'Vitesse heeft aan drie spitsen niet genoeg en wil topscorer van Anderlecht-jeugd'

    'Vitesse heeft aan drie spitsen niet genoeg en wil topscorer van Anderlecht-jeugd'

    maandag 18 juni 2018 om 08:50

    Vitesse hoopt zich te versterken met Anderlecht-spits Mohamed Dauda. De twintigjarige Ghanees heeft volgens Het Nieuwsblad een aanbod van de Arnhemmers op zak.

    Dauda speelde vorig seizoen slechts twee wedstrijden in de hoofdmacht van Anderlecht, maar had het een belangrijk aandeel in de landstitel van de Brusselse beloften. De Ghanees was met liefst 29 treffers in 25 wedstrijden de topschutter van de ploeg. De jeugdinternational van Ghana had echter pech dat hij een kaakblessure opliep, waardoor hij niet meer kansen in Anderlecht 1 kreeg.

    Dauda ligt nog tot medio 2021 vast in het Constant Vanden Stockstadion, maar overweegt naar verluidt om ergens anders op jacht te gaan naar speeltijd. KV Oostende lijkt de belangrijkste concurrent te worden van Vitesse: de kustploeg hoopt meerdere talenten, waaronder Dauda, te huren van Anderlecht.

    Vitesse heeft momenteel al drie centrumspitsen in de selectie. Tim Matavz en Thomas Buitink hebben onlangs gezelschap gekregen van de Algerijnse topschutter Oussama Darfalou. Het zou overigens niet de eerste keer zijn dat er een Dauda in het Gelredome rondloopt. De Nigeriaan Abiola Dauda stond tussen 2014 en 2017 al onder contract in Arnhem.

    Plaats een reactie

    maandag 18 juni 2018 om 08:54
    Nog nooit van gehoord! Is het wat?
    Vind ik leuk
    PRICE +32070
    maandag 18 juni 2018 om 09:44
    Apart zoveel spitsen,zal wel gebeuren in opdracht van de Russische trainer.
    4 spitsen dan ben je ook niet happy als speler als je dan 4e keus bent.
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 09:44]
    Vind ik leuk
    Rodajc +13844
    maandag 18 juni 2018 om 10:09
    Misschien willen ze met 2 spitsen gaan spelen.
    Vind ik leuk
    Eddy T67 +1475
    maandag 18 juni 2018 om 08:56
    Als hij maar beter is dan de vorige Dauda dan.
    Vind ik leuk
    Arnhem-1 +181
    maandag 18 juni 2018 om 09:08
    Dat zal niet moeilijk zijn. snap alleen de interesse niet, daar ligt nu geen prioriteit.
    wel andere posities het zijn daarom ook maar geruchten.
    Vind ik leuk
    wijnsmaakt +253
    maandag 18 juni 2018 om 10:37
    het is de jongste broer van de vorige Dauda, ik heb gehoord dat ze nu ook in onderhandeling zijn Fc Georgie voor de jongere broer (24) van Kashia is nu CV
    [Reactie gewijzigd op maandag 18 juni 2018 om 10:38]
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 09:09
    Daar hebben ze toch al eerder een dauda gehad? Wat ik me daarvan herriner was dat zekers geen succes of heb ik het mis? Deze mischien familie ofzo?
    Vind ik leuk
    Koeroe +12447
    maandag 18 juni 2018 om 09:13
    Misschien t stuk lezen
    Vind ik leuk
    Seizoenkaart +9078
    maandag 18 juni 2018 om 09:13
    Ik snap het wel want mischien verterkt Matavz.
    Ik ken die jongen niet die Vitesse wil gaan halen maar ze zullen wel een goede reden hebben zou leuk zijn als hij dan ook slaagt in Arnhem.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:06
    Is dat ergens op gebaseerd of gewoon uit de lucht gegrepen? Zou inderdaad verklaring zijn.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29432
    maandag 18 juni 2018 om 09:15
    Dauda 2.0

    Denk dat ze eerder een fatsoenlijke centrale verdediger nodig hebben.
    Vind ik leuk
    NvC +3245
    maandag 18 juni 2018 om 09:30
    Daudalijk nep nieuws.
    Vind ik leuk
    Monnikehuize +1183
    maandag 18 juni 2018 om 11:33
    ?
    Vind ik leuk
    NvC +3245
    maandag 18 juni 2018 om 12:54
    ?
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 10:07
    Buitink zal wel verhuurd worden en we hebben afgelopen seizoen gezien dat een derde spits geen overbodige luxe is.
    En misschien wil Slutsky wel met twee spitsen kunnen spelen. Dan wil je er ook 1 op de bank hebben.
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    maandag 18 juni 2018 om 12:13
    We kunnen onze sterren aan de rijn meteen tot kampioenskandidaat bombarderen !!!!! Leonid Slutsky,slush puppy, ijskoud de beste komend seizoen???
    Vind ik leuk
    Pur Sang +353
    maandag 18 juni 2018 om 12:56
    Is dit een poging tot humor?
    Vind ik leuk
    El Cazador +5744
    maandag 18 juni 2018 om 13:11
    Ben bloed serieus, verwacht Vitesse als complete outsider. Hebben een sterke selectie en goed beleid daar aan de rijn.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:45
    Vind het een leuke geste en sluit zeker niet uit dat we een leuk team gaan krijgen, maar daar kun je nog niets van zeggen nu.

    Voorlopig tov vorig jaar selectie nog niet bepaald beter geworden: Kashia en Miazga* weg en alleen een Deen van Zürich terug ervoor (Thelander). Mount* weg en nog geen vervanger. Nog geen keeper om het keepersprobleem op te vangen. Als vervanger Castaignos een spits die het nog niet heeft laten zien in Europa. Rechtsback Karami van Excelsior is ook niet bepaald grote verbetering tov Dabo.
    (*mount en Miazga worden heel misschien nog een jaar gehuurd)
    Oftewel: we kunnen al best een aardig elftal opstellen, maar is geen enkele reden aan te nemen dat wij nou de subtopper worden die het de topclubs moeilijk gaat maken komend jaar.
    Vind ik leuk
    LIO7 +969
    maandag 18 juni 2018 om 12:56
    Fijn om wat opties te hebben als er iemand uitvalt of een slechte periode heeft. Helemaal goed!
    Keeper en verdediger en klaar. Oh ja en Heineken terug in het stadion ;)
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 20:48
    Middenvelder die het verschil maakt erbij; misschien wel iemand die ook de aanvoerdersband kan dragen.
    Linksback en linksbuiten zou ook mogen voor de breedte (huren Chelsea?)
    Vind ik leuk
    LIO7 +969
    maandag 18 juni 2018 om 21:27
    Ja dat zou helemaal mooi zijn. So far, doen ze best leuke aankopen. Benieuwd naar de keeper die ze gaan kopen!
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11019
    maandag 18 juni 2018 om 21:18
    Wat moeten ze nou weer met een spits van de beloften van anderlecht. En dan gaan ze hem nog huren ook, daar hebben we helemaal niks aan.
    Vind ik leuk
    Erik-Vites +318
    maandag 18 juni 2018 om 23:42
    Volgens mij staat er dat Oostende wil huren, van Vitesse staat daar niks over in eigenlijk.

    Maar ben het wel met je eens, niet huren maar kopen! Bouw je kapitaal op om te kunnen verkopen met winst en je hebt hem voor langere tijd aan je gebonden
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11019
    dinsdag 19 juni 2018 om 06:54
    Volgens mij heb jij gelijk, verwarrende stukje ook ;)
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Vitesse heeft aan drie spitsen niet genoeg en wil topscorer van Anderlecht-jeugd'