Opmerkelijk verklaring reserverol Reus: 'Ik zou de belangrijke wedstrijden spelen'

    Opmerkelijk verklaring reserverol Reus: 'Ik zou de belangrijke wedstrijden spelen'

    maandag 18 juni 2018 om 11:50

    De Duitse aanvaller Marco Reus heeft na de WK-nederlaag tegen Mexico gezegd dat hij werd gespaard. "Omdat we ervan uitgaan dat het toernooi nog heel lang duurt."

    Een niet al te gelukkige keuze van de Duitse bondscoach Joachim Löw, zo bleek achteraf. De regerend wereldkampioen verloor de eerste wedstrijd met 0-1 door een treffer van PSV'er Hirving Lozano. "Ik zou vooral in de belangrijke wedstrijden spelen", zo verklaarde Reus na afloop tegenover BILD waarom hij niet in de basis stond.

    Door de nederlaag moet Duitsland vol aan de bak in de overige groepsduels tegen Zweden en Zuid-Korea. Die duels zijn nu opeens van doorslaggevend belang geworden. "Natuurlijk was deze wedstrijd ook belangrijk, maar we hebben een brede selectie waarin iedereen aan bod komt. Daarom is het zo afgesproken", stelt Reus.

    De 29-jarige speler van Borussia Dortmund kwam na een uur alsnog in het veld voor Sami Khedira, maar kon ook geen verandering meer brengen in de stand. 

    Poll

    Had Reus het verschil kunnen maken tegen Mexico?

    (638 stemmen)

    Plaats een reactie

    Stig +1801
    maandag 18 juni 2018 om 12:01
    Wat een onzin zeg, het is juist altijd zaak om de eerste wedstrijd te winnen.
    Dus in de poule fase is dit de belangrijkste.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    maandag 18 juni 2018 om 12:04
    Een blauwtje gelopen shit happens.
    Duitsland heeft op papier wel de lastigste tegenstander gehad.

    Dus je gaat er haast vanuit dat het tegen Zweden & Zuid-Korea wel goed gemaakt wordt.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:07
    Terwijl Duitsland gezien het verleden het erg vaak ontzettend lastig heeft gehad tegen Zweden. Gaat een strijd worden voor Duitsland om door te gaan.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    maandag 18 juni 2018 om 12:11
    Klopt als Zweden hun dag heeft kan het ook nog lastig worden.
    Pak daar de druk nog eens bij van een Nederlaag in de opening match.

    Maargoed Zlatan is er niet bij dat scheelt al heel wat qua dreiging voor het doel...

    Vind ik leuk
    RDAMREBEL +1026
    maandag 18 juni 2018 om 12:17
    Dat dachten die Italianen ook,tegen Zweden. Dit is gewoon een klotestart voor Germania,waardoor de druk er meteen opstaat.Zelfs 1 winst plus 1 gelijkspel kan te weinig zijn voor kwalificatie.We zullen zien,zo'n groot voetballand mag eigenlijk niet naar huis na 3 wedstrijdjes, Zou een schande zijn.
    Vind ik leuk
    Rodajc +13852
    maandag 18 juni 2018 om 13:37
    Zweden kan ook zo gegroepeerd verdedigen dus kan ook lastig worden, alleen hebben zij de snelheid om eruit te komen iets minder. Van Korea weet ik wat minder maar met Son hebben ze natuurlijk wel een type dat het Duitsland erg moeilijk kan maken als dezelfde tactiek als gisteren gehanteerd wordt.
    Vind ik leuk
    Roy_87_ +1230
    maandag 18 juni 2018 om 13:43
    Ja het hoeft maar ff tegen te zitten.
    Plus de druk die er nog eens bij komt kijken na de nederlaag gisteren.

    Ik geef het ze te doen...

    Zou wel balen zijn mocht Duitsland eruit vliegen.
    Dan heb je toch 1 van de smaakmakers eruit.

    Ongeacht of je de duitsers een warm hart toedraagt of niet.
    Als het eenmaal draait.
    Is het een genot om naar te kijken.
    Vind ik leuk
    Quareck +7011
    maandag 18 juni 2018 om 12:08
    Straks gooien die Zweden Duitsland er uit :) waar kan ik daarvoor tekenen!?
    Vind ik leuk
    Johan1984 +796
    maandag 18 juni 2018 om 12:19
    Ik zou er van genieten ook :)
    Vind ik leuk
    Zicodinho +237
    maandag 18 juni 2018 om 13:10
    Ja jippie alle toplanden er in de groepsfase uit zodat we in het verdere verloop van de WK alleen nog maar kut ploegen met kut voetbal kunnen zien! 🤔
    Vind ik leuk
    Quareck +7011
    maandag 18 juni 2018 om 14:26
    Als kutploegen winnen van “toplanden”. Wij hoort er dan door te gaan?
    Vind ik leuk
    Zicodinho +237
    maandag 18 juni 2018 om 14:45
    Het gaat mij om het vermaak, niet om wie er "hoort" door te gaan. Ik ben eerder voor de beter voetballende ploeg dan voor de underdog, simpelweg omdat ik voetballiefhebber ben en het beste wil zien. En jaloezie en/of afgunst hou ik ook helemaal niet van. Maar ey, als een "topland" kut voetbal speelt mogen ze er van mij ook zsm uit. Zonde van mijn tijd om date aanschouwen.
    Vind ik leuk
    Quareck +7011
    maandag 18 juni 2018 om 17:01
    Dat bedoel ik, uiteindelijk zullen de beste doorgaan lijkt mij..
    Vind ik leuk
    Zicodinho +237
    maandag 18 juni 2018 om 17:11
    Dat is lang niet altijd waar helaas. Diegene die wint gaan door maar dat wil nog niet per se zeggen dat zij dan de beste/betere waren. Daarom zeg ik ik heb liever een goed voetballende ploeg in de volgende ronde dan bijvoorbeeld een IJsland. Respect als ze door gaan hoor absoluut, maar het is alleen leuk om naar te kijken als je Ijslander bent of idd altijd voor de underdog bent
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    maandag 18 juni 2018 om 12:13
    Op het eerste gezicht leek het zo'n lekkere poule voor die Duitsers.
    Maar tegen Zweden is het nu wel gewoon pompen of verzuipen. Zeker als Zweden vandaag weet te winnen van de Koreanen,
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:26
    Dat zou echt arrogante onderschatting zijn van die Löw
    Vind ik leuk
    RtdDub +11925
    maandag 18 juni 2018 om 12:39
    Valt wel mee.
    Reus is van suiker gemaakt dus om die reden gespaard.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 12:33
    Je ziet al van kilometers aankomen dat ze nu 2 afgetekende overwinningen gaan boeken en dan begint het toernooi pas voor de Duitsers, geen vuiltje aan de lucht.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +29563
    maandag 18 juni 2018 om 12:48
    Bullshit excuus.
    Vind ik leuk
    Mari +7663
    maandag 18 juni 2018 om 12:56
    Zuid Korea en Zweden zijn belangrijker dan Mexico.
    Foutje Low.
    Mag ook een keer
    Vind ik leuk
    Iefmeister +7842
    maandag 18 juni 2018 om 13:02
    Oioioi. En dat ook al Reus hiermee naar buiten komt en de coach na Hummels nog verder onder druk zet.
    Laatst zijn ook al een paar Duitsers betrapt in een bubbelbad.... effe verder stoken.

    Let op mijn woorden, die spelen gewoon finale.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 13:51
    Ik vind dit een onlogische verklaring. Je allereerste wedstrijd op een mondiaal toernooi wil je als team juist wel winnen zodat je in een flow komt en je slechts 1 maal hoeft te winnen om dan door te gaan.
    Zeker tegen Mexico, die volgens de bookmakers als beste nummer 2 geboekt staat.
    Ik denk eerder dat er sprake was van gemakzucht. De Duitsers waren in de veronderstelling dat Mexico niet zo'n horde was. Maar ze kwamen van een koude kermis thuis.
    Nu het stugge Zweden wacht zou het zomaar kunnen dat wij een daverende verassing gaan krijgen.
    Maar normaliter verwacht ik winst voor de Duitsers. Op volle oorlogssterkte en zonder Ozil ben ik bang...
    Vind ik leuk
    Guust +5516
    maandag 18 juni 2018 om 13:51
    Hij heeft wel gelijk, de belangrijkste twee wedstrijden komen nu, hup eerste ronde naar huis.
    Vind ik leuk
    deltiaan +1169
    maandag 18 juni 2018 om 14:25
    belachelijk verhaal , er moet altijd het sterkste elftal opgesteld worden ,tenminste in de eerste wedstrijd.
    Vind ik leuk
    maandag 18 juni 2018 om 15:53
    Een geweldige speler deze Reus, hadden de Duitsers in de basis moeten
    laten spelen.