Update: Bolt mag weer dromen van profdebuut: bond gaat Australische club helpen

    Update: Bolt mag weer dromen van profdebuut: bond gaat Australische club helpen

    woensdag 24 oktober 2018 om 18:53

    De samenwerking tussen Usain Bolt en Central Coast Mariners krijgt voorlopig geen vervolg. De Australische club is geschrokken van de salariseisen van de 32-jarige voormalige topsprinter.

    Bolt scoorde onlangs nog twee keer in een oefenduel met Macarthur South West United, maar daar lijkt het bij te blijven. Hoewel de Jamaicaan graag wil aansluiten bij Central Coast Mariners nu het seizoen is begonnen, lijken de twee partijen het niet eens te worden over een contract.

    Volgens onder meer The Guardian vraagt Bolt het twintigvoudige van het salaris dat Central Coast Mariners hem kan bieden. De club zou denken aan zo'n negentigduizend euro, maar de meervoudig Olympisch kampioen wil 1,8 miljoen euro verdienen. In een verklaring op de website ontkennen de Australiërs de genoemde bedragen, maar een verdere samenwerking wordt wel onwaarschijnlijk genoemd zonder financiële steun van een derde partij.

    'Bolt zal deze week niet meer meetrainen om er zeker van te zijn dat het team niet wordt afgeleid richting de competitiewedstrijd tegen Melbourne City', schrijft de club. 'Het management van Bolt en de club zijn in gesprek om externe partners te vinden om een commerciële oplossing te vinden die voor alle partijen acceptabel is. We willen er alles aan doen om Bolt's droom om profvoetballer te worden te verwezenlijken.'

    Update 24-10, 18.53 uur: De Australische voetbalbond gaat Central Coast Mariners helpen om de komst van Usain Bolt toch mogelijk te maken. De bond wil bijspringen om het grote financiële gat tussen beide partijen te overbruggen, zo laat het weten aan de BBC. Central Coast Mariners bood Bolt onlangs een contract aan ter waarde van naar verluidt 80.000 euro per jaar, terwijl de 32-jarige atletieklegende 1,5 miljoen wil verdienen.

    Plaats een reactie

    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:29
    Als die man niet zo bekend was had hij met zijn kwaliteiten hooguit een onkostenvergoeding gekregen.
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:44
    Doordat hij zo bekend is, krijgt Central Coast Mariners natuurlijk veel meer geld voor publiciteit en shirtverkoop dan wanneer ze een amateur hadden gecontracteerd. Als je dat bekijkt, zijn zijn eisen toch niet zo heel gek
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:52
    ik begrijp je redenatie en ben het er ook mee eens, maar je laatste zin weet ik niet zo.. daar zou je een berekening op kunnen loslaten. wat levert het daadwerkelijk op en in hoeverre moet dat terugkomen bij Bolt persoonlijk
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:58
    Nou als de inkomsten compleet van Bolt komen. En die kans acht ik vrij groot aangezien niet iedereen het wereldberoemde Central Coast Mariners kende. Tot nu... Je haalt met Bolt niet per se een voetballer binnen, maar een merk. En een merk levert geld op. Dus moet Bolt er zelf ook aan mee verdienen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 09:02]
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:02
    snap ik helemaal, maar roffel zegt dat "zijn eisen niet gek zijn" en daarop zeg ik dat ik dat niet weet, want 1,8 miljoen is voor mij maar gewoon een bedrag dat nergens op gebaseerd is en dat kan je dus berekenen.... voor hetzelfde geld is het wel 90k ...

    En persoonlijk denk ik dat de club zelf niet heel veel meer kan verdienen aan bolt. Met alle respect maar zou jij een shirt kopen van de Mariners met Bolt achterop?, zou jij live wedstrijden gaan kijken op stream (tegen betaling) of zou jij een retourtje down under kopen om hem te zien spelen..? ik weet het antwoord eigelijk wel;)
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:06
    Jamaicanen kopen die shirts wel hoor. En kinderen.

    Ik persoonlijk zou wel een potje van hem willen zien. Ben wel benieuwd hoe snel hij is ten opzichte van voetballers. En eerlijk gezegd, om Usain Bolt live in actie te zien (als voetballer of atleet) zou ik wel een keer willen zien. Niet een heel seizoen lang trouwens ;)

    Ik durf niet te zeggen dat hij 1,8 miljoen waard is, maar meer dan 90.000 staat vast.
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:07
    ieder zijn ding dan maar;)

    maar ook dat 90k vast staat ga ik niet in mee... het is gebaseerd op gebakken lucht
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:12
    Hoezo gebakken lucht? Je haalt bij een derde rangs club waar nog nooit iemand van gehoord heeft de snelste man ooit binnen. Die naast de snelste man ooit, ook nog eens een showman pur sang is. De hele wereld kent opeens Central Coast Mariners. Dat is al iets wat die club nooit zelf had kunnen bereiken.

    Voor het feit dat de hele wereld die club nu kent, zou hij alleen al 90k moeten krijgen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:31
    ik vind de bepaling van het bedrag gebakken lucht. het is gebaseerd op niks "naamsbekendheid" .. ik zeg alleen dat je eerst moet berekenen wat het allemaal echt waard is voordat je bedragen noemt, vandaar gebakken lucht:)
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:07
    Ja natuurlijk zijn de eisen van Bolt vrij hoog en dat kan je ook wel redelijk makkelijk berekenen. Bolt zal wat moeten zakken en CCM zal flink wat moeten stijgen. Echter zou het met een externe financierder ook wel moeten lukken.
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:09
    er zijn genoeg creatieve constructies gemaakt in het verleden, kunnen ze inderdaad vast wel wat mee
    Vind ik leuk
    J Kiprich +16097
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:02
    Klopt, toen ik het hoorde heb ik gelijk online een shirt aangeschaft.......
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:28
    Doe nou niet gelijk sarcastisch, dr zijn genoeg mensen die in Australië bijvoorbeeld alleen voor hem naar het stadion gaan en dr zullen vast genoeg mensen die wedstrijden van CCM gaan kijken en inderdaad een shirt met zijn naam kopen.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:06
    Het is Australie waar dus onze tijd zaterdag en zondagochtend wordt gespeeld.
    Ga jij voor Usain Bolt op een voetbalveld vroeg je nest uit?

    Als hij nou in een competitie ging lopen waar hij mee kon met zijn "talent" was het misschien nog wat maar die gast komt normaal gesproken nooit in aanmerking voor een basisplaats bij CCM
    Vind ik leuk
    Zultkop +5430
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:43
    Je zal hooguit wat samenvattingen op Utuub bekijken denk ik. En dat doe je maar 1x, daar hoef je niet vroeg je nest voor uit.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:14
    Ik moet tot mijn spijt bekennen dat ik regelmatig A-league kijk......
    Nadeel van in een land wonen waar ze niet so spastisch doen over online gokken op voetbal, je gaat echt alles kijken.
    Heeft ook verrassende, positieve kanten zoals jaren geleden de Chileense competitie wat gewoon heerlijk was om te zien laat op de avond in het weekend.
    Nadeel lis dus toe moeten geven dat je A-league kijkt
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +886
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:30
    Nouja ik vind CCM niet echt een heel goede ploeg, wel leuke competitie om te kijken trouwens.

    Door het gokken op wedstrijden, kijk ik ook echt niet normaal veel wedstrijden. Maakt het wel allemaal leuker om naar te kijken.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 12:32]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:30
    Bolt kan het niveau bij Spakenburg niet aan en dan zulke salariseisen????
    WTF???!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:02
    Shirtverkoop, marketinginkomsten, naamsbekendheid, extra televisiekijkers, meer publiek op de tribunes. Het draait hier om geld, niet om de voetbalkwaliteiten van Usain. En in dat opzicht is het vrij logisch dat Bolt wil meeverdienen aan..... zichzelf.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:07
    Dit dus, maar dan nog vind ik zijn eisen discutabel. Als hardloper blijft hij the greatest...
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:10
    Del Piero heeft daar 3 jaar rondgelopen zonder dat dat nou heel veel invloed had op de dingen die jij opnoemt.
    En die kon voetballen.
    Ja, er zal best eventjes een piek in de commerciële kant komen maar die duurt 3 weken waarin men tot de conclusie komt dat Bolt er gewoon geen reet van kan.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:14
    Ja maar dan heb je het over een voetballer. Del Pierro kende iedereen al en je weet dat als hij zo'n stap maakt, zal hij er niet meer beter op worden. Oftewel niet de moeite waard om te volgen. Kijk naar Pirlo, Beckham, Henry, Del Pierro, David Villa.
    Ik denk dat de meeste voetballiefhebbers geen idee hebben hoe deze spelers in de VS hebben gepresteerd. Dit is een markenstunt met de grootste atleet aller tijden.

    Zoek anders even op: Carlin Isles. Nummer 4 sprinter van de VS, die is gaan Rugbyen. Als je ziet hoeveel impact dat al op de rugbysport had, draai je wel bij wat betreft Bolt.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:27
    Ja, ok, maar Isles ging iets doen waar hij goed in is en niet voor lul staat.
    Iemand die zo snel is en een bal kan vasthouden weet wel raad met de ruimte in Rugby7.

    Bolt kan gewoon niet voetballen en dat wordt na 2 weken met 15 minuten invallen gewoon pijnlijk duidelijk.
    Die 2 goals die hij recentelijk scoorde was tegen een ploeg die niet terug te vinden is op soccerway waar bij de meeste landen tot het 7de niveau de ploegen te vinden zijn.
    Als je Churandy Martina bij Ajax mee laat doen tegen een 3de klasser schiet ie er waarschijnlijk ook wel 2 in.

    Del Piero was nog steeds een genot om te zien bij Sydney. Henry bij RB NY was soms vervelend om te zien omdat hij gewoon nog steeds veel te goed was voor de rest van het elftal.
    Beckham heb ik altijd Engels dus overhyped gevonden. Commercieel vele malen beter dan als voetballer.

    Bolt die gaat voetballen is nog erger dan Michael Jordan die baseball ging doen. Terwijl hij dat eigenlijk nog best redelijk goed kon, veel beter dan Bolt kan voetballen in elk geval.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:38
    Haha laten we voorop stellen dat ik Bolt niet verdedig om zijn kwaliteiten. Het ziet er inderdaad totaal niet uit. Maar deze actie heeft wel veel commerciele waarde.

    Daarnaast ben jij waarschijnlijk een echte liefhebber die ook het Amerikaans voetbal volgt, maar ik denk dat de gemiddelde voetballiefhebber afhaakt als een speler naar een land buiten Europa vertrekt.

    Maar jij bent dus ook niet zo'n fan van Engelse voetballers? Ik persoonlijk was wel fan van Beckham (puur om zijn traptechniek) maar verder vind ik Engelse voetballers extreem dom in het veld. Sterling is wat mij betreft de definitie van een Engelse voetballer.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:53
    Er is een reden dat zo wat geen 1 Engelse speler het maakt of heeft gemaakt buiten Engeland.
    Ik weet dat ze het voor het geld al een poosje niet meer hoeven te doen, verhuizen naar een Europese club maar ik zie ook geen 1 Europese topclub beter worden van 1 van de huidige, door de Engelse media vooral geclassificeerde "world class" Engelsman.

    En aangezien ik het veelal met Engelstaligen en Engelse media moet doen maar ook graag een beetje realistisch blijf, heb ik tamelijke gezonde afkeer van de meeste Engelse spelers.
    Als je sky en btsport over ze hoort...... brrrrr.

    Maar ja... wat verwacht je van een land waar een echte voetballer als Matt Le Tissier over het hoofd werd gezien voor het Engels elftal ten faveure van de zoveelste draver.

    Ik ben dus vooral fan van dat soort spelers. Helaas steeds zeldzamer in de wereld van bal er langs spelen en kijken wie het hardst kan rennen
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 10:56]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 11:20
    Goede beredenering. Het is inderdaad zeer opvallend. Als een blind werkpaard zonder techniek als Henderson opeens DE spelverdeler van het WK is (aldus Engelse media), sla je de plank volledig mis.

    Ik denk dat Harry Kane zijn goals ergens anders nog wel zou meepakken en Danny Rose zou in mijn ogen nog wel functioneren in het buitenland, maar verder zit er niet echt talent in Engeland. Delle Alli gaat ook nog wel.
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    dinsdag 23 oktober 2018 om 12:21
    Henderson... zo beperkt maar hij werkt lekker hard.....
    Zou ook wel even Gerrard opvolgen volgens de kenners van de pers.
    En aangezien zeggen; dat hebben we niet goed gezien te moeilijk is voor ze, blijven ze er gewoon in geloven.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:24
    Ja als je vanuit een financieel oogpunt redeneert klopt dat natuurlijk. Maar als je het afzet tegen z'n voetbal kwaliteiten is dit belachelijk.
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2035
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:32
    Tikkeltje hoog in den bol die hardloper.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:34
    Niet kopf?
    Vind ik leuk
    G.Kopf +2035
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:42
    Eigenlijk wel
    Vind ik leuk
    Hyena +30026
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:34
    Die spoort niet.
    Vind ik leuk
    Analyse075 +1859
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:35
    Bolt wordt zo de duurste amateurvoetballer ter wereld. Heeft die Jamaicaan weer een record in handen.
    Vind ik leuk
    The Genius +3321
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:03
    de duurste amateurvoetballer.... hmm ik weet niet zo goed of dat mogelijk is;)
    Vind ik leuk
    de buffels +696
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:35
    hahahaha......die Bolt......
    Vind ik leuk
    SimonSays +6212
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:39
    Hij loopt te hard van stapel.

    Zo zie je maar eens te meer: hardlopers zijn doodlopers.
    Vind ik leuk
    SanKev +806
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:41
    Kan altijd nog rapper proberen te worden maar dat zie ik ook niet snel gebeuren
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 08:42]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:20
    Leuk verwoord, klopt zeker, die loopt te "HARD" van stapel. Haha.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:49
    Ook al is Usain Bolt marketing technisch een goeie voor zo een club, zo een salaris moet je ook wel verdienen vind ik en zijn voetbal kwaliteiten wijzen dat nog niet echt uit.
    Vind ik leuk
    Smithsonian +31885
    dinsdag 23 oktober 2018 om 08:54
    Sukkel, 1.8 miljoen vragen.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 08:54]
    Vind ik leuk
    FCGrunn050 +273
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:03
    Laat die idioot lekker gaan genieten van zijn (atletiek) pensioen. Publiciteitsgeil mannetje!
    Vind ik leuk
    ELD070 +832
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:06
    Zijn grote droom is profvoetballer worden, dan kan je wel iets lager inzetten om je droom te verwezenlijken zou je toch zeggen?
    Commercieel kan het natuurlijk wel interessant zijn om zijn naam aan je club te kunnen verbinden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:09
    Zo graag wil hij dus niet prof worden anders zou je dit accepteren zodat je je kan bewijzen. 1.6 miljoen per jaar is absurd.....
    Vind ik leuk
    rexxo +1307
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:12
    Lijkt mij dat ze op voorhand hadden moeten weten hoeveel cash hij wilde hebben. Dit komt wel heel erg suf over.
    Vind ik leuk
    De Goffert +529
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:14
    Bolt kan nog heen knikker raken en vraagt 1,8 miljoen? Hahhaah
    En dat hij bekend is wilt niet zeggen dat zijn shirts gaan verkopen. Hij zal waarschijnlijk het lulletje worden die continu uitgelachen gaat worden wanneer hij wéér kans op kans mist. Je bent geen profvoetballer omdat je denkt er 1 te zijn!
    Vind ik leuk
    Spekholz +528
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:28
    Die gast ga je toch geen 2 miljoen geven man...
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:32
    Haha hij gaat meteen naast z'n schoenen lopen!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 09:45
    90k of 1 8mio per maand , per jaar?
    Vind ik leuk
    RtdDub +13611
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:03
    En zelfs 90.000 zou nog teveel zijn voor zijn voetbalkunsten.
    Vind ik leuk
    Fok58 +164
    dinsdag 23 oktober 2018 om 10:10
    Hij is geen voetballer maar een hardloper. Profvoetballer wordt je niet zomaar. Dus het salaris wat ze bieden is een mooi begin salaris. Laat het maar zien wat je kan over een seizoen.Hij heeft toch geld genoeg.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:23
    Bolt is pas 32. Daar kan CCM nog jaren plezier aan beleven!
    Vind ik leuk
    Tilbo1896 +213
    woensdag 24 oktober 2018 om 10:08
    Die bolt moet blij zijn met zo'n kans , en hij stikt van het geld , waarom koopt ie geen club !? Dan heb je 2 dromen in een !!
    Vind ik leuk
    woensdag 24 oktober 2018 om 14:45
    Die is niet goed.. niet flauw bedoelt maar het enige wat bolt echt goed kan is heel hard rennen. Zo kan ik er nog een paar op noemen die af en toe op de brommer stappen. Scoort toevallig 2 doelpuntjes en denkt meteen dat hij een prof voetballer is. Hoop dat die gast heel snel weer vetrekt want dit soort mensen willen nog even snel ' scoren ' op hun 32e.

    Vind ik leuk
    NvC +4387
    woensdag 24 oktober 2018 om 19:24
    Zo dat is nogal een verschil!
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws