Als je bij PSV, Feyenoord of AZ speelt is dat makkelijker

    "Als je bij PSV, Feyenoord of AZ speelt is dat makkelijker"

    vrijdag 25 mei 2018 om 21:06

    Fran Sol erkent dat het niet makkelijk is geweest om aan de lopende band te scoren bij Willem ll. De Spaanse spits scoorde het afgelopen seizoen zestien keer, een aantal dat je zou verwachten van een spits bij een grotere Nederlandse club.

    "Als je bij PSV, Feyenoord of AZ speelt is dat makkelijker. Maar ik ben ook vaak huiswaarts gekeerd zonder dat ik op doel heb geschoten", vertelt Sol aan AS. "Ik maak gemiddeld 1,7 doelpunt per drie wedstrijden. Dat is erg lastig omdat we zelden domineren. De Nederlandse competitie is meer open, er wordt niet de nadruk gelegd op het tactische gedeelte als in de grote Europese competities en als je spits ben dan heb je meer kansen dan als verdediger."

    Sol kreeg dit seizoen een flinke domper te verwerken toen er bij hem teelbalkanker werd ontdekt. "Dat was een zwaar moment. Het ene moment lag ik op de grond en het andere moment maken we er vijf tegen PSV, dat als kampioen is geëindigd. Willem ll had vijftig jaar niet lang van PSV gewonnen en nog nooit hebben ze zo'n grote overwinning geboekt op een team dat boven ze staat. Dat ik een hattrick mocht maken, was ongelooflijk."

    Sol denkt dat hij het beste van zichzelf nog moet laten zien. Naar verluidt hebben Valencia en Sevilla interesse. "Ik heb miijn top nog niet bereikt. Er is nog ruimte voor verbetering en de komende jaren zal ik beter worden. De ervaring van het spelen in een andere competitie heeft me erg geholpen. Als er interesse van een club is, is het misschien tijd om terug te keren naar Spanje om te laten zien wat ik in huis heb."

    Plaats een reactie

    Timmio Iotio +10526
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:11
    Geweldig gedaan natuurlijk. Stond nong een tijdje op 1 als spits van Willem II hahaha.

    Samen met Rienstra en Tsimikas sterkhouders van de tricolores. Zou prachtig zijn voor Willem als hij te houden is, maar dat lijkt niet mogelijk. Hopelijk pikt AZ 'm op zodat we nog van 'm kunnen genieten hier in Nederland
    Vind ik leuk
    voetbal!!! +8146
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:18
    Of Feyenoord, want Jörgensen vertrekt en Vente komt denk ik nog tekort.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:41
    Sol komt ook te kort kan ik je vertellen maat ;)
    Vind ik leuk
    Gustavo +4716
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:35
    Zijn meissie wil terug. Vraag me niet waarom maar ik volg haar al heel lang op Instagram.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:48
    Ah nee. Doe het niet. Uhm. Toch. Waarom?
    Vind ik leuk
    Rodajc +9518
    zaterdag 26 mei 2018 om 01:24
    Mss omdat ze lekker is?
    Vind ik leuk
    Teo Smith +21059
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:16
    Lekker terug naar spanje.
    Vind ik leuk
    T. Henry +98
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:19
    Wat een held!

    En hij gaat denk toch voor een transfer naar Spanje.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    Butsbal +11465
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:21
    Hoe ziet zo'n 0,7 doelpunt er eigenlijk uit ?
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 21:57
    AZ, doe eens gek. Waag een poging. Je naam wordt niet voor niks genoemd. Sterker nog: De naam Ajax wordt vermeden. Toch een prettig signaal voor de AZ supporter.
    [Reactie gewijzigd op ]
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:06
    Hoezo een prettig signaal
    Vind ik leuk
    Barry Engels +25608
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:18
    Goede kerel die Fran Sol!

    Een gezonde dosis zelfreflectie... bij een profvoetballer.... kan Neymar nog een puntje aan zuigen... en nog wel een paar gasten meer...
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:44
    Denk dat hij het meer heeft over ballen die voorgegeven worden vanaf de vleugels,
    ja en als je eerlijk bent kom je bij Ajax er al jaren karig vanaf.

    Dolberg, Huntelaar, Sierhuis, geen wonder dat hij Ajax niet noemt.

    Vind ik leuk
    Come on Utreg +21429
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:45
    Jorgensen eruit en Sol erin. Centjes over!
    Vind ik leuk
    JapAZ +438
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:53
    Hmm.. Vraag het me af. De kansen die je bij de huidige top 4 krijgt zijn toch andere kansen dan die je bij Willem II krijgt. Vooral bij AZ waar veel beweging is en diverse mensen voor het doel komen. (en niet alles op Sol zoals bij W2, even makkelijk gezegd dan)
    Vind ik leuk
    JanTa48 +2894
    vrijdag 25 mei 2018 om 22:59
    Wacht maar tot je alleen maar compact spelende ploegen aantreft waar Ajax altijd mee te maken krijgt, die spelen niet om te winnen maar om niet te verliezen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 25 mei 2018 om 23:05
    Hopelijk loopt hij mij niet te sollen..
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    "Als je bij PSV, Feyenoord of AZ speelt is dat makkelijker"