Jong PSV heeft slechtste kunstgrasveld: 'Onder een aanvaardbaar niveau'

    Jong PSV heeft slechtste kunstgrasveld: 'Onder een aanvaardbaar niveau'

    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:37

    Het kunstgrasveld van Jong PSV op de Herdgang is het slechtste veld van de Keuken Kampioen Divisie. Dat blijkt uit de tussenstand van de veldencompetitie, bijgehouden door de spelersvakbond VVCS. 

    Na elke uitwedstrijd geven aanvoerders van Eredivisie- en Keuken Kampioen Divisie-teams een cijfer van één tot vijf aan het veld van de thuisspelende club. Na acht wedstrijden op het tweede niveau zijn er vijf velden die onder de maat presteren, zo meldt de VVCS. Het kunstgrasveld van Helmond Sport, FC Eindhoven, FC Den Bosch en RKC Waalwijk krijgen een 1,5 op een schaal van vijf. Het veld van Jong PSV krijgt zelfs een 1,3.

    "Dat veel aanvoerders kunstgras verafschuwen is in de tussenstand duidelijk terug te zien", reageert VVCS-voorzitter Danny Hesp. "Vanaf plaats 16 worden de kunstgrasvelden onder een voor het betaald voetbal aanvaardbaar niveau beoordeeld. Een duidelijk signaal waar de clubs en KNVB niet de ogen voor mag sluiten."

    Het veld van Go Ahead Eagles wordt het best beoordeeld, met een 4,5 uit vijf. FC Twente volgt met een uitstekende mat in de Grolsch Veste: de KKD-captains geven dat veld een 4,3. Ook Jong Ajax en NEC scoren goed. 

    Plaats een reactie

    Fce9091 +2630
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:43
    Eruit met die bagger
    Vind ik leuk
    Vowtar +5239
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:25
    Zijn ze mee bezig. Vanaf volgend jaar ligt er weer echt gras.
    Vind ik leuk
    Rodajc +14704
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:57
    Hoop dat wij er ook snel vanaf zijn, gezeik.
    Vind ik leuk
    Swout +726
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:44
    ff aankloppen bij de gemeente en een nieuw grasveld laten leggen
    Vind ik leuk
    Fce9091 +2630
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:07
    Djuuu jij gaat voor de originaliteitsprijs?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 22:17
    whahahahahahahaha
    echt een originele grap hoor knulletje
    treed jij ook op , en waar kunnen we je boeken
    Vind ik leuk
    dhrwobo +26842
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:43
    Mooi. Overal weg met dat kunstgras, of dat nu bij Heracles, Den Bosch of jong PSV is. Moven. Gewoon echt gras en niets anders!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 13:43]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:01
    Curieus en illustratief dat sfeerbedervende en stalkende primeurpassanten, die zelf geen weerwoord hebben als ze bij herhaling zelf verbaal en inhoudelijk zijn gefileerd en chirurgisch geciseleerd, erg ordinair en pauperig reppen ' over de bek vol tanden'.

    Fijne dag nog!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 14:09]
    Vind ik leuk
    SimonSays +6223
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:40
    Haa Schwalbe. Twee gele kaarten gekregen zie ik?
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:25
    Naar het zich laat aanzien zijn de technische VAR-problemen op VP nog niet adequaat geadresseerd. Een account dat ik zeer onlangs aanmaakte voor een glorieuze rentree, na de eliminatie van Dreh & Angelpunkt, werd zelfs zonder enige posthistorie preventief geruimd.
    Vind ik leuk
    Gamewonder26 +1174
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:43
    Als iedereen er zo'n last van heeft, waarom schaffen we kunstgras niet gewoon af? Ohnee dat zou natuurlijk een te makkelijke optie zijn
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:01
    Omdat zoals gebruikelijk, van degene die altijd normaal zijn blijven doen, verwacht wordt dat zij (mede) de rekening betalen.

    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:48
    Dat het er nog ligt
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:50
    Weg met dat GROENE PLASTIC SPRIETEN TAPIJT!
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 14:47]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:53
    Americo is flink ziek geweest na het eten van kunstgras....

    Rookwietpiet is nog steeds ziek na het roken van kunstgras....

    Dus Sint zegt, weg met die zooi!
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:58
    Toch ironisch dat 1 van de voorvechters van natuurgras hun beloftenploeg op kunstgras laat voetballen.
    Vind ik leuk
    Koenbres +810
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:35
    Dit is precies wat ik ook dacht, psv was toch tegenstander van kunstgras
    Vind ik leuk
    SimonSays +6223
    dinsdag 23 oktober 2018 om 16:43
    "Het leek zo echt dat we vergeten zijn dat het er lag". Aldus onze Toon.
    Vind ik leuk
    ronnieron +2195
    dinsdag 23 oktober 2018 om 13:59
    Kunstgras is voor bejaarde tuintjes
    Vind ik leuk
    RtdDub +13612
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:02
    Ook niet eens.
    Enige waar het mag is op balkon.
    En op het hockeyveld. Die sport werd er wel beter van.
    Vind ik leuk
    Fritske01 +3139
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:27
    Omdat daar de bal "geschoven" (gepushed) wordt, de bal het werk doet (veel minder geloop met de bal) en er geen tackles plaatsvinden.
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:08
    Misschien dit nog een keertje lezen

    https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/836141/-van-bommel-neemt-volgende-veldmaatregel-en-wil-af-van-kunstgras-op-de-herdgang-.html
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:10
    Vind het zelf als PSV'er erg triest om te zien dat ze met het budget dat ze hebben niet een fatsoenlijke mat op de herdgang neer kunnen leggen. Je hoort hier als PSV zijnde een stuk beter op te scoren
    Vind ik leuk
    ruite083 +148
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:09
    Ik vind het als voetballiefhebber , schandelijk dat er nog steeds op de velden kunstgras ligt ,waar dan ook .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 20:10]
    Vind ik leuk
    bartjeee +969
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:21
    En psv 1? Een vande beste velden in nederland!.
    Vind ik leuk
    HanV +4367
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:22
    Wat aan deze lijst vooral opvalt is dat kunstgras net als gras geen eenheidsproduct is. Het verschil tussen kunstgras is 2 punten. Het beste kunstgras wordt beter gewaardeerd dan het slechtste gras. Kunstgras heeft ook onderhoud nodig en gaat niet altijd mee, of er zijn clubs met echt prutkwaliteit.
    Vind ik leuk
    ruite083 +148
    dinsdag 23 oktober 2018 om 20:12
    Wat een onzin kraam jij uit , waarschijnlijk zelf nooit gevoetbalt.
    Vind ik leuk
    JansenD10 +163
    dinsdag 23 oktober 2018 om 14:51
    Misschien bij de Gemeente aankloppen voor wat geld, zodat er een nieuw veld kan komen.
    Vind ik leuk
    stratumseind +171290
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:47
    crisje , nu snel je doekje in de kliko en naar je moeder luisteren
    Vind ik leuk
    JansenD10 +163
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:51
    Haha heerlijk visweer, en altijd weer stratum die het eerste hapt, omdat hij verder niks te doen heeft in zijn armzalige leventje
    Vind ik leuk
    Ron777 +102
    dinsdag 23 oktober 2018 om 15:45
    Dit is leuk PSV wil dat alle kunstgras velden verdwijnen omdat het blessures zou veroorzaken maar nu hebben ze zelfs het slechte kunstgrasveld van de KKD wat een halve zolen die daar dan op voetballen en ook het veld van Eindhoven komt er niet goed uit speel dan thuis wedstrijden van jong psv in stadion ja dat kost de grasmat door teveel wedstrijden dat is waarom de andere clubs op kunstgras spelen zonder trainingscomplex
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 23 oktober 2018 om 15:48]
    Vind ik leuk
    dinsdag 23 oktober 2018 om 17:48
    Toch vind ik het wel apart dat ze bij PSV zeggen dat er geen voetbal gespeeld zou moeten worden op kunstgras. Toch raar dat ze het 2e elftal hier wel op laten spelen. Eruit met die troep, een beetje topclub moet makkelijk 2 knappe velden kunnen realiseren en onderhouden.
    Vind ik leuk
    wil +1112
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:30
    Vooral voor Jong PSV een schande.
    Vind ik leuk
    Koekie1970 +1098
    dinsdag 23 oktober 2018 om 18:52
    Pleurt op met dat kunstgras.
    Vind ik leuk
    wil +1112
    dinsdag 23 oktober 2018 om 23:44
    Mooiste uitspraak van een toptrainer ooit: Gras moet je kunnen ruiken.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws