'Bizar gedrag' Onana in Portugal: 'Hij dacht dat hij kon goochelen'

'Bizar gedrag' Onana in Portugal: 'Hij dacht dat hij kon goochelen'

Gepubliceerd: donderdag 8 november 2018 om 13:21do 08-11-2018 om 13:21

Noussair Mazraoui krijgt van Henk Spaan een 9 voor zijn optreden tegen Benfica, maar diverse andere spelers van Ajax worden the day after stevig aangepakt door de columnist van Het Parool. Spaan vond met name Lasse Schöne in defensief opzicht matig voor de dag komen in Portugal. 

Ook André Onana krijgt de wind van voren. 'De frustratie begon met het bizarre gedrag van Onana, die eerst dacht dat hij kon goochelen om na de uit zijn gegoochel ontsproten ingooi als een roofvogel met staar over de bal heen te klapwieken. Gelukkig was hij in de 94ste minuut weer de handbalkeeper zoals we hem kennen.'

'Schöne was de eerste om hem toen te feliciteren, de lamme die de blinde een hand gaf. Verdedigend had Schöne weer zijn gebruikelijke problemen: in de 52ste minuut pakten ze hem op tien meter van de zestien gewoon de bal af.'

En Hakim Ziyech? 'Het leek erop dat hij expres de hele wedstrijd onzichtbaar wilde blijven om opeens te exploderen in het verblindende licht van een pass die je normaal alleen van Eriksen ziet.'

Plaats een reactie

Niels92 +38634
donderdag 8 november 2018 om 13:22
Met zijn blunder dacht ik godver de godverdomme wat een lul, na zijn heldenrol in de laatste seconde dacht ik, dat ik wat een held :)
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:44
Dat dacht elke Ajacied denk ik, maar bij het laatste schot van Benfica dacht ik ook 'daar gaan we', en dan redt hij ons gewoon, gelukkig! :-)
Vind ik leuk
MagicFeeling +4555
donderdag 8 november 2018 om 13:50
Dat was toch het mooiste van de avond samen met die magistrale pass van Ziyech. Van schlemiel tot held!
Vind ik leuk
Op afstand +1398
donderdag 8 november 2018 om 14:14
Ik dacht exact hetzelfde, man, man, wat is dit slecht voor je hart, maar daarna was het weer die klasbak.
Het gaat voortaan door het leven als een “onanatje”
Vind ik leuk
Come on Utreg +30165
donderdag 8 november 2018 om 17:04
Hoe zou Henk Spaan over Donny van de Beek denken??
Vind ik leuk
Gdoc +71
donderdag 8 november 2018 om 13:26
Mazroui een 9? Die vond ik juist ook bij de mindere spelers horen. Wat betreft Schone heeft hij wel gelijk.
Vind ik leuk
C'est Ca +78
donderdag 8 november 2018 om 13:28
Is er serieus iemand op aarde die om die seniele verstrooide alles behalve boeiende B journalist zijn mening geeft? Ik weet het ik reageer er nu op dus sjalalie. Maar echt Henk Spaan. Zo aandoenlijk hoe die man zichzelf relevant wil houden. Dat boek over Nouri ook. De man rook centen en dacht hé ik kan weer even in de spotlights met m'n kalende onsympthieke hoofd. Zeer benieuwd hoe veel van de opbrengsten naar de familie Nouri gaan. Heel eng zulke mensen. Lekker met pensioen gaan Henk. Iedereen is je al voorbij gestreefd. En verstand van voetbal heb je blijkbaar ook niet. Mazraoui had een aantal keer balverlies toen het spelletje wat sneller ging. Prima rechtsback hoor, maar qua voetballen moet hij nog wel wat dingen leren hier en daar. Echter qua werklust en gretigheid is het iedere week een ruime voldoende. Geen 9. Maar ja. Henk Spaan voelt zich weer even nuttig. Toch knap, de enige man zijn binnen de voetbalwereld die nog minder boeiend is dan Harry Vermeegen.
Vind ik leuk
guusje +1638
donderdag 8 november 2018 om 13:29
Ach, Stratum weet niet beter. Zijn ouders zijn broer en zus en uit het zuiden. Vlek op vlek.
Vind ik leuk
#Keizerout +50231
donderdag 8 november 2018 om 13:29
Je kan zeggen wat je wilt over Spaan, maar dit is een mooie zin
'De frustratie begon met het bizarre gedrag van Onana, die eerst dacht dat hij kon goochelen om na de uit zijn gegoochel ontsproten ingooi als een roofvogel met staar over de bal heen te klapwieken.'
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:35
Onana soms denk je echt hoe kan je zo dom in de fout gaan en dan even later maakt ie reddingen waar je dan weer blij van bent dat ie bij Ajax onder de lat staat. Ik vind het prima keeper, wanneer ie die knullige fouten eruit gaat krijgen, dan kan Onana echt een topkeeper worden. Ondanks zijn fout heeft ie ons toch maar even gered in de slotseconde waardoor Ajax 1 punt wist over te houden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50231
donderdag 8 november 2018 om 13:36
Helemaal mee eens. Ik denk dat hij na dat mislukte uitkappen even z'n focus kwijt was. En zolang hij uitstekend blijft keepen vergeef ik hem de zeldzame foutjes. Liever 10 reddingen en een fout dan 5 reddingen en foutloos.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:31
Fi donc et tiens! Onana rehabiliteerde zich met een gepatenteerde saccharinesave van Jeroen Zoet.

Henk Spaan schrijft poetry in motion.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:33]
Vind ik leuk
The Iceman +18089
donderdag 8 november 2018 om 13:41
Het komt niet bepaald over alsof je weet wat je schrijft. Wel een hoop dure woorden.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:44
Gaap.
Vind ik leuk
The Iceman +18089
donderdag 8 november 2018 om 13:47
Liever lui dan moe ben je, ouwe pseudo-poëet.
Vind ik leuk
Jozef +44995
donderdag 8 november 2018 om 13:47
Misschien is dit forum te laag gegrepen voor je trouvailles, Boemel.

Eerst prikkeldraadvoetbal en nu een saccharinesafe.
Echt hè, ik ben te dom voor je, maar misschien snap je dat niet...

Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:04
Herstel. Schrikdraadvoetbal, maar prikkeldraadvoetbal reken ik goed.

Ik zou niet te zwaar tillen aan je vermeende veronderstelling dat je te dom voor mij zou zijn. Bovendien is dat niet eens een verdienste.
Vind ik leuk
Jozef +44995
donderdag 8 november 2018 om 15:09
Nee, een veronderstelling...
Vind ik leuk
3Bier +15525
donderdag 8 november 2018 om 14:58
Simpele dingen moeilijk laten lijken, dan ben je dom.
Moeilijke dingen simpel laten lijken, dan ben je slim.

Dit is gewoon PSV supporter die zijn Ajax steekjes verpakt in nietszeggende stukjes met dure woordjes. Dacht ik eindelijk van die Schwalbe af te zijn, heeft hij helaas een nieuw account aangemaakt. Gewoon het zoveelste trolletje hier op site.
Vind ik leuk
HupHolland +4423
donderdag 8 november 2018 om 13:35
Ik weet niet precies wat spaans heeft geroepen en ik heb alleen de 2e helft gezien. Maar ik ben geen fan van Mazraoui en vond hem gisteren inderdaad geweldig. Schoene ben ik wel een voorstander van Lasse, maar die ging inderdaad wel een paar keer grof de fout in. Dit kan op dit nivo gewoon niet. Ziyech gaf een wereld pass, maar ik zag hem ook drie keer van afstand op het goal schieten en vroeg me af waarom hij op zo'n makkelijke manier ballen inleverd, want zijn schoten zijn over het algemeen gewoon niet hard en zuiver genoeg. Onana was gewoon erg goed in de 2e helft.
[Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 13:37]
Vind ik leuk
Mari +13220
donderdag 8 november 2018 om 13:36
Als Spaan verstand van voetbal had zou hij best interessante dingen kunnen schrijven.
Vind ik leuk
ppdf +1304
donderdag 8 november 2018 om 15:53
Haha zelf denkt hij wel dat hij er enorm veel verstand van heeft. Wat een dropveter is die vent.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
donderdag 8 november 2018 om 13:43
Bekend probleem. Daarom zal het ook nooit een topkeeper worden.

4de fout in de champions league waarvan 2 mega blunders
Vind ik leuk
Jozef +44995
donderdag 8 november 2018 om 13:49
Tja, het gebeurt de beste ook wel eens zie je wel.
Het leuke aan Onana is dat hij het altijd wel herstelt met een wereldsave. Gisteren weer niet anders....
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
donderdag 8 november 2018 om 15:17
Is het niet zo dat een keeper er staat om reddingen te maken. Dat is zijn vak.

Echter 4 waarvan 2 enorme blunders is teveel van het goede in de champions league.

Wat was hij nu eigenlijk aan het doen??
Vind ik leuk
Jozef +44995
donderdag 8 november 2018 om 15:18
Geen idee joh, maar de reddingen waren dan weer van een geweldig kaliber.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
donderdag 8 november 2018 om 15:20
Heb jij bijv een Zoet gezien eergisteren.

Op 1 fout na al het vorige en dit seizoen echt top
Vind ik leuk
Jozef +44995
donderdag 8 november 2018 om 15:21
Dus?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25532
vrijdag 9 november 2018 om 02:25
Zoet heeft 3 blunders gemaakt in de CL dit jaar waar een doelpunt uit kwam, wel ff goed meetellen svp!!
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
vrijdag 9 november 2018 om 14:21
Welke dan
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +25532
vrijdag 9 november 2018 om 17:12
BATE 1x en Inter 2x
Vind ik leuk
Peb +94
donderdag 8 november 2018 om 15:55
Over wie heb je het ? Onana ? Geweldige keeper. Wordt alleen nog maar beter.
Vind ik leuk
Lucien1978 +6141
zondag 11 november 2018 om 00:00
😂😂😂😂😂
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:57
Van Schone is natuurlijk een waarheid als een koe. Zodra die man een beetje onder druk komt te staan pakken ze hem kinderlijk eenvoudig de bal af en komt de verdediging zwaar in de problemen. Gelukkig liep het een paar keer goed af, maar in de CL kan dit toch eigenlijk niet meer ?De man heeft verdedigend gewoon niet de vereiste handelingssnelheid. Ongelofelijk dat die trainer dat niet ziet. In de ED kom je er nog wel mee weg.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 13:58
Is het belanrijk en nodig om de mening cq de beoordelingen te weten van Henk Spaan en andere zich zelf benoemde voetbalanalisten?.Ik heb voor mijn eigen mening die mensen helemaal niet nodig hoor.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:02
Enige grote man was de ligt vind ik.je ziet echt dat het een topverdediger is.rest vind ik heel matig tot slecht spelen.maar dat krijg je ook metbzon tegenstander.zal me niet verbazen dat ajax nu een beetje in een dip zit en dat ze niet doorgaan.vind ze de laatste tijd sowiezo slechter spelen.lijkt meer dat bepaalde spelers voor zichzelf spelen ipv voor het team.en dat is nooit goed.
Vind ik leuk
donderdag 8 november 2018 om 14:06
“Henk laat geen Spaan heel van verschillende Ajax spelers” was een betere titel geweest
Vind ik leuk
markie +3126
donderdag 8 november 2018 om 15:25
Elke wedstrijd zeg ik: dat uitkappen gaat een keer mis. Nu was het een gevolg van.
Vind ik leuk
Peb +94
donderdag 8 november 2018 om 15:51
Mazraoui speelde in mijn ogen ver beneden zijn normale niveau. Hierdoor kreeg Ziyech ook weinig ballen. Ik heb denk ik een andere wedstrijd gezien. En Onana maakte een fout idd. Maar hij gaf zelf aan na de wedstrijd dat deze fout hem meer deed dan de redding in de laatste seconden. Wat wil "onze" Henk bereiken ? Mazraoui is zijn pareltje misschien is dat de reden.
Vind ik leuk
ppdf +1304
donderdag 8 november 2018 om 15:57
Eiting, Nouri, Bergwijn, van de Beek, mazraoui dat zijn zijn pareltjes e dat mag natuurlijk. Maar hij laat geen moment onbenut om er over te beginnen en ze op te hemelen. Als een trainer ze in de c1 ze er ooit heeft naast gezet komt Spaan er tegen woordig nog even op terug om die trainer 10 jaar na dato nog even aan te pakken.
Vind ik leuk
ppdf +1304
donderdag 8 november 2018 om 15:52
Ik vond schone deze wedstijd juist niet de slechtste. zijn handeling is te traag aan de bal. Maar won best veel kop duels en gewone duels. Er waren echt slechtere deze wedstijd. Maar Spaan wil natuurlijk een van zijn stokpaardjes Eiting. En dat mag. Prima speler. Maar er zal toch een reden zijn waarom ten hag hem niet op stelt. Maar die Spaan komt me de strot uit met zijn gezeik. Wat een flapdrol.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws