VP-voetbalkantine: 'De Roon-De Jong-Wijnaldum moet Oranje-middenveld blijven'

    VP-voetbalkantine: 'De Roon-De Jong-Wijnaldum moet Oranje-middenveld blijven'

    maandag 15 oktober 2018 om 17:00

    De voetbalkantine is de ideale plek om na de wedstrijd met je vrienden nog even lekker bij te praten en wat te drinken. De VP-voetbalkantine is een offtopic rubriek waar elk onderwerp mag worden besproken.

    Stelling 1: 'Uitblinker Denzel Dumfries heeft basisplaats bij Oranje afgedwongen'

    Stelling 2: 'Phillip Cocu past beter in de Premier League dan in Turkije’

    Stelling 3: 'Marten de Roon- Frenkie de Jong- Georginio Wijnaldum moet Oranje-middenveld blijven'

    Plaats een reactie

    MaxFR010 +1215
    maandag 15 oktober 2018 om 11:01
    Dumfries in de basis tegen België.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:04
    Ik ben voor!
    Vind ik leuk
    Snapje? +7053
    maandag 15 oktober 2018 om 11:10
    Doet het goed! Veel inzet en kracht, voorlopig lekker laten staan.
    Vind ik leuk
    Eimersweide +7420
    maandag 15 oktober 2018 om 11:27
    Hij deed het aardig voor een debuut. Maar "uitblinker"....?? 🤔
    Vind ik leuk
    DBCooper +214
    maandag 15 oktober 2018 om 11:03
    Ja, Ja en Ja
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40860
    maandag 15 oktober 2018 om 11:04
    Nee, Dumfries speelde helemaal niet goed. Op inzet had ie wel een paar geweldige acties. Dat had Karsdorp ook tijdens zijn paar interlands. Maar verdedigend houdt het echt niet over. Dat heeft gewoon tijd nodig.
    Ik hoop vooral op Janmaat die in Engeland nu echt ff lekker aan de gang was. Volgens mij is Dumfries nu wel de man die daarachter als 2e back hoort te spelen. Komende week tegen de Belgen dus wel degelijk een basisplaats.
    Vind ik leuk
    DBCooper +214
    maandag 15 oktober 2018 om 11:05
    Janwie?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:24
    Is jammer dat we 3/4 goede CV's hebben voor 2 posities en geen echte toppers voor op de back positie, dumfries kan natuurlijk wel een goede worden.. maar op links......
    Vind ik leuk
    Vakkie D +2643
    maandag 15 oktober 2018 om 17:41
    Dan speel je met 3 CV's en 5 middenvelders, probleem opgelost
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:06
    Dumfries is pas 22, wordt met de dag beter en is naar alle waarschijnlijkheid de RB van Orangje voor de komende 5 tot 10 jaar.
    Gewoon voor de wolven gooien, hij bewees afgelopen zaterdag al het niveau aan te kunnen.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 17:20]
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40860
    maandag 15 oktober 2018 om 11:16
    Ik denk en hoop ook dat ie er komt. Maar nee; zaterdag bewees ie niet het niveau aan te kunnen. Hij bewees wel dat ie met nog een paar kleine stappen dat wel kan. Eigenlijk was dat ook al tegen Inter zo. Bij vlagen echt een prima back om tegen de top te spelen. Maar per wedstrijd nog vaak te vaak op de verkeerde plek te vinden.

    De hype rondom backs in Nederland zijn echt bizar te noemen. En dat is al jaren het geval.
    Eerst bij Willems. Bij van Rhijn. Later bij Haps (die was bij AZ al zo'n slechte verdediger!), toen bij Karsdorp in Oranje (in NL kreeg ie een 8 tegen Frankrijk, in Frankrijk kreeg hij een dikke 4, zie je het verschil?). Bij Sinkgraven was het ook zo. Vandaag de dag bij Dumfries en Mazraoui. Beide maken ze per wedstrijd zo ontzettend grote verdedigsfouten. Dan heb je gewoon een onvoldoende gespeeld als je bij de top zit. Punt uit. En dan is het bij Mazraoui trouwens nog erger dan bij Dumfries.

    De enige hype die ik voorzicht wel terecht vind is bij Angelino. Die is verdedigend vooralsnog echt heel goed en liet dat tegen Barca en Inter duidelijk zien.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    maandag 15 oktober 2018 om 11:25
    niet alleen backs hoor, elke speler die redelijk kan voetballen wordt al snel gehyped..
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40860
    maandag 15 oktober 2018 om 12:12
    Hoewel dat klopt, is dit back-verhaal wel echt typisch en anders in Nederland. Het rijtje backs hierboven typeert zich vooral door leuke inzet en een drive naar voren. Haps, Karsdorp, Sinkgraven, Mazraoui en Dumfries: terwijl ze verdedigend echt bizar grote fouten maken voor de top, worden ze in NL door fans en pers geweldig gevonden omdat ze zo lekker naar voren gaan op inzet.

    In ons land krijgen ze super cijfers, in het buitenland zien ze weer een back die verdedigend grote fouten maakt.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    maandag 15 oktober 2018 om 12:18
    Zoals ik het ziet is het bij elke speler die leuk balt. Zo ook bij Frenkie. Ondanks ik hem echt goed vind voetballen liet ook hij verdedigend steekjes vallen, de grootste kans van duitsland liet frenkie toch sane lopen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:27
    En vervolgens ging de Rhoon ook finaal de mist in....ik vond Frenkie ook niet briljant maar heeft ook weer een paar belangrijke wedstrijden gemist! Ik vond hem beter dan Wijnaldum, die heeft zo ongeveer 1 bal goed geraakt...(wel een prima goal trouwens)
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    maandag 15 oktober 2018 om 13:11
    Daar gaat deze discussie niet over, ben het wel eens met wat je zegt hoor ;)
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 13:50
    Jij begint over Frenkie..😁. Dumfries had een heel aardig debuut maar uitblinker??
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    maandag 15 oktober 2018 om 14:15
    Ik heb het over de gehypte talenten, ja daar valt frenkie dus onder. En ja als je een paar berichten hierboven kan lezen zeg ik ook dat niet alleen de backs gehyped wordt dus daar heb je antwoord over dumfries ;)
    Vind ik leuk
    ArieBombarie +40860
    maandag 15 oktober 2018 om 15:06
    Eh? Dat was absoluut de Roon zn man op dat moment.
    Buiten dat; ja hypen is van alle dag. Maar wat betreft backs oordelen we gewoon duidelijk anders. Verdedigen is overal de maatstaaf, bij ons is dat drive, passie en naar voren rennen.

    Dat er een giga hype rondom Frenkie is, lijkt me wel logisch gezien zijn bizar goeie spel en zeldzame vaardigheden.
    Vind ik leuk
    Korm +36641
    maandag 15 oktober 2018 om 15:40
    Dat Frenkie goed is hoor je mij niet ontkennen maar wel een hele grote hype van wat dat mannetje tot nu toe laat zien. Potentie heeft hij zeker en zal vast de top gaan halen maar nu laat hij geen onuitwisbare indruk achter...
    Vind ik leuk
    Kuip +7885
    maandag 15 oktober 2018 om 19:43
    Behalve dat ze verdedigende fouten maken zijn ze ook niet erg comfortabel aan de bal, de enige die dat wel heeft is Mazraoui. Vergelijk dat eens met technisch perfecte Spanjaarden of Brazilianen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:06
    Met je eens op je laatste zin na. Vind Angelino ook overhypte. Een echt goede back is Tagliafico! Die is zo ontzettend goed miss wel de beste speler in de ED.
    Vind ik leuk
    rexxo +1286
    maandag 15 oktober 2018 om 17:12
    Ik denk dat jij zijn broer bedoeld want deze Dumfries is toch echt RB.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:21
    Excuses.
    Denk dat het zware weekend mij nog in de weg zat.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:05
    De aanval is de beste verdediging.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12373
    maandag 15 oktober 2018 om 11:04
    Zouden we die vraag niet aan Frenkie moeten voorleggen?
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4054
    maandag 15 oktober 2018 om 12:12
    Frenkie speelde ondermaats tegen Duitsland..
    Vind ik leuk
    FSCeara +8730
    maandag 15 oktober 2018 om 11:12
    1. Dumfries speelde prima pot maar eens kijken hoe hij het de komende wedstrijden gaat doen. vooralsnog gewoon in de basis starten.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +371
    maandag 15 oktober 2018 om 11:14
    Tegen NAC speelde hij idd goed.
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    maandag 15 oktober 2018 om 11:20
    Ik vind dat hij zichzelf tegen belgie weer mag bewijzen. Hij heeft niet teleurgesteld.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 11:36
    Dumfries vond ik niet sterk spelen, bij psv is hij zekerder aan de bal, maar vind wel dat hij oranje waardig is
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4054
    maandag 15 oktober 2018 om 12:10
    Er mankeert iets aan je ogen. Dumfries speelde sterk hoor.
    Vind ik leuk
    Birdiemann +371
    maandag 15 oktober 2018 om 11:57
    Hoezo uitblinker ? Hij speelde helemaal niet goed . Nederlands elftal was helemaal niet zo goed , ze stonken van het geluk . Uitblinkers waren De Jong en Memphis .
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4054
    maandag 15 oktober 2018 om 12:10
    Grapjas ....
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    maandag 15 oktober 2018 om 12:00
    Uitblinker???? Nee dus, zeker geen basisplaats.
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4054
    maandag 15 oktober 2018 om 12:11
    Ik vraag mij echt af of mensen hier wel hebben gekeken Dumfries speelde zeer verdienstelijk Ligt was pas echt een ramp tegen Duitsland....
    Vind ik leuk
    Sooike1208 +4012
    maandag 15 oktober 2018 om 12:20
    Voor een debuut viel het niet tegen en hij verdiend zeker nog een kans maar echt goed was dumfries niet hoor.. en zeker geen uitblinker. Bijna al het gevaar van duitsland kwam over zijn kant.
    Neemt niet weg dat hij zeker de potentie heeft om de vaste linksback te worden
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1014
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:27
    Jij verkondigd gewoon graag onzin en bent niet realistisch als het om ajax en psv spelers gaat.

    Beetje kleine jongen syndroom.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:23
    Dumfries heeft prima voldaan. Een basisplek moet je echter iedere wedstrijd weer opnieuw verdienen.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 12:23
    Het was een heel aardig debuut hoor maar uitblinker?? Niet te veel euforie betreffende NL11 na 1 aardig resultaat .....
    Vind ik leuk
    Oeb +93
    maandag 15 oktober 2018 om 13:21
    Dumfries speelde gewoon redelijk goed,is jong..mooi laten staan,zijn betere backs..maar dat zijn geen nederlanders. Janmaat niet beter,Tete niet beter,karsdorp moet nog blijken of ie ooit beter word.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 14:09
    Stelling 3: nederlandse trainers houden het in het buitenland tegenwoordig nog geen jaar vol
    Vind ik leuk
    Cookee +10891
    maandag 15 oktober 2018 om 14:26
    op basis van 1 wedstrijd? Het team speelde geconcentreerd.
    Dan val je makkelijker in dan als ze weer een baaldag hebben.
    En tegen Duitsland speelt er niemand op 70%.
    Tegen Belgie ook niet vermoed ik, maar daarmee zijn we niet direct weer een wereldmacht.
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2575
    maandag 15 oktober 2018 om 14:30
    Vind Cocu eigenlijk geen goede trainer, maar wel toen der tijd als speler
    Vind ik leuk
    TheRedMen +3130
    maandag 15 oktober 2018 om 16:19
    1: Ik schat Janmaat op dit moment nog wel wat hoger in. Ik ben wel heel erg gecharmeerd van Dumfries. Die jongen heeft me toch een power. Met zijn fysiek kan hij wel mee in een topcompetitie. Alleen nog wat meer ervaring opdoen en hij kan die stap maken. Hij lijkt me overigens ook wel een serieuze jongen die met beide benen op de grond staat. Die komt er wel denk ik.
    Vind ik leuk
    meloen87 +784
    maandag 15 oktober 2018 om 17:21
    1. Deze jongen heeft veel talent en potentie, en omdat hij zich in een paar weken zo goed heeft ontwikkeld bij PSV, heeft hij die basisplaats zeker afgedwongen. Op dit moment de beste Nederlands rechtsback. Lijkt mij logisch en terecht dat hij ook morgen tegen België aan de aftrap staat.
    2. Dat dachten ze ook over De Boer, maar die sloegen de plank volledig mis. Cocu is er gewoon nog niet klaar voor om een topclub, idem een PL club te coachen. Het zou mij verbazen als een PL club nu komt voor hem, gezien het feit dat hij hopeloos faalt in Turkije.
    3. De Roon heeft mij in positieve zin verast. De Jong is gewoon nu al niet meer weg te denken uit de basis. En Wijnaldum speelde ook eindelijk weer eens een goede wedstrijd. Als ze dit een paar wedstrijden kunnen volhouden, dan denk ik dat dit Oranje's nieuwe standaard middenveld is. Maar ik ben ook heel benieuwd naar Rosario, en niet te vergeten dat Pröpper geblesseerd is op dit moment.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:36
    1. Prima, ook echt andere opties zijn er niet. Maar uitblinker? Samen en de Roon en Bergwijn konden ze veel gevaar over rechts niet voor komen.
    2. Haha wie niet...
    3. Nee, Frenkie prima. Wijnaldum opzich ook, echter was op de goal na veelal ontzichtbaar. En de gehele rechterflank inclusief de Roon liet te vaak iemand door.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:40
    1. Nee
    2. Nee
    3. Ja
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    maandag 15 oktober 2018 om 19:26
    Mee eens. Die Dumfries is een raar mannetje en onzeker achterin. Cocu is door de mand gevallen
    3 JA JAzeker
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:30
    Kijken hoe Rosario het er vanaf brengt
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 18:36
    3.
    Rosario- Wijnaldum- en super Frenkie.
    Vind ik leuk
    Henk3 +665
    maandag 15 oktober 2018 om 19:00
    Nee, Wijnaldum hoort niet in Oranje thuis.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3134
    maandag 15 oktober 2018 om 19:20
    De Roon deed het prima maar zou daar graagvRosario willen zien.
    Daar zit meer talent en voorwaartse drang.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    maandag 15 oktober 2018 om 19:22
    1) hij heeft me nog niet overtuigd, werkt hard maar is slordig in zijn taak - verdedigen

    2) Hij had een vslse start, misschien is de PL. Ze spelen daar het eenvoudige voetbal dat hij gewend is van Eindhoven

    3) Mooi middenveld houden zo
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:23]
    Vind ik leuk
    Kuip +7885
    maandag 15 oktober 2018 om 19:46
    Stelling 3: de sterk spelende Blind moet het middenveld vormen met de Jong en Wijnaldum.
    Op links hoort een linksbenige speler te staan. En van Aanholt moet de linksback worden, omdat ie verdedigend veel sneller is dan Blind en het loopvermogen heeft om veelvuldig mee op te komen.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws