LIVE-discussie: De Graafschap en Almere City strijden om laatste Eredivisie-ticket

    LIVE-discussie: De Graafschap en Almere City strijden om laatste Eredivisie-ticket

    Na de sensationele promotie van FC Emmen (ten koste van Sparta) gaan De Graafschap en Almere City zondag vanaf 16.45 uur bepalen wie het resterende ticket voor de Eredivisie krijgt. 

    De heenwedstrijd tussen de teams van Henk de Jong en Jack de Gier eindigde eerder deze week in 1-1. Op de Vijverberg hebben De Superboeren aan een zege genoeg om terug te keren in de Eredivisie. De Jong heeft een basisplaats toebedeeld aan broertjes Lars en Sven Nieuwpoort. 

    Bij Almere City, dat eerder Roda JC uit de play-offs knikkerde, is Tom Overtoom geschorst. Hij kreeg tijdens de eerste wedstrijd rood. Overtoom wordt vervangen door Achille Vaarnold. 

    De opstellingen

    Graafschap: Bednarek, Straalman, L. Nieuwpoort, Tutuarima, Klaasen; Diemers, Van Mieghem, Tissoudali, El Jebli, Serrarens en S. Nieuwpoort. 

    Almere: Kramer, Hammouti, Mirani, Mac-Intosch, Owusu, Vet, Hoefdraad, Salasiwa, Van der Water, MacDonald en Vaarnold

    Poll

    Wie gaat promoveren?

    (264 stemmen)

    Plaats een reactie

    jaja_PSV +45061
    zondag 20 mei 2018 om 16:40
    Sjaak hoopt op de Graafschap.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21007
    zondag 20 mei 2018 om 16:41

    Zodat ze volgend jaar weer kunnen degraderen ja ;)
    Vind ik leuk
    Mauritz +1283
    zondag 20 mei 2018 om 16:46
    Ja maar wel nadat ze ajax al weer van een kampioenschap hebben afgehouden
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 16:56]
    Vind ik leuk
    jaja_PSV +45061
    zondag 20 mei 2018 om 17:00
    :)
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 17:02]
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21007
    zondag 20 mei 2018 om 16:41
    Superboeruh! Superboeruh!
    Vind ik leuk
    tikkietoe +5360
    zondag 20 mei 2018 om 16:44
    Ik durf bijna niet mijn steun voor De Graafschap uit te spreken.

    Niet vanwege de poll, maar de afgelopen twee finales gingen naar de tegenstander van wie mijn symphatie had.
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21007
    zondag 20 mei 2018 om 16:49
    Herken je gevoel ;)

    Zelfs in 2010 nog. Elke ronde haha. Poulefase Denemarken, daarna Portugal (Ronaldo), Argentinië (Beetje.. Messi), Uruguay en finale Nederland


    Maar sinds IJsland (na het wel in 2014 1x misgingn in de playoffs) gaat het wat beter ;)
    Vind ik leuk
    Utca030 +13527
    zondag 20 mei 2018 om 16:51
    De graafschap die haalt het gewoon tikkietoe.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +13456
    zondag 20 mei 2018 om 16:46
    Het zal me om het even zijn, de Graafschap is een mooie club en Almere gun je het ook wel een keertje.
    Vind ik leuk
    Utca030 +13527
    zondag 20 mei 2018 om 16:49
    Ik hoop op de graafschap, die horen gewoon in de eredivisie, en dan nog dat kut nepgras. Nee Almere city, blijft maar lekker in dr Jupiler Leaque.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    zondag 20 mei 2018 om 16:49
    Zet hem op Superboeren, ik zal voor jullie supporteren.

    Liever een mooie club als de Graafschap met toffe supporters en een prachtig stadion dan een grijze muis als Almere.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    zondag 20 mei 2018 om 16:59
    Hup De Graafschap!
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 20 mei 2018 om 17:22
    Wat een leuke voetbal dag is dit aan het worden.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +3658
    zondag 20 mei 2018 om 17:24
    Almero voor mooi hoor weer die walgelijk Graafschap fans die zich wedermaal weten te misdragen bah.
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    zondag 20 mei 2018 om 17:53
    Wat hebben ze nou weer uitgevreten?
    Vind ik leuk
    bits +5310
    zondag 20 mei 2018 om 17:35
    Hij trekt z'n shirt bijna uit voor die goal en das niks?
    Vind ik leuk
    The Iceman +9118
    zondag 20 mei 2018 om 17:36
    Gekkenhuus. D'ran in de tweede helft!
    Vind ik leuk
    JanTa48 +4792
    zondag 20 mei 2018 om 17:46
    Leuk om naar te kijken maar het is wel polderknotsvoetbal wat beide ploegen laten zien.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    zondag 20 mei 2018 om 17:57
    Hopelijk gaat de Graafschap de tweede helft beter spelen en alsnog promotie veilig stlelen. Met zulk publiek horen ze thuis op het hoogste niveau.

    Wel knap van Almere dat ze met bescheiden middelen een prima elftal op de been brengen. Die van de Water vind ik bijvoorbeeld een heerlijke speler, zo prima op zijn plek zijn bij een mooie Eredivisie club.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1677
    zondag 20 mei 2018 om 17:58
    Wie het ook lukt ik zie 1 van jullie komend seizoen wel in zwolle 👍
    Vind ik leuk
    elmagico070 +21703
    zondag 20 mei 2018 om 18:14
    Mooi 2-1!
    [Reactie gewijzigd op zondag 20 mei 2018 om 18:15]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4462
    zondag 20 mei 2018 om 18:24
    Wat een sfeer in Doetinchem, genieten
    Vind ik leuk
    Mi amigo +129
    zondag 20 mei 2018 om 18:25
    Ik kan als psver alleen de Graafschap het gunnen.
    08-05-2016 een prachtige dag.
    Vind ik leuk
    Ajacied_8 +19738
    zondag 20 mei 2018 om 18:39
    Gevaarlijk spel, dat had met de VAR beoordeeld moeten worden. Maar die had toch gefaald.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws