De Mos: Hij heeft het al gemaakt. Hij staat op de radar van de wereldtop

    De Mos: "Hij heeft het al gemaakt. Hij staat op de radar van de wereldtop"

    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:16

    Frenkie de Jong is niet te vervangen bij het Nederlands elftal, stelt Aad de Mos. De Mos ziet voor iedere speler die op het middenveld loopt een vervanger op de bank zitten, alleen voor de 21-jarige Ajacied niet.

    De Mos zou het Oranje-middenveld zoals het nu staat intact houden."Je hebt iemand die vreselijk goed kan opbouwen. Dat is De Jong. Je hebt met De Roon iemand die ballen af kan pakken en je hebt iemand tussen de middellijn en de zestienmeter, Wijnaldum. Je hebt nu van alles wat", zegt De Mos tegen ALLSportsradio.

    "Wijnaldum kan eventueel vervangen worden door Donny van de Beek. Strootman kan op de positie van De Roon spelen. Alleen De Jong is niet te vervangen. Of hij het gaat maken? Hij heeft het al gemaakt. Hij staat op de radar van de wereldtop. Daar kun je niet meer omheen."

    Oranje won zaterdag overtuigend met 3-0 van Duitsland. Een echte uitblinker kan De Mos niet aanwijzen. "Het was meer het collectief. Je kon in die wedstrijd geen zwakke schakels vinden. Iedereen heeft zijn taken geweldig uitgevoerd. Het team was dé uitblinker in die wedstrijd."

    Dan komt De Mos alsnog met een naam. "Als ik een uitblinker moet noemen is dat Cillessen. Toen Nederland werd weggespeeld in de eerste twintig minuten pakte hij een vreselijk goede bal van Thomas Müller. Dat zijn wel belangrijke momenten in een wedstrijd, want tegen die Duitsers mag je niet achter komen."

    Plaats een reactie

    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:17
    Jajaja Frenkie topic mag geweldenaar .
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:18
    Frenkie is de énige échte opvolger van Cruijff.
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6792
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:26
    Er is wel een overeenkomst ja. Cruijff heeft een aantal kampioenschappen behaald en Frenkie geen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 19:27]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:05
    Frenkie heeft als basisspeler nu ongeveer 25 competitiewedstrijden voor Ajax gespeeld. Hoevaak had hij ze daarin precies 'kampioen moeten maken' dan. Ik ben echt héél benieuwd naar je antwoord.
    Vind ik leuk
    WZ020WZDB +1594
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:17
    Haha ja mooi. Zijn achternaam zegt veel… is een parodie op die idioot uit Eendhoven… en die heeft ook geen verstand van voetbal.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    EDIT VP: reactie verwijderd
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:48]
    Vind ik leuk
    Heer Bommel +6792
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:31
    De Mos: "Hij heeft het al gemaakt. Hij staat op de radar van de wereldtop"

    Edgar_Manucharyan +3988 dinsdag 16 oktober 2018 om 19:18Frenkie is de énige échte opvolger van Cruijff.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:30
    Ga je mond spoelen, lees je reactie terug en verwijder hem.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:30
    Ik weet wat ik zeg en blijf hier achter staan.
    Vind ik leuk
    Wouta80 +941
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:34
    Gevaarlijke uitspraak, maar heeft er wel wat van weg. Cruijff was echter rond 17 al enorm goed...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:35
    Klopt wel ja. Frenkie is bijna 6 jaar ouder. Maar de manier waarop hij voetbalt, waarop hij ruimtes bespeeld, het loopje, het wijzen. Jeetje mina, lijkt erg op Cruijff.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:35
    We noteren het.
    Oktober 2018.. na 10 goede wedstrijden van Frenkie.. jij zag het al.
    Woehahahahahaha.
    Vind ik leuk
    Bullet +3176
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:05
    Scouts zien het soms al in 1 wedstrijd. Romario, Ronaldo, Zlatan, het werd zeker weten binnen 10 wedstrijden gezien!
    Vind ik leuk
    Just dekler +1754
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:33
    Scouts denken het goed te zien maar iedere miskoop is ook ooit gescout.....
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:39
    Ik denk dat je in dezen best onderscheid mag maken tussen 'dit wordt een internationale topper' en 'dit wordt na Cruyff de beste speler die wij ooit hebben gehad in Nederland'.
    Dat eerste kan Vincent Bijlo ook voorspellen, dat laatste stelt Edgar en om dat nu al te zeggen is gewoon belachelijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:38
    nou volgens mij maakte Cruijff wel eens ooit een goal , en Frenkie bijna nooit
    verder 2 totaal verschillende spelers op verschillende positie's
    als je totaal geen idee hebt waar je over praat , en als je Cruijff nog nooit hebt zien spelen , hou dan gewoon je mond dicht
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:43
    Ze hebben beiden een extreem goed gevoel voor ruimtes te bespelen, hebben beiden de korte versnelling, De Jong laat het elftal beter spelen wat ook Cruijff deed. De Jong zet vol druk en is geniaal in de voortzetting en in de combinatie. Even als Cruijff. Natuurlijk, De Jong moet dit natuurlijk wel blijven doen. Lange weg te gaan, maar Frenkie is een uitzonderlijk speciale speler. Juist ook doordat hij het voetbal er simpel uit laat zien, evenals Cruijff dit deed. Ik heb Cruijff zat keer zien voetballen.
    Vind ik leuk
    James655 +902
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:16
    Prima Edgar. Goed van je af gebeten. Ze proberen je op te naaien maar hebben zelf Cruijff wellicht nog nooit gezien. Immers: niemand zegt dat Frenkie zo goed is als Johan. Er wordt gesteld dat'ie aan Cruijff doet denken door zijn gedrag. Dat is wat anders, maar het gemiddelde volk, dat in de hedendaagse turbo taal praat met taalfouten die hun weerga niet kennen, kan dat niet lezen. Ik heb Cruijff vanaf zijn debuut in Ajax zien spelen, bijna iedere week, en denk het te begrijpen. Zonder betweter te willen zijn.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:29
    Ach, ik doe mijn best James. Idd, de jeugd van tegenwoordig weet vaak nog niet hoe je ik word schrijf. Velen denken nog met dt. Cruijff was een extreem bijzondere voetballer. Cruijff stond al op zijn 16e spelers te coachen en te wijzen hoe ze moesten staan. Prachtig, daar aan terug te denken. Cruijff, tranen in mijn ogen van vreugde. Wát een nooit te vergeten speler. Onvoorstelbaar hie goed hij was en altijd zo gewoon gebleven. Veel te vroeg gestorven, maar Zijn Geest zal altijd rondwaren.
    Vind ik leuk
    James655 +902
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:44
    Ik mis 'em. En vraag de grootste voetballers en trainers van dit moment en ze zeggen hetzelfde.
    Maar ok: iedereen mag zijn mening hebben. Dat accepteren we en proberen we te respecteren. Onze hoop is nu gevestigd op Frenkie. Hij is speciaal.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:49
    Gewoon even terug naar het begin.
    Edgar M: 'Frenkie is de enige échte opvolger van Cruyff'.
    James: 'niemand zegt dat Frenkie zo goed is als Cruyff'.
    Echt niet, James?

    Laat hem nog eens naar Barça gaan en die ploeg als leider bij de hand nemen, prijzen pakken en Oranje tot finales leiden voordat je zulke dingen zegt.
    Denk dat de kritiek op deze zeer voorbarige uitspraak erg terecht is.

    Een mooie internationale carrière lonkt, maar de reis is net begonnen.

    Ik heb Cruyff trouwens nog zien voetballen.
    Sterker, heb in 1984 nog een mooi feestje mogen vieren dankzij de Grootste OOIT.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 07:52]
    Vind ik leuk
    James655 +902
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:19
    Ik denk je te begrijpen Blindsy, maar iemands opvolger zijn ( als hij dat al zou zijn of worden) betekent niet, dat hij even goed zou zijn. Voorbeeld: als Ajax ooit een echte opvolger van de spits Cruijff heeft gehad, was dat naar mijn mening Van Basten. Maar hij was geen Cruijff. Hij was alleen de spits. Dank je voor je reactie.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:21]
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:20
    Daar ben ik t volledig mee eens. Van Van Basten en in mindere mate Bergkamp kun je dat zeggen.
    Vooralsnog is De Jong 'slechts' een speler die wel eens 'n mooie internationale carrière tegemoet kan zien. En nog absoluut niet als een natuurlijke opvolger van El Salvador gezien kan en mag worden. Dat maakt trouwens zijn talent er niet minder om. Langzaam begin ik weer n aardig Oranje te ontwaren.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:18
    Gelukkig speel Frenkie bij ons mooie AJAX !!
    Vind ik leuk
    Polly11 +3903
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:19
    Aadje was gisteren in de Efteling, zag hem staan bij die potjes van dien kannibaal. Vrees dat hij daarna nog in het sprookjesbos is geweest als ik dit zo lees.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:23
    Volwassen reactie ja weer! Gal spuwen en jaloezie verspreiden kunnen veel mensen tegenwoordig. Een beetje respect opbrengen zit er bij velen niet meer in. Kun je mij ook vertellen waar die reactie op basseert en waarom dit een toevoeging is?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:24
    Had dan gister het gesprek met hem gezocht! Nee dat durven mensen niet meer. Maar belachelijk maken op een website, ja dat kunnen we, omdat het veel makelijk is en daarbij ben je ook geen kloten nodig
    Vind ik leuk
    Polly11 +3903
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:44
    En jij weet uit mijn reactie hoe ik over Aad de Mos denk? 1. Één van de redenen waarom Aad in Brabant woont is dat hij lekker met rust wordt gelaten en met zijn familie een lekker dagje uit kan doen, zonder dat er van die interessante opdringerige mobielfanaten je hele dag verpesten. 2. Ik zat al in een pannetje, zelfs voor Aad kom ik er niet uit.

    Aad droomt soms een beetje, dus vandaar de verwijzing naar het sprookjesbos. Dus voordat je een reactie stuurt, gewoon ff goed nadenken en niet zo snel op de kast
    Vind ik leuk
    Degier +466
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:20
    Kan iemand Aad uit de ballenbak ophalen svp?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:25
    Even ter duidelijkheid ik ben op en top ajacied, maar ik word echt verschrikkelijk moe van die 30 berichten elke dag over onze Frenkie.. Word het niet eens tijd voor wat anders @redactie!
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:26
    Ik vind de topic van Frenkie prima,wanneer de redactie een andere topic plaatst dan krijgen ze daar maar 4 reacties op.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18068
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:26
    Oranje won overtuigend, heb ik een andere wedstrijd gezien?
    De 3-0 was natuurlijk super, maar we hebben Duitsland nou ook weer niet tureluurs gespeeld.

    Desalniettemin geeft het wel goede hoop voor de toekomst..
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:37
    Overtuigend was het niet, maar het enthousiasme komt vooral doordat Nederland van héél ver moet komen. Daarom worden de dingen die goedgingen 100uit verteld. Maar we zijn sowieso op de goede weg, idd hoop voor de toekomst.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18068
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:42
    Het enthousiasme vind ik ook prima hoor, ik doe er net zo hard aan mee, maar de realiteit moet iedereen ook onder ogen blijven zien.
    Na de 3-0 op Duitsland zijn we nog nergens, eerst maar zien te plaatsen voor 2020.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:45
    Helemaal eens hoor. Tegen Duitsland hadden we net zo goed achter kunnen staan bij de rust. Idd, plaatsen voor 2020 zal nog een zeer zware dobber worden.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18068
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:50
    Maar de hoop is er, en hoop doet leven toch?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:53
    Dit idd. Zonder hoop vaart niemand wel.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18068
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:10
    Dus lekker hopen met z'n allen, dan zijn we misschien in 2020 weer van de partij! :-D
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:14
    LOL. + schietgebedje naar boven.
    Vind ik leuk
    AllAdIn +18068
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:15
    Hahahaa, een paar schietgebedjes dan..
    Vind ik leuk
    Rectificatie +1126
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:30
    Hij stelt alleen maar dat nederland geen andere spelers zoals frenkie heeft op het moment. Calm your tits people.



    Frenkie is onze nieuwe verlosser topics komen na de wedstrijd.
    Vind ik leuk
    Blindsy +12563
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:32
    Uh...Aadje... Pröpper?
    Vind ik leuk
    MOKUM*** +1347
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:35
    Zoals ik net al schreef, wanneer Aadje een speler een veer in zijn reet geeft, is zijn carrière voorbij.
    Vind ik leuk
    Midden-Noord +90476
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:39
    Aad noemt er zoveel op, over een paar jaar een zooi Nederlanders voor de Ballon d'Or zoals Aad dat stelt.
    Vind ik leuk
    RR12 +507
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:03
    De Mos, de Gek.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5706
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:09
    Jullie weten het he, de Mos spreekt in superlatieven.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2689
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:16
    Had Koeman dit nou maar gelezen!!!!

    Hoe kun je in gutsnaam Blind daar neer zetten en niet Frenkie?
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5706
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:46
    Blind heeft weer goed gespeeld.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2689
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:21
    Kom op man.
    Blind creert niks, geen rust, geen snelheid, geen geniale passes.
    Het enige wat die creert is 5 man in de verdediging.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5706
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:31
    Zeker alleen de samenvatting gezien.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2689
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:34
    Dat niet. Ik zal de special van Blind's momenten op youtube eens bekijken.
    Vind ik leuk
    JanTa48 +5706
    woensdag 17 oktober 2018 om 14:20
    Wat is dat voor slap geleuter.
    Vind ik leuk
    HupHolland +2689
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:26
    Jij begon daarmee door te stellen dat ik alleen de samenvatting heb gezien, en die filmpjes bestaan inderdaad niet.
    Vind ik leuk
    Staaijman74 +1096
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:39
    Ajax speelde ook 2 prima potjes zonder frenkie. Donny is ook n groot talent. Alleen strootman is een dissonant. Jammer dat die nou weer speelt. Hoe vaak mag je falen zeg....
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:44
    Aadje is de grootste narcist die nog steeds vrij rondloopt en de hele dag selfies maakt. Dat ze die Haagse blufkoning nog steeds een podium geven. Tegenwoordig is hij beroeps Vloggert. 😎
    Vind ik leuk
    pieter14 +80
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:14
    mijn Frenkie zal ons nog meer versteld doen staan de komende jaren,hij heeft alles van het lichamelijke tot zijn hersens om een wereldster te worden.
    Zo word er maar een geboren om de honderd jaar.
    Vind ik leuk
    kees ee +607
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:38
    . . heeft frenkie je rekenmachine GEMAAKT aad ??
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:18
    Sinds de Cruijff-revolutie bij Ajax is iedereen die iets over voetbal mag zeggen permanent bezig een Ajac-talent over het paard te tillen. En allemaal zijn ze eraan onderdoor gegaan.

    Na Christian Eriksen (nog een overblijfsel van die ontzettend waardeloze tijd van voor de revolutie dus) is er geen enkel Ajax-talent meer doorgebroken: Fischer, Kishna, Bazoer, Riederwald, Klaassen, Dolberg, etc. Allemaal te goed voor Barcelona genoemd. Want dat is nu eenmaal de betaalde afspraak.

    Dat je die Ajacieden ermee van de wal in de sloot helpt, is kennelijk van minder belang.
    Vind ik leuk
    DBCooper +235
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:13
    Wijnaldum vervangen voor Donny van de Beek, Say Whuutt?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws