Ten Hag onder de indruk van Benfica: 'Dat is het grootste verschil met Ajax'

    Ten Hag onder de indruk van Benfica: 'Dat is het grootste verschil met Ajax'

    maandag 22 oktober 2018 om 19:50

    Erik ten Hag denkt dat Ajax en Benfica aan elkaar gewaagd zijn. De trainer is dan ook verrast dat de Amsterdammers als favoriet worden gezien voor de dubbele ontmoeting met de Portugezen.

    "Dat verbaast me wel", wordt Ten Hag geciteerd door Voetbal International. "We zullen het elke wedstrijd weer moeten bewijzen. We zijn geen favoriet. We spelen erg goed en hebben vertrouwen door de wedstrijd tegen Bayern München (1-1), maar we weten dat Benfica een erg sterk team is. Ik denk dat we gelijkwaardig zijn en de kansen fifty-fifty zijn. Als we een goede dag hebben, maken we een grote kans om te winnen."

    Ten Hag denkt dat zijn ploeg nog wat kan leren van Benfica. "Het is een uitstekend team, met heel veel routine en intelligentie. Het grootste verschil met ons is het venijn dat de Portugese top heeft. Wij zijn ook bezig daarin stappen te maken. We hebben een mooie verzameling spelers, maar het gaat uiteindelijk om prijzen pakken."

    Ten Hag erkent dat Ajax een grote stap naar Europese overwintering zet als dinsdag wordt gewonnen in de Johan Cruijff Arena. "We moeten winnen in de thuiswedstrijden. Maar als blijkt dat een gelijkspel het maximale is, dan moet je dat omarmen. We gaan voor de winst en als dat lukt, staan we er heel goed voor."

    Poll

    Wat wordt de uitslag bij Ajax - Benfica dinsdag?

    (1452 stemmen)

    Plaats een reactie

    maandag 22 oktober 2018 om 19:58
    What else...
    Vind ik leuk
    GaoYao +5389
    maandag 22 oktober 2018 om 20:02
    Ajax heeft een goede mix van talent en routine. Mooi om te zien dat ze wel gretig zijn in de CL. Ik denk dat Tadic en Ziyech het verschil gaan maken...
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26941
    maandag 22 oktober 2018 om 20:09
    Ik denk 3-2 voor Ajax. Succes Ajacieden! Hoop dat jullie 6 punten overhouden aan 2x Benfica
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:12
    Weltmeister
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:16
    Top reactie, het kan dus nog steeds. Aangemoedigd worden door een niet Ajacied. Chapaeu!
    Vind ik leuk
    danny9874 +2353
    maandag 22 oktober 2018 om 21:16
    Gelukkig ook nog fatsoenlijke supporters die niet voor Ajax juichen. Uiteraard jullie ook succes om woensdag punten te halen!
    Vind ik leuk
    AS ROMA24 +2619
    maandag 22 oktober 2018 om 21:49
    Ik hoop het ook dat Ajax 6 punten pakt, maar ben bang van niet! Nederlandse clubs boeken meestal slechte resultaten tegen Portugese clubs.
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    dinsdag 23 oktober 2018 om 01:13
    Klopt. Daarentegen heeft Oranje ook 3-0 van Portugal gewonnen. Niet dat dat een graadmeter is maar het is wel een daadje van hoop 😁
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:10
    Oh oh, vergeet onze Frenkie niet hè!!!
    Vind ik leuk
    Reinier86 +1513
    maandag 22 oktober 2018 om 19:58
    Het grootste verschil is dat jij kaal bent en hun niet.💁‍♂️
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26941
    maandag 22 oktober 2018 om 20:09
    *zij

    En Luisao is anders verdomd kaal

    En een ander vergelijk. Ten Hag is soms net zo onverstaanbaar als dat Portugees van die spelers
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    HJR +7877
    maandag 22 oktober 2018 om 20:17
    Luisao speelt er niet meer he ;)
    Vind ik leuk
    Gearry +634
    maandag 22 oktober 2018 om 20:10
    Ah, dhrwobo was me al voor
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26941
    maandag 22 oktober 2018 om 20:10
    Ja. Het staat in hun slaapkamer en er liggen twee kussens op. Hunne bed
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:11
    Lol. +1 Voor jou!🤣🤣🤣
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 19:59
    Kom op Ajax! Als we 2 keer winnen zijn we zeker door, dus daar moeten we voor gaan!
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    maandag 22 oktober 2018 om 20:03
    Succes morgen!
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 20:03]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:05
    Tnx, alleen weet niet wat er vanavond is... Ik denk dat je bedoelt morgenavond, maar foutje kan gebeuren.
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    maandag 22 oktober 2018 om 20:06
    Had em al gewijzigd 😉
    [Reactie gewijzigd op maandag 22 oktober 2018 om 20:06]
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:08
    Top!
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:30
    Yup en Bayern ook bij 2 overwinningen op AEK 😊
    Vind ik leuk
    Johan59 +719
    maandag 22 oktober 2018 om 20:01
    Dat zal ook wel, maar et kan geen kwaad om even op de rem te trappen en de eforie in beetje te dempen
    Vind ik leuk
    Ginovanni +19860
    maandag 22 oktober 2018 om 20:04
    Zo is het, Johan.

    Benfica wordt echt geen 'appeltje, eitje.' De onbetwiste nr. 1 van Portugal op dit moment.
    Veel routine en staat Europees altijd zijn mannetje.

    Een 'vieze' 1-0 overwinning zou ik voor tekenen.😉

    Vind ik leuk
    Johan59 +719
    maandag 22 oktober 2018 om 20:09
    Ja zo is het, wij doen eens een jaartje mee, Benfica staat al jaren in de CL of eindigt hoog in de EL oppassen dus
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:21
    Klopt. Iedereen denkt Ajax overwinterd makkelijk maar het lijkt alsof ze Benfica zijn vergeten. 3e plaats is iig voor Ajax. De wedstrijden tussen ajax en benfica zijn voor de 2e plek.
    Vind ik leuk
    HJR +7877
    maandag 22 oktober 2018 om 20:22
    Vorig jaar hadden ze geen punten in de CL ;). 2 jaar geleden deden ze het wel oke tot de kwart finales tegen Bayern. Maar tis een ploeg die op resultaat gaat spelen en dat ook goed kan. Gelijkspel zijn ze blij mee.
    3 punten maakt niet uit hoe, zal top zijn
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    maandag 22 oktober 2018 om 20:01
    Morgen ben ik erbij, samen met de kleine man ( 2 jaartjes jong ) zit ik morgen op uitnodiging in een skybox, ik voel me morgen voor even een miljonair :)
    Vind ik leuk
    Knoerisgeitje +21989
    maandag 22 oktober 2018 om 20:04
    Prachtig! Geniet ervan en hopelijk volle bak 3 punten!:)
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    maandag 22 oktober 2018 om 20:05
    2 jaar, mooie leeftijd, mijn jongste is ook net 2 geworden. Hopelijk gedraagt hij zich morgen en kan je lekker de wedstrijd kijken.
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    maandag 22 oktober 2018 om 20:08
    Mijn kleine man is net als ik, lief, charmant en altijd vriendelijk, die gedraagt zich zeker wel :)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:54
    Geniet ervan! Mooi moment, voor het eerst met je zoon naar een stadion.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:06
    Tof voor jou en je kleine man, maar stiekem zit ik toch liever in vak 127 of beter gezegd ik sta er.;-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    maandag 22 oktober 2018 om 20:08
    Normaal zit ik ook gewoon in het stadion, maar met zo'n klein kereltje durf ik dat niet aan :)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:14
    Nee dat snap ik, dat zou ik mijn kleine mop ook niet aan doen. Misschien moet ik de volgende keer maar door jou uit genodigd worden in de skybox.;-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    maandag 22 oktober 2018 om 20:24
    Als ik een eigen skybox zou hebben was je welkom, ben alleen bang dat met mijn inkomen het bij dromen blijft over een eigen skybox haha :)
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    dinsdag 23 oktober 2018 om 01:19
    Aah, nostalgie. 127 is 13 jaar lang mijn vakkie geweest! Have fun en vooral succes pik
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 05:39
    Jij ook ouwe boef, waar je dan ook mag zijn. 😁
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:08
    In ieder geval succes morgen en we zullen beiden genieten van de overwinning van onze club. Dat staat vast, jij dan welis waar met champagne en ik met een biertje. Verschil moet er zijn denk ik dan maar. ;-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    maandag 22 oktober 2018 om 20:11
    Nee gozer ik drink geen alcohol, de champagne sla ik over :) Jij ook een fijne wedstrijd morgen met je maten in vak 127 :)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:18
    Dat gaat goed komen. Dan neem ik wel een extra biertje voor jou.;-)
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    maandag 22 oktober 2018 om 20:25
    Doe dat maar :)
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:58
    Edit VP: Reactie verwijderd
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 22:55
    Zielig mannetje, verwijder je account maar, zulke aso's hoeven we hier niet!
    Vind ik leuk
    danny9874 +2353
    maandag 22 oktober 2018 om 23:01
    Ga jij eens terug de balzak in van je niet-ontwikkelde vader.....
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    dinsdag 23 oktober 2018 om 01:18
    Hopelijk valt er een hoop te genieten Niels! Zou wel leuk zijn aangezien je niet vaak in een skybox komt als “gewone sterveling” 😁
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:19
    We gaan er sowieso van genieten, zo'n avond in een skybox is gewoon leuk om een keer te mogen meemaken :)
    Vind ik leuk
    Neuzekneus +1795
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:28
    Ja precies. Ik ben al vaker in een skybox geweest, maar dat was met de bouw als electricien 😂😂
    Veel plezier gap, en vooral ook succes vanaaf 👍🏻
    Vind ik leuk
    Niels92 +27345
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:05
    Thanks man, jij ook en laten we hopen op een mooie wedstrijd :)
    Vind ik leuk
    wattenstaafje +21576
    maandag 22 oktober 2018 om 20:05
    Uitgaan van eigen kracht en vol op de aanval.
    Vind ik leuk
    Johan_D +3503
    maandag 22 oktober 2018 om 20:09
    Wordt gewoon een heel lastige avond voor Ajax.
    Waar is die favorietenrol op gebaseerd?
    Portugese voetbal staat toch wat hoger aangeschreven dan het Nederlandse.
    De begroting is veel hoger dan die van Ajax en Benfica staat gewoon bovenaan in de competitie.

    Een overwinning van Ajax zou dus wederom een enorme prestatie zijn.
    Ik verwacht zelf een gelijk spelletje...
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 20:19
    Ja maar dat zegt niks, kijk maar naar Psv. 😉
    Vind ik leuk
    ja_daarom +268
    maandag 22 oktober 2018 om 20:18
    Kom op Ajax! Ik gun het jullie. Net zoals PSV hoop ik dat ze punten pakken in de CL
    Vind ik leuk
    Mari +9416
    maandag 22 oktober 2018 om 21:01
    Precies. Er wordt veel te gemakkelijk gedacht dat Ajax gaat winnen.
    Alleen als ze er vol voor gaan, kunnen ze met hulp van het publiek winnen.
    Benfica komt voor 1 punt
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13200
    maandag 22 oktober 2018 om 21:08
    Laten we niet vergeten dat dit voor Benfica ook de belangrijkste wedstrijden zijn, zij moeten ook resultaten halen tegen Ajax want in principe staat Ajax er beter voor door dat gelijkspelletje tegen Bayern.
    Hopen dat Ajax thuis gaat winnen en uit een gelijkspel eruit kan halen, dan ben je in principe al zo goed als zeker van overwintering in de CL.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1729
    dinsdag 23 oktober 2018 om 07:32
    Ajax staat er slechter voor dan Benfica. Dat gelijkspel was 1 bonuspunt, maar Benfica won tegen AEK in Athene dat waren 2 bonuspunten.
    Benfica hoeft niet tegen Ajax. Ajax moet eigenlijk winnen en een punt pakken in Lissabon anders moeten ze winnen in Athene, dat zei je al.
    Dat kan natuurlijk best maar de kans dat Ajax tweede wordt is niet 50-50 maar 40-60 in het voordeel van Benfica op grond van de uitslagen tot nu toe.
    Vind ik leuk
    maandag 22 oktober 2018 om 23:34
    Onvergetelijk drieluik destijds, verdeeld over vier dagen. Torres in de sneeuw.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws