Kluivert: 'Ik ben één van de jongens die de toekomst van Oranje moet vormen'

Kluivert: 'Ik ben één van de jongens die de toekomst van Oranje moet vormen'

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 07:05di 16-10-2018 om 07:05

Justin Kluivert krijgt tijdens het EK-kwalificatieduel van Jong Oranje met Jong Oekraïne de kans om zich in de kijker te spelen voor het Nederlands elftal. De aanvaller van AS Roma hoopt zo snel mogelijk weer opgeroepen te worden door bondscoach Ronald Koeman.

"Je ziet dat Oranje aan het terugkomen is, dat is mooi om te zien", laat Kluivert weten in De Telegraaf. "Daarvan deel kunnen uitmaken, is een mooi vooruitzicht. Dit keer zit ik er dan niet bij, maar ik denk dat ik onder anderen één van de jongens ben die de toekomst zouden moeten vormen."

Kluivert kijkt met een goed gevoel naar zijn ontwikkeling bij AS Roma. "De momenten die ik heb kunnen spelen, denk ik wel dat ik gewoon mijn ding heb gedaan", zegt de linksbuiten, die zich meer en meer op zijn gemak voelt in de top van de Serie A. "Ik word sterker en ga het steeds meer snappen. Wat de jongens van mij willen, maar ook wat ik graag van hen zou willen. Daarop kunnen we bouwen en zodoende kom ik aan meer speelminuten, hoop ik."

De kreet dat hij 'beter bij Ajax had kunnen blijven', lacht Kluivert weg. "Hoe ik naar Ajax kijk? Met trots. Het is mijn oude club, waar ik altijd heb gespeeld van kleins af aan. Dus ik kijk met trots hoe het gaat. Je ziet je vrienden schitteren."

Poll

Verwacht jij dat Kluivert het gaat maken in Italië?

(4109 stemmen)

Plaats een reactie

Mr bien +4580
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:09
Nee Kluivert je komt nu veel te kort voor Oranje.
Er zijn betere
Vind ik leuk
Roffel1998 +1825
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:12
Vergeet niet dat Babel ook alweer 32 wordt dit jaar. In de toekomst zal Kluivert toch de aanval gaan vormen met Memphis en Bergwijn denk ik.
Vind ik leuk
Lucky Kes +5517
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:50
Memphis, Bergwijn en groeneveld misschien?
Heb je ook nog steeds Promes.
Kluivert kan er wel bij komen maar of hij dan ook de speler wordt waar "wij" op moeten bouwen?
Vind ik leuk
Roffel1998 +1825
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:09
Kluivert is 2 jaar jonger dan Groeneveld. Ik heb wel het gevoel dat hij ook verder is dan Groeneveld ookal speelt Kluivert bijna niet bij Roma, hij leert daar echt heel veel. Heb je bij Malen ook gezien toen hij naar Arsenal ging. Volgend seizoen heb ik er vertrouwen in dat Kluivert basisspeler wordt bij Roma en dat hij ook basisspeler bij het NL elftal is.
Vind ik leuk
Vakkie D +4034
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:29
Nou dan moet hij zich wel normaal gaan gedragen. Hij is al eens uit de selectie gezet en heeft op dit moment erg weinig krediet
Vind ik leuk
Roffel1998 +1825
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:42
Ik denk dat je in de war bent met Karsdorp, Karsdorp is namelijk uit de selectie gezet en Kluivert niet.
Vind ik leuk
Vakkie D +4034
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:18
Klopt helemaal, Kluivert zat op de tribune
Vind ik leuk
Roffel1998 +1825
dinsdag 16 oktober 2018 om 11:07
Dat was echt maar 1 wedstrijd, dus zegt niks
Vind ik leuk
Lucky Kes +5517
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:21
Leeftijd doet er niet toe want kijk maar naar frenkie.
21 jaar en nog geen jaar eredivisie voetbal op zijn naam.
Ik kan niet oordelen of kluivert al verder is dan Groeneveld, want ik zie beiden bijna nooit, maar ik reageerde zo, omdat jij alleen maar Depay en Bergwijn noemde.
Heb je ook nog Malen en Berghuis die ik niet noemde, omdat ik er wel van uit ging dat Kluivert nog een streepje voor op hun heeft, maar kan natuurlijk zomaar veranderen.
Berghuis te oud? Kijk naar Babel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 09:22]
Vind ik leuk
Roffel1998 +1825
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:38
We gaan het allemaal wel zien he, Malen komt er inderdaad ook aan. Alleen maar beter zoveel concurrentie
Vind ik leuk
Elchucky +161
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:26
Donyell malen is nog beter dan kluivertje
Vind ik leuk
Lucky Kes +5517
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:37
Zou kunnen maar ik kan daar geen eerlijke oordeel over geven.
Malen zie ik soms in de samenvatting en Kluivert zie ik nooit.
De tijd zal het leren.
Vind ik leuk
Aad300 +72
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:17
Malen begint nou pas een beetje door te breken terwijl hij zelfs ouder is dan Kluivert. Kluivert heeft al anderhalf seizoen eredivisie in de benen en daarin 13 keer gescoord+ 10 assist. Daarnaast zijn Kluivert zijn statistieken bij Roma bijna hetzelfde als die van Malen bij Psv tot nu toe. Denk dat je nog veel te vroeg bent met je oordeel om te kunnen zeggen dat Malen beter is dan Kluivert.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 12:31]
Vind ik leuk
Jajaja +399
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:21
Dit zegt genoeg over hoe goed Kluivert Kluivert vindt. Die heeft geen wedstrijd van zichzelf teruggezien. Hattrick tegen Twente en meneer is gearriveerd. Nog geen 90 minuten bepalend en dominant geweest in enige wedstrijd en nu op de bank/tribune bij roma. Hoop dat hij wat kritischer op z'n spel wordt en daar van leert. De potentie is er
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:32
Die jongen zit bij (jong) Oranje vrij logisch op zich dat die dan denkt dat O.a hij de toekomst moet vormen
Vind ik leuk
gerard.. +582
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:36
Nee hij moet eerst maar eens leren dienend te zijn. Altijd maar ik ben goed en belangrijk. Voorlopig niet meer uitnodigen tot hij 5 keer achter elkaar basisspeler is. Dat gaat hij bij zijn club niet worden zijn mindset is totaal verkeerd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:46
Ben ik ook wel met je eens hoor, ik denk aleen dat het wel begrijpelijk is dat deze kluivert net als al die andere waneer ze een keertje mee mogen doen gaan denken dat ze de toekomst van Oranje zijn
Vind ik leuk
gerard.. +582
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:09
Begrijpelijk vindt bij hem niet bij Ajax was hij al een wijsneus die zogenaamd het al hed gemaakt met nog geen 8 wedstrijden in de basis. Ziek ben ik van die voetballers die elke keer weer zeggen in een intervieuw ik wil belangrijk zijn voor mijn team. Buttner is er ook zo een. Het is een teamsport je doet het samen. Belachelijk komedianten zijn het.
Vind ik leuk
deir712 +442
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:00
Ach, wat ambitie uitspreken is toch ook goed?:-D
Vind ik leuk
Nashua +6857
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:58
Zeker weten, elke week dat hij niet speelt gaat hij achteruit. In de leeftijdscategorie waar hij nu in zit is dat onontbeerlijk.

Hij zal straks ingehaald worden door talenten die wel in de competitie c.q. Europees voetbal spelen
Vind ik leuk
reggie +1924
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:00
Hij denkt als ik 3 x een lantaarpaal voorbij kan ben ik de beste!
Vind ik leuk
PSV noord +1248
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:10
Aan vertrouwen geen gebrek. Ik hoop dat hij ook een dosis zelfkennis heeft.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:13
Het komt altijd zo rottig zijn bek uit.
Vind ik leuk
Entombed +1265
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:52
Hoogmoed komt voor de val. Kluivert is er zo een die constant hoogmoed toont en constant op zijn bek gaat, maar niet leert. Een beetje nederigheid is op zijn plek voor dat ventje.
Vind ik leuk
Korm +38371
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:11
Misschien had kluivertje gewoon lekker bij ajax moeten blijven. Zulke vroege transfers pakken meer fout uit dan goed. Je moet nederland dan ook verlaten als een grote meneer anders kom je er gewoon niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 07:11]
Vind ik leuk
De Liefhebber +10460
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:51
En dan zijn er ook nog die op 16 al weg gaan....
Vind ik leuk
Korm +38371
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:07
ja echt he...
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:27
En sommigen daarvan spelen basis PL op hun 23 (Ake).
Vind ik leuk
Summit +683
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:56
Helaas niet bij de club door wie hij naar engeland gehaald is... Alle grote engelse hebben zoveel talenten alleen er breken er zo weinig door per jaar in de gehele PL. Blijf dan bij je club, waardoor je een grotere kans maakt om door te breken
Vind ik leuk
AllAdIn +20921
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:12
Kluivert komt er wel weer bij, best lekker dat Oranje over redelijk wat snelle buitenspelers kan beschikken.
Vind ik leuk
Smithsonian +38117
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:14
Niet echt. Hij vind zichzelf wel heel geweldig. 😂
Vind ik leuk
LIO7 +1532
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:18
Zo lekker bescheiden gebleven. Hoop dat hij gelijk krijgt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +28470
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:19
Met Depay, Groeneveld, Bergwijn, Promes is het vol voorin! Dilrosun en Malen komen er ook aan.. Moet nog zien of we Kluivertje ook in het grote Oranje veel gaan zien.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:41
Misschien op de bank, dat lijkt ook zijn beste positie bij roma
Vind ik leuk
Mooseair +157
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:19
Die gast wordt steeds arroganter. Wat een kwalletje is het ook. Dat ze die gast niet gewoon oppakken, puur voor domheid. Het draait eindelijk weer eens bij Oranje en dat komt niet door jou kleine snotaap.
Vind ik leuk
stratumseind +187305
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:21
Nog ff en hij gaat weer nooit meer verliezen van.......
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:22
Ga eerst maar eens een basis plaats veroveren bij AS. Voorlopig is het nog veel banken.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:24
Kluivert komt er wel. Iedereen heeft die jongen afgeschreven, maar gun die jongen de tijd. Ik zie hem liever dan Promes spelen op links. Het enige wat hij niet moet doen is dit, hij moet gewoon zijn voeten laten spreken. Maar dat komt wel goed, is mijn mening.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:33
ach wisselspelers om mee te juichen heb je ook nodig
Vind ik leuk
Downvalley +259
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:35
Yes jij bent de toekomst van Oranje...... alleen jammer dat ik je niet in de basis zag en zie van de afgelopen wedstrijden en van vanavond.
Justin je had bij Ajax moeten blijven dan was je er misschien wel bij geweest.
Maar Ronald Koeman gaat geen tribune klanten opnemen in de selectie.
Maar dat begrijp je helaas niet volgens mij.
Dus voorlopig is het voor jou nog een jongensdroom in de nachtelijke uren.
Justin slaap lekker en droom maar lekker verder.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 10:40]
Vind ik leuk
alaaf +1913
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:41
Arrogante kwal
Vind ik leuk
Mi amigo +173
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:42
Wat een arogante eikel, hoop dat hij het nooit red
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:43
Hoewel ik vindt dat Kluivert bij Ajax had moeten blijven heb ik zelf het idee dat het er wel uit gaat komen. Hij wordt fysiek sterker en technisch en hij is bovendien ook nog erg snel. Hij doet mij denken aan Sane (mist veel kansen) die natuurlijk verder is maar ik zie wel dat hij zover gaat komen. Hij heeft de Skills natuurlijk wel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 07:44]
Vind ik leuk
Entombed +1265
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:56
Welke skills? Hij heeft geen fysiek, aan de bal is hij prima, maar beter dan Bergwijn of Depay, Malen of Groeneveld (Dejuma oid)? Dat denk ik dus niet. En zoals eerder vastgesteld is hij kleiner, lichter en zwakker dan deze jongens. Dus indien er niets verandert bij hem... Gaat het gewoon niet gebeuren in Oranje voor hem. En het is gewoon een vreselijke persoonlijkheid om het allemaal af te toppen, die wil je niet eens in je groep hebben.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 07:57]
Vind ik leuk
Zultkop +5985
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:10
Daar sluit ik me bij aan. Er komt een moment dat ie een flinke rotschop gaat krijgen in Italië door zijn gedrag.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:04
Sowieso gaat dat gebeuren idd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 14:59
Haha aldus een jaloerse PSVer. Onzin wat je zegt. Frenkie is zoveel beter dan de dprlrsfid jij opnoemt
Vind ik leuk
Napolitanos +9752
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:47
Dacht dat kluivert al lang gestopt was
Vind ik leuk
Entombed +1265
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:53
De goede Kluivert wel...
Vind ik leuk
Teamgeest +2100
dinsdag 16 oktober 2018 om 07:57
Aha hij kust geen logo’s meer maar zijn tatoo’s.

Kijk als deze jongen 100% met voetbal bezig is, de focus heeft op lichaams ontwikkeling alá Ronaldo zou ik het zien zitten.

Echter dat is niet zo.
Het is een verwend joch die denkt dat ie het gemaakt heeft. Deze gast heeft werkelijk nog geen ene ruk gepresteerd.

Succes ermee ik zie het niet in hem.
🤷🏾‍♂️
Vind ik leuk
Vamos7 +7762
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:01
Kluivert is wel voor van zichzelf als hij geen Kluivert had geheten zat hij bij de amateurs van zesde klasse aan het ballen.
Vind ik leuk
Korm +38371
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:10
Vind jij toch geweldige spelers die vol zijn van zich zelf bien?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 08:26]
Vind ik leuk
Vamos7 +7762
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:20
Duidelijk dat jij koffie nodig hebt.
Vind ik leuk
Korm +38371
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:26
hahahaa dat is een feit ;-)
Vind ik leuk
Vamos7 +7762
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:52
Je houd ook wel van een bakske koffie . Heerlijk!
Vind ik leuk
Kim Jung-On +4512
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:17
Aan zelfvertrouwen geen gebrek. Op basis daarvan worden we wereldkampioen
Vind ik leuk
Vamos7 +7762
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:19
Je verward het met arrogantie.
Vind ik leuk
Axim +871
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:22
moet je niet zo arrogant rondlopen , want dat is nou waar we niet op zitten te wachten, kereltjes die nog niks gepresteerd hebben en nu al zo'n walgelijk grote bek hebben !!!!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:30
Is hij bij lange na niet goed genoeg voor
Vind ik leuk
Dee79 +2467
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:37
Pfff verander je karakter eerst maar eens
Vind ik leuk
BariAFCA +373
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:46
Praatjes, praatjes, praatjes. Voorlopig alleen maar blablabla wat er uit zijn mond komt. Laat het maar zien verwend ratje
Vind ik leuk
Och jeh +2205
dinsdag 16 oktober 2018 om 08:59
Een vaste reserve ja!
Vind ik leuk
Gilze +630
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:03
Goede voetballer maar loopt ontzettend naast zn schoenen
Vind ik leuk
zwollie +8661
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:05
Kluivertje zie eerst maar eens van die bank of tribune af te komen, voordat je voor jezelf een roomijs oranje ziet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:42
Man man man.zie je nu zelf niet in dat je een hele verkeerde keuze hebt gemaakt?je bent voorbij gestreefd.helaas.misschien dat ze je vragen voor oefenpartijtjes als bank warmhouder.helaas kerel.probeer maar gewoon het beste van te naken,en aks je naar de zandbak kunt om centen op te halen.advies: doe dat direct!
Vind ik leuk
Wijsneus +19
dinsdag 16 oktober 2018 om 09:50
He Justin ik ben bang dat het niet goed komt met jou,
Vind ik leuk
rinirat +3021
dinsdag 16 oktober 2018 om 10:21
Laat hij eerst maar eens ergens proberen in het elftal te komen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 11:38
Ach jochie, bewaar dit soort teksten toch voor ‘s nachts, als je droomt. Waarom jezélf nu al zo’n bepalende rol voor Oranje toedichten? Laat dat aan anderen over!
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 11:48
Er is vast en zeker wel een plaatsje op de bank voor Kluivert...
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 12:38
Ik hoop voor hem dat hij er wel komt, maar hij had volgens mij een stapje lager moeten kiezen. net zo onder de top in het buitenland en dan sterker worden voor de top
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:00
hahahaha Kluivertje Kluivertje voor het G team van oranje ben je nog te matig
Zorg eerst maar eens dat je van de reservebank afkomt bij Roma daarna mag je weer dagdromen over het grote oranje, omhoog gevallen en over het paard getild mannetje
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:02
Volendam speelt ook in het oranje misschien bedoelt hij dat oranje?
Vind ik leuk
Raptor +180
dinsdag 16 oktober 2018 om 18:19
Ik denk dat het harde Italiaanse voetbal hem goed doet qua ontwikkeling.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:01
Denk jij dat Justin of hebben mensen om je heen je gek gemaakt dat je dit bent beginnen te geloven?
Vind ik leuk
Andreh +1167
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:10
met trots op de bank, en af en toe invallen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws