'Verlosser' van AZ trapt op de rem: 'Ik hoor dat op tv en dan denk ik: kom op'

'Verlosser' van AZ trapt op de rem: 'Ik hoor dat op tv en dan denk ik: kom op'

Gepubliceerd: maandag 22 oktober 2018 om 10:06ma 22-10-2018 om 10:06

Calvin Stengs probeert de verwachtingen te temperen, nu zijn rentree in het eerste elftal van AZ nadert. De talentvolle vleugelaanvaller raakte ruim een jaar geleden zwaar geblesseerd. Inmiddels heeft hij zijn eerste speelminuten bij Jong AZ achter de rug. 

In 2017 maakte Stengs grote indruk tijdens zijn eerste maanden in de Eredivisie. "Soms wordt mijn naam weer genoemd op tv en denk ik: kom op, ik heb maar een paar goede wedstrijden in het eerste van AZ gespeeld", zegt de negentienjarige buitenspeler in gesprek met De Telegraaf. 

"Aan de andere kant vind ik het ook heel mooi dat ik blijkbaar een goede indruk heb achtergelaten. Het gaf mij een boost als ik tijdens mijn revalidatie hoorde dat ik nog steeds door de hoofden van veel mensen ging."

"Alleen ik las ook ergens dat ik een verlosser zou zijn en dat soort dingen. Dat is dan weer een beetje te veel eer."

Plaats een reactie

Henkings +788
maandag 22 oktober 2018 om 10:08
Goede nuchtere reactie! Hopelijk keert hij snel terug en lukt het hem de goede weg in te slaan die hij had te pakken voor zijn blessure!
Eerst maar even de tijd gunnen om wedstijdfit te raken
Vind ik leuk
Leozao +6108
maandag 22 oktober 2018 om 10:09
Revalideer, kom weer in vorm, en wie weet mag je op een dag naar ons alles Ajax.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
maandag 22 oktober 2018 om 10:14
Voor 80 miljoen. Geld hebben jullie toch zat.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
maandag 22 oktober 2018 om 10:17
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 10:33]
Vind ik leuk
Leozao +6108
maandag 22 oktober 2018 om 10:22
Je moet niet alleen zuipen, maar ook eten in het weekend... Je hapt zo erg.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1251
maandag 22 oktober 2018 om 10:26
die grote smoel gaat er wel af.., komt best goed....
Vind ik leuk
Bep Slatter +11246
maandag 22 oktober 2018 om 11:11
Edit VP : Reactie verwijderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:42]
Vind ik leuk
Leozao +6108
maandag 22 oktober 2018 om 11:13
Ik ga vanavond weer kickboksen, zoals je dus kan zien mankeert er niets aan mijn knieen
Vind ik leuk
Bep Slatter +11246
maandag 22 oktober 2018 om 11:15
Mooi man als als je tanden eruit zijn is nog lekkerder, kan je meer vragen.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
maandag 22 oktober 2018 om 10:13
We hebben hem heel hard nodig. Nog een nederlaag van AZ en we staan in het rechter rijtje. Ik neem AS zondag al mijn witte zakdoek mee. Ik ben klaar met klungel van den Brom.
Vind ik leuk
Leozao +6108
maandag 22 oktober 2018 om 10:17
We hebben nog wel een paar leuke spelertjes voor jullie die bij ons afvallen.
Vind ik leuk
Analyse075 +1823
maandag 22 oktober 2018 om 10:18
80 miljoen anders gaat hij transfervrij naar PSV.
Vind ik leuk
gerard.. +574
maandag 22 oktober 2018 om 10:20
Kijk dit is nu een andere jongen dan kluivertje en Buttner. Goede voetballer en gewone jongen. Bescheiden en afwachten wat het voetbal hem brengt.
Vind ik leuk
Leozao +6108
maandag 22 oktober 2018 om 11:07
De Ligt, de Jong, David Neres en overigen, ook allemaal "normale" jongens.
Vind ik leuk
gerard.. +574
maandag 22 oktober 2018 om 11:33
ja klopt De jong gewoon lieve jongen Neres ook Bergwijn ook De ligt ook
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 10:23
Goed zelfbeeld van deze jongen! Ik hoop dat hij weer zijn oude niveau kan halen van voor zijn blessure en weer verder door kan groeien!
Vind ik leuk
ELD070 +994
maandag 22 oktober 2018 om 10:38
Mooie reactie. Heb staan genieten van deze speler, hoop dat hij snel weer een balletje staat te trappen in de Eredivisie. AZ kan hem goed gebruiken.
Vind ik leuk
mcmodd +25044
maandag 22 oktober 2018 om 11:50
Stengs, de man die het moest gaan maken. Dan opeens, is daar die zwarte bladzijde. In zijn voetbalbestaan, in het bestaan van AZ. Nu dus de vraag die voorligt: zal Stengs dat niveau ooit weer halen? Uit ervaring weet ik hoe moeilijk dat is, nu komen de verwachtingen van zoveel geledingen er weer bij. Dat maakt dat hij stevig in zijn schoenen moet staan, niks mag forceren en een dosis geluk nodig heeft. Hoe goed was de dokter die opereerde is nu net zo belangrijk als,de vraag: wat kan je zelf weer toevoegen aan je kwaliteiten? Wie staan er nu om je heen als je weer in AZ-1 mag opdraven? Welke speler en met welke kwaliteiten moet je nu uit het team zien te spelen? Wat zal je verkoopwaarde worden als het juist nu even tegenzit? En neem je de tijd om ook over een nieuwe tegenslag te komen?
Vind ik leuk
maandag 22 oktober 2018 om 12:05
Als hij zijn oude vorm terugkrijgt komt hij binnen twee jaar in oranje...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws