'Verlosser' van AZ trapt op de rem: 'Ik hoor dat op tv en dan denk ik: kom op'

    'Verlosser' van AZ trapt op de rem: 'Ik hoor dat op tv en dan denk ik: kom op'

    maandag 22 oktober 2018 om 10:06

    Calvin Stengs probeert de verwachtingen te temperen, nu zijn rentree in het eerste elftal van AZ nadert. De talentvolle vleugelaanvaller raakte ruim een jaar geleden zwaar geblesseerd. Inmiddels heeft hij zijn eerste speelminuten bij Jong AZ achter de rug. 

    In 2017 maakte Stengs grote indruk tijdens zijn eerste maanden in de Eredivisie. "Soms wordt mijn naam weer genoemd op tv en denk ik: kom op, ik heb maar een paar goede wedstrijden in het eerste van AZ gespeeld", zegt de negentienjarige buitenspeler in gesprek met De Telegraaf. 

    "Aan de andere kant vind ik het ook heel mooi dat ik blijkbaar een goede indruk heb achtergelaten. Het gaf mij een boost als ik tijdens mijn revalidatie hoorde dat ik nog steeds door de hoofden van veel mensen ging."

    "Alleen ik las ook ergens dat ik een verlosser zou zijn en dat soort dingen. Dat is dan weer een beetje te veel eer."

    Plaats een reactie

    Henkings +555
    maandag 22 oktober 2018 om 10:08
    Goede nuchtere reactie! Hopelijk keert hij snel terug en lukt het hem de goede weg in te slaan die hij had te pakken voor zijn blessure!
    Eerst maar even de tijd gunnen om wedstijdfit te raken
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 10:09
    Revalideer, kom weer in vorm, en wie weet mag je op een dag naar ons alles Ajax.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    maandag 22 oktober 2018 om 10:13
    1. jullie allers ajax
    2. bankrekening wil je graag leeg hebben of heb jij ook de waanzin in je hoofd dat alleen jullie talentjes veel moeten kosten?
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 10:16
    Kijk naar onze in- en verkoopprijzen! Welk talent wil nou niet voor AFC Ajax Amsterdam in de CL spelen. Allemaal logisch toch?
    Vind ik leuk
    companen +1360
    maandag 22 oktober 2018 om 10:26
    Hij heeft ajax al eerder afgezegd twee jaar terug dus die intelligentie heeft hij gelukkig wel.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    maandag 22 oktober 2018 om 10:38
    Boadu om maar een voorbeeld te noemen. Maar je reactie zegt me al genoeg, jij bent er één die denkt dat alle talenten voor jouw club willen voetballen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 10:42
    AZ mag van mij alles winnen, behalve tegen Ajax
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    maandag 22 oktober 2018 om 10:57
    Dat hebben we geweten, van het kastje naar de muur gestuurd........
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    maandag 22 oktober 2018 om 11:09
    We kunnen het nog goed maken in Alkmaar. Gewoon Bosz halen en hem een goed salaris geven. Geld hebben we.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    maandag 22 oktober 2018 om 11:11
    Eerst v/d brom maar ff zien te lozen........
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    maandag 22 oktober 2018 om 11:19
    We moeten as zondag allemaal witte zakdoeken meenemen.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    maandag 22 oktober 2018 om 11:21
    Ik denk niet dat dat gaat helpen, hij zal het seizoen wel uitdoen en hopelijk word het niet verlengd.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +252
    woensdag 24 oktober 2018 om 06:46
    Onbegrijpelijk. AZ doet het structureel goed. Enige terugval na de verkoop van twee dragende spelers en pech door blessures en de "oh wat een trouwe supporters" willen wiite zakdoekjes.
    Met zulke supporters word je nooit een topclub.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    woensdag 24 oktober 2018 om 08:22
    Hoe vaak zit jij in het stadion van Az en ben wel benieuwd welke club jij support?
    [Reactie gewijzigd op woensdag 24 oktober 2018 om 08:23]
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +252
    woensdag 24 oktober 2018 om 11:18
    Ik ben Ajax-supporter en voetbalsupporter, heb geen last van hekel aan andere clubs. Ik heb respect voor AZ sinds Scheringa daar weg is en vindt het geweldig wat vd Brom presteert.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    woensdag 24 oktober 2018 om 11:42
    Dan ga ik ervan uit dat je niet elke wedstrijd live ziet, aangezien je ajax supporter bent en dan uiteraard liever daar naar kijkt. Aangezien ik de laatste 27 jaar wel geteld 1 thuis wedstrijd gemist heb, weet ik ik waar over praat. De trainer die er zit mag wat mij betreft met de eerste de beste trein mee naar schubbekutteveen. Het is simpel; blessures kan hij niks aan doen en verkoop van onze topspelers zijn we inmiddels wel gewend. Alleen als je week in week uit dezelfde domme opstellingen maakt en standaard dezelfde wissels toepast kan je wat mij betreft direct opdonderen. Iedereen ziet bv. dat Til de druk van het aanvoerderschap niet aan kan, alleen v/d Brom weer niet. Ook jij weet als je de interviews met v/d Brom ziet dat het altijd aan een ander ligt en nooit aan de grote trainer. Wij, als Az supporters zijn helemaal klaar met hem.
    Vind ik leuk
    Jan Nijhof +252
    woensdag 24 oktober 2018 om 19:27
    Leuk dat je terugschrijft. Maar jammer dat je niet reageert. Trouwe supporters zijn trouw.
    Je mag AZ op een 4e plek verwachten maar ze staan gedeeld zesde. Heracles heeft zich verrassend versterkt. AZ heeft objectief bezien een wat zwaarder programma gehad dan Fey, Heracles en VVV. Gezien de kwaliteitsafname presteert AZ dus redelijk. Het is inhoudelijk zo goedkoop om over de trainer te gaan klagen als de omstandigheden even minder zijn. Dat je wissels "dom" vindt is subjectief en niet onderbouwd. Als Til moeite heeft met de aanvoerdersrol hoeft dat niets te zeggen over het voetbal, aanvoerder zijn betekent immers nog niet de voetbaltechnische leider maar de spreekbuis naar de scheidsrechter en geledingen binnen de club.
    Vd Brom is kennelijk de langstzittende trainer bij AZ, draagt goed bij aan het gezond maken van de club zonder Molenaars en Scheringa's. Dan verdien je wat meer krediet en opbouwende kritiek.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    woensdag 24 oktober 2018 om 20:52
    Idd, trouwe supporters zijn trouw. Al 27 jaar, alles mee gemaakt. Kampioenschappen, degradaties en een bijna faillissement. Dat heeft alleen geen moet te maken met hoe v/d Brom het nu doet. Hij heeft ook geen ene moer te maken hoe het financieel nu gaat met Az, daar zijn in het verleden Gerbrands ( die niet weg liep toen dsb omviel ) en Nelissen verantwoordelijk voor.
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10757
    maandag 22 oktober 2018 om 11:09
    Haben sie zwei stunden?
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 11:10
    Ben je zo lang van stof, of stotter je?
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10757
    maandag 22 oktober 2018 om 11:12
    Ik kan hier geen ja of nee uithalen, je zal het wel niet snappen.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 11:13
    Dat hou ik graag zo
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10757
    maandag 22 oktober 2018 om 11:40
    Zalig zijn de onnozelen van geest. Goed gezien!
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 11:44
    Mijn tijd is beperkt, ik heb een compleet leven. Dus snap ik graag alleen dingen die er toe doen! Voor de rest van dat gezemel geen tijd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:44]
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10757
    maandag 22 oktober 2018 om 11:46
    Mooi man, wat fijn dat je dan toch nog wat van je kostbare tijd voor mij reserveert. Wat een eer.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 11:47
    Ik doe ook wat aan ontwikkelingswerk
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:08
    Beetje dubbelop he, dat AFC Ajax Amsterdam.
    Je begint een beetje op vvv Venlo te lijken zo
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 12:17
    AFC Ajax, ons Mokums trots!
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    maandag 22 oktober 2018 om 10:14
    Voor 80 miljoen. Geld hebben jullie toch zat.
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 22 oktober 2018 om 10:17
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 10:33]
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 10:22
    Je moet niet alleen zuipen, maar ook eten in het weekend... Je hapt zo erg.
    Vind ik leuk
    Bruno Conti +1136
    maandag 22 oktober 2018 om 10:26
    die grote smoel gaat er wel af.., komt best goed....
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10757
    maandag 22 oktober 2018 om 11:11
    Edit VP : Reactie verwijderd.
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 11:42]
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 11:13
    Ik ga vanavond weer kickboksen, zoals je dus kan zien mankeert er niets aan mijn knieen
    Vind ik leuk
    Bep Slatter +10757
    maandag 22 oktober 2018 om 11:15
    Mooi man als als je tanden eruit zijn is nog lekkerder, kan je meer vragen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    maandag 22 oktober 2018 om 10:13
    We hebben hem heel hard nodig. Nog een nederlaag van AZ en we staan in het rechter rijtje. Ik neem AS zondag al mijn witte zakdoek mee. Ik ben klaar met klungel van den Brom.
    Vind ik leuk
    Jur74 +8940
    maandag 22 oktober 2018 om 10:14
    Helemaal met je eens!
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 10:17
    We hebben nog wel een paar leuke spelertjes voor jullie die bij ons afvallen.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    maandag 22 oktober 2018 om 10:18
    80 miljoen anders gaat hij transfervrij naar PSV.
    Vind ik leuk
    Degraaf +17688
    maandag 22 oktober 2018 om 11:10
    Dat kunnen jullie je echt niet veroorloven ;-)
    Vind ik leuk
    gerard.. +261
    maandag 22 oktober 2018 om 10:20
    Kijk dit is nu een andere jongen dan kluivertje en Buttner. Goede voetballer en gewone jongen. Bescheiden en afwachten wat het voetbal hem brengt.
    Vind ik leuk
    Leozao +4241
    maandag 22 oktober 2018 om 11:07
    De Ligt, de Jong, David Neres en overigen, ook allemaal "normale" jongens.
    Vind ik leuk
    gerard.. +261
    maandag 22 oktober 2018 om 11:33
    ja klopt De jong gewoon lieve jongen Neres ook Bergwijn ook De ligt ook
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 10:23
    Goed zelfbeeld van deze jongen! Ik hoop dat hij weer zijn oude niveau kan halen van voor zijn blessure en weer verder door kan groeien!
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    maandag 22 oktober 2018 om 10:38
    Mooie reactie. Heb staan genieten van deze speler, hoop dat hij snel weer een balletje staat te trappen in de Eredivisie. AZ kan hem goed gebruiken.
    Vind ik leuk
    mcmodd +23982
    maandag 22 oktober 2018 om 11:50
    Stengs, de man die het moest gaan maken. Dan opeens, is daar die zwarte bladzijde. In zijn voetbalbestaan, in het bestaan van AZ. Nu dus de vraag die voorligt: zal Stengs dat niveau ooit weer halen? Uit ervaring weet ik hoe moeilijk dat is, nu komen de verwachtingen van zoveel geledingen er weer bij. Dat maakt dat hij stevig in zijn schoenen moet staan, niks mag forceren en een dosis geluk nodig heeft. Hoe goed was de dokter die opereerde is nu net zo belangrijk als,de vraag: wat kan je zelf weer toevoegen aan je kwaliteiten? Wie staan er nu om je heen als je weer in AZ-1 mag opdraven? Welke speler en met welke kwaliteiten moet je nu uit het team zien te spelen? Wat zal je verkoopwaarde worden als het juist nu even tegenzit? En neem je de tijd om ook over een nieuwe tegenslag te komen?
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 12:05
    Als hij zijn oude vorm terugkrijgt komt hij binnen twee jaar in oranje...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws