De Jong: 'Afspraken gemaakt, maar we hebben ons er niet aan gehouden'

    De Jong: 'Afspraken gemaakt, maar we hebben ons er niet aan gehouden'

    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:37

    Simpelweg een verschil in kwaliteit. Dat was de simpele conclusie van Henk de Jong na afloop van de clash tussen De Graafschap en sc Heerenveen op zaterdagavond. De Friezen wonnen met 5-0 op De Vijverberg; na veertig minuten was de wedstrijd al lang en breed gespeeld. 

    "Het was een vervelende avond, dat is duidelijk. Het eerste gedeelte ging nog en ik voelde op dat moment: als we een punt halen, dan is dat heel goed. Na de 1-0 stortte het echter in", beschouwde De Jong na afloop na op de persconferentie, opgetekend door de website van De Graafschap.

    "We werden overlopen en Heerenveen was op alle posities in het voordeel. We hadden bijvoorbeeld geen antwoord op de snelle acties vanaf links. We hadden er afspraken over gemaakt, maar hebben ons er niet aan gehouden."

    "Heerenveen was op alle vlakken beter - zeker voor de rust. In de tweede helft hebben we ervoor gekozen om de schade beperkt te houden. We begonnen met vijf verdedigers, want anders wordt het 0-10. We konden weinig creëren, maar dit is wat het nu is. De ene keer winnen we en zijn we heel wat en de andere keer verliezen we."

    Lees ook: Lammers en Vlap schieten Heerenveen naar grote zege op abominabel De Graafschap

    Poll

    Gaat De Graafschap degraderen?

    (811 stemmen)

    Plaats een reactie

    Bocajuun +440
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:40
    Toch wel de minste van de eredivisie!
    Vind ik leuk
    Degier +405
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:50
    Volgens mij hebben ze de eerste wedstrijd al hun kruit verschoten. Jammer voor de Jong. Ik vind dat wel een realistische trainer.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 23:51]
    Vind ik leuk
    Swout +549
    zondag 7 oktober 2018 om 01:55
    Zeer misleidende titel voor een groot Frenkie de Jong fan. Ik heb het artikel daardoor niet meer kunnen lezen.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7065
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:44
    Met 10 speelden ze toch echt beter dan met 11. Dat zegt toch ook wel wat.
    Even keertje OffTopic; PSV toch wel cool hoor! 24 uit 8 en bijna niet te stoppen. Uiteraard baal ik er een beetje van maar kan ook wel weer genieten van sprankelend en aanvallend voetbal (Bergwijn-Lozano). Gefeliciteerd met mooie pot PSV-ers!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 23:45]
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1307
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:48
    Cool? Ga je mond spoelen, Jonathan.

    Als Psv een ding niet is dan is het cool.
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7065
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:50
    Na tegen Barcelona volledig weggespeeld te zijn een mooie overwinning. Na een gigantische dreun tegen Inter een mooie overwinning.
    Ja gap, dat vind ik knap en COOL!
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 6 oktober 2018 om 23:50]
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1307
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:52
    Knap wel. Cool nee.

    Kut wel.
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zondag 7 oktober 2018 om 00:37
    uiteindelijk ziet iedereen ons lempke
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 00:38]
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1307
    zondag 7 oktober 2018 om 00:48
    Ik niet.

    Als gelijkspelletje heb ik een ban. Die is mij opgelegd door een of andere druiloor bij VP die niet doorhad dat ik een geintje maakte. Toevallig tegen jou.

    Weet jij hoe lang zo'n ban duurt?

    Anders ga ik wat anders doen met mijn vrije tijd. Ik zag laatst op tv iemand uit Texas, met een kluwen wol van 2,5 meter. Dat kan ik vast verbeteren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 00:50]
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zondag 7 oktober 2018 om 00:51
    Wat een onzin , was die ban toen omdat je wat zat te ouwehoeren samen met mij ? En wat zijn eigenlijk kluwen?
    Vind ik leuk
    Joep Meloen +1307
    zondag 7 oktober 2018 om 00:58
    Een kluwen wol is een bol wol.

    En die ban, tja. Ik wenste je figuurlijk het een en ander toe, als geintje. Als die ban me dat te lang duurt, dan ga ik wat anders doen. Ze zijn een beetje in de war bij VP.

    Gelukkig ben ik nog jong en kan ik iets anders met mijn leven gaan doen, dan op VP zitten.
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 01:08]
    Vind ik leuk
    stratumseind +165762
    zondag 7 oktober 2018 om 09:34
    ach wat een onzin je was een beetje tegen mij aan het ouwehoeren en ik met jou .

    Niks serieus en zo neem ik het ook niet op.

    Echte scheldkanonades en ziekte verwensingen die ik hier naar mijn kop krijg reageer ik niet eens op.

    Wij zaten gewoon een beetje te dollen leek mij.
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9051
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:51
    Tactisch een drama, inzet idem! Je mag best verliezen, doen we vaak, geen probleem. Maar niet zo!!!!!! Fortuna rolt ons op volgende wedstrijd
    Vind ik leuk
    Il Gordo +8158
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:55
    Valt mij tegen dat De Jong het vaak heeft over (gebrek aan) inzet, nakomen van afspraken en kwaliteit. Maar 't niet heeft over z'n eigen tactiek. Of is dat te makkelijk?
    Vind ik leuk
    Roodbergen +9051
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:58
    Heb je aardig goed
    Vind ik leuk
    De fries +765
    zondag 7 oktober 2018 om 11:54
    Dat is niet te makkelijk hoor! Het is bij de jong constant een afleidingsmanoeuvre ; daardoor hoopt hij niet dat iemand over zijn inbreng ( tactisch vermogen) begint....
    Vind ik leuk
    Uncle Fester +1945
    zondag 7 oktober 2018 om 01:39
    Henk is aimabel zat, maar een tactisch wonder is het bepaald niet. Desalniettemin denk ik dat de kwaliteit van de spelersgroep voor 90% het resultaat bepaalt. Als het niet meer is. Goh, wat zit er weinig voetbal in bij jullie.

    Jullie zijn sinds jaar en dag onze angstgegner, maar deze keer heb ik inderdaad wel vertrouwen in een goede afloop.
    Vind ik leuk
    tollie +869
    zaterdag 6 oktober 2018 om 23:52
    Mooie punten voor mijn cluppie... Was ook hard nodig..
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 00:33
    Zou Sjaak al gestemd hebben?
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 00:35
    Smeet die de Jong niet met spullen vorige week, toen ze in de rust met 1-0 achterstonden ofzo? Dan mag hij vanavond de kleedkamer wel afgebroken hebben als hij die lijn van plan was door te trekken
    [Reactie gewijzigd op zondag 7 oktober 2018 om 00:36]
    Vind ik leuk
    De fries +765
    zondag 7 oktober 2018 om 11:55
    Opportunisme kent ook z’n grenzen 😃
    Vind ik leuk
    Dtc0314 +1663
    zondag 7 oktober 2018 om 00:39
    T is dat we wel wat gewend zijn in Doetinchem..
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 00:46
    Middenveld werd totaal overlopen. 0 duels gewonnen en dan heeft Heerenveen te veel kwaliteit om die ruimtes onbenut te laten. Tactisch enorm zwak en dat moet Henk zich ook aanrekenen. Ze hadden gewoon in een 442 moeten spelen met een extra middenvelder en gokken op een snelle uitbraak. Sowieso zou Burgzorg wel een basisplaats verdienen voorin.
    Vind ik leuk
    zondag 7 oktober 2018 om 16:45
    Henk kun je nooit iets verwijten. Topcoach, toch?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    De Jong: 'Afspraken gemaakt, maar we hebben ons er niet aan gehouden'