te praten over “sportieve prestaties”.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:10
    De naam PSV betekent niet voor niets Philips Sport Vereniging, dus het is niet vreemd dat Philips een grote invloed heeft gehad op de financiën van PSV en daarmee ook een belangrijke bijdrage had in de successen van PSV, grotendeels van na 1976.
    Verder heeft PSV grond verkocht aan de gemeente en deze met een slimme financiële constructie, waarbij zowel gemeente als PSV beter af zijn, terug gehuurd. Wanneer jij een huis of grond in jouw bezit hebt, mag je die ook gewoon verkopen. Dat is het voordeel van het hebben van eigen bezittingen. Dat Ajax haar huldigingen niet meer mag houden in het centrum van Amsterdam ligt vanzelfsprekend aan het wangedrag van een deel van de Ajax-aanhang. Dat Ajax meer seizoenskaarten verkoopt dan PSV is ook niet vreemd omdat Amsterdam 4 tot 5 maal zo groot is dan Eindhoven. Echte Ajacieden zouden de dag heugen dat Ajax van de beurs ging en weer een ECHTE voetbalclub zou zijn in plaats van een beursgenoteerde onderneming. PSV wegzetten als kleine boerenclub, zoals FopNeusje maar ook anderen hier doen, die niets betekent, is zeer primitief. Zeker wanneer men weet dat PSV de laatste 40 jaar meer kampioenschappen wist te behalen dan de grotere clubs Ajax en Feyenoord.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11504
    zondag 20 mei 2018 om 12:40
    PSV moet/mag ook niet weg worden gezet als een klein boerenclubje, het is na Ajax gewoon de meest succesvolle club van het land. Dat ze de laatste 40 jaar meer kampioenschappen wisten te behalen kijk ik niet zo naar. Ik kijk niet naar de laatste 10, 20, 30 of 40 jaar dat is namelijk erg selectief. Al heb je het over de laatste 10 jaar is het namelijk Ajax dat het beter doet op dat gebied.
    Ik begrijp op zich wel wat die fopneus hiermee bedoeld, misschien brengt hij het alleen op een verkeerde manier. Betekent niet dat ik PSV dan gelijk een kleine boerenclub vind, want het is gewoon een grote Nederlandse topclub die nationaal en internationaal heel erg succesvol is.
    Maar op één of andere manier ontbreekt er iets aan die club, iets wat Feyenoord en Ajax bijvoorbeeld wel hebben.
    Bij Feyenoord denk ik aan De Kuip, het trouwe legioen, de strijd en de passie.
    Bij Ajax denk ik aan de Europese successen, wereldspelers als Johan Cruyff, het totaal voetbal, de grootste/succesvolste club van Nederland en de club uit onze hoofdstad, Amsterdam.
    Maar dan komt PSV en dan weet ik niet wat ik daarover moet zeggen, niet lullig bedoeld ofzo, maar datgene wat Feyenoord en Ajax wel hebben kan ik niet terugvinden bij PSV. Ondanks dat ze grote Europese successen hebben behaald en al 24 keer kampioen zijn geworden, mis ik een soort van charme bij die club uit Eindhoven.

    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:00
    Dat mag jij vinden iedereen mag zijn / haar mening hebben en deze verkondigen hier. Met jouw reactie zoals jij dat hierboven schrijft, heb ik 0,0 moeite en snap ook wel wat jij bedoelt.
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +178
    zondag 20 mei 2018 om 14:07
    Charme????? Kijk ff goed iedereen werkt samen bij de club. Samenwerkingsverband is beter zowel bij ajax als feyenoord. Ook de supporters staan altijd achter hun club zowel in goede als slechte tijden!! En hoezo is ajax in die 10 jaar de beste club?? Volgens mij heeft psv nationaal als internationaal gezien toch echt beter gedaan. Op die finale van ajax na dan.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +11504
    zondag 20 mei 2018 om 14:55
    Daar gaat het
    Vind ik leuk
    Vvgimmurt +178
    zondag 20 mei 2018 om 15:04
    Ja daar gaat het inderdaad dat ajax de meeste prijzen heeft dat is een feit. Maar laatste 10 jaar bekeken mag er wel meer respect naar psv toe...
    Vind ik leuk
    Cappie +6675
    zondag 20 mei 2018 om 11:50
    PSV heeft zijn behaalde successen te danken aan een lampenfabriek, klopt.
    Ajax heeft zijn behaalde successen te danken aan het feit dat ze gevestigd zijn in de hoofdstad en dat er in die stad maar 1 betaald voetbalclub is.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:13
    Jij hebt je zegje ook weer even kunnen doen,fijne zondag man,ga vandaag ff lekker naar het strand,beetje uitwaaien ofzo, bezinning,het mislukte jaar verwerken enz.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:22
    Vraagje,over welke visie praten we dan,die van Cruijff,vd.Sar of die van Ten Hag,leuke ontwikkeling hoor maar uiteindelijk ( net als mijn PSV ) 4 man eigen jeugd,de rest aankoop.Kluivert en de Ligt( beiden willen weg) Veltman en Donny.Of Zoet, Hendrickx,Bergwijn,Locadia,Brenet, Bergwijn.En de laatste 3 zijn zeker eigen jeugd ( prof geworden bij PSV en op zeer jonge leeftijd overgekomen van andere BVO)dus waar praat je over.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:27
    Heerlijk die frustratie van je.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:46
    Sneu mannetje, zat vanmorgen al om 7 uur klaar met zijn mobiel in zijn zweterige handje om zsm te trollen.
    Maar wel fijn dat jij zo lekker objectief bent hahahahaha!!
    Sukkeltje
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:00
    Jezus man, vind je dit nu echt leuk om te zeggen? Dit is gewoon triest van je. Aandachtsgeil of gewoon een lul? Rapporteer mij maar jij bent een voor mij een lul.
    Vind ik leuk
    MeAgain +5038
    zondag 20 mei 2018 om 11:31
    Je roept wel wat maar kun je het ook onderbouwen?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:29
    Fopneus, een aandeelhouder van dat beursgenoteerde bedrijf, die de ziel van een voetbalclub ter discussie stelt, moet niet gekker worden.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 20:38
    psv heeft meer visie dan ajax inplaats van koopclub opleidingsclub worden dat is pas knap ajax zegt altijd dat ze de beste zijn terwijl ze vierjaar niks hebben gewonnen zij hebben geen visie
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:36
    De BBQ was geslaagd Daniël
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    zondag 20 mei 2018 om 09:38
    Als ik Cocu was zou ik nu naar een andere club gaan, want dit kunstje flik je niet nog een keer..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:43
    Hij heeft net het hele proces voor mekaar. Dit gooit hij zomaar niet weg! Onze Sir Phillip Cocu!!!!
    Vind ik leuk
    MojoRisin +9201
    zondag 20 mei 2018 om 09:45
    Vergeet niet dat je afgelopen seizoen ook geen EL hebt gespeeld..
    In de ED waren ze ook niet overtuigend, maar de concurrentie liet het ook liggen.. En daarbij, het spel was vaak niet om aan te gluren..
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:50
    Je hebt gelijk

    Kan je wel duizend duimpjes geven.....in een paar woorden zeg je hoe het is
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    baboushka +1099
    zondag 20 mei 2018 om 10:13
    Ideaal moment om te stoppen. En een keer wat anders is ook wel weer leuk.
    Vind ik leuk
    SimonSays +3530
    zondag 20 mei 2018 om 10:37
    De concurrent heeft ook geen Europees gespeeld. Wanneer PSV en Ajax aankomend seizoen beide Europees spelen verandert er in feite dus niks. Of impliceer jij dat Ajax, met al haar jonkies, beter in staat is om 2 wedstrijden per week te spelen dan PSV? Ik denk dat dit namelijk niet het geval is.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 09:41
    De Graafschap uit heeft Cocu en zijn manschappen aardig gered.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:45
    Dat heeft je eigen clubje zelf gedaan. Ze zouden het klusje wel klaren. Heb de grote jongens wel zien afdruipen daar met tranen in hun ogen
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 09:49
    Bekervernedering van Az Psv moesten de mannetjes uit Eindhoven ook huilen. Is toch normaal? Derde voorronde tegen Oijsik moest Luuk ook janken. Maar ja dat doet hij elke wedstrijd dus dat valt niet op
    Vind ik leuk
    PSVFU +2543
    zondag 20 mei 2018 om 09:54
    😴
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:09
    Heb het niet over de spelers maar jullie aanhang
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:12
    Jakie, Ajax verspeelde vorige zomer zowel plaatsing voor EL als CL tegen twee matige ploegen. Twee keer falen in 1,5 maand en ook geen Europees voetbal spelen, wie deed zajax dat ooit na?
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    zondag 20 mei 2018 om 10:20
    Sjakie je” verweerargumenten” om het hopeloos falen van dat beursbengelsclubje van je zijn extreem dun en zeer zwak aan het worden.
    Daar ga je geen “ dis discussie “ mee winnen hier...
    Sterker nog je zet er jezelf en je mede Ajacieden zwaar mee voor lul keer op keer.

    Ik wou het je maar even gezegd hebben
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:26
    Jakie uit het Brabantse Vught blijft dagelijks zijn herhaalsessies volhouden hier.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 10:55
    Hap hap hap. Zijn altijd mijn drie fans die zo aardig zijn om meteen te reageren.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:27
    Jakie, voortaan zal ik jou hier dagelijks gaan herinneren aan 15 april 2018 en 8 mei 2016. Precies zoals jij ons hier dagelijks herinnert aan het echec van PSV tegen Oijsik.
    Weet je nog wel 8 mei 2016 het was erg mooi weer. Iedereen had er "zin an". Maar om 16.25 uur; Bazoer en F. de Boer druipen hem af richting de kleedkamer op de Vijverberg. Het uitvak zit vol met huilende volwassenen. De Ajax-bus die reeds bestickerd was met tekst van een kampioenschap. De meelopers uit het geheel NL die met de trein naar Amsterdam kwamen met zelf meegenomen blikjes bier, konden teleurgesteld weer terug naar de Provincie. De gemeente moest alle festiviteiten (o.a. huldiging op P1 en P2) afblazen. Sjakie Calimero Swart die riep dat De Graafschap moest gaan degraderen. Dit alles staat in schril contrast met de uitschakeling van PSV tegen Osijek voor het nietszeggende en 3e rangs toernooi de EL genaamd.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 11:39
    Dan zou ik jou dagelijks helpen herinneren dat PSV bestaat door de gemeente Eindhoven. En dat heel Nederland buiten Eindhoven om Psv ziet als de derde club van Nederland. Ajax is blijft de allergrootste club van Nederland. Prijzen nationaal als internationaal. Het Ajax syndroom is gevormd in Eindhoven. Nee Psv boertjes wachten al weer ruim 30 jaar op een finale Europees. Ze weten niet eens meer hoe het voelt. Ajax al weer 4 finales gespeeld en 2 gewonnen. Niet voor niks krijgen wij joden een fifa uitnodiging. Wij zijn Ajax en de recordmeister. Daarbuiten was de bekervernedering heerlijk om te zien. Hoe genieten dat heel arrogant Eindhoven al een podium had gemaakt voor de zekere bekeroverwinning. Dus ja Nederland heeft vaker gelachen om het falen van Psv. Daarbuiten ben jij ook eentonig. Enige wat je kan roepen is 4 jaar niks. Als Ajax zijnde kun je de titel gewoon pakken volgend jaar dan heb je gewoon 5 titels in 9 seizoenen. Daar zijn ze in Eindhoven gewoon jaloers op. Prima 5 uit 9.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:52
    Jakie, finales spelen en verliezen is per definitie geen prijs. Ajax lijdt al jarenlang aan het Joop Zoetemelk Syndroom; altijd maar weer 2e worden. Het is allemaal net niet. En van een verloren Bekerfinale, lange tijd geleden, ligt men in EHV niet wakker. 15 april 2018, 8 mei 2016 en 29 april 2007 maken dit meer dan goed. Dat was lachen in het kwadraat of nog meer. En ook hier werd Ajax telkens weer 2e, Joop Zoetemelk weet je nog! En weer die bekende aannames van jou: "volgend jaar.... en 5 uit 9". Zijn dat feiten of waarheden? Neen, 100% aannames en gezwets van jou. Dat roep jij al 4 jaar lang zo tussen juni en november, en dan is het weer passé vanwege een wederom verloren seizoen voor Ajax. Het 4e seizoen alweer, ja je leest het goed Jakie het 4e seizoen alweer helemaal niets. En iedereen, behalve jij blijkbaar, weet dat Ajax de meest gehate club / bedrijf van NL is. En had jij hier verderop niet over "hap, hap, hap.....". De pot verwijt de ketel......
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 12:35
    Zie je nu, je hebt niks. Let maar op angst zal er weer heersen in Eindhoven. Ajax gaat geld uitgeven en komt weer de prijzen oppikken. Word weer ouderwets janken in Eindhoven. Nerveuze transferwindows en onnodige risico's gaan er genomen worden in Eindhoven. Heb er zin in. Ajax komt altijd twee keer zo hard terug. Dat zou jij onderhand toch moeten weten.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:57
    “Wordt weer niets in EHV, Ajax gaat geld uitgeven, wordt weer janken in EHV, wordt nerveuze transferwindow in EHV, Ajax gaat de prijzen oppikken.....”. Zoals ik al zei Jakie; allemaal aannames en gezwets, maar geen feiten zie ik jou schrijven. En dan nu de feiten: 4 seizoenen al helemaal niets in Amsterdam. Het is mooi weer Jakie en de vissen bijten goed vandaag. Ik ging lekker wat vissen aan het kanaal in De Bosch....
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 13:11
    Net zoals dat gezwets als Ajax topclub af. Of Eindhoven de voetbalstad van Nederland hahaha.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:13
    Fijn gaan vissen vandaag Jakie. Ze bijten goed vandaag de vissen in de Zuid Willemsvaart.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 13:40
    Hahaha serieus ga je nu mijn grap van deze ochtend herhalen? Verzin zelf iets
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 13:45
    Jakie, jij lacht er hier een aantal uit omdat je het zo leuk vindt dat ze happen op jouw provocerende anti-PSV reacties. Blijkbaar zie jezelf niet in dat jezelf constant hapt op reacties die niet positief zijn over jouw favoriete Ajax. Misschien een spiegeltje gaan kopen.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 14:08
    Nee pingetje je weet heel goed dat je hier op VP bekend staat als burgermeester opper Calimero. Altijd op Ajax topics. Meer haat naar Ajax dan liefde voor PSV.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 14:25
    Jakie, jij reageert vaker en meer op PSV-topics dan ik op Ajax-topics. Toch maar dat brilletje en spiegeltje voor de dag gaan halen Jakie. En wanneer je het over Opper Calimero hebt, moet je Sjakie Swart gaan aanschrijven, de grootste Calimero van Nederland.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 16:01
    Nee waldorf en Statler jullie debiele clubhelden zijn opper Calimero s En nee jij zit non stop altijd op Ajax topics te reageren. Je kan niet zonder Ajax.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:05
    Praat voor jezelf in plaats van voor de algemene opinie. Wederom aanname Jakie, daar ben jij een meester in. Onzin, aannames, Amsterdamse bluf uit Brabant en toekomst voorspellen zijn jouw kernkwaliteiten. Hou het bij de feiten en reageer niet op ALLE PSV-artikels. Zal een hele uitdaging worden voor jou.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 16:16
    Mannetje toch leer je zelf nu eens kennen. Iedereen weet dat jij een zeer extreem ernstige vorm heb van het Ajax syndroom. Ik begrijp je volkomen. Iedere ochtebd wakker worden en denken kut Ajax is in onze land de allergrootste club. Meeste titels nationaal en internationaal. Stadion, geld, ambities mogelijkheden. Ajax is en blijft de ultieme nummer 1 topclub van Nederland. En daar gaan die boeren uit Eindhoven niks aan veranderen. Ajax gaat zoals ze altijd doen weer flink weglopen van Psv. En wat helemaal pijnlijk moet zijn is dat jullie in prijzen nummer 2 zijn maar heel Nederland jullie ziet als de derde club van Nederland.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:24
    “Iedereen hier, Ajax zoals altijd weer weglopen (dat hebben we gezien de afgelopen 4 seizoenen, iedereen ziet jullie als 3e club”. Daar gaat ie weer aannames en praten voor anderen. Jij bent erg hardleers een ezel is er niets bij. Hoe dik is die plank voor jou kop? Zelfs op een Ajax-artikel weet jij er telkens PSV bij te betrekken. PSV, PSV, PSV, PSV, PSV jij staat ermee op en gaat ermee naarbed. En wanneer je zoveel moeite hebt met boeten, zout dan op naar Amsterdam, meeloper!!!!!
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 16:41
    Hahaha Ajax syndroom Ajax syndroom. Wat ben jij hardleers. Ongelooflijk dat je blijft volhouden. Psv is de eeuwige nummer2,3 wat jij wil. Gewoon een enge obsessie is Ajax voor je. Ga eens hulp inschakelen. Geniet van het zonnetje. Doe is gek ben een trots op je Psv. Enige argument 4 jaar niks. Volgend jaar is ie weer van ons en dancheb je gewoon 5 uit 9
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:46
    "Doe is", je bedoelt "doe eens"? Je valt in herhaling Jakie en begint me na te praten (hardleers). Volg mijn advies op en vertrek weer naar Noord Holland, daar waar jij hoort met je domme praatjes en bluftaal. In de regio Den Bosch zit men niet te wachten op zo'n type zoals jij bent, met zoveel dommigheid in zich en die meeloopt met de grote meute.
    Vind ik leuk
    jakeisback +4742
    zondag 20 mei 2018 om 17:22
    Haha constante mijn woorden weer gebruiken. Wanneer ga je nu eens iets zelf verzinnen. En doet het je dan zo pijn dat Ajax in alles groter is? Nee Eindhoven zit wel te wachten op zon neppert als je zelf? Altijd maar dingen herhalen. Mensen vinden jou zielig met je 40 jaar hier op het forum. En als je weer word uitgeluld dan reageer je nooit inhoudelijk terug. Derde club van Nederland Psv. Wanneer realiseer je nu eens dat buiten Eindhoven niemand amper iets geeft om jou club. PSV is gewoon een kleine provinciale club
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 17:49
    PSV derde club, hoe vaak ga je dat nog eens herhalen hier? "je wordt, schrijf je met een "t" Jakie en een fatsoenlijke zin sluiten we af met een punt Jakie. "Mensen vinden", ga je weer, praat voor jezelf Jakie en niet in algemene zin. Dat komt namelijk erg kinderachtig over, kleuters doen dat ook. Heb jij wel een beetje opleiding genoten? Of ben je woonachtig in de PI van Vught?
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    zondag 20 mei 2018 om 11:01
    Daarin is hij niet uniek, zo blijkt.



    Pffff...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:48
    De Graafschap speelde dit seizoen in de Jupiler League...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:51
    Ach Fopneus, ik snap die lichte antipathie wel een beetje want er is geen club in Nederland die zovaak Ajakkes vernederd heeft, zo ook dit jaar in eigen huis kampioen worden tegen een zielloos voetballende 020, voor de 10de keer kampioen deze eeuw en het is pas 2018!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:54
    Pisvee dan door Ajax? 3-0
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:03
    Pisvee??? Heerlijk al die jaloezie
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:40
    Hij zegt toch ook Ajakkes en 020 met zijn nieuwe accountje....
    Treurig gedoe!!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:47
    Ajakkes wel? Pisvee niet?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:14
    Pisvee, zegt Keesie de Pyromaan Kist. Ben je 15 april 2018 alweer vergeten Keesie de P.?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:41
    Nee, Ajakkes en 020 is natuurlijk wel normaal.....
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:49
    Daar heb jij gelijk in. Iedereen is zelf verantwoordelijk voor wat hij hier schrijft maar Pisvee, 040, Ajakjes, 020 is een beetje kinderachtige taal.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:54
    Tja, kansloos kun je het ook noemen...is de laatste tijd meer bij PSV troll accountjes valt me op. Lekker inhoudelijk over voetbal lullen......
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 11:00
    Het heeft met de leeftijd te maken, denk ik De Liefhebber.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:50
    Wie geeft moet kunnen incasseren
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:52
    Jij zegt het. Dus volgende keer ook niet meer boos worden wanneer ik "Pyromaan" schrijf wanneer jij Pisvee schrijft hier. Je kent hopelijk toch wel de geschiedenis van Kees Kist?
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:56
    Ja voetballer van az1981
    Trainer geweest diverse clubs. Woont in Steenwijk eigen zaak die is afgebrand... Men zegt dat hij het zelf deed....


    Maar ik ben geen pyromaan... Steek alleen de haard een kaars of BBQ aan
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 15:59
    Gelukkig dan maar.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:56
    Over objectief gesproken. Der zijn in heel Nederland alleen maar fans van 1 club die nooit objectief zijn. Hoe kan je van de daken schreeuwen dat je de beste bent als je al 4 jaar niks gewonnen hebt, en in de laatste 32 jaar door PSV voorbij gestreeft bent. Je was ooit de beste, maar vanaf het seizoen 85-86 heeft PSV verreweg de meeste NL kampioenschappen.
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    zondag 20 mei 2018 om 11:05
    Onzin.

    Sindsdien speelde Ajax zes Europese finales en won er drie. Als PSV daar nou ook eens zijn best voor deed konden we als echte kerels praten....
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 09:56
    Volgens mij heeft Cocu vis gegeten voor deze foto..... Het graat haak aan zijn bek en haalt letterlijk zijn neus op
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:16
    Misschien is deze foto wel genomen in de periode dat hij ziek was. Beetje stom oordelen vind je niet?
    Vind ik leuk
    deir712 +214
    zondag 20 mei 2018 om 10:02
    Dat is het verschil tussen het Ajax van Peter Bosz en het Ajax van nu (één jaar later...). En het verschil tussen het PSV voor de Europa League uitschakeling en erna (binnen één jaar).

    Al die mensen die zeggen dat een trainer/coach geen invloed heeft op het spel, zijn.... niet echt slimme mensen ;-)
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 10:08
    Ajax heeft 1 miljoen supporters en 16 miljoen die hun haten etc.
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    zondag 20 mei 2018 om 11:12
    Correctie.

    Zeven miljoen aanhangers alleen al in Nederland.
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    zondag 20 mei 2018 om 10:15
    Skon clubke ONS PSV
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    zondag 20 mei 2018 om 11:13
    Ik hou niet van deze zelfijperij...
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    zondag 20 mei 2018 om 11:45
    "zelfijperij".... geen idee wat het is maar het klinkt ook niet zo lekker
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    zondag 20 mei 2018 om 11:48
    Tja, we aanschouwen wat Brabantse gebruiken en verzinnen daar een zo passend mogelijk woord bij. Maatwerk zeg maar...
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    zondag 20 mei 2018 om 11:50
    aahhh je hebt in je kast de dvd serie Brabants nachten zijn heet liggen zie ik
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    zondag 20 mei 2018 om 11:54
    Geen idee.

    Zijn jullie niet van het tijdperk video2000 dan?
    Vind ik leuk
    stratumseind +134577
    zondag 20 mei 2018 om 11:55
    Nee nu ben je in de war maat , als er iemand regelmatig zijn betamax nog gebruikt zijn jullie het.
    De oude Swart wit beelden houden er nog velen van jullie vandaag de dag nog op de been
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Bizzy +16016
    zondag 20 mei 2018 om 11:20
    Mooie prestatie voor provincie club. Komend seizoend moet Ajax kampioen worden als je ziet voor hoeveel geld er geinvesteerd is in de selectie. Ik vind het prima zo, Psv als underdog
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    zondag 20 mei 2018 om 11:55
    Je zal maar onderhond willen zijn.... :-)
    Vind ik leuk
    Bizzy +16016
    zondag 20 mei 2018 om 13:04
    Wij kennen onze plaats. Druk ligt bij Ajax.
    Vind ik leuk
    Jozef +32680
    zondag 20 mei 2018 om 13:24
    Deueuh. Adel verplicht. Natuurlijk ligt druk bij Ajax, maar als kampioen kun je er niet tussenuit sneaken...
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:02
    Met verkoop van ziyech of 1andere speler heeft Ajax de aankoop er al weer uit
    Vind ik leuk
    ENSTN-FULB +279
    zondag 20 mei 2018 om 11:21
    Zonder geluk wordt niemand kampioen.
    Maar dit sloeg echt alles.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:17
    Toch nog maar weer eens een nieuwe / andere account aangemaakt hier? Was het weer zover? Ik kan het niet meer bijhouden het hoeveelste account dit van jou is hier.
    Vind ik leuk
    Mauritz +1266
    zondag 20 mei 2018 om 11:23
    Even nog een keer voor de arrogante kubussen van dat achterbakse clubje...
    HELEMAAL NIETS IN Amsterdam!
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 16:07
    Niets? Geloof toch dat we meer hebben... Meer prijzen... Meer geld... Betere geschiedenis.... PSV is en blijft in de schaduw van Ajax
    Vind ik leuk
    Mauritz +1266
    zondag 20 mei 2018 om 16:13
    Hahahaha te dom om de opmerking te snappen, echt sneu voor jou.
    Vind ik leuk
    zondag 20 mei 2018 om 12:47
    Grappig hoe supporters vaak afgeven op andere clubs. Dat is toch geen supporten van je eigen club? PSV doet het op dit moment uitstekend in de Eredivisie en lijkt niet bang meer voor de competitie, ook niet voor Ajax. Het is dus zaak voor Ajax om dat gevoel weer bij ze op te wekken door iets aan zichzelf te verbeteren. Prestaties vergelijken is leuk, maar zegt in de wetenschap zo weinig over volgend seizoen. Die ene geile zomeravond in Roemenië met Catarina in 2013 haal je er toch ook niet bij als je ziet dat je overbuurman deze zomer een beter mokkel heeft gescoord dan jij?
    Vind ik leuk
    Bullet +2411
    zondag 20 mei 2018 om 20:28
    Jee, wat een nieuws. Schwaab unne barbecue ja? Moi man!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Cocu trots op PSV-collectief: 'Oh, daar staan er twee. Halen we erbij. Huppakee'