'Negentiende man' van Ajax: 'Er is zeker interesse getoond, maar ik wil niet weg'

    'Negentiende man' van Ajax: 'Er is zeker interesse getoond, maar ik wil niet weg'

    donderdag 16 augustus 2018 om 21:04

    Dani de Wit denkt niet aan een vertrek bij Ajax. De twintigjarige middenvelder, die is benoemd tot aanvoerder van Jong Ajax, hoopt op zijn doorbraak in het eerste elftal van de Amsterdammers.

    "Er is zeker interesse getoond. Maar ik wil helemaal niet weg. Ik wil me hier laten zien", zegt De Wit tegen Ajax TV. "Als ik echt zie dat er geen kans meer is, ga ik verder kijken. Nu kijk ik alleen maar naar Ajax. En het perspectief is er nu zeker. Er hoeven er maar één of twee geblesseerd te raken en je zit er nog dichterbij. Dan mag je misschien wel een keer spelen."

    De Wit debuteerde vorig seizoen al in het eerste elftal en deze jaargang hoopt hij nog meer minuten te mogen maken in de hoofdmacht. "Tegen Heracles zat ik op de bank. Ik mocht bijna invallen, want het ging tussen Zakaria (Labyad, red.) en mij. In de Champions League was ik de negentiende man, dus ik zit er dichtbij. Ik krijg het vertrouwen van Reiziger en Ten Hag."

    Met de Amsterdamse beloften hoopt De Wit weer een rol te spelen in de titelstrijd. De concurrentie is echter groter dan ooit én er vertrokken bepalende spelers. De middenvelder denkt dat nieuwe talenten zullen opstaan. "Zij kloppen op de deur, zoals Ryan Gravenberch en Jurgen Ekkelenkamp. Niemand verwachtte het vorig seizoen, maar wij wel."

    Plaats een reactie

    donderdag 16 augustus 2018 om 21:07
    Gravenberch meeste vertrouwen in
    Vind ik leuk
    Kwikwek +2880
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:09
    Ik hoop ook echt op zijn doorbraak !
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    vrijdag 17 augustus 2018 om 02:45
    Ik heb ook veel vertrouwen in Ekkelenkamp en Bakker
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:10
    Ekkelenkamp zie ik niet echt iets in. Is wat mij betreft een beetje een saaie speler met niet per se exceptionele klasse.
    Vind ik leuk
    HupHolland +1862
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:18
    Hij scoort wel vreselijk makkelijk goals. Een heel effectieve speler, als je het mij vraagt.

    Ik zou hem wel eens als spits willen zien spelen bijvoorbeeld.

    Vind ik leuk
    Markieee +662
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:37
    Ja als spits lijkt ie mij inderdaad ook interresanter. Scoorde er in de 0-19 in op los. Maar voor het middenveld vind ik wel dat ie iets mist.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 13:37]
    Vind ik leuk
    Cruijffiaans +13538
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:08
    Ik heb in deze jongen niet zoveel vertrouwen eerlijk gezegd.
    Vind ik leuk
    Gerwin Vink +1938
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:08
    Zou maar vertrekken totaal geen Ajax 1 speler
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 01:43
    De wit is beter dan labyad
    Vind ik leuk
    Ryanaz +2071
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:12
    20jaar is toch geen talent meer;) moest er al lang staan... volgens menig persoon
    Vind ik leuk
    Schaar +1381
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:18
    Die Dani heeft een kop van een midden dertiger, zou echt niet zeggen dat hij 20 is.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:18
    Prima speler voor Achilles '29. haha
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:21
    Pleurt toch is op met dat non Ajax nieuws.
    Vind ik leuk
    torinofc +176
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:24
    20 jaar en niemand heeft ooit van hem gehoord, jochie ga toch lekker op je nivo spelen, het is iig niet ajax
    Vind ik leuk
    Breezer4u +1624
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:27
    Zijn wel meer spelers later doorgebroken en zeker een aanwinst geweest. Vind het te vroeg om hem af te schrijven. Niet alles hoeft diamant te zijn!
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 00:31
    Hoe oud is Frenkie nou?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 17 augustus 2018 om 00:31]
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:25
    Zijn er toch nog verstandige spelers?
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:27
    Ik heb met hem samen in de jeugd van de plaatselijke amateur club gespeeld en nu typ ik dit waar is het misgegaam in m'n leven..
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:35
    Bij je geboorte.
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:52
    😂
    Vind ik leuk
    ihvmmdk +6550
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:30
    Nope, sorry, zit er niet in.
    Vind ik leuk
    Dani7 +15
    donderdag 16 augustus 2018 om 21:41
    Mooie naam 😁
    Vind ik leuk
    |Ajax| +1210
    donderdag 16 augustus 2018 om 22:57
    Niveau az feyenoord vitesse en fc utrecht, voor ajax moet je toch wel beter zijn!
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:08
    Juist. Vechten voor je kans.
    Vind ik leuk
    Geert55 +69
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:12
    Dat hoor je niet vaak, dat iemand niet weg wil..😉
    Vind ik leuk
    donderdag 16 augustus 2018 om 23:19
    Jullie zijn zo vreselijk negatief, wacht gewoon af en misschien verrast hij jullie!
    Jullie zijn echt geen Ajax supporters, ik weet ook niet wat wel. Zo erg is het
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 01:44
    Dsni heeft in ieder geval een mooie en goed doorvoede vskantie gehad gezien zijn wangetjes haha.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 05:14
    Ja, volgend seizoen door stromen naar de eerste. Weer een parreltje erbij...
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 07:46
    slim wacht jouw kans af die komt er zeker
    Vind ik leuk
    Muscles +710
    vrijdag 17 augustus 2018 om 07:53
    De jeugd heeft de Toekomst!!!! Goede instelling
    Vind ik leuk
    Donnygo +2953
    vrijdag 17 augustus 2018 om 10:07
    Fijn te lezen dat iemand die op de bank zit wil vechten en niet meteen wegloopt en zeikt over geen kans
    Vind ik leuk
    Markieee +662
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:12
    Hij zit niet eens echt op de bank. Hij zit net in de selectie.
    Vind ik leuk
    Donnygo +2953
    vrijdag 17 augustus 2018 om 13:21
    Laatste 3 wedstrijden zat hij op de bank, en ipv het roepen van ik krijg geen kans wil hij vechten op die kans te krijgen dat is toch juist goed.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    'Negentiende man' van Ajax: 'Er is zeker interesse getoond, maar ik wil niet weg'