'Qua supportersbeleid is FC Twente al naar de hoofdklasse gedegradeerd!'

    'Qua supportersbeleid is FC Twente al naar de hoofdklasse gedegradeerd!'

    maandag 15 oktober 2018 om 15:26

    Vak-P, een fanatieke supportersgroep van FC Twente, heeft maandag via social media afgerekend met het supportersbeleid van de club. Twente kwam zondag opvallend in het nieuws: supporters van het bezoekende MVV kregen geen toegang tot het stadion, omdat zij hadden gedronken tijdens de busreis richting Enschede. 

    'Je club MVV'ke mag een keer in een stadion voor 25.000 toeschouwers uitkomen. Het kost je 2 x 250km op je vrije zondag, maar vooruit. Vijf dagen voordat het zo ver is besluit de lokale driehoek dat de reis omstandigheden worden aangepast naar een verplichte buscombi', valt te lezen op de Facebook-pagina van Vak P. 

    'Vervolgens bereiken ons voor de wedstrijd geluiden dat de MVV-bussen allen langs politiearrestantencentrum in Borne worden gestuurd. Hier dienden inzittenden schijnbaar een blaastest te ondergaan. Hierop zijn een aantal bussen terug gestuurd die hieraan de medewerking weigerden.'

    De verontwaardiging is groot - en dus niet alleen bij de achterban van MVV. 'En dan te bedenken dat men de term normalisatie in de mond durft te nemen. Diverse uitvakken verkopen tegenwoordig een biertje aan hun gasten, maar in Enschede pakt Onno (burgemeester Van Veldhuizen, red.) alles net iets anders aan.'

    'Op het veld was de Eredivisie ver weg, qua supportersbeleid zijn we al naar de hoofdklasse gedegradeerd!' Twente verloor zondag op eigen veld met 1-0 van MVV. 

    Plaats een reactie

    JoTaPe +890
    maandag 15 oktober 2018 om 15:29
    Hoe kan je een blaastest eisen van mensen die zelf niet actief aan het verkeer deelnemen?
    Lijkt me redelijk illegaal!
    Mafkees die burgemeester....
    Vind ik leuk
    PinoyDenHaag +5337
    maandag 15 oktober 2018 om 15:41
    Heel apart allemaal. Maar goed, als je voetbalsupporter bent moet je kennelijk afstand doen van al je burgerrechten, want het is toch allemaal tuig. Ja toch, heren burgemeesters?
    Vind ik leuk
    JCJWZ +14436
    maandag 15 oktober 2018 om 23:23
    Competitievervalsing en dan alsnog verliezen. Hoofdklasse komt in zicht.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 15:44
    Mag gewoon hoor, niks illegaals aan.
    Als je weet dat er niet gedronken mag worden en toch doe je het, dan wordt je logischerwijs geweigerd. Is dat zo gek? Je kan het er niet mee eens zijn dat je geen alcohol mag drinken, maar als dat wordt afgesproken dan moet je je er aan houden. Ik vind het onzin dat er geen alcohol gedonken mag worden maar dan moet je niet zo kinderachtig zijn als je weet dat je je niet aan de regels houdt dat je dan wordt weggestuurd, moeilijker is het niet.
    Vind ik leuk
    Farmer +12365
    maandag 15 oktober 2018 om 15:49
    Nee.....

    Nee nee nee nee nee...

    Doe je forumnaam eens eer aan, en beredeneer daar eens naar.

    Dit is puur betutteling. "Je mag geen biertje drinken onderweg naar het stadion"?

    Het is puur inperken van mensen hun vrijheid. Een optelsom van een gebrek aan capaciteit en inschattingsvermogen, dan wel handelingsvermogen van de gezaghebbers(Burgemeester van Enschede in dit geval).

    En je 'argument'. 'Wordt afgesproken dat'...

    Wie spreekt dat met wie af?

    Idd, een PAAR bobo's achter de schermen.
    En dat wordt dan aangepast, nadat de kaarten zijn verkocht: Volgens de wetgeving valt dat onder 'Misleiding van Mensen'.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:11
    Naja ik beredeneer het zo puur op wat ik lees. Ik lees dat er afspraken zijn, dat mensen zich er niet aan houden, ze daar (terecht) voor worden gestraft en dat ze dan boos zijn.
    Als het waar is wat jij zegt dan is het idd misleiding.

    Vooropgesteld, ik vind het ook onzin dat ze vooraf geen bier mogen drinken maar ben wel van mening dat als de afspraken bekend waren en je houdt je er niet aan, ja dan moet je niet gek opkijken als je wordt gestraft.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1699
    maandag 15 oktober 2018 om 16:58
    Mijn gezond verstand zegt dat als er met bier gegooid wordt, je dan je recht verspelen kunt bier mee te nemen op de tribune.
    Als de supporters van us mvvke rellen in Utrecht na de bekerwedstrijd tegen Utrecht 1 dan kun je toch verwachten dat ze een week later niet welkom zijn tegen Utrecht 2.

    En dan is het toch niet onlogisch dat Twente ze alleen onder voorwaarden wil toelaten?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:04
    In de Grolsch Veste mag je als uitsupporter sowieso geen enkele (alcohol vrije)consumptie meenemen op de tribune. Dit moet je bij de bar opdrinken! Beetje jammer dat zelfs een bakkie koffie geweigerd wordt!
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    maandag 15 oktober 2018 om 19:14
    Klopt je mag geen moer meenemen trieste club

    Ben daarom ook blij nooit meer naar FCT
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:05
    Helemaal eens.
    Vind ik leuk
    Spiegel +10061
    maandag 15 oktober 2018 om 21:01
    Een paar bobo’s achter de schermen?

    Wel de bobo’s die zich moeten verantwoorden richting hun stemmers en inwoners zodra ze een niet sluitende begroting inleveren, omdat er meer dingen gesloopt worden? Die mensen in de zorg moeten wegbezuinigen en minder subsidies kunnen geven aan scholen en zorginstellingen omdat ze die kosten kwijt zijn aan hooligans en politie inzet die nodig is bij wedstrijden van FC Twente.
    Niet alles draait om het voetbal in Enschede, dus je kan ook niet verwachten dat iedere bewoner opdraait voor de kosten die FC Twente met zich meebrengt.
    Diezelfde bobo’s achter de schermen die gekozen zijn door het volk van de gemeente Enschede, diezelfde bobo’s die notabene Twente van de ondergang hebben gered door garant te staan. Dus ja, diezelfde bobo’s hebben op dit moment (terecht) het hoogste woord.
    En misleiding van mensen? Volgens mij koop je een kaartje om een voetbalwedstrijd van je clubje te bezoeken, en die te steunen. Rechtsomkeer maken op het moment dat je erachter komt dat je niet mag drinken getuigt nu ook niet bepaald van clubliefde.

    Ik zeg niet dat het terecht is dat er niet gedronken mag worden hoor, maar als je dit van te voren wist moet je achteraf niet lopen piepen. Of het nou een pietluttig besluit is of niet.

    Verder is het meer dan terecht dat de gemeenteraad na alles wat ze voor Twente hebben gedaan, de baas zijn in Enschede. Jammer dat vak-p dat alweer vrij snel vergeten is.
    Vind ik leuk
    Farmer +12365
    maandag 15 oktober 2018 om 22:51
    Nee, dat is uitschetsen in een voorbepaald perspectief.

    Hoezo mag een bezoekende voetbalfan geen biertje drinken bv? Wat is dat voor ón-zin? En hoezo staat dát in verband met clubliefde?

    Weet niet of je wel es met uitwedstrijden mee bent geweest, maar voor de wedstrijd proosten met je maten op een goede pot, is juist 1 van de tradities onder uitfans: De stemming er vrolijk ingooien, en ja, dat levert zga altijd een fantastische uitsfeer op, in die optiek is het juist jammer dat uit-wedstrijden zo negatief worden gepubliceerd: altijd is er wel wat? En het is altijd zón gedoe om het te regelen... oh wat zijn mensen toch lastig dmv al die regeltjes hé?

    Men moet het veel meer laten voor wat het is en een controlerende rol uitvoeren; Zet gewoon 10 smartfoon-camera's (10 megapixel, 20x zoom etc, zat genoeg?) boven die vakken, als je dan es EEN raddraaier hebt, pik je die dr zo, vanuit 10 verschillende hoeken uit. Probleem opgelost, tegelijk creërt men een stukje extra veiligheid en toezicht voor het óvergrote deel van de gezellige en welwillende(uit)fans.

    Maar dit is beter voor de politieke kringen: Moord en Brand schreeuwen, en op goedkope maniertjes, over de ruggen van het onschuldige volk, punten scoren als hooggeplaatst ambtenaartje...

    En: PS: Men wist dit niet van te voren. De kaartverkoop was zga afgerond, en toen pas - op de dinsdag er voor - werd er door de Burgemeester van Enschede een zgn 'Noodverordening' gedaan dat MVV-fans dus GEEN bier mochten drinken op de heenreis. Dus nog niet eens de standaard-2-blikjes per persoon...

    Betutteling die helemaal nergens op slaat, en louter voor 1 ding: Beetje politiek scoren: "Een Burgemeester die zijn gezag laat gelden"...

    Maar in de volksmond is en blijft het een bullshitverhaal natuurlijk.
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:41
    ben het zeker voor een groot deel met je eens, maar je laatste alinea klopt niet, althans, je koopt een ticket met de daarbij horende algemene voorwaarden.. en daar staan meestal dit soort dingen in.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    maandag 15 oktober 2018 om 16:00
    Omdat het al jaren prijsschieten is op de voetbal supporter.
    Daar gaan nou eenmaal geen hele troepen SJW'ers voor de straat op.
    En dus doet de politiek maar wat en is het jachtseizoen op iemand ie naar het voetbal wil, al jaren open.
    Zeker als het om een uitwedstrijd gaat.
    Pak een willekeurige "minderheid" en geef die wekelijks ene behandeling als de uitsupporter en je moet de pleuris eens aan alle kanten uit zien breken.
    Niet voor de voetbalsupporter echter.

    Binnen niet al te veel jaren zal de definitieve "oplossing" van de politiek wel komen, oftewel het verbod (om naar uitwedstrijden te gaan).

    Vind ik leuk
    Farmer +12365
    maandag 15 oktober 2018 om 22:59
    Hehe, leuk voorbeeld :P

    'Willekeurige minderheid eventjes 2-3x laten fouilleren, en drie-viervoudig kaarten controleren.
    En laten we de meest overdreven vorm toepassen: Stuur ze naar de Arena, waar de ergste, en arrogantste Stewards bij het uitvak staan te wachten(ja, sorry Ajacieden, maar die reputatie hebben jullie daar nu eenmaal eerlijk opgebouwd, uitvak-Ajax is echt een sch**tbende.. wat een k*tvolk daar hey, sorry hoor.)

    Doe dát idd maar eens met een groepje...

    Of 'trigger' ik nu allerlei etnische minderheden met... :P


    En idd, de Politiek demoniseerd bepaalde dingen gewoon zo erg.

    Voetbal is al een politiek probleem, al maken de heren er dankbaar gebruik van als afleidingstactiek.

    Maar neem het rook-beleid eens, Alles wordt zo waanzinnig op dat Roken gesmeten... maar dat je na 3-4 maandjes Ritalin(gebruikelijk antidepressiva, veelvuldig voorgeschreven door de farmaceutische industrie) gewoon fkn VERSLAAFD bent, daar hoor je niemand over..
    Als je na een paar jaartjes Red-Bull shit drinken, je nieren meer knikkers bevatten dan een potje op het lagere-schoolplein, omdat die shit gewoon vet NIERSTENEN veroorzaakt...
    Hoor je niks over..

    Zorg....en stijgende premies daar, Huizenmarkt, stijgende prijzen.
    Scholing: Studiefinanciering-> Staatslening, en dat met bijna 40% Belasting en premiedruk...

    HOOR JE GEEN DOMME F*CKING GANS OVER!!

    Maar idd...

    Die voetbalfans he!1 Oh foei toch! Hoe dúrven die stoute burgers zo on-braaf te zijn? Waarom betalen ze niet gewoon wat meer belasting, want dat is zo goed voor de Economie!!....
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:21
    Ja, het klaagt gewoon makkelijker op dingen die je zelf niet doet of bent.
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    maandag 15 oktober 2018 om 19:12
    Wordt het ook niet ze hadden een keuze... en de burgemeester de volle recht om ze te weigeren. Ook zijn er duidelijk afspraken gemaakt ze gingen daar mee akkoord door de bus te pakken.

    Zielig gedrag? Misschien.. illegaal? Ja het biertje drinken waar de wetgever het verbied.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 19:15]
    Vind ik leuk
    129 +1013
    maandag 15 oktober 2018 om 15:31
    Zoist. En een Lucky Kes het maar proberen recht te lullen.
    Vind ik leuk
    Talentscout +1172
    maandag 15 oktober 2018 om 15:32
    Ja het zou ook wat zijn als die junkies eens niet in conflict waren met het gezag. Dat zou pas nieuws zijn.
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +346
    maandag 15 oktober 2018 om 15:32
    MVV supporters hebben zich recentelijk behoorlijk misdragen, dus liggen onder een vergrootglas. Dat doen we ook met mensen die in Syrie geweest zijn. Die mogen ook gewoon ondervraagd worden, zonder dat er een verdere aanleiding voor is. Zelf gedaan...nu op de blaartjes zitten. Alaaf.
    Vind ik leuk
    Mrunterwijst +5564
    maandag 15 oktober 2018 om 15:37
    Goede vergelijking.......
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 15 oktober 2018 om 15:38
    "MVV supporters hebben zich recentelijk behoorlijk misdragen, dus liggen onder een vergrootglas. Dat doen we ook met mensen die in Syrie geweest zijn."

    Domste vergelijking van de dag?
    Ik denk het wel...moet toch echt een deugdelijke dombo komen wil hij dit overtreffen! :))

    Hulde kerel....je moet echt goed je best doen op VP om de domste opmerking van een dag te maken.
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 15:39]
    Vind ik leuk
    Mr. Writer +346
    maandag 15 oktober 2018 om 15:44
    Ik had niet verwacht dat iemand met de naam Soplul enig gevoel voor humor zou hebben....guess I was right. Ik zou al ik jou was niet naar cabaret gaan of een satirisch programma op TV kijken en je beperken tot Sesamstraat of zo iets. Prutser.
    Vind ik leuk
    soplul +3228
    maandag 15 oktober 2018 om 15:47
    Ohhhh nu ben je opeens stand up comedian!

    Nou blijf maar gewoon je beroep uitoefenen (als je dat hebt) ouwe....je kunt er bijzonder weinig van lutser. :)
    Vind ik leuk
    base +2317
    maandag 15 oktober 2018 om 16:57
    Ik zou mijn baan niet opzeggen en cabaretier worden als ik jou was.
    Vind ik leuk
    Hast57 +2068
    maandag 15 oktober 2018 om 17:00
    Volgens mij heb jij elke vorm van realiteit verloren. Deze komt echt in het jaar overzicht van meest misselijkmakende opmerkingen.
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    maandag 15 oktober 2018 om 19:16
    Inderdaad net Syrië strijders bij verstek veroordelen hahaha
    Vind ik leuk
    Janste +166
    maandag 15 oktober 2018 om 15:33
    Triest van Twente. En wat goed dat de eigen supporters er wat van zeggen
    Vind ik leuk
    buenosje +968
    maandag 15 oktober 2018 om 16:21
    Twente? De burgervader bedoel je!
    Vind ik leuk
    Janste +166
    maandag 15 oktober 2018 om 16:25
    Ohhh dan heb ik het verkeerd begrepen. Maar triest blijft het
    Vind ik leuk
    buenosje +968
    maandag 15 oktober 2018 om 16:29
    Zeker triest, maar Onnootje heeft er gewoon niets van begrepen.
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    maandag 15 oktober 2018 om 15:35
    Zielig. Een pilsje pakken in de bus is toch lekker! En helemaal met dit weer! Ik weet niet anders dan dat je in de bus een pilsje mag drinken naar uitwedstrijden. Zodra je op de snelweg bent dan gaat de verkoop open! Gezellig!

    Door dit sneue gedrag wordt de haat naar Twente toe alleen maar groter.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1959
    maandag 15 oktober 2018 om 15:44
    Jij heb dus totaal niet gelezen !
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1128
    maandag 15 oktober 2018 om 20:48
    De club Twente staat hier volledig buiten. Dit heeft de lokale driehoek politie-burgemeester-justiitie bepaald.

    Alleen met een tunnelvisie als die van jou geef je de club hiervan de schuld.
    Vind ik leuk
    Retweet +508
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:08
    Klopt helemaal alleen zullen heel veel mensen het toch op Twente afschuiven...
    Vind ik leuk
    guusje +1183
    maandag 15 oktober 2018 om 15:38
    Vak P baalde waarschijnlijk omdat ze, zonder uit-supporters, minder snuifjes konden verkopen. Daar gaat je omzet.
    Vind ik leuk
    Peterselie +117
    maandag 15 oktober 2018 om 15:42
    Ik denk dat je niet vaak naar voetbalwedstrijden gaat als je denkt dat thuissupporters zomaar bij de uitsupporters kunnen komen, laat staan om drugs te verkopen.
    Vind ik leuk
    Foebele +54946
    maandag 15 oktober 2018 om 15:42
    VAK P, al jaren louter negatief in het nieuws, die moeten gewoon eens hun bek houden en van de rotzooi afblijven, misschien dat ze dan eens normaal gaan doen!
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:58
    rare opmerking Foebele , alsof er alleen bij vak P word gedeald en gebruikt
    ik weet zeker dat als ze bij jullie harde kern , of die van ons , een inval doen op een wedstrijddag , er ook genoeg coke word gevonden , of denk je zelf dat dit bij jullie niet het geval is ???
    Vind ik leuk
    base +2317
    maandag 15 oktober 2018 om 16:59
    Wat er bij ons op de tribunes gesnoven wordt kan vak p niet leveren dus doe aub niet zo hypocriet.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:02
    juist , dit is bij elke club hetzelfde , maar dat kun je alleen maar weten als je zelf ooit wedstrijden bezoekt
    maar na de opmerking van Foebele begin ik haast te denken dat ie al lang niet meer bij een voetbalwedstrijd is geweest
    Vind ik leuk
    Farmer +12365
    maandag 15 oktober 2018 om 15:43
    Blaastest??? Hallo, anders laat men even onderzoeken in hoeverre dít soort absurde 'preventieve maatregelen' in strijd zijn met de algemene vrijheden van de mens.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1699
    maandag 15 oktober 2018 om 17:09
    Je hebt de vrijheid om thuis zoveel te zuipen als je wil. Als er supporters met hun zatte kop gaan rellen in Utrecht dan gaat men iets verzinnen om het rellen te voorkomen en moeten de goede supporters onder de kwaadwillende lijden. Ik vind dat ook vervelend en het zou misschien beter en anders moeten maar hoe dan?
    Vind ik leuk
    Farmer +12365
    maandag 15 oktober 2018 om 17:18
    De Grolsch Veste is recent nog verbouwd. JE mag er dus wel van uit gaan dat bij Twente, de glaswanden en hekken in en rond het stadion, zó geplaatst zijn dat MVV fans dus nooit bij de Tukkers in de buurt komen. En zo wel, dan is dat een goed leermoment voor de veiligheidscoördinator.

    Helaas laten de laffe schijtbakken genaamd 'leiders' het hierin afweten, die geven enkel om hun politieke geloofwaardigheid, daarnaast heb je tegenwoordig de media die al moord, brand, en terreur publiceert als ze 1 MVVér tegen een paaltje zien pissen naast het stadion bwvs.

    99% van de hele hooligan-angst is een aanname, een aanpraatsel van de bobo's om het volk maar bezig, en vooral verdeeld te houden!

    De échte hooligans gaan niet los bij de club: die willen de club niet in diskrediet brengen: die spreken anoniem, met elkaar af op anonieme locaties en vechten het daar dan uit.

    PS: 'Vrijheid om thuis zo veel te zuipen als je wil',, Jep, en als je dán in de bus naar Twente-MVV stapt, kom je dr niet in bv.

    Nou, ok, als dr eentje ladderzat is, wil ik daar niks van zeggen, maar zoals ik het uitbeleid ken, worden er op de heenreis 'gemiddeld' 2 blikjes bier per persoon verkocht - meer hebben ze op de heenreis, al is deze 2.5 uur niet bij zich in de bus -

    Ik snap het probleem niet. Wat is de zgn preventieve angst als een groep voetbalfans 2-3 blikjes bier hebben gedronken?

    Dát is gewoon angst-zaaien. Als je het op die manier eens in de media weet te publiceren, zet je juist de beleidsbepalers voor lul als een stelletje laffe, klootloze, maar vooral incapabele zakkenvullers.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1699
    maandag 15 oktober 2018 om 17:32
    Je draait het om. Niemand heeft last van mensen die gezellig 2 biertjes drinken op de tribune, het gaat fout als ze er mee gaan gooien of anderzins lopen te vervelen.

    Met drank op mag je niet rijden en helaas is het zo dat drank ook een rol speelt in het gedrag op de tribune.

    Van dat vervelende gedrag moeten we af. Ook buiten de DDR.
    Met stadionverboden bijvoorbeeld. Je kunt ook omroepen dat de pomp de volgende week dicht gaat als er nog één keer met bier gegooid wordt.
    Vind ik leuk
    Farmer +12365
    maandag 15 oktober 2018 om 17:44
    En waar wordt al bepaald dan dat deze mensen met biertjes gaan gooien op de tribune, dit waren bussen die onderweg zijn teruggestuurd. En 'lopen vervelen'. Sorry maar dát is gewoon een 100% onzin-aanname.

    Hetzelfde kun je zeggen over jonge autobestuurders, die altijd te hard rijden bv. Toch onzin? Omdat er een paar gastjes-in-een-opgepimpte-Golf-IV rijden, betekend nog niet dat...

    En precies dát gebeurt nu. Die paar randfiguren die dan idd vervelend worden die pik je dr zo uit(worden ook veelal door de eigen supporters al een tikje in het gareel gehouden).

    Maar dít soort dingen staat beter op de politieke agende: "Een burgemeester die zijn gezag laat gelden".

    En de zgn pomp hoeft helemaal niet dicht bv.

    Hoe groot zijn de 2-4-6-10 megapixel cameras in smartfoons tegenwoordig? Wat kosten die dingen nog?

    Waarom kunnen er niet een dozijn camera's op de vakken gezet worden. Mocht er iemand zijn die iets gooit, dan pik je diegene er zo, vanuit meerdere hoeken, zo uit.

    Einde discussie.

    En voordat iemand zegt 'Ja maar wat kost dat dan, wie gaat dat betalen'.. Wat kost politie-inzet nu dan?

    Op zo'n manier kun je het straks met misschien een arrestatiewagentje af, of nog minder: Als bv 'harde kern vakken' pasfoto-geregistreerd staan, en men wordt herkend, kan diegene zo een appje krijgen van de controlekamer dat diegene zich binnen 24 uur heeft te melden bij of de coordinator, of het politiebureau, of men laat een arrestatiebevel uitvorderen bv(met alle kosten van dien).


    Het kan zo veel slimmer en effectiever. tíkje 'geavanceerder', en je kunt 100 jaar vooruit met die middelen bv.

    Maar dit is te 'mooi' zo voor de heren achter de schermen: Goedkoop scoren bij hun bobovriendjes, en verdeeldheid zaaien.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1699
    maandag 15 oktober 2018 om 18:09
    100% eens met de camera's. Die hangen er bij ons en er zijn veel stadionverboden uitgedeeld, dat werkt dus.
    Ik ben daar dus voor.

    Zoals je waarschijnlijk weet is in Den Bosch een hele tribune gesloten en het supportershome platgegooid omdat het op die tribune niet goed ging. Niet fijn maar je moet iets om van dat geklier en gegooi naar het veld af te komen.


    Waar wordt dat bepaald dat er gegooid gaat worden? : zeg je. Dat was nogal duidelijk, daar waar de camerabeelden werden bekeken zag men precies waar het mis ging.

    Nu is de tribune zeer goed aangepast en de tribune gaat uitgerekend tegen Twente weer open.
    En... ik denk dat we het zelfs zonder arrestatiewagentje afkunnen.

    Vind ik leuk
    Farmer +12365
    maandag 15 oktober 2018 om 18:20
    Precies; Daar waar de camera's het registreren; Laat mensen het eerst verkeerd doen dan, voor je ze in groepsverband straft.

    Even als grof voorbeeld, en overdreven dan: laat er in 1 bus, gemiddeld 5 kwaaie hooligans zitten, en 45 gewone, gezellige voetbalfans(zijn dr minder dan 5, maar toe maar).
    Wat is het voor discriminerende generalisatie, om die hele bus, of in dit voorbeeld, drie bussen; 150 man allemaal 'preventief als raddraaiende crimineel' te bestempelen?

    Dat gaat toch veels te ver? Wat voor bewijzen heeft men daarvoor? 'Er is bier gedronken'?

    Een biertje nuttigen is geen misdrijf. Helemaal niet in het geval van miscommunicatie; Als er bier verkocht wordt in de bus, dan is het niet de fout van de fans natuurlijk.

    Maar 'in goed overleg' is niet mogelijk tegenwoordig, die Burgemeester moet er eventjes politiek-correct op staan, en goedkoop scoren over de ruggen van de welwillende en vooral BETALENDE burger.

    Ondertussen is de doctrine zo krom in Nederland, dat die incapabele burgemeester nog een pluim krijgt voor zijn belachelijke ingrijpen en optreden, waar de +/-150* gedupeerden als uitschot neergezet worden.(*slag om de arm, er van uitgaand dát er een paar verkeerden dan tussenzitten)

    En éigenlijk zijn dát ook 'de feiten op een rijtje', als we éventjes eerlijk zijn.

    We accepteren het gewoon als Nederlanders, en daar begint de fout.
    Vind ik leuk
    Farmer +12365
    maandag 15 oktober 2018 om 18:21
    Of een ander voorbeeld,

    Heb je n auto?
    vast wel..

    Wat dacht ji jdr van, als je 'preventief' elke maand gewoon 2 bekeuringen kreeg van het CJIB. T is niet dat je geflitst bent, maar je hebt nu eenmaal een auto hé :P

    Dat is zga dezelfde onzin-beredenatie als wat ze met voetbal doen.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1699
    maandag 15 oktober 2018 om 18:40
    1 verschil; ik heb niet gereld in Utrecht.

    Ik denk dat in die mvv bus op weg naar Twente 45-50 mensen zaten die ook in Utrecht waren.
    Jij toch ook?
    Vast wel.

    Nog een voorbeeld; zeker niet alle inwoners van Luik zijn relschoppers en niet iedereen met een capuchon hangt in de hekken.
    Maar tijdens de wedstrijden bleek dat de personen uit Luik met een capuchonnetje allemaal in de hekken hingen!!
    Daar zou jij toch ook vanaf willen. Vast wel.

    Daar zijn nu forse maatregelen voor genomen. Best publieksvriendelijke maatregelen ook nog zodat, zoals wij tweeën allebei willen, de goede supporters er niet onder lijden.
    De hekken zijn zelfs weg!!

    Vind ik leuk
    Bastack +136
    maandag 15 oktober 2018 om 15:58
    Het wordt steeds gekker, charme gaat er steeds meer af en stadions hebben elk jaar meer lege plekjes..
    Vind ik leuk
    Peterfc +1699
    maandag 15 oktober 2018 om 17:22
    Integendeel. De supporters van Ajax en Den Haag kunnen na 12 jaar weer over en weer uitwedstrijden bezoeken omdat ze zich goed gedragen. Er blijven dankzij maatregelen die goed gedrag bevorderen dus minder stoeltjes leeg.
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    maandag 15 oktober 2018 om 16:04
    Als twente uit gaat spelen gelijk aanhouden en alles binnenstebuiten keren met drugshonden de bussen laten nakijken ongeveer 2 uur over doen kunnen ze gelijk weer terug naar Enschede kunnen ze zich beklagen bij burgermeester van veldhuizen
    [Reactie gewijzigd op maandag 15 oktober 2018 om 16:06]
    Vind ik leuk
    buenosje +968
    maandag 15 oktober 2018 om 16:23
    Ja want de supporters zijn in deze de boosdoener.. Domme opmerking.
    Vind ik leuk
    TheRock11 +1128
    maandag 15 oktober 2018 om 20:54
    Zeer domme post gespeend van enige logica. Het enige verband met FC Twente hier is dat het het reisdoel was van de MVV-supporters.

    Voor de rest moet je bij politie-justitie en de burgemeester zijn. Die slaan hier volledig door.
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    maandag 15 oktober 2018 om 23:41
    Nou als fc twente supporters niet zoveel rotzooi er van maken was er geen verplichte bus combi voor mvv nodig geweest dus steek je hand in eigen boezem
    Vind ik leuk
    buenosje +968
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:23
    Oke, jij begrijpt er dus echt niks van.
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    donderdag 18 oktober 2018 om 00:11
    Jij begrijpt het niet als de supporters van fc twente zich de vorige seizoenen netjes hadden gedragen dan zou er geen buscombi zijn voor mvv supporters opgelegd door de burgermeester
    Vind ik leuk
    buenosje +968
    donderdag 18 oktober 2018 om 11:54
    Het gaat inderdaad niet om het feit dat MVV supporters een week ervoor door de hekken braken bij Utrecht.. Of ligt dat ook aan de Utrecht supporters?
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 16:33
    Against modern football!!
    Vind ik leuk
    Hast57 +2068
    maandag 15 oktober 2018 om 16:56
    Geweldige reactie van Twente fans. Mag ook weleens gezegd worden.
    Vind ik leuk
    Siemjo +298
    maandag 15 oktober 2018 om 16:57
    Zeker een ander merk bier gedronken dan Grolsch. Dan schop je tegen schenen in de Grolsch Veste. Je kan de sponser niet teleur stellen
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:09
    FC Twente hoort ook niet meer in het betaald voetbal thuis.
    Failliet op financieel en technisch gebied.
    Alleen gered door miljoenen overheidsgeld omdat politici bang zijn voor de gevolgen als zij niet zwichten.
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4718
    maandag 15 oktober 2018 om 17:26
    Welke idioot bedenkt dat supporters geen biertje mogen drinken. Wie denkt die burgemeester wel niet wie hij is
    Vind ik leuk
    remakil +5925
    maandag 15 oktober 2018 om 17:26
    Ja, Vakkie P... de aso’s die denken dat zij beleid maken bij “hun” club. Mede dankzij dat asovolk moet Twente een supportersbeleid maken, dat zoveel mogelijk risico’s uitsluit. Daarbij hadden de MVV schatjes iedereen een heel goed beeld van hun gedrag gegeven, toen ze in Utrecht in een stadion van 23.750 toeschouwers mochten komen. De asootjes van Vakkie P begrijpen niet dat MVV “fans” de gekregen behandeling verdienden. Nee, Vakkie P heeft liever zoveel mogelijk ellende binnen de club. Hulde aan deze terroristen!

    Vind ik leuk
    Vinnie J +1476
    maandag 15 oktober 2018 om 17:46
    De veste noemen ze het stadion, maar het is eerder een openhuis.
    Vind ik leuk
    maandag 15 oktober 2018 om 17:54
    Goed nieuws ... Wilt u thuis geld verdienen door op een computer of laptop te werken van 4 tot 6 uur per dag, dan betaalt Google $ 25368 tot 35294 per maand en krijgt u elke maand een uitbetaling via Google. U kunt hier kijken .....

    ❥❥❥❥❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk
    mvr +224
    maandag 15 oktober 2018 om 18:18
    Als mvv zal ik Twente ook terug sturen als ze bij het uitvak aankomen
    Vind ik leuk
    Terg +68
    maandag 15 oktober 2018 om 21:46
    Ik heb normaal niets met Twente of Vak-P. Maar ze slaan de spijker op den kop. Prima oppositie en statements tegen dat beestachtige supportersbeleid in Nederland. We zijn daarmee het lachertje in West-Europa.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws