Crisis bij Willem II: rvc-leden trekken conclusies en stappen op in Tilburg

    Crisis bij Willem II: rvc-leden trekken conclusies en stappen op in Tilburg

    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:46

    De strijd op bestuurlijk niveau blijft zichzelf voortslepen bij Willem II. Jack Buckens en Jan Scheerlinck, twee leden van de raad van commissarissen, zijn per direct opgestapt bij de Tricolores. Dit heeft het tweetal laten weten in een verklaring.

    De rvc had zich onlangs nog uitgesproken tegen algemeen directeur Berry van Gool, die in de ogen van de commissarissen niet de juiste man was om Willem II te leiden. Volgens De Volkskrant en het Brabants Dagblad heeft er in de nacht van woensdag op donderdag een vergadering plaatsgevonden in Tilburg. De clubraad van de Tricolores, bestaande uit onder meer supporters, oud-spelers sponsors en ereleden, schaarde zich achter Van Gool, waardoor de positie van Buckens en Scheerlinck niet meer houdbaar was. Of de overige drie rvc-leden zich solidair verklaren met hun vertrokken collega's, is nog niet duidelijk.

    Het Brabants Dagblad stelt vast dat de twintigkoppige clubraad intern aan de touwtjes trekt. Volgens de regionale krant stond Van Gool wél rechtstreeks in contact met de afvaardiging van supporters, maar de rvc niet. Mede hierdoor heeft de clubraad kunnen beslissen over de toekomst van Buckens en Scheerlinck, volgens het BD 'twee commissarissen met een puike reputatie in het bedrijfsleven'. Eerder dit jaar werd trainer Erwin van de Looi al ontslagen nadat een groot deel van de Tilburgse aanhang zich al tegen hem had gekeerd.

    Lees meer over:EredivisieWillem II

    Plaats een reactie

    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:51
    Supporters regelen bij ons ook alles.
    Vind ik leuk
    Guntherr +1003
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:15
    Zo is Twente ook naar de tering geholpen.
    Vind ik leuk
    Rodajc +12663
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:23
    Juist niet toch? Volgens mij kwam dat door een aantal malafide bestuurders.
    Vind ik leuk
    Objectief +3036
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:53
    De macht is bij het volk.
    Vind ik leuk
    Tim +3941
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:53
    Of zoals ze in het katholieke Tilburg plachten te zeggen: Vox populi, Vox Dei.
    Vind ik leuk
    Objectief +3036
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:32
    Zo populair is Fox niet toch?
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:56
    Dat is geen crisis maar een hele goede stap vooruit!
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:59
    Want jij bent op de hoogte van alle ins and outs...
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 08:59
    De clubraad heeft vertrouwen uitgesproken in het stichting bestuur daarna hebben beide leden van de rvc eieren voor hun geld gekozen en zijn zelf opgestapt. In dit bericht komt het over of dat de supporters van Willem II iedereen de laan uitsturen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:03
    Dat wil voetbalprimeur creëren, omdat omtrent het ontslag van van der Looi er ook al negatieve reacties waren op de supporters. Supporters in het algemeen doen hier helemaal niks verkeerd. Voetbalprimeur schaam je kapot man kanslozen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:01
    Raad van commisaris. Oftewel meneertjes met stropdas. Die veel te weinig werk leveren en veel te veel betaald worden.
    Vind ik leuk
    HanV +3707
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:00
    Bij een niet-topclub zal dit vermoedelijk een hobby zijn met een onkostenvergoeding en vooral plaatselijk wat aanzien. Dat laatste dan alleen zolang het goed gaat.
    Vind ik leuk
    HaagseHaas +620
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:08
    Over het algemeen is lid zijn van een RvC bij een BVO een onbezoldigde functie
    Vind ik leuk
    Thobar +3749
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:44
    Zijn allemaal grote meneren met goed betaalde banen alleen niemand kent ze. Maar ja ze zijn wel ijdel Gaan in het bestuur of de rvc van een voetbalclub zitten hopen ze op hun moment of glory. Zoals gezegd allemaal ijdeltuiterij.
    Van Gool is kleurloos, geen praatjesmaker maar wel degelijk, werkt voorzichtig stukje bij beetje en steentje voor steentje om de club uit te bouwen maar wil geen onoverzienbare risico's nemen.
    Maar het moet allemaal sneller, groter en beter. We weten allemaal waar dat 8 jaar geleden toe geleidt heeft toen het ene na het andere lijk uit de kast sodemieterte en de club bijna naar de ratsmodee was.
    Ondernemen is risico's nemen. Ja maar doe da maar op oe eigen.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 17:46]
    Vind ik leuk
    plein19 +1399
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:13
    Welke supporters moeten veldruimen als de prestaties nu tegenvallen?
    Vind ik leuk
    JoefJoef +342
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:46
    Prestaties op het veld zouden niet beïnvloed moeten worden door de chaos hogerhand.

    Moet wel eerlijk bekennen dat ik niet alle ins en outs precies weet waardoor ik niet inhoudelijk op deze kwestie kan ingaan helaas..
    wat ik wel weet is dat Berry v Gool altijd zijn eigen positie hoger heeft dan die van de club, iets dat hem kwalijk genomen mag en mss wel moet worden
    Vind ik leuk
    Thobar +3749
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:47
    Echte supporters ruimen nooit het veld die blijven achter hun club staan in goeie en slechte tijden.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:43
    Ach, wat verrassend. Kijk eens wie zijn invloed heeft aangewend om de clubraad slecht weg te zetten in de pers. Zonder supporters geen club en het is hoog tijd dat de voetbalwereld dat gaat inzien, maar daarnaast bestaat de clubraad ook uit sponsoren, oud-spelers en ereleden. BD heeft zichzelf weer overtroffen, en Voetbalprimeur bewijst niet veel meer niveau te hebben door inderdaad gewoon een clickbaitje erboven te zetten en het artikel volledig over te nemen.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 09:56
    Wat een verschrikkelijk slecht stuk dit. Doet een beetje geloven dat de supporters hier een stem in hebben gehad.. Dit gaat totaal buiten onze macht om.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:10
    Een afvaardiging van 20 leden waaronder sponsors en supporters.
    Volgens mij is het lood om oud ijzer dat de voormalig CEO van Interpolis en een kaakchirurg hun biezen pakken en er 2 andere jokers hun plaats innemen. Willem II zal moet VVV, Emmen, Fortuna en De Graafschap moeten knokken om lijfsbehoud in de Eredivisie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:18
    Omdat het op bestuurlijk vlak rommelt? Volgens mij zijn de prestaties op het veld nog altijd doorslaggevend voor de ranglijst. We hebben dit jaar redelijk ingekocht en er staat gewoon een prima basis.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:32
    Een solide organisatie is van evident belang.

    Spelers als Lachman, Haye, Azzaoui, Rienstra, El Hankouri, Tsmikas, Ogbeche zijn weg en vrijwel zeker zal Fran Sol
    ook vertrekken.

    Daar staan wat huurlingen tegenover die de selectie er niet sterker op maken. Sorry jongen, het is niet anders. Het wordt een zwaar seizoen voor jullie Tilburgers. Gelukkig hebben jullie het ijshockey nog.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:59
    Haha oke, nu ben je niet meer serieus te nemen! Huurlingen? We hebben tot nu toe 1 speler gehuurd zonder optie tot koop, de andere is met optie tot koop. De rest van de spelers zijn allemaal gekocht of transfervrij aangetrokken. Je noemt Lachman, vorig jaar verreweg de zwakste schakel en niet eens basisspeler tegen het eind van de competitie, el hankouri en ogbeche beide wisselspelers vorig jaar het grootste gedeelte. Azzaoui was meer geblesseerd dan fit. Haye heeft een aantal leuke potjes gespeeld maar is zeker te vervangen.

    Leer eerst even je feiten voor je populair komt doen ;)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:59
    Wellicht heeft het nog niet op teletekst in Tilburg gestaan maar kenners weten dat Aras Özbiliz, Dimitrios Kolovos en Diego Palacios voor het komende seizoen gehuurd zijn. Daarnaast komen de huurlingen Dan Crowley, Thomas Kok en (wie kent hem niet) Andreas Calcan weer terug.

    Sommige "supporters".... #manmanman
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:27
    Haha wat ben je toch een treurig mannetje hé. Özbiliz is nog helemaal niet rond dus officieel nog geen speler van ons. Palacios is de speler waar ik het over had. Kolovos is gehuurd met een optie tot koop vanuit de club. Crowley staat al meer dan een jaar bij ons onder contract, die hebben we vorig seizoen zelf juist verhuurd! Thomas kok is door ons verkocht aan Dordrecht en Calcan zijn contract is niet verlengt. Nee, jij kent je feiten wel dat hoor ik goed!

    Sommige ''kenners''.... #manmanman
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 12:27]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:32
    Je bent af, Jochie.

    Met je Huurem II
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:08
    Reactie van iemand die weet dat hij geen gelijk heeft;) Lekker bezig pik. Huurem II hahahah
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:51
    Jij bent toch af, snotneus.

    Nu snap ik de aversie van NAC supporters jegens die wijsneuzen uit 013.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 14:04
    Snotneus? Lekker volwassen ben je ;)
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:22
    Niet te persoonlijk opvatten joh. Het is maar VP.

    Geniet van je weekend!!
    Vind ik leuk
    Andyking +73
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:42
    Mr. B (Ogbeche) weg? Waarheen dan?
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 12:14
    Ogbeche is transfervrij maar hij is een beetje duur voor Willem II. Uit betrouwbare bron weet ik dat hij komend seizoen niet bij Willempie 2 speelt.
    Vind ik leuk
    Thobar +3749
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:55
    Dat heet tegenwoordig in Tilburg Eishockey
    Binnenkort ook Die EV Tilburg Trappers spelend in de DEL 2
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:09
    Ze staan anders voor komend seizoen nog niet ingedeeld in de 2e Bundesliga.


    https://www.flashscore.de/eishockey/deutschland/del2/

    Nog even een jaartje geduld.
    Vind ik leuk
    Thobar +3749
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:20
    3 keer kampioen vh 3e niveau maar mogen niet promoveren. Maar gaat allemaal om geld. Zo gauw er een club in DEL 1 of 2 de begroting niet rond krijgt wordt er doorgeschoven en dan kijkt men alleen naar financiele degelijkheid en dan kunnen gevallen grootmachten als Rosenheim en Landshut en huiliehuilie verenigingen als Essen het niet tegenhouden.
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 20:28
    Oberliga is natuurlijk wel een klasse van bierteams.
    Ben laatst eens wezen kijken en dat is enorm schrikken als je de Detroit Redwings gewend bent.

    Vind ik leuk
    Thobar +3749
    vrijdag 10 augustus 2018 om 21:44
    Kan je voorstellen naar welk niveau het Nederlandse ijshockey aan het afglijden is (hopelijk was)
    Er zijn toch een aantal NHLspelers die van Oberligaclubs komen Hölzer, Grubauer, Rieder, Kuhnhackl
    Voor het bier hebben ze de Bayernliga zijn=4e niveau
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 10 augustus 2018 om 22:16]
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:12
    Ja...giga verschil. Bij de Eaters val je gewoon in slaap.
    Vind ik leuk
    Thobar +3749
    vrijdag 10 augustus 2018 om 22:20
    Voordeel is dat het wel wat makkelijker te volgen is in de ned. competitie
    Vind ik leuk
    Dafkuh +12
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:21
    En zo zijn er nog 4 clubs die niet zeker zijn van lijfsbehoud.zo is de eredivisie tegenwoordig.wat we wel zeker kunnen zeggen is dat ajax geen kampioen wordt
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:34
    Dat zou alleen maar mooi zijn. Laat het AZ, Vitesse of FC Utrecht maar worden.
    Vind ik leuk
    Ero +275
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:20
    Twee dingen:
    1. Als je geen supporter van Ajax bent is dit eigenlijk een verschrikkelijke site.
    2. Tilburg ligt vrij ver van Amsterdam.

    Maar VP, ik heb jullie werk even voor je gedaan:
    Supporters hebben niets te maken met deze bestuurlijke wanorde in Tilburg. In Juni jongstleden heeft de Raad van Commissarissen het vertrouwen opgezegd in Berry van Gool (Algemeen Directeur). Dit niet zozeer vanwege niet functioneren, maar vooraal omdat de RvC van mening is dat Van Gool niet de juiste man is om Willem II verder te helpen richten middenmoot/subtop Eredivisie.

    Zoals bekend is de RvC een controlerend orgaan richting directie. Omdat in het verleden nogal wat mensen in de RvC hebben gezeten die zichzelf en hun reputatie belangrijker vonden dat de club staat in de statuten beschreven dat de Stichting (de feitelijke eigenaar van de club) de RvC controleert. Niet inhoudelijk maar wel of de acties van de RvC in het juiste belang genomen worden.

    Dan hebben we nog de Clubraad. Deze bestaat uit mensen uit verschillende groepen die belang hebben in en bij Willem II: de amateurtak, de supportersverenigingen, oud Willem II-ers enz.
    Deze clubraad in onderdeel van de Stichting.

    Het stichtingbestuur (bestaande uit 3 personen) hebben schijnbaar een stokje gestoken (of in ieder geval hun mening erover gegeven) voor het in juni genomen besluit van de RvC over de algemeen directeur. De RvC is hierom kwaad geworden want die vinden dat de Stichting zich nergens mee moet bemoeien (al dan niet terecht).

    De algemeen directeur voelt zich logisch gezien niet gesteund meer door de RvC, maar in het clubbelang is besloten dat pas na de transferperiode beslissingen genomen gaan worden.

    Ondertussen heeft dit gesudderd en is het tot uitbarsting gekomen. Hierop heeft de Clubraad een extra vergadering ingelast en daarin zijn dingen besproken. Onder andere of het Stichtingbestuur mocht aanblijven. Unaniem is hiervoor gestemd dat ze voorlopig het vertrouwen krijgen.

    Aangezien het stichtingbestuur de RvC zou kunnen wegsturen hebben de in het artikel genoemde heren de eer alvast aan zichzelf gehouden. Dat is het punt waar men nu is aanbeland.

    Dus VP - fijn dat je de reputatie van een volledige voetbalclub en haar supporters kapot aan het maken bent door onjuiste berichtgeving (journalistiek lijkt het niet eens op) en dat alleen maar omdat er slecht luie Amsterdammers mogen werken. Graag gedaan voor bovenstaande informatie.
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 10:24
    Amen
    Vind ik leuk
    vrijdag 10 augustus 2018 om 13:15
    Wat Ero zegt. #duimpje
    Vind ik leuk
    Bossie020 +4782
    vrijdag 10 augustus 2018 om 17:26
    Ik heb net even navraag gedaan bij Jantje Scheerlinck maar het bovenstaande is louter gestoeld op borrelpraat. Scheerlinck beraadt zich op stappen.
    Vind ik leuk
    Thobar +3749
    vrijdag 10 augustus 2018 om 18:01
    Yep er is maar één stap die hij kan nemen en die is naar buiten.
    Vind ik leuk
    remakil +4859
    vrijdag 10 augustus 2018 om 11:15
    Voetbalclubs... zo leuk! Bij elke club lopen mannen die vooral op zoek zijn naar macht. Het begint aardig, beetje sponsoren, business seats, gaande weg groeien ze er in, worden ze belangrijker en dan willen ze de macht... dom volk! Ze beginnen iets uit clubbelang en eindigen vanwege eigen belang...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Crisis bij Willem II: rvc-leden trekken conclusies en stappen op in Tilburg