Statement Eredivisie: Heracles dwarsboomt plannen niet met juridisch dreigement

    Statement Eredivisie: Heracles dwarsboomt plannen niet met juridisch dreigement

    donderdag 8 november 2018 om 18:27

    De Eredivisie CV heeft teruggeslagen naar aanleiding van een artikel in het Algemeen Dagblad. De krant stelde dat Heracles Almelo met juridische stappen dreigde als er een verbod op kunstgras zou komen. Niets van waar, luidt de reactie.

    'De Eredivisie CV stelt dat in alle afwegingen die door de stuurgroep veranderagenda over dit onderwerp zijn gemaakt, geen enkele keer juridische dreigementen van welke club of club functionaris in de Eredivisie aan de orde zijn geweest', valt te lezen in de verklaring.

    Het AD wist onder meer te melden dat een verbod op kunstgras van de baan is. In plaats daarvan zou de Eredivisie CV aan een compromis werken. Alleen clubs die op natuurgras spelen kunnen vanaf 2021 rekenen op een deel van de inkomsten uit Europees voetbal. De houding van Heracles zou bovendien ergernis hebben gewekt.

    De Eredivisie CV en de clubs hebben vooraf met elkaar uitgesproken het proces niet te willen verstoren door tussentijdse berichtgeving, zo eindigt de verklaring.

    Poll

    Moet kunstgras afgeschaft worden in de Eredivisie?

    (12235 stemmen)

    Plaats een reactie

    donderdag 8 november 2018 om 18:34
    Gewoon zorgen dat iedere club wint van Heracles en degraderen ze daarna van hun gezeik af.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:39
    Aan Feyenoord het goeie voorbeeld zou ik zeggen. Dus niet janken als je een pak slaag krijgt.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 19:44
    Ja dan hebben ze een alibi! We hebben verloren omdat we op kunstgras moesten spelen 😂😂😂😂
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:44]
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:15
    Als ze winnen hoor je ze niet klagen,en als ze verliezen ligt het aan het kunstgras...sterkte zondag
    Vind ik leuk
    DeSjaak +146
    donderdag 8 november 2018 om 20:59
    Er staat in het artikel toch dat dit niet klopt. Hoezo zeiken ze dan?

    Heracles heeft door de sponsor (Ten Cate) kunstgras. Voor een club als Heracles een erg goede sponsordeal. Ik heb ook liever dat iedere club op GOED gras speelt, maar ben in de wintermaanden wel eens blij dat we bij Heracles normaal kunnen voetballen. Bij veel clubs die op natuurgras spelen is het na de winter echt een knollenveld.
    Vind ik leuk
    ReneAjax +4699
    donderdag 8 november 2018 om 23:10
    Het is duidelijk dat Heracles voor de belangen van hun sponsor Ten Cate opkomt. Dat is aan de ene kant logisch, Heracles krijgt geld van deze sponsor. Aan de andere kant zou de invloed van een sponsor op het verenigingsbeleid nihil moeten zijn. Waarmee ik niet wil zeggen dat Ten Cate Heracles onder druk zet, maar dat het hier een belangenverstrengeling betreft is wel duidelijk.
    Toch zou het kunstgras met een meerderheid van stemmen van de Eredivisieclubs afgeschaft moeten kunnen worden, of in ieder geval uitgefaseerd moeten kunnen worden. Bijvoorbeeld dat er nog een kleine drie jaar met dispensatie op kunstgras kan worden gespeeld, maar dat met ingang van het seizoen 2021-2022 alle clubs gewoon gras moeten hebben. De clubs die daar niet aan (willen) voldoen, degraderen automatisch naar de KKD.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 23:52
    Dat Henk ten Cate die club sponsert zeg! Tja, hij moet wat met z'n centjes he. 😎
    Vind ik leuk
    PinPelado +1616
    vrijdag 9 november 2018 om 10:02
    Whahahahha een goede!
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 13:01
    ja man ze staan 4e die gaan echt degraderen hoor
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:34
    Als je nee zegt op de stelling dan gaat er iets niet goed bij je!
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 19:06
    Ze hebben dat stemmen gemanipuleerd, je kunt nu helemaal geen 'nee' meer stemmen, en ik had nog niet eens gestemd.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14760
    donderdag 8 november 2018 om 19:08
    Ze plakken deze poll altijd overal onder, dus je kan een half jaar geleden al gestemd hebben.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 19:24
    Dat kan best, volgens mij heb ik vandaag nog nergens op een poll gestemd, maar pin mij er niet op vast.
    Net nog even het artikel van Mossou weer gelezen, je zou toch kunnen zeggen dat het ergens wringt met zijn bron en wat dan de bron (CVS of Heracles) zou moeten zijn. Een journalist die zijn bronnen vooraf niet controleert, maar er wel een ronkend artikel van maakt met juist dit als vette kop. Als je de koppen al niet kunt vertrouwen.
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14760
    donderdag 8 november 2018 om 19:34
    Zoals ik al aangaf, je kan ook een half jaar geleden op deze poll gestemd hebben.
    Of de bron van Mossou klopt valt natuurlijk te bezien, maar datzelfde valt natuurlijk over dit artikel te zeggen. De ECV kan proberen hier schoon schip te maken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:30
    Die 6procent zijn waarschijnlijk supporters van Heracles
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 19:49
    Ja, die 94 procent zijn sukkels! Je club laten afschepen met een fooi uit de CL en EL pot! Rot op, daar kun je als club gewoon geen begroting op maken want alle Nederlandse club kunnen in September al klaar zijn in Europa! Evenredige verdeling van de TV gelden, zoals in de toonaangevende Europese competities ook gebeurd, is als eerste wat moet gebeuren.
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 19:50]
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 20:18
    Humberto
    Donder toch op man met je plastic rommel
    Je mag blij zijn met wat je krijgt.
    Heracles had nooit eredivisie gespeeld als ze op gras hadden gespeeld

    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 20:24
    We zijn 2 landskampioen geworden op echt gras!
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 20:31
    ???????
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 23:18
    Weer zo’n domme reactie. Even googlen op Heracles dan kun je lezen dat de club twee keer landskampioen is geweest! Is dit nu zo moeilijk? 😳
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    vrijdag 9 november 2018 om 08:41
    Sorry
    Dat wist ik idd niet
    Heb ook nooit de interesse gehad om Heracles te googlen
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    vrijdag 9 november 2018 om 13:42
    Hou je dan buiten de discussie als het over Heracles gaat en het landskampioenschap ter sprake komt pik!! Ik bemoei mij ook niet als er een discussie is over jou clubje toch!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 20:26
    Heracles is een van de financieel en organisatorisch best geleide clubs in de eredivisie! Met of zonder kunstgras! Sparta en Roda zijn met kunstgras gewoon gedegradeerd pik! Denk eens na voordat je hier zit te raaskallen, dom, je bent oliedom😊
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 20:30
    Dankzij de tapijtboer
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 21:59
    PSV dankzij Philips en de gemeente Eindhoven ( de zg. grond deal toch) Ajax dankzij Abnamro ooit en nu Ziggo. Man hou op, weer een domme opmerking!😉
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 21:59]
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 22:28
    Humberto
    Heb je soms een fetisjisme voor plastic????
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 22:50
    Nee ik ben allergisch voor domme mensen die, zonder even goed na te denken, domme meningen hier verkondigen!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 22:51]
    Vind ik leuk
    4everfcu +3061
    vrijdag 9 november 2018 om 13:03
    volgens mij als ik me niet vergis hoor zijn ze gepromoveerd op natuurgras maar ik zeg niets
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 21:31
    Humberto
    Als je van plastic veldjes houd ga je maar hockeyen.
    Eredivisie alleen gras/hybride
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14760
    donderdag 8 november 2018 om 18:34
    De verdeling van Europese inkomsten zou op zijn meest optimistisch op 1/2 ton per club neerkomen. Laat die jong teams dan ook maar oprotten als het zo moet.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 19:46
    Eerlijk gezegd snap ik niet waarom er gestemd zou moeten worden als Ajax en PSV elk jaar iets aan de clubs die op gras spelen, willen geven.
    Als ik iets wil geven dan vraag ik de buren of collega's ook niet om toestemming of ik iets mag geven. De enige tegenprestatie zal wel zijn om niet op kunstgras te gaan spelen.
    Maar om dan aan clubs die dat krijgen en dus in de eredivisie spelen te vragen of er 2e teams in de KeukenKampioenDivisie mogen spelen gaat ook wat ver. Misschien is dat dan ook wel een gevraagde tegenprestatie. De eredivisie zegt wel even wat goed is voor jullie.

    Ik vind het jammer dat ze de promotie/degradatiewedstrijden willen afschaffen, dat waren juist de enige 'eerste-divisiewedstrijden' die ik de laatste jaren keek. Bovendien help je dan de periodekampioenschappen om zeep, dat leek mij toch juist leuk voor de eerste divisie, elk team had een paar keer de kans om zich te plaatsen voor die nacompetitie. En ook als je kijkt wie er daardoor promoveerden dan viel dat best mee, volgens mij was het altijd een ploeg uit de top6, met als uitzondering ooit Heerenveen. Het lijkt mij wel raar dat de eerste divisie daar mee akkoord zal gaan met het voorstel van Ajax, Groningen, Excelsior/NAC, ook daar hebben ze dus 0,0 inbreng.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    donderdag 8 november 2018 om 21:15
    Er is helemaal geen sprake van het afschaffen van de periodekampioenschappen.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    vrijdag 9 november 2018 om 12:51
    In het AD staat in dit artikel ook een stukje dat er voortaan 2 ploegen rechtstreeks promoveren en degraderen.
    Door dat 'rechtstreeks' denk ik dat de nummer 2 ook zonder nacompetitie promoveert, maar wie weet wordt het een nacompetitie zonder een eredivisieploeg en met maar 1 winnaar die promoveert, alleen dan heb je toch iets aan een periodekampioenschap (of het moet alleen om een bedrag gaan). Ongetwijfeld is het een voorstel.
    Vind ik leuk
    Peterfc +1577
    vrijdag 9 november 2018 om 13:01
    Twee rechtstreeks degraderen, twee rechtstreeks promoveren en de derde promoveert via na competitie of promotie degradatie dat is mij niet duidelijk in het voorstel maar ik lees niet dat de periodes of promotie/degradatie moet verdwijnen ook niet hoeveel er dan promotie/degradatie spelen. 1 of 2?
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 9 november 2018 om 13:05]
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 18:34
    Waarom wordt Heracles niet uit de Eredivisie geschopt?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:47
    Waarom wel? Is een degelijke club lijkt me die weinig gekke dingen doet verder heeft een goed beleid en presteerd al enkele seizoenen na verwachting
    Op dat kunstgras is wel gewoon kut natuurlijk
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 18:59
    Als zij op kunstgras willen ballen en de rest van de Eredivisie clubs willen dat niet, wat weerhoudt die andere zeventien clubs om tegen Heracles te zeggen: Succes met je kunstgras maar niet in onze Eredivisie.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:14
    Het is een krant die dit zegt wat tot nu toe nog niet echt bevestigd word door de eredivisie cv
    Wat als het gewoon niet waar is dan kan natuurlijk ook nog he
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 19:20
    Dat zou kunnen, alleen is het opvallend dat er al heel lang een beweging is tegen kunstgras. Gedragen door alle Eredivisie aanvoerders, (oud-)internationals,
    (oud-)bondscoaches. Echter een aantal clubs houdt het tegen. Heracles is natuurlijk de club die kunstgras in de Eredivisie heeft gebracht. En Heracles heeft een hoofsponsor die het kunstgras verzorgd. Het zou geen onlogisch verhaal zijn als uitgerekend Heracles de boel verziekt.
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 20:33
    Idd begin maar een Plastic gras competitie
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 19:01
    Ik kom uit de regio, maar Heracles is gewoon een K club. Alleen al de manier hoe ze sponsoren benaderen is al.
    "Kom je wel eens bij Twente (antw: ja), gaat niet goed met Twente he (antw: Nee idd niet), Al eens overwogen om eens bij Heracles te kijken (antw: nee nooit overwogen), goh kan ik je toch adviseren, heerlijke sfeer, spelen mooi voetbal (antw: nee geen behoefte aan), erg jammer, ik kan je gratis een paar vip kaarten aan bieden om de sfeer te proeven, dan weet ik zeker dat je om bent, ook weet ik zeker dat je een mooie pot ziet, zul je ongetwijfeld gemist hebben (antw. Nee die hoef ik niet), goh erg jammer dat je geen verstand van voetbal hebt, maar wellicht willen jullie je naam als bedrijf toch breder dragen. Graag wil ik je hierin de mogelijkheden wijzen (Antw. nee niet nodig, jullie moeten me uberhaubt nooit meer bellen aub)

    Dat is de manier hoe ze in de regio te werk gaan. Een woordt heb ik er voor kutclub. Niemand hoeft van mij voor Twente te zijn wat er bij onze club gebeurd is, is al erg zat, ben ik ook zeker niet blij mee. Echter ben ik wel TROTS dat ik voor Twente ben. En dan verwacht ik dat een naburige club de supporters en sponsoren met rust laten. En niet door blijven drammen, sponsoren zoeken over de rug van een ander..................
    Vind ik leuk
    ruud wubbers +14760
    donderdag 8 november 2018 om 19:09
    Ach dat zijn gewoon verkopers. Verkopers bij Twente zouden precies hetzelfde doen. Alle verkopers zijn hetzelfde, voor wie ze ook werken.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:12
    Je bent toch niet ramon zomer toevallig he?
    Ik kom zelf ook uit die regio maar ben niet per se fan van een van deze clubs
    Persoonlijk heb ik wel sympathie voor Heracles maar hoe jij dit beschrijft met toenadering tot sponsoren weet ik dan ook niks van.
    Daarmee wil ik niet zeggen dat ik je niet geloof trouwens
    Ik heb ook geen idee hoe dit bij andere clubs gaat
    Wat ik wel weet is dat vooral bij veel Twente supporters heel kleinerend word gekeken richting Heracles en dat ze een bepaalde haat richting hun hebben die bijna net zo groot is als wat ze richting Ajax voelen wat na mijn mening in beide wel onterecht is
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 19:18
    Ik ben niet Ramon Zomer, die heeft bij beide clubs gespeeld.
    Ook heb ik geen enkele haat jegens AJAX, of welke andere club dan ook, met uitzondering van Heracles.
    Voor een jaar of 4 terug kwam ik ook daar wel af en toe op uitnodig van klanten, echter nadat de heer Smit nog in functie als voorzitter van Heracles al aangaf dat hij hoopte dat Twente hard aangepakt zou worden, was ik al klaar met Heracles. Echter voelde ik nog geen wrok, alleen nadat ik voor 2 maand door vertegenwoordigers van Heracles op de hierboven beschreven manier ben benaderd, heb ik een hekel aan deze club, niet aan de supporters zelf.
    Wel aan hoe de club zich opstelt.
    Vind ik leuk
    Leading87 +63
    donderdag 8 november 2018 om 19:32
    Alles wat jij schrijft, is gewoon vrij normaal. Gewone telefonische verkopers. Een gewoon een voorzitter die alles eerlijk doet en hoopt dat het oneerlijke aangepakt wordt. Lijkt een hele normale benadering van de realiteit.
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 19:48
    Dat mag wat mij betreft, maar dan staat het mij toch vrij om niets met die club te maken willen hebben.
    Echter twijfel ik sterk aan de uitspraak van jou dat de heer Smit een gewone voorzitter is die alles eerlijk doet. Dat zal dan de 1e deurwaarder zijn die ik tegen kom die eerlijk is. Daar komt bij dat beide clubs onderling een samenwerkend verleden hebben, volgens mij zijn het dan zeker geen uitspraken die je als collega voorzitter doet. Maar goed Heracles zal ook zeker niet om mij verlegen zitten.
    Vind ik leuk
    Leading87 +63
    donderdag 8 november 2018 om 20:21
    Inderdaad, ieder zijn club. En ik geloof inderdaad in de eerlijkheid en creativiteit van Smit. Jij niet en jij vindt waarschijnlijk dat FCT te hard gestraft is, die mening deel ik dan weer niet. Maar over dit topic, Heracles doet niets fout en vecht voor zijn rechten.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:22
    Niemand zit om jou verlegen
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 22:33
    Ha idd klopt als een bus
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    vrijdag 9 november 2018 om 07:30
    Ik snap je link niet waarom deurwaarder niet eerlijk zou zijn?

    Een deurwaarder is een benoemd ambtenaar dus waarom zou een deurwaarder niet eerlijk zijn?

    Als jij gewoon alles netjes betaald heb je geen last van ze!

    Smit is een man met een visie, zijn ervaring met deurwaarders, heeft hem gemaakt dat hij goed op geld let. niet uitgeven wat er niet is.

    Dit heeft hij bij zijn voorzitterschap bij Heracles in acht gehouden waardoor Heracles een goed en gezond beleid heeft.
    Vind ik leuk
    Connycoll +112
    vrijdag 9 november 2018 om 11:14
    ik zou lekker bij je cluppie blijven geen probleem
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 19:28
    Het is jammer als een club het zwartmaken van een andere club nodig heeft om sponsoren te trekken.

    Ik kom zelf niet uit die regio dus beide clubs interesssren me verder weinig. Ik vind Heracles op zich geen vervelende club, met logisch beleid is de club uitgegroeid tot een goede middenmoter.

    Alleen dat gezeik met dat kunstgras komt me onderhand de keel uit. Inmiddels is de roep op een kunstgras verbod breed gedragen. Niet alleen een leek als ik maar ook een waslijst aan prominenten in het voetbal hebben al veelvuldig gepleit voor een verbod. Dat een paar kleine clubjes kosten wat kost vasthouden aan kunstgras irriteert me mateloos. Zeker omdat die clubs jaren hebben geprofiteerd van het kunstgras. ‘Normaal’ gras is altijd de norm geweest, het zou niet eens een discussie moeten zijn dat profclubs op een grasmat spelen.
    Vind ik leuk
    Gilze +276
    donderdag 8 november 2018 om 20:22
    Mooi gezegd zomer
    Zoiets doe je niet
    Vind ik leuk
    El Lobo +2049
    donderdag 8 november 2018 om 20:26
    Wees trots op je club! Zij kloppen met hetzelfde verhaal aan bij de gemeente!

    Dus ook een k-club
    Vind ik leuk
    zomer +1207
    donderdag 8 november 2018 om 20:33
    Dat is niet het zelde verhaal, zou alleen hetzelfde zijn als Twente aanklopte bij de gemeente almelo
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 22:20
    Laat de azijnfles maar even staan
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 19:56
    Zullen we Ajax en PSV er dan ook uitschoppen, omdat ze tegen clubs moeten spelen die het met een budget van ‘ slechts’ 8 miljoen moeten doen!
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 20:33
    Wat heeft dat met de kunstgras discussie te maken. Wat zou überhaupt de logica zijn om PSV en Ajax te straffen omdat een budget van acht miljoen hebben?
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 20:37
    de logica over de discussie dat kunstgras competitie vervalsing is, begrijp je mij kerel?
    Vind ik leuk
    Shelbourne +4665
    donderdag 8 november 2018 om 20:39
    Nee, totaal niet
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +880
    donderdag 8 november 2018 om 20:42
    Denk dat niemand hem begrijpt
    Vind ik leuk
    Roffel1998 +880
    donderdag 8 november 2018 om 20:34
    Piep piep
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 18:36
    Zo n ontzettende klote krant dat AD, zoveel leugens en onzin.
    Vind ik leuk
    HanV +4351
    donderdag 8 november 2018 om 19:11
    Ach, voor de beeldvorming die ze willen brengen als spreekpop voor de top is het natuurlijk wel goed om de grootste tegenstander zwart te maken, zelfs als het nergens op slaat. De vorige keer hadden ze het over een doorbraak in het trekken-aan-een-dood-paard-dossier. Het bleek toen dat betrokken kleinere clubs nog niet eens van hun plannetjes wisten.
    Vind ik leuk
    Bocajuun +500
    donderdag 8 november 2018 om 19:08
    Mooie iedereen extra geld behalve Heracles! Die club gaat snel richting de KKD
    Vind ik leuk
    Cookee +10847
    donderdag 8 november 2018 om 19:15
    Niet nodig om Heracles te demoniseren AD.

    Maar het is wel weer een schandalige gekunstelde constructie.
    Verdeel dat TV-geld eerlijk, dan klaagt niemand over kunstgras.
    Dat het met CL geld betaald moet worden zorgt ervoor dan de top-2 zonder CL-geld altijd nog 10x of nog meer geld hebben.
    Eerlijk en Fairplay is lastig in dit land volgens onze top-2.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:17
    Toen ik zelf nog voetbalde werd ik ook altijd schijtziek van dat klote kunstgras, overal van die zwarte bolletjes en na de wedstrijd zat je alleen van het opwarmen al onder de schrammen. Nee, kunstgras mag van mij echt afgeschaft worden, het liefst per direct.
    Vind ik leuk
    Kim Jung-On +3468
    donderdag 8 november 2018 om 19:23
    Ze hebben dus niet gedreigd met juridische stappen, maar dus wel tegen gestemd?
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 19:23
    Lekker naar de Juup als je op kunstgras speelt.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    donderdag 8 november 2018 om 19:36
    Sjoerd Mossou (verslaggever van het AD) doet er alles aan om onrust te zaaien binnen de Eredivisie CV, hij doet dit om kunstgras eruit te krijgen. Ik ben tegen kunstgras, ondanks dat mijn club daarop speelt, echter de clubs die met toestemming van de KNVB en UEFA op deze mat mogen spelen, hoeven zich niet met een ‘ fooi’ te laten afschepen door de topclubs! Geld uit de CL en de EL pot is een farce! Dat geeft de clubs geen enkel houvast en duidelijkheid wat ze krijgen! Ik begreep dat het punt bij Heracles gewoon een eerlijke verdeling van de TV gelden is! Het is alleen in Nederland zo dat Ajax tien keer meer krijgt dan Excelsior en Vvv Venlo. Als de TV gelden over alle 18 eredivisieclubs eerlijk verdeeld wordt dan zal ook Heracles meedoen verwacht ik. Iedereen die beweerd dat kunstgras competitievervalsing is moet verder nadenken! Want de grote verschillen financieel tussen de top twee en de rest is eerder een vorm van competitievervalsing dan kunstgras! Daar hoor ik ze niet over bij de topclubs!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 20:39]
    Vind ik leuk
    Ropa +147
    donderdag 8 november 2018 om 20:09
    De kop hierboven luidt:
    De Eredivisie CV heeft teruggeslagen naar aanleiding van een artikel in het Algemeen Dagblad. De krant stelde dat Heracles Almelo met juridische stappen dreigde als er een verbod op kunstgras zou komen. Niets van waar, luidt de reactie.

    Oftewel 'Fake news' door het AD. Deze keer is het AD de andere keer de Telefaag en dan weer een andere roddel en achterklap krant.
    Vind ik leuk
    Hans445 +3
    donderdag 8 november 2018 om 20:16
    Kunstgras vinden veel spelers en supporters vervelend en competitie vervalsing.
    Waarom kijken ze niet naar de stadions waarvan het dak dicht kan waar de wind dus geen spelbreker kan zijn dat is toch ook competitievervalsing. Laat dan alle clubs dan ook in een gelijkwaardig stadion voetballen.
    Dan heb je pas een gelijkwaardige competitie.
    Dan iedereen op gelijkwaardig gras en stadion.
    Vind ik leuk
    donderdag 8 november 2018 om 20:35
    Het probleem is niet Heracles denk ik, maar Ten Cate Grass
    Dat is `n flinke sponsor van Heracles en zit in Twente Nijverdal
    Zij hebben er `n groot belang bij dat kunstgras in de voetballerij blijft.
    Het gaat bij hun om de business, werkgelegenheid en promotie van kunstgras.

    Onderstaande haal ik net van hun site af:
    https://www.tencategrass.com/emea-nl/

    """"Het bieden van een geïntegreerde systeemaanpak voor kunstgras

    Met productiefaciliteiten in Noord-Amerika, Europa, het Midden-Oosten en het Azië-Pacific gebied, is TenCate Grass de grootste producent van kunstgrasvezels en backings ter wereld.

    Samen met strategische partners streeft TenCate Grass een geïntegreerde systeembenadering als werkwijze na voor kunstgrasoppervlakken. Dankzij een ervaren intern onderzoeks- en ontwikkelingsteam en een nauwe samenwerking met sportbestuursorganen, beroepsorganisaties en onafhankelijke testinstituten biedt TenCate Grass zekerheid met betrekking tot de veiligheid, prestatie en duurzaamheid van haar producten.

    TenCate Grass stelt als doel voorop te blijven lopen in de ontwikkeling van innovatieve kunstgrascomponenten die kunnen worden verwerkt in kunstgrasoppervlakken voor sportieve, recreatieve en landschapstoepassingen.""""
    [Reactie gewijzigd op donderdag 8 november 2018 om 20:46]
    Vind ik leuk
    RCJ29 +223
    donderdag 8 november 2018 om 20:44
    Kunstgras Duitsers verliezen punten als ze op echt gras spelen
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    zaterdag 10 november 2018 om 12:32
    Nee hoor Heerenveen - Heracles 3-5! Ken de feiten alvorens hier te reageren met een domme opmerking 😳
    Vind ik leuk
    RCJ29 +223
    zaterdag 10 november 2018 om 13:07
    Ik weet 1 feit: competitie vervalsing, straks ook nog geld krijgen voor echt gras terwijl andere clubs dat geld gebruikte voor echt gras ipv spelersbudgetten.
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    zaterdag 10 november 2018 om 14:17
    Ja omdat zowel de KNVB en UEFA hiervoor toestemming hebben gegeven! Heracles heeft niets gedaan wat niet mag! Bij Atletico Madrid spelen ze oo half kunstgras half natuurgras veld. Niemand hoor ik er over!
    Vind ik leuk
    Drobtine +2521
    donderdag 8 november 2018 om 20:47
    Als de helft + 1 club kunstgras willen afschaffen dan zou het in NL normale democratische principe betekenen dat de meerderheid voor afschaffing is pech voor de kunstgras clubs dan
    Vind ik leuk
    Drobtine +2521
    donderdag 8 november 2018 om 20:54
    Vast houden aan kunstgras is puur eigen belang en niet kijken naar het totale NL voetbal. Heracles en andere kunstgras clubs brengen dus indirect een bedrijfstak in gevaar
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    zaterdag 10 november 2018 om 12:34
    Welk gevaar, kom met feiten en laat zien waar jij het over hebt! Blablablabla lees ik. Dat Ajax tien keer meer TV geld krijgt dan VVV Venlo in wie zijn belang is dat dan? Het algehele belang van het hele Nederlandse betaalde voetbal! Hoeveel boter heb jij op je hoofd?
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 10 november 2018 om 12:39]
    Vind ik leuk
    El Cazador +6563
    donderdag 8 november 2018 om 23:49
    Alle goodwill en/of populaire imago is als sneeuw voor de zon verdwenen en het gaat jaren duren voordat de club enig krediet bij de voetbal massa heeft terug gewonnen. Vraag me af of dit sponsoren kost!!!!
    Vind ik leuk
    Humberto01 +437
    zaterdag 10 november 2018 om 12:46
    Onnozele opmerking, imago welke?! Welke sponors lopen weg dan! Heracles is een voorbeeldclub, doet financieel geen gekke dingen en is goed georganiseerd. Supporters van de tegenpartij worden met koffie en broodjes ontvangen en op de tribunes is er rust en orde. Kortom dat beeld raak je niet zo maar kwijt omdat wij on zeer goede redenen kunstgras willen houden.
    Vind ik leuk
    ritje +204
    vrijdag 9 november 2018 om 07:47
    hallo In de KNVB is er maar 1man die het kunstgras van Heracles wil houden! Jan Smid! Anders speelt Heracles weer degradatie voetbal! dus..... mvg ritje
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws