Rosario helemaal niet blij met Oranje-debuut: Daar baal ik wel van

    Rosario helemaal niet blij met Oranje-debuut: "Daar baal ik wel van"

    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:44

    Pablo Rosario is helemaal niet tevreden met zijn debuut voor het Nederlands elftal. Na 45 minuten spelen mocht de PSV'er zich klaarmaken, maar blij is hij absoluut niet.

    "Qua debuut wel, maar als je naar m'n spel kijkt was het niet goed. Daar baal ik wel van", zegt Rosario tegen FOX Sports. "Wat ik aan de bal heb gebracht was veel te weinig. Hoe het komt? Dat zou ik niet weten. Iemand vroeg me in een ander interview (NOS, red.) of ik zenuwachtig was. Dat was ik niet. Het liep niet. Jammer. Daarna moet je de knop omzetten. Dat heb ik ook gedaan, maar uiteindelijk was het niet goed vandaag."

    "Natuurlijk ben ik blij dat ik m'n haasje heb en international ben, maar als je naar de wedstrijd kijkt kan ik niet tevreden zijn", vervolgt Rosario. Het niveauverschil is het probleem niet, zegt de middenvelder. "We spelen met PSV ook in de Champions League. Dat is ook het allerhoogste niveau, dus daar lag het niet aan."

    "Vandaag was het gewoon niet goed genoeg. Nu ga ik weer naar PSV toe. Daar moet ik laten zien dat ik goed genoeg ben om hier bij te zijn."

    Plaats een reactie

    Foden +4691
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:46
    Klopt, had meer van hem verwacht
    Vind ik leuk
    Pietje2015 +14703
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:48
    Ach pas zijn 1e interland.
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:58
    Ook zijn laatste??
    Vind ik leuk
    tannat +14016
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:59
    Mooi. Een voetballer moet zelfkritiek. Dat zie je niet bij elke club. Die hebben de potentie om beter te worden.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 06:59]
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:51
    Wat heeft dat met een club te maken? Dat is zijn persoonlijkheid👏🏼.
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26659
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:07
    Waarschijnlijk een reactie omdat mensen graag spelers van andere clubs dan 'hun cluppie' willen afzeiken.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:27
    Ja, het zijn steken onderwater. Het is maar waar je het meest prettig bij voelt.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 09:28]
    Vind ik leuk
    Hyena +29644
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:52
    Maar Pierre vond hem wel goed, de topanalist. Gelukkig heeft hij er zelf een stuk meer kijk op.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:08
    Hij kwam beter in zijn spel. Goed was het niet maar zo ongelooflijk slecht ook weer niet. Mooi om te zien dat die jongen erg ontevreden is, dat is een mentaliteit die we graag zien toch? Dan maak je sneller stappen als dat je hier tevreden mee bent. Potentie heeft hij. Ik als ajax man ben best een beetje fan van de psvers die nu doorkomen, alleen moeten ze doorontwikkelen! Hoop dat dat gebeurd voor het nl voetbal.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 12:45
    Was geen één psv-er die goed gespeeld heeft / beetje opviel.
    Vind ik leuk
    Aspers +513
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:35
    Het gaat voor sommige spelers gewoon te snel. 3x leuk in Eredivisie en je staat in Oranje.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:49
    Strootman is altijd het probleem voor middenvelders. Hij is te traag en houterig om snel te bewegen en vrij te lopen om ingespeeld te worden, waardoor je terug moet spelen. Frenkie de jong en Rosario kan NOG niet maar Rosario moet blijven ontwikkelen en als ze allebei 24 zijn wil ik het zien.

    Ps. Ik bedoel het duo Rosario en de jong, de jong en de Roon of een andere volwassen breker kan gewoon.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 08:51]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:48
    ZIjn reactie vind ik wel ontroerend eigenlijk.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:48
    Volwassen reactie, maar zo slecht was het niet wat ik van hem gezien heb.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:50
    Jawel, was best slecht.
    Vind ik leuk
    Wim Horst +81
    woensdag 17 oktober 2018 om 01:06
    je hebt een PSV bril op hij was waardeloos en als het een ajaxied was geweest had jij dat ook gezegt
    Vind ik leuk
    Entombed +1159
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:17
    Ik vond het gisteren ook niet best. Maar ik vond de Nederlanders sowieso heel traag gisteren. Er werd zo vaak voor het balletje breed gekozen.

    Nu ben ik absoluut geen fan van Blind maar ik vond het over het algemeen goed verdedigen. Maar godverdomme zeg hij mag best wat vaker naar voren spelen of ipv breed en terug. Dat vond ik ook van de Ligt en de Vrij.

    Ik vond ook dat Nederland zichzelf regelmatig in de voet schoot door bewegende mensen niet in de loop maar in de voet aan te spelen over een meter. Mooiste voorbeeld daarvan was een combinatie tussen de Ligt en Dumfries. Waar Dumfries een sprint inzet om een Belg voorbij te lopen en de Ligt een vrije lijn heeft om de bal in de loop te passen om de Belg heen, maar er voor kiest om Dumfries in de voeten te spelen een meter naast hem en Dumfries bijna omkegelt door die actie.

    Pas tegen het einde van de pot werd er weer voorwaarts gespeeld. Toen zag je ook weer hoeveel werk Depay verzet. Die vent is overal! Schitterend om te zien, maar je mist echt een Frenkie de Jong die altijd vooruit wil spelen en het spel versnellen.

    Want de rest van de verdedigers en controleurs durven het simpelweg niet.
    Vind ik leuk
    Bud Spencer +2538
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:23
    Dat was van de Beek, niet de Ligt. Of het moet nog een keer gebeurd zijn... was regelmatig andere dingen aan het doen omdat het voetbal niet echt hartverwarmend was
    Vind ik leuk
    Entombed +1159
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:25
    Nee weet zeker dat het de Ligt was, maar idd het is nog een keer gebeurd. Ik kon me alleen niet herinneren wie. Maar vd Beek dus... Cool
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:46
    Leer jij eerst eens ajacied spellen
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:49
    Volgende keer beter! Want die kans krijg je wel van Koeman!!!
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:57
    Van mij niet.
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8054
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:29
    Gelukkig heb jij niks te zeggen. Net als thuis waarschijnlijk.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5389
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:43
    Auw!
    Vind ik leuk
    Vamos7 +4048
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:50
    Mooi zelfkritiek dit wil ik zien...
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:50
    Respect, hij is extreem eerlijk. Ik hou hier van. Geen goed weer praatje, maar gewoon zeggen waar het op staat.
    Vind ik leuk
    Potjan3 +1073
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:51
    Heerlijke instelling deze gozer. Hij komt er wel.
    Vind ik leuk
    Gerro +6678
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
    Volgende keer beter al denk ik dat Koeman voor de wedstrijden om het echie kiest voor de opstelling van die tegen Duitsland dus dat kan nog wel even gaan duren.
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:46
    Rosario zou starten tegen Duitsland. De enige reden dat hij niet speelde was de "onverwachte" schorsing.
    Vind ik leuk
    Gerro +6678
    woensdag 17 oktober 2018 om 13:47
    Waarom start hij gisteren dan niet?
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    woensdag 17 oktober 2018 om 17:45
    Blijkbaar had Koeman andere plannen
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2261
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
    Gewoon een boterham met pindakaas eten en niet hogerop dan psv willen, dat is jouw niveau rosariootje.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:39
    De vraag is of het niveau van het Nederlands elftal hoger is dan dat van Ajax of PSV.
    Er stonden vijf PSV-ers in het veld en drie van Ajax.
    Nederland had dan nog spelers als Strootman, Hateboer en Groeneveld. Dan denk ik dat Neres, Tadic, Lozano en Angelino een hoger niveau hebben.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 07:42]
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:50
    Je hebt nu wel van beide teams een selectie spelers die elkaar qua posities goed aanvult. Ik denk dat, dat het niveau toch iets beter maakt. Zo is Bergwijn (tot nu toe, dit seizoen) beter dan Neres en F. De Jong bijvoorbeeld meer een voetballer dan Hendrix waardoor het naar mijn mening wel interessant is om te zien.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:58
    Ja interessant.
    Ik stel het iets scherper. Van het Nederlands elftal zijn er maar vier goed genoeg voor de basis van Ajax; Blind, Frenkie, de Ligt spelen er al. Van Dijk is beter dan Wober.
    De rest niet.
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 10:24]
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:10
    Wijnaldum, Depay, Cillesen en zelfs Bergwijn en Promes zouden niet onderdoen voor wat er bij Ajax loopt. Het is natuurlijk wel zo dat Ajax de speelstijl heeft aangepast met een vrije rol voor zowel Ziyech als Tadic en dat dat erg goed bevalt tot nu toe. Echter als dat niet loopt, is het wel erg pover. Zie de wedstrijden tegen Heracles, VVV en PSV.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:20
    Het ging er om dat iemand riep dat Rosario het niveau van het Nederlands elftal niet aan zou kunnen en bij PSV moet blijven trainen.

    Dat denk ik niet en ik denk dat het niveau bij bij de trainingen van PSV én Ajax minstens net zo hoog is.
    We zijn elders op VP aan het sparren geweest om te vergelijken of je met de niet Nederlandse spelers van PSV en Ajax een sterker team kunt maken als het Nederlands elftal.

    Zoek maar even bij de reacties van Jeroen Aarts onder het stuk over Donny van de Beek
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 19:23]
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:17
    Leuke discussie. Nou moet ik zeggen dat ik een middenveld met Ziyech, Tadic en Pereiro niet zie zitten hoor. Dat zijn wel heel erg mooi weer voetballers. ;)

    Die wil je niet hebben tegenover Hendrix, Rosario en F. De Jong want dan denk ik dat het tweede blok toch efficiënter blijkt.
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    donderdag 18 oktober 2018 om 08:17
    Zo is VP best leuk trouwens
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    donderdag 18 oktober 2018 om 09:42
    Nog leuker:
    Waar leert Rosario tactisch het meeste?
    Ik denk weer bij PSV omdat daar aan een systeem wordt gewerkt.
    Bij Nederland zijn er geen automatismen want het maakt nogal uit of er een aanspeelpunt is zoals De Jong of een momentenvoetballer als Depay.
    Als Nederland betere afspraken had kunnen maken dan had Sané nooit 6 meter los van de Roon kunnen zijn bijvoorbeeld.
    Blind geeft zijn voorzetten vanaf de middenlijn, Van Anholt haalt de achterlijn. Hoe train je dat??
    Nederland speelde in één wedstrijd 4-3-3, 4-4-2 en 5-3-2 terwijl 4-3-3 al te moelijk is.
    Conclusie : Rosario leert thuis meer of we moeten een eindtoernooi gaan spelen zodat het team 4-5 weken bijeen is en dan nog kwam Van Gaal niet verder als: allemaal achteruit!! En lange ballen op Robben.

    [Reactie gewijzigd op donderdag 18 oktober 2018 om 09:57]
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    donderdag 18 oktober 2018 om 10:18
    Ik geloof sowieso dat je beter wordt van routine, discipline en systemen. Zeler als jonge speler heb je daar veel baat bij. Ik denk dat het Nederlands elftal simpelweg niet vaak genoeg traint en puur daarom al bij PSV of Ajax meer wordt geleerd. Bovendien heb ik het idee dat bij PSV en Ajax nu ook hechte teams staan, waardoor er waarschijnlijk minder groepjes vorming is dan bij Oranje.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:27
    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/847149/tevreden-van-de-beek-betrokken-bij-twee-doelpunten-normaal-gebeurt-dat-niet.html
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:56
    Paar foutjes gemaakt, kan gebeuren. Hij ziet het zelf in en dat is goed, kan hij zich nu verder gaan ontwikkelen.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13076
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:08
    Ach jonge jij komt er wel, je kan niet verwachten dat je gelijk de sterren van de hemel speelt. Het team en spel is nieuw voor je en je speelde tegen een sterke tegenstander.
    Jammer dat hij bij Ajax in de jeugd geblesseerd raakte, maar heel knap van hem hoe hij erbovenop is gekomen en dat hij uiteindelijk via Almere City een mooie transfer naar PSV heeft afgedwongen.
    Deze jongen heeft de juiste instelling en mentaliteit, zo hoort het.
    Vind ik leuk
    munkikiii +1935
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:08
    Goede zelfreflectie
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:11
    Ach, zaterdag weer Emmen om aan je zelfvertrouwen te werken.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:52
    Da's nog lastig zat, vraag maar aan Utrecht...
    Vind ik leuk
    krul +254
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:18
    Kijk dit soort jongens verdienen de podium !
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:24
    We zijn terug 20 jonge spelers die 3-0 van duitsland winnen en 1-1 spelen uit bij de nr 1 van de wereldranking België 😁😁🤐
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:27
    Daley Blind een van de uitblinkers
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8054
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:35
    Inderdaad. Speelde een goede wedstrijd. Laat zien meer waarde toe te voegen als CVM dan als LB. Helaas voor Blind staat Frenkie de Jong daar volgende keer weer...
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 00:51
    Geen rede tot paniek,paniek,paniek,paniek
    Vind ik leuk
    Het Brein +4123
    woensdag 17 oktober 2018 om 01:03
    Hij en Frenkie. Frenkie & Pablo!
    Vind ik leuk
    Wim Horst +81
    woensdag 17 oktober 2018 om 01:09
    pablo? Welke pablo heb jij gezien die goed was
    Vind ik leuk
    R2 +5111
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:13
    Zo dramatisch slecht was hij ook niet. Heeft zich bij PSV heel snel ontwikkeld. Was de beste man bij PSV tegen Barcelona en ook tegen Inter prima. Wat laat jou denken dat hij het niet in zich heeft om een vaste plek in het Nederlands elftal te krijgen?
    Vind ik leuk
    Wim Horst +81
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:26
    45 minuten in de 2de helft🤣
    Vind ik leuk
    Wim Horst +81
    woensdag 17 oktober 2018 om 01:12
    hoor ze in Eindhoven nog roepen beter als Frenkie wel vandaag niet, morgen niet en nooit niet leuk voor de eredivisie maar komt toch nog niet mee op dit niveau deed verdedigend niets stond wel de hel tijd vrij maar so dat hij nie of nauwelijks aangespeeld kon worden, eerst nog maar even in jong oranje oefenen en en dan hopelijk zonder liesblessure
    Vind ik leuk
    volharding +712
    woensdag 17 oktober 2018 om 02:19
    Praat toch niet zo dom man..eerste halve wedstrijd gespeeld en jij hebt je oordeel al klaar. Kan me nog het debuut van de Ligt herinneren, dat was ook niet om aan te gluren,.
    Net zo goed als wedstrijden van Frenkie, denk aan de wedstrijd tegen PSV..maar dat ben jij waarschijnlijk al vergeten.
    Dus wacht eerst maar eens af , Frenkie moet ook nog blijken of het een topper wordt..Gewoon afwachten dat geldt voor elke jonge speler!!
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 03:00]
    Vind ik leuk
    Wim Horst +81
    woensdag 17 oktober 2018 om 21:32
    kerel, Frenkie heeft vanaf de eerste wedstrijd een stempel op oranje gedrukt, maar over Frenkie ziet iedereen (alle TOP clubs van Europa )het verkeerd natuurlijk, rosario is te zwak en kan je niet vergelijken met Frenkie
    Vind ik leuk
    Werner1913 +8054
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:32
    Als jij nou nog even fatsoenlijk leert typen mag je ook met de grote jongens meepraten.
    Vind ik leuk
    Nummertien +5052
    woensdag 17 oktober 2018 om 03:47
    Die komt er wel heeft in een goede opleiding gezeten😉
    Vind ik leuk
    Friend +124
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:38
    Toch wel door de mand gevallen deze Rosario (kwam in alles te kort ) , Nederlands Elftal is geen PSV , dat weet hij nu !
    [Reactie gewijzigd op woensdag 17 oktober 2018 om 06:40]
    Vind ik leuk
    Peterfc +1603
    woensdag 17 oktober 2018 om 10:30
    Het niveau van PSV is hoger dan dat van het Nederlands elftal van gisteren, met Hateboer, Groeneveld e.d.

    De vraag is of het niveau van het Nederlands elftal hoger is dan dat van Ajax of PSV, ik denk het niet.
    Er stonden vijf PSV-ers in het veld en drie van Ajax.
    Dan denk ik dat Neres, Tadic, Lozano en Angelino een hoger niveau hebben.
    Van het Nederlands elftal zijn er maar vier goed genoeg voor de basis van Ajax; Blind, Frenkie, de Ligt spelen er al. Van Dijk is beter dan Wober.
    De rest niet.
    Vind ik leuk
    heur es +720
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:44
    8 wedstrijdjes in eredivisie gespeelt en je bent hier al international. Bedroevend nivo gisteren.
    Vind ik leuk
    Come on Utreg +26484
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:29
    Prima speler. Zelfs bij 1e interland kritisch op zichzelf. Binnenkort is Strootman verleden tijd bij Oranje.
    Vind ik leuk
    WilcoS64 +1541
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:38
    Was inderdaad vreselijk slecht.
    Vind ik leuk
    ajaksiet +371
    woensdag 17 oktober 2018 om 07:46
    Hij speelde ook als een krant. 1e interland of niet, zo'n verkeerde pass is normaal dodelijk..
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:18
    Zelf kritiek bij een voetballer, zeer zeldzaam maar ik hou er van! Goeie jongen. Komt er wel.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1857
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:22
    Eerste wedstrijd voor oranje is best wel spannend. Hij heeft tenminste zelfkritiek al vond ik hem best wel ok spelen. Ik vond van de Beek en Strootman zeer matig. Die moet Koeman niet meer opstellen. Vooral Strootman. Van de Beek is nog jong en kan nog stappen maken. Strootman staat al jaren in zijn achteruit.
    Vind ik leuk
    aartstyle +1282
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:50
    Het was niet best maar dat geeft niet. Je ziet bij PSV dat hij het wel kan en hij probeert tenminste de ballen hard naar voren in te spelen. Ging wel vaak mis, maar de intentie is goed en bij PSV lukt het wel. Je zag ook direct dat toen Luuk en Berwijn erin kwamen hij beter in zijn spel kwam. Gewoon omdat hij het gewend is om met deze spelers te spelen. Luuk komt natuurlijk te kort normaal gesproken voor oranje, maar vond het samen met Bergwijn ineens wel een stuk beter lopen. Kan natuurlijk ook aan de belgen liggen die steeds meer wisselden.
    Vind ik leuk
    Korm +36639
    woensdag 17 oktober 2018 om 08:58
    Goed dat hij zelf ook ziet dat het beter kan.
    Vind ik leuk
    Strijp +12783
    woensdag 17 oktober 2018 om 09:52
    Het is goed om af en toe een stapje terug te moeten doen. Even met de beide benen terug op aarde en weer net zo hard werken als voorheen.
    Vind ik leuk
    woensdag 17 oktober 2018 om 19:53
    Zelfkritiek is altijd een goede eigenschap. Rosario, ik ben het eens met jou. Jij viel tegen en het is niet zeker of jij ooit een topspeler wordt. Maar je mentaliteit is wel top! Veel topvoetballers groeiden dus wel uit tot toppers dankzij hun topmentaliteit, naar hun eigen zeggen. Dus, het voordeel van de twijfel en gezonde zelfkritiek heb je al. Hopelijk heb je genoeg talent! Succes!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws