Update: 'Veldwijk kan FC Groningen-deur achter zich dichttrekken: aanbod op zak'

    Update: 'Veldwijk kan FC Groningen-deur achter zich dichttrekken: aanbod op zak'

    woensdag 23 mei 2018 om 09:07

    Lars Veldwijk gaat zijn carrière mogelijk voortzetten in Bulgarije. Volgens het lokale Tema Sports is de paria van FC Groningen momenteel in Sofia om gesprekken te voeren met vertegenwoordigers van de plaatselijke CSKA.

    De spits was zondag aanwezig tijdens de competitiewedstrijd tussen CSKA Sofia en Beroe Stara Zagora, meldt het lokale medium. Het Groningse Boerenmacht had bovendien een Instagram Story van Veldwijks aankomst op de luchthaven van Sofia voorbij zien komen. De 26-jarige Noord-Hollander kan in Bulgarije ploeggenoot worden twee oude Eredivisie-bekenden: Roland Alberg (ex-Excelsior en –ADO Den Haag) en Edwin Gyasi (in het verleden actief voor onder meer FC Twente, Heracles Almelo en Roda JC).

    Veldwijk streek een jaar geleden met hoge verwachtingen neer in Groningen, maar het huwelijk draaide uit op een mislukking. In februari werd hij uit de selectie gezet nadat hij tegen ADO Den Haag een invalbeurt had geweigerd. FC Groningen was niet bereid om hem een tweede kans te geven, waardoor Veldwijk op zoek mag naar een nieuwe club.

    Update 23/5 09.07: Veldwijk heeft inmiddels een aanbieding van CSKA Sofia op zak, weet freelance journalist Merijn Slagter, die goed ingevoerd is in het Groningse. Hij verwacht dat de transfer van de targetman naar Bulgarije 'wel goed komt'.

    Plaats een reactie

    Kopstootje +8888
    maandag 21 mei 2018 om 18:11
    Moet hij al zover de grens over.

    Heeft niet echt een goeie naam net over de grens.
    Vind ik leuk
    D0mmeLFCT65 +18778
    maandag 21 mei 2018 om 18:14
    Hij is ook niet goed genoeg voor een grote competitie.
    Vind ik leuk
    Aal +21812
    maandag 21 mei 2018 om 18:27
    Goed zo en blijf daar. Mensen met zijn gedrag kunnen we missen als kiespijn bij welke club in NL dan ook!
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2395
    maandag 21 mei 2018 om 18:36
    Heb jij even geluk gehad. Volgens mij kon hij ook naar Vitesse maar heeft Jans hem overgehaald naar mijn club te komen. En Matavz ging naar Vitesse. Heb ik nu nog buikpijn van.
    Vind ik leuk
    RebelVox +7215
    maandag 21 mei 2018 om 19:09
    Snapte al niet waarom ze vorig jaar die prutser een contract aanboden. Zeer beperkte voetballer.
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2395
    maandag 21 mei 2018 om 19:18
    Was het maar een beperkte voetballer. Dan kon hij er ook niets aan doen. Maar hij kan echt wel wat maar verkloot met zijn kapriolen alles voor zichzelf. En dat mokkel van hem helpt ook al niet echt mee om hem op het veld te laten presteren. Maar in Bulgarije pakken ze hem wel aan. En dat gaat even anders dan een gesprekje op kantoor met Hans en Jans
    Vind ik leuk
    Farmer +11871
    maandag 21 mei 2018 om 19:24
    Ja, dat met die domme vlog-trut van hem, snap ik nog steeds niet... Hij verdient toch genoeg inkomen bij Groningen dat die DOOS daar iig 'op een zakelijke manier rekening mee dient te houdén'?

    NB, haar kerel is Prof-voetballer, Elke prof-voetballer zit met protretrechten, dus, moet ze sowieso toch een beetje voorzichtig zijn met wát ze (over hem) uitzend bv?

    En dan helemaal in die context.... Nah,, heel apart.. ook nog nooit eerder meegemaakt dat een voetballer op deze manier dr weer uitgetrapt werd...

    En dan ook nog weigeren in te vallen... (al is dat verhaal wellicht een misinterpretatie? Veldwijk liep al een tijdje warm, toen werd besloten dat Mahi toch niet gewisseld werd: er was afgesproken dat Veldwijk er voor Mahi in zou komen, Veldwijk hoorde dat, en is daarom weer gaan zitten. Faber heeft dat direct geinterpreteerd als werkweigering...Gezien de bekritiseerde positie van Veldwijk, misschien niet de slimste reactie, maar.. ik houdt een slag om de arm: T was ook wel een ideale manier voor Faber om de druk van zichzelf af te schuiven en de boeman aan Veldwijk te geven: Faber stond ook FLINK onder druk in die periodes!
    Vind ik leuk
    RebelVox +7215
    maandag 21 mei 2018 om 20:32
    Faber was ook een pruts trainer die absoluut niet bij Groningen past.
    Maar weinig trainers passen echt bij Groningen, daar zou beter naar gekeken moeten worden.
    Denk dat Buijs beter bij Groningen past, die weet uit eigen ervaring wat het publiek wil zien.
    Vind ik leuk
    Farmer +11871
    maandag 21 mei 2018 om 21:14
    T is niet zozeer een kwestie van 'bij de club passen'.

    Als je géén Ajax of PSV bent, die een begroting van 80Mil rondmaken, dan heb je als club, 1 alternatief met je selectie: Knokken en bikkelen voor elke meter!

    Dat is geen kwestie van de juiste trainer daar voor zoeken. Elke trainer zou die capaciteit moeten hebben.
    Als je je spelers niet op scherp kunt zetten voor een belangrijke wedstrijd, wat is je functie dan? Waar betalen ze je dan voor? Om ze te zeggen hóe ze tegen een leren knikker moeten trappen?

    Faber heeft weliswaar een trainersdiploma, maar ik twijfel hoe hij die gehaald heeft. Als je kijkt, hóe simpeltjes hij bij Groningen (al) door de mand viel als coach.
    Zelfs een Veldwijk kan hij niet eens in het gareel houden... En Veldwijk is ook echt een gróte internationale vedette met tíg interlands en europese duels achter z'n naam hé?

    Faber is gewoon een afkorting voor de vakterm 'Fa-lend kali-ber'
    Vind ik leuk
    RebelVox +7215
    dinsdag 22 mei 2018 om 12:46
    Faber staat als trainer voor "verzorgd" voetbal, dat is dus traag opbouwend over minstens 6 schakels splelend en vrij defensief.

    Daarom past hij niet bij Groningen.

    Groningen gooit er meer de beuk erin met snel aanvallend voetbal, altans dat wil het publiek het liefst zien.
    Alleen zijn er weinig trainers die dat doorhebben.

    Volgens mij zijn er maar 2 trainers echt geslaagd in Groningen. Verlangen en Jans.

    Ik hoop voor heel Groningen dat dit de volgende trainer mag worden die slaagt.
    Vind ik leuk
    Koeien +2402
    woensdag 23 mei 2018 om 09:58
    Faber is inderdaad een PSV/Cocu adept, dus wat meer achterovergehangen dan typisch Nederlands voetbal.

    Naast dat het niet werkt (Groningen heeft een zwakke verdediging dus daar moet je juist druk weghalen) is het inderdaad niet wat het publiek wil zien.

    Met aanvallend voetbal is Groningen de laatste jaren steevast tussen plek 5 en 9 geeindigd en waren we dit jaar 12e geeindigd met leuk voetbal dan hadden de liefhebbers het nog enigszins kunnen accepteren.

    Publiekslievelingen gingen echter richting exit of op compleet verkeerde posities en na diverse affaires (waaronder Veldwijk) leek het erop dat Faber de situaties maar al te graag aangreep om een excuus te hebben voor zijn matige prestaties.

    Toen hij in een interview ook nog 's aangaf dat de reden voor de slechte prestaties waren dat "Groningen niet een echt topsportklimaat heeft", waren we hier in het noorden echt wel klaar met deze bladhark.

    Wat dat betreft kan Buijs het alleen maar beter doen, ook al komt hij van Kozakken Boys en Faber van PSV.

    DOEIIIIIII FABER! TOT NOOIT WEER ZIENS!
    Vind ik leuk
    Patrickj3 +3118
    maandag 21 mei 2018 om 18:11
    Veel plezier daar.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 20:21
    Dat zou wel lukken
    Met de Bulgaarse vrouwtjes. ;-)
    Vind ik leuk
    FCG1971 +2395
    maandag 21 mei 2018 om 18:19
    Mocht het nodig zijn dan brengen we hem er persoonlijk heen deze rasprofiteur. En nu maar hopen dat ze hem niet betalen zoals het wel meer spelers vergaat in Bulgarije.
    Vind ik leuk
    Foebele +54864
    maandag 21 mei 2018 om 18:25
    Neem dat mormel met haar camera ook meteen mee...
    Vind ik leuk
    Schaar +1478
    maandag 21 mei 2018 om 18:36
    Benieuwd of hij het met zijn mentaliteit daar wel gaat redden.
    Vind ik leuk
    Poehee +81
    woensdag 23 mei 2018 om 12:52
    Volgens mij gaat hij het met deze mentaliteit nergens redden...
    Loser. Dadelijk is zijn meissie kostwinner.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23509
    donderdag 24 mei 2018 om 12:41
    Misschien is het juist hartstikke goed voor hem. Ik herinner me Hristov nog, een zeer gedisciplineerde speler in de ED. Ook hij kwam uit Bulgarije.
    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 18:58
    Ga nou lekker bij Almere voetballen zodat je kan vloggen met je chick, dat vindt je tenslotte belangrijker dan het voetbal. Kneus!
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +91058
    maandag 21 mei 2018 om 19:11
    Mooie stad, levendig en lekker voer. Prima om te vertoeven.
    Vind ik leuk
    Farmer +11871
    donderdag 24 mei 2018 om 21:38
    Ik hoop het beste voor hem. Het hele verhaal rónd Veldwijk is enorm opgeblazen.

    Die zgn 'werkweigering' is door Fabertje gewoon misbruikt om zn hachje te redden, Groningen draaide al tijden KUT o pdat moment, en een speler die 'weigerde in te vallen' was een ideaal slachtoffer.

    Veldwijk had begrepen dat hij(was voor de wedstrijd afgesproken) er voor Mahi in zou komen maar 'Mahi kon nog door'.. oid.. Zoiets had Faber ook tegen Veldwijk gezegd, na het warmlopen, dús is Veldwijk maar weer gaan zitten.. En dát is door Faber gelijk gebombardeerd tot 'WEIGEREN IN TE VALLEN'... eigenlijk gewoon een communicatief misverstandje.. én een coach die zich niet aan gemaakte afspraken houdt?(NB Mahi had ook nog geen bal echt op goal geschoten die pot... dan breng je je andere spits toch?)..

    Nee,, blijft een ráár verhaal...
    In mijn ogen, de laatste stuiptrekking van Faber... Maar Fabertje heeft Groningen wel meer(spelers) gekost in die 2 jaartjes...

    Midtylland heeft Sörloth, binnen een half jaartje doorverkocht aan Crystal Palace, voor TIEN fkn MIL!... waar FCG, hem, onder FABER... niet aan de praat kreeg, en hem voor 450k aan Midtylland verkocht had....
    [Reactie gewijzigd op donderdag 24 mei 2018 om 21:40]
    Vind ik leuk
    Marco S +4379
    maandag 21 mei 2018 om 19:26
    Heerlijk, neem je je Tema Lady mee?..
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4409
    maandag 21 mei 2018 om 19:29
    Mooie traditierijke club met fanatieke supporters. Anderzijds is het Bulgaarse voetbal niet van een hoog niveau, veel corruptie en hooliganisme daar ook en altijd afwachten of je betaald wordt.

    Ik denk overigens dat een slimme Nederlandse club niet snel aan deze jongen meer begint.
    Vind ik leuk
    Forza ikkuhh +1541
    maandag 21 mei 2018 om 19:40
    Hopen dat hij daar wel beetje voor zn vak wil gaan en realiseert dat hij een prachtige baan heeft waar je best een beetje voor mag doen
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    maandag 21 mei 2018 om 19:46
    Zal z'n wijf blij mee zijn...
    Vind ik leuk
    Maxidi +3711
    maandag 21 mei 2018 om 20:13
    Echt een competitie voor hem.... "Hoeren en Sloeren"
    Vind ik leuk
    Kramertje +901
    maandag 21 mei 2018 om 21:11
    heeft het bij excelsior en zwolle toch goed gedaan

    groningen was in zijn geheel niet best "buiten dat heeft ie niet veel gepresteerd"

    Vind ik leuk
    maandag 21 mei 2018 om 22:00
    2x over nadenken Lars.
    CSKA is al een paar jaar erg ongezond.
    Kans dat je je salaris af en toe niet krijgt is groot....
    Stadion is ronduit triest.
    Wel een mooie club met een rijke historie, maar daar koop je geen brood voor.
    Brood in Bulgarije is trouwens ook niet echt lekker te noemen.
    Als het een dag oud is dan stuift het in je bakkes.
    De vrouwtjes zijn er gevaarlijk lekker. Zeg dat maar niet tegen je mokkel, anders kan je het zeker wel op je buik schrijven....
    In BG houden ze wel van een beetje show, dus in dat opzicht zou je niet misstaan....
    En je zit in 2 uur tijd op Schiphol. Dat is dan wel weer positief.
    Vind ik leuk
    Micha EL +970
    woensdag 23 mei 2018 om 09:22
    Kom op almere city haal hem op.... We missen een echte spits..
    Vind ik leuk
    plein19 +1935
    woensdag 23 mei 2018 om 09:35
    Jammer dat het zo gelopen is. Bij Zwolle ging het prima
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31423
    woensdag 23 mei 2018 om 09:41
    Ach ja je moet wat. Wel een mooier land dan nederland.
    Vind ik leuk
    reymer71 +454
    woensdag 23 mei 2018 om 10:05
    Ik zeg geef hem een retourtje...
    Heen 23/ 05/ 2018
    Terug 23 /05/ 2050
    Later mag wel... liever niet eerder..
    Vind ik leuk
    El Cazador +6018
    woensdag 23 mei 2018 om 12:51
    Paar jaar daar in de anonimiteit voetballen en daarna terug naar de Legmeervogels.
    Vind ik leuk
    woensdag 23 mei 2018 om 13:18
    Veldwijk had in Zwolle overigens een prima invalbeurt als keeper....
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Update: 'Veldwijk kan FC Groningen-deur achter zich dichttrekken: aanbod op zak'