Rosario helemaal niet blij met Oranje-debuut: Daar baal ik wel van

Rosario helemaal niet blij met Oranje-debuut: "Daar baal ik wel van"

Gepubliceerd: dinsdag 16 oktober 2018 om 23:44di 16-10-2018 om 23:44

Pablo Rosario is helemaal niet tevreden met zijn debuut voor het Nederlands elftal. Na 45 minuten spelen mocht de PSV'er zich klaarmaken, maar blij is hij absoluut niet.

"Qua debuut wel, maar als je naar m'n spel kijkt was het niet goed. Daar baal ik wel van", zegt Rosario tegen FOX Sports. "Wat ik aan de bal heb gebracht was veel te weinig. Hoe het komt? Dat zou ik niet weten. Iemand vroeg me in een ander interview (NOS, red.) of ik zenuwachtig was. Dat was ik niet. Het liep niet. Jammer. Daarna moet je de knop omzetten. Dat heb ik ook gedaan, maar uiteindelijk was het niet goed vandaag."

"Natuurlijk ben ik blij dat ik m'n haasje heb en international ben, maar als je naar de wedstrijd kijkt kan ik niet tevreden zijn", vervolgt Rosario. Het niveauverschil is het probleem niet, zegt de middenvelder. "We spelen met PSV ook in de Champions League. Dat is ook het allerhoogste niveau, dus daar lag het niet aan."

"Vandaag was het gewoon niet goed genoeg. Nu ga ik weer naar PSV toe. Daar moet ik laten zien dat ik goed genoeg ben om hier bij te zijn."

Plaats een reactie

Foden +4538
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:46
Klopt, had meer van hem verwacht
Vind ik leuk
Pietje2015 +17164
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:48
Ach pas zijn 1e interland.
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:58
Ook zijn laatste??
Vind ik leuk
tannat +16556
woensdag 17 oktober 2018 om 06:59
Mooi. Een voetballer moet zelfkritiek. Dat zie je niet bij elke club. Die hebben de potentie om beter te worden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 06:59]
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 07:51
Wat heeft dat met een club te maken? Dat is zijn persoonlijkheid👏🏼.
Vind ik leuk
dhrwobo +43667
woensdag 17 oktober 2018 om 09:07
Waarschijnlijk een reactie omdat mensen graag spelers van andere clubs dan 'hun cluppie' willen afzeiken.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
Ja, het zijn steken onderwater. Het is maar waar je het meest prettig bij voelt.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:28]
Vind ik leuk
Hyena +30511
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:52
Maar Pierre vond hem wel goed, de topanalist. Gelukkig heeft hij er zelf een stuk meer kijk op.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 07:08
Hij kwam beter in zijn spel. Goed was het niet maar zo ongelooflijk slecht ook weer niet. Mooi om te zien dat die jongen erg ontevreden is, dat is een mentaliteit die we graag zien toch? Dan maak je sneller stappen als dat je hier tevreden mee bent. Potentie heeft hij. Ik als ajax man ben best een beetje fan van de psvers die nu doorkomen, alleen moeten ze doorontwikkelen! Hoop dat dat gebeurd voor het nl voetbal.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 12:45
Was geen één psv-er die goed gespeeld heeft / beetje opviel.
Vind ik leuk
Aspers +577
woensdag 17 oktober 2018 om 07:35
Het gaat voor sommige spelers gewoon te snel. 3x leuk in Eredivisie en je staat in Oranje.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:49
Strootman is altijd het probleem voor middenvelders. Hij is te traag en houterig om snel te bewegen en vrij te lopen om ingespeeld te worden, waardoor je terug moet spelen. Frenkie de jong en Rosario kan NOG niet maar Rosario moet blijven ontwikkelen en als ze allebei 24 zijn wil ik het zien.

Ps. Ik bedoel het duo Rosario en de jong, de jong en de Roon of een andere volwassen breker kan gewoon.
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:51]
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:48
ZIjn reactie vind ik wel ontroerend eigenlijk.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:48
Volwassen reactie, maar zo slecht was het niet wat ik van hem gezien heb.
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:50
Jawel, was best slecht.
Vind ik leuk
Wim Horst +806
woensdag 17 oktober 2018 om 01:06
je hebt een PSV bril op hij was waardeloos en als het een ajaxied was geweest had jij dat ook gezegt
Vind ik leuk
Entombed +1433
woensdag 17 oktober 2018 om 06:17
Ik vond het gisteren ook niet best. Maar ik vond de Nederlanders sowieso heel traag gisteren. Er werd zo vaak voor het balletje breed gekozen.

Nu ben ik absoluut geen fan van Blind maar ik vond het over het algemeen goed verdedigen. Maar godverdomme zeg hij mag best wat vaker naar voren spelen of ipv breed en terug. Dat vond ik ook van de Ligt en de Vrij.

Ik vond ook dat Nederland zichzelf regelmatig in de voet schoot door bewegende mensen niet in de loop maar in de voet aan te spelen over een meter. Mooiste voorbeeld daarvan was een combinatie tussen de Ligt en Dumfries. Waar Dumfries een sprint inzet om een Belg voorbij te lopen en de Ligt een vrije lijn heeft om de bal in de loop te passen om de Belg heen, maar er voor kiest om Dumfries in de voeten te spelen een meter naast hem en Dumfries bijna omkegelt door die actie.

Pas tegen het einde van de pot werd er weer voorwaarts gespeeld. Toen zag je ook weer hoeveel werk Depay verzet. Die vent is overal! Schitterend om te zien, maar je mist echt een Frenkie de Jong die altijd vooruit wil spelen en het spel versnellen.

Want de rest van de verdedigers en controleurs durven het simpelweg niet.
Vind ik leuk
Bud Spencer +2847
woensdag 17 oktober 2018 om 06:23
Dat was van de Beek, niet de Ligt. Of het moet nog een keer gebeurd zijn... was regelmatig andere dingen aan het doen omdat het voetbal niet echt hartverwarmend was
Vind ik leuk
Entombed +1433
woensdag 17 oktober 2018 om 06:25
Nee weet zeker dat het de Ligt was, maar idd het is nog een keer gebeurd. Ik kon me alleen niet herinneren wie. Maar vd Beek dus... Cool
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 07:46
Leer jij eerst eens ajacied spellen
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:49
Volgende keer beter! Want die kans krijg je wel van Koeman!!!
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:57
Van mij niet.
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
woensdag 17 oktober 2018 om 06:29
Gelukkig heb jij niks te zeggen. Net als thuis waarschijnlijk.
Vind ik leuk
Zultkop +6596
woensdag 17 oktober 2018 om 06:43
Auw!
Vind ik leuk
Vamos7 +10957
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:50
Mooi zelfkritiek dit wil ik zien...
Vind ik leuk
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:50
Respect, hij is extreem eerlijk. Ik hou hier van. Geen goed weer praatje, maar gewoon zeggen waar het op staat.
Vind ik leuk
Gerro +8865
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
Volgende keer beter al denk ik dat Koeman voor de wedstrijden om het echie kiest voor de opstelling van die tegen Duitsland dus dat kan nog wel even gaan duren.
Vind ik leuk
R2 +5317
woensdag 17 oktober 2018 om 09:46
Rosario zou starten tegen Duitsland. De enige reden dat hij niet speelde was de "onverwachte" schorsing.
Vind ik leuk
Gerro +8865
woensdag 17 oktober 2018 om 13:47
Waarom start hij gisteren dan niet?
Vind ik leuk
R2 +5317
woensdag 17 oktober 2018 om 17:45
Blijkbaar had Koeman andere plannen
Vind ik leuk
Hugo59 +2138
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
Gewoon een boterham met pindakaas eten en niet hogerop dan psv willen, dat is jouw niveau rosariootje.
Vind ik leuk
SanKev +1063
dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
Paar foutjes gemaakt, kan gebeuren. Hij ziet het zelf in en dat is goed, kan hij zich nu verder gaan ontwikkelen.
Vind ik leuk
MaximaalAFCA +15306
woensdag 17 oktober 2018 om 00:08
Ach jonge jij komt er wel, je kan niet verwachten dat je gelijk de sterren van de hemel speelt. Het team en spel is nieuw voor je en je speelde tegen een sterke tegenstander.
Jammer dat hij bij Ajax in de jeugd geblesseerd raakte, maar heel knap van hem hoe hij erbovenop is gekomen en dat hij uiteindelijk via Almere City een mooie transfer naar PSV heeft afgedwongen.
Deze jongen heeft de juiste instelling en mentaliteit, zo hoort het.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:11
Ach, zaterdag weer Emmen om aan je zelfvertrouwen te werken.
Vind ik leuk
De Liefhebber +11673
woensdag 17 oktober 2018 om 07:52
Da's nog lastig zat, vraag maar aan Utrecht...
Vind ik leuk
krul +258
woensdag 17 oktober 2018 om 00:18
Kijk dit soort jongens verdienen de podium !
Vind ik leuk
Tollolsuda +122
woensdag 17 oktober 2018 om 00:24
We zijn terug 20 jonge spelers die 3-0 van duitsland winnen en 1-1 spelen uit bij de nr 1 van de wereldranking België 😁😁🤐
Vind ik leuk
Tollolsuda +122
woensdag 17 oktober 2018 om 00:27
Daley Blind een van de uitblinkers
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
woensdag 17 oktober 2018 om 06:35
Inderdaad. Speelde een goede wedstrijd. Laat zien meer waarde toe te voegen als CVM dan als LB. Helaas voor Blind staat Frenkie de Jong daar volgende keer weer...
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 00:51
Geen rede tot paniek,paniek,paniek,paniek
Vind ik leuk
Het Brein +4766
woensdag 17 oktober 2018 om 01:03
Hij en Frenkie. Frenkie & Pablo!
Vind ik leuk
Wim Horst +806
woensdag 17 oktober 2018 om 01:09
pablo? Welke pablo heb jij gezien die goed was
Vind ik leuk
R2 +5317
woensdag 17 oktober 2018 om 19:13
Zo dramatisch slecht was hij ook niet. Heeft zich bij PSV heel snel ontwikkeld. Was de beste man bij PSV tegen Barcelona en ook tegen Inter prima. Wat laat jou denken dat hij het niet in zich heeft om een vaste plek in het Nederlands elftal te krijgen?
Vind ik leuk
Wim Horst +806
woensdag 17 oktober 2018 om 21:26
45 minuten in de 2de helft🤣
Vind ik leuk
Wim Horst +806
woensdag 17 oktober 2018 om 01:12
hoor ze in Eindhoven nog roepen beter als Frenkie wel vandaag niet, morgen niet en nooit niet leuk voor de eredivisie maar komt toch nog niet mee op dit niveau deed verdedigend niets stond wel de hel tijd vrij maar so dat hij nie of nauwelijks aangespeeld kon worden, eerst nog maar even in jong oranje oefenen en en dan hopelijk zonder liesblessure
Vind ik leuk
volharding +1287
woensdag 17 oktober 2018 om 02:19
Praat toch niet zo dom man..eerste halve wedstrijd gespeeld en jij hebt je oordeel al klaar. Kan me nog het debuut van de Ligt herinneren, dat was ook niet om aan te gluren,.
Net zo goed als wedstrijden van Frenkie, denk aan de wedstrijd tegen PSV..maar dat ben jij waarschijnlijk al vergeten.
Dus wacht eerst maar eens af , Frenkie moet ook nog blijken of het een topper wordt..Gewoon afwachten dat geldt voor elke jonge speler!!
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 03:00]
Vind ik leuk
Wim Horst +806
woensdag 17 oktober 2018 om 21:32
kerel, Frenkie heeft vanaf de eerste wedstrijd een stempel op oranje gedrukt, maar over Frenkie ziet iedereen (alle TOP clubs van Europa )het verkeerd natuurlijk, rosario is te zwak en kan je niet vergelijken met Frenkie
Vind ik leuk
Werner1913 +10625
woensdag 17 oktober 2018 om 06:32
Als jij nou nog even fatsoenlijk leert typen mag je ook met de grote jongens meepraten.
Vind ik leuk
Nummertien +4789
woensdag 17 oktober 2018 om 03:47
Die komt er wel heeft in een goede opleiding gezeten😉
Vind ik leuk
Friend +323
woensdag 17 oktober 2018 om 06:38
Toch wel door de mand gevallen deze Rosario (kwam in alles te kort ) , Nederlands Elftal is geen PSV , dat weet hij nu !
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 06:40]
Vind ik leuk
heur es +874
woensdag 17 oktober 2018 om 06:44
8 wedstrijdjes in eredivisie gespeelt en je bent hier al international. Bedroevend nivo gisteren.
Vind ik leuk
Come on Utreg +29692
woensdag 17 oktober 2018 om 07:29
Prima speler. Zelfs bij 1e interland kritisch op zichzelf. Binnenkort is Strootman verleden tijd bij Oranje.
Vind ik leuk
WilcoS64 +3885
woensdag 17 oktober 2018 om 07:38
Was inderdaad vreselijk slecht.
Vind ik leuk
ajaksiet +1246
woensdag 17 oktober 2018 om 07:46
Hij speelde ook als een krant. 1e interland of niet, zo'n verkeerde pass is normaal dodelijk..
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 08:18
Zelf kritiek bij een voetballer, zeer zeldzaam maar ik hou er van! Goeie jongen. Komt er wel.
Vind ik leuk
aartstyle +1787
woensdag 17 oktober 2018 om 08:50
Het was niet best maar dat geeft niet. Je ziet bij PSV dat hij het wel kan en hij probeert tenminste de ballen hard naar voren in te spelen. Ging wel vaak mis, maar de intentie is goed en bij PSV lukt het wel. Je zag ook direct dat toen Luuk en Berwijn erin kwamen hij beter in zijn spel kwam. Gewoon omdat hij het gewend is om met deze spelers te spelen. Luuk komt natuurlijk te kort normaal gesproken voor oranje, maar vond het samen met Bergwijn ineens wel een stuk beter lopen. Kan natuurlijk ook aan de belgen liggen die steeds meer wisselden.
Vind ik leuk
Korm +39890
woensdag 17 oktober 2018 om 08:58
Goed dat hij zelf ook ziet dat het beter kan.
Vind ik leuk
Strijp +14116
woensdag 17 oktober 2018 om 09:52
Het is goed om af en toe een stapje terug te moeten doen. Even met de beide benen terug op aarde en weer net zo hard werken als voorheen.
Vind ik leuk
woensdag 17 oktober 2018 om 19:53
Zelfkritiek is altijd een goede eigenschap. Rosario, ik ben het eens met jou. Jij viel tegen en het is niet zeker of jij ooit een topspeler wordt. Maar je mentaliteit is wel top! Veel topvoetballers groeiden dus wel uit tot toppers dankzij hun topmentaliteit, naar hun eigen zeggen. Dus, het voordeel van de twijfel en gezonde zelfkritiek heb je al. Hopelijk heb je genoeg talent! Succes!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws