Trainer Jong PSV: Nee, daar kan ik niet zo van genieten. Het is niet mijn spel

    Trainer Jong PSV: "Nee, daar kan ik niet zo van genieten. Het is niet mijn spel"

    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:40

    Michael Reiziger baalt als een stekker van de verloren 'mini-topper' tegen Jong PSV van maandagavond. Op De Herdgang werd er met 2-1 verloren, terwijl zijn ploeg voor het grootste gedeelte van de wedstrijd beter was.

    "Je moet de kansen benutten. We hadden er heel veel. Deze wedstrijd had je moeten winnen", oordeelt Reiziger tegenover FOX Sports. "In de eerste helft speelden we goed. Na de 2-1 achterstand pak je het op, maar dan sta je wel al achter. Maar we hadden kansen genoeg om 2-2 te maken."

    Reiziger vindt het belangrijk dat Jong Ajax niet alleen wint, maar ook goed speelt. Tegen Jong PSV was alleen het laatste het geval. "Het is niet het een of het ander, maar het moet allebei: mooi spelen én winnen. Ze moeten dat weten. Ze zijn nog jong. Dat moeten ze wel in zich krijgen."

    Jong PSV-trainer Dennis Haar is trots op zijn ploeg. De jonge talenten hielden in de slotfase de voorsprong vast door de bal bij de cornervlag af te schermen, zoals Italianen en Portugezen dat vaak doen. "Nee, daar kan ik niet zo van genieten. Het is niet mijn spel. Het was nu wel handig en pakte goed uit, maar ik kijk liever naar goede aanvallen en doelkansen. We hadden de kansen op de 3-1. Dit was, denk ik, het maximale. We hebben een beetje geluk gehad, hard gewerkt, maar wel drie punten."

    Plaats een reactie

    reggie +1739
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:44
    Nederland domineerde altijd en won bijna niks, nu niet meer domineren maar punten pakken, PSV geeft het goede voorbeeld.
    Duitsland en Italie zijn zo een paar keer wereldkampioen geworden.
    Vind ik leuk
    2cents +56638
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:47
    Hoe lang zal je daar mee wegkomen als de tegenstander beter is en meer kansen creëert?
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:52
    Als de tegenstander beter is wil niet zeggen dat er meer kansen komen, zoals ik al aangaf, in tegendeel zelfs een snelle uitval en scoren zoals Italie dat deed is niks mis mee, je haalt wel prijzen.
    Vind ik leuk
    2cents +56638
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:12
    In een wedstrijd zoals gisteravond was dat duidelijk wel het geval.

    Dan win je dus vooral met meer geluk dan wijsheid. Daar kun je geen beleid op maken.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:24
    Mee eens. Als dat het voetbal is wat de trend wordt in Nederland ga ik curling kijken dat slaapt een stuk relaxter tijdens het kijken.
    Vind ik leuk
    2cents +56638
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:48
    Laten we inderdaad hopen dat dit niet de standaard wordt voor veel clubs en Oranje.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:12
    Hou toch op man. Het gaat om de winst. Wat kan mij het boeien als we met slecht spel en counter voetbal wereldkampioen eventueel zouden kunnen worden. Ga jij dan ook liever curling kijken? Ik denk het niet. Ik denk dat jij net als de rest van Nederland feest aan het vieren bent. Maar laten we vooral blijven hopen dat we met oogstrelend voetbal winnen. Hahahahaha.
    Vind ik leuk
    2cents +56638
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:14
    Maak je maar niet druk, ik geniet wel van mijn club.

    Ik hou blijkbaar van voetbal om andere redenen dan jij.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26842
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:40
    Ligt eraan hoe sterk je verdediging is. En bij Oranje hebben we echt een gouden lichting achterin met Van Dijk en De Ligt, zeker met De Vrij als backup.
    Vind ik leuk
    2cents +56638
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:47
    Die twee (drie) zijn sterk, maar de backs komen internationaal te kort.

    Duitsland krijgt karrenvrachten kritiek over zich heen en creëerde desondanks veel kansen tegen Nederland.

    Dat je die wedstrijd zo afgetekend wint is fijn voor het zelfvertrouwen maar moet je je echt niet blind op staren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:07
    Denzel is gewoon een topper. Dat word de vaste rechtsback.

    Alleen op links zou aké of Van Aanholt moeten staan. Blind kan echt niet
    Vind ik leuk
    2cents +56638
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:28
    Dumfries is natuurlijk nog geen topper. En dat Koeman en alle coaches voor hem Blind zelfs op linksback verkiest boven die anderen zegt heel veel over die andere spelers.
    Vind ik leuk
    Korm +36699
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:03
    Blind komt soms wat snelheid te kort maar hij staat zijn mannetje, weet zichzelf prima te positioneren en heeft een uitstekende pass in de benen. Bij mij staat hij gewoon basis :)
    Vind ik leuk
    JonathanAjax +7571
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:49
    Het goede voorbeeld? Ajax speelde PSV volledig zoek. De talenten van Ajax zijn superieur aan die van PSV. Echter met een scheids zonder ruggegraat, een counterploegje dat zelf niet zo veel kan en een portie ongeluk (2x lat) kun je ook zo’n potje een keer verliezen.
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:55
    Winnen is winnen over het spel praat niemand meer over, resultaat telt!
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:59
    Dat is bij de gemiddelde PSV'er zo.
    Je haalt er prijzen mee zeg je......Niets is zo lelijk als een onverdiende prijs en bovendien......Ik win niks, mijn team wint het en als dat gebeurd op een manier waar ik niet achter kan staan, dan is de blijdschap snel weg hoor.
    Vind ik leuk
    Entombed +1162
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:40
    Zegt elke verliezer, iedere keer.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:07
    Dat zeg je tegen iemand die alle op de jaren 70 na alle Europacups, Supercups en Wereldbekers en +/- een tiental kampioenschappen en bekers bewust heeft meegemaakt en zelfs bij de meeste aanwezig was.

    Wat jij wil.....typisch antwoord van iemand die geen echte liefhebber van het spel is, maar winnen belangrijker vind.

    Ik heb het vermoeden dat dit de nieuwe generatie is.
    Een instelling die zich ook weergeeft in het dagelijkse leven.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:11
    Blijdschap zonder trots, is voor mij niet voldoende
    Vind ik leuk
    Entombed +1162
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:00
    Tot Ajax weer eens kampioen wordt (wat best wel eens dit jaar kan zijn), op welke manier ze dat ook doen, dan ook en dan is deze uitspraak direct vergeten.

    Plus je doet net alsof PSV dit jaar staat te spelen als een krant en elke keer gelukkig wint. Wat eigenlijk nooit het geval is tenzij je hoopt dat PSV verliest.

    Jij mag van mening zijn dat 90 minuten lang rond de 16 dwarrelen van de opponent, mooi voetbal is. Maar ik houd er persoonlijk meer van dat de dreiging van een snoeihard aanval in de lucht hangt. Op elk moment van de wedstrijd. Dat zie bij PSV meer dan bij Ajax doorgaans. Al kan dit Ajax er onder leiding van Tadic en Ziyech er bij vlagen ook wat van, eerlijk gezegd.

    Al met al vind dat zowel Ajax als PSV dit jaar een hele herkbare stijl van voetballen hebben die best flink verschillen en beiden hun charme hebben.

    Waar ik niet tegen kan is het constante gejank van Ajacieden dat ze het alleen recht hebben op mooi voetbal. Mooi is een mening.

    Daarnaast denk ik dat jij geen enkele wedstrijd van PSV helemaal hebt gezien. Enkel de samenvattingen en dat je stevig op de 'PSV speelt lelijk voetbal' - kar zit. Allemaal prima. Maar erken dat het een vooroordeel is en dat je deze hebt. Doe niet of je het allemaal hebt uitgevonden of dat Ajax dat heeft gedaan.

    Voor ons allemaal geldt de complimenten zijn fijn na de winst en zuur na een verlies.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:00
    Wel grappig hoe het geheugen kan werken hè, je bent Zwolle en Fortuna alweer vergeten.

    Tegen Ajax, snap ik best dat jullie hebben genoten met een uitslag als 3-0, echter als je de wedstrijd gaat analyseren zal je tot de conclusie komen dat PSV niet de betere was, wel veel effectiever en met een strategie die goed heeft gewerkt (die werkt trouwens altijd goed tegen Ajax als PSV zijnde en Ajax trapt er elk jaar met open ogen in, voor mij onbegrijpelijk)

    Voor de rest moet ik inderdaad toegeven dat PSV best aardig staat te ballen dit seizoen, maar het zijn dan ook uitzonderingen die de regel bevestigen. Als ik kijk over de laatste 30 jaar, waren er niet veel seizoenen bij waarbij ik PSV vermakelijk voetbal heb zien spelen.

    Maar goed, dat is mijn mening. Prima als jij een ander heb hoor en dat de PSV supporter er blij mee is. Ik ben blij dat ik Ajacied ben en Ajax een heel ander spelletje ambieert, want anders zou het snel over zijn. Ik blijf Ajacied uiteraard, maar als ik er niet meer blij van wordt, dan ga ik toch liever wat doen waar ik wel blij van wordt. Zijn genoeg dingen te bedenken.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:06
    Overigens....Je vat het op als een belediging, dat mag van mij allemaal hoor.

    Het is mijn mening, jammer dat jij nogal moeite heb om die te accepteren en allerlei dingen gaat verzinnen als je zit op de PSV speelt lelijk voetbal kar....dat je denkt dat ik het alleen over dit seizoen heb...dat ik doe alsof Ajax het uitgevonden heb en dat ik dingen moet erkennen.

    1. Ja ik heb een schurfthekel aan PSV en het soort voetbal dat PSV doorgaans speelt. Dat betekent echter niet dat ik geen nuchtere objectieve mening kan hebben. Wellicht geldt dat voor jouw wel.

    2. Ik heb het over de laatste pakweg 30 jaar en niet alleen over dit seizoen.

    3. Je lijkt over het hoofd te zien dat je zelf wellicht een vooroordeel hebt.

    4. Ik onderstreep toch dat het slechts mijn mening is....Mooi voetbal is een mening....Inderdaad, had ik al gezegd.

    5. Doe lekker je ding, houd verder je waffel tegen me want als je niet eens in staat bent om mijn mening te accepteren en respecteren, dan ben je een te kortzichtig, bekrompen en koppig menneke die toch niet wilt horen wat andere zeggen als het niet in ze straatje past.

    Beetje jammer dat ik zoveel van mijn dure tijd en energie heb verspild aan een figuur als jij.
    Vind ik leuk
    Entombed +1162
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:56
    Verbeterpunt van mijn post. Ik had het geen gejank moeten noemen. Dat heeft een hele negatieve connotatie.

    Ik weet dat ik bevooroordeeld ben hoor, dat is iedereen.

    Ik wil je bedanken voor je bijdrage, pardon, bijdrages.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:37
    Triest figuur? Die woorden heb ik niet in de mond genomen.

    en bij mijn conclusie over jouw als persoon staat als, geeft verder niet hoor.
    Vind ik leuk
    Entombed +1162
    woensdag 17 oktober 2018 om 15:50
    Hmmm mijn ogen zijn denk ik kapot. Mijn excuses, ik heb het gecorrigeerd.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 15:51]
    Vind ik leuk
    Just dekler +1752
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:39
    Calimeroooooooo
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:57
    Het is allemaal leuk dat zoek spelen en superieure poep talentjes alleen je hebt er geen ene zak aan. Ik win liever met de hakken over de sloot dan dat gekloot met mooi aanvallen voetbal. Flikker toch op. Het wordt eens tijd dat Ajax een keer die punten mee naar huis neemt!
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:01
    Totaal oneens. Wij zijn Ajax......
    Ajax staat voor mooi, verzorgd en dominant voetbal.
    Dat is ook waar ik voor betaal en waarom ik Ajax supporter ben geworden.

    Als je dan af en toe eens naast de pot pist en punten mis loopt, dan is dat maar zo, maar je verloochent je afkomst niet.

    Maar ik begrijp het wel, je bent denk ik van een andere generatie.
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:06
    Nou ik ben zeker van een andere generatie ( denk een stuk ouder als jij ) maar ga wel met de tijd mee, Hollandse schoolvoetbal kan niet meer.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:13
    Daar zijn de meningen over verdeeld en dat mag ook.
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:34
    Op zich kan ik resultaatvoetbal wel waarderen wanneer je tegen een tegenstander speelt die op alle fronten beter is. Maar voor de rest ben ik het wel volledig met jou eens. Ajax supporters hebben vaak een romantische inslag. Wij willen mooi voetbal zien en vermaakt worden. Niet 90 minuten vervelen en bij het fluitsignaal juichen omdat we toevallig met 1-0 gewonnen hebben. Wat een supporter zich vaak herinnert zijn bepaalde wedstrijden. Zo kan ik me wel een aantal wedstrijden herinneren onder Bosz, terwijl we dat jaar geen prijs pakten. Maar de laatste 2 kampioenschapsjaren onder F. de Boer kan ik me eigenlijk bijna geen wedstrijd meer herinneren. Dat was gewoon slecht. Dan keek ik de wedstrijden om te zien of we die 3 punten zouden pakken maar verder verveel je je dan de tering.
    Uiteraard wil ik elk jaar kampioen worden. Maar een jaar waarin er goed gevoetbald wordt en waarin ik vaak ben vermaakt geeft mij meer voldoening dan een kampioenschap met baggervoetbal. Wat dat betreft was vorig jaar op alle fronten een dramatisch jaar.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:15
    Dank u, volledig mee eens.

    Vind ik leuk
    Futjebal +2152
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:01
    Dus in de tijd van Frank de Boer ,als trainer, was jij niet blij met de kampioenschappen omdat het voetbal niet goed was? Toen baalde jij dat Ajax kampioen werd want je zag geen mooi voetbal. Flikker toch op man....daar geloof ik niks van. Prijzen winnen is het enige dat telt en een kampioenschap geeft zoveel vreugde dat je het spel vergeet. Maar ga jij maar lekker genieten van het Ajax spel, gaan wij genieten van de prijzen
    Vind ik leuk
    3Bier +9605
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:27
    Uiteraard is iedere Ajax supporter blij met een kampioenschap. Maar de één beleeft het voetbal nou eenmaal anders dan de ander. Een kampioenschap geeft veel voldoening maar de manier waarop misschien nog wel meer.
    Als ik puur naar mezelf kijk. De wedstrijden onder Frank de Boer in zijn laatste seizoenen leken soms wel 180 minuten te duren. En maar die bal rond schuiven, weer een tikkie breed. Ondertussen pakte ik mn telefoon erbij, even wat berichten kijken, internet afstruinen, je kent het wel. Uiteindelijk fluit de scheids en heb je met 2-0 thuis van Groningen gewonnen. Totaal onboeiende wedstrijd gezien, geen knappe aanval of leuke acties. De wedstrijd meteen vergeten. En zo ging het 9 van de 10 keer. Dan is het gewoon een kutseizoen hoor. En dan wordt je kampioen. Heb je 34 wedstrijden naar niks zitten kijken en de dag dat je kampioen wordt ga je naar de stad, zuip je je lam en is het feest. De dagen daarna nog wat napret en uiteraard je maten fokken die voor andere clubs zijn. En natuurlijk leuk voor de statistieken dat Ajax er weer een kampioenschap erbij mag schrijven. Vervolgens begint er weer een nieuw seizoen.
    Juist leuke wedstrijden en mooie momenten zijn dingen die je bij blijven en je herinnert. Dat je dagenlang kan toeleven naar een wedstrijd en daarna dagenlang er nog van kunt nagenieten. Beelden terug kijken, alle praatprogramma's bekijken etc.. Je wilt niet naar wedstrijden kijken die geen reet aan zijn en waar je geen enkel moment van kunt herinneren.
    Ik denk dat dit ook komt omdat je als Ajacied 95% van de wedstrijden ook een overwinning verwacht. In Europa ben ik minder kritisch. Ook omdat daar de tegenstand veel groter is ben ik al blij met de 3 punten.

    Die is mijn persoonlijke beleving. Er zullen gerust genoeg Ajax supporters zijn die er anders tegen aan kijken. Iedereen is anders.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:24
    Wij zitten volledig op één lijn
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:22
    Correct, de eerste wel, de 2e was ook nog wel ok hoor. Daarna was het voetbal bagger, als het voetbal bagger is verdien je het toch eigenlijk niet.

    Natuurlijk ben je blij met het kampioenschap.
    Echter ik ben liever 34 weken per seizoen tevreden dat ik leuk en goed voetbal zie waarmee ik vermaakt wordt.

    Dat vind ik belangrijker dan die éne week dat je dan een prijs pakt....

    Een kampioenschap geeft vreugde.....voor een moment, het is allemaal maar een moment opname toch.

    Doe mij maar 34 weken vreugde om het spel, dan 1 weekje vreugde om een prijsje.

    Natuurlijk is de klap op de vuurpijl om na 34 wedstrijden wel met die prijs te staan....maar als die 34 wedstrijden kut zijn geweest heb ik één dag (of misschien 4 dagen) een feestje om een prijs.

    Nee sorry, dat vind ik eigenlijk niet voldoende.
    Maar dat de PSV'ers anders denken is mij bekend hoor.

    Daarom zijn het in mijn optiek geen echte liefhebbers van het spel, maar louter supporter van een club.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 15:22]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:25
    Misschien ook door te trainen op effectiviteit. Jong Ajax had wel moeten winnen, maar als je je kansen niet afmaakt, kun je ook niet winnen. Een beetje zoals Duitsland tegen Nederland het afgelopen weekend.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1282
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:58
    Zo superieur en al vier jaar geen kampioen! En ook nu weer op een aanzienlijke achterstand. Voetbal is ook een mentale sport en blijkbaar is dat een kwaliteit waarin ajax een stuk minder is.

    En ja ajax was gisteren voetballend beter dan PSV, maar het missen van kansen en toch verliezen is niet alleen pech.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:32
    Het was in principe ajax 3, dank Knvb.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1334
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:56
    Duitsland niet dominerend?? Veegt Brazilie van de mat met 7-0. ????
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:00
    Je hebt het over EEN wedstrijd.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1334
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:19
    Het hele toernooi was Duitsland dominant, waar heb jij het over? Duitsland was het land waar NL zich aan moest spiegelen volgens de geleerden.
    Vind ik leuk
    Bhj +1598
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:57
    PSV'ers en haar supporters nemen daar genoegen mee.
    De meeste Ajacieden niet hoor, zo ik als Supporter zeker ook niet.

    Ik ben namelijk supporter. Ik betaal om vermaakt te worden en niet om me dood te ergeren. Als ik diverse wedstrijden van PSV kijk, Portugal, Italië, Chelsea of Man U op dit moment......Dan zou ik daar niet vrolijk van worden.

    Dan ga ik liever op me bek met proberen het veel betalende publiek wat te laten zien, dan dat ik op me eigen helft blijf hangen en reactie voetbal of op de counter speel.

    Natuurlijk baal je dan, dat je verloren heb. Maar je heb de mensen wel proberen te geven waar ze voor betalen.

    Het gaat er bij mij niet in dat PSV'ers die gvd de duurste seizoenskaarten van NL hebben dit al sinds de jaren 80 accepteren, maar goed dat ben ik. De gemiddelde PSV'er en ook diverse Ajacieden denken er anders over.

    Dat het soms gebeurd of moet, dat snap best en accepteer ik ook,
    het moet alleen niet je basis strategie zijn.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1282
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:03
    Nog 1 keer dan: Resultaat is het belangrijkste en als dat met mooi voetbal gaat is dat meegenomen. PSV is zeker dit seizoen in de meeste wedstrijden dominant, maar heeft wel een wapen achter de hand als de tegenstander perse de bal wil hebben. En dat is de omschakeling. Wij hanteren dus 2 strategieen waarin de aanvallende strategie wat minder verfijnd/goed is dan die van Ajax. Maar strategie 2 zorgt er wel voor dat we die aanvallende strategie van ajax met enige regelmaat afstraffen.
    Vind ik leuk
    base +2269
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:56
    Nog 1 keer dan:
    Dat interesseert ons niet wij willen goed voetbal dat jullie daar wel genoegen meenemen dat is jullie ding.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:30
    PSV supporters zijn niet anders dan Ajax supporters. We willen goed voetbal zien en successen. We weten dat de CL dit jaar goed voetbal voor ons oplevert maar geen succes. Totaal uitverkocht en had meermaals uitverkocht kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    reggie +1739
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:03
    In Nederland domineerd PSV in het buitenland hebben PSV en ajax geen kracht genoeg om te domineren en dan moet je het anders aanpakken.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:08
    Ajax - Sturm Graz
    66% balbezit (10x geschoten, 6 op doel)

    Sturm -Graz Ajax
    57% balbezit (15x geschoten, 8x op doel)


    Standard Luik - Ajax
    49% balbezit (10x geschtoen, 5x op doel)

    Ajax - Standard Luik
    66% balbezit (19x geschoten, 6x op doel)

    Ajax - DInamo Kiev
    54% balbezit (17x geschoten, 5x op doel)

    Dinamo Kiev - Ajax
    54% balbezit (27x geschoten, 5x op doel)

    Ajax - AEK
    67% balbezit (16x geschoten, 6x op doel)

    Bayern Munchen - Ajax
    40% balbezit (15x geschoten, 7x op doel)

    Dus in 8 wedstrijden zijn ze 2x de onderliggende partij geweest, waarvan 1x echt naar achteren gedrukt (Standard uit, qua kansenverhouding was Standard superieur).
    Verder is de andere tegen Bayern, absolute top, maar daar is de kansenverhouding redelijk gelijk. (allebei 15x geschoten, ajax zelfs 3 meer op doel).
    Conclusie: domineren kan prima met dit Ajax in Europa, wat ze dus al vaker gedaan hebben.

    Dan zal nu het argument wel komen dat het 'maar' graz, luik, kiev, aek is. Maar er zitten 32 teams in de CL, de hoogste competitie in Europa. Gelukkig is dat niet allemaal het kaliber Man City. Maar wel Europa. Dus in Europa heeft in ieder geval Ajax het al bewezen te kunnen domineren. Of in ieder geval de intentie te hebben om het te doen.

    PSV kan dit ook prima. Niet tegen een Barca of Real natuurlijk. Maar Europa houdt niet op bij alleen Barca of Real.

    Conclusie 2, er mag wel wat meer gewerkt worden aan tussen de palen schieten! mijn hemel....

    Conclusie 3, ik ga weer aan het werk.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1752
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:50
    Dit zijn nou niet echt goeie Europese tegenstanders.

    Bayern is een goeie daar was het ook klaar met balbezit....

    Luik en sturm en Kiev zitten ook niet bij de beste 32 clubs van europa en aek hoort er ook niet bij.

    De Ajax filosofie is niet meer van deze tijd. Die jochies worden door mannen kapot gespeeld.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:53
    Klopt, spelen daar niet meer omdat ajax ze Europees heeft uitgeschakeld.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1752
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:52
    En jij dacht dat dat de laatste 32 waren?
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:56
    Zeker niet. Maar blijft wel Europees en ze zijn met, voornamelijk, dominant voetbal verslagen. De twee criteria, wat dus wel gewoon kan. Aek is wel laatste 32 en ook dat was met dominant voetbal.

    Het is gewoon onzin dat Nederlandse clubs in Europa het anders moeten doen. Tegen Europese top ja. Maar in Europa nee niet altijd. 2017 heeft ajax de finale el gehaald met dit voetbal.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1752
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:01
    Daar kwamen jullie één Europese topploeg tegen en dat was er al een in verval. Toen was Ajax kansloos.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:03
    Je bevestigd wat ik zeg. Tegen topploegen moet je je aanpassen. Verder kun je prima met dominant voetbal winnen....
    Vind ik leuk
    Just dekler +1752
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:40
    Niet echt ik hoor de hele tijd domineren in Europa, maar niet tegen goede ploegen.....
    Dan domineer je ook niet in Europa.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:53
    Tuurlijk niet tegen de absolute top. Dat geef ik ook aan. Het gaat mij om t punt dat we als Nederlandse teams anders moeten spelen in t buitenland, daar geef ik voorbeelden aan dat 't kan en ook nog eens over een langere periode. Dus als je 2 van de 8 wedstrijden niet domineerde, domineer je geen enkele wedstrijd meer?

    Ik vraag me trouwens af waar je ziet dat ik t alleen maar heb over Europees domineren.
    Vind ik leuk
    Just dekler +1752
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:10
    Manchester was toen al geen absolute topclub meer.

    Conclusie: ook in Europa kan dit Ajax domineren

    Staat in jouw eerste post.

    Dat klopt dus niet want dat kan dus alleen tegen de zwakkere ploegen.
    Vind ik leuk
    Bergwag +922
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:13
    Kan ja. Niet doet. En zoals ik al eerder aan heb gegeven zwakkere ploegen is ook Europa? Waarom aanpassen tegen deze zwakkere ploegen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:28
    Op het moment dat het voetbal niet goed is haakt een deel vd supporters af. Dan ben je niet perse een successupporter maar maak je, met je kids, een afweging en een keuze hoe van je vrije tijd te genieten.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:05
    Behalve in europa......
    Vind ik leuk
    Wilex +1259
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:09
    Ja laten we onze identiteit overboord gooien en voorgoed de Oostblok stijl gaan spelen.
    Al die landen daar winnen ook zoveel.
    Vind ik leuk
    mars77 +22
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:06
    Ja en de laatste jaren spelen we slecht en op de counter en winnen we nog niks... Wat is je punt??
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:44
    Winnen is winnen, als het met mooi voetbal kan alleen maar beter.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1861
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:47
    Toppers competitie Ajax en PSV 2018 - 2019. 2-0 voor PSV.
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1334
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:12
    In mei zijn de prijzen pas verdeeld.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1282
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:25
    Of al in april. 15 april 2018 om precies te zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 08:52
    Gewoon een goede mix creëeren bij Oranje.Soms opbouwend zoals Ajax dan weer een vlijmscherpe counter zoals PSV dat doet.
    Vind ik leuk
    Deck010 +7760
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:12
    En dan soms ook een vleugje Feyenoord; op je bek gaan tegen een kleine tegenstander.......
    Vind ik leuk
    HanV +4367
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:00
    Wat veel berichten over 2 middenmoters in de KeukenKampioenDivisie.
    Hoe gaat het bij Den Bosch en Go Ahead, op papier een onverwacht mooie start voor beiden en de een met de zoon van, iemand die voetballer wou worden en toen dat niet lukte maar eventjes miljonair is geworden om een voetbalclub te kopen. Iets waar je, op Schouten na, juist geld mee kwijt raakt.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1649
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:15
    Khaki Jordania is niet" de zoon van " maar Merab Jordania is " de vader van "
    De bedrijven van Khaki Jordania hebben een miljarden omzet en hij wilde geen voetballer worden, dat was zijn broer, die probeerde het bij Achilles.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1861
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:20
    Het is jong PSV en jong Ajax dus die krijgen ook de nodige aandacht. Dat heb je als je in Nederland een top 2 heb dan krijgt ook het tweede plan een topic op VP.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:21
    Aanvallend voetbal? Dan traint Dennis Haar de verkeerde ploeg
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +89517
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:23
    Wie beter is en was doet er nooit aan toe. Johan vertelde zelf altijd dat je meer moest scoren dan de tegenstander. Zo makkelijk is dat.

    Vroeger waren Italianen heer en meester in het doodmaken van een wedstrijd. Verdient wellicht geen schoonheidsprijs maar het is allemaal voor de knikkers.

    Gelukkig liet Koeman van de week zien hoe je effectief kan voetballen zonder dat je zelf de betere bent. Ik hou daar wel gewoon van. En heerlijke snelle counter is ontzettend geil.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 09:25]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:52
    Verdedigen en nog eens een bus parkeren net als het eerste elftal en hopen op de counter
    Vind ik leuk
    stratumseind +171290
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:02
    lastig te accepteren als je iedere keer verliest
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:58
    Ja winnen met heel slecht voetbal
    Vind ik leuk
    stratumseind +171290
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:33
    Ja alleen was genoeg geweest ik weet ook wel dat het iedere keer weer pijn doet bij je
    Vind ik leuk
    ABAB +146
    dinsdag 16 oktober 2018 om 09:56
    Ach je mist bijna alle spelers
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:21
    De delicate balans tussen idealisme en realisme. Het is tevens een cultuurverschil tussen de clubs uit Amsterdam en Eindhoven.

    Zodra die teams beide werelden kunnen combineren, zijn ze allebei tot hele mooie dingen in staat in het Europese voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:15
    het verschil tussen AJAX technisch voetbal! en psv anti counter voetbal ! dat technisch AJAX voetbal altijd wint de toekomst !!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:38
    Voor deze en die andere post van je:
    - probeer eens enigszins coherente zinnen te construeren, zodat ik ook begrijp wat je wilt zeggen.
    - ga niet meteen paniekerig lopen reageren als iemand een genuanceerde mening uit
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:29
    nee is LEEFTIJD verschil Ajax jeugd ploegen zijn gemiddeld 2 jaar jonger dan tegenstanders!!! dat begint al bij de e spelers ajax 8 jaar en tegenstanders 10 jaar en ga zo maar door !!
    Vind ik leuk
    stratumseind +171290
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:27
    het kwartje valt nog steeds niet overal zo blijkt maar weer....

    Het moet weer mooi en blind op de aanval ipv resultaat te boeken in de slotfase
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 10:51
    Beste online banen ..... Een bedrijf dat thuis online thuiswerk aanbiedt, kan tot $ 9576 per week verdienen kort na enkele uren werk. Doe met ons mee en bezoek onze website voor meer informatie ... Dus begon ik



    ❥❥❥❥❥❥❥❥ 𝐰­𝐰­𝐰.E­a­r­n­9­1.𝐜­𝐨­𝐦
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 11:02
    Ik kom voor voetbal naar het stadion. Niet voor mensen die acteren dat ze aan het voetballen zijn.
    Dat is het grote verschil tussen Ajax en 040.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:49
    Wel on nederlands; doelpuntje maken en daarna de boel op slot
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:09
    BIJ AJAX leren ze voetballen bij psv anti counter voetballen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:11
    Ik als feyenoorder mot wel toegeven : daarmee wordt je wel kampioen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 13:11]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:24
    dat komt door meer omstandig heden! kan je door de scheidsrechters veel doen als je veel verdedigt (vast houden - duwen- blokkeren- bal weg trappen en ga zo maar door) en dan sta je als aanvallende ploeg al met 2-0 achter!
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:07
    jong psv kopie van het eerste COUNTER VOETBAL!!!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws